quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:16 schreef Rooligan het volgende:[..]
Gesprek gisteren ging best goed! Begin was even raar: ze waren vergeten te melden aan mijn contactpersoon dat ik er was. Ik ben na 15 minuten opgesloten te zitten in een krap hokje, maar zelf even op zoek gegaan. Bleek dat hij gewoon aan zijn bureau zat en mij al diverse malen had gebeld, maar geen gehoor (GSM stond uit). We konden er allebei gelukkig om lachen.
De functie sluit meer aan op het werk dat ik een aantal jaren terug gedaan heb, dan op mijn laatste functie. Op zicht helemaal niet erg; de functie is nl. een ideale combinatie van R&D en commercie. Helaas niet in het medisch, maar die wens laten we maar even voor wat het is...

Ik heb helaas geen ervaring binnen hun vakgebied (besturingstechniek) maar dat mocht geen probleem heten volgens mijn contactpersoon. Bedrijf ligt op ongeveer een half uur rijden en de primaire voorwaarden zagen er heel goed uit! Mijn contactpersoon zou me in ieder geval voorleggen bij hoofd P&O. Er mag reeds een sollicitant op gesprek komen, maar volgens mijn contactpersoon zouden mijn kansen voor deze functie groter moeten zijn. Deze persoon was nl. pas afgestudeerd aan de TU, weliswaar in hun vakgebied maar heeft dus geen werkervaring en geen commerciele ervaring.
Vanochtend belde hij terug. Hij was heel rustig aan telefoon en kwam niet goed uit zijn woorden. Eerst een verhaaltje over goed en prettig het gesprek verlopen was (beetje blabla). Hij had gisteren zijn rapport doorgestuurd aan hoofd P&O en hem vanochtend al gebeld. Ik dacht dus direct dat ik weer een afwijzing te pakken had, zeker vanwege de toon die hij gebruikte. Opeens veranderde hij van stem en gaf aan, dat ik zondagavond niet te veel moest gaan stappen: maandagochtend mag ik nl. op gesprek
Net terug van het gesprek zoals boven genoemd staat; en ik kan er geen hoogte van krijgen
Gesproken met hoofd P&O en van derden al begrepen dat het een erg prettige en rustige man was, waarbij je tijdens het gesprek erg op je gemak zou voelen. Ik vond hem echter heel erg afwezig; maakte weinig oogcontact en stem was erg monotoon. Hij was gekleed in een polootje, terwijl ik in pak + stropdas er zat. Hij hing losjes onderuit op zijn stoel, alsof hij eigenlijk geen tijd of zin had in dit gesprek (die indruk kreeg ik althans). Het was een kennismakingsgesprek om te kijken of mijn persoon zou passen binnen de organisatie; en ik stond (incl. rondleiding - die heb ik wel gehad) al na 45 minuten weer buiten. Er werd expres door hem niet ver ingegaan op mijn arbeidsverleden en details over de functie; dat komt in volgende gesprekken aan bod - als ik daarvoor uitgenodigd zou worden.
Wat ik misschien nog erger vond, is dat het bedrijf eigenlijk niet echt contact met het W&S bureau had gehad; niet tijdens voor en na mijn sollicitatie bij het W&S bureau. Het W&S bureau was wel een goed contact van hem, maar ze hadden de vacature van de website van het bedrijf afgehaald en ongevraagd al kandidaten aangevoerd. Positie was vacant vanwege vertrek vorige Product Manager (die had een directeursfunctie buiten het bedrijf aangeboden gekregen), maar ze hadden niet echt haast om de vacature in te vullen ('onze deadline is april 2010, dus we hebben nog even'). Mijn profiel was echter wel interessant genoeg voor een eerste gesprek, dat wel

. Het W&S bureau had tevens in haar vacature omschrijving een salarisindicatie (3000 - 4500 bruto) opgenomen. Toen de P&O man vroeg naar mijn primaire voorwaarden, gaf ik aan dat gezien mijn werkervaring en achtergrond rond de 3000 te willen zitten. Toen hij de vacature omschrijving van het W&S bureau zag (die had ik meegenomen, samen met de omschrijving van de website van het bedrijf zelf), was hij verbaasd. Hij had nl. aan niemand een indicatie genoemd. Op mijn vraag of mijn indicatie in lijn lag met hetgeen wat zij voor ogen hadden, reageerde hij dat ze hier nog niet over nagedacht hadden en hij dus geen antwoord kon geven. Ook had het W&S bureau ongevraagd mijn CV aangepast - zo zou ik pas sinds begin september thuis zitten ipv. januari. Ik heb toen direct mijn eigen CV afgegeven aan de P&O man en uitgelegd waarom ik moest vertrekken en wat ik in de tussentijd had gedaan. Op dit punt luisterde hij wel aandachtig en zij na mijn uitleg, dat hij blij was dat ik in ieder geval niet stil heb gezeten.
Tijdens de rondleiding heb ik wat prettiger met hem kunnen praten; ik had snel in de gaten wat er speelde op de werkvloer, kon meepraten over hetgeen wat hij mij uitlegde, stelde een aantal vragen waar hij moeite deed om ze zo volledig mogelijk te beantwoorden; al was het niet direct zijn vakgebied.
Het afscheid ging dan weer erg stroef; hij zou eind deze week, anders ergens vorige week contact opnemen. Vond ik een beetje erg vaag, dus ik stelde voor om vrijdag even kort met elkaar te bellen. Hierop reageerde hij terughoudend en gaf aan dat het ook na het weekend kon zijn...
Ik zit dus met een gemengd gevoel hier. Het gesprek ging wat stroef, maar ik heb wel een duidelijk beeld van het bedrijf gekregen en ik zie mezelf daar zeker goed in functioneren, net als in de vacante functie. Ik hoop dat ik dat heb kunnen overbrengen aan de P&O man. Ik ben aan het twijfelen of ik hem vanavond ofzo een kort berichtje stuur waarin ik hem bedank voor het gesprek. En ik wil eigenlijk nog eens een goed woordje voeren met het W&S bureau - in principe hebben ze zowel mij als het bedrijf niet goed genoeg ingelicht, maar ik ben bang dat dat tegen me gebruikt kan worden.
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)