Er loopt hier een Fransman rond die ook in Ierland gewerkt heeft. Vanuit het kantoor of thuis problemen met MSN en dergelijke oplossen. De laatste maanden zat hij in Spanje en Frankrijk en werkte op afstand. Dat hield echter ook op. Ierland is ook behoorlijk getroffen van wat ik zo hoor.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:58 schreef =HellFire= het volgende:
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
Bij veel bedrijven kun je de kosten voor sollicitaties declareren. Of solliciteer jij bij bedrijven waar dat allemaal niet kanquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:54 schreef JDx het volgende:
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!
Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
Wat ik al veel eerder zei: Ga een deel van je tijd vrijwilligerswerk doen. Houdt je van de straat en tussen de mensen.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:24 schreef JDx het volgende:En ik vind het kut dat ik geen auto meer heb, kon ik niet meer betalen, maakt me nog veel meer opgesloten en depressief aangezien vrienden bijna allemaal verder weg wonen.
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:54 schreef JDx het volgende:
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
Eens!!quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:56 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.
Ben er nu mee bezig, en heb inderdaad datzelfde idee.quote:Op zondag 27 september 2009 15:05 schreef JDx het volgende:
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.quote:Op zondag 27 september 2009 15:18 schreef AcidTrance het volgende:
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.
Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.
Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Aan de andere kant worden de ICT-projecten nu juist voornamelijk stilgelegdquote:Op zondag 27 september 2009 16:07 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.
Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)
Dat klopt ook wel maar altijd nog meer kansen voor ICT'ers dan mensen uit andere (ongunstige) branches die niet benaderd worden. Maar is het niet zo dat ICT'ers, over het algemeen, kieskeuriger zijn?quote:Op zondag 27 september 2009 16:23 schreef AcidTrance het volgende:
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.
Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Dank je!quote:Op maandag 28 september 2009 07:53 schreef sanger het volgende:
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Succes!!quote:Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek).
Wish me luck
Ja wel goed, alleen het IT gedeelte is weer eens een ramp, want al die software pakketten die ze gebruiken ken ik niet, omdat die nieuw zijn en ik er een tijdje uit ben geweest.quote:Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Hoe is je laatste gesprek gegaan JDx?
Je had afgelopen vrijdag toch een afspraak?
Ja dat was dus ook mijn idee en daar heb ik dit weekend dus naar gekeken, ik dacht zelf ook, ook al is het maar een mini kamertje, dan gebruik ik het gewoon als hotel, maar zelfs die zijn duur en moeilijk te krijgen!quote:Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef Osramp het volgende:
Spreek anders iets af dat je enkele dagen per week op een studentenkamertje gaat...... 4 dagen van 10 uur en dag 5 naar huis anders. Zo een paar maanden proberen of het nar beide kanten toe haalbaar is. Och, Amsterdam is best te doen qua wonen, alleen wel wat duur.
Ja daar ben ik mee bezig, het is allemaal alweer vrij gedateerd en ik denk dat ik maar eens een nieuw portfolio op moet zetten.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:36 schreef MarjoleinA het volgende:
Hmm even afwachten dus JDx.
Balen dat er bij jou niks in de buurt is. Ik zat op je website te kijken. Kan je dat niet meer uitbreiden?
Ik heb vanmorgen een gesprek gehad. Was positief. Eventueel volgende week vrijdag 2e gesprek![]()
Nu nog even kijken of ik het zelf wil.
Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.quote:Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek).
Wish me luck
Dit is inderdaad wel een ritme dat mij in ieder geval wel enige houvast geeft. Dankzij deze stricte scheiding heb ik in ieder geval 2 dagen per week dat ik even uit de zorgen ben. Op die dagen voel ik me ook merkbaar beter. Enig punt is wel dat je je uitgaven een beetje in de gaten houdt (wegens gebrek aan inkomsten), maar kennissen en vrienden hebben er in ieder geval wel begrip voor dat ik elke cent zeer bewust uit geef. Als ik werk heb komt er wel weer een tijd om wat makkelijker te doen en dan haal ik die rondjes die ik eventueel extra heb gekregen ook wel weer in.quote:Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef JDx het volgende:
Ik heb een even een non-dag... ik had me voorgenomen afgelopen weekend niet te gaan stappen, niet te gaan drinken, gewoon fit en fris te blijven voor de aankomende week.
Maar voel me eigenlijk net zo kut als anders, misschien nog wel kutter, denk dat het juist belangrijk is dat je wel echt een verschil maakt tussen week en weekend, want heb nu het gevoel dat het donderdag is ofzo.
Edit: en gewoon in het weekend andere dingen te gaan doen, niet aan solliciteren e.d. denken.
Was ik maar niet gaan doorstuderenquote:Op woensdag 23 september 2009 19:04 schreef =HellFire= het volgende:
Was ik maar tien jaar eerder geboren. Of ging ik nu maar studeren. Afgestudeerd zijn en NU een baan zoeken is echt mega KUT. BLEH.
quote:Goedemorgen heren,
Bij deze ga ik jullie beiden teleurstellen i.v.m. de vacature van DTP’er.
Het heeft voor ons ook erg lang geduurt voordat we iets van de klant hoorde. Momenteel krijgen we geen contact meer, en ik wil jullie niet langer aan het lijntje houden.
Dus ik wil jullie beide bedanken voor de genomen tijd en moeite.
Bij het tegen komen van een andere vacature op jullie werkgebied dan zal ik jullie zeker gaan benaderen.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag.
Met vriendelijke groet,
................
Wat een dozen daar bij het uitzendbureau. Ooit gedacht om nog eens langs het bedrijf te gaan, of andere nummers te bellen dan alleen het centrale nummer? Of het handelsregister nagaan of dat bedrijf niet inmiddels over de kop gegaan is? In mijn ogen een beetje lakse houding van de intercedent(e).quote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef JDx het volgende:
Kreeg zojuist bericht van een gesprek waar ik al in Juli (!!!) ben geweest!
Een mailtje van het uitzendbureau:
[..]
Zo gaat het bij mij ook. Vaak bel ik zelf voor updates, om dat soort bizarre taferelen voor te zijn en ten alle tijden exact te weten waar ik aan toe ben. Dat bepaalt makkelijker wat mogelijke vervolgstappen kunnen zijn. Maar zij willen eigenlijk alleen maar bellen in geval van positieve update. En dat is een afwijzing natuurlijk niet.quote:Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef JDx het volgende:
Kreeg zojuist bericht van een gesprek waar ik al in Juli (!!!) ben geweest!
Een mailtje van het uitzendbureau:
[..]
Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?quote:Op woensdag 30 september 2009 15:57 schreef T3rr0r het volgende:
Ik word echt zo moe van al die uitzendbureau's en andere bullshit bureau's die op sites zoals Nationale Vacature Bank zitten. Daardoor krijg ik gelijk al minder zin om bij m'n C.V. nog een begeleidende brief te sturen omdat ik vermoed dat ze daar toch niet naar kijken en alleen even snel je C.V. doornemen om te kijken of het 'matched'.
Vandaag ook weer, gereageerd op een functie voor marketing assistent bij een televisiezender (god mag weten welke, had namelijk al even zitten zoeken). Stond er dat je minimaal 1 jaar en maximaal 3 jaar relevante werkervaring nodig had. Nu heb ik een half jaar stage gelopen bij de VARA dus kom ik niet aan de één jaar maar voor de rest sluit m'n opleiding wel gewoon aan op die functie. Krijg ik een mailtje terug dat ze minimaal 1 jaar ervaring zoeken en dat ik daarom niet aan sluit op het profiel. Echt, zo ontzettend vermoeiend.
Nou, het is wel te begrijpen. Opleiding + stage in de juiste richting, dan kun je lastig beweren dat er te weinig kennis en ervaring aanwezig is. Maar dat is de huidige tijd, er zijn teveel mensen voor te weinig werk, dus zoeken werkgevers de juiste mensen uit.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Wat hij denk ik meer bedoelt is, is dat de meeste intermediairs (maar ook P&O mensen) te zwart/wit kijken naar sollicitanten. Meestal krijgen zij een profielschets op een papiertje en vaak zijn alleen de mensen die 100% op het profiel scoren interessant genoeg voor een kennismaking. Ze kijken echter niet verder naar de competenties; bijv. een commercieel iemand moet extrovert zijn en goed kunnen luisteren - dat kun je niet vanaf een papiertje zien of die persoon dat kan. In een kennismakingsgesprek kan dat weer wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Ja klopt. De gemeente is verplicht je aan baan, opleiding of leerwerktraject aan te bieden. Jij bent verplicht dit te accepteren, anders heb je geen recht op een inkomensvoorziening. Als de gemeente je niks kan aanbieden moeten ze je een inkomensvoorziening geven (bijstandsniveau, maar het heet geen bijstandquote:Op woensdag 30 september 2009 22:34 schreef Kekaa het volgende:
Vanavond bij mn werkcoach geweest (ja, op sommige dagen zijn ze open tot 20.00 uur).
En kwam er positiever vandaan dan dat ik er heen ging. Aantal tips gekregen waar/hoe te zoeken + een aantal sites van bedrijven die eventueel werk in mijn richting hebben.
En het schijnt dat er vanaf morgen een nieuwe wet is: WIJ, wet investering jongeren. Voor mensen tot 27 jaar, en iets met verplicht werk en/of scholing aanbieden ofzo.
Volgens mij voldoet er nooit iemand 100% aan de gestelde eisen. Daarnaast is het zeker vermoeiend om te horen dat je geen werkervaring hebt als je nergens de kans krijgt om werkervaring op te bouwen.quote:Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Net terug van het gesprek zoals boven genoemd staat; en ik kan er geen hoogte van krijgenquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.
De functie sluit meer aan op het werk dat ik een aantal jaren terug gedaan heb, dan op mijn laatste functie. Op zicht helemaal niet erg; de functie is nl. een ideale combinatie van R&D en commercie. Helaas niet in het medisch, maar die wens laten we maar even voor wat het is...Ik heb helaas geen ervaring binnen hun vakgebied (besturingstechniek) maar dat mocht geen probleem heten volgens mijn contactpersoon. Bedrijf ligt op ongeveer een half uur rijden en de primaire voorwaarden zagen er heel goed uit! Mijn contactpersoon zou me in ieder geval voorleggen bij hoofd P&O. Er mag reeds een sollicitant op gesprek komen, maar volgens mijn contactpersoon zouden mijn kansen voor deze functie groter moeten zijn. Deze persoon was nl. pas afgestudeerd aan de TU, weliswaar in hun vakgebied maar heeft dus geen werkervaring en geen commerciele ervaring.
Vanochtend belde hij terug. Hij was heel rustig aan telefoon en kwam niet goed uit zijn woorden. Eerst een verhaaltje over goed en prettig het gesprek verlopen was (beetje blabla). Hij had gisteren zijn rapport doorgestuurd aan hoofd P&O en hem vanochtend al gebeld. Ik dacht dus direct dat ik weer een afwijzing te pakken had, zeker vanwege de toon die hij gebruikte. Opeens veranderde hij van stem en gaf aan, dat ik zondagavond niet te veel moest gaan stappen: maandagochtend mag ik nl. op gesprek
Waarom ben je aan het solliciteren?quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:19 schreef DennisMoore het volgende:Het moet maar 's. Niet van harte.
Waarom heeft Arcadis zo'n moeite mensen te vinden?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Hobiedobie het volgende:
Mijn werkgever heeft vacatures, google eens op arcadis....
Nee heb je, ja kan je krijgen...
Kijk even goed op de site, bellen en mailen kan geen kwaad....
Bizar, er wordt gewerfd als een gek (aanbrengpremies), en aan de andere kant (andere bedrijven) regent het ontslagen....
Soms heb je gewoon geen keus, in bepaalde streken heb je gewoon meer en betere banen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 22:43 schreef Osramp het volgende:
Maar het is best wel een takke end rijden naar Den Helder vanuit Amsterdam (ook Noord, al heb je dan weinig files). Ik heb ook een baan ingewisseld vanwege de reistijd. Ik reisde 1 uur enkele afstand, dus minstens 2 uur per dag in de auto. Nadat me een baan op 25 minuten enkele afstand werd aangeboden, heb ik me niet lang bedacht. Goed, dat het werk aantrekkelijker was en ietsje beter verdiende was mooi meegenomen.
Moraal: vergis je niet met reizen, het kan zwaarder vallen dan je denkt.
Andere functie waarvoor ik op gesprek ben geweest is 'm ook niet geworden. Maar uiteindelijk had ik er ook geen zin meer in, want naarmate het gesprek had ik steeds het idee dat het geen functie voor mij was. Technisch Support Engineer is de functie maar ze willen eigenlijk dat je hun producten verkoopt.. Ga ik niet aan beginnenquote:Beste ****,
Ik heb navraag gedaan bij de manager van het Support Center.
Hij heeft aangegeven dat je inderdaad wel enigszins geschikt bent.
Wij hebben op dit moment echter meerdere sollicitaties van geschikte kandidaten.
Daaruit is een keuze gemaakt en die is dus helaas niet op jouw gevallen.
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
--------------------------------------------------------------------------------
Beste ****,
Naar mijn idee had ik een perfecte match voor deze functie. Zou je mij kunnen uitleggen waarom ik niet tot de kandidaten behoor ? Ik zou een feedback enorm waarderen, misschien kan het mij helpen in mijn verdere sollicitaties.
Met vriendelijke groet,
Mja, hoeveel fouten ik af en toe in e-mails zie zitten bij P&O-mutsen of (die vooral) werving- & selectiekneusjes)....quote:
Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?quote:
Daarom zoeken ze ook iemand die de taal perfect beheerstquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:01 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?
Laatst wilde ik ook solliciteren bij een marketing & communicatie bedrijf. Ik voldeed aan het gevraagde eisenpakket. Vervolgens kwam ik zo ontzettend vééél (structurele) spelfouten op de website tegen dat ik spontaan afknapte!
1 criterium was: perfecte beheersing van de Nederlandse taal.
Mooiste voorbeeld vond ik toch STAGIERE i.p.v. stagiaire. STAGAIRE kan ik me nog ergens voorstellen ook al is dat ook incorrect gespeld.
¡Hallo! We hebben het over een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie.
Rotterdam is gewoon een kut stad wat betreft banen, tenzij je een ambtenaar bent dan is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa, reistijd: voor een leuke functie wil ik ver gaan. Ik heb twee jaar lang 2 uur reistijd (enkele reis) gehad. Eerst een jaar Rotterdam - Amsterdam Sloterdijk en een jaar Rotterdam - Amsterdam Centrum. Kon ik wel werken in de trein, maar toch.
Over aparte sollicitatieverhalen: ik ben bezig een onderneming op te starten, maar prioriteit heeft het genereren van inkomsten. Paar weken terug een (apart verlopen) gesprek gehad. Bel ik vandaag voor een update (we hadden vorige week afgesproken voor een uitkomst): erm.. ja, druk. Ik wilde je e-mail (vorige week verstuurd) vanmiddag beantwoorden. Maar ik moet zo weer weg, alles loopt uit. Erm..... morgen heb je antwoord.
Mja, dan weet ik het antwoord wel zo'n beetje, maar dat hoor ik dan liever niet per e-mail. (ik was te 'flabbergasted' om door te vragen eigenlijk)
Andere uitzendbureaus, inschrijven op sites... nationalevacaturebank.nl etc...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben dus ook op zoek aan het werk,
Heb al aantal keer tijdelijk werk van 1 week - 1,5 - 2 weken bij verschillende bedrijven gehad, dit was via tempo-team.
helaas is het nu al een week stil en begint het nu wel te vervelen!
Ik heb een MBO-4 ondernemer-detailhandel diploma.
Ook heb verschillende bedrijven een sollicitatie gestuurd maar helaas is dat tot op heden geen succes.
Heeft iemand misschien nog tips voor me, waar ik heen kan gaan enz enz?
Hier zou ik vandaag antwoord krijgen op een een 3 weken lopende sollicatie , op hoop van zegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef MarjoleinA het volgende:
Het is rustig hier!
Hoe gaat het met jullie sollicitaties? Nog gesprekken gepland oid?
Hier druk bezig, weinig resultaat!
Ik hoop vandaag bericht te krijgen van eentje via post of email. Of anders maandag (solliciteren kon tot gisteren).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef MarjoleinA het volgende:
Het is rustig hier!
Het is hier ook erg rustig, zou allemaal reacties krijgen de laatste tijd, maar hoor niets, bel er wel achteraan maar dan is het weer, jaaa we zijn er mee bezig...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef MarjoleinA het volgende:
Het is rustig hier!
Ja, ik vond vandaag al bellen ook weer zo snel. Dus ik denk maandag nadat de post geweest is, of anders dinsdag.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ Kekaa ik hoop dat je zo snel mogelijk iets hoort. Ik heb ergens gesolliciteerd kon tm 1 okt. Ik moet nu nog steeds iets horen. Ik heb al wel gebeld en zou vandaag of na het weekend iets meer horen. Ik ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |