abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73716927
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Zojuist gereageerd op een vacature die echt exact bij me past, heb de opleiding die ze vragen (1 van de) heb 2 a 3 jaar werkervaring, ik ben nog jong. Ze zoeken een jong designer, die van alles wat doet.

Echt precies wat ik zoek, naar mijn mening een super enthousiaste sollicitatie geschreven en ik zou het aan de hand van mijn brief en CV en wat ze zoeken gek vinden als ik geen uitnodiging krijg.

En het is ook nog eens slechts een half uurtje rijden!

Hoop dat ik niet te enthousiast ben, al zo vaak niets meer gehoord van een bedrijf of een afwijzing om een onzinnige reden. Maar het is wel eindelijk een vacature waarbij ik denk; perfect, dat ben ik!
Ik duim met je mee!
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73717289
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:45 schreef JDx het volgende:
Zojuist gereageerd op een vacature die echt exact bij me past, heb de opleiding die ze vragen (1 van de) heb 2 a 3 jaar werkervaring, ik ben nog jong. Ze zoeken een jong designer, die van alles wat doet.

Echt precies wat ik zoek, naar mijn mening een super enthousiaste sollicitatie geschreven en ik zou het aan de hand van mijn brief en CV en wat ze zoeken gek vinden als ik geen uitnodiging krijg.

En het is ook nog eens slechts een half uurtje rijden!

Hoop dat ik niet te enthousiast ben, al zo vaak niets meer gehoord van een bedrijf of een afwijzing om een onzinnige reden. Maar het is wel eindelijk een vacature waarbij ik denk; perfect, dat ben ik!
Ik duim ook voor je.
pi_73717301
Al was het nog zo gunstig dan nog niet.
Nu niet, nooit niet
BlaBlaBla
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:03:17 #279
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_73719513
tvp voor over 6 weken
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_73720731
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:03 schreef kevin33 het volgende:
tvp voor over 6 weken
Over 6 weken is dit topic toch echt wel vol..!
Volgende optredens:
  donderdag 15 oktober 2009 @ 17:58:53 #281
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_73721179
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 17:45 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Over 6 weken is dit topic toch echt wel vol..!
Onder werktijd meelezen, zit er nu tot opvulling
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_73731123
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Kekaa het volgende:
Een afwijzing van welzijnswerk Hoogeveen. Te hoog opgeleid. Het was toch echt een MBO functie, en geen HBO.
Sjiiiieeesss! Het is nooit goed he? Dit heb ik inmiddels ook al een paar keer te horen gekregen.
Ze hebben er uiteenlopende redenen voor:

- Bang dat je weinig tot geen commitment toont
- Ze moeten meer betalen als je hoger opgeleid bent
- De functie biedt geen uitdaging voor je

etc. etc.
pi_73731172
Ik heb zo de schurft aan mensen die niet willen werken! Ik erger me kapot aan die gasten...dus hups snel naar marktplaats, of banenreus, hoe heten die sites?
Hup aan die arbeid...!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73731188
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:57:21 #285
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_73733030
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik heb zo de schurft aan mensen die niet willen werken! Ik erger me kapot aan die gasten...dus hups snel naar marktplaats, of banenreus, hoe heten die sites?
Hup aan die arbeid...!
Ga anders even ergens anders zitten trollen, megadoos.
It's about being boss, not being the boss...
pi_73733729
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:57 schreef T3rr0r het volgende:

[..]

Ga anders even ergens anders zitten trollen, megadoos.
En wtf waarom zou ik trollen mafkees?
Ben serieus....jezus man
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73738622
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Hup aan die arbeid...!
Ik heb zo de schurft aan mensen die denken dat de banen voor het opscheppen liggen. Iedereen in dit topic doet zijn best om weer aan de slag te komen. Ze willen ook niks liever.

Ik hoop ECHT dat ze jou eens ontslaan, zonder dat je het zag aankomen en zonder dat je er iets aan kunt doen. En dan gun ik je ook 200 of meer vruchteloze sollicitaties. Kijken hoe je dan praat.
pi_73738651
De werkeloosheid loopt nu toch niet echt op?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73738745
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 07:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De werkeloosheid loopt nu toch niet echt op?
Dat zegt verder nogal weinig over het al dan niet aan het werk kunnen komen. Voorheen waren er veel meer vacatures. Dát is helemaal ingestort.
pi_73738763
Lijkt me dat eerst de werkeloosheid minder hard moet stijgen voor je kan denken aan nieuwe vacatures
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73738827
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me dat eerst de werkeloosheid minder hard moet stijgen voor je kan denken aan nieuwe vacatures
Lees nou even wat ik schreef......
pi_73738845
Gedaan en nu?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:22:21 #293
273325 matthijs..
gereddoorJezus
pi_73738919
Als mensen willen werken maar dat ze geen werk kunnen krijgen of dat ze nergens worden aangenomen heb ik geen probleem mee, wat ik wel problematisch vind is als iemand wel kan werken maar gewoon wil profiteren van anderen en thuis op de bank zit. Een andere groep is als mensen niet kunnen werken, als ze op de een of andere manier gehandicapt zijn. Juist daarvoor is een uitkering als de wao b.v. bedoeld en die hebben er ook volledig recht op.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:25:12 #294
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_73738958
Christ.
Bladiebla...
pi_73739049
Ja, lekker boeiend wat je vindt van mensen die op de bank zitten. Daar gaat dit topic niet over. Niet meer hier dus. Open een topic in [POL], zou ik zeggen.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:34:56 #296
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_73739107
@ JDx succes dat werd wel tijd voor je

@MarjoleinA Dat lijkt me niet echt prettig om meer op je looks te worden geselecteerd dan op je kunnen, volgende week meer succes
pi_73739621
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:09 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Sjiiiieeesss! Het is nooit goed he? Dit heb ik inmiddels ook al een paar keer te horen gekregen.
Ze hebben er uiteenlopende redenen voor:

- Bang dat je weinig tot geen commitment toont
- Ze moeten meer betalen als je hoger opgeleid bent
- De functie biedt geen uitdaging voor je

etc. etc.
Inderdaad, ook een bekend verhaal voor me. Meestal krijg ik deze reacties van de recruiters of P&O mensen na het versturen van mijn sollicitatiebrief (dus nog geen gesprek geweest). Ik probeer dat altijd als volgt te weerleggen (maar of het indruk maakt; het heeft nog niet tot een baan geleid....):

Commitment: betreft meestal extern gerichte (commerciële functies), dus ik moet klantgericht opereren en netwerk opbouwen. Hierin moet ik zelf redelijk wat energie insteken, en dit lukt natuurlijk niet als ik niet achter het bedrijf kan staan. Mijn kracht ligt juist in het communicatieve en daarbij horend enthousiasme.
Salaris: ik geef als verwachting altijd af dat ik ga voor een marktconform salaris voor die functie. Ik begrijp natuurlijk dat een MBO-functie wat minder zal opleveren dan een HBO-functie. Ik geef altijd aan meer waarde te hechten aan een prettige werksfeer en mogelijkheden die het bedrijf op termijn kan bieden.
Geen uitdaging: Ik geef aan dat ik dat graag zelf wil beslissen; ik heb pas echt een goed beeld van de functie wanneer we enkele gesprekken gehad hebben. Ik vind het knap dat een recruiter aan mijn brief en CV kan zien dat ik vanaf dag één al ongemotiveerd zal zijn vanwege het gebrek aan uitdaging. Daarnaast trek ik graag werk naar me toe, zodra mijn werk dat toelaat (qua tijd, qua uitdaging, etc.).
Volgende optredens:
pi_73739696
Overigens,
mijn ervaring met P&O mensen en W&S bureau's is, dat ze vaak niet voor discussie openstaan (enkele uitzonderingen daargelaten). De eerste indruk -dus je brief en CV- geven vaak al de definiteve doorslag. Natuurlijk moet daar ook de eerste selectie plaatsvinden. Af en toe mag je bij een recruiter nog even komen babbelen, maar als ze al een mening gevormd hebben dan blijven ze daar star aan hangen. Ze lezen en luisteren vaak niet tussen je zinnen door (daar heb je als het goed is ook een boodschap in verwerkt) en weigeren vaak nog iets te doen als je net niet aansluit op een door iemand anders opgesteld -en meestal onvolledig- profiel. Als je dan wat directer bent in je bewoording, dan kunnen ze zich vaak aangevallen voelen (ook ervaring mee). Laat mij maar eens praten met de manager waar de vacante functie onder valt; hij kan me in 10 minuten meer vertellen over de sfeer, ideologie en missie van het bedrijf/afdeling dan een P&O man dat kan. Daarintegen kan ik in 5 minuten zo veel meer over mijzelf en mijn werk- en denkwijzen uitleggen dan dat ik op 10 A4-tjes kan neerzetten. Dan kunnen we samen concluderen of er een klik is.
Ik heb aan de andere kant ook enkele malen meegemaakt dat het opgestelde functieprofiel gewoon niet overeenkomt met de dagelijkse werkzaamheden. Daar kom je dan ook pas achter wanneer je in gesprek bent.

Ik heb het idee dat ook bij arbeidsbemiddeling steeds meer (en eigenlijk al veel te veel) vertrouwd op de technologie, dan op mensenkennis: zoals automatisch CV's matchen met kernwoorden in een vacatureprofiel ipv van even drie minuten intensief door de brief en CV lopen. Ook hier merk ik dat 'het systeem' altijd gelijk heeft; en daar mag niet aan getwijfeld worden. De menselijke factor wordt steeds meer naar de achtergrond geduwd.

Hebben jullie hier ook ervaring(en) mee?
Volgende optredens:
pi_73739808
Komt hopelijk goed volgende week Rac!

Ik ken diverse mensen die zaken doen met die club. Die hebben al een goed woordje voor me gedaan.
Het lijkt me een heel erg leuk bedrijf waar ik hopelijk aan de slag kan gaan.

Ben benieuwd, heb ontzettend veel zin in dat gesprek
BlaBlaBla
pi_73739945
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:13 schreef Rooligan het volgende:

Hebben jullie hier ook ervaring(en) mee?
Ab-so-luut waar. Wanneer je een bepaald CV hebt met steekwoorden en je geeft in je profiel aan dat je een bepaalde functie niet ziet zitten (als voorbeeld: ervaring als hypotheekadviseur en niet meer in die functie terug willen), dan krijg je telkens dergelijke aanbiedingen.

Het is vaak ook gewoon harvesten van CV's.

Heel soms heb ik weleens een keer een léuk gesprek met een recruiter. Die vraagt dan door en blijft niet hangen bij de functie waar 'ie je voor belt. Die ziet dan in dat die functie niet bij je past, maar probeert dan te kijken wat er bij hem of z'n collega's in het spreekwoordelijke vat zit.

Tuurlijk doet 'ie dat ook omdat 'ie geld wil verdienen (wie niet), maar hij doet net wat meer moeite. De meeste gesprekken/mails die ik krijg/gekregen heb, zijn echt dramatisch slecht en vaak automatisch gegenereerd.

Ik zou dat heel anders doen: het lezen en doorgronden van een CV+profiel kost even wat tijd, maar bespaart je naderhand onzingesprekken, denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')