abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 september 2009 @ 09:11:58 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73233169
En idd hoe is het met Amber, ik kan em nog herinenren van toen ik klein was, ik ook echt last had van groeipijn. vervelend is het
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_73235506
ze heeft geslapen tot 7.45. Ze zei dat ze nog wel pijn had maar kan wel gewoon lopen en springen.
Het doet zeer aan haar rechter hiel zegt ze.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73235790
Is Lis al wat bijgekomen?

En arme amber, hopelijk gaat het snel weer over.

Wat slecht dat het KDV niet luistert piglet, Dat zouden ze toch gewoon moeten doen. Daar betaal je tenslotte voor

Goed van Anna, hier wachten we nog steeds op het keten. Maar Chris blijft al 2 maanden netjes in zijn bedje liggen tot we hem komen halen. Alleen op dag 2 een snoetje op de deur gehad. Direct terug in bed gelegd, en dat was het.. Hopelijk gaat het bij jullie ook zo makkelijk

Bamba, leuk dat peutergym. Vanaf welke leeftijd is dat?

Hier vanochtend naar een basisschool wezen kijken. Goede indruk gekregen van de montessorischool. Ondanks dat Jan-Diederick de boel onderspuugd
Hier geen last van wachtlijsten verder, dus we hebben nog rustig de tijd om verder rond te kijken. Al denk ik niet dat het echt nodig was..

En Chris ging weer in drama toen we hem wegbrachten. Het zal wel weer bijtrekken, maar hij heeft het er echt effe moeilijk mee
pi_73236378
Ouch, wat een hoop vallen en pijn lees ik hier.

P_iglet, hier is het idd ook lastig met wel/niet middagslaap. Ik herken het vicieuze cirkelidee. Soms valt Thies pas om 22.30 in slaap. Meestal leest hij wel lekker rustig in zijn bedje hoor.
Maar weet je, ik merk ook dat het echt een overgangsfase is. Helemaal zonder middagslaap lukt echt niet. Dus wij doen het hier zo'n beetje om de dag. Of als het ons eens goed uitkomt dat hij 's middags nog even slaapt. Zou het niet kunnen dat dat bij Pepijn ook zo is? Dat helemáál zonder middagslaap hem nog opbreekt?

'Efte-ing' was erg leuk.
Maar J zei al, als we met Thies een hele dag naar het speeltuintje om de hoek waren geweest had hij zich net zo goed geamuseerd. Maar ach, we hadden gratis kaartjes. En het heeft ook wel wat, zo'n kneuterig gezinsuitje met een tas vol proviand.

Zal zo even een paddenstoelenfoto plaatsen in het daarvoor bestemde topic.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:29:05 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73238497
Wij gaan straks na een kindertheatervoorstelling, saampjes. En dan naar de MacDrek .

De voorstelling is eigenlijk vanaf 4 jaar, hopelijk vind ie het wat.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_73238554
Oh leuk Vief! Veel plezier!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 30 september 2009 @ 12:32:42 #257
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73238597
Dank je! Ik vond het echt iets voor zo'n grauwe woensdagmiddag . Oh ik lees dat jullie het ook leuk hebben gehad, fijn! Mannen kunnen alleen altijd zo heerlijk ontnuchterend zijn he .
  woensdag 30 september 2009 @ 13:20:43 #258
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73240064
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 22:14 schreef Vicky het volgende:
Julliw bepalen toch de regels mbt Pepijns slaap.
Maar de juffen zijn toch bij Pepijn? Misschien valt hij wel om van de slaap.
Lijkt me wel kort door de bocht om te zeggen dat de ouders de regels bepalen.

Hopelijk komen jullie eruit, misschien afspreken dat hij hooguit een uur slaap/stil/rustig in bed ligt?
Even een uurtje rust en dan weer lekker spelen !
pi_73240188
daar moest ik ook al aan denken, KP. 't gaat op zo'n kdv toch net allemaal even anders als thuis, 't zijn behoorlijk vermoeiende dagen. anna sliep daar 's middags in elk geval ook veel beter dan thuis. het kan op zo'n drukke dag heel fijn zijn om wel even zo'n slaap-break te houden.

memmel, wat is dat voor een leuke lamp waar je 't over had (die met die bewegende planeten) en waar heb je 'm gekocht?
pi_73240646
vivi, wat leuk. Zag hier laatst een poster van een nijntje show. Dat was vanaf 3 jaar, en Chris is daar nog wel iets te jong voor. Maar lijkt me wel leuk voor later
pi_73240939
Lis lijkt niet veel te hebben overgehouden aan haar val.
We zijn vanochtend voor het eerst naar peuterdans geweest en ze vond het geweldig! Deed gelijk ook met alles mee. En af en toe kwam ze me kusjes geven en zeggen dat ze het zo leuk vond

Viev, veel plezier vanmiddag. Ben benieuwd wat Dean ervan vindt

Moonah, paddenstoelenfoto's maak je natuurlijk niet in het speeltuintje om de hoek

Deepfreeze, spannend scholen kijken. Wil je perse Montessori voor Chris?
Jan-Diederick
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 30 september 2009 @ 13:54:55 #262
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73241119
quote:
Op woensdag 30 september 2009 10:59 schreef Deepfreeze het volgende:

Hier vanochtend naar een basisschool wezen kijken. Goede indruk gekregen van de montessorischool. Ondanks dat Jan-Diederick de boel onderspuugd
Doen ze daar niet aan vomeren ?
Wat een ordinaire school...
pi_73241383
Montessori is iets wat ons wel aanspreekt. De vrije school is naar mijn idee te los, net iets te vrij, ongestructureerd. Maar het klassikale van een gewone school heeft mij vroeger ook genekt. Ik was absoluut niet gemiddeld in mijn klas (meer verlegen en makkelijk lerend). En daar was geen aandacht voor, alleen voor de ondergemiddelden.. Ik had veel meer kunnen leren als ik die kans gehad had.
Alleen deze school is iets verder weg. En over 2 drukke straten. Dus we kunnen hem niet snel zelf laten gaan. Ik hoorde wel dat er genoeg kindjes uit onze wijk naar die school gaan, dus niet echt een probleem qua spelen.
Maar we gaan wel bij de buurtschool kijken. Daar hoor ik opzich ook wel goede verhalen over.

En tsja, Jan-diederick. Hij zag er zelfs uit als een JD.. kapsel, houding, kleding.. Alleen dat witte koppie was wat zielig
  woensdag 30 september 2009 @ 14:03:24 #264
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_73241398
quote:
Op woensdag 30 september 2009 13:49 schreef snoopy het volgende:
We zijn vanochtend voor het eerst naar peuterdans geweest en ze vond het geweldig! Deed gelijk ook met alles mee. En af en toe kwam ze me kusjes geven en zeggen dat ze het zo leuk vond
Aaaaah, goedzo Lis!
S daarentegen... Dat joch móest en zou op peuterdans.... Nah, wat een aanfluiting. Sowieso vond ik de les stom en de juf maar ook mijn eigen zoon gedroeg zich niet bepaald welwillend. Hij deed niks mee, klom op mij en bezorgde me een fikse rugpijn.
Na 4 minuten zei ik: "Als je me niet loslaat, kunnen we net zo goed naar huis gaan", waarop hij (uiteraard) zeer enthousiast riep: "Ja! Naar huis!!!"
Halverwege zijn we weggegaan, ik heb bij de receptie gevraagd of de automatische incasso nog ingetrokken kon worden en goddank kon dat. Dit. Was. Het. Niet. Voor. Hem.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:16:25 #265
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_73241862
Oh Sugar! Die gekke, dwarse peuters ook. Wel fijn dat je het geld gewoon terug kon krijgen.
Gek kind van je!
  woensdag 30 september 2009 @ 14:58:17 #266
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_73243361
Wat is Jan-Diederick?

p_iglet, geeft pepijn zelf niet aan of hij wil slapen?

onze kinderkamer is er! met helemaal open peuterbed voor eli
naja, eerst maar de babykamer leegmaken, anders kunnen zijn meubels er uberhaupt niet in, en valt er niks te verhuizen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:41:26 #267
271986 MemmelDePemmel
Boe!...schrok je?
pi_73244795
Bix, dat is rotating solar system van Uncle Milton. Hebben we gekregen als kraamcadeautje vcor Anna. Jaja, we zijn er lekker op tijd bij..
Ik zeg maar zoo, want dierentuin is te lang.
pi_73244817
hihi. nou ja, piet vindt die dingen momenteel zeer interessant dus ik ga 't even onthouden. tnx!
  woensdag 30 september 2009 @ 19:21:31 #269
271986 MemmelDePemmel
Boe!...schrok je?
pi_73252059
Bix, 29 dollar op amazon!
Ik heb wel uranus 2 keer naar beneden laten vallen.
Even een bixiaantje tussendoor: "Is there a ring of debris around ur-anus?"
Ik zeg maar zoo, want dierentuin is te lang.
pi_73252690
Oh wat jammer Sugar
Hier is het echt een lekker klein groepje en de juf is superleuk. Dat wist ik nog van Morris. En Lis spatte bijna uit elkaar van enthousiasme! Misschien is iets van gym leuker voor hem?
  woensdag 30 september 2009 @ 19:49:55 #271
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73253025
Wat leuk van Lis!

Wij zijn vandaag dus hier geweest. In eerste instantie dacht ik dat het niet zo'n succes was want Dean was behoorlijk geintimideerd en zat als een argwanende opa in het rond te kijken. We zaten ook 1 cm van het podium en een actrice blerde nogal dus dat hielp ook niet . In het begin zei hij ook een paar keer dat hij weg wilde maar toen ik eenmaal besloot dat dan maar te doen wilde ie toch weer niet . En later zei hij dat het toneelstukje heel leuk vond. Dus het was toch wel geslaagd, alleen ik ga voortaan maar liever naar stukken voor toch iets jongere kindjes. Hij was nu de kleinste en het was toch wel erg indrukwekkend nog voor hem, maar wel een gezellig dagje gehad zo .

En morgen weer naar de taekwondo tigers .
pi_73253403
Dat is dus altijd even afwachten hoe zo'n voorstelling verloopt Viev. Hier in de buurt heb je elke week een poppen(kast)voorstelling in een klein theatertje. Ook voor de kleintjes. Maar het zaaltje is zo ingericht dat de kinderen die hun aandacht er niet bij kunnen houden gewoon achterin kunnen spelen met allerlei speelgoed dat daar staat. Gelukkig vond hij het aan het eind toch leuk
pi_73254055
Zo het is 20.00 en meneer slaapt!!!

De leidsters hadden besloten dat Pepijn echt niet met minder dan 2 uur slaap toe zou kunnen... Maar uitgeprobeerd met minder hadden ze ook niet...
En dat het een vicieus cirkeltje zou zijn van overdag slapen/ 's avonds niet op tijd kunnen slapen/ volgende dag moe. Dat zagen ze niet in. Bovendien zou het pedagogisch beleidsplan zijn dat kinderen tot zeker 3 een middagslaapje doen. Vind het een nogal aparte vorm van beleid. Volgens mij hangt dat nogal van het kind af en is gemiddeld pas bij 3-3,5 geen middagslaapje meer doen vrij laat...

Het is echt niet zo dat Pepijn om dat opvang niet mag slapen... Want ik snap ook wel dat dagen van 6.30-18.00 op de opvang te lang is om zonder slaapje te doen, maar niet zo lang laten slapen dat het 's avonds drama is.
Maar goed, nu dus even overlegd, naja doorgedramd dat ze Pepijn na een uur wakker zouden maken. En dat als het echt niet ging dat ze dan t_igger maar wakker moesten bellen dat hij Pepijn dan op zou komen halen.
Nou meneer is dus na het wakker maken de rest van de middag gewoon gezellig geweest. En sliep dus vanavond ook op tijd. Morgen mogen ze hem mooi weer na een uur wakker maken.

Ik heb overigens prima vertrouwen in het oordeel van de leidsters, en op het kdv gaat het natuurlijk anders al thuis. Maar in dit geval was het ff irritant dat ze ons niet serieus namen, maar gewoon vonden "dan doe je hem toch wat eerder naar bed 's avonds"
pi_73255186
P-iglet wat een gedoe zeg! Mahre sliep overigens tijdens de overgangsperiode vaak nog wel op het dagverblijf en als ze bij oma was maar thuis niet meer! Dat ging prima, ze kon niet helemaal zonder. Daarna hadden wij het zelfde als jullie Pepijn, niet meer willen slapen 's avonds. Gelukkig deden de leidsters daar niet moeilijk over en maakte haar na een uurtje wakker! Mahre slaapt al bijna een jaar niet meer overdag. laatst werd ik gebeld door de leidster of ze mahre in bed mocht leggen want die was boven haar broodje aan het knikkebollen.
Hopelijk komen jullie eruit!

Hier gaat trouwens het slapen ineens gewoon goed! Wat strakker schema en dat helpt dus! En ook doorslapen ook! Heerlijk!
Morgen naar de KNO arts voor de uitslag van de gehoortest bij de audicien. Vind het best spannend. ik denk dat er het goed dicht zit. Weet iemand of je dan extra last krijgt van zwemmen? Wij waren op vakantie vorige week en mahre klaagde steeds over prikjes in haar oor. Ik dacht dat het misschien wel vertopt zit ofzo en daardoor de druk hoger word in het oor. Of kan dat niet?

Ingrid, sterkte met Kim!

Wilde nog veel meer reageren maar weet het niet meer....
  woensdag 30 september 2009 @ 21:18:23 #275
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_73256383
quote:
Op woensdag 30 september 2009 20:45 schreef Lenaatje het volgende:

Wilde nog veel meer reageren maar weet het niet meer....
Je wou nog even zeggen dat je mij ontzettend aardig vindt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')