abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73010364
op de PSZ gaat samenspelen juist heel erg goed!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:00:07 #102
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73010641
Dean kan gelukkig ook heel goed zelf spelen, al vanaf dat ie 6 mnd was al eiks .
En hij kan ook heel goed TV kijken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:02:13 #103
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73010716
Misschien werken thuis met een beloningssticker systeem ofzo, eerst stickers verdienen met zelf spelen ( eerst bijv. elke 5 minuutjes kookwekkertje zetten , later bij succes uitbreiden)
En een x- aantal stickers is een filmpje kijken.

Hier gelukkig ook eentje die zich prima zelf/met anderen/met mij kan vermaken
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:19:31 #104
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_73011335
Gelukkig hier ook een makkelijk ventje. Zowel met als zonder tv vermaakt hij zich prima.
Ook leuk, sta ik te koken, komt ie met een heel ondeugend koppie bij me staan (en hij weet dat ik het heel vies vind en er een hekel aan heb): 'Mama? Ik heb lekker in de neus gepulkt. Was heeeeeel lekker.'

Tot zover mijn opvoedskills... niks wat ik em zeg werkt
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_73012181
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen? Niet dat het niet handiger is als ze het kunnen, maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als ze het niet kunnen.

B. toch!
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:47:46 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73012455
Denk dat er wel verschil in zit dat Amber alweer bijna 4 is of eentje die nog niet zolang 2 is
pi_73013654
Kim speelt heel goed zelf, momenteel met de poppen en keukentje/theeservies en taartjes enzo.
Hele verhalen en als Tyler een schone luier moet, moet pop ook, Tyler naar bed pop ook, etc.
Boekjes lezen doet ze ook en soms een tekening, die moet ik ook wegleggen, anders sloopt ze bv de stickers er weer af.
Vandaag ging het heel goed gelukkig. Juf verklaart cbarts voor gek. Vooral het praten, Kim praat daar (en thuis) veel en duidelijk genoeg.
pi_73014260
Juliette kan wel fietsen op de peuterspeelzaal met de Winther driewielers die ze daar hebben, maar niet thuis met onze eigen driewieler (die nu trouwens ook gesloopt is door onbekenden) of haar eigen fiets (zo'n 12,5 inch loekietje).

zo'n ding van 85 euro fietst blijkbaar beter
Misschien kan Kim het ook makkelijker leren met de spullen die ze bij de psz hebben?
pi_73014650
Ze hebben allemaal verschillende, dus misschien wel ja.
pi_73018031

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_73018720
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!

leuke fiets, fons! en knap dat ie 't kan, BM!

haha menicole, die mikael!
pi_73019129
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
ingrid, woedeaanvallen horen juist heel erg bij peuters hoor. maar leuk zijn ze niet. en je wil ook niet dat ze juist daarmee dan haar zin krijgt, dus best lastig om daar op een goede manier mee om te gaan. de ene keer ben je als ouder ook inventiever dan de andere. veel succes ermee in elk geval!
Nou idd ik wil niet dat ik dan toegeef. Doe ik ook amper. Maar tegen deur aan schoppen is lastig te negeren. De buren horen het ook.
Ik heb nu niet meer het idee dat Kim heel anders is dan de andere peuters.
Misschien dat ze hier en daar iets achter loopt, maar valt wel mee denk ik nu. Adhd testen doen we nog wel voor de zekerheid. We staan nu toch al op de wachtlijst en cb wil het ook graag.
pi_73019243
lijkt me geen overbodige luxe, je kunt 't maar beter zeker weten toch? als dat zo is kun je daar namelijk best heel gericht mee omgaan. en kun je daar als ouders ook wat specifiekere ondersteuning in krijgen.
pi_73019285
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 20:45 schreef Beaker het volgende:

Hier gaat alles goed! Jet is een lekkere 2-jarige ....
Alles is nee, nee en nog eens nee! Wel lastig af en toe, maar heel vaak erg leuk

Nog steeds genieten dus met en van Jet

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
.... met gevoel voor drama....
pi_73019418
Inderdaad. Djeez herkent wel dingen in haar gedrag soms.

Het ging echt een stuk beter vandaag. Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
pi_73019677
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:14 schreef Kersjes het volgende:

[..]

Lang niet gezien! Hoe gaat het verder met 'r?
Ze kletst en zingt zo leuk! en is dagen zoet met een plastic tas en knijpers!?
Eten is nog steeds niet geweldig Ze wil nu wel eindelijk haar eten proeven kregen we eerst nog een dikke nee, nu gaat haar mond open en zegt ze eerlijk wat ze ervan vind! Voor ons al een hele vooruitgang!

Hoe gaat het met jou 2 mannen?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_73022120
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Bijvoorbeeld er ligt een boekje op de grond. Ik zeg leg die maar op tafel of in de kast. Want als Tyler het tegenkomt, pakt hij het. En dan gaat het stuk. Eerst deed ze het niet. Maar toen kwam Tyler in de buurt en zag ze in dat het wel een goed idee was. Nog voordat hij het kon pakken, legde ze het in de kast. En zei ze tegen Tyler, jij bent nog een baby en kan nog geen boekje lezen en hij mag niet kapot. Daarom heb ik hem weg gelegd. Toen pakte ze een speeltje van hem. Die mag jij wel hebben. En ze glimlachten naar elkaar.
. Dat is wel heel erg lief!! En het samen leren spelen en delen komt heus wel, misschien wel met heel veel geduld, maar het wordt steeds makkelijker!
And so the lion fell in love with the lamb
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:43:06 #118
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73023102
Klinkt als allemaal goed peuterpuber gedrag Ingrid. En dat schoppen is lastig, maar ze leert al steeds meer. Ook het delen dus dat komt zeker goed. En over fietsen is al veel gezegd. Kijk vooral waar jij haar een plezier mee doet. Een fiets kan altijd nog op een rommelmarkt of gekocht worden.

Hier ook zo min mogelijk speelgoed in huis erbij. Wel puzzels en gezelsschapsspellen (prinsessenspiegelspel, de wielen van de bus, huisje-boompje-beesje spelen ze allebei veel mee) zijn welkom en playmobiel, maar verder zo min mogelijk. We hebben zoveel en ze spelen met zo weinig, dus we gaan met sinterklaas voor een groter samending...bijv. een skelter of zo. Iets waar ze allebei veel plezier aan hebben.

En wat wij Maud voor d'r verjaardag gaan geven dat weet ik nog steeds niet. De raderen blijven draaien.
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:45:41 #119
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73023190
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:00 schreef bixister het volgende:
vicky, maar dat zijn ook wel lastige knutselwerkjes voor een peuter. waarschijnljik moest jij 't meeste werk doen, kastanjes zijn best hard en die prikkers best scherp. ik kan me voorstellen dat slopen dan leuker is voor haar. misschien iets minder hoog inzetten, dus makkelijker dingetjes verzinnen? hier kunnen ze bijv. heel lief spelen met een blad dat ze mogen beplakken met allerlei stickers. maar voordat ze die velletjes er zelf af konden krijgen was dat ook nog geen succes hoor. en 't is natuurlijk altijd erg leuk als mama of papa echt meedoet.

Dat, en het kan toch ook gewoon zo zijn dat ze niet van knutselen oid houdt? Ik heb wat afgeknutseld met m'n dochter, maar het draaide er altijd op uit dat ik na 5 minuten opdrachten kreeg met wat ik moest kleien/verven/tekenen/plakken/in elkaar zetten en zij vooral toekeek. En zodra ik daarmee stopte, was het klaar. Dan wilde ze handen wassen en iets anders doen.

Echt alleen spelen heeft ze ook heel lang niet echt gedaan, haar voorkeur gaat uit naar rollenspellen waarbij ik heel actief mee moet doen. Maar het liefst speelt ze met andere kinderen. SInds de zomer speelt ze veel alleen buiten of binnen met kinderen uit de buurt en dan kan ze zich echt uren vermaken.

Wat ze wel graag alleen doet is 'schrijven' of met de barbies spelen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_73035694
Net een afspraak gemaakt bij een basisschool (montessori). Beetje gek idee. Het duurt nog 2 jaar, en hij is nog zo klein

Chris speelt prima alleen, maar wil ook graag met ons spelen. Ligt echt aan zijn bui. Met zijn auto's/trein kan hij een poos alleen spelen. Maar theedrinken is natuurlijk leuk met zijn 2-en. En hij helpt graag mee met poetsen.
Speelgoed is hier ook weer flink opgestapelt na zijn verjaardag. We hebben al wat spul voor baby's aan de kant gezet.
En dan ga je op vakantie en komt ergens een rommelmarkt tegen. En daar heeft iemand duplotreinen in de verkoop. Nu liggen er 2 dozen met treinen en rails (a10x40x80cm) op de eetkamertafel te wachten op een definitief plekje
pi_73035741
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 18:41 schreef owlet het volgende:
Maarre, peuters hoeven toch ook nog helemaal niet zelf en/of geconcentreerd te kunnen spelen?
Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_73035812
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Neehoor. Het staat alleen hoog op de wishlist van hopelijk nog te implementeren features.
dat dus
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73036009
En wat mevrouw gisteren nou weer had. Ik ging d'r ophalen bij de opvang, en we zouden daarna frietjes gaan halen omdat het al laat was en moeders werken was. Nou prima, vind ze leuk enzo. Komen we daar in de friettent en gaat ze echt he-le-maal los he. Anna is normaal gesproken enorm verlegen bij vreemden of op vreemde plekken en zal zeker niet zomaar een vreemde aanspreken of zelfs aankijken. Maar gisteren ging ze rennen, springen, vliegen, rondjes rennen om vreemde mensen heen, echt niet normaal gewoon. . Ik voelde me echt zo'n ouder die z'n kind niet onder controle kan houden maar het overviel me gewoon compleet. Het leek wel ff een compleet andere Anna die ik bij me had. .

Raar kind.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_73038593
Anna

Beaker, hier ook zo'n lastige eter. Maar wat vindt Jet nou meestal van mama's kookkunsten dan?

Devin is vanmiddag bij mijn moeder aan het spelen.Ze belde net helemaal hyper op om te vertellen dat hij zittend op zijn driewieler nu eindelijk ook de trappers gebruikt! Grappig, jullie hadden het er hier laatst nog over.
.... met gevoel voor drama....
pi_73040723
voor Devin

Anna. Wat dacht je dat heb ik gezien... ook es proberen?

Maud heeft en principe van grapjes maken door. Was vanochtend bij F. in de zaak. Gaat ze helpen met koffie maken... kijkt ze F. bloedserieus aan en zegt; jij niet koffie drinken! Dus F. nee? Nee zegt ze... koffie op! En die ogen glommen gewoon van pret.

Zelf spelen en samen spelen met Fleur gaat hier wisselend. De ene keer dus heel erg goed, maar de andere keer gaat het ook super mis.
pi_73040883
Mikael lag net even met Leander op de bank. Leander begint te huilen en ik hoor mezelf terug: "En nu is het afgelopen. Ik tel tot 3 en dan hou je op met huilen. 1,2,3 Mama Leander luistert niet naar me "
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:10:48 #127
190853 RockabeIIa
pi_73040961

'1,2,3 en dan hou je op met huilen' en dan hoor je jezelf? Sneu...
pi_73041003
ik neem aan dat mikael dat zei, rocka.

wel flauw van leander dat ie niet gewoon ophield!
pi_73041023
Het 1,2,3 snapt Mika dus wel. Alleen dat het niet bij huilen hoort da's dan weer een ander verhaal. Wel mooi dat ie dus echt snapt dat het bij wel/niet luisteren hoort.
  woensdag 23 september 2009 @ 16:12:43 #130
190853 RockabeIIa
pi_73041035
Ja, zo ver was ik ook. Maar ze hoort hem papegaaien toch?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:13:44 #131
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73041073
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:11 schreef bixister het volgende:
ik neem aan dat mikael dat zei, rocka.
Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_73041131
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:13 schreef Sugar het volgende:

[..]

Maar kennelijk wordt dat tegen Mikael gezegd door mama, toch? Dat bedoelt Rocka, denk ik.
Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd ja En het werkt
  woensdag 23 september 2009 @ 16:15:23 #133
190853 RockabeIIa
pi_73041140
Ja, ik vind het zo zielig als een kind moet ophouden met huilen als het echt verdriet of pijn heeft.
pi_73041216
tsjee, ik mag toch aannemen dat menicole 't niet zal zeggen als mikael van verdriet of pijn huilt?
pi_73041246
Ja, ik zeg het ook als Anna gewoon aan het drammen of piepen is. Klaar hoor, als je daar eenmaal ruimte voor geeft...
pi_73041255
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:17 schreef bixister het volgende:
tsjee, je mag toch aannemen dat menicole 't niet zal zeggen als mikael van verdriet of pijn huilt?
Nee tuurlijk niet Zoals ik hierboven al zei als ie loopt te miepen om niks!
pi_73041292
Als amber aan het miepen en mekkeren mis tel ik ook af hoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73041300
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:15 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ja als Mikael zelf aan het miepen is om niks dan word dat tegen hem gezegd ja En het werkt
Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons. maar goed dat zeg jij zelf ook al. Alleen bij 'ongewenst' gedrag.
pi_73041392
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:20 schreef chacama het volgende:

[..]

Oh, zo had ik het dus niet gelezen. Maar als het bij jullie werkt bij miepen en piepen. Ik zou het zelf niet aan huilen verbinden. Bij ons wordt er dan gewoon letterlijk gezegd als je wil piepen/gillen/ boos zijn ect. dan ga je maar even naar de gang. En als je weer gezellig kunt zijn, dan mag je weer terugkomen. Bij echt verdriet en pijn geld dat dus niet, dan zitten ze meestal op schoot bij een van ons.
Ja als Mikael echt verdriet heeft dan doe ik dat ook echt niet. Maar das ook aan hele andere huil wat ie dan heeft. Maar op de gang zetten werkt bij hem niet
  woensdag 23 september 2009 @ 16:25:11 #140
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73041453
Oh, ik had de piepvariant of zeurvariant ook even niet bedacht, excuus!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 23 september 2009 @ 16:26:11 #141
190853 RockabeIIa
pi_73041492
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:25 schreef Sugar het volgende:
Oh, ik had de piepvariant of zeurvariant ook even niet bedacht, excuus!
dito
pi_73041524
Da's wel jammer, dat het bij jullie niet werkt. Scheelt een hoop in herrie en voor ik het een groot voordeel dat ze zelf beslissen hoe lang ze in die bui blijven hangen. Fleur kan ik me niet eens meer van herrineren wanneer die voor het laatst op de gang gezeten heeft. Die hoef ik maar aan te kijken en dan trekt ze al heel snel weer bij en krijg ik een blik van: ja, mam..... het ging nergens over.....

Maar aan de andere kant is het wel fijn dat je in elk geval iets hebt gevonden dat werkt. Weet van een kennis dat die nog steeds geen oplossing heeft. Ja, laten gaan en verder wachten. Want die kleine lijkt haast in trance te gaan bij drift-aanvallen of 'oh, wat ben ik zielig'.
pi_73041622
Mikael doet zelf ook heel vaak: Mama jij moet even tot 3 tellen oke dan ga ik daarna weer lachen jah
  donderdag 24 september 2009 @ 13:04:54 #144
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73067073
Tobias is weer goedgekeurd op het CB, lekker de laatste keer daar. We hebben (hadden) een arts die van origine Francaise is met een heeeel zwaar accent Tobias zat me echt een paar keer aan te kijken van wat zegt ze nou?
Hij is 107,5 cm lang en iets meer dan 16 kilo, lang en dun dus. En volgens zijn eigen zeggen deed de prik 'Helemaal niet zeer, hoor mam!'
Ik heb geweigerd mijn kind in een houtgreep te nemen terwijl hij keurig stil ging zitten voor zijn prik, hoe bezorg je een kind een trauma
De vormenstoof is voor baby's zei hij en toen ze een plaatje van de ogentest dubbel aanwees werd er fijntjes op gewezen dat we die al hadden gehad. En bij de volgende dubbele; 'Dat zeg ik toch? Die hebben we net al gehad! '
Kortom, goedgekeurd en daarna doorgeraced naar de psz.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73076895
Fijn dat hij is goedgekeurd! Hier moest ik alleen haar handje vasthouden, zodat ze niet naar de spuit kon grijpen. Schijnen veel kindjes in een reflex te doen.

Vanmorgen bij de kaakchirurg geweest. 1 kies moet eruit, de andere kies is een twijfelgeval. Hij vind het wel het beste dat die er ook uit gaat, omdat je daar gerommel kunt blijven houden. Maar dat gaat hij nog met de tandarts overleggen. Voor het volwassen gebit maakt het verder niks uit.
Hij wil het zo snel mogelijk doen. Binnen een maand lukt het zeker.
  donderdag 24 september 2009 @ 18:31:23 #146
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73077198
Das goed nieuws!
pi_73078581
Nou, eindelijk Ingrid! Het zal ook eens tijd worden, arme Kim...

En Tobias is unne stoere.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:57:23 #148
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_73092860
Fijn Ingrid!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_73097802
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn? Op psz gooien en schreeuwen/gillen. Thuis ook. Supermarktscenes etc.
pi_73097868
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn?
Het is toch de taak van een bijna 4-jarige om vervelend en stout te kunnen zijn?
pi_73097936
Volgens mij heeft Kim het wel extreem. Meer strontvervelend dan normaal zeg maar.
pi_73098070
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:13 schreef _Ingrid_ het volgende:
Volgens mij heeft Kim het wel extreem. Meer strontvervelend dan normaal zeg maar.
Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.
pi_73098167
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik vroeg me af of Kim nou de enige(op fok) bijna 4 jarige is die vreselijk vervelend en stout kan zijn? Op psz gooien en schreeuwen/gillen. Thuis ook. Supermarktscenes etc.
nee hoor, Amber is ook zo.
Alleen niet op de psz of bij opa's en oma's
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:30:43 #154
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_73098423
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 13:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja. Weet je wat het is? Als Anna een vervelende periode heeft (of bijv. een periode waarin ze niet wil eten) dan lijkt dat ook echt maaaaaaanden te duren (terwijl je soms pas 2 weken aan het rotzooien bent) en dat ze slechtstetende of slechtstluisterende peuter ooit is enzo. Probeer ook de goede dingen te zien en te benadrukken bij d'r. En als je echt het idee hebt dat het al een half jaar hommeles is dat moet je er wat aan gaan doen denk ik. Daar is vast hulp voor te vinden.
Dat is ook zo, maar het ene kind heeft het natuurlijk wel erger dan het andere. Mijn dochter was op die leeftijd best wel eens vervelend. Maar gooien met dingen is er so wie so niet bij. En op de psz of het kdv is ze ook nooit zo boos geweest. Supermarkt scenes hebben we ook nooit aan de hand gehad. Positief gedrag bekrachtigen is wel een belangrijk punt ja. En vraag anders eens aan de juffen van de psz wat zij ervan vinden Ingrid? Zij maken meer 3-jarigen mee dan wij allemaal bij elkaar.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:40:36 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098723
Toevallig las ik vanochtend in de Psychologie Magazine dat 70%van alle peuters minimaal 1x per dag een driftbui heeft.
"Na de leeftijd van 3 jaar neemt het agressieve gedrag weer af. Echter, bij 4% van alle kinderen gebeurt dit niet. Zij blijven opstandig en agressief. <knip> Als kinderen na hun derde echter om niets woesend blijven worden, veel ruziemaken, schoppen, slaan en weigeren zich aan de regels te houden, dan is er reden tot zorg."

De juf van de psz had toch al 'gemopperd' tegen jou over Kims gedrag?
Ik snap het eigenlijk niet zo goed Ingrid. Ik hoor je heel vaak over Kim dat het zo moeilijk is, dat jullie haar gedrag niet in de hand hebben. Natuurlijk hoort dat meestal ook een beetje bij de peuterleeftjd, maar als ik jou zo hoor dan maak je je zorgen. Zoek dan hulp! ook al is er geen opvoedingswinkel bij jullie in de buurt, er zijn vást andere instanties die jullie kunnen helpen. Vraag het CB!
Het is toch niet fijn als je zo vaak en zo lang die spanningen met je dochter hebt, ook al kan ze gelukkig ook vaak lief zijn.
pi_73098737
Woesend?
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:42:15 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098764
Woesend ja.
pi_73098793
Niet zo woos gelijk!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:45:20 #159
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098846
Sorry, heb het minimaal 1x per dag.
pi_73098913
Ik dacht dat dat per maand ging maar misschien weet ik er te weinig van!
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:47:25 #161
108648 cattie
lieve moeder
pi_73098919
Woest en woedend bij elkaar zeker!
Behalve het objectieve gedrag zit er denk ik ook een groot subjectief deel in. Hoe ervaar je je kind, hoe ga je er mee om? Ik probeer altijd zoveel mogelijk het postieve te benadrukken en te belonen. Natuurlijk is Ive ook wel eens erg vervelend, maar dat probeer ik zo min mogelijk aandacht te geven.
Disclaimer: ik ken Kim niet en misschien is het bij haar echt extreem, als je je zorgen maakt, kaart het dan eens aan bij het cd oid.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:47:50 #162
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73098930
Maar als de belangrijkste opvoeder mentaal niet echt stabiel is, kan je dat van een kind ook niet echt verwachten toch. Misschien voelt Kim heel goed dat Ingrid niet echt "stevig" is en is dit haar manier van afreageren? Absoluut niet als aanval bedoelt hoor, maar als een observatie.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:50:04 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_73098981
Of het nu objectief zo is, of dat Ingrid het als zwaar ervaart, het lijkt mij overduidelijk dat opvoedingsondersteuning sowieso erg nuttig kan zijn.
  vrijdag 25 september 2009 @ 13:51:40 #164
108648 cattie
lieve moeder
pi_73099031
Dat ben ik helemaal met je eens Moonah!
pi_73099038
Stoere Tobias!!

Ingrid, fijn dat de kaakchirurg iets kan doen..
Heb je al een idee wanneer ze naar dat ADHD gaan kijken? Bij Accare?
En vergeet vooral niet om ook naar de leuke dingen te kijken. Ik hoor hier vaak negatieve dingen rond Kim, maar ze heeft vast ook momenten dat ze wel heel lief speelt met tyler? Laat die momentjes niet teveel oversneeuwen door allerlei "rompslomp"(kiesje/fietsen)..

Chris had vannacht iets mafs.. Hij was al een poosje aan het pruttelen en manlief was er al uit geweest om te kijken, maar niks geks aan de hand. Dus dan maar even laten pruttelen. Ga ik even later kijken, wijst hij naar de commode, en kijkt doorblij als ik schone luier zeg..
Tot nu toe gaf hij weinig aan van vieze broeken, maar om nou om 3.00 daarmee te beginnen
pi_73099058
"Ons" cb organiseert regelmatig themaavonden en ook cursussen voor moeders met peuters/gedrags"problemen".
IS dat bij jullie CB niet Ingrid??
Hier is er ook een thuiszorgorganisatie, Florence genoemd, en die organiseren dat soort avonden/cursussen ook.

Blech, Amber hoest weer d'r longen uit d'r lijf en gisteravond had ze koorts.. 38,4. Vanmorgen was het volgens mij wel weer beter alleen schrok ze zich vanmorgen het leplazerus. Ze lag nog te slapen toen er een vrachwagen voorbij denderde met ws. iets van stalen platen. Het leek heel erg op onweer en Amber is bang voor onweer. Ze schrok dus wakker en begon een partij te gillen van angst... Zo zielig..

Ze is zooooo lief voor Tess! Elke keer kusjes geven en aaien en steeds vragen of ze Tess wakker mag maken want dat vindt ze zo leuk. Als ze naar Tess toe gaat begint Tess namelijk heel hard naar d'r te lachen en dat vindt Amber echt geweldig
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73100276
Hier zitten die cursussen ook, voor bijna alle leeftijden. Hier vanuit welzijnsorganisatie. Maar het CB geeft wel de informatie daarover.

Hoesten is vervelend. Hier lijkt het hoesten juist weer voorbij. Heeft een weekje geduurd, en nu is het ergste wel over. We hebben de hoest nu ingeruild voor een snotneus

En amber Wat ben je lief voor je zusje!
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:52:20 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73100622
Wat fijn dat Kim nu snel geholpen wordt aan d'r kiezen. Het avies qua gedrag is eigenlijk hierboven al genoemd. Zoek hulp daarbij. Het feit dat jij je zorgen maakt, vraagt om hulp.

Tobias ook al zo stoer! En mooie cijfers gehaald bij het CB.

Amber jij bent een lieve grote zus!
pi_73100854
Ik heb hoesten in combi met een vieze snotneus...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73101029
Ik heb het al gemeld bij cb. Gewoon zo doorgaan zeggen ze. Accare heeft dus wachtlijst van ca 2 maanden. Zal ergens in november worden.
Juf, mijn ouders, ouders/mensen in supermarkt, kassamevrouw en 1 buurvrouw zeggen dat het niet normaal peutergedrag is. Dan ga je echt wel twijfelen.
pi_73101134
Ingrid, dan moet je er wat mee doen... Bel de GGD, de ha, vraag daar om adviesen..
maar aan de andere kant, wat een ander niet normaal vind hoef jij helemaal niet niet normaal te vinden..
Als je ermee zit moet je geen afwachtende houding aannemen maar moet je actie ondernemen..
Met afwachten schiet je geen meter op...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73101256
He ingrid, je woonde in assen toch?
Misschien is dit iets: http://wijkkloosterveen.nl/2009/cursus-opvoeden-en-zo/
Of je kunt bellen met Icare, zo te leren organiseert die diverse cursussen over opvoeden en peuters.. http://www.icare.nl/klant(...)nbod_/?view=Standard
pi_73101356
Nou ja, wordt ik net teruggebeld door Icare. As maandag om 10.00 afspraak met pedagoog. Eerst zonder Kim, dus hopelijk kan ik nog oppas vinden!

[ Bericht 3% gewijzigd door _Ingrid_ op 25-09-2009 15:26:18 ]
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:32:14 #174
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73101854
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 15:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nou ja, wordt ik net teruggebeld door Icare. As maandag om 10.00 afspraak met pedagoog. Eerst zonder Kim, dus hopelijk kan ik nog oppas vinden!
Nou, als je ouders aangeven dat zij het niet normaal vinden, kunnen ze misschien ook 'B' zeggen en oppassen zodat jij naar het gesprek kan en zo snel mogelijk een oplossing kunt vinden voor Kim d'r gedrag. Succes in elk geval met het gesprek en uiteraard met het vinden van oppas.
pi_73102522
Mijn vader moet misschien werken en mijn moeder heeft gescheurde enkelband, dus die kan niet. Mag niet lopen. Tyler zal dan ook moeten blijven, want die mag nog niet op de fiets. Misschien dat mijn zusje kan, maar ik weet niet of die al iets heeft. Hoor ik vandaag of morgen wel.
pi_73103012
gaat Djeez mee?? Ander kan die toch even op de kinderen letten!!
En Tyler kan toch al wel op de fiets? Of kan ie nog niet zitten??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73103308
Nee, die moet werken.
Tyler kan nog niet zelf zitten. Mag nog niet in de kinderstoel, dus zeker niet op de fiets.
Buurtjes vraag ik straks ook nog. Ben wel zo'n 2 uur weg denk ik.
pi_73103363
aha oke..
kan Djeez niet een uurtje vrij nemen dan??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73103480
Hij heeft nog maar 1 vrije dag. Die wil hij liever opnemen als Kim onder het mes moet.
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:39:00 #180
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73103586
God wat een problemen en excuusgedrag toch altijd zeg..neem een oppas.
pi_73104622
Ingrid, Kim gaat toch naar de peuterspeelzaal? Dan bel je toch om de afspraak te verzetten naar een tijdstip dat Kim op de PSZ is?
pi_73106631
Vivi, zou niet weten waar een betrouwbare oppas te vinden.
Owlet, het kan alleen op de maandag. Kim zit op di en vrijdag op psz.
Maar mijn vader kan wel, moet 's middags werken.
  vrijdag 25 september 2009 @ 19:35:23 #183
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73108335
En als het verder doorgaat, kan ik er met de bus komen.
pi_73113053
Succes met het gesprek Ingrid!!

Robin is afgelopen dinsdag voor het eerst naar peutergym geweest! Hij vond het wel heel erg leuk, maar wel pas nadat ik erbij kwam zitten. Zonder mij vond hij het toch nog wel heel erg eng, mijn verlegen manneke!!
Hij heeft al aan de ringen gehangen en er mee geschommeld en met de hoepels gespeeld. Het was in ieder geval erg leuk om zowiezo een keertje mee te kijken! Volgende week gaan we weer!
And so the lion fell in love with the lamb
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:43:53 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73122429
tobias, laat ze maar even zien hoe het moet

Ambertje hoe gata het met het hoesten, voelt ze zich al beter? Fijn dat ze zo lief is Met Tess

Fijn dat peutergym zo bevalt bamba
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:54:19 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73122694
Hier gaat het gewoon weer helemaal lekker, nog wel wat snelelr moe, en wat afgevallen, want legging die "strak" zat flubbert langs haar beentjes , maar komt ook wel weer goed

Gisteren waren we eventjes de stad in met mijn moeder, en gingen we even wat drinken ergens.
Dus Arwen ziet twee kindjes en loopt er op af, en vraagt of ze mee mag spelen.
Jochie ( +/- 6 jaar) en meisje (+/- 4 jaar ) echt heel hard NEE jij bent stom en duwde haar zo weg , probeer dan maar eens niets te doen. Arwen keek me echt zo aan van uhrm
En vroeg waarom ze niet mee mog spelen, en toen begon het gekat van jij bent klein en stom en je bent een baby, en tong uitgesteek.
Arwen: Jullie zijn heel gemeen, ik ben niet klein, ik ben groot, en jullie zijn niet lief Je mag helemaal niet pesten das helemaal niet lief he.

Vind het zo knap dat ze zo voor zichzelf op durft te komen

Toen begon dat rotjoch met steentjes te gooien, en heb ik dus mijn mond opengetrokken, want hun papa zei er niets van.
Gezegd dat als die nog een steen durft te gooien, ik hem steentjes laat happen.
En die vader die zei er gewoon niets van he, van heel dat gedrag van zijn kinderen. ik snap dat echt niet.
pi_73123049
Knap van Arwem!!
En ik haat dat soort ouders!! Ik trek mijn bek dan ook open hoor tegen zowel kind als oudee.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73125465
voor Arwen. Goed zo meid, dat je vor jezelf op komt. En ook super verwoord!

Bamba, mooi dat ie het zo leuk vond.

Hoest nu met Amber?
pi_73127608
Hoestend en niesend en sniffend. Geen koorts, wel verhoging.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73128783
Dat heeft Maud ook, maar is verder gelukkig wel gezellig. Straks lekker pannenkoeken eten... jummie. Bij een pannenkoekenmolen waar ze gewoon soja en rijstenmelk hebben om de pannenkoeken te maken voor d'r.
pi_73133420
Hoi Allemaal,
Ik kom hier binnenbuitelen met Sepp. Mezelf en Mees (ons zoontje van 5 maanden) heb ik al voorgesteld in de daarvoor bestemde topics. Sepp is van juni 2007, dus ruim twee nu. Een heerlijk, ondernemend, ontdeugend en voorzichtig mannetje! Ik vind deze leeftijd erg leuk, opeens gaat hij heel veel en goed praten, maakt de meest wonderlijke zinnetjes, begint zelf liedjes te zingen en vragen te stellen. Ik zie hier van alles voorbij komen dat heel bekend klinkt, en het lijkt me leuk mee te kletsen.

Om meteen even aan te haken bij _Evenstar_, wij hebben ook net zo'n eerste ervaring gehad in een speeltuintje met andere kindjes. Sepp wilde een huisje in, en daar zaten al twee kindjes. Die gingen taartjes bakken en Sepp mocht niet meedoen, want ze waren al met zijn tweeen. Nu maakt hij daar nog niet veel van, maar vriendlief die erbij was vond het maar niks! Die is samen met Sepp taartjes met drop en pannenkoeken gaan maken , en toen wilden ze toch wel meedoen

Hij is trouwens heel lang nogal op de achtergrond gebleven als er andere kindertjes in de buurt waren, ook op de creche vond ie de drukte maar niks. Het is leuk om te merken dat hij er nu steeds meer aandacht voor krijgt en ook voor zichzelf opkomt. Loopt hij naar de glijbaan toe waar al kinderen opzitten en zegt dan stoer: Ik mag ook vanne glijbaan, toch!?
pi_73135184
Hallo Jula en Sepp! Ik zag al een foto in het fototopic, wat een lekker ventje.
(Mees ook trouwens ).

Maud, lekker pannenkoeken!
Fijn Chaca!
Morgen gaat mijn menneke met oma 'uit eten, net als mama'. Ook pannenkoeken.
pi_73135287
Linde heeft een virus te pakken en blijft spugen. Nu is haar maag leeg en komt er niks meer. Echt zo zielig want ze blijft wel het gevoel hebben dat ze moet spugen. Zou een paracetamol-zetpil iets uithalen? Of iemand een andere tip?
pi_73135415
Ach gosh, wat sneu.
Ik weet het niet Stiem, of een zetpil specifiek tegen die braakellende helpt. Maar het zou wel kunnen helpen tegen evt andere dingetjes waar Linde nu wellicht last van heeft, die je mss nog niet hebt opgemerkt. Hm, vage zin, en vage reden. Maar een paracetamolletje kan nooit zoveel kwaad, als het af en toe is. Dus voor aankomende nacht is het misschien wel prettig.
Sterkte.

En nog gefeliciteeeeerd, met je tweede dametje!
Hoe vindt Linde het, om grote zus te zijn?
pi_73135430
a gossie Linde....
Beterschap voor je meisje!

En een paracetamolletje.. wat Moonah zegt
Misschien dat ze van het paracetamolletje wat duffig wordt zodat ze misschien ff kan slapen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_73135913
Stiemie, wat naar voor je meissie! Een paracetamolletjes kan soms wel wat helpen. Waarschijnlijk niet direct tegen het spugen, maar net als moonah zegt: het kan soms gewoon even wat dingetjes verzachten waardoor ze toch wat slaapt pakt. Voor een keertje kun je het wel doen..

Welkom Jula en Sepp. Die laatste alinea herken ik wel een beetje. Chris was altijd heel teruggetrokken als er andere kinderen in de buurt waren, maar hij begint ook langszaam los te komen.. Alleen dat voor zichzelf opkomen moeten we nog effe regelen
pi_73136829
Nou we hebben toch maar een paracetamolletje gegeven. Op een gegeven moment zat ze bij mijn vriend op schoot te slapen en toen dus toch maar naar bed gedaan ondank het protest: "nee niet moe, nog tv kijkuh" We hebben haar kamerdeur opengelaten zodat we haar beter horen en dan maar duimen dat ze een beetje gaat slapen.

Esmee heeft net voeding gehad en ik hoop zo dat de krampjes vannacht wat mee gaan vallen. Al komen er af en toe al wat hardere kreetjes uit. Pff heftig begin met 2 kindjes zo.

Oh Moonah Linde is heel trots op haar kleine zusje. Tegen iedereen die het maar horen wil zegt ze "die is Esmee, mijn zusje! Nog klein, kan nie lopen he?" En ze wil de hele dag wel kusjes geven en aaien. Zo lief. Vanmorgen mocht ze helpen met flesje geven en toen was ze ook zo trots. Heerlijk zo mijn 2 meisjes
pi_73137448
Ik kom helemaal niet meer toe aan het peutertopic....

Stiemie, poeh daar zit je niet op te wachten, nu een ziek peutertje....hopelijk gaat het meevallen vannacht.
Beterschap in ieder geval!

Hier alles oke!
Meike heeft eigenlijk 1 echt minne dag gehad, de dag nadat wij thuis zijn gekomen uit het ziekenhuis met Lars.
Ze heeft gelukkig nooit naar tegen Lars gedaan, maar wel dwars naar ons toe.
Gelukkig voor haar is de kraamhulp weg, en dat scheelt al een stuk. Meike kan echt niet tegen "indringers" in huis.....Ze wou echt niks van de kraamhulp weten. Gelukkig voelde ik mezelf meteen weer oke, en kon ik Meike zelf wel aankleden enzo.
Nu gaat het hartstikke goed, ze is gewend aan de nieuwe situatie zoals die nu is. Laatst was er hier iemand die vroeg of ze haar broertje mocht meenemen.... Meike werd echt kwaad joh, NEE mijn broertje moet hier blijven!!!!!!
Haar papa is nog vrij, en die doet ook veel leuke dingen met 'r.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_73141750
Nou de nacht is erg meegevallen gelukkig! Na de voeding van 10 uur kreeg Esmee last van krampjes, maar die waren na een uurtje ongeveer voorbij. Dus toen allemaal naar bed gegaan. Linde hebben we vannacht nog 1 x gehoord omdat ze wat wilde drinken en die 2 slokjes lauw water zijn ook binnengebleven Esmee kwam om 2:30, om 6 uur en om 9 uur, dus dat ging ook lekker zonder krampjes tussendoor. Had ik gisteren echt niet verwacht!

Karin lief zeg dat Meike ook al zo aan haar broertje gehecht is! Wel grappig om te lezen hoe verschillend alle kindjes zijn want Linde was juist helemaal weg van onze kraamhulp. Zodra de bel ging stond ze haar al op te wachten en de kraamhulp deed haar in bad, aankleden, samen boterham eten, naar bed brengen etc. Ze zijn zelfs een keer samen naar de kinderboerderij geweest zodat wij hier thuis nog een uurtje konden bijslapen We hebben dus naast een geboortekaartje van Esmee en een staatslot met als eindcijfer 17 (geboortedag van Esmee) ook een foto van Linde gegeven als bedankje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')