gedaanquote:Op vrijdag 18 september 2009 16:10 schreef MamaNik het volgende:
enne mag ik ook in het lijstje Milan is geboren 7-05-2007
quote:Op maandag 21 september 2009 13:29 schreef chacama het volgende:
Davina, je zegt dat Eli ook verkouden is. Wanneer je kiezen enzo uitsluit dan kan - met de nadruk op kan - overmatig kwijlen op benauwdheid wijzen aldus de KA. Maar, goed dat kun je zelf wrs. heel snel wel horen aan zijn ademhaling. Dan weet je in elk geval waar het kwijlen vandaankomt.
't kan juist ook goed zo zijn dat ze er met een wat grotere fiets wel veel meer lol in krijgt.quote:Op maandag 21 september 2009 19:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het weer goed gaat met Arwen!
Vandaag weer geprobeerd Kim te laten fietsen op de 3 wieler. Ze wilde niet trappen. Want ze vind het niet leuk. We gaan nu definitief geen fietsje kopen voor de verjaardag. Geen idee wat wel.
Dat is een goed idee. Van de omgeving krijg ik zo langzamerhand het idee dat Kim erg afwijkt. Dat dit niet normaal is. Oke, woedeuitbarstingen vind ik ook wel raar. Maar de rest lijkt me normaal peutergedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:46 schreef bixister het volgende:
ingrid, rustig maar duidelijk blijven herhalen, dan gaat 't op den duur echt beter (en zelfs dan nog niet altijd). en als delen te moeilijk is (sommig speelgoed leent zich er beter voor dan ander) kun je de om-de-beurt regel toepassen. evt met kookwekkertje, vonden ze hier erg grappig. als je duidelijk van te voren aangeeft dat de ander aan de beurt is zodra het wekkertje gaat tenminste. succes! leren delen ís ook erg moeilijk.
Ja, met zijwieltjes dus. Maar sinds kort heeft ze pas het principe 'trappen' door. Dat je dus zeg maar moet trappen om iets te bereiken qua vooruitgaan. Maar kan elk kind dat naar de basisschool gaat fietsen dan?quote:Op dinsdag 22 september 2009 14:40 schreef Sugar het volgende:
Maar we hebben het wel over fietsen mét zijwieltjes toch? Anders zou het ook wel erg knap zijn van Anna!![]()
Storm fietst wel al veel en goed, met zijwielen dus.
Omdat Amber omkomt in het speelgoed en er niet mee speelt...quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:02 schreef cattie het volgende:
Ingrid, goed dat er naar gekeken wordt en hopelijk kunnen ze Kim helpen.
Vicky, waarom mag Amber geen speelgoed? Het is toch haar verjaardag? Ik snap best dat nuttige dingen ook handig zijn, maar het is toch ook leuk voor haar om wat speelgoed te krijgen.
Ive is zo'n schatje.
Ook zo bang voor Sinterklaas?quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef Vivi het volgende:
Doe ik ook hoor, Bart Smit kan hier onderhand inkopen komen doen
Amber heeft destijds zowat heel Smartville gekregen. Ik heb het een jaar in de kast gehad en een week of wat geleden weer uit de kast gehaad.. maar mevrouw vinid het totaal niet boeiend.. die kijkt liever een dvdtje..quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef Vivi het volgende:
Vicky, misschien moet je gewoon wat speelgoed weghalen en ergens opbergen, en dan steeds wat dingetjes "ruilen"? Wie weet wordt het dan weer interessant voor d'r. Doe ik ook hoor, Bart Smit kan hier onderhand inkopen komen doen en als er teveel ligt wordt het onoverzichtelijk en speelt Dean er niet mee.
Of gooi een zwik op MP en koop nieuw.
Ja lastig is dat he? Gelukkig kan Mikael dat wel. Hele verhalen met zijn treintjes en auto's enzo. Is altijd heel erg leuk om te zien en te horenquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef Vicky het volgende:
Amber speelt gewoon TOTAAL NIET zelfstandig.. en daar word ik gek van!
Check! Ook niet als je d'r ff op weg helpt ofzo, gisteren heb ik d'r 10 x achter een kleurblok met een stel stiften gezet maar zodra je (na 10 minuten meegedaan te hebben) ook maar even drinken gaat pakken is het mis.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef Vicky het volgende:
Amber speelt gewoon TOTAAL NIET zelfstandig.. en daar word ik gek van!
Nou idd ik wil niet dat ik dan toegeef. Doe ik ook amper. Maar tegen deur aan schoppen is lastig te negeren. De buren horen het ook.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor.maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:45 schreef Beaker het volgende:
Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige....
![]()
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk![]()
Nog steeds genieten dus met en van Jet
Ze kletst en zingtquote:Op dinsdag 22 september 2009 21:14 schreef Kersjes het volgende:
[..]
![]()
Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
Dat, en het kan toch ook gewoon zo zijn dat ze niet van knutselen oid houdt? Ik heb wat afgeknutseld met m'n dochter, maar het draaide er altijd op uit dat ik na 5 minuten opdrachten kreeg met wat ik moest kleien/verven/tekenen/plakken/in elkaar zetten en zij vooral toekeek. En zodra ik daarmee stopte, was het klaar. Dan wilde ze handen wassen en iets anders doen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.
Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen?
dat dusquote:Op woensdag 23 september 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:11 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat mikael dat zei, rocka.![]()
Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd jaquote:Op woensdag 23 september 2009 16:13 schreef Sugar het volgende:
[..]
Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.
Nee tuurlijk nietquote:Op woensdag 23 september 2009 16:17 schreef bixister het volgende:
tsjee, je mag toch aannemen dat menicole 't niet zal zeggen als mikael van verdriet of pijn huilt?
Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons. maar goed dat zeg jij zelf ook al. Alleen bij 'ongewenst' gedrag.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd jaEn het werkt
![]()
Ja als Mikael echt verdriet heeft dan doe ik dat ook echt niet. Maar das ook aan hele andere huil wat ie dan heeft. Maar op de gang zetten werkt bij hem nietquote:Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef chacama het volgende:
[..]
Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons.
ditoquote:Op woensdag 23 september 2009 16:25 schreef Sugar het volgende:
Oh, ik had de piepvariant of zeurvariant ook even niet bedacht, excuus!
Het is toch de taak van een bijna 4-jarige om vervelend en stout te kunnen zijn?quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn?
Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Volgens mij heeft Kim het wel extreem. Meer strontvervelend dan normaal zeg maar.
nee hoor, Amber is ook zo.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn? Op psz gooien en schreeuwen/gillen. Thuis ook. Supermarktscenes etc.
Dat is ook zo, maar het ene kind heeft het natuurlijk wel erger dan het andere. Mijn dochter was op die leeftijd best wel eens vervelend. Maar gooien met dingen is er so wie so niet bij. En op de psz of het kdv is ze ook nooit zo boos geweest. Supermarkt scenes hebben we ook nooit aan de hand gehad. Positief gedrag bekrachtigen is wel een belangrijk punt ja. En vraag anders eens aan de juffen van de psz wat zij ervan vinden Ingrid? Zij maken meer 3-jarigen mee dan wij allemaal bij elkaar.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.
Nou, als je ouders aangeven dat zij het niet normaal vinden, kunnen ze misschien ook 'B' zeggen en oppassen zodat jij naar het gesprek kan en zo snel mogelijk een oplossing kunt vinden voor Kim d'r gedrag. Succes in elk geval met het gesprek en uiteraard met het vinden van oppas.quote:Op vrijdag 25 september 2009 15:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou ja, wordt ik net teruggebeld door Icare. As maandag om 10.00 afspraak met pedagoog. Eerst zonder Kim, dus hopelijk kan ik nog oppas vinden!
Wat bedoel je met 'doen er niet te veel aan'? Doen jullie niet te veel met de tips? Of volgt er geen verdere begeleiding van daaruit?quote:Op maandag 28 september 2009 21:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wel wat tips gekregen. Maar doen er niet te veel aan,
Ik denk het 2e.. althans, ik hoop het 2equote:Op maandag 28 september 2009 21:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'doen er niet te veel aan'? Doen jullie niet te veel met de tips? Of volgt er geen verdere begeleiding van daaruit?
Ik was ook echt trots op d'rquote:Vicky, wat leuk en wat echt en wat groot al!
Leuk!!quote:Wij gaan morgen naar de Efteling! Thies ligt nu in bed alvast een boekje erover te lezen. Leukleukleuk!
quote:Op maandag 28 september 2009 22:05 schreef Vivi het volgende:
Het is ook zo leuk dat het nu een echte mensjes worden he.
Oh staat er niet duidelijk ben moe, ga zo naar bed.quote:Op maandag 28 september 2009 21:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 'doen er niet te veel aan'? Doen jullie niet te veel met de tips? Of volgt er geen verdere begeleiding van daaruit?
Jaaa lijkt me gezellig!! Ik ga je ff pmmen voor een datumquote:Op maandag 28 september 2009 22:16 schreef MemmelDePemmel het volgende:
En vicky, komt Amber een keertje spelen bij ons?? Kunnen Tess en Morris lekker saampjes in de box![]()
Hoe is de nacht gegaan?quote:Anna ligt vanavond voor het eerst in haar grote bed. Ik heb haar nog niet gehoord, dus het lijkt wel ok te gaan. Ik had haar vanmiddag helemaal uitgelegd dat Morris nu in haar bedje mocht slapen en dat zij nu zo'n grote meid is dat ze "inne gooooote bed lape mama!" mocht. Nou, met al haar knuffels had ze het best naar haar zin zo.
Huh? Da'sraar jaquote:Op dinsdag 29 september 2009 09:05 schreef snoopy het volgende:
Lis is donderdag jarig, maar ze 'wil niet jarig zijn'![]()
Raar kind
Hopelijk doen ze morgen WEL wat we vragen!quote:Op dinsdag 29 september 2009 21:38 schreef p_iglet het volgende:
Pfffff zucht morgen maar weer in gesprek op de opvang....
Ze vinden daar dat pepijn niet met minder toe kan dan 2-2,5 uur middagslaap... maar 's avonds is hij niet in bed te krijgen, en dan is hij dus de volgende ochtend moe en valt op de opvang tijdens de lunch in slaap en dus ook weer middagslaap nodig. Beetje vicieus cirkeltje...
Terwijl als we hem als hij niet naar de opvang gaat de hele dag ophouden slaapt hij 's nachts keurig van 19.30-7.00. Maar als hij 2 uur slaapt overdag dan is hij zelden voor 21.30/22.00 in slaap en wordt hij 's nachts 2-3 x wakker![]()
Maar de juffen zijn toch bij Pepijn? Misschien valt hij wel om van de slaap.quote:Op dinsdag 29 september 2009 22:14 schreef Vicky het volgende:
Julliw bepalen toch de regels mbt Pepijns slaap.
Doen ze daar niet aan vomeren ?quote:Op woensdag 30 september 2009 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier vanochtend naar een basisschool wezen kijken. Goede indruk gekregen van de montessorischool. Ondanks dat Jan-Diederick de boel onderspuugd![]()
Aaaaah, goedzo Lis!quote:Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef snoopy het volgende:
We zijn vanochtend voor het eerst naar peuterdans geweest en ze vond het geweldig! Deed gelijk ook met alles mee. En af en toe kwam ze me kusjes geven en zeggen dat ze het zo leuk vond![]()
Je wou nog even zeggen dat je mij ontzettend aardig vindt ?quote:Op woensdag 30 september 2009 20:45 schreef Lenaatje het volgende:
Wilde nog veel meer reageren maar weet het niet meer....
quote:Op woensdag 30 september 2009 21:18 schreef kapiteinpannekoek het volgende:
[..]
Je wou nog even zeggen dat je mij ontzettend aardig vindt ?
Ja die kende ik, maar is ze te oud voor, Maar P_iglet is zoals zovaka mijn hulp en heb wat leuke dingen gevondenquote:Op woensdag 30 september 2009 23:24 schreef poemojn het volgende:
hier zijn 2 zwemscholen, bij jullie misschien ook meer? ik zied zo iig http://www.helmondsewater(...)od/babyenpeuter/main dus die kun je alvast proberen (cq referenties vragen bij andere ouders).
en http://www.laco.eu/laco-knuffelzwemmen.html nog
Blij dat je het weer weetquote:Op woensdag 30 september 2009 21:55 schreef Lenaatje het volgende:
[..]
![]()
Zie dat was het!!!
KP ik vind je zo'n aardige meid!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |