http://www.telegraaf.nl/b(...)euwe_premier___.htmlquote:AMSTERDAM - Drie CDA-bronnen weten het zeker: Maxime Verhagen wordt de nieuwe premier. De huidige minister-president Jan Peter Balkenende wordt de eerste vaste voorzitter van de Europese Raad van regeringsleiders.
Als Verhagen dan promoveert naar het torentje, neemt verkeersminister Camiel Eurlings zijn post op Buitenlandse Zaken over, schrijft het Financieele Dagblad.
Neeee, ik kan ze beide goed imiteren. Normen en waarden, waarden en normen inwisselen voor Maxiem Verhaeche uit Limbawwech.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:07 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)euwe_premier___.html
Toen ik Balkenende ontwijkend hoorde reageren op de vraag of hij naar Brussel ging, vermoede ik al iets. We zullen zien of het ook daadwerkelijk gebeurd.
Ik had niks anders verwacht.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Jarno het volgende:
Chique, Nederland in de steek laten in tijden van nood voor een plekje in Europa.
Mja, het is wel een typische CDA streek: gaan waar het pluche het zachtst is.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik had niks anders verwacht.
Een actief twitterende premier... en dan foto's van de geheime koffie van Bea!quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef remlof het volgende:
Prima, Verhagen heeft tenminste nog een beetje charisma.
Of nog beter verdedigen tov europa.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Jarno het volgende:
Chique, Nederland in de steek laten in tijden van nood voor een plekje in Europa.
Nout Wellink zit nog steeds op z'n plaats, dus achterlijk is balkie wel.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Of nog beter verdedigen tov europa.
Ik vind het prima. Mensen komen en gaan en volgens mij zijn ze beide niet achtelijk al zijn ze niet helemaal mijn smaak.
Als Balkenende op die plek net zo daadkrachtig en inspirerend bezig gaatquote:Op donderdag 17 september 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:
Of nog beter verdedigen tov europa.
Volgens mij valt die onder Wouter (en ja via die weg uiteindelijk dus ook onder JP) en ik heb niet het gevoel dat die erg aktief bezig is of zal luisteren naar JPBquote:Op donderdag 17 september 2009 08:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nout Wellink zit nog steeds op z'n plaats, dus achterlijk is balkie wel.
Ik zeg ook dat ik het niet geheel eens ben met zijn beleid maar dat hij het land in de steek laat en dergelijke opmerkingen gaan mij te ver. Het is niet dat hij zijn zakken gaat vullen in het bedrijfsleven.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:14 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als Balkenende op die plek net zo daadkrachtig en inspirerend bezig gaat.
Wat ben jij kansloos...quote:Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef Yi-Long het volgende:
en ik begrijp ook niet waarom zo'n autistische egoistische uberkneus naar zo'n hoge functie in het EP kan gaan...
Dat maakt natuurlijk niet uit. Hij heeft Nederland uitgeleverd aan de EU in ruil voor persoonlijke ambities. Ben je niet heel pro-EU, ten koste van het land waarvan je gezworen hebt er voor op te komen, dan kun je de echt mooie banen wel vergeten. En het geld komt er wel achteraan hoor, het speciale EU-belastingregime, korting op een nieuwe auto van de autolobby... Het is ook gewoon een vorm van corruptie, je positie gebruiken voor je eigenbelang ipv het belang waar je ervoor zit. Het is deze corruptie waarmee de EU macht over de lidstaten verwerft.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat ik het niet geheel eens ben met zijn beleid maar dat hij het land in de steek laat en dergelijke opmerkingen gaan mij te ver. Het is niet dat hij zijn zakken gaat vullen in het bedrijfsleven.
Volgens mij heeft de JPB ook nog nooit iets gedaan dat je hem kan betichten van eigen zakken vullen. De beste man gebruikt in tegenstelling van zijn collega's niet eens zijn creditcard.
Dit is ook wel een waar woord. Ik heb sowieso vrij weinig met eurlings. Qua competentie kan hij wat mij betreft zo bij de PVV.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prima dat Verhagen het gaat doen, maar Eurlings op BZ? Wtf, niemand neemt zo'n kerel serieus toch?!
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 september 2009 08:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prima dat Verhagen het gaat doen, maar Eurlings op BZ? Wtf, niemand neemt zo'n kerel serieus toch?!
En de katholieken krijgen meer macht binnen de regering, goeie zaak, gereformeerden zijn van die zemelaars. Vraag me allen af of de CU hier zo blij mee is.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:35 schreef Maximus.Proximus het volgende:
De ratten verlaten het schip?
Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het FD is de primaire bron, Telegraaf neemt het over.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:43 schreef remlof het volgende:
[..]
En de katholieken krijgen meer macht binnen de regering, goeie zaak, gereformeerden zijn van die zemelaars. Vraag me allen af of de CU hier zo blij mee is.
Als dit gerucht waar is dan he, het stond wel in de Telegraag natuurlijk
Eenschquote:Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.
Een verademing t.o.v. zijn voorgangers op die post.
Die bron kan ik niet lezen.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Het FD is de primaire bron, Telegraaf neemt het over.
http://www.fd.nl/artikel/(...)opvolging-balkenende
Een minister van verkeer e.d. die eens gewoon beslissingen neemt, dat is lang geleden.. Ik vind dat Eurlings het idd helemaal niet slecht doet.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:47 schreef Godtje het volgende:
[..]
Eensch
Lastige post waar hij het best aardig doet naar mijn idee.
Populistisch of niet, hij heeft wel gelijk.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Eurlings is wel erg populistisch met zijn geklaag op de millieumaffia
Stijver dan Balkenende is onmogelijkquote:Op donderdag 17 september 2009 08:56 schreef Corkscrew het volgende:
Volgens mij doet Eurlings het prima, maar die mag van mij blijven zitten.
Verhagen als premier staat me op zich wel aan, hij is alvast wat charismatischer en uitgesprokener dan Balkenende - aan de andere kant wel wat stijver natuurlijk.
Nederland in de steek laten? MP blijven, dat is Nederland in de steek laten. JP weg zou een zege zijn voor de toekomst van het land.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Jarno het volgende:
Het CDA is uit op een coalitie met Wilders. Dat is de enige reden.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Nederland in de steek laten? MP blijven, dat is Nederland in de steek laten. JP weg zou een zege zijn voor de toekomst van het land.
Onzin.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Populistisch of niet, hij heeft wel gelijk.
Die milieuhippies hebben veelste veel macht om belangrijke projecten te blokkeren.
Gisteren had het CDA het ineens over het terugdringen van de huwelijksmigratiequote:Op donderdag 17 september 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het CDA is uit op een coalitie met Wilders. Dat is de enige reden.
Het project met betrekking tot de A4 is jaren (40 jaar!) tegengehouden door de 'milieuridders' en is nu eindelijk doorgezet. Het is net zo slecht, al dan niet slechter! voor het milieu om de hele dag stil te staan op dezelfde plek.quote:
Als de overheid zijn werk goed zou doen zou het niet mogelijk zijn het te blokkeren hè.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Die milieuhippies hebben veelste veel macht om belangrijke projecten te blokkeren.
Dat dus idd.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het project met betrekking tot de A4 is jaren (40 jaar!) tegengehouden door de 'milieuridders' en is nu eindelijk doorgezet. Het is net zo slecht, al dan niet slechter! voor het milieu om de hele dag stil te staan op dezelfde plek.
Verhagen is nog rechtserquote:Op donderdag 17 september 2009 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Zou een goede ontwikkeling zijn. NIet dat Verhagen geweldig is maar die vent verdraag ik wel een stuk beter dan JP. Mooi als die wordt weggestopt in Europa.
Maar wel Katholiek, dus een stuk vrolijker...quote:
Dat is voor KK alleen maar meer reden tot haat, doodsverwensingen, beledigingen, vooroordelen, bekrompenheid, en meer van zijn gebruikelijke repertoire.quote:
Ik neem KK dan ook al maanden niet meer serieus...quote:Op donderdag 17 september 2009 09:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is voor KK alleen maar meer reden tot haat, doodsverwensingen, beledigingen, vooroordelen, bekrompenheid, en meer van zijn gebruikelijke repertoire.
Balkenende heeft totaal geen uitstraling, wordt volgens mij international niet serieus genomen als sparringpartner en het ontbreekt hem inderdaad aan daadkracht en leiderschap. Het is een wonder dat het CDA onder zijn leiding toch keer-op-keer de grootste partij van Nederland blijft, dat is dan weer wel een compliment waard.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:49 schreef isogram het volgende:
Alles beter dan Balkenende. Hoe eerder die man het podium van de Nederlandse politiek verlaat, hoe liever. Balkenende is nooit een premier van alle Nederlanders geweest, zoals zijn partijgenoot Lubbers en voorganger Kok wél waren. Tot overmaat van ramp beschikt de man ook niet over leiderschapskwaliteiten. Op veel cruciale momenten is Balkenende de grote afwezige, of degene die zich hult in stilzwijgen. Menig kwestie heeft -ie bijzonder knullig aangepakt en ondanks flinke mediatraining en zijn nieuwe, gekunsteld lage spreekstem blijft hij knullig overkomen. Verder is de man verantwoordelijk voor desastreus CDA-beleid.
Al het geld dat de rijksoverheid heeft gestoken in rechtsprocedures tegen de gemeenten en belangenverenigingen had ze ook, samen met het voor de A4 gereserveerde bedrag, kunnen steken in de aanleg van hoogwaardig openbaar vervoer. In plaats daarvan verkoos ze om 46 jaar lang aan het plan vast te houden.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het project met betrekking tot de A4 is jaren (40 jaar!) tegengehouden door de 'milieuridders' en is nu eindelijk doorgezet. Het is net zo slecht, al dan niet slechter! voor het milieu om de hele dag stil te staan op dezelfde plek.
De mensen met een eigen huis en de boeren en Christenen zullen gewoon op CDA blijven stemmen, en dan kun je er een willekeurige oude blanke kneus neerzetten als leider, maar heel erg veel maakt dat voor dat (hele grote) deel van de CDA-stemmers niet uit.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:55 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Balkenende heeft totaal geen uitstraling, wordt volgens mij international niet serieus genomen als sparringpartner en het ontbreekt hem inderdaad aan daadkracht en leiderschap. Het is een wonder dat het CDA onder zijn leiding toch keer-op-keer de grootste partij van Nederland blijft, dat is dan weer wel een compliment waard.
In een land als NL met erg veel woon-werk verkeer, heb je gewoon op alle vlakken een zeer goede infrastructuur nodig, oftewel logische wegenverbindingen, genoeg asfalt, maar ook een zeer goed OV dat als goedkoop alternatief kan dienen voor de auto.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Al het geld dat de rijksoverheid heeft gestoken in rechtsprocedures tegen de gemeenten en belangenverenigingen had ze ook, samen met het voor de A4 gereserveerde bedrag, kunnen steken in de aanleg van hoogwaardig openbaar vervoer. In plaats daarvan verkoos ze om 46 jaar lang aan het plan vast te houden.
Het is de overheid die voor stilstand zorgt, niet de milieubeweging.
De hamvraag!quote:Op donderdag 17 september 2009 10:05 schreef Yi-Long het volgende:
Ontopic: Mocht Balkenende vertrekken, hoe gaat het dan verder met dat Irak-onderzoek!?
ik ben werkelijk ondersteboven van je argumentatie. geen speld tussen te krijgen.quote:
Hmm had ik nog niet over nagedacht, maar klinkt goed. Die coalitie zit eraan te komen, alleen Balkenende zou er te beschadigd uitkomen, dus kun je als CDA je hoofdpion beter in een ander zeteltje neerzetten. Balkenende's hele carriere is volgens mij ook gewoon het georkestreerd door het partijbureau. En JP laat zich dat welgevallen.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Het CDA is uit op een coalitie met Wilders. Dat is de enige reden.
Eurlings zet idd de milieulobby deels op een zijspoor, maar het is niet eerlijk om de milieulobby de schuld van de A4 in de schoenen te schuiven. Dat project is meermaals stilgelegd door oa het kabinet en de tweede kamer, zonder dat de milieulobby daar een grote rol in speelde. Nu wel, maar ze schieten dan ook al een jaar of 10 finaal door (ze zijn tegen alles, zelfs over spoorlijnen zeiken ze nog). Nuancerend moet je ook stellen dat de ambtenaren ook niet altijd even goed bezig zijn (understatement).quote:Op donderdag 17 september 2009 10:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
In een land als NL met erg veel woon-werk verkeer, heb je gewoon op alle vlakken een zeer goede infrastructuur nodig, oftewel logische wegenverbindingen, genoeg asfalt, maar ook een zeer goed OV dat als goedkoop alternatief kan dienen voor de auto.
In beide heeft de overheid al zeer lang gefaald.
Neemt niet weg dat het ze vooral bij dat 1ste punt vooral erg moeilijk wordt gemaakt door de millieubewegingen. Hier in Alkmaar merk ik het trouwens ook dat je soms echt belachelijk moet omrijden om ergens te kunnen komen, en dat is dan alleen nog maar op lokaal niveau...
Maar goed, dan wijken we wel erg af van het huidige topic.
Ontopic: Mocht Balkenende vertrekken, hoe gaat het dan verder met dat Irak-onderzoek!?
Wij hebben het volste vertrouwen in onze trainer.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Balkenende heeft net in de Kamer gezegd dat 't niet waar is. Opgelost![]()
bron: radionieuws
Hij wacht natuurlijk tot JdHS omvalt.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Natuurlijk, anders had hij zelf carriere moeten maken. Nu hebben ze met geld van het CDA, de Brabantse Boerenbond en uit de staatskas een leerstoel CDA-kunde voor hem gecreeerd, en dus een baan en een titel voor hem gekocht. Net als Wilders heeft hij ook nog nooit wat anders verdiend dan belastinggeld.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:47 schreef speknek het volgende:
Balkenende's hele carriere is volgens mij ook gewoon het georkestreerd door het partijbureau. En JP laat zich dat welgevallen.
Maar dat was de vraag niet. De vraag was of hij aan zou blijven als premier wanneer de kamer het vertrouwen in dit kabinet zou houden. Die vraag heeft hij door ingrijpen van de kamervoorzitter niet eenduidig hoeven beantwoorden.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat heeft hij dan gemeen met de KKKquote:Op donderdag 17 september 2009 09:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat is voor KK alleen maar meer reden tot haat, doodsverwensingen, beledigingen, vooroordelen, bekrompenheid, en meer van zijn gebruikelijke repertoire.
Ik vind hem een sluwe vos.....Ik hoop dat hij het nooit wordt. Ik vertrouw hem gewoon niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 11:30 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik heb het no zo op Verhagen. Altijd die gespeelde verontwaardigheid. Boos kijkend in de camera
Een beetje gluiperig, maar misschien is dat wel nodig in de politiek
Wat zullen we zeggen, je hebt weinig geschiedkundige kennis?quote:Op donderdag 17 september 2009 09:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Wát? En ik maar denken dat de Britten gek waren met hun Tony Blair -> Gordon Brown-switch en dat zoiets in Nederland staatsrechtelijk onmogelijk is. Een zet als deze zou belachelijk ondemocratisch zijn.
quote:Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef Yi-Long het volgende:
Goh... dit hadden we niet zien aankomen.de normen en waarden van JP. Niet zo vreemd ook dat het onafhankelijke Irak-onderzoek weer werd doorgeschoven
Ik zal blij zijn als hij is opgerot, maar eerlijk gezegd zie ik hem liever ter verantwoording geroepen worden voor zijn jarenlange falen en verkeerde beslissingen, en ik begrijp ook niet waarom zo'n autistische egoistische uberkneus naar zo'n hoge functie in het EP kan gaan...
Correct. Zie Westerschelde.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
bronquote:Balkenende noemt zijn vertrek ‘flauwekul’
Gepubliceerd op 17 september 2009 11:16, bijgewerkt op 17 september 2009 14:00
DEN HAAG - Minister-president Jan Peter Balkenende spreekt tegen dat hij in de race is voor een hoge post in Europa. Hij noemde geruchten hierover donderdagochtend ‘flauwekul’. Op de vraag of hij aanblijft als premier, antwoordde Balkenende in de wandelgangen van de Tweede Kamer: ‘Natuurlijk, zo is dat.’
Verhagen premier
Hij reageerde op een bericht in Het Financieele Dagblad dat binnen het CDA al is afgesproken dat Maxime Verhagen de nieuwe premier wordt als het Balkenende lukt voorzitter te worden van de Europese Raad. In Den Haag en Brussel gaan al maanden geruchten dat Balkenende in beeld zou zijn als eerste permanente voorzitter van de Europese raad. Volgens het verdrag van Lissabon, dat nog niet door alle lidstaten is geratificeerd, moet er in de loop van begin volgend jaar een voorzitter zijn.
Ook de oppositie in de Tweede Kamer eiste donderdag aan het begin van de tweede dag van de algemene beschouwingen meteen helderderheid. ‘Ik wil rechttoe rechtaan de garantie horen dat hij niet als een dief in de nacht vertrekt’, stelde VVD-leider Mark Rutte. ‘Het vertrek van het boegbeeld’ betekent volgens D66-leider Alexander Pechtold nieuwe verkiezingen.
Geen garanties
Balkenende zei dat garanties niet te geven zijn. Hij wees erop dat hij bijvoorbeeld zelf al eens een tijdje in het ziekenhuis lag. ‘Maar mijn ambitie is het om van deze kabinetsperiode een succes te maken. Mijn agenda reikt tot 2015.’
Ook PVV-leider Geert Wilders vroeg naar het aanblijven van Balkenende, tot groot genoegen van de premier zelf. ‘Wat is dit voor mij een fantastisch moment’, verwees Balkenende naar de eerdere momenten dat Wilders steevast om het aftreden van Balkenende vroeg. ‘En dan nu de vraag: u gaat toch niet weg. Dit is een van de grootste momenten van de heer Wilders in de Kamer’, zei Balkenende.
Overigens kondigde Wilders voor later op de dag opnieuw een motie van wantrouwen aan. Hij wil zo snel mogelijk verkiezingen.
Nou is er nog het referendum in Ierland, de vraag is of daar na de grote (inter)nationale druk een 2e keer Nee komt uitrollen.quote:Deze waarden vinden in Europa hun oorsprong. Juist nu is en blijft Europese samenwerking essentieel. De regering ziet uit naar de inwerkingtreding van het Verdrag van Lissabon.
quote:Op donderdag 17 september 2009 16:45 schreef BereNDD het volgende:
jammer dat er niet staat "blijft tot het ende"
D66/GL/VVD coalitie zie ik wel zitten anders.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:50 schreef etidoc het volgende:
De man doet 't niet best, maar ik zie niet in wie er in vredesnaam een betere job kan doen onder de huidige omstandigheden. ...
Deze coalitie is butt, maar een linkse coalitie is ook niets ( laat waarschijnlijk de schulden nog veeeeeeeeel verder oplopen) en een echt rechtse coalitie met Wilders ga ik niet eens noemen...
Dus van mij mag hij blijven.
En dat laatste zie jij als een goede ontwikkeling?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:18 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het zou op zich een goede ontwikkeling zijn. Balkenende heeft zich zo ingegraven tegen Wilders dat een kabinet met Balkenende en Wilders simpelweg niet geloofwaardig is. Als Balkenende echter zou vertrekken zal een PVV-CDA-VVD kabinet stukken realistischer worden.
Ach, dan zal Verhagen 1 snel de geschiedenisboeken in verdwijnen. Verhagen 2 wordt dan een coalitie zonder de PVV en zal het wel uitkomen op een mix van CDA, PvdA, VVD, CU, D'66. Dan heeft het stemvee ook weer z'n pleziertje gehad, net als met de LPF.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:21 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat laatste zie jij als een goede ontwikkeling?
CU en D66 kunnen elkaar niet uitstaan en ik zie ook niet hoe het CDA en D66 voor een tweede keer aan elkaar te lijmen zijn. Dit gaat dus nog veel minder werken dan een VVD CDA PVV kabinet.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:47 schreef waht het volgende:
[..]
Ach, dan zal Verhagen 1 snel de geschiedenisboeken in verdwijnen. Verhagen 2 wordt dan een coalitie zonder de PVV en zal het wel uitkomen op een mix van CDA, PvdA, VVD, CU, D'66. Dan heeft het stemvee ook weer z'n pleziertje gehad, net als met de LPF.
Jaquote:
Daarom zei ik ook 'mix' en niet perse een coalitie met CU en D'66, maar de ene of de andere. Maar we zullen zien hoe het loopt. Nog wel even wachten want het kabinet gaat niet vallen.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
CU en D66 kunnen elkaar niet uitstaan en ik zie ook niet hoe het CDA en D66 voor een tweede keer aan elkaar te lijmen zijn. Dit gaat dus nog veel minder werken dan een VVD CDA PVV kabinet.
Het CDA zou direct kiezen voor D66 als de alternatieven de SP, Wilders en Groenlinks zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
CU en D66 kunnen elkaar niet uitstaan en ik zie ook niet hoe het CDA en D66 voor een tweede keer aan elkaar te lijmen zijn. Dit gaat dus nog veel minder werken dan een VVD CDA PVV kabinet.
Da 's natuurlijk wat anders dan halverwege de kabinetsperiode van premier switchen. Ik zie die motie van wantrouwen wel aankomen als ze dit doorzetten.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat zullen we zeggen, je hebt weinig geschiedkundige kennis?
Volgens mij zijn zowel Kok als Lubbers in het zadel gehesen na een verkiezing waar resp. Den Uyl en Van Agt de partij verkiezings-kar hadden getrokken.
Nee, daar hebben we het niet over. Men verwacht dat het Verdrag van Lissabon later dit jaar in werking zal treden, waarmee de functie die Balkenende volgens het nieuwsbericht ambieert gecreëerd wordt. Aangezien JP volgens dit bericht de eerste voorzitter zou worden, zou hij dus wel degelijk dit jaar al zijn functie als premier moeten opgeven en niet pas in mei 2011.quote:Zou wel uitzonderlijk zijn als dit mid-sessie gebeurt, en dat zal dus ook niet gebeuren, we hebben het over na de verkiezingen.
Onzin. Bij goede plannen hebben ze geen poot om op te staan. Dit domme misverstand moet eindelijk eens de wereld uitquote:Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wees gerust CDA en D66 passen nog een stuk meer bij elkaar dan CDA en PVVquote:Op donderdag 17 september 2009 18:50 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
CU en D66 kunnen elkaar niet uitstaan en ik zie ook niet hoe het CDA en D66 voor een tweede keer aan elkaar te lijmen zijn.
Zijn broer heeft zeer grote belangen bij de oorlog in Afghanistan hoor, google maar op Roland Balkenende.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:21 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zeg ook dat ik het niet geheel eens ben met zijn beleid maar dat hij het land in de steek laat en dergelijke opmerkingen gaan mij te ver. Het is niet dat hij zijn zakken gaat vullen in het bedrijfsleven.
Volgens mij heeft de JPB ook nog nooit iets gedaan dat je hem kan betichten van eigen zakken vullen. De beste man gebruikt in tegenstelling van zijn collega's niet eens zijn creditcard.
Ligt meer aan z'n partij denk ik. Bijna elke politicus die bij het CDA op die positie had gezeten en een beetje degelijk bleef was dat wel gelukt. Laat hem maar eens de PvdA of de VVD een paar jaar leiden.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:54 schreef Picchia het volgende:
Balkenende is ook één van de langstzittende Europese leiders volgens mij. De meeste Europese leiders zijn net verkozen. Het zou me absoluut niets verbazen als hij daadwerkelijk in aanmerking komt voor een plek in Europa. Hij is onderhand een bekend gezicht daar. Ik vind eigenlijk dat hij die kans niet moet laten liggen. Dat komt beter uit voor zowel onze nationale als onze internationale situatie.
Balkenende is een economisch liberaal. Maak jij je maar niet druk.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef MouseOver het volgende:
Op zich is het altijd mooi als een nederlander hoog in de EU hierarchie komt. En hij is volgens mij absoluut een competent politicus maar lijkt het hier gewoon een beetje gehad te hebben.
Echter, ik kan er met m'n verstand niet bij dat tegenstanders van Balkenende zo staan te trappelen als hij "oprot" naar Brussel. Echt niet. Ok, hij heeft volgens mij een aardig aandeel in de betutteling van de laatste tijd, maar als hij in Brussel hebben we er op de korte termijn misschien even geen last meer van, maar uiteindelijk kan hij daar z'n kunsten vertonen. En dan krijgen we het dubbel en dwars terug, al is het dan met enige vertraging. Of je daar nu zo blij van moet worden..
Juist !!quote:Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.
Heeft wel de kilometerheffing geblokkeerd. Niet fraai.quote:
Het charisma van een deurmat bedoel je.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef remlof het volgende:
Prima, Verhagen heeft tenminste nog een beetje charisma.
Ik vind Eurlings niet eens zo heel bijzonder meer, maar zijn expertise in Europa zou goed van te pas komen als hij minister van BuZa wordt.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja, dat mag.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:47 schreef DennisMoore het volgende:
Mag een minister geen stelling innemen?
En ik zou nu bijna je post-historie gaan checken...quote:Op donderdag 17 september 2009 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ja, dat mag.
Maar Verhagen is compromisloos, koppig en eenkennig.
Ja, dat is dus exact de positie die in Nederland de premier formeel ook heeft. Voorzitter van de ministerraad, de eerste onder de gelijken. Met een kleine staf. En toch macht en invloed.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
Hij staat niet boven de regeringsleiders, hij staat er formeel tussen. In de praktijk heeft hij echter niet zoveel macht en invloed (een kleine staf enzovoorts) en dat is natuurlijk ook precies de bedoeling.
Hij is toch geen ambassadeur? Balkenende zit nu ook niet als premier in het kabinet om de Zeeuwse positie in Nederland te versterken, dat is niet zijn taak.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:49 schreef Picchia het volgende:
Op voorwaarde dat hij daar heen gaat met de intentie om de Nederlandse positie in Europa te versterken, natuurlijk.
Ik heb eigenlijk een grote voorkeur naar D66, meer niet.quote:Op donderdag 17 september 2009 23:53 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En ik zou nu bijna je post-historie gaan checken....
Lubbers is inderdaad premier geworden in 1982 terwijl Van Agt de lijsttrekker was. Kok werd fractievoorzitter nadat Den Uyl lijsttrekker was in 1986, maar dat is geen ongebruikelijke stap.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:55 schreef ExTec het volgende:
Volgens mij zijn zowel Kok als Lubbers in het zadel gehesen na een verkiezing waar resp. Den Uyl en Van Agt de partij verkiezings-kar hadden getrokken.
Ja, Wilders for president! Gewoon Belgie binnenvallen omdat ze weigeren mee te werken aan de deportatie van het grote aantal moslims in Antwerpen, met Nederland uit de EU stappen en banden met de rest van Europa afsluiten, bij je bezoek aan Amerika Obama op z'n bek slaan omdat ie met de prins van Saudi-Arabie heeft gepraat en Iran plat bombarderen omdat ze een bedreiging voor de wereld zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Balkenende zou algeheel moeten aftreden.
Europa en Nederland hebben geen behoefte aan kritiekloze bruggenbouwers, maar aan rücksichtlose spierbundels.
Hij is nog niet eens 5 jaar Europarlementariër geweest volgens mijquote:Op donderdag 17 september 2009 23:48 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik vind Eurlings niet eens zo heel bijzonder meer, maar zijn expertise in Europa zou goed van te pas komen als hij minister van BuZa wordt.
In Nederland is hij inderdaad de eerste onder gelijken. Dat komt omdat de premier hier een ministerie van Algemene Zaken heeft die, op een paar taken na, volledig in dienst staat van het coordineren. De premier heeft hier dus een grote ondersteuning waar hij voordeel uit kan putten. Ook is de premier hier natuurlijk hét boegbeeld, vertegenwoordigd hij ons in het buitenland én geeft hij de doorslag bij gelijke stemmingen in de ministerraad.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:01 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is dus exact de positie die in Nederland de premier formeel ook heeft. Voorzitter van de ministerraad, de eerste onder de gelijken. Met een kleine staf. En toch macht en invloed.
Het is nog volkomen onduidelijk hoe deze nieuwe functie uit gaat pakken, in welke mate de voorzitter de Europese Raad zijn stempel op het beleid kan drukken.
Ik zie GL niet snel samenwerken met de VVD, omdat ze lijnrecht tegenover elkaar staan inzake hét kernpunt van GroenLinks - milieu en natuur. Volgens GroenLinks mag economische groei niet ten koste gaan van het milieu, volgens de VVD gaat economie boven alles, ook als dat betekent dat er snelwegen door natuurgebieden moeten worden getrokken en er kerncentrales moeten worden gebouwd. Ze zullen het nooit eens kunnen worden over een regeerakkoord.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:07 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
D66/GL/VVD coalitie zie ik wel zitten anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |