Zo het is 20.00 en meneer slaapt!!!
De leidsters hadden besloten dat Pepijn echt niet met minder dan 2 uur slaap toe zou kunnen... Maar uitgeprobeerd met minder hadden ze ook niet...
En dat het een vicieus cirkeltje zou zijn van overdag slapen/ 's avonds niet op tijd kunnen slapen/ volgende dag moe. Dat zagen ze niet in. Bovendien zou het pedagogisch beleidsplan zijn dat kinderen tot zeker 3 een middagslaapje doen.

Vind het een nogal aparte vorm van beleid. Volgens mij hangt dat nogal van het kind af en is gemiddeld pas bij 3-3,5 geen middagslaapje meer doen vrij laat...
Het is echt niet zo dat Pepijn om dat opvang niet mag slapen... Want ik snap ook wel dat dagen van 6.30-18.00 op de opvang te lang is om zonder slaapje te doen, maar niet zo lang laten slapen dat het 's avonds drama is.
Maar goed, nu dus even overlegd, naja doorgedramd dat ze Pepijn na een uur wakker zouden maken. En dat als het echt niet ging dat ze dan t_igger maar wakker moesten bellen dat hij Pepijn dan op zou komen halen.
Nou meneer is dus na het wakker maken de rest van de middag gewoon gezellig geweest. En sliep dus vanavond ook op tijd. Morgen mogen ze hem mooi weer na een uur wakker maken.
Ik heb overigens prima vertrouwen in het oordeel van de leidsters, en op het kdv gaat het natuurlijk anders al thuis. Maar in dit geval was het ff irritant dat ze ons niet serieus namen, maar gewoon vonden "dan doe je hem toch wat eerder naar bed 's avonds"