Er loopt hier een Fransman rond die ook in Ierland gewerkt heeft. Vanuit het kantoor of thuis problemen met MSN en dergelijke oplossen. De laatste maanden zat hij in Spanje en Frankrijk en werkte op afstand. Dat hield echter ook op. Ierland is ook behoorlijk getroffen van wat ik zo hoor.quote:Op donderdag 24 september 2009 23:58 schreef =HellFire= het volgende:
Ik heb dus in Ierland gewoond en gewerkt (wat overigens echt fantastisch was, kan ik ook aanraden), maar de projecten aldaar van het werk wat ik toen deed gaan dus al niet meer door. Tenzij je een helpdesksletje moet worden, zo'n beetje het enige wat er nog te vinden valt in Ierland lijkt het wel.
Bij veel bedrijven kun je de kosten voor sollicitaties declareren. Of solliciteer jij bij bedrijven waar dat allemaal niet kanquote:Op vrijdag 25 september 2009 12:54 schreef JDx het volgende:
Nou... ik ga weer naar een gesprek... als ik terug ben vanavond heb ik 500km gereden, so again... wish me luck!
Ps... wel fucked dit, ik kan al niet rondkomen van mn WW en die sollicitaties kosten me elke keer zo weer 30 a 40 euro.
Wat ik al veel eerder zei: Ga een deel van je tijd vrijwilligerswerk doen. Houdt je van de straat en tussen de mensen.quote:Op donderdag 24 september 2009 18:24 schreef JDx het volgende:En ik vind het kut dat ik geen auto meer heb, kon ik niet meer betalen, maakt me nog veel meer opgesloten en depressief aangezien vrienden bijna allemaal verder weg wonen.
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:54 schreef JDx het volgende:
Nja ik werk nu zwart bij een vriend van me om de rekeningen te kunnen betalen en die andere dagen ben ik druk met solliciteren, ergens voor niks werken ga ik niet aan beginnen terwijl ik nog bergen schulden aan het opbouwen ben.
Eens!!quote:Op zaterdag 26 september 2009 17:56 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk is een nobel streven en ik ben blij dat er mensen zijn die het willen doen.
Maar dit zijn géén tijden om vrijwilligerswerk te gaan doen als sommige mensen hun hoofd, financieel gezien, niet boven water kunnen houden.
Ben er nu mee bezig, en heb inderdaad datzelfde idee.quote:Op zondag 27 september 2009 15:05 schreef JDx het volgende:
Ik heb het laatst aangemaakt, maar ik vind het maar een onoverzichtelijk hoopje tekst.
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.quote:Op zondag 27 september 2009 15:18 schreef AcidTrance het volgende:
Voor de ICT''ers onderons maak jezelf lid bij de group Dutch ICT Professionals, daar staan ook redelijk veel vacatures.
Misschien dit ook voor groups binnen andere beroepsgroepen.
Helpt Linkedin, ja ik heb wel eens aanbiedingen gehad specifiek op mijn kennis.
Aan de andere kant worden de ICT-projecten nu juist voornamelijk stilgelegdquote:Op zondag 27 september 2009 16:07 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Ja, maar misschien ben je vergeten dat de ICT-branche de meest gunstige branche is en waar op dit moment ook nog veel werk in te vinden valt.
Aangezien deze branche erg breed is door de verschillende disciplines zoals: verschillende programmeertalen, webdesign, softwareontwikkeling, systeembeheer, netwerkbeheer, applicatiebeer, tester, helpdesk (1e en 2e lijns) etc. etc.
Bijkomend voordeel is dat tegenwoordig elk bedrijf wel opzoek is naar een ICT' er. Denk aan: ziekenhuizen, zorginstellingen, retail-organisaties, postorderbedrijven, overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, energiebedrijven.... noem 't maar op.
Veel ICT'ers worden ook door recruiters benaderd via Monsterboard.nl dus dat gemak hebben jullie! ;-)
Dat klopt ook wel maar altijd nog meer kansen voor ICT'ers dan mensen uit andere (ongunstige) branches die niet benaderd worden. Maar is het niet zo dat ICT'ers, over het algemeen, kieskeuriger zijn?quote:Op zondag 27 september 2009 16:23 schreef AcidTrance het volgende:
Als ICT'er is het ook slechter de spoeling is nu enorm dun.
Dat een recruiter of een w&s bureau je benadert wil nog niet zeggen dat je een baan hebt. Ze verzamelen cv's in de hoop dat ze weer eens iemand kunnen wegzetten.
Dank je!quote:Op maandag 28 september 2009 07:53 schreef sanger het volgende:
Een nieuwe week, nieuwe kansen!
Iedereen veel succes
Succes!!quote:Op maandag 28 september 2009 10:04 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Dank je!
Vandaag begint in ieder geval goed - tov vorige week! Al twee telefoontjes gehad of ik wil komen babbelen. Allebei op respectabele reisafstand. Eén functie als Intercedent (donderdag gesprek), de ander als Product Manager Industriële Producten (vanmiddag al gesprek).
Wish me luck
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |