SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Striving to be more than average.
Hahaha, mijn haar is dan nog nat.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:19 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Heb jij niet ook een soort van ontploft haar als je het in een knot draagt 's nachts (zeker als je het hebt gewassen) en het dan 's ochtends borstelt? Ik heb dan echt een hele grote bos... daarom doe ik het ook nooit
Ik begin tweek erg goed te vinden. Je moet gewoon aggressief doen met dat spul, net als op de video. Heel onnatuurlijk om door je haar te raggen en rond te gooien, ik ben normaal heel voorzichtig met mijn haar..quote:Op donderdag 17 september 2009 10:38 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja die lijken me wel het beste, samen met Tweek, alleen die claws zijn echt nergens in EU te koop zie ik net!![]()
Heb jij ze wel van Curls?
Ja ik heb het ook als mn haar nog nat is! Ik heb ook behoorlijk dik haar, en ik ben er ook mee gestopt om het 's ochtends te borstelen... omdat het dan een soort van ontploft eruitziet. 't is idd toch klitvrij.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:47 schreef Daniane het volgende:
repost van mijn lapo
[..]
Hahaha, mijn haar is dan nog nat.(ik heb heel dik haar) dus een echte bos wordt het pas als 't opgedroogd is. Maar ik borstel het dan 's ochtends ook niet. Omdat het dan toch helemaal klitvrij is. en dan zit het ook veel mooier.
Haha ja. als ik het niet borstel heb ik juist mooiere krullen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:44 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ja ik heb het ook als mn haar nog nat is! Ik heb ook behoorlijk dik haar, en ik ben er ook mee gestopt om het 's ochtends te borstelen... omdat het dan een soort van ontploft eruitziet. 't is idd toch klitvrij.
Wauw, waar kan ik zulk haar kopen?quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:12 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha ja. als ik het niet borstel heb ik juist mooiere krullen.
Meteen even een fotootje gemaakt.
[ afbeelding ]
als ik het uitkam is het echt
mijn haar is trouwens lichter blond dan op deze foto.
Mooi!quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:12 schreef Daniane het volgende:
[..]
Haha ja. als ik het niet borstel heb ik juist mooiere krullen.
Meteen even een fotootje gemaakt.
[ afbeelding ]
als ik het uitkam is het echt
mijn haar is trouwens lichter blond dan op deze foto.
we hebben niet allemaal krullenquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat er überhaupt nog een discussie is over krullen borstelen?! Why?
Ik borstel mijn haar alleen als het nat is, anders heb ik een pluis afroquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dat er überhaupt nog een discussie is over krullen borstelen?! Why?
Jij toch (nou ja, je hebt slag, maar ook dat kun je sowieso niet borstelen)quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:23 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
we hebben niet allemaal krullen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik begin tweek erg goed te vinden. Je moet gewoon aggressief doen met dat spul, net als op de video. Heel onnatuurlijk om door je haar te raggen en rond te gooien, ik ben normaal heel voorzichtig met mijn haar..
Nee, maar ik dacht, als het je niet bevalt, dan wil ik ze wel van je overkopen. Ik zal eens zien of ik die klemmetjes kan vinden voor je in mijn favourietenlijstje.
*edit* Wat kun jij slecht zoeken S_S! Lexies heeft ze gewoon én in voorraad. Die site staat gewoon ook in de email die je van Curls hebt gehad. Tut tut...
http://www.lexies-curls.d(...)d-product-flyer.html
Nuh, das waar. Als ik het borstel doe ik het eigenlijk alleen 's avonds, of voordat ik het was. Maar als ik het nooit doe krijg ik echt een enorme ragebolquote:Op vrijdag 18 september 2009 18:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Jij toch (nou ja, je hebt slag, maar ook dat kun je sowieso niet borstelen)
quote:Op zondag 27 september 2009 18:42 schreef Salt_Seafood het volgende:
E-C is dit nog wat voor mijn haar denk je?
Oh oke, niet dusquote:Op maandag 28 september 2009 06:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Zit minerale olie in, nee dus.
Ik wil nu even gaan bestellen maar twijfel alleen nog over Curl Keeper, ik vind die omschrijving maar vaag:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zie het filmpje op de site van Curls zelf. En ja, op droog haar.
Guhl heeft shampoo voor normaal tot vet haar. Als ik op de ingredientenlijst kijk, dan zie ik dat het een normale shampoo gebaseerd is op sodium laureth sulfate (net als het meerendeel van de shampoo's dus) en dat het 'anti vet' ingredient Zinc PCA is.quote:Op zondag 27 september 2009 19:28 schreef Niara het volgende:
Heeft er iemand hier nog tips voor haar dat snel vet wordt?
Een bepaald merk shampoo oiid?
De Andelon langer fris shampoo werkt niet echt.![]()
Alvast bedankt![]()
edit: Nooit meer je haren wassen. Het helpt! is denk ik niet helemaal voor mij
Dan kam je het toch niet? Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 23:06 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ik wil nu even gaan bestellen maar twijfel alleen nog over Curl Keeper, ik vind die omschrijving maar vaag:
Directions:
Comb treatment through wet hair from roots to ends for an even application...
Als ik mijn natte haar kam dan heb ik daarna nauwelijks krullen..
Ik had er ook laatst een topic over gemaakt, maar was het zelf nu met andrelon voor eigenwijs haar ofzo?quote:Op zondag 27 september 2009 19:28 schreef Niara het volgende:
Heeft er iemand hier nog tips voor haar dat snel vet wordt?
Een bepaald merk shampoo oiid?
De Andelon langer fris shampoo werkt niet echt.![]()
Alvast bedankt![]()
edit: Nooit meer je haren wassen. Het helpt! is denk ik niet helemaal voor mij
ik kan me gewoon niet voorstellen welke krullen er mooier van worden als je ze direct uit de douche gaat kammen!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 06:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dan kam je het toch niet? Ik zie het probleem niet.
Overigens bevat Curlkeeper erg veel glycerine. Dat gaat niet goedkomen als we straks van dat droge winterweer krijgen..
Tering jij weet er echt veel vanaf!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
Je hoeft er ook geen litertje olijfolie in te mikkenMinerale olie en parafine krijg je er niet uit, de rest heeft wel voordelen (voor sommigen) én krijg je er gewoon uit met een conditioner. Ik doe altijd amandelolie in mijn haar, dat vind je na een nacht slapen niet eens meer terug. Niet nodig om uit te spoelen dus. Shea boter of iets dergelijks neemt je haar ook gewoon op.
Kokosolie en olijfolie worden bijna niet door je haar opgenomen en die moet je er wel uitwassen met een shampoo.
Zoveel weet ik niet hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:30 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Tering jij weet er echt veel vanaf!![]()
Ik ga zo een bestelling plaatsen op:
http://www.lexies-curls.de
Ik heb nu in mijn mandje:
C.H.S Tweek
Roller Jaw Clamps
Jessicurl Awe Inspiraling Spray (die heb jij ook he?)
Ik twijfel nog of deze dan ook nodig heb:
en ik wil nog een product speciaal voor in de winter om m'n haar te verzorgen, zou jij op die site er eentje voor me willen uitkiezen aub?
Oke ik hoor het wel danquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Zoveel weet ik niet hoor![]()
Eigenlijk wil ik met je mee bestellen, maar ik moet een beetje op de centjes gaan letten![]()
Ik zal eens even voor je gaan kijken op de site.
Over die "vrouwen", Jessicurl is van een meisje genaamd "Jess", dus dat is nogal logisch. Kinky curly vind ik niet vrouwelijk. En "Curls for girls" ken ik niet?!
Same here, Mariposa heeft speciale kussenslopen van satijn en zijn nooit op voorraadquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 15:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
http://www.lexies-curls.d(...)d-product-flyer.html (ik vind de gewone N&S ook onwijs fijn, maar soms een beetje te vettig) of Curls milkshake... Tot zover op de centjes letten![]()
Curls like us zijn echt fijne handdoeken. Alleen is het lusje van een van de twee bijna kapot, dat is minder.
Nee, ik slaap niet op satijn, maar ik wil het wel heel graag eens proberen. Zij het een sloop, zij het een "slaapmuts". Mijn haar wordt zo ruw na het slapen :S
Als ik flink met een handdoek door mijn haar rag als ik uit de douche kom zodat het alle kanten op staat, het vervolgens een half uurtje laat zoals het is en het daarna pas uitborstel en er glansspul in doe, heb ik een stuk meer volumequote:Op zondag 4 oktober 2009 14:09 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een product dat mijn haar meer volume geeft, zonder het vet of zo te maken. Nu heb ik sluik haar, en zit er steeds met mijn handen in omdat het niet goed zit, en dan krijg ik vet haar. Heeft iemand een goede tip?
Ik gebruik altijd ditquote:Op zondag 4 oktober 2009 14:09 schreef PolkaDots het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik ben op zoek naar een product dat mijn haar meer volume geeft, zonder het vet of zo te maken. Nu heb ik sluik haar, en zit er steeds met mijn handen in omdat het niet goed zit, en dan krijg ik vet haar. Heeft iemand een goede tip?
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:20 schreef alors het volgende:
Ehm het is denk ik als een vloeibare wax. Ik wrijf het een beetje uit over m'n handen en wrijf het dan tussen de haarwortels.
Als ik dit niet gebruik hangt mijn haar zo sluik en plat op m'n kop, om te janken gewoon
Aangezien ik lang haar heb, zou ik dan een smerige sliertenkop hebbenquote:Op maandag 5 oktober 2009 10:04 schreef Stereotomy het volgende:
En wat is precies het verschil met als je gel zou gebruiken?
quote:
Sjonge jonge SS, in dat topic zeiden we toch allemaal dat het dan net leek alsof je uit een concentratiekamp was komen wandelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:55 schreef Salt_Seafood het volgende:
Net zoals ik gedaan heb, millimeteren en opnieuw beginnen met gezond haar!
Ja daar moet je even doorheenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:07 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sjonge jonge SS, in dat topic zeiden we toch allemaal dat het dan net leek alsof je uit een concentratiekamp was komen wandelen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
en dan? Welke producten moet ik dan gebruiken? Want op dezelfde manier weer opnieuw beginnen heeft niet zoveel zinquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:55 schreef Salt_Seafood het volgende:
Net zoals ik gedaan heb, millimeteren en opnieuw beginnen met gezond haar!
wat ik veranderde:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:20 schreef Suau het volgende:
[..]
en dan? Welke producten moet ik dan gebruiken? Want op dezelfde manier weer opnieuw beginnen heeft niet zoveel zin
Sodium Laureth / Lauryl Sulfate zijn geen siliconen hoor.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
- gebruik geen producten met silliconen erin, zodat je een shamoo kunt gebruiken zonder SLS
- gebruik een goede conditioner, maar niet te vaak (ik meestal 1x in de +/- 10 dagen)
Je kunt niet lezen of je snapt er gewoon niets vanquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:35 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Sodium Laureth / Lauryl Sulfate zijn geen siliconen hoor.En grote kans dat er in je conditioner wel siliconen zitten....
Ik gebruik deze handdoeken:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:46 schreef Tamashii het volgende:
Mja, sowieso drogen met een oud tshirt toch?
Mja, is slapen met een staart in wel goed?
En ik dacht dat een satijnen kussensloop ook beter was voor je haartjes?
Ik geloof van wel jaquote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:04 schreef alors het volgende:
Ik slaap altijd met mn haar in een knot bovenop mn hoofd. Ik kan echt niet lekker slapen met los haar dan lig ik telkens in mijn eigen haar te hijgen ook
Ik wil nog even zo'n handdoek halen, soortgelijke hadden ze toch ook bij de Xenos? ik hoef niet speciaal een voor krullen want die heb ik helaas niet
Nog een mede stijl-harige. Wat is jouw haar regime?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:04 schreef alors het volgende:
Ik slaap altijd met mn haar in een knot bovenop mn hoofd. Ik kan echt niet lekker slapen met los haar dan lig ik telkens in mijn eigen haar te hijgen ook
Ik wil nog even zo'n handdoek halen, soortgelijke hadden ze toch ook bij de Xenos? ik hoef niet speciaal een voor krullen want die heb ik helaas niet
Ehhh wat wil je allemaal weten?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:07 schreef Suau het volgende:
[..]
Nog een mede stijl-harige. Wat is jouw haar regime?
Oeew, waar?quote:Ik wil nog even zo'n handdoek halen, soortgelijke hadden ze toch ook bij de Xenos? ik hoef niet speciaal een voor krullen want die heb ik helaas niet
Oh ja ik heb ook shampoo van Dr. Organic! Ik heb die met honingquote:Op woensdag 14 oktober 2009 21:17 schreef alors het volgende:
Ik moet trouwens even props geven aan deze shampoo. Maakt m'n haar niet zo nasty zacht (elastiekje bleef gewoon zitten zonder stylingproducten omg!!!)en na 3 dagen nog geen zichtbaar vet haar (waar ik anders ook niet veel last van heb hoor).
[ afbeelding ]
Niks bijzonders te zien... het is maar een bos sluik haarquote:
Die eerste is maar net wat je haar nodig heeft. Ik kan echt niet 10 dagen zonder conditioner..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
- gebruik een goede conditioner, maar niet te vaak (ik meestal 1x in de +/- 10 dagen)
- en wees committed
quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:58 schreef Suau het volgende:
Hij zou toch meestal ook cone-free producten gebruiken aan zijn gezonde haar te zien.
Wanneer niet danquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:02 schreef Salt_Seafood het volgende:
Tuurlijk wel, silliconen zijn niet per facto slecht!
Uiteraard. Ik ben alleen benieuwd of ze dan silliconen dagelijks gebruiken of niet? Hun haar moet toch ook gezond blijven?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
Wat S_S zegt ja. Overigens denk ik niet dat ook maar enig celebrity het moet hebben van een haarproduct, maar meer van een horde kapsters. Als ik die had, zat mijn haar ook elke dag beeldig.
Als je haar tegen regelmatig wassen met shampoo kan. Verder zijn siliconen essentieel als hittebescherming. En er bestaan ook aangepaste siliconen die wateroplosbaarder zijn dan hun standaard versie.quote:
ken het probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:58 schreef Harajuku. het volgende:
Ik word helemaal achterlijk van statische elektriciteit,.
Ik ben heel erg lief voor mijn haar! Ik verzorg het altijd goed en ik ben er nooit ruw mee. Zal wel eens een zachte borstel kopen, dat helpt misschien. Maar föhnen en stijlen probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, omdat ik weet hoe slecht het voor mijn haar is. Vaak probeer ik ook eerst mijn haar een groot gedeelte op te laten drogen voordat ik het föhn en stijlen gaat bij mij heel snel (vanwege het dunne haar). Maar ik heb wel altijd van mezelf al heel veel haaruitval gehad. Als ik 's ochtends wakker word kan ik de plukken van mijn kussen afrapen. Misschien dat dit hier ook mee te maken heeft?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:52 schreef snkr-xxx het volgende:
Als je niet ziet dat je haar groeit, groeit het meestal wel maar breekt het van onderen af. Ben je wel lief voor je haar? Dwz, niet te vaak fohnen, steilen, ruw met je haar omgaan etc.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Als je haar tegen regelmatig wassen met shampoo kan. Verder zijn siliconen essentieel als hittebescherming. En er bestaan ook aangepaste siliconen die wateroplosbaarder zijn dan hun standaard versie.
Ik weet niet in hoeverre celebs gezond haar hebben. Ik zit niet dagelijks bij een celeb in zijn of haar haar (gelukkig maar, may I add?). Ze zijn wel meesters in het doen lijken of het gezond is. Of het ook echt zo is, weet ik niet meer door de photoshop en kapsterstalenten heen.
Ja, niet zo gek als je de dode punten laat zitten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:56 schreef PartyHardy het volgende:
Mijn haar is ook een ramp, als ik het eventjes op een staart heb dan zit het meteen als 1 grote klit in elkaar.
Misschien ook omdat het zo droog is, heb krullen en in het verleden veel gekleurd/gestijld..
Nu heb ik echt alles geprobeerd, en het groeit niet meer![]()
Was het meestal met alleen conditioner, omdat shampoo mijn haar nog meer uitdroogt, ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid.
Heb het al 2/3 jaar niet meer laten knippen, en het is nog steeds 0,0 gegroeid..
Heb ook wel eens supplementen voor geslikt maar merkte ik na een maand ook geen verschil door![]()
Producten die ik gebruik (telkens anders): Brylcreem, Palmers: Coconut oil formula, en Henna plus hair repair,
Dus Tvp voor de tips
Je haar groeit uit je hoofd, dus dat heeft er toch niks mee te maken dan?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, niet zo gek als je de dode punten laat zitten.
Tip: Punten bijwerken.
das pas een good hair day!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 14:54 schreef aychelle het volgende:
Ik ben helmaal smoor op haar krullen!!!![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik ken je probleem, heb zelf kroeshaar (jij ook toevallig?) en heb in het verleden flink mijn haar zitten vernielen. En ja dan beschadig je de kruin en haarzakjes, echt zonde. De enige beste wat ik toen heb gedaan was ....: Afscheren!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:56 schreef PartyHardy het volgende:
Mijn haar is ook een ramp, als ik het eventjes op een staart heb dan zit het meteen als 1 grote klit in elkaar.
Misschien ook omdat het zo droog is, heb krullen en in het verleden veel gekleurd/gestijld..
Nu heb ik echt alles geprobeerd, en het groeit niet meer![]()
Was het meestal met alleen conditioner, omdat shampoo mijn haar nog meer uitdroogt, ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid.
Heb het al 2/3 jaar niet meer laten knippen, en het is nog steeds 0,0 gegroeid..
Heb ook wel eens supplementen voor geslikt maar merkte ik na een maand ook geen verschil door![]()
Producten die ik gebruik (telkens anders): Brylcreem, Palmers: Coconut oil formula, en Henna plus hair repair,
Dus Tvp voor de tips
Omdat je zo met kapot haar blijft zitten, en dit gaat zich alleen maar verder naar boven toewerken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:01 schreef PartyHardy het volgende:
[..]
Je haar groeit uit je hoofd, dus dat heeft er toch niks mee te maken dan?
Ja dit heb ik precies ook zo gedaan; millimeteren standje 2!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:26 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik ken je probleem, heb zelf kroeshaar (jij ook toevallig?) en heb in het verleden flink mijn haar zitten vernielen. En ja dan beschadig je de kruin en haarzakjes, echt zonde. De enige beste wat ik toen heb gedaan was ....: Afscheren!Je gilt mischien van binnen, maar dan groeit het helemaal opnieuw, dik en gezond terug, echt een advies. zo niet echt maanden van je haar afblijven en echt níks! aan doen. Was je haar 1
keer in de week, gebruik olie/verzorgende producten want je haar moet niet te droog zijn. Verder niet veel kammen, één keer per dag is genoeg. En koop anders een leuk petje of hoedje om je haar effe met rust te laten. Maarja hoe snel je haar groeit is ook vaak genetisch!
Ja. Je kunt het tot aan het gezonde deel afknippen en dan je haar goed gaan verzorgen, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:28 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Ja dit heb ik precies ook zo gedaan; millimeteren standje 2!
Voor een meisje wellicht lastiger deze oplossing!
Ja, verven gaat je haar echt gezonder maken.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:54 schreef PartyHardy het volgende:
Ja binnenkort maar eens naar de kaper om het donkerder te verven, dan ziet het er al gezonder uit, en dan een stukje eraf, ben een meisje dus ik ga echt niet alles er af scheren, stelletje gekken
Leuk!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, verven gaat je haar echt gezonder maken.
Ik moet uit eten vanavond.
[ afbeelding ]
Wl je dat het gezonder lijkt of dat het gezonder wordtquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:23 schreef PartyHardy het volgende:
[..]
Leuk!
Ja juist omdat ik mijn haar vorig jaar blond geverfd heb, en dat nou heel dor is.. nu wil ik het weer mijn eigen kleur geven, dan lijkt het wat gezonder.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wl je dat het gezonder lijkt of dat het gezonder wordt
En erg dun krullend haar?quote:Op zondag 25 oktober 2009 06:13 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
![]()
En voor tips voor krullen, lees de OP.
Wat super mooi gedaanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dun hoe? De haren zelf of de hoeveelheid? In het eerste geval heb je proteïnen nodig. In het tweede geval zul je toch eerst even moeten ontdekken wat voor soort haar je hebt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 11:33 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
En erg dun krullend haar?
Welke leave-in conditioners zijn dan bijvoorbeeld erg geschikt?
Heeft dik haar geen proteïnen nodig? Het zou voor mij wel verklaren waarom m'n haar prima zonder kan!quote:Op maandag 26 oktober 2009 06:21 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dun hoe? De haren zelf of de hoeveelheid? In het eerste geval heb je proteïnen nodig. In het tweede geval zul je toch eerst even moeten ontdekken wat voor soort haar je hebt.
Dat spul van Gühl overweeg ik ook nog steeds, maar ik heb twee leave-ins die prima zijn en nog gebruik ik er maar 1.
Dat palmers spul zou ik je niet willen aanraden.
Daar vraagt ze toch niet naar? Ze vraagt naar tips om haar haar minder pluizig te maken. Zo te zien weet jij er best een paar. Ze wilt geen wonder, ze wilt normaal haar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 06:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Er bestaan geen wonderproducten, dat weet je?!
Zeg maar gewoon wil, hoor.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Daar vraagt ze toch niet naar? Ze vraagt naar tips om haar haar minder pluizig te maken. Zo te zien weet jij er best een paar. Ze wilt geen wonder, ze wilt normaal haar.
Pardon? Jij wil gezonder haar maar gaat het vervolgens verven. Wij stellen een normale vraag, omdat verven immers slecht voor je haar is, en dan doe je het maar af met niet gezellig?quote:
Meestal niet, klopt. Heb ik al eens eerder tegen je gezegd hoor S_Squote:Op maandag 26 oktober 2009 12:32 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Heeft dik haar geen proteïnen nodig? Het zou voor mij wel verklaren waarom m'n haar prima zonder kan!
Ach ja, als het antwoord van Harajuku je niet bevalt (want ze heeft wel heel erg gelijk), wil niet zeggen dat het hier enorm ongezellig is.quote:
Ik heb tips gegeven, zij wil liever een makkelijke oplossing een creme. Ik bevestigde alleen maar even dat het zo niet altijd werkt. Ik wil ook dat iedereen tevreden is met zijn eigen haar.quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:09 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Daar vraagt ze toch niet naar? Ze vraagt naar tips om haar haar minder pluizig te maken. Zo te zien weet jij er best een paar. Ze wilt geen wonder, ze wilt normaal haar.
Ik sluit me bij je aan hoor.. Iedereen komt hier gewoon om een beetje advies & inspiratie op te doen en soms word er wel een beetje gedaan alsof je echt stom bent dat je iets niet weet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:14 schreef PartyHardy het volgende:
Het is niet zo dat ik op een ander antwoord had gehoopt, ik vraag tenslotte zelf om tips.
Het is meer de manier waarop er 'advies' word gegeven. Het komt op mij niet erg aardig en gezellig over.
Maar geeft niks, iedereen is anders. Excuses voor mijn opmerking
In de Nederlandse taal is het wilt hoor.quote:
Gelijk heb je hoor, maar daar heb ik ook wel eens last van hier.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:14 schreef PartyHardy het volgende:
Het is niet zo dat ik op een ander antwoord had gehoopt, ik vraag tenslotte zelf om tips.
Het is meer de manier waarop er 'advies' word gegeven. Het komt op mij niet erg aardig en gezellig over.
Maar geeft niks, iedereen is anders. Excuses voor mijn opmerking
Je bent ook echt stom als je niet weet dat je haar verven je haar nog verder beschadigd.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:27 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik sluit me bij je aan hoor.. Iedereen komt hier gewoon om een beetje advies & inspiratie op te doen en soms word er wel een beetje gedaan alsof je echt stom bent dat je iets niet weet.
Maar dat het niet groeit; het klopt wel dat je haar aan de onderkant kan afbreken als het niet gezond is. En dan wordt het dus niet langer, hoewel het aan de bovenkant wel doorgroeit zegmaar
Dat is wel een soort van algemeen bekend, maar ik snap wel dat als je heel dor en gebleekt haar hebt, je het liever in je eigen kleur terugverft omdat het er dan in elk geval wat netter uitziet...quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Je bent ook echt stom als je niet weet dat je haar verven je haar nog verder beschadigd.
Dat is het niet.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:27 schreef Tamashii het volgende:
[..]
In de Nederlandse taal is het wilt hoor.
Daar gaat het helemaal niet om. Ze komt hier omdat ze gezonder haar wil en vervolgens 'ik ga het verven' dan kan ik wel een hele lijst aan tips gaan geven, maar dat gaat toch weinig nut hebben en daar ga ík dan in ieder geval mijn tijd niet aan verspillen.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:35 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Dat is wel een soort van algemeen bekend, maar ik snap wel dat als je heel dor en gebleekt haar hebt, je het liever in je eigen kleur terugverft omdat het er dan in elk geval wat netter uitziet...
Nouja.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, niet zo gek als je de dode punten laat zitten.
Tip: Punten bijwerken.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:28 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Omdat je zo met kapot haar blijft zitten, en dit gaat zich alleen maar verder naar boven toewerken.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 17:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja. Je kunt het tot aan het gezonde deel afknippen en dan je haar goed gaan verzorgen, bijvoorbeeld.
Nou, wat een nare berichten van mij zeg! Ik ben echt een secreet. En Evil-Cherry is toevallig wel de enige die hier altijd iedereen te woord staat en goed advies geeft.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Wl je dat het gezonder lijkt of dat het gezonder wordt
Oh pardon hoor, ik gebruik geen conditionerquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:42 schreef Lotusss het volgende:
Thanks for the bitchin' and completely ignoring my question....
Verf op ongezond haar heeft vaak rare effecten. Beter eerst knippen tot een gezonde lengte en dan pas vervenquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:35 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Dat is wel een soort van algemeen bekend, maar ik snap wel dat als je heel dor en gebleekt haar hebt, je het liever in je eigen kleur terugverft omdat het er dan in elk geval wat netter uitziet...
Nouja.
Heb in het verleden wel goed ervaringen met John Frida... misschien toch eens kopen. Weet alleen niet of ik het voor blond of bruin haar moet kopen aangezien ik er een beetje tussenin zit (zie FoBo).quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:47 schreef Ripley het volgende:
[..]
Verf op ongezond haar heeft vaak rare effecten. Beter eerst knippen tot een gezonde lengte en dan pas verven
Lotusss, ik gebruik dus john frida frizz ease shampoo en conditioner - wel duur maar merk echt het verschil met andere producten
Ik heb krullen, dus ik gebruik de frizz ease, maar er is ook een versie die speciaal voor steil haar is (ongeacht de kleur dus)quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:48 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb in het verleden wel goed ervaringen met John Frida... misschien toch eens kopen. Weet alleen niet of ik het voor blond of bruin haar moet kopen aangezien ik er een beetje tussenin zit (zie FoBo).
Ben gewoon op zoek naar iets waar mijn haar wat zachter en handelbaarder van wordt.
Jij hebt wel heel mooi haar, trouwens.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik heb krullen, dus ik gebruik de frizz ease, maar er is ook een versie die speciaal voor steil haar is (ongeacht de kleur dus)
Thanksquote:Op maandag 26 oktober 2009 17:52 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij hebt wel heel mooi haar, trouwens.
Ik heb die voor steil haar dus en ik heb ook hele goede ervaringen met John Frieda.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik heb krullen, dus ik gebruik de frizz ease, maar er is ook een versie die speciaal voor steil haar is (ongeacht de kleur dus)
Mooi! Morgen in ieder geval even kopen dan. En naar de kapper, even puntjes bijknippen...quote:Op maandag 26 oktober 2009 18:09 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb die voor steil haar dus en ik heb ook hele goede ervaringen met John Frieda.
Ik heb op zich wel veel haar, maar ze zijn allemaal erg dun.quote:Op maandag 26 oktober 2009 06:21 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dun hoe? De haren zelf of de hoeveelheid? In het eerste geval heb je proteïnen nodig. In het tweede geval zul je toch eerst even moeten ontdekken wat voor soort haar je hebt.
Dat spul van Gühl overweeg ik ook nog steeds, maar ik heb twee leave-ins die prima zijn en nog gebruik ik er maar 1. Dat palmers spul zou ik je niet willen aanraden.
Waarom Salt_Seafood? Ik zit namelijk aan de (donker)blonde variant te denken namelijk.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:09 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik ben niet (zo) dol op JF! Zeker die voor blond haar vond ik niks! Die voor krullen ging wel.
En ik heb een leven buiten Fok! zo af en toequote:Op maandag 26 oktober 2009 17:47 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh pardon hoor, ik gebruik geen conditioner
Omdat ik er erg droog en stug haar van kreeg!quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Waarom Salt_Seafood? Ik zit namelijk aan de (donker)blonde variant te denken namelijk.
Ja, ik heb het gemerkt... nou ja, was weer een impulsaankoop, jammer maar helaas.quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:35 schreef Evil-Cherry het volgende:
@BBQ-kip; zonde van je geld @ Palmers. Parafine is voor kaarsen, niet voor je haar.
Proteïnen vind je veel in de conditioners van L'Oreal. Ze hebben een witte fles, "Volume Non-Stop" staat erop in het paars. Daar zit sowieso proteïne in en geen siliconen. Overigens alles met "starch", "protein" of "hydrolysed" in de declaratie is een proteïne. En alle conditioners kun je als leave-in gebruiken, mocht je geen zin hebben in een "echte" conditioner![]()
Duidelijk!quote:Op maandag 26 oktober 2009 20:45 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
Omdat ik er erg droog en stug haar van kreeg!
Nee hoor. Kijk maar in de ingrediëntenlijst, is allemaal hetzelfde. Ik zou het alleen wel op nat haar in je haar doen, want het is natuurlijk wel dikker. Leave-in is wat dunner zodat je het makkelijker in handdoekdroog haar krijgt.quote:Op maandag 26 oktober 2009 22:49 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ja, ik heb het gemerkt... nou ja, was weer een impulsaankoop, jammer maar helaas.
Maaruh, na het wassen en droogdeppen een beetje gewone conditioner (die je normaal gesproken moet uitwassen) erin kneden kan dus ook gewoon? Gaat dat niet plakken of slap worden ofzo dan?
Hmmm... nooit aan gedacht. Ik zoek ook altijd krullenproducten of voedende producten voor beschadigd haar en eigenlijk geen volumeproducten in de winkel. Ga ik eens proberen als die Gühl op is
Thanks voor de tips
wat ook weer persoonlijk is want mijn haar reageert bijv wel goed op JF (blonde versie dus)quote:
ieders haar is uniek en dus zal het ene haar anders reageren op bepaalde producten dan bij andere!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 06:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
wat ook weer persoonlijk is want mijn haar reageert bijv wel goed op JF (blonde versie dus)
I know, maar ze vroeg om iets betaalbaars. Ik vind bijvoorbeeld de shampoo van Clinique ook heel lekker, maar dat is voor mij een uitzondering, dat kan ik niet betalen aangezien ik elke dag shampoo en conditioner gebruik.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:43 schreef Salt_Seafood het volgende:
[..]
ieders haar is uniek en dus zal het ene haar anders reageren op bepaalde producten dan bij andere!
maar JF wordt hier duur genoemd, maar in vergelijking met de producten die ik nu gebruik is de JF lijn niet duur te noemen, het kan dus nog erger
Ik kan mijn haar niet borstelen als ik het niet was. Of het kan wel, maar dan heb ik een afro van hier tot tokioquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:51 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ja als je je haar elke dag wast met shampoo en conditioner is het inderdaad wel veel duurder, shampoo die ik gebruik kost 20 euro en de conditioner ook. Daarbij gebruik ik soms ook Curl Keeper/Tweek en Jessicurl spray ook allemaal 20 Euro per fles, dus gelukkig dat ik maar 2 of 3 keer per week m'n shampoo gebruik en 1x per week conditioner
Same here! Alleen kam ik het maar 1 keer per week, vaker is echt niet nodig bij mij, bovendien heb ik op de dag dat ik het kam bijna altijd een bad hair dayquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 16:53 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik kan mijn haar niet borstelen als ik het niet was. Of het kan wel, maar dan heb ik een afro van hier tot tokio
Als ik het elke dag was en conditioner gebruik kan ik het lekker kammen en laat ik het opdrogen zonder verder styling te gebruiken
Er is ook een topic van iemand die haaruitval kreeg ervan, m'n zus kreeg er huidschilfers vanquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:37 schreef lisalynn het volgende:
Hay,
Heeft iemand ervaring al ( want dit merk is nog niet zòò heel lang ) met Syoss ?
Zoja wat vindt je er van ?
Grtjss, Lisalynn
Ik had er nog nooit op die manier naar gekeken. Ik vind juist de leave-ins vaak wat dun van consistentie, dus dat gaat dan helemaal goed komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 06:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Nee hoor. Kijk maar in de ingrediëntenlijst, is allemaal hetzelfde. Ik zou het alleen wel op nat haar in je haar doen, want het is natuurlijk wel dikker. Leave-in is wat dunner zodat je het makkelijker in handdoekdroog haar krijgt.
Verder hoef je niet zo nodig een "speciaal" product te hebben. Het gaat om de ingrediënten, niet om hoe iets heet. Het effect van proteïnen is ook dikker haar. Als marketingmannetje kun je daar natuurlijk alles van maken. Wat wél handig is, is dat producten speciaal voor volume vaak wel siliconenvrij zijnAls ik iets zoek, begin ik bij de volume producten voor fijn haar!
Geen probleem
Ik heb de shine variant (roze) gebruikt. Viel me eigenlijk best tegen, had er meer van verwacht, maar je kan hem wel gebruiken om te kijken of je t iets vindt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 19:37 schreef lisalynn het volgende:
Hay,
Heeft iemand ervaring al ( want dit merk is nog niet zòò heel lang ) met Syoss ?
Zoja wat vindt je er van ?
Grtjss, Lisalynn
ik vind dat jij kei mooie krullen hebtquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik heb geen idee wat mijn haar nou weer heeft, maar ik denk dat het weer gewoon goed is. Dit is dus derde dag na het wassen. Zelfs ik ben verbaasd..... Vanmorgen alleen maar een klein beetje conditioner in mijn haar gedaan tegen het pluis bovenop en de onderkant nat gemaakt omdat het daar geen krul vasthoudt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lol @ uitgroei btw. Het is máánden geleden dat ik het heb geverfd. Het groeit echt overduidelijk voor geen meter. In dit tempo is de verf er over 10 jaar nog steeds niet uitgegroeid.
Over een maand is het een jaar geleden dat ik mijn shampoo heb weggegooid.
Nou ik (lang stijl haar) was mijn haar ook liever niet vaker dan 2/3 keer per week, want het is belachelijk slap en sluik na het wassenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ik merk een patroon hier: de mensen die krullen hebben, hebben voordeel bij het minder/geen shampoo gebruiken, terwijl de mensen die stijl haar hebben en/of stylingproducten gebruiken, juist wel baat hebben bij het wassen van hun haar met shampoo.
Je kunt ook zo'n stinkalto worden?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:22 schreef alors het volgende:
Ik heb geen last van droog haar
Ik ga mijn haar maar weer eens wassen.. met pijn in mijn hart
Ja, dat is misschien wel de beste oplossing, als ik het de kapster vraag weet ik namelijk wel bijna zeker dat ik voor onverwachtse verassingen kom te staan en met een of ander trendy kapsel thuis kom.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 22:17 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk niet dat daar een oplossing voor is. Maar goed, je zult toch wel een beetje kunnen zien wat misschien wel of niet zou staan?
Of vraag een vriendin of je moeder, die kijken er toch anders tegenaan.
Thanksquote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:25 schreef Fancy_Me het volgende:
[..]
ik vind dat jij kei mooie krullen hebt![]()
![]()
Merci!quote:
Van De Tuinen? Die is aangelengd he?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 13:34 schreef DarkElf het volgende:
vandaag jojoba olie gekocht voor mijn haar.
nee van essenza (Vlaamse winkel).quote:Op donderdag 29 oktober 2009 06:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
Van De Tuinen? Die is aangelengd he?
klopt alleen heb ik wel de voorkant die ik af en toe wil laten knippen... (zodat als ik mijn haar vast heb er wel wat in mijn gezicht zit) en meestal vraagt ze dan ook of de puntjes aan de achterkant moeten..quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:02 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Als je lang haar wilt moet je ze mijden.
Die willen alleen maar knippen.
Ja, daarom dusquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:13 schreef Tamashii het volgende:
Oooh. die ervaring met kappers heb ik ook.
Ze knippen altijd teveel af.
Mijn oma deed het vroeger, maar die is dood dus ik ben overgeleverd aan de gemene kappers.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:13 schreef alors het volgende:
Ik heb gelukkig een bekende die mij al knipt vanaf dat ik een jaar of 9 was en weet dat ik ga gillen als er meer af gaat dan de dode puntjes
Als zij niet kan en ik naar een gewone kapper moet dan wordt er altijd teveel afgehaald
Horrorquote:Op donderdag 29 oktober 2009 10:38 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jeetje, die foto met dat gespleten haar
maar ik ben een jongen dus dan ga je wat vaker, ongeveer 3 keer per jaar en het was echt te lang geworden! Nu is het iets te kort, maar dat groeit er binnen 1 of 2 maanden wel weer aan!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:22 schreef Laysa het volgende:
Ik ga eens in de 6 maanden naar de kapper....en dan echt alleen mn haarpuntjes
Je hebt dan ook prachtig haarquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:35 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn laatste keer was een jaar geleden.
nee maar dr haar is mooiquote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dat heeft toch niets te maken met een jaar geleden kapper?
Naaaah! Eind volgende maand!quote:Op donderdag 29 oktober 2009 18:35 schreef Harajuku. het volgende:
Oh enne, photo.
mooie krullenquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:26 schreef Harajuku. het volgende:
[ afbeelding ]
VIER fucking UUR werk met mijn bos haar. Jullie mogen de krullen houden![]()
Gelukkig maar, er zijn zoveel leukere dingen in het leven te doen in die 4 uur (als je dat per dag of om de paar dagen zou doen)quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 02:40 schreef Harajuku. het volgende:
Ik wist wel dat ik niet binnen een half uur krullen zou hebben, maar 4 uur zag ik ook niet aankomen.
En schatjes, normaal gesproken doe ik niets aan mijn steile haar, hè. Dit was gewoon een keer krullen maken uit proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
Zo'n volle bos heb ik niet. Maar het zijn bij mij ook 3 grote plukken die niet perfect om een krultang passen, maar dat maakt niet uit voor het effect, ik hoef geen perfecte krullen, maar gewoon wat model en niet die lelijke stijlheidquote:Op zaterdag 31 oktober 2009 17:01 schreef Harajuku. het volgende:
Drie plukken?. Als ik mijn haar in drie 'plukken' verdeel kan ik jullie zo'n pluk geven en je hebt nog een volle staart. Dat krijg je niet in een krultang hoor.
Die methode kende ik nog niet, wat een schattig meisje. Bij mij zou het nooit zelfs maar een kwartier blijven zitten als ik het zonder stylingproducten deedquote:Op dinsdag 3 november 2009 21:56 schreef Harajuku. het volgende:
Zo. Maar ik heb vrijdag en zaterdag weinig last gehad, t begon toen ik t zondag nat maakte,
.
Kan ik dan nadat ik dit uitspoel niet gewoon wat honing in mn haar smeren en uitspoelen?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:01 schreef DarkElf het volgende:
heb je al een honingspoeling geprobeerd? mij haar kan er niets mee, ik reageer beter op olie,maar misschien is het voor jou wat?
2 el op een liter warm water, na shampoo en daarna nog eens uitspoelen... kan je haar helpen...
een geirriteerde hoofdhuid kan je kalmeren met een lavendelspoeling.
Ja, je gaat haar bijna haten zo leuk is ze.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:07 schreef alors het volgende:
[..]
Die methode kende ik nog niet, wat een schattig meisje. Bij mij zou het nooit zelfs maar een kwartier blijven zitten als ik het zonder stylingproducten deed
Heb je vooraf ook iets hittebeschermends gebruikt of niet?
Hmm wat raar, mijn haar ruikt ook wel eens wat naar krultang (of misschien ook wel permanentvloeistof, maar ik weet niet hoe dat ruikt) maar het is nooit droog of raar na het wassen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:10 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Kan ik dan nadat ik dit uitspoel niet gewoon wat honing in mn haar smeren en uitspoelen?.
[..]
Ja, je gaat haar bijna haten zo leuk is ze.
Nay, ik heb gewoon stijltang gedaan en daarna wat haarlak gespoten. Ik gebruik die dingen echt vrijwel nooit., maar die paar keer dat ik wel haarlak/mousse/wax/föhn/stijltang gebruik heb ik ook nergens last van. Tot nu dan.
Hoe moet je daar een spoeling van maken dan?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:15 schreef DarkElf het volgende:
als je haar enorm gaat pluizen ervan kan je haar er niet zo goed tegen, net als het mijne, dus das je eigen risico he?
mijn haar reageert ook erg goed, en hoofdhuid ook, op kamilliespoelingen. (gedroogde kamille kan je bij t kruidvat kopen voor weinig, en t frist blond op)
Nee, dit was ook niet een beetje of zo maar zodra het water mijn haar raakte kwam er echt ineens een lucht opzetten alsof je drie koppen haar in een bad permanentvloeistof had gezetquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:16 schreef alors het volgende:
[..]
Hmm wat raar, mijn haar ruikt ook wel eens wat naar krultang (of misschien ook wel permanentvloeistof, maar ik weet niet hoe dat ruikt) maar het is nooit droog of raar na het wassen.
Ik vind het ook absurd, maar t begon net weer te stinken. Wel wat minder, maar toch. Wilde na t masker maar conditioner doen ipv shampoo, maar toch maar eerst shampoo gedaan want misschien zit er nog iets aan mn huid geplakt of zo?quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:23 schreef alors het volgende:
Komt vast wel goed, ik kan me niet voorstellen dat haar van één steiltangbeurtje helemaal kapotgaat, sommige mensen doen het dagelijks...
't Is nog steeds niet goed. Mijn hoofdhuid doet nog best pijn. Kijk, als ik er niet aankom valt het wel mee, maar als ik het aanraak is het onprettig. Kan ook niet met mijn hoofd ergens tegenaan leunen want dan begint het gelijk weer te trekken.quote:Op woensdag 4 november 2009 16:17 schreef alors het volgende:
Hoe is het inmiddels met je haar, Harajuku?
Dat kan best goed helpen hoor. Maar je hoort helaas ook wel vaker dat mensen gewoon niet voorbij een bepaald punten komen. Hoe lang is jouw haar?quote:Op woensdag 4 november 2009 17:25 schreef Gwywen het volgende:
Ik was mijn haar überhaupt al niet elke dag. 1-2 keer per week maximaal.
Overigens heb ik er eergisteren een heleboel centimeters afgeknipt (ik schat zo'n 5-7) in de hoop dat er nu eindelijk eens wat lengte bij komt. Ik zit al jaren op dezelfde lengte zonder dat ik het (op de puntjes na) knipte, dus ik denk dat het gewoon steeds afbrak.
Wat vreemd zeg.. Als je verder geen bijzondere producten hebt gebruikt die je normaal ook niet gebruikt, blijft idd alleen de hitte over. Maar dan zou je zeggen dat je tijdens het zetten ook wel wat gemerkt zou moeten hebben...quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
't Is nog steeds niet goed. Mijn hoofdhuid doet nog best pijn. Kijk, als ik er niet aankom valt het wel mee, maar als ik het aanraak is het onprettig. Kan ook niet met mijn hoofd ergens tegenaan leunen want dan begint het gelijk weer te trekken.
Heb nu weer masker erin zitten, en zo eens kijken of we nog stank gaan krijgen als ik t goed nat maak.
Kamille vergetenMaar wil het sowieso wel proberen, als het nu over is of niet dus ik schrijf het even op.
Helemaal geweldig als het straks over is, maar ik wil wel heel graag weten waar het eigenlijk vandaan komt zodat ik het niet nog eens krijgZou het toch de hitte geweest kunnen zijn? Ook al kwam dit twee dagen later pas?
Huidkorstjes??? dan is je hoofdhuid verbrandquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:27 schreef Harajuku. het volgende:
Zomg! Volgens mij zie ik troep in mijn haar, en ik heb geen roos.
Nee, geen korstjes, en mijn huid is ook spierwitquote:Op vrijdag 6 november 2009 22:32 schreef Laysa het volgende:
[..]
Huidkorstjes??? dan is je hoofdhuid verbrand
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. De maximumleeftijd van een haar schijnt per persoon te verschillen,als je haar bijv. standaard maar 5 jaar groeit voor het uitvalt, zal je haar nooit langer dan zo'n 60 cm worden (even uitgaande van het gemiddelde van 1 cm per maand)quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:17 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat kan best goed helpen hoor. Maar je hoort helaas ook wel vaker dat mensen gewoon niet voorbij een bepaald punten komen. Hoe lang is jouw haar?
Ja, maar dat doe ik altijd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:12 schreef styliste het volgende:
maar je hebt er wel mee geslapen zonder het eerst uit te borstelen of wassen?
Hier had ik ook aardig wat haarlak in gespoten, en 's avonds met 't haar in model naar mn nest gegaanquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je taille is toch ook al een aardige lengte, dat zal wel goedkomen gok ik, zeker als je het al eerder zo lang hebt gehad. Wil je het weer op kontlengte?quote:Op vrijdag 6 november 2009 23:16 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. De maximumleeftijd van een haar schijnt per persoon te verschillen,als je haar bijv. standaard maar 5 jaar groeit voor het uitvalt, zal je haar nooit langer dan zo'n 60 cm worden (even uitgaande van het gemiddelde van 1 cm per maand)
Maar ik heb het ooit op kontlengte gehad, hoewel het de laatste jaren het niet verder kwam dan mijn taille.
En nu is het nog maar op borstlengte, ik heb er echt veel afgehaald van de week...![]()
Ik denk dat het ook komt doordat ik het jarenlang geblondeerd heb, dat is toch wel funest voor je haar, hoewel ik altijd alleen de uitgroei bijwerkte maar toch. Maar dat onderste haar is zo'n vijf jaar oud en heeft wel de nodige tikken gehad. Ik hoop dat ik er genoeg beschadigd haar afgehaald heb dat het nu wel voorbij dat punt wil groeien.
Weet iemand overigens een kleurspoeling die zo min mogelijk schade aanricht? Vroeger kocht ik van die hele goedkope zakjes bij het Kruidvat, die kostten 1 euro of zo en dat was er na een paar keer wassen weer uit, maar mijn haar ging er prachtig van glanzen, er zat niks in wat je haar aantastte. (Ik deed het in die tijd donkerder dan mijn originele kleur) Helaas worden zulke fijne dingen vaak al gauw uit de handel genomen.
Of moet ik dan toch maar eindelijk eens aan de Henna? (Ik heb daar iets tegen, vraag me niet waarom)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Nee, ik vind het ook drama. Maar nadat het donkerder werd ging ik juist alto af en wilde ik mijn blond terug, maar ik vind het zonde van mijn haar en lang haar verven is helemaal niet leukquote:Op maandag 9 november 2009 07:50 schreef DarkElf het volgende:
Ik doe niets erin. Help t soms wat mee in de zomer met een kamillespoeling voor ik de zon inga maar verder niets.
T wordt wel een stuk donkerder tegenwoordig helaas maar goed, ben ook geen 18 meeren ik vind t nog lang blond blijven.. en verven wil ik niet aan beginnen, dan blijf je bezig volgens mij.
Ik gebruik mijn stijltang nog geen drie keer per jaar, föhnen doe ik nooit. Haarlak ook alleen als ik iets vast moet zetten, nou dat zal max. 2 keer per jaar voorkomenquote:Op maandag 9 november 2009 07:56 schreef DarkElf het volgende:
idd weggooien die troep, stijltangen.krultangen is echt funest voor je haar. (ik fohn het zelfs zelden, misschien 3x per jaar omdat ik echt weg moet ofzo)
Kamille ligt bij de thee. Wat je ook kan doen is je haar verzorgen met conditioner only een tijdje, Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. das ook echt verwennerij. Ik kan er helaas niet meer tegen (allergie is nogal toegenomen voor veel producten) maar ik was er altijd heel blij mee...
Wat voor conditioner zou ik dan moeten gebruiken?quote:Zelfs als je normaal geen conditioner op je hoofdhuid verdraagt omdat het je haar te vet maakt, is CO het proberen waard. Eens je het juiste product gevonden hebt, zal het je haar zacht, glanzend en gehydrateerd maken. En gezond haar is mooi haar!
ik gebruikte bijv van andrelon cream and care (grote fles, klein prijsje) als eerste CO en daarna iets duurders/rijkers als 2e.quote:Op maandag 9 november 2009 08:00 schreef Harajuku. het volgende:
Oh, ik lees nu dit deel
[..]
Wat voor conditioner zou ik dan moeten gebruiken?
Maar ik gebruik nu al expres een week conditioner, dus kan ik het net zo goed gelijk goed gaan doenquote:Op maandag 9 november 2009 08:05 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik gebruikte bijv van andrelon cream and care (grote fles, klein prijsje) als eerste CO en daarna iets duurders/rijkers als 2e.
de truc is om als eerste con iets zo simpel mogelijks te gebruiken, heel heel goed spoelen, en dan een rijkere con als laatste te gebruiken zoals je anders ook een con zou gebruiken.
Maar goed, t werkt niet voor iedereen, sommige mensen krijgen er plat haar van, andere zijn er juist dol op, of schrikken dat er wat meer haar uitvalt de eerste keren (ging ook over)... Tis niet voor iedereen een okmanier.
en je hoofd is geirriteerd dus ik zou eerst eens die tot rust laten komen voor je gaat prutsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |