abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72852387
Vorig deel: Het peutertopic (2-4 jaar) deel 37

De peuters:

18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Daniel, zoon van nanalune en jojoja
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
26 november 2006: Giovanna, dochter van Chantal20
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
25 januari 2007: Jesper, zoon van Miffy1984
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
01 mei 2007: Robin, zoon van Bamba
07 mei 2007: Milan, zoon van MamaNik
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
27 mei 2007: Bente, dochter van Make-Yourself
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer

[ Bericht 49% gewijzigd door RockabeIIa op 22-09-2009 19:29:26 ]
pi_72852460
Laatste post:

Evenstar, beterschap voor Arwen Ik hoop dat jullie snel thuis zijn weer!

Fijn dat dat goed gaat Vivi. Over dat 'bikkelharde': Myrthe kwam pas een jongetje tegen dat vorig jaar bij haar in de klas zat. "Ik ben bijna jarig. In welke groep zit jij nu?" vroeg hij. "Groep 2," zei zij. "O, ik geef een feestje en al mijn vriendjes mogen komen.. maar ik vraag geen kleuters op mijn feestje." Hij zit nu dus in groep 3.
Voor die kleintjes een beetje tactvol kunnen doen ben je wel een paar jaar verder. Nu zeggen ze nog gewoon waar het op staat.
pi_72852475
Vorige topic las ik dat Evenstar met spoed met Arwen naar de EH is. Dus voor haar en Arwen heel veel sterkte. Hopelijk hebben ze het snel in de smiezen en zakt de koorts. Want 41,3 is niet gezond bij zo'n kleine meid!

Arwen wel mooie cijfers bij het CB voor jou!

Vief, lekker dat je die terugkoppeling op het KDV hebt gehad. Fijn om te horen dat Dean zo lekker in de groep ligt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 september 2009 @ 20:44:53 #4
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72852947
hoe is t nu met Arwen?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72853266

[ Bericht 100% gewijzigd door poemojn op 17-09-2009 21:09:53 ]
pi_72853314
Hoop dat het goed gaat met Arwen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 17 september 2009 @ 21:51:56 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72856272
Zo waren we weer, gelukkig thuis
Koorts is op verschillende tijden wat gemeten, en ze heeft echt koortspieken, dus de temp gemeten hier op een piek, en daar had ze verschillende waardes van een "nette" 38.6 tot 41.5 de max.
Nek gecontroleerd, en zuurstof en alles echt nagekeken, was verders prima.
Ze vermoed of een infectie die stomtoevallig net daarna is opkomen zetten, of toch een beste reactie op de spuit. En een hele kleine kans op meningokokken oid Maar ze gaat echt uit van een snelle reactie vandaar thuis.
Ze mocht daar blijven, maar probeer liever thuis ivm der schrik van zkh/doktors etc.
Moet elke 2 uurtjes wel haar wakker maken wat water aanbieden desnoods met een washandje uitknijpen.
Opletten dat ze niet te suffig wordt temp elke 3 uur controleren en geen stuipen krijgt.
En zodra ze ook maar klaagt dat ze nekpijn heeft linea reacta zonder bellen naar de SEH waar we dan ook niet hoeven wachten.

In principe als het echt een reactie op de spuit is zal het morgen wel over zijn zei ze, maar liever voorzichtig.

En echt een dat er duidelijke contact is tussen het AZm en hier, want we mochten dus echt direct overal doorlopen, omdat ze toch risico heeftt anafylactisch te reageren op dingen.
en ik kan me heel goed voorstellen dat het voor anderen heel scheef overkomt enzo.. dat ze een voorkeursbehandeling krijgt, ik "schaamde" me ook dat de gehele wachtkamer vol zat en wij dus gewoon door mochten lopen, maar goed ze doen het niet zonder reden denk ik

En lief van jullie
Engaging Infinite Improbability Drive..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 17 september 2009 @ 21:53:13 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_72856336
voor arwen!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_72856473
Pffff, pak van mijn hart Evenstar. Fijn dat jullie weer thuis zijn. Wel een spannende nacht voor de boeg. Ik duim en nog het een ander meer voor jullie dat het inderdaad alleen maar een reactie is en niets ergers. Heel veel sterkte de komende nacht.

En dat van dat doorlopen. Dat had ik met Maud ook toen we met spoed door moesten naar de EH. Toen was het ook binnenkomen, melden en meteen de klapdeur door terwijl er toch echt nog mensen in de wachtkamer zaten.Wel prettig overigens. Dat contact tussen HAP en ziekenhuis, want het zorgt wel voor rust. Gewoon dat je weet dat het snel gaat daarna.

[ Bericht 10% gewijzigd door chacama op 17-09-2009 22:08:59 (beetje rottig geschreven) ]
  donderdag 17 september 2009 @ 22:04:51 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_72856835
Wow, toch wel schrikken dus Evenstar, arm meidje.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_72856951
Oh wat eng Evenstar!! Hopelijk is er morgen niks meer aan de hand en is ze weer de oude! En niet drukmaken over dat doorlopen hoor, ze doen dat idd niet voor niks en juist prettig dat ze zo alert reageren!!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_72856966
Wat fijn dat het naar omstandigheden goed gaat, Evenstar.
een goede SEH doet toch niet aan first in, first out. Die hebben een uitgebreid triagesysteem waarbij er wordt gekeken naar de mensen die hulp het hardst nodig hebben. Niet schuldig voelen dus
pi_72857488
Onze huisarts doet daar ook niet aan, sommige mensen krijgen altijd voorrang
Hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Juist fijn dat je die hulp krijgt als het zo nodig is (en dat geldt dan vast ook voor als de mensen die nu wachten dat eens nodig hebben).
pi_72858949
Evenstar, nogmaals een dikke knuf voor jullie!!

En ik vind ook niet dat je je hoefr te schamen omdat jullie meteen naar binnen mochten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 17 september 2009 @ 22:50:50 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72859126
ik krijg altijd zo;n gevoel, omdat je altijd wel mensen hoort ik zit hier al *insert lange tijd* te wachten en dat komt binnen en loopt zomaar door inclusief vuile blikken.

Net weer koortspiek gemeten 40,7 dus over 15 minuutjes maar weer even checken.
pi_72859339
Lekker laten kijken.. Al kan ik me het ook wel een beetje voorstellen nadat ik gister 3,5 uur met Tess op de SEH heb gezeten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 17 september 2009 @ 22:58:11 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72859595
Terwijl tess toch jonger is enzo

Enige logische reden waarom ze spoed maken bij haar ivm bijv. ze verhoogd kans heeft op anafylactische shock oid ? maar dat zou P_iglet misschien wel weten ofdat dat wellicht in haar dossier zou kunnen staan en ze daarom een spoedbehandeling krijgt oid. wanneer er sprake is van suffigheid iig?
pi_72861166
Evenstar wat schrikken zeg!
pi_72861793
Evenstar fijn dat je thuis bent en het mee lijkt te vallen!
Succes vannacht en hopelijk knapt ze weer lekker op morgen!
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:07:09 #20
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72867522
Mijn schoonzus doet een opleiding voor SEH-arts en zij vertelt dat er regelmatig mensen op de SEH zitten die niet eens langs de HA zijn geweest. tsja, als er dan een risico-patiënt komt, na overleg met de HA, kans op allerlei enge zaken, dan gaat die voor, natuurlijk.

hopelijk is de koorts inmiddels weer weggetrokken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_72867564
Volgens mij gaan kinderen hier sowieso altijd voor bij de SEH.

Evenstar, wat spannend en rot Hopelijk nu weer een beetje beter met je meisje?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 september 2009 @ 10:30:36 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72868074
Hier gaan dus niet alle kinderen voor. Najah ze zullen het niet zonder reden doen.

Ze is nog steeds aan de koorts, maar heb wel het idee dat de laatste paar uutjes de pieken uitblijven, ze drinkt minimaal, nog steeds te weinig, dus ga straks maar oma die langs komt ORS laten halen. Ze babbelt wel ietsjes, dus het gaat wel de goede kant uit.
pi_72869135
Babbels zijn goed
Hopelijk knapt je meisje gauw weer op Evenstar!
.... met gevoel voor drama....
pi_72870989
In elk geval dus ietjes beter, maar nog niet goed genoeg. Hopelijk pakt ze de ORS goed en knapt ze in de loop van dag weer meer op.
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:29:11 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_72874896
Pfoeh Evenstar, dat was schrikken!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:10:10 #26
248986 MamaNik
Kleuter en Peuter Tweelingmama
pi_72878272
Hallo, ik post voornamelijk in het kleine baby topic omdat ik 4 maanden geleden een tweeling heb gekregen maar heb ook nog een peuter van 2 dus kom hier ook maar eens meeposten!

Om gelijk even met de deur in huis te vallen, geven jullie je peuter vitamine D?? Was laatst met 2 jaar en 3 mnd op CB en toen vroegen ze of ik Milan nog vitamine D gaf? Ik huh?? Ehhh nee zat in de flesvoeding en daarna nooit gegeven. Bleek dat dat moest toen ik stopte met de flesvoeding, heeft nooit iemand mij verteld. Dus nu weer druk in de weer met de vitamine D maar vind het eigenlijk misschien overbodig omdat hij altijd buiten wil spelen en heel gevarieerd eet.

enne mag ik ook in het lijstje Milan is geboren 7-05-2007
pi_72878381
Ik heb het wel een tijdje gegeven maar vond het eigenlij onzin omdat Amber vaak genoeg buiten is en toen ben ik er weer mee gestopt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72879142
HIer ook niet. Bij beide niet trouwens. Bij Fleur zat het in de voeding tot en met de peutermelk aan toe (als ik me niet vergis) En Maud heeft ook tot ze 2,5 was (fles)voeding gehad. Het zou belangrijk zijn (zeggen ze), maar ik ken mezelf. Die discipline heb ik niet (zwaktebod... i know).

Hoe is het met Arwen?
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:41:33 #29
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72882655
koorts is weer aan het opvlammen, en ze wil nog steeds niet eten, de ors ging er niet in, helaas nu kan een lijfje wel iets hebben denk ik.
Ze heeft iig alles bij elkaar en hele beker gedornken.
Ze vroeg net uurtje terug wel zelf dat ze echt naar bed wou, na de hele dag bank te hangen.
Dus ik ga voor de zekerheid toch nog maar wat controleren af en toe. blijft het stabiel/zwakt het dan ga ik geen wekker zetten, krijgt ze toch pieken dan gaan we vannacht maar weer een slapeloze nacht tegenmoed Als ik het niet meer trek dan komt paps hierheen iverdags dat ik dan bij kan slapen.
pi_72882776
Wat rot voor je kleine meisje! En voor jou natuurlijk ook!
Fijn dat je paps wil komen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 september 2009 @ 18:48:32 #31
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72882862
mijn paps is lief
Mijn mams ook, ze mag af en toe wat van het zkh af dat ze even frisse lucht kan happen.
En nu was er vandaag bij de intertoys die aanbieding voor het poppenhuis.
En die wou ze voor Arwen voor haar verjaardag doen.
Maar een oma die sowieso al nieuwsgierig is hoe ze het vind, en dan een ziek pukkie , heeft oma het nu vast gegeven, en krijgt ze met haar echte verjaardag iets kleiners.

Ze was echt zo van ooooooh oma bedankt, en ik moest het nu direct opzetten, en dus deed mama dat maar na 5 minuutjes viel ze naast me in slaap.

Benieuwd hoe ze het vind als ze weer beter is
pi_72883091
Wat lief van je mams!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72885021
Ach gosh, Arwen... Beterschap!

En die Mika! Die werkbladen maken kinderen uit groep 2.
Om nog even op die 'puntentelling' terug te komen: Er zijn psz'en die structureel een observatiesysteem bijhouden. Soms zelfs gekoppeld aan dat van de basisschool. Goede zaak vind ik. Bij ons doen ze het niet. Niet eens standaard een 10minutengesprek.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_72885489
Wat een lieve ouders heb jij Evenstar . Beterschap voor Arwen, arm meiske...

Vitamine D ben ik na anderhalf jaar ook mee gestopt. Vergat het meer dan dat ik het gaf en Robin speelt ook elke dag buiten en eet erg goed.

Robin wordt trouwens steeds knuffeliger, zo komt hij iedere dag wel een paar keer naar me toe om stevig te "koelen" (kroelen dus) . En hij heeft vandaag een speelgoedstrijkijzer gehad van ons en hij was daarstraks z'n eigen overhemd aan het strijken op mijn strijkplank .
  Jubileum moderator vrijdag 18 september 2009 @ 20:07:23 #35
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_72885904
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:10 schreef MamaNik het volgende:

enne mag ik ook in het lijstje Milan is geboren 7-05-2007
gedaan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_72891354
Arwen wat heb jij een lieve opa en oma. Hoop dat jullie toch echt nu een rustige nacht gaan hebben, want ik vind het zorgwekkend. Maar, goed ben nu ook al weer aan het luisteren naar gehoest van maud en daar wordt ik ook niet echt vrolijk van. In elk geval een hele dikke En Maud krijgt het poppenhuis ook voor d'r verjaardag van haar opa en tante

Hier hebbe we ook het peutervolgsysteem. Ben er wel blij mee. Jammer dat ze dat bij jullie niet doen. Fleur was de laatste groep die het nog op de 'ouderwetste' manier doet. Die moest een bloem maken met stukjes papier. Hier krijgen we regelmatig het boek te zien om de vorderingen bij te houden en volgende week hebben we ouderavond in combi met de basisschool erbij.
pi_72891603
Evenstar, fijn dat je hulp krijgt als het nodig is!

Na het zeker een jaar niet meer gehad te hebben is Devin sinds kort ook weer aan de vitamine D. Handig hoor, zo'n baby in huis die druppels moet, grote broer krijgt ook in een moeite door en hij vindt het "jammiejammie"
pi_72891874
Op welke leeftijd ongeveer leren kinderen eigenlijk fietsen? (op 3 wielen wel te verstaan). Robin vind het hartstikke leuk om op een fietsje of een tractor te zitten, maar snapt nog niet hoe hij moet trappen. We hebben het al tig keer voorgedaan, maar het kwartje valt nog niet . Steppen vind 'ie trouwens ook ontzettend leuk! Dat doet hij altijd bij z'n overgrootoma, dus ik denk dat er een stepje op het verlanglijstje voor sinterklaas komt te staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bamba op 18-09-2009 22:55:38 ]
pi_72891954
Maud fiets uiteraard met steunwieltjes, maar dat gaat al een tijdje goed. Je kunt ook kiezen voor een loopfiets met 2 wielen. Daarmee leren ze heel makkelijk hun evenwicht te bewaren en kunnen dan over op een fiets zonder steunwieltjes. Vief, jij had daar een mooie foto van toch?
pi_72892136
Lis (bijna 3) kan eigenlijk al heel lang op een driewieler fietsen. En binnenkort krijgt ze een loopfiets voor haar verjaardag omdat het idd zo schijnt te zijn dat ze door de balans bewaren, sneller leren fietsen op 2 wielen.

Evenstar, ik hoop zo dat Arwen snel weer beter is. Echt rot dit
Mijn moeder heeft vandaag ook dat poppenhuis voor Lis d'r verjaardag gekocht. Goed om te horen dat Arwen er blij mee is
pi_72892319
Oké, dat wist ik nog niet van die loopfietsjes! Lijkt heel logisch idd. Een driewieler hebben we hier thuis al staan en zo'n loopfiets kan wel een ideaal verjaardagscadeau zijn!
pi_72892483
Enne, welkom nog Bamba!
pi_72892740
Dank je!!
pi_72898406
Leuke 'fiets' Snoopy.

Hoe is het vannacht gegaan Evenstar?
  zaterdag 19 september 2009 @ 10:16:15 #45
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72899455
Er zit weer leven in, en temp is vrij normaal, maar ze weigert nog steeds eten en drinken, kan de trap niet af/op dus gaan strakjes ff snel een boodschap doen, want de koelkast geeft een echo
krijgt ze wat frisse lucht binnen ook.
Verwact wel dat het op de loop van de dag weer pet zal gaan, maar ze is vannacht toch stabiel gebleven op 39.2/39.0
pi_72900454
OK 39 is nog wel hoog, maar in elk geval al weer een stuk beter. Ben je bang dat je nu weer fantomel moet gaan geven of kijk je het nog even aan. Ik hoop dat ze snel weer wat wil drinken en een rijstkoek of twee naar binnen werkt. Succes met boodschapjes doen.
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:27:55 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72900702
Nee hoor, ik ga ook niet wegen extra nu ofzo.
Ga er vanuit dat ze het vanzelf wel in zal halen.
Ziek zijn mag ook best een keer, ga wel als ze maandag nog zo blijft sukkelen, afspraak maken met de huisarts, zoals afgesproken met de HAP die mij net gebeld hebben!! om te kijken hoe het ging ivm weekend etc.
Meningokokken ding mogen we nu wel uitsluiten gezien de beweeglijkheid enzo in haar nekje normaal blijft. en de hele pieken wegblijven.
Blij toe, want uiteraard net dus gevraagd wat het was dan, want had gevraagd donderdag als het iets eng is wil ik het niet weten , en tis toch wel iets heftigs dan

Ze vermoed nu toch wel een infectie, n.a.v wat ik beschreven had van de tijd na het bezoekje. maar proberen toch eerst zo door te komen en geen antibiotica (mag ze niet van haar kinderarts tenzij in levens gevaar) even afwachten of haar lijfje het zelf kan bevechten.
pi_72901073
wat goed van de HAP zeg dat ze nog even bellen om te checken. Veilig gevoel is dat. Hopelijk zakt het morgen nog verder zodat je niet aan de AB hoeft. Zou fijn zijn als ze het zelf kan bevechten zonder 'rotzooi' in d'r lijfje.
pi_72909145
Fijn dat het beter gaat met Arwen!! En wat goed dat ze van deHAP even gebeld hebben!

Ik had vandag een hele dwarse peuter en vanmiddag was ik d'r zo zat.. ze ik heb d'r in d'r bed gegooid en ze heeft 2 uur geslapen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 september 2009 @ 09:17:28 #50
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72925125
Soms is dat wel eens nodig Vicky. jammer alleen dat ze dat nog niet kunnen/willen zeggen: mam ik ben moe, laat me met rust. Ik ga naar bed.... oooit!
pi_72925170
Amber zegt om 11 uur 's ohctends al dat ze moe is... maar naar bed toe gaat ze niet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 20 september 2009 @ 14:55:52 #52
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72933563
Da's dan weer jammer. Maud is net weer wakker van d'r middagdut en wij gaan even genieten van het weer. Dus strand, zee en zon.... we komen eraan!
  maandag 21 september 2009 @ 11:15:36 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72961264
Wat vervelend dat arwen zo blijft kwakkelen...

Vanochtend heb ik eli naar het kdv gebracht, haal hem uit de doek, meneer loopt weg zonder om te kijken en gaat spelen. toen heb ik half grappend aan de leidster gevraagd of het mss zou helpen als ik me stampend op de grond zou gooien, of ik dan wel een kusje zou krijgen Ze gaf het weinig kans
Ben wel erg blij dat hij zo goed overgaat op de grote groep!

Ik heb wel even een vraagje: eli slist sinds kort (icm verkouden zijn ed geeft dat nogal wat dweilwerk, maar ach). hoort dit bij de taalontwikkeling? Hij gaat nu ook ineens met 3 woorden praten (sinds 22mnd komen er 2 woorden achter elkaar uit, en nu al 2 mnd later al 3, dus dat gaat best hard, vind ik), dus hij is wel erg bezig met zijn taalontwikkeling en zo.

ik neem aan dat het slissen vanzelf weer overgaat?

en wanneer houdt het eeuwige gekwijl een keer op? het is alweer een maand feest, nu weer wat heftiger, maar je kan maar zolang roepen dat hij kiezen krijgt...
ach, hij heeft er verder geen last van, het zalverder wel, maar het staat zo stom, die kwijlplek steeds
pi_72963995
Hoe gaat het met Arwen?

Wat grappig dat Eli slist! En de taalontwikkeloing gaat zo snel inderdaad, ik sta hier ook regelmatig te klapperen met mijn oren om wat hij allemaal uitkraamt.

Devin heeft geknutseld op de psz
ik heb hier nu een A4-tje voor me liggen met heeeeeeeel veel lijm, 2 paarse snippers en 2 blauwe erop, wat ben ik trots
Ze hadden snippers in alle kleuren maar hij was vastbesloten: alleen blauw en paars wilde hij gebruiken. Nu weten we welke kleuren we kunnen gaan gebruiken voor zijn nieuwe slaapkamer!
pi_72964938
Kijk da's nog een handig Kersjes. Wel lief zo'neerste kunstwerk.

Davina, je zegt dat Eli ook verkouden is. Wanneer je kiezen enzo uitsluit dan kan - met de nadruk op kan - overmatig kwijlen op benauwdheid wijzen aldus de KA. Maar, goed dat kun je zelf wrs. heel snel wel horen aan zijn ademhaling. Dan weet je in elk geval waar het kwijlen vandaankomt.

Hoe is het met Arwen nu? Ben je nog naar de HA gegaan vandaag?
  maandag 21 september 2009 @ 13:58:59 #56
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72965813
Devin

En over kwijlende kindjes, heb ik helaas geen antwoord op davinia.

Hier gaat het goed, koortsvrij, kwebbelend, etend, drinkend dus ik en blij
Ik laat het hier dus maar bij, mocht het terugkomen dan is een beleltje zo gedaan.

Dank allemaal ,
pi_72966125
Zo, ook weer bijgelezen.. Na 2 weekjes denemarken met zijn 3-tjes

2 heerlijke weekjes waren dat. Lekker rustig in een huisje (2 keer een week, halverwege verhuizen). Hij sliep vanaf het eerste moment zonder mokken in een 2-persoonsbed, en verder ook een vrolijk jochie.
Chris is echt flink vooruit gegaan die 2 weken, hij praat steeds vaker met 2 woord-zinnen, is minder bang voor andere kindjes (al laat hij nog wel zijn fietsje afpakken), en gewoon zijn hele karakter lijkt weer een stukje ouder.
pi_72971085
Fijn dat de vakantie zo geslaagd was DF.

Klinkt alsof Arwen zichzelf weer is, mooi zo! Wat gaat dat toch snel bij die kleinjtes he, het ene moment zijn ze doodziek en niet gek veel later... geen vuiltje aan de lucht. Gelukkig maar.

Blijkbaar had meneer nog niet genoeg geknutseld, hij heeft net zeker 20 vellen papier volgeverfd
Eerst nog heel beschaafd met de kwast, later met een vinger en binnen no time zaten zijn handen en gezicht (want: snot moet je uitsmeren over je hele gezicht ) onder. Maar... schone kleren, zijn Nijntje - schort met mouwen heeft de proef doorstaan!
Heerlijk jochie is het toch, kletst je de oren van je kop
  maandag 21 september 2009 @ 17:06:13 #59
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_72971729
quote:
Op maandag 21 september 2009 13:29 schreef chacama het volgende:

Davina, je zegt dat Eli ook verkouden is. Wanneer je kiezen enzo uitsluit dan kan - met de nadruk op kan - overmatig kwijlen op benauwdheid wijzen aldus de KA. Maar, goed dat kun je zelf wrs. heel snel wel horen aan zijn ademhaling. Dan weet je in elk geval waar het kwijlen vandaankomt.

brrr Paniek! ahum,

Nah, hij is niet benauwd. Hij hoest wel, maar alleen 's nachts (de laatste dagen ook wel overdag, maar voor die tijd kwijlde hij ook veel)

Bedankt voor het meedenken iig!

Kersjes, je klinkt altijd zo verliefd op devin, zo leuk om te lezen!
Wanneer gingen jullie ook alweer verhuizen?
pi_72973468
Wat klinkt dat toch heerlijk, kindjes die allerlei nieuwe dingen leren.

Hier ook een hoester trouwens. Het was de hele zomer rustig, maar hij is nu weer volop bezig als hij slaapt. Overdag is er weinig aan de hand, ook niet verkouden ofzo. Maar als hij slaapt hoest hij, soms tot spugens aan toe. Gelukkig heeft hij er zelf weinig last van, en wil hij heel graag verder slapen..
Vanmiddag heeft hij een poosje in bed liggen babbelen, en toen ging het wel goed. Morgen maar eens een hoestdrankje scoren, want voor onze nachtrust en zijn beddengoed is dit niet zo geweldig
pi_72976756
Fijn dat het weer goed gaat met Arwen!

Vandaag weer geprobeerd Kim te laten fietsen op de 3 wieler. Ze wilde niet trappen. Want ze vind het niet leuk.
We gaan nu definitief geen fietsje kopen voor de verjaardag. Geen idee wat wel.
En ze kan ineens wel rondjes tekenen. Bibberige rondje is ook een rondje.

Ze is wel heel erg aan het peuterpuberen momenteel. Erg lastig mee om te gaan. De gang is hier de strafplek en dat werkt op zich wel goed.
pi_72980762
Hier ook een kwijler, eigenlijk nooit echt weggeweest het kwijlen. Hij moet nog 1 kies krijgen en dan hoop ik toch dat het onderhand wel een keer gedaan is, hij krijgt er namelijk ook veel uitslag van op z'n borst.

Kersjes, wat heerlijk als ze zo kunnen knutselen!! En deepfreeze, dat klinkt als een heerlijke vakantie!!

Robin gaat morgen voor de eerste keer naar peutergym! Ik ben zo benieuwd hoe hij het zal vinden!!
pi_72982054
Peutergym achtig iets gaat hier niet door helaas. Te veel aanmeldingen.
En Kim heeft met een kennisje en kinders een speeldate woensdagochtend. Lijkt me leuk voor haar en even rust in de tent voor Tyler en mij.
pi_72983581
voor Arwen

Df, klinkt als een geslaagde vakantie. En wat leuk dat ie zo lekker babelt nu.

Ingrid, op zoek naar iets anders voor Kim. Succes! kan even zo snel niets iets verzinnen, maar zal nog even nadenken.

Bamba ook jij succes met je kleine kwijler.

En ook hier een hoestertje. Tijd van het jaar zullen we maar zeggen.
pi_72987364
Nou, dit was maar voor 8x en 1,- per keer. Daarom kwam het mooi uit. Konden we kijken of ze zoiets leuk vind. Maar helaas.
Iets met dansen/bewegen is denk ik wel wat voor haar.
Mijn misschien wel adhd peutertje die megadruk, heel stout en Tyler erg kan pesten en heel boos kan zijn. En gelukkig ook superlief, rustig een boekje lezen, met de poppen en "kopje thee" uren kan spelen en ook heel lief tegen Tyler kan zijn. Aan het lachen maken, aaien, knuffelen etc.

Iemand nog enig idee hoe we Kim kunnen leren delen? Tyler heeft een boom waar je ballen in kan doen met liedjes enzo en een xylofoon en die vind Kim ineens leuk en zegt dat die van haar is. Ze pakt ze telkens af en duwt hem soms erbij weg. Ook gilt ze keihard, zodat hij zich rot schrikt en dan niet meer wil spelen. Erg lastig mee om te gaan vind ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door _Ingrid_ op 22-09-2009 12:07:56 ]
pi_72988693
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Fijn dat het weer goed gaat met Arwen!

Vandaag weer geprobeerd Kim te laten fietsen op de 3 wieler. Ze wilde niet trappen. Want ze vind het niet leuk. We gaan nu definitief geen fietsje kopen voor de verjaardag. Geen idee wat wel.
't kan juist ook goed zo zijn dat ze er met een wat grotere fiets wel veel meer lol in krijgt.
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:28:31 #67
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72988774
Bamba, misschien een ideetje tegen de uitslag op de borst van het gekwijl: shirts/truien met flink grote, gladde opdrukken. Ik vind ze zelf nl hartstikke handig met gesop en geknoei van eten & drinken. Je veegt het zo schoon en nat wordt het niet
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72989040
ingrid, rustig maar duidelijk blijven herhalen, dan gaat 't op den duur echt beter (en zelfs dan nog niet altijd). en als delen te moeilijk is (sommig speelgoed leent zich er beter voor dan ander) kun je de om-de-beurt regel toepassen. evt met kookwekkertje, vonden ze hier erg grappig. als je duidelijk van te voren aangeeft dat de ander aan de beurt is zodra het wekkertje gaat tenminste. succes! leren delen ís ook erg moeilijk.
pi_72991678
Rockabella, dat is idd nog een idee ja! Dat gaat het grootste deel van de uitslag wel tegen denk ik! Bedankt!

Ingrid, ik denk dat je vooral rustig moet blijven uitleggen dat Kim samen moet delen met Tyler, ik zou ze wel mee laten spelen met Tyler z'n speelgoed, maar dat ze dat wel samen met Tyler moet doen. Het is ook een vorm van aandacht vragen denk ik, even weer klein zijn .
pi_72992429
We hebben weer internet

* Beaker bijlezen gaat .....
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_72995022
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:46 schreef bixister het volgende:
ingrid, rustig maar duidelijk blijven herhalen, dan gaat 't op den duur echt beter (en zelfs dan nog niet altijd). en als delen te moeilijk is (sommig speelgoed leent zich er beter voor dan ander) kun je de om-de-beurt regel toepassen. evt met kookwekkertje, vonden ze hier erg grappig. als je duidelijk van te voren aangeeft dat de ander aan de beurt is zodra het wekkertje gaat tenminste. succes! leren delen ís ook erg moeilijk.
Dat is een goed idee. Van de omgeving krijg ik zo langzamerhand het idee dat Kim erg afwijkt. Dat dit niet normaal is. Oke, woedeuitbarstingen vind ik ook wel raar. Maar de rest lijkt me normaal peutergedrag.

Vanmorgen ging het goed! Over een uurtje naar psz, heeft Tyler mits hij niet moe is, de tijd om lekker alleen te spelen. (met mij erbij)
pi_72995026
Beaker
pi_72995397
Ingrid, Kim moet gewoon leren om te delen. Elke keer weer uitleggn dat het speelgoed van Tylee us maar dat ze er best wel mee mag spelen als Tyler er niet mee speelt.

En waarom koop je niet gewoon wat kleinw dingen voor haar verjaardag zoals een rugtas, beker en lunchbakje voor school.
We hebben al bij de opa's en oma's aangegeven dat we geen speelgoed willen voor Ambers verjaardag. Van mijn ouders heeft ze schoenen gehad. Van mijn schoonouders krijgt ze volgens mij een winterjas.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72995598
Ja, dat is ook leuk idd. Maar dat wilde ik eik voor de sint doen.
Denk dat we de speelgoedgids gaan doorspitten. Iets leerzaams is ook handig. Oh crap de opa's en oma's moetenen we ook nog iets voor verzinnen. Die willen het graag op tijd weten.
Aan de ene kant is het pas 6 december, maar zo heel lang duurt het ook niet meer.
Omdat we maandelijks niet veel over hebben, moet de fiets van kinderbijslag. En kinderbijslag komt volgend jaar natuurlijk ook wel weer.
pi_72995663
Beaker. Alles goed met Jet?

Lastig Ingrid. Al zou ik wel uitgaan van jouw eigen gevoel. De omgeving kan nog zoveel zeggen maar jij kent Kim het beste. En zoals je beschrijft kan ze ook ontzettend lief zijn, in haar eentje spelen en luistert ze met vlagen toch ook prima.
Peuterpuberen kan behoorlijk ver gaan hoor. En als je nou zelf echt het idee hebt dat het op de verkeerde manier verder gaat en je niet zo goed weet wat je moet doen, kan je dan niet beter eens bij het CB aan de bel trekken? Misschien dat ze je daar wat tips kunnen geven.
Jammer trouwens dat het peutergymen niet doorgaat, dan had ze zich daar lekker kunnen uitleven en haar energie er kwijt gekund.
pi_72995865
CB heeft ons doorverwezen naar Accare voor mogelijk adhd. ( http://www.accare.eu/qontex/online/ )
Daar is het wachten op, maar wachtlijst van 2 maanden. Als het lange tijd zo blijft, of erger wordt ga ik idd met cb weer contact opnemen. Ze is echt heel lief en leuk verder! Maar het is ook niet leuk als je er commentaar op krijgt, ook dat ze zo druk is. Komt vast goed!
pi_72996115
Ah wat fijn dat daar toch naar gekeken wordt.
Het is zeker niet leuk om commentaar te krijgen, maar ik bedoel ook dat jij je daar juist niet teveel van moet aantrekken! Jij doet wat je kan doen, dus het gaat zeker goed komen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 12:02:42 #78
108648 cattie
lieve moeder
pi_72996280
Ingrid, goed dat er naar gekeken wordt en hopelijk kunnen ze Kim helpen.

Vickey, waarom mag Amber geen speelgoed? Het is toch haar verjaardag? Ik snap best dat nuttige dingen ook handig zijn, maar het is toch ook leuk voor haar om wat speelgoed te krijgen.

Ive is zo'n schatje.
pi_72999515
Ingrid, lijkt me ook niet fijn als je van alle kanten negatieve dingen hoort..
Als ik je verhalen zo lees, kllinkt het gewoon als een pittig meisje, maar wat ook gewoon heel lief kan zijn. En misschien gewoon even haar plekje moet vinden nu met een klein broertje in huis, en op het psz?
pi_73000821
Ik heb nog even met de juf gepraat. En die heeft niet het idee dat ze een achterstand heeft. Hooguit dat ze het fietsen nog niet snapt. Ze gaan het daar ook meer oefenen. Ze vinden Kim juist goed praten. Moet wel netjes leren vragen om dingen, maar dat gaat de goede kant op. Herkenbaar voor ons!
Ze moet de kat uit de boom kijken en dan komt ze los, zegt juf. Dat klopt wel.
pi_73001055
Waarom moet je fietsen eigenlijk 'snappen' ? Anna is ook nog geen Leontien van Moorsel maar ik heb ook niet echt de neiging om daar wat mee te doen eigenlijk. Als het straks moet leert ze dat echt wel.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73001300
Tja, de arts van cb zei het. Mijn ouders zeggen het. Die zijn vooral bang dat ze gepest wordt als ze het nog niet kan. Ze weet wel dat je moet trappen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 14:40:35 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73001323
Maar we hebben het wel over fietsen mét zijwieltjes toch? Anders zou het ook wel erg knap zijn van Anna!
Storm fietst wel al veel en goed, met zijwielen dus.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73001352
Ohja de tandartsassistente belde net. We kunnen donderdag 8.30 bij de kaakchirurg in Assen terecht. Voor een orienterend gesprek.
pi_73001360
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 14:40 schreef Sugar het volgende:
Maar we hebben het wel over fietsen mét zijwieltjes toch? Anders zou het ook wel erg knap zijn van Anna!
Storm fietst wel al veel en goed, met zijwielen dus.
Ja, met zijwieltjes dus. Maar sinds kort heeft ze pas het principe 'trappen' door. Dat je dus zeg maar moet trappen om iets te bereiken qua vooruitgaan. Maar kan elk kind dat naar de basisschool gaat fietsen dan? . Wat is het belang?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_73001371
Maar Kim kan dus niet op de 3 wieler fietsen. Tenminste ze vind het niet echt leuk en sleept zich voort met dr voetjes. Oh crap Kim ophalen.
pi_73003202
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:02 schreef cattie het volgende:
Ingrid, goed dat er naar gekeken wordt en hopelijk kunnen ze Kim helpen.

Vicky, waarom mag Amber geen speelgoed? Het is toch haar verjaardag? Ik snap best dat nuttige dingen ook handig zijn, maar het is toch ook leuk voor haar om wat speelgoed te krijgen.

Ive is zo'n schatje.
Omdat Amber omkomt in het speelgoed en er niet mee speelt...
Ze mag best wel wat speelgoed hoor, wat kleine dingetjes, maar ik heb echt heel veel speelgoed staan heir.. maar er wordt niet naar omgekeken..

Ingrid, dat fietsen komt echt vanzelf wel.. Amber kon tot een half jaar geleden oo niet op een driwieler fietsen en nu sjeest ze erop weg. Ze kan ook best wel fietsen op een normale fiets maar mevrouwtje is een keer uit de bocht gevlogen en weigert nu te fietsen.

Ennuhh lekker boeiend wat je ouders en het cb zeggen.. Elk kind is ANDERS.. geen kind is HETZELFDE
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 september 2009 @ 15:38:17 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73003735
Vicky, misschien moet je gewoon wat speelgoed weghalen en ergens opbergen, en dan steeds wat dingetjes "ruilen"? Wie weet wordt het dan weer interessant voor d'r . Doe ik ook hoor, Bart Smit kan hier onderhand inkopen komen doen en als er teveel ligt wordt het onoverzichtelijk en speelt Dean er niet mee.

Of gooi een zwik op MP en koop nieuw .
pi_73003818
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef Vivi het volgende:
Doe ik ook hoor, Bart Smit kan hier onderhand inkopen komen doen
Ook zo bang voor Sinterklaas? .
pi_73003850
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:38 schreef Vivi het volgende:
Vicky, misschien moet je gewoon wat speelgoed weghalen en ergens opbergen, en dan steeds wat dingetjes "ruilen"? Wie weet wordt het dan weer interessant voor d'r . Doe ik ook hoor, Bart Smit kan hier onderhand inkopen komen doen en als er teveel ligt wordt het onoverzichtelijk en speelt Dean er niet mee.

Of gooi een zwik op MP en koop nieuw .
Amber heeft destijds zowat heel Smartville gekregen. Ik heb het een jaar in de kast gehad en een week of wat geleden weer uit de kast gehaad.. maar mevrouw vinid het totaal niet boeiend.. die kijkt liever een dvdtje..

En op MP zetten doe ik nog ff neit, misschien vind Tess het wel leuk
Daarnaast vind ik het zonde om op MP te zetten. het heeft een godsvermogen gekost en ik krijg er ws. geen reet voor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73003941
Als het aan Mikael ligt kijkt ie ook liever een dvd maar die heeft dan wel pech Spelen moet ie Maar hij speelt idd wel steeds met hetzelfde. De houten trein en de garage. Zo heel af en toe pakt ie iets anders.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_73004132
Amber speelt gewoon TOTAAL NIET zelfstandig.. en daar word ik gek van!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73004390
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef Vicky het volgende:
Ja lastig is dat he? Gelukkig kan Mikael dat wel. Hele verhalen met zijn treintjes en auto's enzo. Is altijd heel erg leuk om te zien en te horen
pi_73004590
ik zou willen dat ze het eens zou doen..
Het enige dat mevrouw zelfstandig kan is slopen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73004674
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 15:44 schreef Vicky het volgende:
Check! Ook niet als je d'r ff op weg helpt ofzo, gisteren heb ik d'r 10 x achter een kleurblok met een stel stiften gezet maar zodra je (na 10 minuten meegedaan te hebben) ook maar even drinken gaat pakken is het mis.

Slopen doet ze niet trouwens.
pi_73005301
Fietsen lukt Fons ook nog niet zo lang. En nu is hij net groot genoeg voor een echt fietsje.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:37:34 #97
108648 cattie
lieve moeder
pi_73007188
Vicky, dan snap ik dat je minder happig bent op speelgoed.

Ive fietst al anderhalf jaar op een drie wieler en sinds sinterklaas op een fietsje met zijwielen en hij gaat als een speer! Maar hij is motorisch ook vrij snel geloof ik. Daar staat tegenover dat hij pas sinds een paar maanden echt goed praat en verhalen heeft over wat hij heeft gedaan en gaat doen.
Alleen spelen doet hij met vlagen. Gisteren heeft hij tijden alleen buiten gespeeld in de tuin (ik kon hem wel zien) en soms hangt hij de hele dag aan me.
pi_73007504
En ik heb al weer een sloopvoorbeeld..
Ben ik net cratief bezig geweest met Amber.. spinnenwebben maken met kastanjes en sateprikkers en mevrouw is ze nu weer aan het slopen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73007595
Mikael vermaakt zich vandaag al de hele dag met een oude telefoon.

Ja hallo! Oh hallo kabouters. Hebben jullie de keukenlamp kapot? Ok ik bel Bob de Bouwer wel even!!
Hallo Bob? De kabouters hebben de lamp kapot! Kun jij die even maken?

En zo gaat het de hele dag. Steeds is er iets anders kapot
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:06:53 #100
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73008580
Goed van Fons BM !!

En dat slopen ken ik, als ze hier iets gemaakt heeft dan leg ik het ook echt aan de kant anders dan sloopt ze het, leg ik het aan de kant tot later dan is het prima

Vicky hoe gaat het samen spelen op de psz? misschien kun je vragen of ze er extra aandacht aan besteden?
pi_73010364
op de PSZ gaat samenspelen juist heel erg goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:00:07 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73010641
Dean kan gelukkig ook heel goed zelf spelen, al vanaf dat ie 6 mnd was al eiks .
En hij kan ook heel goed TV kijken .
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:02:13 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73010716
Misschien werken thuis met een beloningssticker systeem ofzo, eerst stickers verdienen met zelf spelen ( eerst bijv. elke 5 minuutjes kookwekkertje zetten , later bij succes uitbreiden)
En een x- aantal stickers is een filmpje kijken.

Hier gelukkig ook eentje die zich prima zelf/met anderen/met mij kan vermaken
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:19:31 #104
190853 RockabeIIa
pi_73011335
Gelukkig hier ook een makkelijk ventje. Zowel met als zonder tv vermaakt hij zich prima.
Ook leuk, sta ik te koken, komt ie met een heel ondeugend koppie bij me staan (en hij weet dat ik het heel vies vind en er een hekel aan heb): 'Mama? Ik heb lekker in de neus gepulkt. Was heeeeeel lekker.'

Tot zover mijn opvoedskills... niks wat ik em zeg werkt
pi_73012181
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen? Niet dat het niet handiger is als ze het kunnen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als ze het niet kunnen.

B. toch!
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:46 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73012455
Denk dat er wel verschil in zit dat Amber alweer bijna 4 is of eentje die nog niet zolang 2 is
pi_73013654
Kim speelt heel goed zelf, momenteel met de poppen en keukentje/theeservies en taartjes enzo.
Hele verhalen en als Tyler een schone luier moet, moet pop ook, Tyler naar bed pop ook, etc.
Boekjes lezen doet ze ook en soms een tekening, die moet ik ook wegleggen, anders sloopt ze bv de stickers er weer af.
Vandaag ging het heel goed gelukkig. Juf verklaart cbarts voor gek. Vooral het praten, Kim praat daar (en thuis) veel en duidelijk genoeg.
pi_73014260
Juliette kan wel fietsen op de peuterspeelzaal met de Winther driewielers die ze daar hebben, maar niet thuis met onze eigen driewieler (die nu trouwens ook gesloopt is door onbekenden) of haar eigen fiets (zo'n 12,5 inch loekietje).

zo'n ding van 85 euro fietst blijkbaar beter
Misschien kan Kim het ook makkelijker leren met de spullen die ze bij de psz hebben?
pi_73014650
Ze hebben allemaal verschillende, dus misschien wel ja.
pi_73018031

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_73018720
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!

leuke fiets, fons! en knap dat ie 't kan, BM!

haha menicole, die mikael!
pi_73019129
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!
Nou idd ik wil niet dat ik dan toegeef. Doe ik ook amper. Maar tegen deur aan schoppen is lastig te negeren. De buren horen het ook.
Ik heb nu niet meer het idee dat Kim heel anders is dan de andere peuters.
Misschien dat ze hier en daar iets achter loopt, maar valt wel mee denk ik nu. Adhd testen doen we nog wel voor de zekerheid. We staan nu toch al op de wachtlijst en cb wil het ook graag.
pi_73019243
lijkt me geen overbodige luxe, je kunt 't maar beter zeker weten toch? als dat zo is kun je daar namelijk best heel gericht mee omgaan. en kun je daar als ouders ook wat specifiekere ondersteuning in krijgen.
pi_73019285
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:45 schreef Beaker het volgende:

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
pi_73019418
Inderdaad. Djeez herkent wel dingen in haar gedrag soms.

Het ging echt een stuk beter vandaag. Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
pi_73019677
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:14 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
Ze kletst en zingt zo leuk! en is dagen zoet met een plastic tas en knijpers!?
Eten is nog steeds niet geweldig Ze wil nu wel eindelijk haar eten proeven kregen we eerst nog een dikke nee, nu gaat haar mond open en zegt ze eerlijk wat ze ervan vind! Voor ons al een hele vooruitgang!

Hoe gaat het met jou 2 mannen?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_73022120
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
. Dat is wel heel erg lief!! En het samen leren spelen en delen komt heus wel, misschien wel met heel veel geduld, maar het wordt steeds makkelijker!
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:43:06 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73023102
Klinkt als allemaal goed peuterpuber gedrag Ingrid. En dat schoppen is lastig, maar ze leert al steeds meer. Ook het delen dus dat komt zeker goed. En over fietsen is al veel gezegd. Kijk vooral waar jij haar een plezier mee doet. Een fiets kan altijd nog op een rommelmarkt of gekocht worden.

Hier ook zo min mogelijk speelgoed in huis erbij. Wel puzzels en gezelsschapsspellen (prinsessenspiegelspel, de wielen van de bus, huisje-boompje-beesje spelen ze allebei veel mee) zijn welkom en playmobiel, maar verder zo min mogelijk. We hebben zoveel en ze spelen met zo weinig, dus we gaan met sinterklaas voor een groter samending...bijv. een skelter of zo. Iets waar ze allebei veel plezier aan hebben.

En wat wij Maud voor d'r verjaardag gaan geven dat weet ik nog steeds niet. De raderen blijven draaien.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:45:41 #119
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73023190
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

Dat, en het kan toch ook gewoon zo zijn dat ze niet van knutselen oid houdt? Ik heb wat afgeknutseld met m'n dochter, maar het draaide er altijd op uit dat ik na 5 minuten opdrachten kreeg met wat ik moest kleien/verven/tekenen/plakken/in elkaar zetten en zij vooral toekeek. En zodra ik daarmee stopte, was het klaar. Dan wilde ze handen wassen en iets anders doen.

Echt alleen spelen heeft ze ook heel lang niet echt gedaan, haar voorkeur gaat uit naar rollenspellen waarbij ik heel actief mee moet doen. Maar het liefst speelt ze met andere kinderen. SInds de zomer speelt ze veel alleen buiten of binnen met kinderen uit de buurt en dan kan ze zich echt uren vermaken.

Wat ze wel graag alleen doet is 'schrijven' of met de barbies spelen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73035694
Net een afspraak gemaakt bij een basisschool (montessori). Beetje gek idee. Het duurt nog 2 jaar, en hij is nog zo klein

Chris speelt prima alleen, maar wil ook graag met ons spelen. Ligt echt aan zijn bui. Met zijn auto's/trein kan hij een poos alleen spelen. Maar theedrinken is natuurlijk leuk met zijn 2-en. En hij helpt graag mee met poetsen.
Speelgoed is hier ook weer flink opgestapelt na zijn verjaardag. We hebben al wat spul voor baby's aan de kant gezet.
En dan ga je op vakantie en komt ergens een rommelmarkt tegen. En daar heeft iemand duplotreinen in de verkoop. Nu liggen er 2 dozen met treinen en rails (a10x40x80cm) op de eetkamertafel te wachten op een definitief plekje
pi_73035741
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen?
Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
pi_73035812
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
dat dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73036009
En wat mevrouw gisteren nou weer had. Ik ging d'r ophalen bij de opvang, en we zouden daarna frietjes gaan halen omdat het al laat was en moeders werken was. Nou prima, vind ze leuk enzo. Komen we daar in de friettent en gaat ze echt he-le-maal los he. Anna is normaal gesproken enorm verlegen bij vreemden of op vreemde plekken en zal zeker niet zomaar een vreemde aanspreken of zelfs aankijken. Maar gisteren ging ze rennen, springen, vliegen, rondjes rennen om vreemde mensen heen, echt niet normaal gewoon. . Ik voelde me echt zo'n ouder die z'n kind niet onder controle kan houden maar het overviel me gewoon compleet. Het leek wel ff een compleet andere Anna die ik bij me had. .

Raar kind.
pi_73038593
Anna

Beaker, hier ook zo'n lastige eter. Maar wat vindt Jet nou meestal van mama's kookkunsten dan?

Devin is vanmiddag bij mijn moeder aan het spelen.Ze belde net helemaal hyper op om te vertellen dat hij zittend op zijn driewieler nu eindelijk ook de trappers gebruikt! Grappig, jullie hadden het er hier laatst nog over.
pi_73040723
voor Devin

Anna. Wat dacht je dat heb ik gezien... ook es proberen?

Maud heeft en principe van grapjes maken door. Was vanochtend bij F. in de zaak. Gaat ze helpen met koffie maken... kijkt ze F. bloedserieus aan en zegt; jij niet koffie drinken! Dus F. nee? Nee zegt ze... koffie op! En die ogen glommen gewoon van pret.

Zelf spelen en samen spelen met Fleur gaat hier wisselend. De ene keer dus heel erg goed, maar de andere keer gaat het ook super mis.
pi_73040883
Mikael lag net even met Leander op de bank. Leander begint te huilen en ik hoor mezelf terug: "En nu is het afgelopen. Ik tel tot 3 en dan hou je op met huilen. 1,2,3 Mama Leander luistert niet naar me "
  woensdag 23 september 2009 @ 16:10:48 #127
190853 RockabeIIa
pi_73040961

'1,2,3 en dan hou je op met huilen' en dan hoor je jezelf? Sneu...
pi_73041003
ik neem aan dat mikael dat zei, rocka.

wel flauw van leander dat ie niet gewoon ophield!
pi_73041023
Het 1,2,3 snapt Mika dus wel. Alleen dat het niet bij huilen hoort da's dan weer een ander verhaal. Wel mooi dat ie dus echt snapt dat het bij wel/niet luisteren hoort.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:12:43 #130
190853 RockabeIIa
pi_73041035
Ja, zo ver was ik ook. Maar ze hoort hem papegaaien toch?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:13:44 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73041073
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:11 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat mikael dat zei, rocka.
Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73041131
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:13 schreef Sugar het volgende:

[..]

Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.
Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd ja En het werkt
  woensdag 23 september 2009 @ 16:15:23 #133
190853 RockabeIIa
pi_73041140
Ja, ik vind het zo zielig als een kind moet ophouden met huilen als het echt verdriet of pijn heeft.
pi_73041216
tsjee, ik mag toch aannemen dat menicole 't niet zal zeggen als mikael van verdriet of pijn huilt?
pi_73041246
Ja, ik zeg het ook als Anna gewoon aan het drammen of piepen is. Klaar hoor, als je daar eenmaal ruimte voor geeft...
pi_73041255
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:17 schreef bixister het volgende:
tsjee, je mag toch aannemen dat menicole 't niet zal zeggen als mikael van verdriet of pijn huilt?
Nee tuurlijk niet Zoals ik hierboven al zei als ie loopt te miepen om niks!
pi_73041292
Als amber aan het miepen en mekkeren mis tel ik ook af hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73041300
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd ja En het werkt
Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons. maar goed dat zeg jij zelf ook al. Alleen bij 'ongewenst' gedrag.
pi_73041392
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef chacama het volgende:

[..]

Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons.
Ja als Mikael echt verdriet heeft dan doe ik dat ook echt niet. Maar das ook aan hele andere huil wat ie dan heeft. Maar op de gang zetten werkt bij hem niet
  woensdag 23 september 2009 @ 16:25:11 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73041453
Oh, ik had de piepvariant of zeurvariant ook even niet bedacht, excuus!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:26:11 #141
190853 RockabeIIa
pi_73041492
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:25 schreef Sugar het volgende:
Oh, ik had de piepvariant of zeurvariant ook even niet bedacht, excuus!
dito
pi_73041524
Da's wel jammer, dat het bij jullie niet werkt. Scheelt een hoop in herrie en voor ik het een groot voordeel dat ze zelf beslissen hoe lang ze in die bui blijven hangen. Fleur kan ik me niet eens meer van herrineren wanneer die voor het laatst op de gang gezeten heeft. Die hoef ik maar aan te kijken en dan trekt ze al heel snel weer bij en krijg ik een blik van: ja, mam..... het ging nergens over.....

Maar aan de andere kant is het wel fijn dat je in elk geval iets hebt gevonden dat werkt. Weet van een kennis dat die nog steeds geen oplossing heeft. Ja, laten gaan en verder wachten. Want die kleine lijkt haast in trance te gaan bij drift-aanvallen of 'oh, wat ben ik zielig'.
pi_73041622
Mikael doet zelf ook heel vaak: Mama jij moet even tot 3 tellen oke dan ga ik daarna weer lachen jah
  donderdag 24 september 2009 @ 13:04:54 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73067073
Tobias is weer goedgekeurd op het CB, lekker de laatste keer daar. We hebben (hadden) een arts die van origine Francaise is met een heeeel zwaar accent Tobias zat me echt een paar keer aan te kijken van wat zegt ze nou?
Hij is 107,5 cm lang en iets meer dan 16 kilo, lang en dun dus. En volgens zijn eigen zeggen deed de prik 'Helemaal niet zeer, hoor mam!'
Ik heb geweigerd mijn kind in een houtgreep te nemen terwijl hij keurig stil ging zitten voor zijn prik, hoe bezorg je een kind een trauma
De vormenstoof is voor baby's zei hij en toen ze een plaatje van de ogentest dubbel aanwees werd er fijntjes op gewezen dat we die al hadden gehad. En bij de volgende dubbele; 'Dat zeg ik toch? Die hebben we net al gehad! '
Kortom, goedgekeurd en daarna doorgeraced naar de psz.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73076895
Fijn dat hij is goedgekeurd! Hier moest ik alleen haar handje vasthouden, zodat ze niet naar de spuit kon grijpen. Schijnen veel kindjes in een reflex te doen.

Vanmorgen bij de kaakchirurg geweest. 1 kies moet eruit, de andere kies is een twijfelgeval. Hij vind het wel het beste dat die er ook uit gaat, omdat je daar gerommel kunt blijven houden. Maar dat gaat hij nog met de tandarts overleggen. Voor het volwassen gebit maakt het verder niks uit.
Hij wil het zo snel mogelijk doen. Binnen een maand lukt het zeker.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:31:23 #146
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73077198
Das goed nieuws!
pi_73078581
Nou, eindelijk Ingrid! Het zal ook eens tijd worden, arme Kim...

En Tobias is unne stoere.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:57:23 #148
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73092860
Fijn Ingrid!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73097802
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn? Op psz gooien en schreeuwen/gillen. Thuis ook. Supermarktscenes etc.
pi_73097868
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn?
Het is toch de taak van een bijna 4-jarige om vervelend en stout te kunnen zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')