abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 21:31:10 #51
9859 crew  Karina
Woman
pi_72948551
Gamer
Science fiction (soort van)

Slasher, een nieuw spel, gevangenen worden via dit spel "gestuurd" door de speler. Een van de gevangenen is bijna op het punt zijn vrijheid te winnen, dankzij zijn "speler".

Beetje vage film. Het concept sprak me wel aan, maar het was nogal vreemd gefilmd allemaal. Beetje jammer. Het verhaal was ook nogal warrig.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 20 september 2009 @ 21:43:11 #52
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72949159
Heb er een Nicholas Ray weekend van gemaakt:

Bigger Than Life
James Mason (tevens de producent van de film) speelt Ed Avery, een school leraar in de jaren `50 die na een ziekenhuisopname het medicijn cortison krijgt voor geschreven. Volgens de doktoren een wondermiddel maar Avery raakt na een paar dagen zo gewend aan het goede gevoel dat het `m geeft dat ie er steeds meer van gaat nemen. Langzaam maar zeker komt hij in een steeds diepere psychose terecht, met alle gevolgen van dien...

Ray geeft ons hier een prachtige karakter studie gemengd met melodrama. De karakter studie beslaat het grootste gedeelte van de film, waarbij Mason een tour de force geeft van ongekende grootte. Langzaam maar zeker wordt hij steeds gekker en geen moment krijg je een gevoel van overacting of komt `t geforceerd over. De scenes tegen `t einde van de film waarin hij tegen z`n vrouw en zoontje uitvalt is huiveringwekkend goed.

Gegoten in prachtige beelden met volle kleuren (waarin trouwens opvallend vaak het fel rood naar voren komt) en voorzien van een mooie soundtrack, is dit Ray`s beste film die ik tot nu toe van `m heb gezien.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,3/10

In A Lonely Place
Als je een film noir van Ray gaat kijken weet je van te voren dat je niet een recht-toe-recht-aan noir krijgt. Dat krijg je dan ook niet. Het gaat in dit geval om de personages in plaats van, zoals we zo vaak zien bij een film noir, om het whodunnit verhaal.
Dixon Steele (Humphrey Bogart) is een scenario schrijver die wordt verdacht van de moord op een jongedame. Een buurvrouw (Gloria Grahame) kan `m echter een alibi geven. Hier uit groeit een heftige romance, maar na verloop van tijd begint het geweten van de vrouw toch te knagen.

De traditionele film noir elementen zijn natuurlijk wel aanwezig: de bad guy, de femme fatale en het spel met licht en schaduw. Zoals gezegd, in een film noir van Nicholas Ray is dit alles net wat anders: het bad guy personage wordt door Bogart verder uitgediept, de femme fatale is eigenlijk niet zo fataal en de belichting en camera voering zijn prachtig, zoals in de scene waarin Steele aan de inspecteur verteld hoe hij denkt dat de moord plaats heeft gevonden. Erg sfeervol gefilmd en geweldig geacteerd door Bogart, die hier één van z`n beste rollen neerzet.
De spanning wordt langzaam opgevoerd en mondt uit in een geweldige climax.

Opnieuw, ik ben intussen al niet anders meer gewend, een ontzettend sterke film van Ray, die in korte tijd is uitgegroeid tot één van m`n favoriete regisseurs.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_72950696
Død snø (Dead Snow)

Een horror/comedy over een stel Noorse medische studenten die een vakantie gaan houden ergens in the middle of nowhere in een hutje van een van de studenten. Er komt een enge man langs die vertelt over leipe Nazi's die destijds gevlucht waren van de bevolking en in dit gebied zouden zitten. Dan komen de nazi zombies.

Ik dacht, 'Nazi zombies, beter dan dat wordt het bijna niet" dus ben ik hem maar gaan kijken. De film begint eng maar gaat uiteindelijk toch meer over op een humorvolle aanpak. Veel blood and gore, ook beetje slapstick. Al met al ik kon er prima naar kijken, behalve de onnatuurlijke obsessie van de regisseur met darmen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Imdb: 6.7
Ik: 7

Away we go

De nieuwste film van Sam Mendes over een stelletje dat in verwachting is van een kind. Doordat de ouders van een van hun gaan verhuizen naar Belgie hebben ze geen reden meer om te blijven wonen waar ze momenteel wonen. Zo gaan ze bij oud-collega's, familie en vrienden langs in verschillende steden om te kijken waar ze het liefst hun leven als gezin willen beginnen,

Omdat het een Sam Mendes film was wilde ik hem graag zien en ik ben niet teleurgesteld. Het stelletje (gespeeld door John Krasinski (Jim van The Office) en Maya Rudolph (van SNL)) doen het goed samen op scherm. Zeker omdat dit de eerste serieuze rollen zijn die ik ze heb zien spelen. Het klopt gewoon. De humor is een beetje vreemd, maar wel lekker. Mocht je Maggie Gylenhaal niet mogen (oke behalve in Stranger Than Fiction) is dit ook een aanrader om te kijken omdat ze in deze film het meest vervelende persoon ter wereld neerzet. Sfeervolle soundtrack en perfecte mix van humor en 'serieus spul' . Ik vond m top.

Imdb: 7.8
ik: 8.5

Twillight

Tja, een meisje wordt verliefd op een mysterieuze jongen in haar klas, hij blijkt een vampier te zijn en is ook he-le-maal hoteldebotel van omdat hij een vega vampier is die van iedereen gedachten kan lezen behalve van haar.

Nou, wat kan ik hier van zeggen... Deze film heb ik gekeken omdat wilde weten what all the fuzz was about. Verschrikkelijke dialogen, verschrikkelijke shots, naar acteerwerk, en een script waar ik mijn reet niet eens mee zou willen afvegen eigenlijk. En kom op, glimmende, glanzende vampiers? Meh. Ik kan me voorstellen dat je als puberend meisje dit he-le-maal geweldig vindt, maar als film is het waardeloos.

Imdb: 6
Ik: 3
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_72953174
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:11 schreef HostiMeister het volgende:

Away we go
Deze leek me al geweldig, maar nu ga ik hem zeker snel kijken, thanx!
pi_72955214
my one and only

matige film met zellweger als moeder...
6/10
  dinsdag 22 september 2009 @ 00:21:02 #56
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_72988646
Baby Face (original theatrical version)
Hoe fijn, heerlijk en genietbaar de films uit het Hollywood Pre-Code tijdperk kunnen zijn bewijst Baby Face, met Barbara Stanwyck in een geweldige hoofdrol.
Ze speelt Lily Powers, afkomstig uit het kleine gehucht Erie,Pennsylvania. Haar leven zit compleet in het slop en krijgt op een goede dag het advies om toch echt wat van haar leven te maken. Daarop gaat ze naar New York om een goede baan te vinden en een mooi leven op te bouwen.
Baby Face heeft alles wat je van een pre-code film kunt verwachten, met voorop natuurlijk een krachtige, zelfverzekerde dame die haar vrouwelijkheid en seksualiteit gebruikt om verder te komen in het leven. Stanwyck vertolkt haar met volle overgave en zet een heerlijke rol neer. Een prachtig personage.
Een geweldig genietbare film, en ik ben benieuwd naar de langere, ongecensureerde versie die ook in de Forbidden Hollywood dvdbox is te vinden.
Die zijn trouwens ontzettend aan te raden!

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_72991914
Surveillance

Het regiedebuut van Jennifer Lynch, de dochter van...

Ze heeft iig goed naar haar vader gekeken, want de film over 2 FBI agenten die een moordzaak onderzoeken heeft een beklemmende, vreemde sfeer.

Vond 'm best ok, de 3 verschillende getuigenverklaringen waren allen interessant, en de ontknoping was ook wel ok, al was de motivatie van de moordenaar een beetje vreemd.

6.5/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_72992031
500 days of summer (nee niet de workprint...)

leuke film... heb mij prima vermaakt
SPOILER: dat einde
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8/10
pi_72993545
Empire Of The Sun

Mooie en indrukwekkende film.
James Graham komt terecht in een Japans gevangenkamp tijdens WOII. Als hij aankomt is hij nog een klein jongetje, maar hij wordt snel volwassen.

IMDb: 7,7
Mijn cijfer 8,0
pi_72993935
District 9

Echt een hele vette film! Lijkt qua pitch en camerawerk veel op Cloverfield. Heel realistisch gefilmd dus met gelikte special effects. Niet over the top of zoiets maar gewoon realistisch.

IMDB: 8.5
Mijn cijfer: 8.5
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
pi_72997721
Taking Woodstock (Ang Lee, 2009)
Eigenlijk precies wat ik ervan had verwacht, prima luchtige film over de totstandkoming van Woodstock. Veel leuke personages (met name de ouders van de hoofdpersoon en de rol van Liev Schreiber), subtiele humor en een lekker sfeertje. Toch had ik op muziekgebied wel iets meer verwacht. Er is niks mis met de score van Danny Elfman, maar ik had graag wat lekkere classics uit de speakers willen horen knallen. 7.6
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:08:20 #62
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72998330
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:52 schreef Sattyagraha het volgende:
District 9

Echt een hele vette film! Lijkt qua pitch en camerawerk veel op Cloverfield. Heel realistisch gefilmd dus met gelikte special effects. Niet over the top of zoiets maar gewoon realistisch.

Mijn cijfer: 8.5
Heb ik ook gezien.
Aparte on-Amerikanse setting (Johannesburg met z'n townships)
Veel referenties naar het Apartheidsregime.
Meer zwarte humor dan je in een SF film zou verwachten.
Denk dat daarom de film ook verboden is in Nigeria.
Ze worden in de film niet echt positief neergezet

Ben benieuwd of er over 3 jaar ook een vervolg komt.
Dit van de IMDB
quote:
After the feature film based on the Halo (2001) (VG) video game series which was to be directed by Neill Blomkamp fell through, producer Peter Jackson went to Blomkamp and offered him $30 million to make whatever he wanted. The result was this film.
Toch aardig van Peter
Eens kijken of ik "Alive in Joburg" nog ergens vandaan kan halen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72998841
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:44 schreef Tobey het volgende:

[..]

Wat? Ik vind How I Met your Mother gewoon rond uit slecht, enige aflevering waar ik echt een glimlach op mn gezicht had was die aflevering waar Britney in zat
How i met your mother is een dramatisch slechte comedie. Slecht geacteerd en slechte humor. Ben blij dat er hier meer mensen zijn die dit vinden.
pi_73005896
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:02 schreef mschol het volgende:

Looking for Eric
ik ging er beetje naar toe met het gevoel dat ik halverwege weer weg wilde gaan...
das niet gebeurd, bleek een best grappige film te zijn.. die eric montana maskers tegen het eind !
7/10
Is dat een kruising tussen Toni Montana en Eric Cantona?
What's it going to be then, eh?
pi_73009773
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:14 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Is dat een kruising tussen Toni Montana en Eric Cantona?
*kuch* het zijn idd maskers van Eric Cantona, slordige typefout
  dinsdag 22 september 2009 @ 18:14:46 #66
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_73011179
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:36 schreef mschol het volgende:

[..]

*kuch* het zijn idd maskers van Eric Cantona, slordige typefout
Ik had al gegoogled op Eric Montana.
  dinsdag 22 september 2009 @ 21:58:10 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73021198
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:24 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

How i met your mother is een dramatisch slechte comedie. Slecht geacteerd en slechte humor. Ben blij dat er hier meer mensen zijn die dit vinden.
welke comedies vindt jij dan wel leuk?
pi_73022796
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 21:58 schreef Timo20 het volgende:

[..]

welke comedies vindt jij dan wel leuk?
Vind je leuk he? Die emoticons.

Maar om op je vraag terug te komen. The Office, Little Britain, Seinfeld
Beter als die DRAMATISCH slechte actrice Alyson Hannigan.
  dinsdag 22 september 2009 @ 23:35:37 #69
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73025163
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:53 schreef Butterfly91 het volgende:
Confessions of a Shopaholic

Voor een chickflick erg vermakelijk.

IMDb: 5,6
Mijn Cijfer: 7
Als je de boeken hebt gelezen valt de film tegen vind ik.
Ik vond het echt een slechte film.
pi_73028198
Op vakantie in Midden Amerika (Mexico, Guatemala en Belize) en mijn netbook mee vol met films. Dus tijdens het reizen wat te kijken. De laatste oogst:

Terminator Salvation
Toen ik een heel stuk jonger was dan ik nu ben, vond ik de Terminator geweldig. Arnold Schwarzenegger was mijn held. Terminator 2 was voor het jonge pikkie dat ik was de beste film ooit. Wie heeft niet de quote "I'll be Back" na de film gezien te hebben nog 100x herhaald? Maar nu zijn de terminator-films totaal niet mijn ding. En deze versie, Terminator 4 volgensmij, zou ik dan ook nooit gekeken hebben, ware het niet dat een jochie van 9 waar ik mee omga deze echt heel heel graag wilde zien ("Vet vet vet, die moet ik zien!"). Oke, het moest dan maar.

De film gaat over David Blane dacht ik die als leider van het verzet zijn vader, die later naar het verleden wordt gestuurd, moet redden. HIervoor moet hij veel robots doden; de terminators. Veel actie, special effects, zoals de eerdere terminators dat ook hebben. Geen bijzonder acteerwerk, geen bijzondere muziek, gewoon hersenloze actie. Ach, ook wel eens leuk om dit een keer te zien.

IMDB: 7.0
Zelf: 7.3

Gigantic
Gigantic werd hier aangeraden. Een soort van feel-good film die eigenlijk over weinig gaat, maar voortkabbelt. Eigenlijk helemaal mijn ding. Niet al te moeilijk, gewoon lekker kijken, niet nadenken. Maar Gigantic is toch niet helemaal mijn ding. Waarom? De film kabbelt ook wel voort, maar gaat nergens over.

Aan de hoofdrolspelers, Paul Dano (bekend van Little Miss Sunshine & There WIll Be Blood ) en het leuke snoetje Zooey Dechanel (bekend van de serie Weeds en de films Yes Man & the Assasination of...etc) ligt het niet. Maar waar dan wel aan? Het acteerwerk? Ook niet. De film gaat gewoon nergens over. Een jongen, verkoper in een beddenzaak, ontmoet tijdens zijn werk een dame en gaat daar mee daten. Daarnaast wordt hij in elkaar geslagen door een zwerver, danwel neergeschoten. Waarom? No fucking clue. Volgensmij zit die vent die hem molesteert alleen maar in zijn hoofd. Maar waarom en hoe heb ik wederom geen idee. Oh, en hij wil een baby adopteren vanuit China. Dus. Dat is het hele verhaal, verder niet. Geen humor, geen boeiende muziek en emotionele danwel grappige momenten. Punt. Niet echt een clou ofzo.

IMDB: 6.2
Zelf: 5.3

A Simple Plan
Drie mannen (1 ‘slimme’ man en twee ongeloofelijke hillbillies) vinden ergens in Amerika in een in de sneeuw neergestort vliegtuigje iets van 4,5 miljoen dollar. Wat er dan gebeurt is een verhaal vol met foute danwel domme keuzes om het geld achter te houden en niemand daar iets van te laten weten. Maarja, als ik al schrijf dat het dus hillbillies zijn. Sommige dingen zijn echt TE dom danwel stupid om echt te zijn.

Acteerwerk is drama (hoofacteur Bill Paxton. is zo’n acteur uit Amerikaanse B-films die iedere maandagavond op de ‘true crime’ danwel huisvrouwenavond op RTL4 zijn. Kijk op zijn IMDB en je ziet alleen slechte B-films. Verhaal is niets en al het andere is ook niets. Helemaal ruk dus. Ik snap niet dat de film nog echt zo'n ontzettnd hoog cijfer krijgt op IMDB!

IMDB: 7.6
Zelf; 4.2

A Clockwork Orange,1971
Geregisseerd door Stanley Cubrick gaat A Clockwork Orange over een jongeman die van het pad af is, daarvoor opgepakt wordt en na twee jaar in de gevangenis te hebben gezeten en experimenteel resociolisatieprogramma ingaat (leuk scrabblewoord). De hoofdpersoon is de verteller van het hele verhaal en hij doet dat in klassiek engels.

De film zelf is best vaag en freaky. Cubrick-style dus wel te verstaan. Je kijkt echt in het begin van ‘HUH, waar gaat dit over?’. Maar je komt meer en meer in de film zelf te zitten. Acteerwerk is prima, netzoal de muziek, die veelal klassiek is en vooral van “Ludwig Von”. De scenes lijken allemaal in één take opgenomen te zijn; weinig verspringend camerawerk. Film overtuigd zeer zeker, al is het in het begin even doorbijten en is het met iets meer dan twee uur best een lange zit.

En WOW ik zie net pas dat Malcolm MacDowell in zijn ZEER jonge jaren de hoofdrolspeler was. LoL!

Zelf: 8.1

More to come....!
pi_73032916
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 23:35 schreef melvddonk het volgende:

[..]

Als je de boeken hebt gelezen valt de film tegen vind ik.
Ik vond het echt een slechte film.
Ik heb de boeken gelezen en die vond ik dan ook beter.
Voor een chickflick vond ik het wel een aardige film. Als je het gaat vergelijken met films uit andere genres komt het cijfer lager uit.
pi_73049195

Terra

Best wel een waanzinnige animatiefilm. Er wordt een prachtig universum gecreëerd met oogstrelende beelden.
  woensdag 23 september 2009 @ 20:34:43 #73
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73049306
9 zeer mooie animatie!!!
(500) days of summer gewoonweg briljant
gamer had gister een "ik wil bloed, ingewanden en ledematen aktiefilm" zien en kreeg ik... prima vermaakt
Harry potter Is wel ok
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73049774
District 9
had hele hoge verwachtingen.. deze zijn niet helemaal ingelost maar wel een erg toffe film
8/10
pi_73053317
Passengers
http://www.imdb.com/title/tt0449487/

Deze heb ik gister in de bioscoop gezien. Een groep overlevenden na een vliegtuigcrash gaat bij een psychiater in behandeling. Deze overlevenden beginnen allemaal vreemde dingen te zien en geloven dat de luchtvaartmaatschappij het werkelijk ongeval probeert te verbergen.

Leek mij erg spannend, ook de trailer sprak me zeer aan, een lekkere psychologische thriller dacht ik. Helaas was dit niet het geval. Het verhaal komt zeer langzaam op gang, waardoor de spanning ook ten onder gaat.
De film duurt anderhalf uur, met het voelde als 3 uur.
Het einde was redelijk voorspelbaar op enkele punten na.Deze paar punten maken het voor mij een deel goed.
Daarom deze film net een voldoende: 6
IMDB cijfer: 5.6
  woensdag 23 september 2009 @ 22:36:26 #76
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73054498
Star Trek
Tsja, nooit een liefhebber geweest van Star Trek. Geef mij maar een al dan niet zich serieus nemende SF-film die zich in de nabije toekomst afspeelt. Films als deze doen me niets en zeker als de meeste karakters irritante broekies zijn. Ik ben er nog niet uit wie ik het sufst vond: de saaie Spock, de puisterige belhamel Kirk of die stereotiepe excuus-Rus. Sfx zagen er oke uit. Cijfer: 5,5

Blazing Saddles

Olijke film met een hoge grappendichtheid. Met de negergrappen lekker gewaagd, maar nooit over het randje. Tegen het eind vliegt de film uit de band: erg leuk. De beste Mel Brooks die ik tot nu toe gezien heb. Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 23 september 2009 @ 23:27:15 #77
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73056331
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 22:36 schreef Lassekjus het volgende:

[..]

Vind je leuk he? Die emoticons.

quote:
Maar om op je vraag terug te komen. The Office, Little Britain, Seinfeld
Beter als die DRAMATISCH slechte actrice Alyson Hannigan.
Das waar, Hannigan is niet tof. maar das dan ook gelijk het slechtste aan de serie
pi_73067021
The Harder They Come (Perry Henzell, 1972)
Een plattelandsjongen trekt naar Kingston in de hoop het hier te maken als zanger, zijn muzikale carrière komt echter pas van de grond als hij zich in de misdaad stort. De film viel me persoonlijk wat tegen, het blijkt toch voornamelijk een promotiefilm voor reggae te zijn. De muziek is dan ook prima, alleen de titeltrack komt te vaak voorbij (wel een lekker nummertje overigens). Halverwege slaat de film om naar een actiefilm en ook die hebben ze in de jaren ’70 zeker beter gemaakt. Op zich geen slechte film, maar in mijn ogen niet de klassieker die men erin ziet. 7.2
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:21:47 #79
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_73092088
The Age of Stupid (2009)
Een docu over hoe wij onze aarde verneuken.
Aan de hand van real-life stories en animaties wordt het aan elkaar gepraat.

Leuk dat animatie over Olie. Fucking treurig hoe Shell zich misdraagt in Nigeria. Maar daarvoor zijn we dan ook Nederlanders. Schoften door de eeuwen heen.

Alleen een beejte boel jammer dat ze hameren op Global Warming en over dat olie opraakt. Beide volstrekt onzinnige stellingen en is alleen, echt alleen, de wereld ingeslingerd om mensen angst aan te jagen en uiteraard dat te koppelen aan belasting. Overigens neemt het niet weg dat we wel wat mogen minderen.

En het ergst van alles. Wij krijgen de schuld van CO2. Daar brengen we nog niets een 0,001% bijdrage aan.
cijfer 6 / imdb 6.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:28:17 #80
152525 Knuffelzacht
Pathologische leugenaar
pi_73092224
De storm

Niet slecht maar ik vond hem wat traagjes gaan waardoor ik wat onrustig werd.
oh en die "zeeuwse" accenten klopte niet helemaal... was erug brabants....

5.5/10
Ik ben tenminste niet bang voor broccoli!!
Arrogantie is een ander woord voor zelfkennis
Hoe langer ik Bi ben hoe lesbischer ik word
Life: Highly overrated but you still gotta play the game
pi_73095113
Looking for Eric (Ken Loach, 2009)
De nieuwe van Ken Loach is wat luchtiger dan normaal, een echte komedie is het echter ook niet. De maatschappelijke problemen uit Engeland komen zeker weer nadrukkelijk naar voren, de link met voetbal is een logische aangezien dat voor veel arbeiders een belangrijk onderdeel van hun leven is, zo niet hun hele leven. Acteerwerk is prima en Cantona kan leuk meedoen, hij springt er in elk geval niet in positieve of negatieve zin uit. Daarnaast is het heerlijk om zijn voetbalhoogtepunten op het grote scherm te zien. De combinatie van humor en drama is goed gevonden, kortom een geslaagde film. Toch wel een klein minpuntje, film is over zijn geheel genomen wel wat traag, er had wel enkele scènes geschrapt kunnen worden. 7.8

"I'm not a man... I'm Cantona."
pi_73102548
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 11:25 schreef Hulkio het volgende:
Looking for Eric (Ken Loach, 2009)
De nieuwe van Ken Loach is wat luchtiger dan normaal, een echte komedie is het echter ook niet. De maatschappelijke problemen uit Engeland komen zeker weer nadrukkelijk naar voren, de link met voetbal is een logische aangezien dat voor veel arbeiders een belangrijk onderdeel van hun leven is, zo niet hun hele leven. Acteerwerk is prima en Cantona kan leuk meedoen, hij springt er in elk geval niet in positieve of negatieve zin uit. Daarnaast is het heerlijk om zijn voetbalhoogtepunten op het grote scherm te zien. De combinatie van humor en drama is goed gevonden, kortom een geslaagde film. Toch wel een klein minpuntje, film is over zijn geheel genomen wel wat traag, er had wel enkele scènes geschrapt kunnen worden. 7.8

"I'm not a man... I'm Cantona."
Helemaal mee eens. Alleen geef ik een 8 omdat ik alleen afgeronde cijfers geef

De climax vond ik trouwens ook heel leuk gevonden
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:51:57 #83
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73103913
Sliding Doors (1998):

Een romantisch drama met o.a. Gwyneth Paltrow. Het idee achter de film was in ieder geval goed en voor mij ook nieuw. Het gaat over een vrouw (Gwyneth Paltrow) die op een dag ontslagen wordt. Als ze van haar werk naar huis wil gaan, mist ze de metro. Daarna komen er twee verhalen die door elkaar lopen.

Verhaal 1: Ze mist de metro.
Verhaal 2: Ze mist de metro niet.

Haar leven loopt daarna in allebei de verhalen heel verschillend. Het is goed uitgewerkt verder. Ik vind het leuk dat de twee verhalen zo verschillend zijn en dat je ook echt ziet wat ze in het ene verhaal op een bepaald moment doet en wat ze op datzelfde moment in het andere verhaal doet. Soms is ze zelfs op dezelfde plek, alleen dan in verschillende verhalen. Een minpuntje vind ik acteur John Lynch. Hij speelt zijn rol redelijk, maar ik vind de rol niet bij echt hem passen.

IMDB: 6.8
  vrijdag 25 september 2009 @ 22:34:34 #84
266696 Tobey
ignorance is bliss....
pi_73113624
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:51 schreef melvddonk het volgende:
Sliding Doors (1998):

Een romantisch drama met o.a. Gwyneth Paltrow. Het idee achter de film was in ieder geval goed en voor mij ook nieuw. Het gaat over een vrouw (Gwyneth Paltrow) die op een dag ontslagen wordt. Als ze van haar werk naar huis wil gaan, mist ze de metro. Daarna komen er twee verhalen die door elkaar lopen.

Verhaal 1: Ze mist de metro.
Verhaal 2: Ze mist de metro niet.

Haar leven loopt daarna in allebei de verhalen heel verschillend. Het is goed uitgewerkt verder. Ik vind het leuk dat de twee verhalen zo verschillend zijn en dat je ook echt ziet wat ze in het ene verhaal op een bepaald moment doet en wat ze op datzelfde moment in het andere verhaal doet. Soms is ze zelfs op dezelfde plek, alleen dan in verschillende verhalen. Een minpuntje vind ik acteur John Lynch. Hij speelt zijn rol redelijk, maar ik vind de rol niet bij echt hem passen.

IMDB: 6.8
Deze film neem ik toch maar mee! Lijkt me opzich wel leuk.

Deep in the valley (2009)
De reden dat ik deze film ging kijken, was denise richiards, ik vond haar wel goed spelen in Wild Things en Starship troopers. Ben opzich niet zo'n voorstander van deze seksistische komedies maar wie weet was het nog ietwat goed?

Mensen wat een drama was deze film. Echt jammer dat ze zich zelf laat gebruiken voor een wanproduct voor een film als dit.

Plot? 2 vage dudes, kopen een tijd machine, komen in een andere realiteit terecht. De porno wereld, waar er porno films worden gemaakt en waar elke chick er goed uitziet. Ik heb nog nooit zoveel wulpse dames gezien in een 1 film. Dat mensen, een film script als deze schrijven, het regisseren en dat ze zelfs Denise Richiards hier voor krijgen ontgaat me volkomen(!)

Zelf: -8
IMDB: 4.2
pi_73115289
28 weeks later
Het vervolg op 28 days later, zoals in de meeste zombie-films sterft de logica als een van de eersten, maar dit maakt nooit wat uit, wel een vermakelijke film. Een 7

How to lose friends & alienate people
Simon Pegg moet ophouden met dit soort films te maken! Doe dan Shaun of the dead II ofzo
Een 5

The Hangover
Pretentieloze maar erg leuke comedy over vier vrienden die een weekend in Las Vegas doorbrengen bij wijze van vrijgezellenfeest. Alleen zijn ze na de eerste avond de bruidegom en een deel van hun geheugen kwijt. Wat nu?
Een 8

This is Spinal Tap
Veel over gehoord maar nooit gezien
Rockumentary/Mockumentary, lekker droog
Ook een 8
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_73117051
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 09:21 schreef Lambiekje het volgende:

Alleen een beejte boel jammer dat ze hameren op Global Warming en over dat olie opraakt. Beide volstrekt onzinnige stellingen en is alleen, echt alleen, de wereld ingeslingerd om mensen angst aan te jagen en uiteraard dat te koppelen aan belasting. Overigens neemt het niet weg dat we wel wat mogen minderen.
Wéér een Lambiek-stuk wat in TRU thuishoort.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:56:59 #87
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73117257
Le Mépris
Godard`s beste en meest bekende film wordt alleen maar beter als je `m vaker bekijkt. Tegelijkertijd een ode aan de cinema en een aanklacht tegen "de moderne film", een film die alles heeft: een prachtig verhaal dat is gegoten in de prachtige beelden van Godard`s vaste cinematograaf Raoul Coutard en voorzien is een mooie soundtrack. Bardot is erg sterk in haar rol van gekrenkte vrouw, Jack Palance als de dictator-achtige producent (die tijdens het filmen net zo`n slechte relatie had met Godard als z`n personage in de film met de door Fritz Lang vertolkte regisseur) is misschien nog wel het best. Een heerlijke gemene rol.

De blu-ray uitgave uit de Studio Canal reeks is een absolute aanrader. Het beeld is (op een paar kleine momenten na) erg mooi en strak, maar nergens overdreven fel. Erg goed. De extra`s, die voor het grootste deel hetzelfde zijn als die op de 2 disc Criterion uitgave, zijn ook zeer de moeite waard.

Een prachtig meesterwerk dat behoort tot de beste films ooit gemaakt en groeit met iedere kijkbeurt.
Een film (en uitgave) die in geen enkele collectie mag ontbreken.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 9,5/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 26-09-2009 01:32:36 ]
pi_73119913
The Brothers Bloom

Bloom (Adrien Brody) en Stephen (Mark Ruffalo) zijn twee broers die vanaf jongs af aan door hebben dat hun doel in het leven mensen oplichten is. Stephen is een architect van ingewikkelde plannen om zo met behulp van een cast aan mensen en zijn broer Bloom in de hoofdrol mensen op te lichten totdat Bloom er genoeg van heeft. Bloom weet niet meer wie hij echt is omdat hij altijd een rol speelt en is het beu, maar Stephen weet Bloom nog een keer over te halen om de excentrieke alleskunnende multimiljonair Penelope (Rachel Weisz) op te lichten, op de voorwaarde dat hij niet verliefd wordt.

Tja een oplichters film, veel plottwists dus, in een redelijk voorspelbare film. Maar de film zit zo goed in elkaar dat je op het einde niet meer weet wat nou waar is (maar dat kan ook zijn omdat ik misschien te ver nadacht ) Het cliche daargelaten dat een van de con-men verliefd wordt op zijn doel is het een aardige film geworden. Al is het maar om de humor die overal in verweven zit. De eerste scene met Penelope begint al hoe ze een Lambourgini de prak in rijdt, een running gag die steeds terug komt. En natuurlijk de partner in crime van de broers de stille, Japanse Bang Bang die hun explosieven expert is. Hele leuke rol. Maar in het geheel voelde de film een beetje on-af, en ik kan er niet precies mijn vinger op leggen waarom.
Imdb: 7.5
Ik: 7
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_73121296
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:56 schreef Timo20 het volgende:
Le Mépris
Godard`s beste en meest bekende film wordt alleen maar beter als je `m vaker bekijkt.
À Bout de Souffle lijkt me wel bekender dan Mépris. Bovendien is ie beter.
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:35:47 #90
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_73122203

Adventureland (2009)
Aandoenlijke coming of age, tiener drama. Verkeerd in de markt gezet als puber komedie, schept daardoor andere verwachtingen.
Het eindresultaat van de film mag er echter wel wezen, Adventureland is een heel persoonlijk en realistisch liefdesverhaal.
Kirsten Stewart speelt waar ze goed in is: het onbegrepen lichtelijk depressief meisje. Samen met Jesse Eisenberg draagt ze de film moeiteloos.
Aanradertje dus!
Beoordeling: 8/10
IMDB: 7,4/10
  zaterdag 26 september 2009 @ 12:38:42 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_73122288
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:40 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Daarnaast snap ik niet wat er nu gebeurt wanneer Le Mépris ontbreekt in mijn DVD BluRay-collectie.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_73123717

Hot Fuzz
Had deze al lange tijd liggen maar de trailer sprak me nooit echt aan dus heb m nooit durven kijken. vond shaun of the dead wel heel erg leuk dus heb m gister toch maar gekeken.
ik heb in geen lange tijd zo'n irritante film als deze gezien. hij is niet echt grappig en er zitten veel te veel (zeer matige) actiescenes in. krijgt t nog een 8.0 op imdb ook
Ik geef t een 3

Martyrs
Nare horror. begint goed maar gaat uitendelijk helemaal nergens over om daarna nog een klein beetje ergens over te gaan. had veel beter kunnen zijn. een 4

Crank 2
Gaat gewoon verder waar deel 1 ophield maar is nog wat grappiger. enen 8
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:46:58 #93
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73123997
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 00:45 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wéér een Lambiek-stuk wat in TRU thuishoort.
Hij heeft wel gelijk. Mischien dat jij dat ook nog eens zult inzien dat die hele global warming een en al oplicherij is. Je houdt er toch niet van om opgelicht te worden. Ben je nu Nederlander of niet? Ik ga die docu ook ff kijken. Ik wil welleens zien hoe de elite hun GW. vandaag de dag verkopen met subtiele verdraaingen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 26 september 2009 @ 13:57:38 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_73124253
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:40 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, al is het maar omdat Bardot in Le Mepris speelt en beter is ie sowieso niet
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 12:38 schreef Falco het volgende:

[..]

Daarnaast snap ik niet wat er nu gebeurt wanneer Le Mépris ontbreekt in mijn DVD BluRay-collectie.
dan gebeurt niets, behalve dan dat je collectie niet compleet is
pi_73131265
The Time Machine (1960)

George creëert een tijdmachine en laat dat aan zijn vrienden zien. Echter geloven zij niet dat het werkt. Daarna begint hij met tijdreizen en komt hij terecht in o.a. WOI en WOII, uiteindelijk komt hij heel ver in de toekomst terecht en wordt hij verliefd op Weena.

Ik vond het wel een goede film.

IMDb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
pi_73135223
Across the Universe (Julie Taymor, 2007)
Net herkeken op blu-ray en door het perfecte beeld en geluid nog mooier! De film is een aaneenschakeling van Beatles nummer die het verhaal van de film vertellen. Prachtige beelden en sterk acteerwerk, daarnaast ook leuke bijrollen van o.a. Bono en Joe Cocker. Film die ik nog zeker vaker ga kijken! 8.3
pi_73135670
District 9 imdb = 8,5 mijn cijfer = 8,5
Knowing imdb = 6,5 mijn cijfer = 7,5

Beide waren goede films!
pi_73137151
District 9

Mooie scifi die totaal niet uitpakt zoals je van tevoren verwacht, tenminste eens niet zo doorsnee. Mooie beelden, niet constant donker ivm de CGI. Het verhaal wordt sterk verteld en laat je zelfs nog flink nadenkend achter.

Een 8,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73139338
tvp

Transformers 2

Leuke actie maar totaal over de top maar toch wel leuk om te zien.
  zondag 27 september 2009 @ 00:51:46 #100
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73139430
Ik ga zo een filmpje kijken, maar ik ben nog heel erg aan het twijfelen welke.
Ik heb nu voor me liggen (allemaal nog niet gezien):
- Almost Famous
- In Bruges
- Wild at Heart

Wat zouden jullie aanraden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')