abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72856093
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:54 schreef Picchia het volgende:
Balkenende is ook één van de langstzittende Europese leiders volgens mij. De meeste Europese leiders zijn net verkozen. Het zou me absoluut niets verbazen als hij daadwerkelijk in aanmerking komt voor een plek in Europa. Hij is onderhand een bekend gezicht daar. Ik vind eigenlijk dat hij die kans niet moet laten liggen. Dat komt beter uit voor zowel onze nationale als onze internationale situatie.
Ligt meer aan z'n partij denk ik. Bijna elke politicus die bij het CDA op die positie had gezeten en een beetje degelijk bleef was dat wel gelukt. Laat hem maar eens de PvdA of de VVD een paar jaar leiden.

Maar nu doe ik hem wel iets tekort, er zijn weinig politici in Europa die al zoveel ervaring hebben op zo'n relatief jonge leeftijd (de meeste ministers waren ouder dan hij nu is toen ze 'gewone' minister werden). Hij begon toen ze in New York nog de resten van het WTC op aan het waren ruimen en het halve land in shock was door een historische moord op een politicus.

Halverwege z'n regeerperiode moest hij nog even 2 leden van het koningshuis begraven en Nederland dat compleet Islamofobisch was geworden door tereuraanslagen in Europa en Mohammed B. die het nog even wat olie spiritus op het vuur kwam gooien zien te kalmeren terwijl achter z'n rug om debielen als Bomhof en de Graaf z'n ene na het andere kabinet opbliezen om onbenulligheden en fouten van defensie gemaakt ten tijde dat ie zelf nauwelijks afgestudeert was.

Ik ben het op veel punten niet met Balkenende eens, maar 'stabiel' en oprecht is hij wel. Hij maakte als groentje meer mee dan Lubbers en Kok (waarvan hij zowat de zoon kon zijn zo jong was ie) bij elkaar. Bovendien zit hij er nog en gaat hij waarschijnlijk ook nog het aantreden van een nieuwe koning meemaken als MP en wie wat weet nog meer. En dat allemaal terwijl hij niets geeft om z'n suffe imago en opzich niet heel populistisch is. Hij heeft z'n tekortkomingen (o.a. dat ie christen is ) maar als Bos, Halsema of Rutte die jaren aan de macht waren geweest dan waren ze nu waarschijnlijk in Polen kleding aan het inzamelen voor de arme kindjes in Nederland of heette onze leidster Angela Merkel na het adopteren van het failliete en door burgeroorlog verwoeste Niederlande.

Kort gezegd: dat hij hoog aangeschreven wordt in Europa is begrijpelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ritmo op 17-09-2009 22:19:06 ]
-
pi_72858331
tvp
  donderdag 17 september 2009 @ 22:43:59 #103
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_72858730
Op zich is het altijd mooi als een nederlander hoog in de EU hierarchie komt. En hij is volgens mij absoluut een competent politicus maar lijkt het hier gewoon een beetje gehad te hebben.

Echter, ik kan er met m'n verstand niet bij dat tegenstanders van Balkenende zo staan te trappelen als hij "oprot" naar Brussel. Echt niet. Ok, hij heeft volgens mij een aardig aandeel in de betutteling van de laatste tijd, maar als hij in Brussel hebben we er op de korte termijn misschien even geen last meer van, maar uiteindelijk kan hij daar z'n kunsten vertonen. En dan krijgen we het dubbel en dwars terug, al is het dan met enige vertraging. Of je daar nu zo blij van moet worden..
Vampire Romance O+
pi_72859929
quote:
Op donderdag 17 september 2009 22:43 schreef MouseOver het volgende:
Op zich is het altijd mooi als een nederlander hoog in de EU hierarchie komt. En hij is volgens mij absoluut een competent politicus maar lijkt het hier gewoon een beetje gehad te hebben.

Echter, ik kan er met m'n verstand niet bij dat tegenstanders van Balkenende zo staan te trappelen als hij "oprot" naar Brussel. Echt niet. Ok, hij heeft volgens mij een aardig aandeel in de betutteling van de laatste tijd, maar als hij in Brussel hebben we er op de korte termijn misschien even geen last meer van, maar uiteindelijk kan hij daar z'n kunsten vertonen. En dan krijgen we het dubbel en dwars terug, al is het dan met enige vertraging. Of je daar nu zo blij van moet worden..
Balkenende is een economisch liberaal. Maak jij je maar niet druk.

Balkenende komt trouwens niet hoog in de hierarchie. Hij staat niet boven de regeringsleiders, hij staat er formeel tussen. In de praktijk heeft hij echter niet zoveel macht en invloed (een kleine staf enzovoorts) en dat is natuurlijk ook precies de bedoeling. En om het doelpunt er maar helemaal in te schieten: dat is de reden dat hij gevraagd is.
pi_72859943
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.

Een verademing t.o.v. zijn voorgangers op die post.
Juist !!
-
pi_72860035
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef quo_ het volgende:

[..]

Juist !!
Heeft wel de kilometerheffing geblokkeerd. Niet fraai.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:46:22 #107
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_72861999
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:09 schreef remlof het volgende:
Prima, Verhagen heeft tenminste nog een beetje charisma.
Het charisma van een deurmat bedoel je.

Verhagen is ook polariserend bezig in buitenlandse kwesties door openlijk een stelling in te nemen.
pi_72862040
Mag een minister geen stelling innemen?
  donderdag 17 september 2009 @ 23:48:37 #109
111382 Ofyles2
pi_72862071
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Eurlings vind ik juist een van de weinigen in dit kabinet die gewoon zijn muil houdt en zijn werk prima doet. Zet goed de vaart erin in de projecten die nodig zijn.

Een verademing t.o.v. zijn voorgangers op die post.
Ik vind Eurlings niet eens zo heel bijzonder meer, maar zijn expertise in Europa zou goed van te pas komen als hij minister van BuZa wordt.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:49:39 #110
111382 Ofyles2
pi_72862111
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:47 schreef DennisMoore het volgende:
Mag een minister geen stelling innemen?
Ja, dat mag.

Maar Verhagen is compromisloos, koppig en eenkennig.
pi_72862224
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:49 schreef Ofyles2 het volgende:

Ja, dat mag.

Maar Verhagen is compromisloos, koppig en eenkennig.
En ik zou nu bijna je post-historie gaan checken... .
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:01:27 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72862445
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:04 schreef Klopkoek het volgende:

Hij staat niet boven de regeringsleiders, hij staat er formeel tussen. In de praktijk heeft hij echter niet zoveel macht en invloed (een kleine staf enzovoorts) en dat is natuurlijk ook precies de bedoeling.
Ja, dat is dus exact de positie die in Nederland de premier formeel ook heeft. Voorzitter van de ministerraad, de eerste onder de gelijken. Met een kleine staf. En toch macht en invloed.

Het is nog volkomen onduidelijk hoe deze nieuwe functie uit gaat pakken, in welke mate de voorzitter de Europese Raad zijn stempel op het beleid kan drukken.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:05:21 #113
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72862548
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:49 schreef Picchia het volgende:
Op voorwaarde dat hij daar heen gaat met de intentie om de Nederlandse positie in Europa te versterken, natuurlijk.
Hij is toch geen ambassadeur? Balkenende zit nu ook niet als premier in het kabinet om de Zeeuwse positie in Nederland te versterken, dat is niet zijn taak.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:05:35 #114
111382 Ofyles2
pi_72862555
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

En ik zou nu bijna je post-historie gaan checken... .
Ik heb eigenlijk een grote voorkeur naar D66, meer niet.

Hopelijk wordt Max geen premier, want hij toont geen enkele compassie voor Palestina en vindt het gelegitimeerd dat Israël nog steeds de boze onderdrukker kan blijven spelen.

De routekaart naar de vrede wordt zo wel heel erg onoverzichtelijk...
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:09:50 #115
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72862644
quote:
Op donderdag 17 september 2009 12:55 schreef ExTec het volgende:

Volgens mij zijn zowel Kok als Lubbers in het zadel gehesen na een verkiezing waar resp. Den Uyl en Van Agt de partij verkiezings-kar hadden getrokken.
Lubbers is inderdaad premier geworden in 1982 terwijl Van Agt de lijsttrekker was. Kok werd fractievoorzitter nadat Den Uyl lijsttrekker was in 1986, maar dat is geen ongebruikelijke stap.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:12:16 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72862708
Omdat de Europese politiek nou eenmaal een slangenkuil is lijkt het me trouwens nog wel een beetje voorbarig om nu al over de opvolger van Balkenende te spreken. Ik snap ook best dat hij zelf de boot afhoudt en ontkent dat hij kandidaat is.
  vrijdag 18 september 2009 @ 00:13:44 #117
111382 Ofyles2
pi_72862744
Balkenende zou algeheel moeten aftreden.

Europa en Nederland hebben geen behoefte aan kritiekloze bruggenbouwers, maar aan rücksichtlose spierbundels.
pi_72863971
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Balkenende zou algeheel moeten aftreden.

Europa en Nederland hebben geen behoefte aan kritiekloze bruggenbouwers, maar aan rücksichtlose spierbundels.
Ja, Wilders for president! Gewoon Belgie binnenvallen omdat ze weigeren mee te werken aan de deportatie van het grote aantal moslims in Antwerpen, met Nederland uit de EU stappen en banden met de rest van Europa afsluiten, bij je bezoek aan Amerika Obama op z'n bek slaan omdat ie met de prins van Saudi-Arabie heeft gepraat en Iran plat bombarderen omdat ze een bedreiging voor de wereld zijn.

Daadkracht.
-
pi_72864057
Verhagen ftw!
I´m back.
pi_72865344
quote:
Op donderdag 17 september 2009 23:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik vind Eurlings niet eens zo heel bijzonder meer, maar zijn expertise in Europa zou goed van te pas komen als hij minister van BuZa wordt.
Hij is nog niet eens 5 jaar Europarlementariër geweest volgens mij . Dat is valt dus wel mee met die expertise.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72866289
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 00:01 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat is dus exact de positie die in Nederland de premier formeel ook heeft. Voorzitter van de ministerraad, de eerste onder de gelijken. Met een kleine staf. En toch macht en invloed.

Het is nog volkomen onduidelijk hoe deze nieuwe functie uit gaat pakken, in welke mate de voorzitter de Europese Raad zijn stempel op het beleid kan drukken.
In Nederland is hij inderdaad de eerste onder gelijken. Dat komt omdat de premier hier een ministerie van Algemene Zaken heeft die, op een paar taken na, volledig in dienst staat van het coordineren. De premier heeft hier dus een grote ondersteuning waar hij voordeel uit kan putten. Ook is de premier hier natuurlijk hét boegbeeld, vertegenwoordigd hij ons in het buitenland én geeft hij de doorslag bij gelijke stemmingen in de ministerraad.

Het lijkt me echt ondenkbaar dat de voorzitter van de Europese ministerraad net zoveel macht en invloed zal hebben.
pi_72867667
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:07 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

D66/GL/VVD coalitie zie ik wel zitten anders.
Ik zie GL niet snel samenwerken met de VVD, omdat ze lijnrecht tegenover elkaar staan inzake hét kernpunt van GroenLinks - milieu en natuur. Volgens GroenLinks mag economische groei niet ten koste gaan van het milieu, volgens de VVD gaat economie boven alles, ook als dat betekent dat er snelwegen door natuurgebieden moeten worden getrokken en er kerncentrales moeten worden gebouwd. Ze zullen het nooit eens kunnen worden over een regeerakkoord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')