abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73077722
Tot 5 maanden geleden heb ik ook enorme problemen gehad qua het vinden van werk. In het begin kwam ik opzich wel ver bij sollicitaties, maar werd het steeds nét niet (ik solliciteerde alleen op functies die me echte aanspraken) sinds januari echter was het helemaal niks meer, en heb echt héél veel geprobeerd. Echt ellendig word je daarvan. Altijd het idee gehad dat je na je HBO wel iets kon vinden, en ineens blijkt dat dus niet meer zo te zijn.

Ik kon er in elk geval niet meer tegen om tijdelijke (domme)baantjes te hebben, of tijden zonder werk te zitten, en heb ervoor gekozen om naar het buitenland te verkassen. Nu heb ik opzich wel aardig werk bij een grote oliemaatschappij, leuke internationale collega's en goede toekomstperspectieven en doorgroeimogelijkheden. Ook heb ik gratis taalcursussen en zit ik om de zoveel tijd in training. Binnenkort mijn eerste business trip naar Londen. Dat zijn allemaal leuke dingen, en het staat prima op de c.v. als ik weer terugkom naar Nederland.

Misschien een tip voor anderen die het hier helemaal zat zijn en altijd al eens naar het buitenland wilden. Nederlands is een redelijk gewilde taal (al zit ik nu zelf op Groot-Britannië & Ierland) waarmee best wel wat te vinden is (Engels kan natuurlijk ook).
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_73088814
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
pi_73091101
quote:
Op donderdag 24 september 2009 23:58 schreef =HellFire= het volgende:
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
Er loopt hier een Fransman rond die ook in Ierland gewerkt heeft. Vanuit het kantoor of thuis problemen met MSN en dergelijke oplossen. De laatste maanden zat hij in Spanje en Frankrijk en werkte op afstand. Dat hield echter ook op. Ierland is ook behoorlijk getroffen van wat ik zo hoor.

In Portugal kan je nu met een master lekker in de supermarkt aan de slag.

Blij dat ik nu in elk geval iets heb, en nog een mooie tijd hier heb ook.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_73096642
Soow, het is nationale afwijsdag op mijn telefoon en mijn inbox. Zojuist no.4 gehad; eentje om in te lijsten:

Intercedent Techniek
Gevraagd:
- Technische opleiding op minimaal MBO-niveau ( : HBO Werktuigbouwkunde);
- MBO+ / HBO denkniveau ( ) ;
- Minimaal twee jaar commerciële werkervaring ( ik heb er 6);
- Heeft enige kennis van organisatiestructuren ( zowel bij bedrijven als ziekehhuizen);
- Heeft ervaring met gesprekspartners variërend van werkvloer tot directie ( );
- Ervaring met telefonische acquisitie ( );
- Werkt graag met mensen ( );

Afwijzing:
- Opleiding en werkervaring komen toch niet geheel overeen met hetgeen wat ze voor ogen hebben.

Na wat kritische vragen van mijn kant, bleek dat ze me te zwaar vonden voor de baan (lees te duur). Dat ik een andere weg wil inslaan en daarbij geen probleem heb om onderaan te beginnen, maakte voor haar niets uit. Toen kwam het verhaal dat ik geen ervaring had in de arbeidsbemiddeling en dat ze dat toch een eis vonden. Ze blijven bij hun beslissing. Als ik nog wat meer druk gezet had, dan hadden ze nog wel wat smoesjes verzonnen... Je krijgt niet eens de kans om het beeld (en deels dus een vooroordeel) wat ze vormen nav je brief en CV, nader toe te lichten. Je wordt direct in een hokje geplaatst.

What can you do...
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73097028

Zo denk ik over HR-mensen.
pi_73097410
TVP...
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_73097469
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!

Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
  vrijdag 25 september 2009 @ 12:56:32 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_73097520
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 12:54 schreef JDx het volgende:
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!

Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
Bij veel bedrijven kun je de kosten voor sollicitaties declareren. Of solliciteer jij bij bedrijven waar dat allemaal niet kan
pi_73115427
Bij het bedrijf waar ik nu werk, komt binnenkort een technische functie met commerciele aspecten vrij. Locatie rondom EIndhoven. PB bij interesse
pi_73115819
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:24 schreef JDx het volgende:En ik vind het kut dat ik geen auto meer heb, kon ik niet meer betalen, maakt me nog veel meer opgesloten en depressief aangezien vrienden bijna allemaal verder weg wonen.
Wat ik al veel eerder zei: Ga een deel van je tijd vrijwilligerswerk doen. Houdt je van de straat en tussen de mensen.
Het toeval wil ook dat ik alle goeie werktelefoontjes ontving tijdens het vrijwilligerswerk. Het heeft mij dus wel geluk gebracht.
pi_73124161
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
  zaterdag 26 september 2009 @ 14:02:39 #112
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_73124385
tvp dan maar weer

Heb nu eerst weer 1,5 week (jaja!!) via een uitzendbureau gewerkt maar dat is ook alweer bijna voorbij qua termijn.
pi_73129407
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 13:54 schreef JDx het volgende:
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.

De Overheid mag een oproep doen aan bedrijven om ook starters/juniors aan te nemen!!! Desnoods met subsidies voor bedrijven die er wel wat voor voelen. Want nu wordt het alleen maar erger... het ene gat met het andere gat opvullen. Naar mijn idee is commitment net zo belangrijk als werkervaring.
pi_73130461
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 17:56 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.
Eens!!
Ben zelf 3 tot 4 keer per maand vrijwilliger achter de bar. Erg leuk om te doen, staat goed op mijn CV en ik heb er de tijd voor.

Maar zou ik in een situatie zitten waarin het financieel helemaal niet goed gaat, dan wordt het toch crappy uitzendbaantjes verkiezen boven het vrijwilligerswerk.
pi_73148827
even een vraag: Hebben jullie een LinkedIn profiel?
En merk je dat zoiets helpt bij het vinden van een baan?
pi_73148962
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
pi_73148991
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:05 schreef JDx het volgende:
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
Ben er nu mee bezig, en heb inderdaad datzelfde idee.
pi_73149327
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.

Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.

Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_73150582
quote:
Op zondag 27 september 2009 15:18 schreef AcidTrance het volgende:
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.

Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.

Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.

Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)

[ Bericht 0% gewijzigd door LaVauX op 27-09-2009 16:16:26 ]
  zondag 27 september 2009 @ 16:18:46 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_73150868
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:07 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.

Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)
Aan de andere kant worden de ICT-projecten nu juist voornamelijk stilgelegd
pi_73151014
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.

Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Ik ga incognito door het leven..........
pi_73151821
quote:
Op zondag 27 september 2009 16:23 schreef AcidTrance het volgende:
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.

Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Dat klopt ook wel maar altijd nog meer kansen voor ICT'ers dan mensen uit andere (ongunstige) branches die niet benaderd worden. Maar is het niet zo dat ICT'ers, over het algemeen, kieskeuriger zijn?
  maandag 28 september 2009 @ 07:53:47 #123
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73171870
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73173600
quote:
Op maandag 28 september 2009 07:53 schreef sanger het volgende:
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek ).

Wish me luck
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73173681
quote:
Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek ).

Wish me luck
Succes!!

Ik ga zo weer even bellen en schrijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')