Heb al een TR eruit gedaanquote:Op donderdag 17 september 2009 22:06 schreef Rosbief het volgende:
Volco?
Er staat fanboy, geen generieke A-naar-B rijder.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:07 schreef Rosbief het volgende:
Als het over Volvo gaat, de meeste zijn lelijk, alleen de P1800 is echt mooi te noemen.
Was jij ook in Baarn?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:50 schreef PICHT het volgende:
De 480 cabrio is wel een pareltje
De 480 pickup is daarentegen echt hideous
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Door er een goed topic van te maken en je te voegen bij de Volvo fanboysquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:37 schreef WalkingDisaster het volgende:
Hoe krijg ik dit slechte topic nou weer uit MyAT?
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekochtquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:22 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Door er een goed topic van te maken en je te voegen bij de Volvo fanboys
Wel het vorige model mag ik hopen voor je?quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekocht
Ik ook iets langer geleden. Maar ben toch een volvo fanboyquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:27 schreef WalkingDisaster het volgende:
[..]
Sorry, net 4 weken geleden Seat Leon gekocht
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:41 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Wel het vorige model mag ik hopen voor je?
Goede auto om te zien ja. En de kilometers die ik als passagier heb gemaakt, ben ik zeer positief over.quote:Op vrijdag 18 september 2009 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.
Vorig jaar December was er een Volvo meeting bij http://www.swedishcollection.nl/quote:
Niks mis mee inderdaad. Vooral de laatste 20VT-versie van de Leon I is goed te hebbenquote:Op vrijdag 18 september 2009 21:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik wel in ieder geval. Ook een topauto trouwens.
Mijn auto draait 800 toeren stationair. Ik denk dat 500 wel erg weinig is.quote:Op vrijdag 25 september 2009 16:02 schreef UncleFunk het volgende:
Mijn Volvo S40 phase 1 1.8 automaat is net terug uit de garage. Er is een nieuwe vacuümklep geplaatst en er zijn wat brandstofleidingen vervangen. Ook is de transmissie-olie vervangen. Alleen nu valt me op dat de auto maar 500 toeren stationair draait. Hij heeft overigens niet de neiging om af te slaan, maar volgens mij lag het toerental eerst hoger. Is dit niet wat aan de lage kant?
Die van mij valt regelmatig kortstondig terug tot 400 toeren, om meteen daarna weer op te krabbelen naar 500 à 600 toeren. Is nog nooit afgeslagen en rij er zo al meer dan een jaar mee rond. Soms loopt ie overigens ook gewoon 800 à 900 toeren of in de winter als het ijskoud is boven de 1.000 toeren stationair, ligt er een beetje aan.quote:Op zaterdag 26 september 2009 00:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn auto draait 800 toeren stationair. Ik denk dat 500 wel erg weinig is.
Welkom. De link in je profiel doet het nietquote:Op zaterdag 26 september 2009 22:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Met 4 Volvo's op de stoep zal ik me ook maar melden.2 244's, en 2 Amazons (een 131 uit '69 en een Combi van 31-12-1964
).
Jij zit ook op tweakers.net!!!11EINZ Leuke wagens!quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:24 schreef Bart-Willem het volgende:
Met 4 Volvo's op de stoep zal ik me ook maar melden.2 244's, en 2 Amazons (een 131 uit '69 en een Combi van 31-12-1964
).
Ik had dat voor de reparatie alleen als hij koud was.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:58 schreef Dennis121 het volgende:
De mijne draait nu net iets boven de 1000 stationair.... ook maar eens naar laten kijken denk als ik dat zo lees hier?
Het is geen Volvo overigens, maar dat zal niet uitmaken. Het lijkt me in elk geval niet schadelijk, dus zo lang het ding aan blijft is er niks aan de hand, denk ikquote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de antwoorden op mijn vraag over het stationair toerental. Ik houd het de komende tijd even in de gatenIk denk dat voor mijn auto hetzelfde opgaat als die van Mikkie.
Hij was wel koud inderdaad.... maar hij moet binnenkort toch weg voor een grote beurt... kan het meteen gechecked wordenquote:Op zondag 27 september 2009 18:12 schreef UncleFunk het volgende:
Dank voor de antwoorden op mijn vraag over het stationair toerental. Ik houd het de komende tijd even in de gatenIk denk dat voor mijn auto hetzelfde opgaat als die van Mikkie.
[..]
Ik had dat voor de reparatie alleen als hij koud was.
Dat klopt meester.quote:Op zondag 27 september 2009 16:36 schreef PICHT het volgende:
[..]
Jij zit ook op tweakers.net!!!11EINZ Leuke wagens!
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)quote:Op zondag 27 september 2009 21:27 schreef Dimitri_ het volgende:
960 is stuk, lagerschalen (vermoedelijk) eruit gelopen toen ik aan het 'blazen' was..
Nu maar even kijken wat wijs is.. Maken of strippen en in onderdelen wegdoen..
B230ET erin schroevenquote:Op zondag 27 september 2009 21:27 schreef Dimitri_ het volgende:
960 is stuk, lagerschalen (vermoedelijk) eruit gelopen toen ik aan het 'blazen' was..
Nu maar even kijken wat wijs is.. Maken of strippen en in onderdelen wegdoen..
Die heb ik al een, bijna net zo oud.. Kenteken SL, en een grijze, voor de rest identiek.. Mobiel ben ik dus nog wel.quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)
Ziet er goed uit.quote:Op maandag 28 september 2009 11:32 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
[..]
Ik heb evt nog wel een volvo 740 in de aanbieding voor je, ben je iig nog mobiel ;-)
Hoef al niet meer.. Van 1 cilinder zitten er 3 van de 4 hydraulische klepstoters vast.. Dus vandaar dat hij zo ratelde, valt gelukkig dus wel mee.quote:
Is ook goed, blijven ze tenminste op de wegquote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach.. Ik doe het 'graag', hij betaalt het me wel terug in rijcomfort.
Zo'n 960 zit nu eenmaal vol met mooie maar wat duurdere techniek.quote:Op dinsdag 29 september 2009 18:16 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hoef al niet meer.. Van 1 cilinder zitten er 3 van de 4 hydraulische klepstoters vast.. Dus vandaar dat hij zo ratelde, valt gelukkig dus wel mee.
Maar 11 euro per klepstoter!.. 24 keer..
Plus maar meteen nieuwe distributie + spanrollen en de hele mikmak..
![]()
Dan nog 2 nieuwe schokbrekers a 250 euro per stuk en hij is weer tip top.
Is dat beter dan van een 850?quote:Op woensdag 30 september 2009 19:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach.. Ik doe het 'graag', hij betaalt het me wel terug in rijcomfort.
Lijkt me moeilijk te zeggen.quote:Op woensdag 30 september 2009 22:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Is dat beter dan van een 850?
Het feest begint al als je de sleutel omdraait en er een donkere grom vanuit het vooronder klinkt!quote:Op donderdag 1 oktober 2009 20:42 schreef Dimitri_ het volgende:
Heb nog steeds nooit in een 850 gereden, dus weet niet hoe het rijdt.
Weet wel dat een 960 echt heel erg lekker rijdt, auto is vooral erg sterk in de tussensprints, echt snelwegmonster. Schakelt ook rustig nog eens op bij de 190.
Morgen bij daglichtquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:22 schreef Dimitri_ het volgende:
PICS!
360 euroquote:Op zondag 18 oktober 2009 22:04 schreef KosterT het volgende:
Vraagje: wat is een redelijke 360 uit 85 waard?
Waarom koop je zo veel auto's dan? Je rijdt ze toch niet allemaal tegelijk? En dat kost toch een vermogen aan verzekering en MRB?quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:49 schreef Dimitri_ het volgende:
Er is weer een 960 bijgekocht, nadat bleek dat de krukas gaar was.
Morgen of overmorgen ophalen, aanbetaling is al gedaan. Dan moeten er maar eens auto's verkocht worden, aangezien de oprit nu vol is en mijn Mercedes al in de achtertuin staat.
Nou, de Mercedes is geschorst dus kost niet zoveel, de 740 rij ik nu mee als daily omdat de ene 960 stuk is, en de andere 960 wordt dadelijk gebruikt om samen 1 goede 960 te maken.quote:Op zondag 18 oktober 2009 23:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waarom koop je zo veel auto's dan? Je rijdt ze toch niet allemaal tegelijk? En dat kost toch een vermogen aan verzekering en MRB?
quote:Op maandag 19 oktober 2009 00:13 schreef Dimitri_ het volgende:
Heb ik al verteld dat ik overigens totaal geen vrije tijd heb?
Hoe komt die Benz daar?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:56 schreef Dimitri_ het volgende:
Oja, en over het uitzicht.. Uitzicht op de tuin vanuit de uitbouw..
[ afbeelding ]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:28 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Hoe komt die Benz daar?.. En die kan natuurlijk niet op tegen de Volvo's
Whehe, zou mij niet gelukt zijn iigquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.
Beide kanten 0,5cm speling ong.. lol
En dan moet dat ding ook ooit nog eens terug. Hendigquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nou gewoon de deuren van de garage naar de tuin eruit gehaald en de spiegels eraf geschroeft en toen paste het.
Beide kanten 0,5cm speling ong.. lol
Ja er passen net 4 auto's op de oprit.. en we hebben er 5 nu, en dan is er ook nog iedere dag wel bezoek ofzo..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En dan moet dat ding ook ooit nog eens terug. Hendig
True, da's dan wel weer netjes van jequote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:04 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja er passen net 4 auto's op de oprit.. en we hebben er 5 nu, en dan is er ook nog iedere dag wel bezoek ofzo..Anders moeten ze op straat staan, wordt de buurt niet zo vrolijk van denk ik..
1 van de 960's wordt geschorst ja..quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
True, da's dan wel weer netjes van je.
Ik zou trouwens vlot die andere 960 ook laten schorsen, scheelt je mrb.
Porno op wielen. Maar ja, zo'n dingen rijden kost wat natuurlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:39 schreef Sjoegerd het volgende:
Vond vandaag een S70R op Marktplaats. Wat een mooie stijlvolle bak
Jaquote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Porno op wielen. Maar ja, zo'n dingen rijden kost wat natuurlijk.
Dat zou me nog wel lukken, maar dat wil ik dan weer niet. Als ik het doe, wil het goed doen. Dus dat betekent nog een paar jaar wachtenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:06 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ja. Kan het me nu niet eens veroorloven om een oude 440 te rijden
.
Definieer oudere Volvo's.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:36 schreef Sjoegerd het volgende:
Zijn die automaten uit de wat oudere Volvo's trouwens wat?
740, 940, 850quote:
Ik niet?quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:36 schreef r8ality het volgende:
Niks mis met die automaten. Krijg jij niet kapot.
Heb je een puntquote:Op maandag 26 oktober 2009 18:28 schreef r8ality het volgende:
Als je een tiptronic-stand wil moet je niet in een oude Volvo gaan rijden.
Is je 740 ook een automaat?quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:23 schreef Dimitri_ het volgende:
Ach, je kunt tiptronic niet missen als je het niet hebt gehad vind ik.. Heb er wel eens mee gereden in een Bora, maar het is leuk om mee te spelen, en na een week gebruik je het toch niet meer zo.. De kickdown in mijn Volvo's is snel genoeg voor in te halen.
Ik rijd een 940 automaat (2.3 turbo). Rijd super. Heb ook in een XC70 AWD automaat gereden. Vindt er zelf geen verschil in bak in zitten. (niet noemenswaardig)quote:Op maandag 26 oktober 2009 16:01 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
740, 940, 850.. Nog ouder vind ik klassieker
Nee, 4 versnellingen met een overdrive. Volstaat ook prima. De 960's zijn wel beide automaatquote:
http://www.nu.nl/auto/211(...)teken-volvo-s60.htmlquote:]Eerste officiële levensteken Volvo S60
Uitgegeven: 27 oktober 2009 10:29
Laatst gewijzigd: 27 oktober 2009 10:29
Na alle spyshots van de afgelopen maanden vindt Volvo zelf het nu ook tijd om ons kennis te laten maken met de nieuwe S60. Het eerste officiële levensteken is –hoe kan het ook anders- een teaser.
© Autoweek
We zien de bekende Turkse kunstenaar Esref Armagan die kijkt naar een fotoshoot met de nieuwe S60. In z’n zonnebril weerspiegelt het front van de S60. Het ziet er allemaal heel spannend uit, maar de oplettende lezer van onze site weet natuurlijk al bijna voor honderd procent hoe de S60 eruit komt te zien. Een spionagefotograaf betrapte de auto immers enkele weken geleden al.
De nieuwe S60 is een behoorlijke stap vooruit ten opzichte van het model dat inmiddels uit productie is. Allereerst krijgt de vierdeurscoupé voor het eerst de beschikking over viercilinder downsizemotoren.
De 1,6-liter GTDi uit de concept-car, die bij Ford bekendstaat als SCTi Ecoboost, vindt zeker z’n weg naar de S60. Deze komt met drie vermogens: 130, 150 en 180 pk. Een 2,0-liter turbomotor gaat de echte pk-hongerigen bedienen. Deze debuteert binnenkort in de XC60 en is goed voor een dikke 200 pk.
Diesel
Ook profiteert de S60 van de nieuwste dieseltechnologie. Er staat een versie op stapel met een CO2-uitstoot van 119 gram per kilometer, net niet goed genoeg voor 20 procent bijtelling.
Op veiligheidsgebied is de nieuwe S60 helemaal up-to-date. Standaard beschikt de auto over City Safety, het systeem dat debuteerde op de XC60. Verder komt er Pedestrian Safety op, waarbij de auto zelf remt voor voetgangers.
De Volvo S60 beleeft z’n publieksdebuut waarschijnlijk op de Autosalon van Genève in maart. We verwachten ‘m rond de zomer in de showrooms. Hij moet het dan opnemen tegen auto’s als de Audi A4, BMW 3-serie en Mercedes C-klasse.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:01 schreef ArcticBlizzard het volgende:Niet bepaald een mooie auto in mijn ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.nu.nl/auto/211(...)teken-volvo-s60.html
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |