abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73249700
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Nou, het is wel te begrijpen. Opleiding + stage in de juiste richting, dan kun je lastig beweren dat er te weinig kennis en ervaring aanwezig is. Maar dat is de huidige tijd, er zijn teveel mensen voor te weinig werk, dus zoeken werkgevers de juiste mensen uit.
Zo heb ik mijn moeizaam verworven baan zelfs opgezegd recentelijk voor een betere. Werkgevers zoeken (nu al helemaal) de beste persoon eruit, en dat werkt je alleen maar tegen nu de spoeling dun is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Osramp op 30-09-2009 19:15:44 ]
pi_73250942
quote:
Op woensdag 30 september 2009 16:58 schreef Beauregard het volgende:

[..]

Dus je voldoet niet aan de gestelde eisen, je solliciteert toch, je krijgt te horen dat je niet aan de eisen voldoet en jij vindt dat vermoeiend, want?
Wat hij denk ik meer bedoelt is, is dat de meeste intermediairs (maar ook P&O mensen) te zwart/wit kijken naar sollicitanten. Meestal krijgen zij een profielschets op een papiertje en vaak zijn alleen de mensen die 100% op het profiel scoren interessant genoeg voor een kennismaking. Ze kijken echter niet verder naar de competenties; bijv. een commercieel iemand moet extrovert zijn en goed kunnen luisteren - dat kun je niet vanaf een papiertje zien of die persoon dat kan. In een kennismakingsgesprek kan dat weer wel.

Mijn eerste baan sloot slechts een deel aan op mijn opleiding, maar tijdens de sollicitatiegesprekken kwamen er een aantal competenties van mij naar buiten, die ze wel zochten in de persoon voor die functie. Een van de functie-eisen was destijds wel een commerciële opleiding genoten hebben; dat had ik niet. Door mijn brief en goede indruk in het eerste gesprek, hebben ze destijds wel voor mij gekozen. De voornaamste reden was voor hun, dat ik erg prettig omging met mijn gesprekspartners en me goed wist te verdiepen in zowel het onderwerp als de personen.

Als ik puur zou solliciteren op functies waarbij ik aan alle eisen en wensen in de profielschets kan voldoen, dan is de spoeling erg dun....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73259192
Vanavond bij mn werkcoach geweest (ja, op sommige dagen zijn ze open tot 20.00 uur).
En kwam er positiever vandaan dan dat ik er heen ging. Aantal tips gekregen waar/hoe te zoeken + een aantal sites van bedrijven die eventueel werk in mijn richting hebben.

En het schijnt dat er vanaf morgen een nieuwe wet is: WIJ, wet investering jongeren. Voor mensen tot 27 jaar, en iets met verplicht werk en/of scholing aanbieden ofzo.
pi_73265569
Zojuist een telefoontje gehad van de regiomanager met wie ik later deze morgen een kennismakingsgesprek zou hebben. Wegens organisatorische redenen is hij genoodzaakt om de afspraak te verzetten... Hij wil graag persoonlijk met mij spreken omdat mijn profiel zodanig interessant was, dat hij dit niet aan iemand anders wil overlaten. Het wordt nu morgen laat in de middag. Ach ja, het is in ieder geval geen afwijzing. Wel een beetje balen, had me goed voorbereid.
Volgende optredens:
pi_73271296
Alweer bijna een maand geleden had ik me aangemeld voor een jobhunting traject, een versneld project waarbij een bedrijf/jobhunter je helpt met het vinden van een baan. Ideaal dacht ik, alleen je moet wel bijna alles aannemen, als het enigzins bij je past, nja dat moet dan maar.

Nou werd ik net gebeld door het UWV, hoe het ging met dat project, ik uitleggen dat ik nog niets gehoord heb, blijkt dat die jobhunter allang een plan had moeten indienen bij het UWV, die dan goedgekeurd moet worden etc... dat is dus nooit gebeurd, heb ook nooit meer iets van het hele bedrijf gehoord.

Als het plan nu alsnog binnen komt dan gaan ze het afwijzen, wegens onbekwaam gedrag ofzo... heel leuk allemaal, maar daar schiet ik dus geen zak mee op!

Ik legde uit dat ik al een aantal gesprekken had gehad de afgelopen dagen en nu gaan ze het jobhunting traject cancellen voor mij... ze denken niet dat het nog veel nut heeft. Wtf...

Al met al, ik sta er dus weer alleen voor, op naar de vacature sites!!
  FOK!fotograaf donderdag 1 oktober 2009 @ 12:49:07 #156
148247 taxibabe
pi_73271527
quote:
Op woensdag 30 september 2009 22:34 schreef Kekaa het volgende:
Vanavond bij mn werkcoach geweest (ja, op sommige dagen zijn ze open tot 20.00 uur).
En kwam er positiever vandaan dan dat ik er heen ging. Aantal tips gekregen waar/hoe te zoeken + een aantal sites van bedrijven die eventueel werk in mijn richting hebben.

En het schijnt dat er vanaf morgen een nieuwe wet is: WIJ, wet investering jongeren. Voor mensen tot 27 jaar, en iets met verplicht werk en/of scholing aanbieden ofzo.
Ja klopt. De gemeente is verplicht je aan baan, opleiding of leerwerktraject aan te bieden. Jij bent verplicht dit te accepteren, anders heb je geen recht op een inkomensvoorziening. Als de gemeente je niks kan aanbieden moeten ze je een inkomensvoorziening geven (bijstandsniveau, maar het heet geen bijstand ).

Het is wel zo dat wanneer je lichamelijke, geestelijke, sociale problemen hebt de gemeente verplicht is hier rekening mee te houden en een passende oplossing moet aanbieden.

Het probleem met deze wet is dat zo goed als niemand (ook het cwi/uwv) weet hoe het precies werkt....
pi_73389339
quote:
Volgens mij voldoet er nooit iemand 100% aan de gestelde eisen. Daarnaast is het zeker vermoeiend om te horen dat je geen werkervaring hebt als je nergens de kans krijgt om werkervaring op te bouwen.
pi_73390418
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.

De functie sluit meer aan op het werk dat ik een aantal jaren terug gedaan heb, dan op mijn laatste functie. Op zicht helemaal niet erg; de functie is nl. een ideale combinatie van R&D en commercie. Helaas niet in het medisch, maar die wens laten we maar even voor wat het is... Ik heb helaas geen ervaring binnen hun vakgebied (besturingstechniek) maar dat mocht geen probleem heten volgens mijn contactpersoon. Bedrijf ligt op ongeveer een half uur rijden en de primaire voorwaarden zagen er heel goed uit! Mijn contactpersoon zou me in ieder geval voorleggen bij hoofd P&O. Er mag reeds een sollicitant op gesprek komen, maar volgens mijn contactpersoon zouden mijn kansen voor deze functie groter moeten zijn. Deze persoon was nl. pas afgestudeerd aan de TU, weliswaar in hun vakgebied maar heeft dus geen werkervaring en geen commerciele ervaring.

Vanochtend belde hij terug. Hij was heel rustig aan telefoon en kwam niet goed uit zijn woorden. Eerst een verhaaltje over goed en prettig het gesprek verlopen was (beetje blabla). Hij had gisteren zijn rapport doorgestuurd aan hoofd P&O en hem vanochtend al gebeld. Ik dacht dus direct dat ik weer een afwijzing te pakken had, zeker vanwege de toon die hij gebruikte. Opeens veranderde hij van stem en gaf aan, dat ik zondagavond niet te veel moest gaan stappen: maandagochtend mag ik nl. op gesprek
Net terug van het gesprek zoals boven genoemd staat; en ik kan er geen hoogte van krijgen
Gesproken met hoofd P&O en van derden al begrepen dat het een erg prettige en rustige man was, waarbij je tijdens het gesprek erg op je gemak zou voelen. Ik vond hem echter heel erg afwezig; maakte weinig oogcontact en stem was erg monotoon. Hij was gekleed in een polootje, terwijl ik in pak + stropdas er zat. Hij hing losjes onderuit op zijn stoel, alsof hij eigenlijk geen tijd of zin had in dit gesprek (die indruk kreeg ik althans). Het was een kennismakingsgesprek om te kijken of mijn persoon zou passen binnen de organisatie; en ik stond (incl. rondleiding - die heb ik wel gehad) al na 45 minuten weer buiten. Er werd expres door hem niet ver ingegaan op mijn arbeidsverleden en details over de functie; dat komt in volgende gesprekken aan bod - als ik daarvoor uitgenodigd zou worden.

Wat ik misschien nog erger vond, is dat het bedrijf eigenlijk niet echt contact met het W&S bureau had gehad; niet tijdens voor en na mijn sollicitatie bij het W&S bureau. Het W&S bureau was wel een goed contact van hem, maar ze hadden de vacature van de website van het bedrijf afgehaald en ongevraagd al kandidaten aangevoerd. Positie was vacant vanwege vertrek vorige Product Manager (die had een directeursfunctie buiten het bedrijf aangeboden gekregen), maar ze hadden niet echt haast om de vacature in te vullen ('onze deadline is april 2010, dus we hebben nog even'). Mijn profiel was echter wel interessant genoeg voor een eerste gesprek, dat wel . Het W&S bureau had tevens in haar vacature omschrijving een salarisindicatie (3000 - 4500 bruto) opgenomen. Toen de P&O man vroeg naar mijn primaire voorwaarden, gaf ik aan dat gezien mijn werkervaring en achtergrond rond de 3000 te willen zitten. Toen hij de vacature omschrijving van het W&S bureau zag (die had ik meegenomen, samen met de omschrijving van de website van het bedrijf zelf), was hij verbaasd. Hij had nl. aan niemand een indicatie genoemd. Op mijn vraag of mijn indicatie in lijn lag met hetgeen wat zij voor ogen hadden, reageerde hij dat ze hier nog niet over nagedacht hadden en hij dus geen antwoord kon geven. Ook had het W&S bureau ongevraagd mijn CV aangepast - zo zou ik pas sinds begin september thuis zitten ipv. januari. Ik heb toen direct mijn eigen CV afgegeven aan de P&O man en uitgelegd waarom ik moest vertrekken en wat ik in de tussentijd had gedaan. Op dit punt luisterde hij wel aandachtig en zij na mijn uitleg, dat hij blij was dat ik in ieder geval niet stil heb gezeten.

Tijdens de rondleiding heb ik wat prettiger met hem kunnen praten; ik had snel in de gaten wat er speelde op de werkvloer, kon meepraten over hetgeen wat hij mij uitlegde, stelde een aantal vragen waar hij moeite deed om ze zo volledig mogelijk te beantwoorden; al was het niet direct zijn vakgebied.
Het afscheid ging dan weer erg stroef; hij zou eind deze week, anders ergens vorige week contact opnemen. Vond ik een beetje erg vaag, dus ik stelde voor om vrijdag even kort met elkaar te bellen. Hierop reageerde hij terughoudend en gaf aan dat het ook na het weekend kon zijn...

Ik zit dus met een gemengd gevoel hier. Het gesprek ging wat stroef, maar ik heb wel een duidelijk beeld van het bedrijf gekregen en ik zie mezelf daar zeker goed in functioneren, net als in de vacante functie. Ik hoop dat ik dat heb kunnen overbrengen aan de P&O man. Ik ben aan het twijfelen of ik hem vanavond ofzo een kort berichtje stuur waarin ik hem bedank voor het gesprek. En ik wil eigenlijk nog eens een goed woordje voeren met het W&S bureau - in principe hebben ze zowel mij als het bedrijf niet goed genoeg ingelicht, maar ik ben bang dat dat tegen me gebruikt kan worden.
Volgende optredens:
pi_73395178
Ik kan me voorstellen dat je met gemengde gevoelens zit. Ik zou geen bericht meer sturen vanavond.
Je kan ook te opdringerig overkomen.

Hier nog steeds druk bezig met solliciteren. Ik heb al echt mega veel brieven gestuurd en reageer op allerlei dingen.
12 oktober gesprek bij het UWV. WW uitkering is aangevraagd. Dit zou dan ingaan per 1 nov. Zijn ze daar een beetje snel met het uitbetalen van je uitkering? Gewoon eind van de maand oid?

Succes met afwachten Rooligan! Ik hoop het beste voor je.
BlaBlaBla
pi_73395924
Zow, heel verhaal Rooligan.
Ben benieuwd wat eruit komt.
Berichtje sturen naar die P&Oman, weet niet zo goed wat voor indruk dat achterlaat.

W&S zou ik wel contact mee opnemen, maar pas nadat je uitsluitsel hebt gekregen van dit bedrijf.
pi_73396109
Als het te druk is op je werk om vrij te krijgen voor een sollicitatiegesprek elders... wat dan?
pi_73396165
Vragen of de sollicitatie op een andere dag kan eventueel?

Ziek melden op je werk??
pi_73396194
Agenda van degene die bij het gesprek zit, zit te vol om te verplaatsen.

Ziek melden dus maar .
pi_73396252
Of eventueel overleggen met je werk dat je eventjes een paar uur weg bent, en die uren inhaalt met overwerken ofzo?
pi_73396464
- Waar moet je dan naartoe?
- Dat kan ik niet zeggen, maar het moét!
- Hmm.

Neh, te veel gedoe. Als ik zie hoe makkelijk collega's zich ziek melden, en ik dat al jaren niet heb gedaan... Het moet maar 's. Niet van harte.
pi_73401566
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:19 schreef DennisMoore het volgende:Het moet maar 's. Niet van harte.
Waarom ben je aan het solliciteren?
pi_73401624
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:43 schreef Osramp het volgende:

Waarom ben je aan het solliciteren?
Omdat ik m'n huidige werk niet meer leuk genoeg vind.
pi_73403332
Eind Augustus werd contract niet verlengd
Vervolgens keihard lopen solliceteren

Eerste week Septermber Concept Contract gekregen van een nieuwe werkgever

Vorige week donderdag contract getekend en dus per 1 oktober weer aan de slag

Dus al met al 1 maand thuis gezeten
Lekker weer aan de slag heerlijk!
pi_73403334
Mijn werkgever heeft vacatures, google eens op arcadis....
Nee heb je, ja kan je krijgen...
Kijk even goed op de site, bellen en mailen kan geen kwaad....
Bizar, er wordt gewerfd als een gek (aanbrengpremies), en aan de andere kant (andere bedrijven) regent het ontslagen....
pi_73403505
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:23 schreef Hobiedobie het volgende:

Mijn werkgever heeft vacatures, google eens op arcadis....
Nee heb je, ja kan je krijgen...
Kijk even goed op de site, bellen en mailen kan geen kwaad....
Bizar, er wordt gewerfd als een gek (aanbrengpremies), en aan de andere kant (andere bedrijven) regent het ontslagen....
Waarom heeft Arcadis zo'n moeite mensen te vinden?
pi_73404213
Kennis van een heel specifiek gebied.
Flinke vraag (veel opdrachten) vanuit de opdrchtgevers, noodwetten, veel projecten (wegverbredingen, spitsstroken etc).

De mensen met kennis op Weginfrastructuur (van fundering tot electronica) schijnen niet uit de hoge hoed te toveren....

Laatst een mailtje gehad van een kennis:
hey iemand met een leuk CV Civiel heeft net verblifvergunning wil aan de bak
Mail terug hoi, site, advies ga ervoor, maak contact en probeer het!
En de Oostblok opleidingen zijn echt niet verkeerd.....

Maak er eens over een jaar gebruik van, Russisch aan de Politechnische Universiteit van Sint Petersburg, voor een lage prijs.....
Lijkt me een leuke ervaring, de witte nachten zullen wel zeer kostbaar zijn......

[ Bericht 63% gewijzigd door Hobiedobie op 05-10-2009 20:54:13 ]
pi_73409218
Kreeg te horen van defensie in Den Helder dat ik te ver woon om in aanmerking te komen voor de functie (ondanks mijn interessante CV) en dat werknemers uit Amsterdam in hun ervaring het niet lang volhouden te reizen. Nu woon ik in Amsterdam Noord en was juist blij dat ik daar kon werken, aangezien er geen files naar Den Helder zijn, ze flexibelere werktijden hebben, veel middelen om te leren en groeien en vastigheid bieden.

Het ging allemaal via een tussenpersoon, maar ik vind het jammer dat ik de kans niet heb gekregen uit te leggen waarom ik daar juist graag wil werken. *zucht*
pi_73409737
Maar het is best wel een takke end rijden naar Den Helder vanuit Amsterdam (ook Noord, al heb je dan weinig files). Ik heb ook een baan ingewisseld vanwege de reistijd. Ik reisde 1 uur enkele afstand, dus minstens 2 uur per dag in de auto. Nadat me een baan op 25 minuten enkele afstand werd aangeboden, heb ik me niet lang bedacht. Goed, dat het werk aantrekkelijker was en ietsje beter verdiende was mooi meegenomen.

Moraal: vergis je niet met reizen, het kan zwaarder vallen dan je denkt.
pi_73411918
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 22:43 schreef Osramp het volgende:
Maar het is best wel een takke end rijden naar Den Helder vanuit Amsterdam (ook Noord, al heb je dan weinig files). Ik heb ook een baan ingewisseld vanwege de reistijd. Ik reisde 1 uur enkele afstand, dus minstens 2 uur per dag in de auto. Nadat me een baan op 25 minuten enkele afstand werd aangeboden, heb ik me niet lang bedacht. Goed, dat het werk aantrekkelijker was en ietsje beter verdiende was mooi meegenomen.

Moraal: vergis je niet met reizen, het kan zwaarder vallen dan je denkt.
Soms heb je gewoon geen keus, in bepaalde streken heb je gewoon meer en betere banen.

Krijg deze week waarschijnlijk te horen of mijn contract verlengd wordt, een beetje spannend hoop van wel en ga vanuit dat het verlengd wordt maar je weet het nooit tegenwoordig natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door samjustme op 05-10-2009 23:54:42 ]
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73412491
Mwoa, reistijd: voor een leuke functie wil ik ver gaan. Ik heb twee jaar lang 2 uur reistijd (enkele reis) gehad. Eerst een jaar Rotterdam - Amsterdam Sloterdijk en een jaar Rotterdam - Amsterdam Centrum. Kon ik wel werken in de trein, maar toch.

Over aparte sollicitatieverhalen: ik ben bezig een onderneming op te starten, maar prioriteit heeft het genereren van inkomsten. Paar weken terug een (apart verlopen) gesprek gehad. Bel ik vandaag voor een update (we hadden vorige week afgesproken voor een uitkomst): erm.. ja, druk. Ik wilde je e-mail (vorige week verstuurd) vanmiddag beantwoorden. Maar ik moet zo weer weg, alles loopt uit. Erm..... morgen heb je antwoord.

Mja, dan weet ik het antwoord wel zo'n beetje, maar dat hoor ik dan liever niet per e-mail. (ik was te 'flabbergasted' om door te vragen eigenlijk )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73412989
Ik was al aan het orrienteren, maar via de pers mogen vernemen dat ik en 310 anderen hun baan kwijt zijn om stukje aan Wouter Bosch terug te betalen

voor mij betekend het dat ik per 1 februari 2010 geen werk meer heb

vandaag 2de sollicitatie de deur uit gedaan

1ste loopt nog steeds , ze zijn alleen zo traag en slecht van nakomen van beloftes
pi_73418146
Gisteravond nog even contact gehad met het W&S dat het gesprek van gisteren voor me geregeld had. Mijn contactpersoon gaf aan, dat de P&O man altijd een dergelijke houding aanneemt bij kennismakingsgesprekken; om zo de reactie te peilen. Het was nu eenmaal een erg nuchter en niet zo'n enthousiast persoon. Het had in het verleden andere kandidaten ook op het verkeerde been gezet, maar ze zijn er wel aan de slag gegaan.

Over de salarisindicatie was hij wat vaag; het was inderdaad niet expliciet met de opdrachtgever besproken, maar elke functie op zulk niveau binnen dat bedrijf had een salaris wat binnen deze indicatie lag. Nu had die indicatie ook een bandbreedte van 1500 euro bruto...

Mijn CV was een raar verhaal... Na wat puzzelen in papieren en emails had hij geconcludeerd dat mijn CV door het systeem aangepast moest zijn (PDF's worden daar in het systeem ingevoerd en daar haalt men de informatie dan uit voor hun eigen database). Hij gaf aan dat hij daar wat slordig in was geweest en niet goed heeft gecontroleerd of alles goed was overgezet.

Hij zou in ieder geval uiterlijk morgen even contact zoeken met het bedrijf. Ook hij vond dat de beslissing voor het tweede gesprek daar wel wat sneller mag gaan, dit was in het verleden nooit zo lang. Afwachten dus...
Volgende optredens:
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 17:13:14 #178
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_73429560
Pfff solliciteren duizend mensen telkens met mij mee, of ligt het gewoon aan mij. Ik vroeg vandaag na een afwijzing wat de reden was. Krijg je dit.
quote:
Beste ****,

Ik heb navraag gedaan bij de manager van het Support Center.

Hij heeft aangegeven dat je inderdaad wel enigszins geschikt bent.
Wij hebben op dit moment echter meerdere sollicitaties van geschikte kandidaten.
Daaruit is een keuze gemaakt en die is dus helaas niet op jouw gevallen.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------
Beste ****,

Naar mijn idee had ik een perfecte match voor deze functie. Zou je mij kunnen uitleggen waarom ik niet tot de kandidaten behoor ? Ik zou een feedback enorm waarderen, misschien kan het mij helpen in mijn verdere sollicitaties.

Met vriendelijke groet,

Andere functie waarvoor ik op gesprek ben geweest is 'm ook niet geworden. Maar uiteindelijk had ik er ook geen zin meer in, want naarmate het gesprek had ik steeds het idee dat het geen functie voor mij was. Technisch Support Engineer is de functie maar ze willen eigenlijk dat je hun producten verkoopt.. Ga ik niet aan beginnen
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_73430052
Vanmiddag bij Creyf's medical een intake gehad van een uur (toch beter dan twee maanden geleden toen ik in het systeem gezet werd.... maar daar werd dan eigenlijk niks meer mee gedaan).
Hoogstwaarschijnlijk volgende week beginnen op een groep(licht verstandelijk gehandicapt/ADHD?PDD NOS etc), gemakkelijk beginnen, kijken hoe het gaat.

Het blijft wel uitzendwerk, en op basis van wanneer ze mensen nodig hebben en wanneer ik kan (en wanneer ze niet anderen eerder dan mij benaderen), maar het is beter dan niks.

Morgen maar weer verder zoeken naar andere vacatures.
pi_73430120
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:13 schreef VinnieJones het volgende:

..helaas niet op jouw gevallen
.
pi_73430382
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Mja, hoeveel fouten ik af en toe in e-mails zie zitten bij P&O-mutsen of (die vooral) werving- & selectiekneusjes)....

Dan denk ik echt: 'Ze nemen echt íedereen aan...!'
Maar dat blijkt dan ook niet te kloppen.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73434797
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 17:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?

Laatst wilde ik ook solliciteren bij een marketing & communicatie bedrijf. Ik voldeed aan het gevraagde eisenpakket. Vervolgens kwam ik zo ontzettend vééél (structurele) spelfouten op de website tegen dat ik spontaan afknapte!

1 criterium was: perfecte beheersing van de Nederlandse taal.

Mooiste voorbeeld vond ik toch STAGIERE i.p.v. stagiaire. STAGAIRE kan ik me nog ergens voorstellen ook al is dat ook incorrect gespeld.

¡Hallo! We hebben het over een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie.

[ Bericht 36% gewijzigd door LaVauX op 06-10-2009 20:10:29 ]
pi_73435098
En verder, "dat je inderdaad wel enigszins geschikt bent" is natuurlijk ook niet iets om over naar huis te schrijven... Het is bijna een "Je bent niet helemaal ongeschikt."
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:04:17 #184
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_73439518
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:01 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Whaha.... beetje jammer he?! Bedrijven wijzen je af maar foutloos lukt het hen niet. Wie is hier nu incompetent?

Laatst wilde ik ook solliciteren bij een marketing & communicatie bedrijf. Ik voldeed aan het gevraagde eisenpakket. Vervolgens kwam ik zo ontzettend vééél (structurele) spelfouten op de website tegen dat ik spontaan afknapte!

1 criterium was: perfecte beheersing van de Nederlandse taal.

Mooiste voorbeeld vond ik toch STAGIERE i.p.v. stagiaire. STAGAIRE kan ik me nog ergens voorstellen ook al is dat ook incorrect gespeld.

¡Hallo! We hebben het over een bedrijf dat zich bezighoudt met communicatie.
Daarom zoeken ze ook iemand die de taal perfect beheerst
pi_73440148
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 00:07 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa, reistijd: voor een leuke functie wil ik ver gaan. Ik heb twee jaar lang 2 uur reistijd (enkele reis) gehad. Eerst een jaar Rotterdam - Amsterdam Sloterdijk en een jaar Rotterdam - Amsterdam Centrum. Kon ik wel werken in de trein, maar toch.

Over aparte sollicitatieverhalen: ik ben bezig een onderneming op te starten, maar prioriteit heeft het genereren van inkomsten. Paar weken terug een (apart verlopen) gesprek gehad. Bel ik vandaag voor een update (we hadden vorige week afgesproken voor een uitkomst): erm.. ja, druk. Ik wilde je e-mail (vorige week verstuurd) vanmiddag beantwoorden. Maar ik moet zo weer weg, alles loopt uit. Erm..... morgen heb je antwoord.

Mja, dan weet ik het antwoord wel zo'n beetje, maar dat hoor ik dan liever niet per e-mail. (ik was te 'flabbergasted' om door te vragen eigenlijk )
Rotterdam is gewoon een kut stad wat betreft banen, tenzij je een ambtenaar bent dan is het een ander verhaal.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73453449
Ik ben dus ook op zoek aan het werk,

Heb al aantal keer tijdelijk werk van 1 week - 1,5 - 2 weken bij verschillende bedrijven gehad, dit was via tempo-team.
helaas is het nu al een week stil en begint het nu wel te vervelen!
Ik heb een MBO-4 ondernemer-detailhandel diploma.
Ook heb verschillende bedrijven een sollicitatie gestuurd maar helaas is dat tot op heden geen succes.

Heeft iemand misschien nog tips voor me, waar ik heen kan gaan enz enz?
pi_73454610
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 12:41 schreef Dirkos1987 het volgende:
Ik ben dus ook op zoek aan het werk,

Heb al aantal keer tijdelijk werk van 1 week - 1,5 - 2 weken bij verschillende bedrijven gehad, dit was via tempo-team.
helaas is het nu al een week stil en begint het nu wel te vervelen!
Ik heb een MBO-4 ondernemer-detailhandel diploma.
Ook heb verschillende bedrijven een sollicitatie gestuurd maar helaas is dat tot op heden geen succes.

Heeft iemand misschien nog tips voor me, waar ik heen kan gaan enz enz?
Andere uitzendbureaus, inschrijven op sites... nationalevacaturebank.nl etc...

Ondernemer detailhandel... mag je dan zelf je winkel hebben? Zo ja, kijk bij franchisers of ze nieuwe mensen zoeken voor nieuwe filialen.
pi_73512701
Het is rustig hier!

Hoe gaat het met jullie sollicitaties? Nog gesprekken gepland oid?

Hier druk bezig, weinig resultaat!
BlaBlaBla
pi_73513015
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 10:13 schreef MarjoleinA het volgende:
Het is rustig hier!

Hier zou ik vandaag antwoord krijgen op een een 3 weken lopende sollicatie , op hoop van zegen.
pi_73513290
quote:
Het is rustig hier!

Ik hoop vandaag bericht te krijgen van eentje via post of email. Of anders maandag (solliciteren kon tot gisteren).
Voor de rest... schiet het niet heel erg op. Heb het gevoel dat de dagen steeds korter worden, en niet alleen door het licht. Vroeg opstaan schijnt ook niet echt te helpen, dan ben ik 's ochtends meer aan het wakker worden dan echt dingen doen.
Heb het idee dat ik veel meer kan doen, maar het lukt nu gewoon eventjes niet.
pi_73513314
Gisteren 2e gesprek gehad. Nu wachten op telefoontje of ik 't ben geworden of d'andere kandidaat.
Heb weer 't idee dat ik gewoon een uur gezellig heb zitten kletsen ipv gestructureerd mezelf verkopen. Achteraf: had ik dit en dit maar gezegd, of dingen anders geformuleerd, etc etc. M'goed, heeft geen zin er verder over te denken, er rest niets dan afwachten.
pi_73514473
quote:
Het is rustig hier!

Het is hier ook erg rustig, zou allemaal reacties krijgen de laatste tijd, maar hoor niets, bel er wel achteraan maar dan is het weer, jaaa we zijn er mee bezig...

het
schiet
niet
op!

En intussen zie ik alleen maar meer vrienden werkloos worden.
pi_73519830
Ja, het is enorm lastig om nu weer aan de slag te komen. Maar ik heb zelfs mijn baan nog gewisseld voor iets beters dichter bij huis.
Probeer wel moed te houden en positiviteit uit te stralen.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:40:53 #194
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_73520491
Ook in 'mijn' sector - de (semi) overheid - zijn vacatures moeilijker te vinden dan ijsberen in de Sahara, zeker hier in Oost-Brabant. Ik volg nu wel een opleiding bij het SOD te Woerden, maar behalve reiskostenvergoeding levert 't niets op. Ik zal binnenkort eens wat meer opleidingen initiëren, is nooit verkeerd uiteraard.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_73520743
Serieus mensen... nu weet ik pas echt wat Operante Conditionering inhoudt. DAMN!

Solliciteren, solliciteren en nog eens solliciteren... en het ergste is ZONDER resultaat!

Af en toe zou ik bijna de moed opgeven omdat ik niet positief bekrachtigd word. Hahaha...

Op z'n minst uitgenodigd worden voor een gesprek zou me al hééél goed doen. Net weer een afwijzing ontvangen van een bedrijf waar ik nog veel hoop op had. Vervolgens ging ik bellen wat de reden van afwijzing was, krijg ik nu ook niet echt een overtuigende reactie te horen. Mijn profiel is wel goed, motivatie idem dito maar ze zoeken toch meer ervaren mensen voor deze Junior functie. Beschrijf het dan als een Medior functie zou ik zeggen!

Ohja... ik woonde te ver. Dat valt wel mee... ik heb een rijbewijs incluis auto en ben er in 30 min. Lekkere plausibele reden dus. (NOT!)

Moedig Voorwaarts!
pi_73521276
Ik werd net gebeld en mag op gesprek bij een vastgoedbedrijf

Ik liep net naar binnen bij een collega makelaar en die had ook nog 2 interessante opties

Toch nog een positieve dag vandaag! Ik ben er natuurlijk nog niet maar het geeft in ieder geval hoop!
Alleen maar afwijzingen of uberhaupt geen reacties geeft ook geen goede moed.
BlaBlaBla
pi_73521796
@ Morpheus_at_work: al iets gehoord?

@ Kekaa ik hoop dat je zo snel mogelijk iets hoort. Ik heb ergens gesolliciteerd kon tm 1 okt. Ik moet nu nog steeds iets horen. Ik heb al wel gebeld en zou vandaag of na het weekend iets meer horen. Ik ben benieuwd.

@ DennisMoore spannend! Hou je ons op de hoogte?

@ JDx hoe lang ben jij eigenlijk al werkloos? En heb je al iets aan je eigen site gedaan?

@ LaVauX, ik kreeg laatst ook een afwijzing. De keus was niet op mij gevallen. Ik heb toen een mail gestuurd en gevraagd waarom niet. Binnen een half uur werd ik gebeld. Allereerst de reisafstand. Dat was voor mij 3 kwartier rijden en geen probleem. Daarna kreeg ik te horendat er 135 brieven waren binnen gekomen. Ik zat bij de seletie van de 1e 25 mensen. Daarna werd er weer een selectie gemaakt en viel ik alsnog af. Mensen hadden net iets meer ervaring in de projectontwikkeling. Het rare was dat er ook bij stond dat mensen van makelaarskantoren konden solliciteren. Jammer maar helaas voor mij dus.

Hopelijk kom je snel iets anders leuks tegen.

Zo en nu heb ik zin in een borrel! De zon schijnt hier, heerlijk
BlaBlaBla
pi_73521875
Vervolg op mijn post: Werkloos, wat nu #5

Dinsdagochtend rond 11 uur belde het W&S bureau nav mijn bezoek aan het bedrijf op maandag. Ik dacht aan een afwijzing (na de houding van de P&O man in het eerste gesprek)... Zijn reactie: "Hai Rooligan; heb je donderdagmiddag iets te doen? Want dan word je verwacht voor het tweede gesprek bij het bedrijf." Ik was een beetje verbouwereerd, maar stemde natuurlijk direct in! De P&O man had eigenlijk voor het eerste gesprek zijn twijfels gehad, daar mijn achtergrond niet in hun vakgebied ligt. Echter wist ik hem te overtuigen om zo een positief beeld over mij richting de organisatie af te geven. Hij vond mij nl. communicatief erg sterk; ik liet me niet van de wijs brengen, luisterde aandachtig en kon goed inhoudelijk reageren! Dat had hij niet verwacht en dat is wel wat hij zoekt in de persoon voor die functie.

Dus ik donderdag daar opnieuw naar toe. Gesproken met de Manager Sales en de meest ervaren Sales Engineer (beiden lid van het MT). Dat was een heel ander gesprek dan maandag. Het was direct "je en jij" en je kon merken dat ze beiden erg recht op hun doel afgingen. Ze hadden een tiental vragen opgesteld (hoe zou je projecten opzetten; omgaan met teamleden; hoe flexibel ben je, etc.). Daarnaast wilde ze weten hoe ik op enkele voorbeeldsituaties zou reageren. Ze hebben diverse malen letterlijk gezegd dat mijn antwoorden in lijn lagen met hun werkwijzen en dat ik dat in huis heb wat zij willen in die functie. Ze worstelden wel een beetje met mijn gebrek aan kennis in hun vakgebied, maar na daarover een tijdje gepraat te hebben gaven ze aan, dat dat mij niet in de weg zou staan bij het uitvoeren van mijn taken.

Erg goed gevoel dus; alleen jammer dat ze het nodig vonden om op het eind te melden dat ze nog 7 andere kandidaten uitgenodigd hadden voor een tweede gesprek. Van deze 8 blijven er dan 2 over, die nog met de directeur moeten praten. Daar zakt me dan wel weer de moed van in de schoenen, maar ik heb gedaan wat ik kon zonder aan mijn eigen integriteit te hoeven twijfelen.
Volgende optredens:
pi_73522254
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:22 schreef MarjoleinA het volgende:
@ Kekaa ik hoop dat je zo snel mogelijk iets hoort. Ik heb ergens gesolliciteerd kon tm 1 okt. Ik moet nu nog steeds iets horen. Ik heb al wel gebeld en zou vandaag of na het weekend iets meer horen. Ik ben benieuwd.
Ja, ik vond vandaag al bellen ook weer zo snel. Dus ik denk maandag nadat de post geweest is, of anders dinsdag.

En Rooligan, ik duim voor je!
pi_73522330
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:37 schreef Kekaa het volgende:

..maandag nadat de post geweest is
Niet zoveel bedrijven die op zaterdag of zondag een brief posten toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')