abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72829476
quote:
AMSTERDAM - Drie CDA-bronnen weten het zeker: Maxime Verhagen wordt de nieuwe premier. De huidige minister-president Jan Peter Balkenende wordt de eerste vaste voorzitter van de Europese Raad van regeringsleiders.

Als Verhagen dan promoveert naar het torentje, neemt verkeersminister Camiel Eurlings zijn post op Buitenlandse Zaken over, schrijft het Financieele Dagblad.
http://www.telegraaf.nl/b(...)euwe_premier___.html

Toen ik Balkenende ontwijkend hoorde reageren op de vraag of hij naar Brussel ging, vermoede ik al iets. We zullen zien of het ook daadwerkelijk gebeurd.
pi_72829493
Chique, Nederland in de steek laten in tijden van nood voor een plekje in Europa.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2009 @ 08:09:15 #3
145738 superworm
is erbij
pi_72829498
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:07 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)euwe_premier___.html

Toen ik Balkenende ontwijkend hoorde reageren op de vraag of hij naar Brussel ging, vermoede ik al iets. We zullen zien of het ook daadwerkelijk gebeurd.
Neeee, ik kan ze beide goed imiteren. Normen en waarden, waarden en normen inwisselen voor Maxiem Verhaeche uit Limbawwech.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72829500
Kan Pechtold een beetje goed overweg met Verhagen? Voor de volgende periode dus?
  donderdag 17 september 2009 @ 08:09:35 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_72829505
Prima, Verhagen heeft tenminste nog een beetje charisma.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 08:09:46 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72829508
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Jarno het volgende:
Chique, Nederland in de steek laten in tijden van nood voor een plekje in Europa.
Ik had niks anders verwacht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72829513
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik had niks anders verwacht.
Mja, het is wel een typische CDA streek: gaan waar het pluche het zachtst is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_72829517
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef remlof het volgende:

Prima, Verhagen heeft tenminste nog een beetje charisma.
Een actief twitterende premier... en dan foto's van de geheime koffie van Bea!
pi_72829521
quote:
Of nog beter verdedigen tov europa.
Ik vind het prima. Mensen komen en gaan en volgens mij zijn ze beide niet achtelijk al zijn ze niet helemaal mijn smaak.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 08:12:27 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72829533
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik vind het prima. Mensen komen en gaan en volgens mij zijn ze beide niet achtelijk al zijn ze niet helemaal mijn smaak.
Nout Wellink zit nog steeds op z'n plaats, dus achterlijk is balkie wel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72829560
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:11 schreef Godtje het volgende:

Als Balkenende op die plek net zo daadkrachtig en inspirerend bezig gaat .
pi_72829603
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nout Wellink zit nog steeds op z'n plaats, dus achterlijk is balkie wel.
Volgens mij valt die onder Wouter (en ja via die weg uiteindelijk dus ook onder JP) en ik heb niet het gevoel dat die erg aktief bezig is of zal luisteren naar JPB
pi_72829629
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als Balkenende op die plek net zo daadkrachtig en inspirerend bezig gaat .
Ik zeg ook dat ik het niet geheel eens ben met zijn beleid maar dat hij het land in de steek laat en dergelijke opmerkingen gaan mij te ver. Het is niet dat hij zijn zakken gaat vullen in het bedrijfsleven.

Volgens mij heeft de JPB ook nog nooit iets gedaan dat je hem kan betichten van eigen zakken vullen. De beste man gebruikt in tegenstelling van zijn collega's niet eens zijn creditcard.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:23:46 #14
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72829667
Goh... dit hadden we niet zien aankomen. de normen en waarden van JP. Niet zo vreemd ook dat het onafhankelijke Irak-onderzoek weer werd doorgeschoven

Ik zal blij zijn als hij is opgerot, maar eerlijk gezegd zie ik hem liever ter verantwoording geroepen worden voor zijn jarenlange falen en verkeerde beslissingen, en ik begrijp ook niet waarom zo'n autistische egoistische uberkneus naar zo'n hoge functie in het EP kan gaan...
pi_72829718
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:23 schreef Yi-Long het volgende:
en ik begrijp ook niet waarom zo'n autistische egoistische uberkneus naar zo'n hoge functie in het EP kan gaan...
Wat ben jij kansloos...

Mooie mogelijkheid voor JP, als je dan toch het hoogste in de politiek wilt bereiken dan moet hij die kans zeker nemen. 't zou alleen wel wat netter zijn het na z'n regeerperiode te doen, maarja, we zullen zien.
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_72829756
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:21 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik zeg ook dat ik het niet geheel eens ben met zijn beleid maar dat hij het land in de steek laat en dergelijke opmerkingen gaan mij te ver. Het is niet dat hij zijn zakken gaat vullen in het bedrijfsleven.

Volgens mij heeft de JPB ook nog nooit iets gedaan dat je hem kan betichten van eigen zakken vullen. De beste man gebruikt in tegenstelling van zijn collega's niet eens zijn creditcard.
Dat maakt natuurlijk niet uit. Hij heeft Nederland uitgeleverd aan de EU in ruil voor persoonlijke ambities. Ben je niet heel pro-EU, ten koste van het land waarvan je gezworen hebt er voor op te komen, dan kun je de echt mooie banen wel vergeten. En het geld komt er wel achteraan hoor, het speciale EU-belastingregime, korting op een nieuwe auto van de autolobby... Het is ook gewoon een vorm van corruptie, je positie gebruiken voor je eigenbelang ipv het belang waar je ervoor zit. Het is deze corruptie waarmee de EU macht over de lidstaten verwerft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72829821
De ratten verlaten het schip?
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_72829834
Prima dat Verhagen het gaat doen, maar Eurlings op BZ? Wtf, niemand neemt zo'n kerel serieus toch? !
pi_72829846
Goede zaak. JP is natuurlijk niet echt een leider hè. Hij is goed in samen tot een oplossing komen. Daarmee komt hij in Europa meer tot zijn recht dan als MP.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72829865
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Prima dat Verhagen het gaat doen, maar Eurlings op BZ? Wtf, niemand neemt zo'n kerel serieus toch? !
Dit is ook wel een waar woord. Ik heb sowieso vrij weinig met eurlings. Qua competentie kan hij wat mij betreft zo bij de PVV.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_72829867
quote:

Waarom niet?
  donderdag 17 september 2009 @ 08:43:20 #22
104871 remlof
Europees federalist
pi_72829925
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:35 schreef Maximus.Proximus het volgende:
De ratten verlaten het schip?
En de katholieken krijgen meer macht binnen de regering, goeie zaak, gereformeerden zijn van die zemelaars. Vraag me allen af of de CU hier zo blij mee is.

Als dit gerucht waar is dan he, het stond wel in de Telegraag natuurlijk
  donderdag 17 september 2009 @ 08:44:44 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72829947
quote:
Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.

Een verademing t.o.v. zijn voorgangers op die post.
pi_72829953
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:43 schreef remlof het volgende:

[..]

En de katholieken krijgen meer macht binnen de regering, goeie zaak, gereformeerden zijn van die zemelaars. Vraag me allen af of de CU hier zo blij mee is.

Als dit gerucht waar is dan he, het stond wel in de Telegraag natuurlijk
Het FD is de primaire bron, Telegraaf neemt het over.

http://www.fd.nl/artikel/(...)opvolging-balkenende
pi_72830003
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.

Een verademing t.o.v. zijn voorgangers op die post.
Eensch
Lastige post waar hij het best aardig doet naar mijn idee.
pi_72830031
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:

Het FD is de primaire bron, Telegraaf neemt het over.

http://www.fd.nl/artikel/(...)opvolging-balkenende
Die bron kan ik niet lezen.
pi_72830093
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:47 schreef Godtje het volgende:

[..]

Eensch
Lastige post waar hij het best aardig doet naar mijn idee.
Een minister van verkeer e.d. die eens gewoon beslissingen neemt, dat is lang geleden.. Ik vind dat Eurlings het idd helemaal niet slecht doet.
pi_72830145
Volgens mij doet Eurlings het prima, maar die mag van mij blijven zitten.

Verhagen als premier staat me op zich wel aan, hij is alvast wat charismatischer en uitgesprokener dan Balkenende - aan de andere kant wel wat stijver natuurlijk.
Wie dit leest is alfabeet.
pi_72830215
Eurlings is wel erg populistisch met zijn geklaag op de millieumaffia
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 09:02:37 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72830252
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:00 schreef Klopkoek het volgende:
Eurlings is wel erg populistisch met zijn geklaag op de millieumaffia
Populistisch of niet, hij heeft wel gelijk.
Die milieuhippies hebben veelste veel macht om belangrijke projecten te blokkeren.
pi_72830413
Kom op, Maxime "Israel über alles" Verhagen als premier.......
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_72830444
Wát? En ik maar denken dat de Britten gek waren met hun Tony Blair -> Gordon Brown-switch en dat zoiets in Nederland staatsrechtelijk onmogelijk is. Een zet als deze zou belachelijk ondemocratisch zijn.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:12:20 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_72830453
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:56 schreef Corkscrew het volgende:
Volgens mij doet Eurlings het prima, maar die mag van mij blijven zitten.

Verhagen als premier staat me op zich wel aan, hij is alvast wat charismatischer en uitgesprokener dan Balkenende - aan de andere kant wel wat stijver natuurlijk.
Stijver dan Balkenende is onmogelijk
  donderdag 17 september 2009 @ 09:15:12 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_72830496
quote:
Nederland in de steek laten? MP blijven, dat is Nederland in de steek laten. JP weg zou een zege zijn voor de toekomst van het land.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72830597
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Nederland in de steek laten? MP blijven, dat is Nederland in de steek laten. JP weg zou een zege zijn voor de toekomst van het land.
Het CDA is uit op een coalitie met Wilders. Dat is de enige reden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72830602
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Die milieuhippies hebben veelste veel macht om belangrijke projecten te blokkeren.
Onzin.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72830637
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gisteren had het CDA het ineens over het terugdringen van de huwelijksmigratie
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_72830689
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onzin.
Het project met betrekking tot de A4 is jaren (40 jaar!) tegengehouden door de 'milieuridders' en is nu eindelijk doorgezet. Het is net zo slecht, al dan niet slechter! voor het milieu om de hele dag stil te staan op dezelfde plek.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2009 09:24:51 ]
pi_72830756
Ik vind het nooit zo netjes om je voor 4 jaar te commiteren en dan halverwege toch weg lopen naar een mooier baantje.

Dat gezegd hebbende zou het voor de daadkracht van het kabinet goed zijn de combinatie Balkenende / Bos uit elkaar te trekken. Het is nu al te vaak, te pijnlijk gebleken dat deze 2 mekaar het licht in de ogen niet gunnen en dat die combinatie mekaar verlammen waardoor er niets gebeurd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 17 september 2009 @ 09:27:51 #40
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72830768
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:02 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als de overheid zijn werk goed zou doen zou het niet mogelijk zijn het te blokkeren hè. Maar hey, in plaats van de overheid te willen dwingen goed werk te doen wil je mensen die de overheid nog enigzins scherp houden tegenhouden. Goed bezig ja.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 09:28:10 #41
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72830778
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het project met betrekking tot de A4 is jaren (40 jaar!) tegengehouden door de 'milieuridders' en is nu eindelijk doorgezet. Het is net zo slecht, al dan niet slechter! voor het milieu om de hele dag stil te staan op dezelfde plek.
Dat dus idd.
pi_72830818
Verhagen is een prima kerel al zal hij erg zijn best moeten doen om een beter MP te worden dan oude baas Balkenende.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:33:51 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72830902
Zou een goede ontwikkeling zijn. NIet dat Verhagen geweldig is maar die vent verdraag ik wel een stuk beter dan JP. Mooi als die wordt weggestopt in Europa.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:36:54 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72830961
Hmm, een protestant vervangen door een katholiek. Klinkt goed.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72831085
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Zou een goede ontwikkeling zijn. NIet dat Verhagen geweldig is maar die vent verdraag ik wel een stuk beter dan JP. Mooi als die wordt weggestopt in Europa.
Verhagen is nog rechtser
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 17 september 2009 @ 09:47:48 #46
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_72831218
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verhagen is nog rechtser
Maar wel Katholiek, dus een stuk vrolijker...

Serieus...het zou verdomme een verademing zijn...zo erg is het gesteld met Balkenende.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_72831257
Alles beter dan Balkenende. Hoe eerder die man het podium van de Nederlandse politiek verlaat, hoe liever. Balkenende is nooit een premier van alle Nederlanders geweest, zoals zijn partijgenoot Lubbers en voorganger Kok wél waren. Tot overmaat van ramp beschikt de man ook niet over leiderschapskwaliteiten. Op veel cruciale momenten is Balkenende de grote afwezige, of degene die zich hult in stilzwijgen. Menig kwestie heeft -ie bijzonder knullig aangepakt en ondanks flinke mediatraining en zijn nieuwe, gekunsteld lage spreekstem blijft hij knullig overkomen. Verder is de man verantwoordelijk voor desastreus CDA-beleid.

Voor Verhagen geldt dat laatste ook, maar de man heeft tenminste enige uitstraling en komt fatsoenlijk uit zijn woorden. En ondanks zijn sluwe streken in verkiezingstijd is Verhagen iemand die ook enige sympathie oproept. Dus liever Verhagen dan Balkenende als premier.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:49:35 #48
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72831269
Katholieke Limbo's aan de top

Dat het dan CDA'ers zijn, was helaas niet te vermijden.
pi_72831297
Verhagen op twitter: @Greenfieldy @eefmeijerink @m_olderiekerink Nee, speculaties zijn een favoriet gezelschapsspel rond het Binnenhof.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:50:48 #50
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_72831298
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:47 schreef Semisane het volgende:

[..]

Maar wel Katholiek,

Dat is voor KK alleen maar meer reden tot haat, doodsverwensingen, beledigingen, vooroordelen, bekrompenheid, en meer van zijn gebruikelijke repertoire.
  donderdag 17 september 2009 @ 09:53:36 #51
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_72831380
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat is voor KK alleen maar meer reden tot haat, doodsverwensingen, beledigingen, vooroordelen, bekrompenheid, en meer van zijn gebruikelijke repertoire.
Ik neem KK dan ook al maanden niet meer serieus...
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_72831419
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:49 schreef isogram het volgende:
Alles beter dan Balkenende. Hoe eerder die man het podium van de Nederlandse politiek verlaat, hoe liever. Balkenende is nooit een premier van alle Nederlanders geweest, zoals zijn partijgenoot Lubbers en voorganger Kok wél waren. Tot overmaat van ramp beschikt de man ook niet over leiderschapskwaliteiten. Op veel cruciale momenten is Balkenende de grote afwezige, of degene die zich hult in stilzwijgen. Menig kwestie heeft -ie bijzonder knullig aangepakt en ondanks flinke mediatraining en zijn nieuwe, gekunsteld lage spreekstem blijft hij knullig overkomen. Verder is de man verantwoordelijk voor desastreus CDA-beleid.
Balkenende heeft totaal geen uitstraling, wordt volgens mij international niet serieus genomen als sparringpartner en het ontbreekt hem inderdaad aan daadkracht en leiderschap. Het is een wonder dat het CDA onder zijn leiding toch keer-op-keer de grootste partij van Nederland blijft, dat is dan weer wel een compliment waard.
pi_72831592
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Al het geld dat de rijksoverheid heeft gestoken in rechtsprocedures tegen de gemeenten en belangenverenigingen had ze ook, samen met het voor de A4 gereserveerde bedrag, kunnen steken in de aanleg van hoogwaardig openbaar vervoer. In plaats daarvan verkoos ze om 46 jaar lang aan het plan vast te houden.

Het is de overheid die voor stilstand zorgt, niet de milieubeweging.
  donderdag 17 september 2009 @ 10:01:51 #54
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72831601
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:55 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Balkenende heeft totaal geen uitstraling, wordt volgens mij international niet serieus genomen als sparringpartner en het ontbreekt hem inderdaad aan daadkracht en leiderschap. Het is een wonder dat het CDA onder zijn leiding toch keer-op-keer de grootste partij van Nederland blijft, dat is dan weer wel een compliment waard.
De mensen met een eigen huis en de boeren en Christenen zullen gewoon op CDA blijven stemmen, en dan kun je er een willekeurige oude blanke kneus neerzetten als leider, maar heel erg veel maakt dat voor dat (hele grote) deel van de CDA-stemmers niet uit.
  donderdag 17 september 2009 @ 10:05:28 #55
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72831716
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Al het geld dat de rijksoverheid heeft gestoken in rechtsprocedures tegen de gemeenten en belangenverenigingen had ze ook, samen met het voor de A4 gereserveerde bedrag, kunnen steken in de aanleg van hoogwaardig openbaar vervoer. In plaats daarvan verkoos ze om 46 jaar lang aan het plan vast te houden.

Het is de overheid die voor stilstand zorgt, niet de milieubeweging.
In een land als NL met erg veel woon-werk verkeer, heb je gewoon op alle vlakken een zeer goede infrastructuur nodig, oftewel logische wegenverbindingen, genoeg asfalt, maar ook een zeer goed OV dat als goedkoop alternatief kan dienen voor de auto.

In beide heeft de overheid al zeer lang gefaald.

Neemt niet weg dat het ze vooral bij dat 1ste punt vooral erg moeilijk wordt gemaakt door de millieubewegingen. Hier in Alkmaar merk ik het trouwens ook dat je soms echt belachelijk moet omrijden om ergens te kunnen komen, en dat is dan alleen nog maar op lokaal niveau...

Maar goed, dan wijken we wel erg af van het huidige topic.

Ontopic: Mocht Balkenende vertrekken, hoe gaat het dan verder met dat Irak-onderzoek!?
pi_72831781
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:05 schreef Yi-Long het volgende:

Ontopic: Mocht Balkenende vertrekken, hoe gaat het dan verder met dat Irak-onderzoek!?
De hamvraag!
pi_72832023
Natuurlijk gaat Verhagen het nu ontkennen... - de kwestie is voorlopig ook nog niet aan de orde. Maar de houdbaarheidsdatum van Balkenende komt toch een keer dichterbij en op dat moment is Verhagen dé aangewezen man om hem op te volgen.
pi_72832140
tvp
pi_72832771
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Onzin.
ik ben werkelijk ondersteboven van je argumentatie. geen speld tussen te krijgen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 17 september 2009 @ 10:47:38 #60
8369 speknek
Another day another slay
pi_72832904
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
Hmm had ik nog niet over nagedacht, maar klinkt goed. Die coalitie zit eraan te komen, alleen Balkenende zou er te beschadigd uitkomen, dus kun je als CDA je hoofdpion beter in een ander zeteltje neerzetten. Balkenende's hele carriere is volgens mij ook gewoon het georkestreerd door het partijbureau. En JP laat zich dat welgevallen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_72833019
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:05 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

In een land als NL met erg veel woon-werk verkeer, heb je gewoon op alle vlakken een zeer goede infrastructuur nodig, oftewel logische wegenverbindingen, genoeg asfalt, maar ook een zeer goed OV dat als goedkoop alternatief kan dienen voor de auto.

In beide heeft de overheid al zeer lang gefaald.

Neemt niet weg dat het ze vooral bij dat 1ste punt vooral erg moeilijk wordt gemaakt door de millieubewegingen. Hier in Alkmaar merk ik het trouwens ook dat je soms echt belachelijk moet omrijden om ergens te kunnen komen, en dat is dan alleen nog maar op lokaal niveau...

Maar goed, dan wijken we wel erg af van het huidige topic.

Eurlings zet idd de milieulobby deels op een zijspoor, maar het is niet eerlijk om de milieulobby de schuld van de A4 in de schoenen te schuiven. Dat project is meermaals stilgelegd door oa het kabinet en de tweede kamer, zonder dat de milieulobby daar een grote rol in speelde. Nu wel, maar ze schieten dan ook al een jaar of 10 finaal door (ze zijn tegen alles, zelfs over spoorlijnen zeiken ze nog). Nuancerend moet je ook stellen dat de ambtenaren ook niet altijd even goed bezig zijn (understatement).

Over Balkenende: het simpele feit dat ze nu niet met plannen komen zegt al genoeg. Geen visie, geen gevoel van urgentie, geen leiderschap. Het kabinet is uitgeregeerd. Een wisseling van de wacht is dan ook zeer wenselijk.
pi_72833452
Balkenende heeft net in de Kamer gezegd dat 't niet waar is. Opgelost

bron: radionieuws
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_72833710
Die foto van Balk op Nu.nl .
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 17 september 2009 @ 11:18:28 #64
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72833826
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:06 schreef PietjePuk007 het volgende:

bron: radionieuws
Wij hebben het volste vertrouwen in onze trainer.
Wij staan 100% achter 'm.
pi_72833859
quote:
Hij wacht natuurlijk tot JdHS omvalt.
BE YOUR DOG
pi_72833998
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:47 schreef speknek het volgende:
Balkenende's hele carriere is volgens mij ook gewoon het georkestreerd door het partijbureau. En JP laat zich dat welgevallen.
Natuurlijk, anders had hij zelf carriere moeten maken. Nu hebben ze met geld van het CDA, de Brabantse Boerenbond en uit de staatskas een leerstoel CDA-kunde voor hem gecreeerd, en dus een baan en een titel voor hem gekocht. Net als Wilders heeft hij ook nog nooit wat anders verdiend dan belastinggeld.
quote:
Maar dat was de vraag niet. De vraag was of hij aan zou blijven als premier wanneer de kamer het vertrouwen in dit kabinet zou houden. Die vraag heeft hij door ingrijpen van de kamervoorzitter niet eenduidig hoeven beantwoorden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 17 september 2009 @ 11:30:48 #68
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72834181
quote:
Op donderdag 17 september 2009 09:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat heeft hij dan gemeen met de KKK

Ik heb het niet zo op Verhagen. Altijd die gespeelde verontwaardigheid. Boos kijkend in de camera
Een beetje gluiperig, maar misschien is dat wel nodig in de politiek

[ Bericht 0% gewijzigd door DiRadical op 17-09-2009 12:21:26 ]
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72834209
quote:
Op donderdag 17 september 2009 11:30 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Ik heb het no zo op Verhagen. Altijd die gespeelde verontwaardigheid. Boos kijkend in de camera
Een beetje gluiperig, maar misschien is dat wel nodig in de politiek
Ik vind hem een sluwe vos.....Ik hoop dat hij het nooit wordt. Ik vertrouw hem gewoon niet.
  donderdag 17 september 2009 @ 12:07:44 #70
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_72835244
Verhagen is een beetje een enge vent. Hirsch Ballin en Donner ook, maar die komen wat 'dommer' en 'onnozeler' over. Verhagen komt niet 'dom' over, maar idd eerder sluw.

Ik vertrouw hem ook niet helemaal, maar als ik heel eerlijk ben, ken ik hem daar ook niet goed genoeg voor. Hij heeft ook geen GROTE blunders gemaakt geloof ik, zoals zoveel van die anderen wel hebben gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')