Die 30+ miljard hoeven we toch niet in één jaar af te betalen? Wel als een incompetent populistisch kabinet de maatregelen tot het allerlaatste moment uitstelt ja, maar anders kunnen we het gewoon uitspreiden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die 0,25% is natuurlijk nog maar het begin. Als we die 38 miljard ofzo willen afbetalen dan heb je het over 2375 euro per persoon wat betaald moet worden. Dus als je dat even uitsmeerd over de beroepsbevolking dan betaal je per persoon maar liefst 4750 euro.
Dan heb je het niet meer over 0,25% maar over 25% van je salaris. En dat voel je wel!
Die 30 miljard is een structureel tekort. Dit betekent dus dat met dezelfde economische omstandigheden er volgend jaar weer een tekort is van 30+ miljard. De overheid zal hoe dan ook moeten bezuinigen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:03 schreef waht het volgende:
[..]
Die 30+ miljard hoeven we toch niet in één jaar af te betalen? Wel als een incompetent populistisch kabinet de maatregelen tot het allerlaatste moment uitstelt ja, maar anders kunnen we het gewoon uitspreiden.
Ach, economenquote:Op zaterdag 12 september 2009 19:50 schreef Argento het volgende:
zou er ook een gezaghebbend econoom te vinden zijn die juist pleit voor bezuinigingen? Of heeft iedereen met kritiek op het overheidsbeleid per definitie gelijk?
Typisch dat je dan juist een artikel van Krugman aan moet halen, er zijn toch wel economen geweest die waarschuwden voor kredietbubbels en de excessieve geldgroei in derivaten in de VS. Krugman moet naar zichzelf kijken en zijn eigen fouten analyseren en niet naar de gehele economische wetenschap wijzen om zijn eigen fouten te verdoezelen. Vaak wat minder bekende economen hebben regelmatig gewezen op toenemende risico's in het bancaire systeem, het beleid van de centrale banken en de explosieve groei van derivaten markten. Ook zijn er economen die al jaren wijzen op de fundamentele risico's van bijvoorbeeld fractioneel reserve bankieren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
Die waren het bijna allemaal roerend eens dat de aandelenmarkt niet kon klappen, dat er niet zoiets bestaat als een 'bubble'.
Met een groei van pak hem beet 0,5-1,0% is dat weer een heel eind weg in 2012quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Die 30 miljard is een structureel tekort. Dit betekent dus dat met dezelfde economische omstandigheden er volgend jaar weer een tekort is van 30+ miljard. De overheid zal hoe dan ook moeten bezuinigen.
laat ze dat doen op al die bakken geld die naar Afrika gaan ofzo ipv op politiequote:Op dinsdag 15 september 2009 12:14 schreef nikk het volgende:
[..]
Die 30 miljard is een structureel tekort. Dit betekent dus dat met dezelfde economische omstandigheden er volgend jaar weer een tekort is van 30+ miljard. De overheid zal hoe dan ook moeten bezuinigen.
Nou nee, je wilt de economie niet nog een enorme opdonder geven, dus aan de HRA kun je geen al te schokkende veranderingen aanbrengen.quote:Op maandag 14 september 2009 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat er binnen afzienbare tijd ook gesnoeid wordt in hoger onderwijs is ook stuitend.
Laat het kabinet eerst iets doen aan de HRA.
Dit dus!quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou nee, je wilt de economie niet nog een enorme opdonder geven, dus aan de HRA kun je geen al te schokkende veranderingen aanbrengen.
Is de kern van het probleem niet dat de economie gewoon ingestort is?quote:Op dinsdag 15 september 2009 19:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nou nee, je wilt de economie niet nog een enorme opdonder geven, dus aan de HRA kun je geen al te schokkende veranderingen aanbrengen.
Als je dit al ingestort noemt, wil ik niet weten wat ons te wachten staat ..quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Is de kern van het probleem niet dat de economie gewoon ingestort is?
Je snapt mijn punt niet.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:22 schreef Tobey het volgende:
[..]
Als je dit al ingestort noemt, wil ik niet weten wat ons te wachten staat ..
Het verbaast mij iig niet. Rechts is toch behoudend en links meer progressief. In tijden van crisis worden mensen behoudend en dus is de draai naar rechts normaal.quote:Op zaterdag 12 september 2009 22:00 schreef Klopkoek het volgende:
Maar.... dat is helaas niet wat ik zie. De mensen zwenken nu sterk naar rechts. En dat vind ik ook vreemd omdat ik verwacht zou hebben dat als de mensen zwenken, dat ze dan dit keer naar links toe zouden zwenken.
Verbaast het jou allemaal niet een klein beetje?
Terechte bezuiniging hoor!quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:16 schreef Klopkoek het volgende:
Verder vindt minister Klink dat de dure EHBO-posten in ziekenhuizen te veel mensen helpen die eigenlijk naar de veel goedkopere huisarts hadden moeten gaan. De EHBO-posten die deze mensen toch helpen krijgen de kosten voortaan niet meer vergoed. Dat scheelt volgens Klink honderden miljoenen euro's
Dan heb je het artikel blijkbaar niet gelezen, het is een analyse die zowel leesbaar als duidelijk is en hij geeft ook duidelijk aan dat er economen waren, en zeker geen onbekende of kleine namen in het vakgebied, die wel degelijk waarschuwden.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Typisch dat je dan juist een artikel van Krugman aan moet halen, er zijn toch wel economen geweest die waarschuwden voor kredietbubbels en de excessieve geldgroei in derivaten in de VS. Krugman moet naar zichzelf kijken en zijn eigen fouten analyseren en niet naar de gehele economische wetenschap wijzen om zijn eigen fouten te verdoezelen. Vaak wat minder bekende economen hebben regelmatig gewezen op toenemende risico's in het bancaire systeem, het beleid van de centrale banken en de explosieve groei van derivaten markten. Ook zijn er economen die al jaren wijzen op de fundamentele risico's van bijvoorbeeld fractioneel reserve bankieren.
Dit artikel van EUR-professor Casper de Vries is een voorbeeld van iemand die zeker niet enthousiast is over de economische situatie:
http://www.eur.nl/ese/nie(...)struisvogelpolitiek/
Het lijkt me geen bezuiniging. Net alsof het qua kosten uitmaakt of mensen naar de huisarts of naar de eerste hulp gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:28 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Terechte bezuiniging hoor!
Dan snap ik je reactie niet. Ik heb het artikel trouwens niet gelezen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan heb je het artikel blijkbaar niet gelezen, het is een analyse die zowel leesbaar als duidelijk is en hij geeft ook duidelijk aan dat er economen waren, en zeker geen onbekende of kleine namen in het vakgebied, die wel degelijk waarschuwden.
Eh, deze crisis s groter dan de crash van 1929 dus ja, als men dezelfde koers gevaren had als toen zonder overheidsingrepen en massale steunoperaties dan was de situatie nu vele malen erger geweest.quote:Op dinsdag 15 september 2009 20:22 schreef Tobey het volgende:
Als je dit al ingestort noemt, wil ik niet weten wat ons te wachten staat ..
De reactie gaat over het feit dat de overgrote meerderheid van de economen ziende blind waren en vakbroeders, zelfs die van naam en faam, uitlachten toen zij waarschuwden voor wat er zou gaan gebeuren.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dan snap ik je reactie niet. Ik heb het artikel trouwens niet gelezen.
Het schijnt een hoop duurder te zijn. Iemand weet waarom?quote:Op dinsdag 15 september 2009 22:59 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het lijkt me geen bezuiniging. Net alsof het qua kosten uitmaakt of mensen naar de huisarts of naar de eerste hulp gaan.
EU gaat uit van groei in kwartaal 3 en 4quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, deze crisis s groter dan de crash van 1929 dus ja, als men dezelfde koers gevaren had als toen zonder overheidsingrepen en massale steunoperaties dan was de situatie nu vele malen erger geweest.
Dat betekent evenwel niet dat alles nu koek en ei is, bij lange na niet, de wereldeconomie begint zich te stabiliseren maar groei is er nog lang niet bij.
Er is geen totale instorting, naar mijn mening omdat de overheden wereldwijd tijdig en snel ingegrepen hebben, maar dit is wel een zeer zware crisis.
Alleen Nederland heeft geen echte groei gehad de laatste jaren. Er was wel groei, maar die is voornamelijk geleend.quote:Op dinsdag 15 september 2009 23:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
EU gaat uit van groei in kwartaal 3 en 4
Brazilie, Japan, Duitsland en Frankrijk zitten niet in een recessie, China en India hebben er nooit ingezeten en de verwachting is dat Engeland en misschien de VS uit de recessie gaan komen in q3
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |