abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 13 september 2009 @ 14:03:31 #101
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72698068
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt een beetje moe om steeds dezelfde leugens te corrigeren.... nu ook weer 'de overheid eigent zich een steeds groter stuk van de taart toe'.... zucht....
Of je nou voor of tegen de overheid bent, het valt gewoon niet ontkennen dat de overheid een groot deel van het geld wat ze zichzelf toeeigent afsnoept.

Of je dat vervolgens geniaal vindt (jij) of verschrikelijke maffia-praktijken (ik) vind is een hele andere discussie.

Ontkennen dat de overheid een goede part van de taart voor zichzelf houdt is het niveau van ufo alu-hoedjes. Get with the fucking facts, please.
Carpe Libertatem
pi_72698190
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:49 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het valt me inderdaad nog wel mee hier in Nederland. Er zijn klappen gevallen en er zullen nog wel wat grote klappen gaan vallen. Maar de meeste doemverhalen zijn bij lange na niet uitgekomen.
Dat dacht ik een tijdje geleden ook nog (het valt wel mee). Ik zie de economische cijfers echter nog niet verbeteren. En vooral in de VS spelen ze met vuur. De geldpers staat daar aan om het enorme tekort te kunnen financieren. Dat gaat goed totdat de rest van de wereld haar vertrouwen in de dollar verliest. Wat nu al deels gebeurt (dollarkoers staat al jaren onder druk). Zelfs China begint nu voorzichtiger te worden en probeert haar ladingen aan VS-staatsobligaties te verminderen. Dat maakt de situatie voor de VS erg precair.
pi_72698244
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Een econoom zei ik de krant dat het niet nodig zal zijn. Bij 35 miljard bezuinigen krijg je op termijn zelfs weer een begrotingsoverschot volgens hem.

Er gingen meteen belletjes bij me rinkelen: de rechtsen nemen het weer over in dit land; bij een gestaag overschot zal dat teruggegeven gaan worden aan de 'burger' (lees: graaiers) d.m.v. belastingverlagingen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon even kijken naar de staatsschuld. En naar de verwachtingen omtrent de rente. Een begrotingsoverschot is dan ook zeer verstandig om die schuld zo snel mogelijk te reduceren.
  zondag 13 september 2009 @ 14:09:28 #104
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72698279
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Het CDA heerst in dit land en dat wordt steeds rechtser met de jaren. Gaat steeds meer op de Republikeinse partij lijken.
Hb je een bron voor dit geblaat?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_72698318
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:08 schreef justanick het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook gewoon even kijken naar de staatsschuld. En naar de verwachtingen omtrent de rente. Een begrotingsoverschot is dan ook zeer verstandig om die schuld zo snel mogelijk te reduceren.
De Zalm-jaren vergeten waar de helft van de (boekhoudkundige) meevallers ging naar belastingverlagingen?
  zondag 13 september 2009 @ 14:10:34 #106
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72698322
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Elke weldenkende Nederlanders is voor keiharde bezuinigingen.
Mogen zuinige Nederlanders dan tenminste voor weldoordachte bezuinigingen zijn?
Intelligent, but fucked up.
pi_72698358
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:06 schreef justanick het volgende:

[..]

Dat dacht ik een tijdje geleden ook nog (het valt wel mee). Ik zie de economische cijfers echter nog niet verbeteren. En vooral in de VS spelen ze met vuur. De geldpers staat daar aan om het enorme tekort te kunnen financieren. Dat gaat goed totdat de rest van de wereld haar vertrouwen in de dollar verliest. Wat nu al deels gebeurt (dollarkoers staat al jaren onder druk). Zelfs China begint nu voorzichtiger te worden en probeert haar ladingen aan VS-staatsobligaties te verminderen. Dat maakt de situatie voor de VS erg precair.
In de VS sturen ze gewoon bewust aan op een val van de dollar. Ze proberen daar nu nog even maximaal van te profiteren door zoveel mogelijk te lenen nu de koers nog redelijk is. Maar die Amerikanen weten zelf ook dat het gedaan is met de Amerikaans hegemonie. De groei moet nu gewoon ergens anders vandaan komen en dat is helemaal niet zo erg.
  zondag 13 september 2009 @ 14:11:43 #108
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72698363
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Hb je een bron voor dit geblaat?
Je kijkt wel eens met je ogen?

Kom op zeg. Het CDA maakt Nederland kapot en de PvdA staat er stoer bij te kijken.
pi_72698421
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De Zalm-jaren vergeten waar de helft van de (boekhoudkundige) meevallers ging naar belastingverlagingen?
Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land. Welke partij was daarin ook alweer het grootste? Ohja de PvdA. Ik dacht dat jij zo'n PvdA'er was. Ben je soms van je geloof gevallen?
pi_72698681
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En dat is jouw reden om nu niet te bezuinigen? Overigens waren in die tijd de financien redelijk op orde en is de boel omgebogen van tekort naar overschot, waarmee uiteindelijk ook een start is gemaakt met het terugdringen van de staatsschuld. Als ik zo even naar de curves kijk zie ik een beweging die niet alleen de andere kant op gaat, maar ook nog eens fors de andere kant op gaat.
  zondag 13 september 2009 @ 14:21:04 #111
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72698725
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land. Welke partij was daarin ook alweer het grootste? Ohja de PvdA. Ik dacht dat jij zo'n PvdA'er was. Ben je soms van je geloof gevallen?
De paarse kabinetten hebben (een aanzienlijk deel van) de Nederlandse bevolking van een armlastig zootje naar een gezonde middenklasse gebracht.

Waarom is alles in de beleving van PVV'ers zo ééndimensionaal? Begrijp je uberhaupt het concept van medailles en keerzijdes?
  zondag 13 september 2009 @ 14:25:47 #112
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_72698933
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Je kijkt wel eens met je ogen?

Kom op zeg. Het CDA maakt Nederland kapot en de PvdA staat er stoer bij te kijken.
En daarom zijn ze rechts? Rechts maakt alles kapot?

Is echt een redenatie van lik me vestje
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 13 september 2009 @ 14:35:09 #113
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72699369
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

En daarom zijn ze rechts? Rechts maakt alles kapot?

Is echt een redenatie van lik me vestje
Redenatie? Het is een observatie.

Dat 'rechts' alles kapot maakt hoor je mij niet zeggen.
pi_72700381
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef bwgrainer het volgende:

[..]

Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land.
Ze waren stukken beter dan alle Balkenende experimenten bij elkaar. Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.

Alles bij elkaar hoorde zeker het eerste paarse kabinet tot een van de beste van na de oorlog.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_72700548
Wat is 'daadkrachtig'? Lekker lopen snoeien? Als dat het criterium is dan moet je Balkenende I en II de credits geven waar toen rücksichtlos voor 25 miljard bezuinigd is.
pi_72700737
We hebben twee keuzes. Snoeien in de uitgaven of belastingverhoging. Voor mij staat vast dat snoeien in de uitgaven de enige optie is, omdat anders de werkenden weer afgestraft worden.
pi_72700746
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:20 schreef du_ke het volgende:
Als een stroming het van Hans Labohm moet hebben als prominente vertegenwoordiger dan sta je in elk geval al met 3-0 achter .
Waar zeg ik dat hij prominent is? En waar zeg ik welke stroming hij vertegenwoordigd? Het enige wat ik zeg is dat het niet staat op het lijstje van Keynesiaanse economen in dit land.

Ik denk dat we verder vooral in de hoek van micro-economen moeten kijken voor niet-Keynesiaanse economen in Nederland.
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:22 schreef du_ke het volgende:
De pieken en dalen een beetje afvlakken door stabiel sociaal economisch beleid kan niet zoveel kwaad. Liever over 5 jaar een klein beetje minder groei dan nu mensen die onder de brug moeten gaan slapen vanwege de dip
Tussen die brug en het huidige welvaartsniveau zit nog wel enige ruimte hoor.
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef du_ke het volgende:
Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.
Ik denk het niet. Noch dit kabinet, noch een uiterst rechts kabinet, noch een paars kabinet zou verder gaan dan her en der wat symptoombestrijding door er nog maar eens een miljard tegenaan te flikkeren. Van fundamentele systeemwijzigingen die de economie minder vatbaar voor dit soort crises maken zal geen sprake zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 13-09-2009 16:23:26 ]
pi_72702234
Sweder van Wijnbergen heb ik hoog staan.
  zondag 13 september 2009 @ 17:15:36 #119
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72702747
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef du_ke het volgende:
Ze waren stukken beter dan alle Balkenende experimenten bij elkaar. Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.
Noem eens drie serieuze beslissingen welke Paars genomen heeft?? Het waren kabinetten van pappen en nathouden en de verstoppen onder bergen geld.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 13 september 2009 @ 17:16:25 #120
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72702790
quote:
Op zondag 13 september 2009 16:07 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is 'daadkrachtig'? Lekker lopen snoeien?
Hoe wilde je anders het tekort oplossen? Wachten totdat het land failliet is? De geldpers aanzetten?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_72702950
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:16 schreef Napalm het volgende:

[..]

Hoe wilde je anders het tekort oplossen? Wachten totdat het land failliet is? De geldpers aanzetten?
INVESTEREN!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72703037
Ik vrees dat vele oud economie studenten mentaal zijn verkracht op de uni en elkaar alleen napapagaaien....

Bah.
pi_72703047
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

INVESTEREN!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Investeren in de uitkeringen zeker

Nee, hiermee zijn we veel te laat. Daarbij zal elke potentiële investering kapotgerekend worden. Nederland zal enkel nog maar het pad richting armoede kunnen volgen.
pi_72703259
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt een beetje moe om steeds dezelfde leugens te corrigeren.... nu ook weer 'de overheid eigent zich een steeds groter stuk van de taart toe'.... zucht....
Hoe zie jij het dan KK? Het recordtekort moet ergens van betaald worden. Misschien had ik moeten schrijven: "de overheid eigent zich een steeds groter stuk van de taart toe en betaalt die taart met krediet"?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 13 september 2009 @ 17:30:25 #125
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_72703327
quote:
Op zondag 13 september 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:
INVESTEREN!
SPOILER
Kan niet want alles is al op. Verbrast. Verspilt. Versnoept. Ver-uitkeringt

Elk jaar is er een begrotingstekort. Alsof je als persoon iedereen maand meer uitgeeft dan dat je binnenkrijgt en dan nog meer wil gaan lenen omdat je weer wat leuks ziet.

Ik schreef het al bij het regeerakkoord van dit kabinet toen het nog goed ging; Bos zou eerst investeren(teveel uitgeven) en daarna aflossen. De praktijk is zoals ik voorspelde; eerst teveel uitgeven en daarna niet aflossen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')