(Gematigde) christenen zijn vaak best hoog opgeleid, vermoedelijk vanwege hun vaak wat ingetogen manier van leven waardoor ze hard studeren en werken. De extremere Christenen (SGP) zijn gelukkig in een kleinere minderheid en idd vaak niet al te hoog opgeleid omdat ze hun dorp (zonder hogeschool of universiteit) op de Veluwe of Zeeland nooit uitgekomen zijn en allemaal bakker, visser of predikant worden.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Gelukkig is een groot deel van de domme mensen fanatiek christen, en dat stemt dan altijd SGP
Maar dat was vrijwillig omdat de koning gewetensbezwaren had toch? Ik weet niet precies meer waar het om ging, maar ik had begrepen dat de Koning gewoon in overleg afgetreden is, en niet afgezet is. Maargoed, als we in een nachtmerriescenario daadwerkelijk zo ver zouden komen dat een absolute meerderheid op wilders zou stemmen zou een veto van de koningin weinig effect hebben; je zou de grootste rellen krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:55 schreef Nielsch het volgende:
Formeel heeft de Koningin veto-recht, maar of ze dat echt kan/wil/mag uitoefenen is nog maar zeer de vraag. Jaren geleden was er in België een wet die de Koning weigerde te ondertekenen. De koning is toen afgetreden, België is voor 1 dag een republiek geweest, de wet is getekend door de president, de koning is toen weer aangetreden en België is weer een monarchie geworden.
Ik had het dus over die laatste categoriequote:Op donderdag 17 september 2009 17:58 schreef Ritmo het volgende:
(Gematigde) christenen zijn vaak best hoog opgeleid, vermoedelijk vanwege hun vaak wat ingetogen manier van leven en hard te studeren en werken. De extremere Christenen (SGP) zijn gelukkig in een kleinere minderheid en idd vaak niet al te hoog opgeleid omdat ze hun dorp (zonder hogeschool of universiteit) op de Veluwe of Zeeland nooit uitgekomen zijn en allemaal bakker, visser of predikant worden.
99,9999 % van de beslissingen die het gehaald hebben in de 1e en 2e kamer komt er idd doorheen bij het koningshuis, maar iets wat Nederland als monarchie of staat aantast moet zowat de steun van bijna heel de Nederlandse bevolking (en b.v. Europese leiders) hebben voordat de koningin of koning onder genoeg druk staat om de knop in te drukken om zichzelf en het koningshuis op te blazen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Formeel heeft de Koningin veto-recht, maar of ze dat echt kan/wil/mag uitoefenen is nog maar zeer de vraag. Jaren geleden was er in België een wet die de Koning weigerde te ondertekenen. De koning is toen afgetreden, België is voor 1 dag een republiek geweest, de wet is getekend door de president, de koning is toen weer aangetreden en België is weer een monarchie geworden.
Was da in NL?quote:Op donderdag 17 september 2009 18:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
De laatste keer dat er een koningin was die er eventueel een beetje aan dacht om het te gebruiken was met de invoering van het homohuwelijk. Maar dat was een teveel persoonlijke mening die het land niet schaadde/dermate hervormde en ze moest met tegenzin tekenen.
Nooit bewezen maar Bea schijnt zich met het homohuwelijk bemoeid te hebben. Dit is ooit (ergens rond 98 ofzo) nog eens door een britse krant gemeld.quote:
Onzin. Die hebben die calvinistische instelling vaak net wat dieper zitten. De achterban van de SGP is vrij welvarend, en dat is niet omdat het allemaal vissers of bakkers zijn.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
(Gematigde) christenen zijn vaak best hoog opgeleid, vermoedelijk vanwege hun vaak wat ingetogen manier van leven waardoor ze hard studeren en werken. De extremere Christenen (SGP) zijn gelukkig in een kleinere minderheid en idd vaak niet al te hoog opgeleid omdat ze hun dorp (zonder hogeschool of universiteit) op de Veluwe of Zeeland nooit uitgekomen zijn en allemaal bakker, visser of predikant worden.
Vandaar ook dat de SGP zoveel zetels weet te bezetten.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Gelukkig is een groot deel van de domme mensen fanatiek christen, en dat stemt dan altijd SGP
Ze zijn eerder welvarend door het geld wat ze besparen op drank, stroom, TV of uberhaupt iets wat leuk is.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Die hebben die calvinistische instelling vaak net wat dieper zitten. De achterban van de SGP is vrij welvarend, en dat is niet omdat het allemaal vissers of bakkers zijn.
Je snapt dequote:Op donderdag 17 september 2009 19:31 schreef Xa1pt het volgende:
Vandaar ook dat de SGP zoveel zetels weet te bezetten.
Spong zat er zojuist bij De Wereld Draait Door heel serieus over te praten.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Toegegeven. Hij weet steeds te verrassen.
[..]
jammer voor je..ik ben al helemaal geen tokkie...heb 0 schulden....(spaar eerder)quote:Op donderdag 17 september 2009 17:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ondanks wat zijn volgelingen graag propageren, zijn er maar verdomd weinig hoger opgeleiden die op Wilders stemmen. Het zijn vooral mislukte tokkies met veel schulden die ze hebben opgelopen omdat ze bij Leen.nl geld hebben geleend om een flatscreen-tv te kopen. En dat is allemaal de schuld van dit kabinet. dus.
Juist niet, als er iets is waar moslims allergisch voor zijn, zijn het wel joden.quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Monidique het volgende:
In de Tweede Wereldoorlog had Geert Wilders waarschijnlijk nog voor een onderduikbelasting gepleit.
In mijn omgeving is het juist andersom. De "tokkies" stemmen op de PVDA. De gene met een lagere opleiding stemmen ook PVDA of D66. En ik ken een paar HBO+ en WO mensen. Zij stemmen allen op de PVVquote:Op donderdag 17 september 2009 20:30 schreef tntkiller het volgende:
[..]
jammer voor je..ik ben al helemaal geen tokkie...heb 0 schulden....(spaar eerder)
we hebben het niet breed bewuste keuze ivm met kinderen dus ben ik minder gaan werken.
de meeste mensen die ik ken zijn ook wilders stemmer en allemaal geen tokkie en alle hebben een goede opleiding genoten(en opvoeding)
goed er zijn er bij die eest niet zo op hadden met wilders maar ik heb ze de programma van de pvv laten lezen wat de meeste mensen niet zo snel doen helaas..maar goed dat was voldoende om ze anders over wilders te laten denken...positief dan wel.
(helaas heb ik niet altijd tijd om te reageren...daar we het te druk hebben met werk/gezin (we laten dat wel over aan de niet werkende tokkies om 24/7 op forums te lurken zullen we maar zeggen)
En dus ga je maar net zo debiel doen als de ziekste imams uit die hoogst dubieuze religie?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:32 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het juist andersom. De "tokkies" stemmen op de PVDA. De gene met een lagere opleiding stemmen ook PVDA of D66. En ik ken een paar HBP+ en WO mensen. Zij stemmen allen op de PVVGeen schulden, geen vervelend leven, alleen een pesthekel aan een dwangmatige religie.
Maar dat compenseren ze weer door des zondags duizenden euro's in de collectezak te mikken.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:12 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ze zijn eerder welvarend door het geld wat ze besparen op drank, stroom, TV of uberhaupt iets wat leuk is.![]()
True.quote:Maar even serieus, ik zeg niet dat alle SGP'ers dom zijn maar het grootste deel zal teveel moeite hebben zich aan te passen aan de normen en waarden van de rest van Nederland, en liever in eigen veilige omgeving blijven (zowel werk als woon) en degenen die in de loop van de tijd wél matigen lopen over naar de CU of zelfs het CDA.
quote:Op donderdag 17 september 2009 20:18 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je snapt desmiley niet zo goed kennelijk.
Het is "wij" of "zij". In dat geval kies ik voor "wij".quote:Op donderdag 17 september 2009 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus ga je maar net zo debiel doen als de ziekste imams uit die hoogst dubieuze religie?
Kledingeisen stellen? Religieuze politie.
Geertje W. zit in 2011 op zijn regeringsstoel. Althans, dat denkt ie. Sabbelend op zijn duimpje in het PBC.
Er is geen "wij" of "zij". Er is je eigen op Westerse filosofie gebaseerde overtuiging versus een achterlijk stinkend zandbakgeloof dat in 1300 jaar nooit veranderd is.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:41 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
Het is "wij" of "zij". In dat geval kies ik voor "wij".
Ik ben benieuwd wie jou tot die keuze dwingt.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:41 schreef kopvoddentax het volgende:
Het is "wij" of "zij". In dat geval kies ik voor "wij".
De dagelijkse praktijk, de ervaringen in mijn eigen leven.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie jou tot die keuze dwingt.
Ik zeg niet dat alle Wilders-stemmers dom zijn maar als je alleen maar Wilders-stemmers in je omgeving hebt dan is het milieu waar je inzit niet echt goed hoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 20:30 schreef tntkiller het volgende:
de meeste mensen die ik ken zijn ook wilders stemmer en allemaal geen tokkie en alle hebben een goede opleiding genoten(en opvoeding)
Bij mij precies andersom. Eerst vond ik een politicus die openlijk kritisch durfte te zijn over integratie en de islam goed voor het 'evenwicht'. En hij heeft best wat punten waar ergens iets inzit maar hoe meer je er hoort hoe idioter en onrealistischer ik hem ben gaan vinden met z'n kopvodtax als een van de laatste hoogtepunten.quote:goed er zijn er bij die eest niet zo op hadden met wilders maar ik heb ze de programma van de pvv laten lezen wat de meeste mensen niet zo snel doen helaas..maar goed dat was voldoende om ze anders over wilders te laten denken...positief dan wel.
Niet-werkende tokkies zitten niet op politieke forums, degenen die hier 24/7 zitten zijn eerder studenten of mensen met een kantoorbaan met te weinig te doen op het werk.quote:Toen ie net bij de VVD weg was en niet zo extreem was had ik gehoopt dat ie een beetje Fortuyns weg in zou gaan (al zou ie nooit zo goed en nooit zo charismatisch worden)
[quote]
(helaas heb ik niet altijd tijd om te reageren...daar we het te druk hebben met werk/gezin (we laten dat wel over aan de niet werkende tokkies om 24/7 op forums te lurken zullen we maar zeggen)
een LOI cursus maakt het nog geen WO natuurlijkquote:Op donderdag 17 september 2009 20:32 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
In mijn omgeving is het juist andersom. De "tokkies" stemmen op de PVDA. De gene met een lagere opleiding stemmen ook PVDA of D66. En ik ken een paar HBO+ en WO mensen. Zij stemmen allen op de PVVGeen schulden, geen vervelend leven, alleen een pesthekel aan een dwangmatige religie.
Dus jij komt dagelijks in contact met moslims die jou iets opdringen dan wel willen verplichten om islamitische regels te volgen?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:50 schreef kopvoddentax het volgende:
[..]
De dagelijkse praktijk, de ervaringen in mijn eigen leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |