abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73077722
Tot 5 maanden geleden heb ik ook enorme problemen gehad qua het vinden van werk. In het begin kwam ik opzich wel ver bij sollicitaties, maar werd het steeds nét niet (ik solliciteerde alleen op functies die me echte aanspraken) sinds januari echter was het helemaal niks meer, en heb echt héél veel geprobeerd. Echt ellendig word je daarvan. Altijd het idee gehad dat je na je HBO wel iets kon vinden, en ineens blijkt dat dus niet meer zo te zijn.

Ik kon er in elk geval niet meer tegen om tijdelijke (domme)baantjes te hebben, of tijden zonder werk te zitten, en heb ervoor gekozen om naar het buitenland te verkassen. Nu heb ik opzich wel aardig werk bij een grote oliemaatschappij, leuke internationale collega's en goede toekomstperspectieven en doorgroeimogelijkheden. Ook heb ik gratis taalcursussen en zit ik om de zoveel tijd in training. Binnenkort mijn eerste business trip naar Londen. Dat zijn allemaal leuke dingen, en het staat prima op de c.v. als ik weer terugkom naar Nederland.

Misschien een tip voor anderen die het hier helemaal zat zijn en altijd al eens naar het buitenland wilden. Nederlands is een redelijk gewilde taal (al zit ik nu zelf op Groot-Britannië & Ierland) waarmee best wel wat te vinden is (Engels kan natuurlijk ook).
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_73088814
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
pi_73091101
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:58 schreef =HellFire= het volgende:
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
Er loopt hier een Fransman rond die ook in Ierland gewerkt heeft. Vanuit het kantoor of thuis problemen met MSN en dergelijke oplossen. De laatste maanden zat hij in Spanje en Frankrijk en werkte op afstand. Dat hield echter ook op. Ierland is ook behoorlijk getroffen van wat ik zo hoor.

In Portugal kan je nu met een master lekker in de supermarkt aan de slag.

Blij dat ik nu in elk geval iets heb, en nog een mooie tijd hier heb ook.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_73096642
Soow, het is nationale afwijsdag op mijn telefoon en mijn inbox. Zojuist no.4 gehad; eentje om in te lijsten:

Intercedent Techniek
Gevraagd:
- Technische opleiding op minimaal MBO-niveau ( : HBO Werktuigbouwkunde);
- MBO+ / HBO denkniveau ( ) ;
- Minimaal twee jaar commerciële werkervaring ( ik heb er 6);
- Heeft enige kennis van organisatiestructuren ( zowel bij bedrijven als ziekehhuizen);
- Heeft ervaring met gesprekspartners variërend van werkvloer tot directie ( );
- Ervaring met telefonische acquisitie ( );
- Werkt graag met mensen ( );

Afwijzing:
- Opleiding en werkervaring komen toch niet geheel overeen met hetgeen wat ze voor ogen hebben.

Na wat kritische vragen van mijn kant, bleek dat ze me te zwaar vonden voor de baan (lees te duur). Dat ik een andere weg wil inslaan en daarbij geen probleem heb om onderaan te beginnen, maakte voor haar niets uit. Toen kwam het verhaal dat ik geen ervaring had in de arbeidsbemiddeling en dat ze dat toch een eis vonden. Ze blijven bij hun beslissing. Als ik nog wat meer druk gezet had, dan hadden ze nog wel wat smoesjes verzonnen... Je krijgt niet eens de kans om het beeld (en deels dus een vooroordeel) wat ze vormen nav je brief en CV, nader toe te lichten. Je wordt direct in een hokje geplaatst.

What can you do...
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73097028

Zo denk ik over HR-mensen.
pi_73097410
TVP...
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_73097469
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!

Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:56:32 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_73097520
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:54 schreef JDx het volgende:
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!

Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
Bij veel bedrijven kun je de kosten voor sollicitaties declareren. Of solliciteer jij bij bedrijven waar dat allemaal niet kan
pi_73115427
Bij het bedrijf waar ik nu werk, komt binnenkort een technische functie met commerciele aspecten vrij. Locatie rondom EIndhoven. PB bij interesse
pi_73115819
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:24 schreef JDx het volgende:En ik vind het kut dat ik geen auto meer heb, kon ik niet meer betalen, maakt me nog veel meer opgesloten en depressief aangezien vrienden bijna allemaal verder weg wonen.
Wat ik al veel eerder zei: Ga een deel van je tijd vrijwilligerswerk doen. Houdt je van de straat en tussen de mensen.
Het toeval wil ook dat ik alle goeie werktelefoontjes ontving tijdens het vrijwilligerswerk. Het heeft mij dus wel geluk gebracht.
pi_73124161
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:02:39 #112
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73124385
tvp dan maar weer

Heb nu eerst weer 1,5 week (jaja!!) via een uitzendbureau gewerkt maar dat is ook alweer bijna voorbij qua termijn.
pi_73129407
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:54 schreef JDx het volgende:
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.

De Overheid mag een oproep doen aan bedrijven om ook starters/juniors aan te nemen!!! Desnoods met subsidies voor bedrijven die er wel wat voor voelen. Want nu wordt het alleen maar erger... het ene gat met het andere gat opvullen. Naar mijn idee is commitment net zo belangrijk als werkervaring.
pi_73130461
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:56 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.
Eens!!
Ben zelf 3 tot 4 keer per maand vrijwilliger achter de bar. Erg leuk om te doen, staat goed op mijn CV en ik heb er de tijd voor.

Maar zou ik in een situatie zitten waarin het financieel helemaal niet goed gaat, dan wordt het toch crappy uitzendbaantjes verkiezen boven het vrijwilligerswerk.
pi_73148827
even een vraag: Hebben jullie een LinkedIn profiel?
En merk je dat zoiets helpt bij het vinden van een baan?
pi_73148962
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
pi_73148991
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:05 schreef JDx het volgende:
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
Ben er nu mee bezig, en heb inderdaad datzelfde idee.
pi_73149327
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.

Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.

Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_73150582
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:18 schreef AcidTrance het volgende:
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.

Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.

Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.

Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door LaVauX op 27-09-2009 16:16:26 ]
  zondag 27 september 2009 @ 16:18:46 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_73150868
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:07 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.

Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)
Aan de andere kant worden de ICT-projecten nu juist voornamelijk stilgelegd
pi_73151014
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.

Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_73151821
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:23 schreef AcidTrance het volgende:
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.

Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Dat klopt ook wel maar altijd nog meer kansen voor ICT'ers dan mensen uit andere (ongunstige) branches die niet benaderd worden. Maar is het niet zo dat ICT'ers, over het algemeen, kieskeuriger zijn?
  maandag 28 september 2009 @ 07:53:47 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73171870
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73173600
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:53 schreef sanger het volgende:
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek ).

Wish me luck
Volgende optredens:
pi_73173681
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek ).

Wish me luck
Succes!!

Ik ga zo weer even bellen en schrijven.
pi_73180965
Ik kom me hier ook maar eens melden.
Per 1 november werkloos.

Ik heb al veel brieven de deur uit gedaan. Veel e-mails gestuurd en rondgevraagd.
Hoop open sollicitaties de deur uit gedaan ook.

Morgen een gesprek! Ik ben benieuwd
BlaBlaBla
pi_73181548
Ik heb een even een non-dag... ik had me voorgenomen afgelopen weekend niet te gaan stappen, niet te gaan drinken, gewoon fit en fris te blijven voor de aankomende week.

Maar voel me eigenlijk net zo kut als anders, misschien nog wel kutter, denk dat het juist belangrijk is dat je wel echt een verschil maakt tussen week en weekend, want heb nu het gevoel dat het donderdag is ofzo.

Edit: en gewoon in het weekend andere dingen te gaan doen, niet aan solliciteren e.d. denken.
pi_73182500
Hoe is je laatste gesprek gegaan JDx?
Je had afgelopen vrijdag toch een afspraak?
BlaBlaBla
pi_73182960
quote:
Op maandag 28 september 2009 16:07 schreef MarjoleinA het volgende:
Hoe is je laatste gesprek gegaan JDx?
Je had afgelopen vrijdag toch een afspraak?
Ja wel goed, alleen het IT gedeelte is weer eens een ramp, want al die software pakketten die ze gebruiken ken ik niet, omdat die nieuw zijn en ik er een tijdje uit ben geweest.

Ook is het in Amsterdam en woon ik in Emmen, dus zal moeten verhuizen, maar dat gaat ook maar zo niet, maar ze vonden me wel een interessante kandidaad, de vraag was dan ook of ik deze week nog meer werk (portfolio) kon opsturen.

Maar ik weet het niet, je verhuist niet in 1 week ff naar Amsterdam.
pi_73184428
Nee, maar je moet ook niet direct verhuizen voor een andere baan. Stel dat het tegenvalt aan een van beide kanten en je wordt in je proeftijd naar huis gestuurd.....ZIt je mooi met de gebakken peren.
Spreek anders een periode af, half jaar bijvoorbeeld, waarin je je verdiept in het werk en daarna overlegd wordt over verhuizen. Maar ja, als werkzoekende ben je niet in een hele sterke positie.
pi_73188684
Als ik in Emmen blijf wonen wilden ze er niet eens over denken om me aan te nemen, hebben ze slechte ervaringen mee. Dus heb eerst maar gezegd dat ik wel bereid ben om te verhuizen, om een eerste gesprek af te dwingen.
pi_73188791
Spreek anders iets af dat je enkele dagen per week op een studentenkamertje gaat...... 4 dagen van 10 uur en dag 5 naar huis anders. Zo een paar maanden proberen of het nar beide kanten toe haalbaar is. Och, Amsterdam is best te doen qua wonen, alleen wel wat duur.
pi_73189126
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:20 schreef Osramp het volgende:
Spreek anders iets af dat je enkele dagen per week op een studentenkamertje gaat...... 4 dagen van 10 uur en dag 5 naar huis anders. Zo een paar maanden proberen of het nar beide kanten toe haalbaar is. Och, Amsterdam is best te doen qua wonen, alleen wel wat duur.
Ja dat was dus ook mijn idee en daar heb ik dit weekend dus naar gekeken, ik dacht zelf ook, ook al is het maar een mini kamertje, dan gebruik ik het gewoon als hotel, maar zelfs die zijn duur en moeilijk te krijgen!

Daarnaast sluiten mijn competenties niet precies aan en ben ik niet de enige in de race.
pi_73189413
Ik vind niet dat ze kunnen eisen dat je meteen gaat verhuizen.
Eerst maar eens je proeftijd doorkomen.

Maarja... als dat een criteria is om je aan te nemen of niet, kan ik wel snappen dat het een moeilijke beslissing is. Zowel voor jou als voor de werkgever.

Ik denk trouwens wel dat er in Amsterdam meer werk te vinden is dan in Emmen en omgeving. Maar het is maar net wat je wilt.
pi_73190897
Mn laatste 4 gesprekken waren allemaal minimaal een uur rijden. Hier in de buurt is niets.
pi_73200482
Ik heb altijd mazzel denk ik.....
3 weken terug begonnen als ass-systeembeheerder op een school 5 minuten van huis!
Zag de vacature langs komen op een vage website (0297-online.nl) en dacht ach laat ik er eens een mailtje aan wijden.
geluk bestaat niet maar dwing je ook een beetje af denk ik.
Die week ervoor zat ik bij randstad en werd mij verteld dat ze me geen ict werk wilde geven vanwege het feit dat de markt zo slap was en ik er niet de juiste figuur voor zou zijn.
betaald niet geweldig maarja ik ben niet de hoofdkostwinner.
wel alle schoolvakanties vrij (10 weken) en precies het aantal uren wat ik zocht! (0,5 FTE)
leuke collega,veel projecten en veel eigen inbreng.
ik ben ene happy man!
pi_73208698
Hmm even afwachten dus JDx.
Balen dat er bij jou niks in de buurt is. Ik zat op je website te kijken. Kan je dat niet meer uitbreiden?

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad. Was positief. Eventueel volgende week vrijdag 2e gesprek
Nu nog even kijken of ik het zelf wil.
BlaBlaBla
pi_73209142
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 13:36 schreef MarjoleinA het volgende:
Hmm even afwachten dus JDx.
Balen dat er bij jou niks in de buurt is. Ik zat op je website te kijken. Kan je dat niet meer uitbreiden?

Ik heb vanmorgen een gesprek gehad. Was positief. Eventueel volgende week vrijdag 2e gesprek
Nu nog even kijken of ik het zelf wil.
Ja daar ben ik mee bezig, het is allemaal alweer vrij gedateerd en ik denk dat ik maar eens een nieuw portfolio op moet zetten.
pi_73209812
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Dank je!

Wish me luck
Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.

De functie sluit meer aan op het werk dat ik een aantal jaren terug gedaan heb, dan op mijn laatste functie. Op zicht helemaal niet erg; de functie is nl. een ideale combinatie van R&D en commercie. Helaas niet in het medisch, maar die wens laten we maar even voor wat het is... Ik heb helaas geen ervaring binnen hun vakgebied (besturingstechniek) maar dat mocht geen probleem heten volgens mijn contactpersoon. Bedrijf ligt op ongeveer een half uur rijden en de primaire voorwaarden zagen er heel goed uit! Mijn contactpersoon zou me in ieder geval voorleggen bij hoofd P&O. Er mag reeds een sollicitant op gesprek komen, maar volgens mijn contactpersoon zouden mijn kansen voor deze functie groter moeten zijn. Deze persoon was nl. pas afgestudeerd aan de TU, weliswaar in hun vakgebied maar heeft dus geen werkervaring en geen commerciele ervaring.

Vanochtend belde hij terug. Hij was heel rustig aan telefoon en kwam niet goed uit zijn woorden. Eerst een verhaaltje over goed en prettig het gesprek verlopen was (beetje blabla). Hij had gisteren zijn rapport doorgestuurd aan hoofd P&O en hem vanochtend al gebeld. Ik dacht dus direct dat ik weer een afwijzing te pakken had, zeker vanwege de toon die hij gebruikte. Opeens veranderde hij van stem en gaf aan, dat ik zondagavond niet te veel moest gaan stappen: maandagochtend mag ik nl. op gesprek

[ Bericht 9% gewijzigd door Rooligan op 29-09-2009 14:22:41 ]
Volgende optredens:
pi_73210595
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:37 schreef JDx het volgende:
Ik heb een even een non-dag... ik had me voorgenomen afgelopen weekend niet te gaan stappen, niet te gaan drinken, gewoon fit en fris te blijven voor de aankomende week.

Maar voel me eigenlijk net zo kut als anders, misschien nog wel kutter, denk dat het juist belangrijk is dat je wel echt een verschil maakt tussen week en weekend, want heb nu het gevoel dat het donderdag is ofzo.

Edit: en gewoon in het weekend andere dingen te gaan doen, niet aan solliciteren e.d. denken.
Dit is inderdaad wel een ritme dat mij in ieder geval wel enige houvast geeft. Dankzij deze stricte scheiding heb ik in ieder geval 2 dagen per week dat ik even uit de zorgen ben. Op die dagen voel ik me ook merkbaar beter. Enig punt is wel dat je je uitgaven een beetje in de gaten houdt (wegens gebrek aan inkomsten), maar kennissen en vrienden hebben er in ieder geval wel begrip voor dat ik elke cent zeer bewust uit geef. Als ik werk heb komt er wel weer een tijd om wat makkelijker te doen en dan haal ik die rondjes die ik eventueel extra heb gekregen ook wel weer in.
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:03:11 #141
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_73215019
Werkloos zijn zuigt echt hard. Ben bij m'n vorige baan de proeftijd niet doorgekomen (vond het werk ook niet zo tof, maar dat terzijde) en ben nu dus weer hard op zoek naar een baan. Heb vorige week vrijdag bij het bedrijf waar ik twee jaar heb gewerkt als bijbaan een aardig gesprek gehad (wel voor een andere hogere functie) dus nu maar hopen dat dat positief uitpakt.
It's about being boss, not being the boss...
  dinsdag 29 september 2009 @ 17:51:27 #142
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_73216327
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:04 schreef =HellFire= het volgende:
Was ik maar tien jaar eerder geboren. Of ging ik nu maar studeren. Afgestudeerd zijn en NU een baan zoeken is echt mega KUT. BLEH.
Was ik maar niet gaan doorstuderen

*Nog 1,5 maand heeft bij een bedrijf waar hij in eerste plaats al niet wil zijn...
pi_73238701
Hmm nu ik nog maar een maand de tijd heb om te zoeken krijg ik ook wel de kriebels.
Ik reageer echt dagelijks op allerlei vacatures maar goed.

Ik zeg maar zo moedig voorwaarts!

BlaBlaBla
pi_73242604
Kreeg zojuist bericht van een gesprek waar ik al in Juli (!!!) ben geweest!

Een mailtje van het uitzendbureau:
quote:
Goedemorgen heren,

Bij deze ga ik jullie beiden teleurstellen i.v.m. de vacature van DTP’er.

Het heeft voor ons ook erg lang geduurt voordat we iets van de klant hoorde. Momenteel krijgen we geen contact meer, en ik wil jullie niet langer aan het lijntje houden.

Dus ik wil jullie beide bedanken voor de genomen tijd en moeite.

Bij het tegen komen van een andere vacature op jullie werkgebied dan zal ik jullie zeker gaan benaderen.

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

................
pi_73242925
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Wat een dozen daar bij het uitzendbureau. Ooit gedacht om nog eens langs het bedrijf te gaan, of andere nummers te bellen dan alleen het centrale nummer? Of het handelsregister nagaan of dat bedrijf niet inmiddels over de kop gegaan is? In mijn ogen een beetje lakse houding van de intercedent(e).

Kreeg trouwens vorige maand een brief van een bedrijf waar ik in maart gesolliciteerd had. Ze hadden inmiddels de functie vervuld, maar waren mij vergeten in te lichten. Ik ben daar destijds achter gekomen door even te bellen, twee weken na mijn brief. Waarschijnlijk zijn ze bij het opruimen mijn brief + CV tegengekomen zonder verdere correspondentie en hebben ze besloten om toch maar een brief te sturen....
Volgende optredens:
pi_73243091
Het hele solliciteren verder weg verhaal is mij ook een beetje een dure bezigheid aan het worden, ik heb nu denk ik al 200+ euro uitgegeven aan trein, bus en benzine (een geleende auto) en overal nooit verder gekomen dan een kennismaking.

Heb eerlijk gezegd geen zin om nog langer elke keer 30 tot 50 euro uit te geven aan een gesprek zonder te weten of het iets gaat worden, ik heb geld nodig, moet werk hebben! En niet misschien straks of wat dan ook, nee nu!!
pi_73243992
Gewoon bij uitnodiging vriendelijk vragen of de reiskosten vergoed worden. Nee heb je, ja kun je krijgen en het is absoluut niet brutaal om te vragen. Desnoods gooi je het op de noemer assertiviteit.
  woensdag 30 september 2009 @ 15:57:19 #148
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_73245407
Ik word echt zo moe van al die uitzendbureau's en andere bullshit bureau's die op sites zoals Nationale Vacature Bank zitten. Daardoor krijg ik gelijk al minder zin om bij m'n C.V. nog een begeleidende brief te sturen omdat ik vermoed dat ze daar toch niet naar kijken en alleen even snel je C.V. doornemen om te kijken of het 'matched'.

Vandaag ook weer, gereageerd op een functie voor marketing assistent bij een televisiezender (god mag weten welke, had namelijk al even zitten zoeken). Stond er dat je minimaal 1 jaar en maximaal 3 jaar relevante werkervaring nodig had. Nu heb ik een half jaar stage gelopen bij de VARA dus kom ik niet aan de één jaar maar voor de rest sluit m'n opleiding wel gewoon aan op die functie. Krijg ik een mailtje terug dat ze minimaal 1 jaar ervaring zoeken en dat ik daarom niet aan sluit op het profiel. Echt, zo ontzettend vermoeiend.
It's about being boss, not being the boss...
pi_73245635
quote:
Op woensdag 30 september 2009 14:35 schreef JDx het volgende:

[..]

Zo gaat het bij mij ook. Vaak bel ik zelf voor updates, om dat soort bizarre taferelen voor te zijn en ten alle tijden exact te weten waar ik aan toe ben. Dat bepaalt makkelijker wat mogelijke vervolgstappen kunnen zijn. Maar zij willen eigenlijk alleen maar bellen in geval van positieve update. En dat is een afwijzing natuurlijk niet.

Daarnaast bel ik ook vaak voor vragen over vacatures. In overleg is het makkelijker te bepalen of ik geschikt ben en voor enig contact onderhoud.

Ik heb ook meegemaakt dat ik via bureau A bemiddeld werd op een vacature, die een dag later op de site van bureau B terecht komt. Bureau B heeft beloofd om te bellen zodra er wat komt, maar als je dan ziet dat ze toch niet bellen ga je zulke statements toch ook een beetje in twijfel trekken.
pi_73247625
quote:
Op woensdag 30 september 2009 15:57 schreef T3rr0r het volgende:
Ik word echt zo moe van al die uitzendbureau's en andere bullshit bureau's die op sites zoals Nationale Vacature Bank zitten. Daardoor krijg ik gelijk al minder zin om bij m'n C.V. nog een begeleidende brief te sturen omdat ik vermoed dat ze daar toch niet naar kijken en alleen even snel je C.V. doornemen om te kijken of het 'matched'.

Vandaag ook weer, gereageerd op een functie voor marketing assistent bij een televisiezender (god mag weten welke, had namelijk al even zitten zoeken). Stond er dat je minimaal 1 jaar en maximaal 3 jaar relevante werkervaring nodig had. Nu heb ik een half jaar stage gelopen bij de VARA dus kom ik niet aan de één jaar maar voor de rest sluit m'n opleiding wel gewoon aan op die functie. Krijg ik een mailtje terug dat ze minimaal 1 jaar ervaring zoeken en dat ik daarom niet aan sluit op het profiel. Echt, zo ontzettend vermoeiend.
Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
pi_73249700
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Nou, het is wel te begrijpen. Opleiding + stage in de juiste richting, dan kun je lastig beweren dat er te weinig kennis en ervaring aanwezig is. Maar dat is de huidige tijd, er zijn teveel mensen voor te weinig werk, dus zoeken werkgevers de juiste mensen uit.
Zo heb ik mijn moeizaam verworven baan zelfs opgezegd recentelijk voor een betere. Werkgevers zoeken (nu al helemaal) de beste persoon eruit, en dat werkt je alleen maar tegen nu de spoeling dun is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 30-09-2009 19:15:44 ]
pi_73250942
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Wat hij denk ik meer bedoelt is, is dat de meeste intermediairs (maar ook P&O mensen) te zwart/wit kijken naar sollicitanten. Meestal krijgen zij een profielschets op een papiertje en vaak zijn alleen de mensen die 100% op het profiel scoren interessant genoeg voor een kennismaking. Ze kijken echter niet verder naar de competenties; bijv. een commercieel iemand moet extrovert zijn en goed kunnen luisteren - dat kun je niet vanaf een papiertje zien of die persoon dat kan. In een kennismakingsgesprek kan dat weer wel.

Mijn eerste baan sloot slechts een deel aan op mijn opleiding, maar tijdens de sollicitatiegesprekken kwamen er een aantal competenties van mij naar buiten, die ze wel zochten in de persoon voor die functie. Een van de functie-eisen was destijds wel een commerciële opleiding genoten hebben; dat had ik niet. Door mijn brief en goede indruk in het eerste gesprek, hebben ze destijds wel voor mij gekozen. De voornaamste reden was voor hun, dat ik erg prettig omging met mijn gesprekspartners en me goed wist te verdiepen in zowel het onderwerp als de personen.

Als ik puur zou solliciteren op functies waarbij ik aan alle eisen en wensen in de profielschets kan voldoen, dan is de spoeling erg dun....
Volgende optredens:
pi_73259192
Vanavond bij mn werkcoach geweest (ja, op sommige dagen zijn ze open tot 20.00 uur).
En kwam er positiever vandaan dan dat ik er heen ging. Aantal tips gekregen waar/hoe te zoeken + een aantal sites van bedrijven die eventueel werk in mijn richting hebben.

En het schijnt dat er vanaf morgen een nieuwe wet is: WIJ, wet investering jongeren. Voor mensen tot 27 jaar, en iets met verplicht werk en/of scholing aanbieden ofzo.
pi_73265569
Zojuist een telefoontje gehad van de regiomanager met wie ik later deze morgen een kennismakingsgesprek zou hebben. Wegens organisatorische redenen is hij genoodzaakt om de afspraak te verzetten... Hij wil graag persoonlijk met mij spreken omdat mijn profiel zodanig interessant was, dat hij dit niet aan iemand anders wil overlaten. Het wordt nu morgen laat in de middag. Ach ja, het is in ieder geval geen afwijzing. Wel een beetje balen, had me goed voorbereid.
Volgende optredens:
pi_73271296
Alweer bijna een maand geleden had ik me aangemeld voor een jobhunting traject, een versneld project waarbij een bedrijf/jobhunter je helpt met het vinden van een baan. Ideaal dacht ik, alleen je moet wel bijna alles aannemen, als het enigzins bij je past, nja dat moet dan maar.

Nou werd ik net gebeld door het UWV, hoe het ging met dat project, ik uitleggen dat ik nog niets gehoord heb, blijkt dat die jobhunter allang een plan had moeten indienen bij het UWV, die dan goedgekeurd moet worden etc... dat is dus nooit gebeurd, heb ook nooit meer iets van het hele bedrijf gehoord.

Als het plan nu alsnog binnen komt dan gaan ze het afwijzen, wegens onbekwaam gedrag ofzo... heel leuk allemaal, maar daar schiet ik dus geen zak mee op!

Ik legde uit dat ik al een aantal gesprekken had gehad de afgelopen dagen en nu gaan ze het jobhunting traject cancellen voor mij... ze denken niet dat het nog veel nut heeft. Wtf...

Al met al, ik sta er dus weer alleen voor, op naar de vacature sites!!
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 12:49:07 #156
148247 taxibabe
pi_73271527
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:34 schreef Kekaa het volgende:
Vanavond bij mn werkcoach geweest (ja, op sommige dagen zijn ze open tot 20.00 uur).
En kwam er positiever vandaan dan dat ik er heen ging. Aantal tips gekregen waar/hoe te zoeken + een aantal sites van bedrijven die eventueel werk in mijn richting hebben.

En het schijnt dat er vanaf morgen een nieuwe wet is: WIJ, wet investering jongeren. Voor mensen tot 27 jaar, en iets met verplicht werk en/of scholing aanbieden ofzo.
Ja klopt. De gemeente is verplicht je aan baan, opleiding of leerwerktraject aan te bieden. Jij bent verplicht dit te accepteren, anders heb je geen recht op een inkomensvoorziening. Als de gemeente je niks kan aanbieden moeten ze je een inkomensvoorziening geven (bijstandsniveau, maar het heet geen bijstand ).

Het is wel zo dat wanneer je lichamelijke, geestelijke, sociale problemen hebt de gemeente verplicht is hier rekening mee te houden en een passende oplossing moet aanbieden.

Het probleem met deze wet is dat zo goed als niemand (ook het cwi/uwv) weet hoe het precies werkt....
pi_73389339
quote:
Volgens mij voldoet er nooit iemand 100% aan de gestelde eisen. Daarnaast is het zeker vermoeiend om te horen dat je geen werkervaring hebt als je nergens de kans krijgt om werkervaring op te bouwen.
pi_73390418
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.

De functie sluit meer aan op het werk dat ik een aantal jaren terug gedaan heb, dan op mijn laatste functie. Op zicht helemaal niet erg; de functie is nl. een ideale combinatie van R&D en commercie. Helaas niet in het medisch, maar die wens laten we maar even voor wat het is... Ik heb helaas geen ervaring binnen hun vakgebied (besturingstechniek) maar dat mocht geen probleem heten volgens mijn contactpersoon. Bedrijf ligt op ongeveer een half uur rijden en de primaire voorwaarden zagen er heel goed uit! Mijn contactpersoon zou me in ieder geval voorleggen bij hoofd P&O. Er mag reeds een sollicitant op gesprek komen, maar volgens mijn contactpersoon zouden mijn kansen voor deze functie groter moeten zijn. Deze persoon was nl. pas afgestudeerd aan de TU, weliswaar in hun vakgebied maar heeft dus geen werkervaring en geen commerciele ervaring.

Vanochtend belde hij terug. Hij was heel rustig aan telefoon en kwam niet goed uit zijn woorden. Eerst een verhaaltje over goed en prettig het gesprek verlopen was (beetje blabla). Hij had gisteren zijn rapport doorgestuurd aan hoofd P&O en hem vanochtend al gebeld. Ik dacht dus direct dat ik weer een afwijzing te pakken had, zeker vanwege de toon die hij gebruikte. Opeens veranderde hij van stem en gaf aan, dat ik zondagavond niet te veel moest gaan stappen: maandagochtend mag ik nl. op gesprek
Net terug van het gesprek zoals boven genoemd staat; en ik kan er geen hoogte van krijgen
Gesproken met hoofd P&O en van derden al begrepen dat het een erg prettige en rustige man was, waarbij je tijdens het gesprek erg op je gemak zou voelen. Ik vond hem echter heel erg afwezig; maakte weinig oogcontact en stem was erg monotoon. Hij was gekleed in een polootje, terwijl ik in pak + stropdas er zat. Hij hing losjes onderuit op zijn stoel, alsof hij eigenlijk geen tijd of zin had in dit gesprek (die indruk kreeg ik althans). Het was een kennismakingsgesprek om te kijken of mijn persoon zou passen binnen de organisatie; en ik stond (incl. rondleiding - die heb ik wel gehad) al na 45 minuten weer buiten. Er werd expres door hem niet ver ingegaan op mijn arbeidsverleden en details over de functie; dat komt in volgende gesprekken aan bod - als ik daarvoor uitgenodigd zou worden.

Wat ik misschien nog erger vond, is dat het bedrijf eigenlijk niet echt contact met het W&S bureau had gehad; niet tijdens voor en na mijn sollicitatie bij het W&S bureau. Het W&S bureau was wel een goed contact van hem, maar ze hadden de vacature van de website van het bedrijf afgehaald en ongevraagd al kandidaten aangevoerd. Positie was vacant vanwege vertrek vorige Product Manager (die had een directeursfunctie buiten het bedrijf aangeboden gekregen), maar ze hadden niet echt haast om de vacature in te vullen ('onze deadline is april 2010, dus we hebben nog even'). Mijn profiel was echter wel interessant genoeg voor een eerste gesprek, dat wel . Het W&S bureau had tevens in haar vacature omschrijving een salarisindicatie (3000 - 4500 bruto) opgenomen. Toen de P&O man vroeg naar mijn primaire voorwaarden, gaf ik aan dat gezien mijn werkervaring en achtergrond rond de 3000 te willen zitten. Toen hij de vacature omschrijving van het W&S bureau zag (die had ik meegenomen, samen met de omschrijving van de website van het bedrijf zelf), was hij verbaasd. Hij had nl. aan niemand een indicatie genoemd. Op mijn vraag of mijn indicatie in lijn lag met hetgeen wat zij voor ogen hadden, reageerde hij dat ze hier nog niet over nagedacht hadden en hij dus geen antwoord kon geven. Ook had het W&S bureau ongevraagd mijn CV aangepast - zo zou ik pas sinds begin september thuis zitten ipv. januari. Ik heb toen direct mijn eigen CV afgegeven aan de P&O man en uitgelegd waarom ik moest vertrekken en wat ik in de tussentijd had gedaan. Op dit punt luisterde hij wel aandachtig en zij na mijn uitleg, dat hij blij was dat ik in ieder geval niet stil heb gezeten.

Tijdens de rondleiding heb ik wat prettiger met hem kunnen praten; ik had snel in de gaten wat er speelde op de werkvloer, kon meepraten over hetgeen wat hij mij uitlegde, stelde een aantal vragen waar hij moeite deed om ze zo volledig mogelijk te beantwoorden; al was het niet direct zijn vakgebied.
Het afscheid ging dan weer erg stroef; hij zou eind deze week, anders ergens vorige week contact opnemen. Vond ik een beetje erg vaag, dus ik stelde voor om vrijdag even kort met elkaar te bellen. Hierop reageerde hij terughoudend en gaf aan dat het ook na het weekend kon zijn...

Ik zit dus met een gemengd gevoel hier. Het gesprek ging wat stroef, maar ik heb wel een duidelijk beeld van het bedrijf gekregen en ik zie mezelf daar zeker goed in functioneren, net als in de vacante functie. Ik hoop dat ik dat heb kunnen overbrengen aan de P&O man. Ik ben aan het twijfelen of ik hem vanavond ofzo een kort berichtje stuur waarin ik hem bedank voor het gesprek. En ik wil eigenlijk nog eens een goed woordje voeren met het W&S bureau - in principe hebben ze zowel mij als het bedrijf niet goed genoeg ingelicht, maar ik ben bang dat dat tegen me gebruikt kan worden.
Volgende optredens:
pi_73395178
Ik kan me voorstellen dat je met gemengde gevoelens zit. Ik zou geen bericht meer sturen vanavond.
Je kan ook te opdringerig overkomen.

Hier nog steeds druk bezig met solliciteren. Ik heb al echt mega veel brieven gestuurd en reageer op allerlei dingen.
12 oktober gesprek bij het UWV. WW uitkering is aangevraagd. Dit zou dan ingaan per 1 nov. Zijn ze daar een beetje snel met het uitbetalen van je uitkering? Gewoon eind van de maand oid?

Succes met afwachten Rooligan! Ik hoop het beste voor je.
BlaBlaBla
pi_73395924
Zow, heel verhaal Rooligan.
Ben benieuwd wat eruit komt.
Berichtje sturen naar die P&Oman, weet niet zo goed wat voor indruk dat achterlaat.

W&S zou ik wel contact mee opnemen, maar pas nadat je uitsluitsel hebt gekregen van dit bedrijf.
pi_73396109
Als het te druk is op je werk om vrij te krijgen voor een sollicitatiegesprek elders... wat dan?
pi_73396165
Vragen of de sollicitatie op een andere dag kan eventueel?

Ziek melden op je werk??
pi_73396194
Agenda van degene die bij het gesprek zit, zit te vol om te verplaatsen.

Ziek melden dus maar .
pi_73396252
Of eventueel overleggen met je werk dat je eventjes een paar uur weg bent, en die uren inhaalt met overwerken ofzo?
pi_73396464
- Waar moet je dan naartoe?
- Dat kan ik niet zeggen, maar het moét!
- Hmm.

Neh, te veel gedoe. Als ik zie hoe makkelijk collega's zich ziek melden, en ik dat al jaren niet heb gedaan... Het moet maar 's. Niet van harte.
pi_73401566
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:19 schreef DennisMoore het volgende:Het moet maar 's. Niet van harte.
Waarom ben je aan het solliciteren?
pi_73401624
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:43 schreef Osramp het volgende:

Waarom ben je aan het solliciteren?
Omdat ik m'n huidige werk niet meer leuk genoeg vind.
pi_73403332
Eind Augustus werd contract niet verlengd
Vervolgens keihard lopen solliceteren

Eerste week Septermber Concept Contract gekregen van een nieuwe werkgever

Vorige week donderdag contract getekend en dus per 1 oktober weer aan de slag

Dus al met al 1 maand thuis gezeten
Lekker weer aan de slag heerlijk!
pi_73403334
Mijn werkgever heeft vacatures, google eens op arcadis....
Nee heb je, ja kan je krijgen...
Kijk even goed op de site, bellen en mailen kan geen kwaad....
Bizar, er wordt gewerfd als een gek (aanbrengpremies), en aan de andere kant (andere bedrijven) regent het ontslagen....
pi_73403505
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Hobiedobie het volgende:

Mijn werkgever heeft vacatures, google eens op arcadis....
Nee heb je, ja kan je krijgen...
Kijk even goed op de site, bellen en mailen kan geen kwaad....
Bizar, er wordt gewerfd als een gek (aanbrengpremies), en aan de andere kant (andere bedrijven) regent het ontslagen....
Waarom heeft Arcadis zo'n moeite mensen te vinden?
pi_73404213
Kennis van een heel specifiek gebied.
Flinke vraag (veel opdrachten) vanuit de opdrchtgevers, noodwetten, veel projecten (wegverbredingen, spitsstroken etc).

De mensen met kennis op Weginfrastructuur (van fundering tot electronica) schijnen niet uit de hoge hoed te toveren....

Laatst een mailtje gehad van een kennis:
hey iemand met een leuk CV Civiel heeft net verblifvergunning wil aan de bak
Mail terug hoi, site, advies ga ervoor, maak contact en probeer het!
En de Oostblok opleidingen zijn echt niet verkeerd.....

Maak er eens over een jaar gebruik van, Russisch aan de Politechnische Universiteit van Sint Petersburg, voor een lage prijs.....
Lijkt me een leuke ervaring, de witte nachten zullen wel zeer kostbaar zijn......

[ Bericht 63% gewijzigd door Hobiedobie op 05-10-2009 20:54:13 ]
pi_73409218
Kreeg te horen van defensie in Den Helder dat ik te ver woon om in aanmerking te komen voor de functie (ondanks mijn interessante CV) en dat werknemers uit Amsterdam in hun ervaring het niet lang volhouden te reizen. Nu woon ik in Amsterdam Noord en was juist blij dat ik daar kon werken, aangezien er geen files naar Den Helder zijn, ze flexibelere werktijden hebben, veel middelen om te leren en groeien en vastigheid bieden.

Het ging allemaal via een tussenpersoon, maar ik vind het jammer dat ik de kans niet heb gekregen uit te leggen waarom ik daar juist graag wil werken. *zucht*
pi_73409737
Maar het is best wel een takke end rijden naar Den Helder vanuit Amsterdam (ook Noord, al heb je dan weinig files). Ik heb ook een baan ingewisseld vanwege de reistijd. Ik reisde 1 uur enkele afstand, dus minstens 2 uur per dag in de auto. Nadat me een baan op 25 minuten enkele afstand werd aangeboden, heb ik me niet lang bedacht. Goed, dat het werk aantrekkelijker was en ietsje beter verdiende was mooi meegenomen.

Moraal: vergis je niet met reizen, het kan zwaarder vallen dan je denkt.
pi_73411918
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:43 schreef Osramp het volgende:
Maar het is best wel een takke end rijden naar Den Helder vanuit Amsterdam (ook Noord, al heb je dan weinig files). Ik heb ook een baan ingewisseld vanwege de reistijd. Ik reisde 1 uur enkele afstand, dus minstens 2 uur per dag in de auto. Nadat me een baan op 25 minuten enkele afstand werd aangeboden, heb ik me niet lang bedacht. Goed, dat het werk aantrekkelijker was en ietsje beter verdiende was mooi meegenomen.

Moraal: vergis je niet met reizen, het kan zwaarder vallen dan je denkt.
Soms heb je gewoon geen keus, in bepaalde streken heb je gewoon meer en betere banen.

Krijg deze week waarschijnlijk te horen of mijn contract verlengd wordt, een beetje spannend hoop van wel en ga vanuit dat het verlengd wordt maar je weet het nooit tegenwoordig natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 05-10-2009 23:54:42 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73412491
Mwoa, reistijd: voor een leuke functie wil ik ver gaan. Ik heb twee jaar lang 2 uur reistijd (enkele reis) gehad. Eerst een jaar Rotterdam - Amsterdam Sloterdijk en een jaar Rotterdam - Amsterdam Centrum. Kon ik wel werken in de trein, maar toch.

Over aparte sollicitatieverhalen: ik ben bezig een onderneming op te starten, maar prioriteit heeft het genereren van inkomsten. Paar weken terug een (apart verlopen) gesprek gehad. Bel ik vandaag voor een update (we hadden vorige week afgesproken voor een uitkomst): erm.. ja, druk. Ik wilde je e-mail (vorige week verstuurd) vanmiddag beantwoorden. Maar ik moet zo weer weg, alles loopt uit. Erm..... morgen heb je antwoord.

Mja, dan weet ik het antwoord wel zo'n beetje, maar dat hoor ik dan liever niet per e-mail. (ik was te 'flabbergasted' om door te vragen eigenlijk )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73412989
Ik was al aan het orrienteren, maar via de pers mogen vernemen dat ik en 310 anderen hun baan kwijt zijn om stukje aan Wouter Bosch terug te betalen

voor mij betekend het dat ik per 1 februari 2010 geen werk meer heb

vandaag 2de sollicitatie de deur uit gedaan

1ste loopt nog steeds , ze zijn alleen zo traag en slecht van nakomen van beloftes
pi_73418146
Gisteravond nog even contact gehad met het W&S dat het gesprek van gisteren voor me geregeld had. Mijn contactpersoon gaf aan, dat de P&O man altijd een dergelijke houding aanneemt bij kennismakingsgesprekken; om zo de reactie te peilen. Het was nu eenmaal een erg nuchter en niet zo'n enthousiast persoon. Het had in het verleden andere kandidaten ook op het verkeerde been gezet, maar ze zijn er wel aan de slag gegaan.

Over de salarisindicatie was hij wat vaag; het was inderdaad niet expliciet met de opdrachtgever besproken, maar elke functie op zulk niveau binnen dat bedrijf had een salaris wat binnen deze indicatie lag. Nu had die indicatie ook een bandbreedte van 1500 euro bruto...

Mijn CV was een raar verhaal... Na wat puzzelen in papieren en emails had hij geconcludeerd dat mijn CV door het systeem aangepast moest zijn (PDF's worden daar in het systeem ingevoerd en daar haalt men de informatie dan uit voor hun eigen database). Hij gaf aan dat hij daar wat slordig in was geweest en niet goed heeft gecontroleerd of alles goed was overgezet.

Hij zou in ieder geval uiterlijk morgen even contact zoeken met het bedrijf. Ook hij vond dat de beslissing voor het tweede gesprek daar wel wat sneller mag gaan, dit was in het verleden nooit zo lang. Afwachten dus...
Volgende optredens:
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:13:14 #178
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_73429560
Pfff solliciteren duizend mensen telkens met mij mee, of ligt het gewoon aan mij. Ik vroeg vandaag na een afwijzing wat de reden was. Krijg je dit.
quote:
Beste ****,

Ik heb navraag gedaan bij de manager van het Support Center.

Hij heeft aangegeven dat je inderdaad wel enigszins geschikt bent.
Wij hebben op dit moment echter meerdere sollicitaties van geschikte kandidaten.
Daaruit is een keuze gemaakt en die is dus helaas niet op jouw gevallen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------
Beste ****,

Naar mijn idee had ik een perfecte match voor deze functie. Zou je mij kunnen uitleggen waarom ik niet tot de kandidaten behoor ? Ik zou een feedback enorm waarderen, misschien kan het mij helpen in mijn verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Andere functie waarvoor ik op gesprek ben geweest is 'm ook niet geworden. Maar uiteindelijk had ik er ook geen zin meer in, want naarmate het gesprek had ik steeds het idee dat het geen functie voor mij was. Technisch Support Engineer is de functie maar ze willen eigenlijk dat je hun producten verkoopt.. Ga ik niet aan beginnen
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_73430052
Vanmiddag bij Creyf's medical een intake gehad van een uur (toch beter dan twee maanden geleden toen ik in het systeem gezet werd.... maar daar werd dan eigenlijk niks meer mee gedaan).
Hoogstwaarschijnlijk volgende week beginnen op een groep(licht verstandelijk gehandicapt/ADHD?PDD NOS etc), gemakkelijk beginnen, kijken hoe het gaat.

Het blijft wel uitzendwerk, en op basis van wanneer ze mensen nodig hebben en wanneer ik kan (en wanneer ze niet anderen eerder dan mij benaderen), maar het is beter dan niks.

Morgen maar weer verder zoeken naar andere vacatures.
pi_73430120
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:13 schreef VinnieJones het volgende:

..helaas niet op jouw gevallen
.
pi_73430382
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Mja, hoeveel fouten ik af en toe in e-mails zie zitten bij P&O-mutsen of (die vooral) werving- & selectiekneusjes)....

Dan denk ik echt: 'Ze nemen echt íedereen aan...!'
Maar dat blijkt dan ook niet te kloppen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73434797
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?

Laatst wilde ik ook solliciteren bij een marketing & communicatie bedrijf. Ik voldeed aan het gevraagde eisenpakket. Vervolgens kwam ik zo ontzettend vééél (structurele) spelfouten op de website tegen dat ik spontaan afknapte!

1 criterium was: perfecte beheersing van de Nederlandse taal.

Mooiste voorbeeld vond ik toch STAGIERE i.p.v. stagiaire. STAGAIRE kan ik me nog ergens voorstellen ook al is dat ook incorrect gespeld.

¡Hallo! We hebben het over een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie.

[ Bericht 36% gewijzigd door LaVauX op 06-10-2009 20:10:29 ]
pi_73435098
En verder, "dat je inderdaad wel enigszins geschikt bent" is natuurlijk ook niet iets om over naar huis te schrijven... Het is bijna een "Je bent niet helemaal ongeschikt."
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:04:17 #184
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_73439518
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:01 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?

Laatst wilde ik ook solliciteren bij een marketing & communicatie bedrijf. Ik voldeed aan het gevraagde eisenpakket. Vervolgens kwam ik zo ontzettend vééél (structurele) spelfouten op de website tegen dat ik spontaan afknapte!

1 criterium was: perfecte beheersing van de Nederlandse taal.

Mooiste voorbeeld vond ik toch STAGIERE i.p.v. stagiaire. STAGAIRE kan ik me nog ergens voorstellen ook al is dat ook incorrect gespeld.

¡Hallo! We hebben het over een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie.
Daarom zoeken ze ook iemand die de taal perfect beheerst
pi_73440148
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa, reistijd: voor een leuke functie wil ik ver gaan. Ik heb twee jaar lang 2 uur reistijd (enkele reis) gehad. Eerst een jaar Rotterdam - Amsterdam Sloterdijk en een jaar Rotterdam - Amsterdam Centrum. Kon ik wel werken in de trein, maar toch.

Over aparte sollicitatieverhalen: ik ben bezig een onderneming op te starten, maar prioriteit heeft het genereren van inkomsten. Paar weken terug een (apart verlopen) gesprek gehad. Bel ik vandaag voor een update (we hadden vorige week afgesproken voor een uitkomst): erm.. ja, druk. Ik wilde je e-mail (vorige week verstuurd) vanmiddag beantwoorden. Maar ik moet zo weer weg, alles loopt uit. Erm..... morgen heb je antwoord.

Mja, dan weet ik het antwoord wel zo'n beetje, maar dat hoor ik dan liever niet per e-mail. (ik was te 'flabbergasted' om door te vragen eigenlijk )
Rotterdam is gewoon een kut stad wat betreft banen, tenzij je een ambtenaar bent dan is het een ander verhaal.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73453449
Ik ben dus ook op zoek aan het werk,

Heb al aantal keer tijdelijk werk van 1 week - 1,5 - 2 weken bij verschillende bedrijven gehad, dit was via tempo-team.
helaas is het nu al een week stil en begint het nu wel te vervelen!
Ik heb een MBO-4 ondernemer-detailhandel diploma.
Ook heb verschillende bedrijven een sollicitatie gestuurd maar helaas is dat tot op heden geen succes.

Heeft iemand misschien nog tips voor me, waar ik heen kan gaan enz enz?
pi_73454610
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben dus ook op zoek aan het werk,

Heb al aantal keer tijdelijk werk van 1 week - 1,5 - 2 weken bij verschillende bedrijven gehad, dit was via tempo-team.
helaas is het nu al een week stil en begint het nu wel te vervelen!
Ik heb een MBO-4 ondernemer-detailhandel diploma.
Ook heb verschillende bedrijven een sollicitatie gestuurd maar helaas is dat tot op heden geen succes.

Heeft iemand misschien nog tips voor me, waar ik heen kan gaan enz enz?
Andere uitzendbureaus, inschrijven op sites... nationalevacaturebank.nl etc...

Ondernemer detailhandel... mag je dan zelf je winkel hebben? Zo ja, kijk bij franchisers of ze nieuwe mensen zoeken voor nieuwe filialen.
pi_73512701
Het is rustig hier!

Hoe gaat het met jullie sollicitaties? Nog gesprekken gepland oid?

Hier druk bezig, weinig resultaat!
BlaBlaBla
pi_73513015
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef MarjoleinA het volgende:
Het is rustig hier!

Hier zou ik vandaag antwoord krijgen op een een 3 weken lopende sollicatie , op hoop van zegen.
pi_73513290
quote:
Het is rustig hier!

Ik hoop vandaag bericht te krijgen van eentje via post of email. Of anders maandag (solliciteren kon tot gisteren).
Voor de rest... schiet het niet heel erg op. Heb het gevoel dat de dagen steeds korter worden, en niet alleen door het licht. Vroeg opstaan schijnt ook niet echt te helpen, dan ben ik 's ochtends meer aan het wakker worden dan echt dingen doen.
Heb het idee dat ik veel meer kan doen, maar het lukt nu gewoon eventjes niet.
pi_73513314
Gisteren 2e gesprek gehad. Nu wachten op telefoontje of ik 't ben geworden of d'andere kandidaat.
Heb weer 't idee dat ik gewoon een uur gezellig heb zitten kletsen ipv gestructureerd mezelf verkopen. Achteraf: had ik dit en dit maar gezegd, of dingen anders geformuleerd, etc etc. M'goed, heeft geen zin er verder over te denken, er rest niets dan afwachten.
pi_73514473
quote:
Het is rustig hier!

Het is hier ook erg rustig, zou allemaal reacties krijgen de laatste tijd, maar hoor niets, bel er wel achteraan maar dan is het weer, jaaa we zijn er mee bezig...

het
schiet
niet
op!

En intussen zie ik alleen maar meer vrienden werkloos worden.
pi_73519830
Ja, het is enorm lastig om nu weer aan de slag te komen. Maar ik heb zelfs mijn baan nog gewisseld voor iets beters dichter bij huis.
Probeer wel moed te houden en positiviteit uit te stralen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:40:53 #194
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_73520491
Ook in 'mijn' sector - de (semi) overheid - zijn vacatures moeilijker te vinden dan ijsberen in de Sahara, zeker hier in Oost-Brabant. Ik volg nu wel een opleiding bij het SOD te Woerden, maar behalve reiskostenvergoeding levert 't niets op. Ik zal binnenkort eens wat meer opleidingen initiëren, is nooit verkeerd uiteraard.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_73520743
Serieus mensen... nu weet ik pas echt wat Operante Conditionering inhoudt. DAMN!

Solliciteren, solliciteren en nog eens solliciteren... en het ergste is ZONDER resultaat!

Af en toe zou ik bijna de moed opgeven omdat ik niet positief bekrachtigd word. Hahaha...

Op z'n minst uitgenodigd worden voor een gesprek zou me al hééél goed doen. Net weer een afwijzing ontvangen van een bedrijf waar ik nog veel hoop op had. Vervolgens ging ik bellen wat de reden van afwijzing was, krijg ik nu ook niet echt een overtuigende reactie te horen. Mijn profiel is wel goed, motivatie idem dito maar ze zoeken toch meer ervaren mensen voor deze Junior functie. Beschrijf het dan als een Medior functie zou ik zeggen!

Ohja... ik woonde te ver. Dat valt wel mee... ik heb een rijbewijs incluis auto en ben er in 30 min. Lekkere plausibele reden dus. (NOT!)

Moedig Voorwaarts!
pi_73521276
Ik werd net gebeld en mag op gesprek bij een vastgoedbedrijf

Ik liep net naar binnen bij een collega makelaar en die had ook nog 2 interessante opties

Toch nog een positieve dag vandaag! Ik ben er natuurlijk nog niet maar het geeft in ieder geval hoop!
Alleen maar afwijzingen of uberhaupt geen reacties geeft ook geen goede moed.
BlaBlaBla
pi_73521796
@ Morpheus_at_work: al iets gehoord?

@ Kekaa ik hoop dat je zo snel mogelijk iets hoort. Ik heb ergens gesolliciteerd kon tm 1 okt. Ik moet nu nog steeds iets horen. Ik heb al wel gebeld en zou vandaag of na het weekend iets meer horen. Ik ben benieuwd.

@ DennisMoore spannend! Hou je ons op de hoogte?

@ JDx hoe lang ben jij eigenlijk al werkloos? En heb je al iets aan je eigen site gedaan?

@ LaVauX, ik kreeg laatst ook een afwijzing. De keus was niet op mij gevallen. Ik heb toen een mail gestuurd en gevraagd waarom niet. Binnen een half uur werd ik gebeld. Allereerst de reisafstand. Dat was voor mij 3 kwartier rijden en geen probleem. Daarna kreeg ik te horendat er 135 brieven waren binnen gekomen. Ik zat bij de seletie van de 1e 25 mensen. Daarna werd er weer een selectie gemaakt en viel ik alsnog af. Mensen hadden net iets meer ervaring in de projectontwikkeling. Het rare was dat er ook bij stond dat mensen van makelaarskantoren konden solliciteren. Jammer maar helaas voor mij dus.

Hopelijk kom je snel iets anders leuks tegen.

Zo en nu heb ik zin in een borrel! De zon schijnt hier, heerlijk
BlaBlaBla
pi_73521875
Vervolg op mijn post: Werkloos, wat nu #5

Dinsdagochtend rond 11 uur belde het W&S bureau nav mijn bezoek aan het bedrijf op maandag. Ik dacht aan een afwijzing (na de houding van de P&O man in het eerste gesprek)... Zijn reactie: "Hai Rooligan; heb je donderdagmiddag iets te doen? Want dan word je verwacht voor het tweede gesprek bij het bedrijf." Ik was een beetje verbouwereerd, maar stemde natuurlijk direct in! De P&O man had eigenlijk voor het eerste gesprek zijn twijfels gehad, daar mijn achtergrond niet in hun vakgebied ligt. Echter wist ik hem te overtuigen om zo een positief beeld over mij richting de organisatie af te geven. Hij vond mij nl. communicatief erg sterk; ik liet me niet van de wijs brengen, luisterde aandachtig en kon goed inhoudelijk reageren! Dat had hij niet verwacht en dat is wel wat hij zoekt in de persoon voor die functie.

Dus ik donderdag daar opnieuw naar toe. Gesproken met de Manager Sales en de meest ervaren Sales Engineer (beiden lid van het MT). Dat was een heel ander gesprek dan maandag. Het was direct "je en jij" en je kon merken dat ze beiden erg recht op hun doel afgingen. Ze hadden een tiental vragen opgesteld (hoe zou je projecten opzetten; omgaan met teamleden; hoe flexibel ben je, etc.). Daarnaast wilde ze weten hoe ik op enkele voorbeeldsituaties zou reageren. Ze hebben diverse malen letterlijk gezegd dat mijn antwoorden in lijn lagen met hun werkwijzen en dat ik dat in huis heb wat zij willen in die functie. Ze worstelden wel een beetje met mijn gebrek aan kennis in hun vakgebied, maar na daarover een tijdje gepraat te hebben gaven ze aan, dat dat mij niet in de weg zou staan bij het uitvoeren van mijn taken.

Erg goed gevoel dus; alleen jammer dat ze het nodig vonden om op het eind te melden dat ze nog 7 andere kandidaten uitgenodigd hadden voor een tweede gesprek. Van deze 8 blijven er dan 2 over, die nog met de directeur moeten praten. Daar zakt me dan wel weer de moed van in de schoenen, maar ik heb gedaan wat ik kon zonder aan mijn eigen integriteit te hoeven twijfelen.
Volgende optredens:
pi_73522254
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ Kekaa ik hoop dat je zo snel mogelijk iets hoort. Ik heb ergens gesolliciteerd kon tm 1 okt. Ik moet nu nog steeds iets horen. Ik heb al wel gebeld en zou vandaag of na het weekend iets meer horen. Ik ben benieuwd.
Ja, ik vond vandaag al bellen ook weer zo snel. Dus ik denk maandag nadat de post geweest is, of anders dinsdag.

En Rooligan, ik duim voor je!
pi_73522330
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:37 schreef Kekaa het volgende:

..maandag nadat de post geweest is
Niet zoveel bedrijven die op zaterdag of zondag een brief posten toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')