Ik denk dat je inschatting over mij niet helemaal kloptquote:Op zondag 13 september 2009 13:48 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat je er als (semi-)waterambtenaar maar weinig mee te maken hebt (en krijgt). De dijken worden de komende jaren toch weer gewoon overal door het land verhoogd.
Maar jouw portemonnee is niet de portemonnee van iedere Nederlander. In de bouw bijvoorbeeld gaan hele harde klappen vallen.
Een econoom zei ik de krant dat het niet nodig zal zijn. Bij 35 miljard bezuinigen krijg je op termijn zelfs weer een begrotingsoverschot volgens hem.quote:Op zondag 13 september 2009 13:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
35 miljard bezuinigen zal zeer grote klappen geven. Stel nu even dat de bevolking de helft hiervan voor zijn kiezen krijgt dan betekent dit gewoon dat een gemiddeld gezin 4000 euro netto zal moeten inleveren.
Tsja, ik ben het niet met je eens, vind dat je echt uit je nek lult, maar het heeft geloof ik weinig zin om te proberen dit aan je duidelijk te maken. Jij vindt het makkelijker om alles dat rechts is op één hoop te gooien, nouja dan doe je dat maar als je denkt dat dat werkt voor je.quote:Op zondag 13 september 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar ik over praat. Misschien moet jij eens in het verleden gaan duiken om te zien wie ze allemaal op een voetstuk hebben neergezet (erbij aangetekend dat ze, net zoals andere ideologieën, natuurlijk nooit 100% tevreden waren).
Ja doe dat eens, met bron erbij. Ben benieuwd.quote:Op zondag 13 september 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar ik over praat. Misschien moet jij eens in het verleden gaan duiken om te zien wie ze allemaal op een voetstuk hebben neergezet (erbij aangetekend dat ze, net zoals andere ideologieën, natuurlijk nooit 100% tevreden waren).
Hoezo, heb je een andere baan dan? Ben je in de IT begonnen? Niks mis met waterambtenaar hoor, die beschermen ons land tegen overstromingen en ander onheil. Zucht... ik wou dat ik waterambtenaar was, maar dan wel bij een waterschap en niet bij een provincie.quote:Op zondag 13 september 2009 13:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik denk dat je inschatting over mij niet helemaal klopt.
Dat is waar, maar je gaat even voorbij aan de daling in koopkracht die zoiets veroorzaakt bij de consument.quote:Maar goed wanneer Heijmans failliet gaat (dat is eerder de vraag dan of) zullen er weer andere partijen opstaan die haar taken overnemen en dat goedkoper en efficiënter doen. En voor een flink aantal projectontwikkelaars kan het ook echt geen kwaad als ze eens flink op hun bek gaan.
Idd, want de overheid lost het links om of rechts om wel weer op voor ze.quote:Op zondag 13 september 2009 13:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een gelul KK. De PC is al minstens 1.5 jaar leeg, omdat de rijken toen al beseften dat ze minder uit moeten geven. Ga je naar een willekeurig winkelcentrum dan consumeert de gewone man zich nog helemaal klem en doet net of er niets aan de hand is. Dat is de reden waarom rijk minder last heeft van een crisis, simpelweg omdat hun uitgeefgedrag hierop aanpassen.
Neehoor, Geert Wilders neemt het over in dit land. En dat heeft weinig met de crisis te maken, al wordt dat daardoor wel versneld.quote:Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
de rechtsen nemen het weer over in dit land; bij een gestaag overschot zal dat teruggegeven gaan worden aan de 'burger' (lees: graaiers) d.m.v. belastingverlagingen.
Het CDA heerst in dit land en dat wordt steeds rechtser met de jaren. Gaat steeds meer op de Republikeinse partij lijken.quote:Op zondag 13 september 2009 13:58 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Neehoor, Geert Wilders neemt het over in dit land. En dat heeft weinig met de crisis te maken, al wordt dat daardoor wel versneld.
Dat ben ik wel met je eens.quote:Op zondag 13 september 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het CDA heerst in dit land en dat wordt steeds rechtser met de jaren. Gaat steeds meer op de Republikeinse partij lijken.
Dat soort bezuinigingen zal voor een groot deel geleidelijk gaan. Elk jaar de AOW leeftijd met 2 maand omhoog spaart al aardig uit maar raakt de meeste mensen niet keihard. Daarnaast zal de economie weer wat gaan groeien en stijgen de lonen nog wel wat door. Bij een gemiddeld gezinsinkomen van iets van 45.000 euro valt die totale klap dan nog wel mee.quote:Op zondag 13 september 2009 13:50 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
35 miljard bezuinigen zal zeer grote klappen geven. Stel nu even dat de bevolking de helft hiervan voor zijn kiezen krijgt dan betekent dit gewoon dat een gemiddeld gezin 4000 euro netto zal moeten inleveren.
Of je nou voor of tegen de overheid bent, het valt gewoon niet ontkennen dat de overheid een groot deel van het geld wat ze zichzelf toeeigent afsnoept.quote:Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wordt een beetje moe om steeds dezelfde leugens te corrigeren.... nu ook weer 'de overheid eigent zich een steeds groter stuk van de taart toe'.... zucht....
Dat dacht ik een tijdje geleden ook nog (het valt wel mee). Ik zie de economische cijfers echter nog niet verbeteren. En vooral in de VS spelen ze met vuur. De geldpers staat daar aan om het enorme tekort te kunnen financieren. Dat gaat goed totdat de rest van de wereld haar vertrouwen in de dollar verliest. Wat nu al deels gebeurt (dollarkoers staat al jaren onder druk). Zelfs China begint nu voorzichtiger te worden en probeert haar ladingen aan VS-staatsobligaties te verminderen. Dat maakt de situatie voor de VS erg precair.quote:Op zondag 13 september 2009 13:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad nog wel mee hier in Nederland. Er zijn klappen gevallen en er zullen nog wel wat grote klappen gaan vallen. Maar de meeste doemverhalen zijn bij lange na niet uitgekomen.
Je kunt natuurlijk ook gewoon even kijken naar de staatsschuld. En naar de verwachtingen omtrent de rente. Een begrotingsoverschot is dan ook zeer verstandig om die schuld zo snel mogelijk te reduceren.quote:Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een econoom zei ik de krant dat het niet nodig zal zijn. Bij 35 miljard bezuinigen krijg je op termijn zelfs weer een begrotingsoverschot volgens hem.
Er gingen meteen belletjes bij me rinkelen: de rechtsen nemen het weer over in dit land; bij een gestaag overschot zal dat teruggegeven gaan worden aan de 'burger' (lees: graaiers) d.m.v. belastingverlagingen.
Hb je een bron voor dit geblaat?quote:Op zondag 13 september 2009 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
Het CDA heerst in dit land en dat wordt steeds rechtser met de jaren. Gaat steeds meer op de Republikeinse partij lijken.
De Zalm-jaren vergeten waar de helft van de (boekhoudkundige) meevallers ging naar belastingverlagingen?quote:Op zondag 13 september 2009 14:08 schreef justanick het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook gewoon even kijken naar de staatsschuld. En naar de verwachtingen omtrent de rente. Een begrotingsoverschot is dan ook zeer verstandig om die schuld zo snel mogelijk te reduceren.
Mogen zuinige Nederlanders dan tenminste voor weldoordachte bezuinigingen zijn?quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:29 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Elke weldenkende Nederlanders is voor keiharde bezuinigingen.
In de VS sturen ze gewoon bewust aan op een val van de dollar. Ze proberen daar nu nog even maximaal van te profiteren door zoveel mogelijk te lenen nu de koers nog redelijk is. Maar die Amerikanen weten zelf ook dat het gedaan is met de Amerikaans hegemonie. De groei moet nu gewoon ergens anders vandaan komen en dat is helemaal niet zo erg.quote:Op zondag 13 september 2009 14:06 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat dacht ik een tijdje geleden ook nog (het valt wel mee). Ik zie de economische cijfers echter nog niet verbeteren. En vooral in de VS spelen ze met vuur. De geldpers staat daar aan om het enorme tekort te kunnen financieren. Dat gaat goed totdat de rest van de wereld haar vertrouwen in de dollar verliest. Wat nu al deels gebeurt (dollarkoers staat al jaren onder druk). Zelfs China begint nu voorzichtiger te worden en probeert haar ladingen aan VS-staatsobligaties te verminderen. Dat maakt de situatie voor de VS erg precair.
Je kijkt wel eens met je ogen?quote:Op zondag 13 september 2009 14:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Hb je een bron voor dit geblaat?
Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land. Welke partij was daarin ook alweer het grootste? Ohja de PvdA. Ik dacht dat jij zo'n PvdA'er was. Ben je soms van je geloof gevallen?quote:Op zondag 13 september 2009 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Zalm-jaren vergeten waar de helft van de (boekhoudkundige) meevallers ging naar belastingverlagingen?
En dat is jouw reden om nu niet te bezuinigen? Overigens waren in die tijd de financien redelijk op orde en is de boel omgebogen van tekort naar overschot, waarmee uiteindelijk ook een start is gemaakt met het terugdringen van de staatsschuld. Als ik zo even naar de curves kijk zie ik een beweging die niet alleen de andere kant op gaat, maar ook nog eens fors de andere kant op gaat.quote:Op zondag 13 september 2009 14:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De Zalm-jaren vergeten waar de helft van de (boekhoudkundige) meevallers ging naar belastingverlagingen?
De paarse kabinetten hebben (een aanzienlijk deel van) de Nederlandse bevolking van een armlastig zootje naar een gezonde middenklasse gebracht.quote:Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land. Welke partij was daarin ook alweer het grootste? Ohja de PvdA. Ik dacht dat jij zo'n PvdA'er was. Ben je soms van je geloof gevallen?
En daarom zijn ze rechts? Rechts maakt alles kapot?quote:Op zondag 13 september 2009 14:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Je kijkt wel eens met je ogen?
Kom op zeg. Het CDA maakt Nederland kapot en de PvdA staat er stoer bij te kijken.
Redenatie? Het is een observatie.quote:Op zondag 13 september 2009 14:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En daarom zijn ze rechts? Rechts maakt alles kapot?![]()
Is echt een redenatie van lik me vestje
Ze waren stukken beter dan alle Balkenende experimenten bij elkaar. Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.quote:Op zondag 13 september 2009 14:13 schreef bwgrainer het volgende:
[..]
Ben ik ook met je eens. De Paarse kabinetten waren echt een ramp voor dit land.
Waar zeg ik dat hij prominent is? En waar zeg ik welke stroming hij vertegenwoordigd? Het enige wat ik zeg is dat het niet staat op het lijstje van Keynesiaanse economen in dit land.quote:Op zondag 13 september 2009 13:20 schreef du_ke het volgende:
Als een stroming het van Hans Labohm moet hebben als prominente vertegenwoordiger dan sta je in elk geval al met 3-0 achter.
Tussen die brug en het huidige welvaartsniveau zit nog wel enige ruimte hoor.quote:Op zondag 13 september 2009 13:22 schreef du_ke het volgende:
De pieken en dalen een beetje afvlakken door stabiel sociaal economisch beleid kan niet zoveel kwaad. Liever over 5 jaar een klein beetje minder groei dan nu mensen die onder de brug moeten gaan slapen vanwege de dip
Ik denk het niet. Noch dit kabinet, noch een uiterst rechts kabinet, noch een paars kabinet zou verder gaan dan her en der wat symptoombestrijding door er nog maar eens een miljard tegenaan te flikkeren. Van fundamentele systeemwijzigingen die de economie minder vatbaar voor dit soort crises maken zal geen sprake zijn.quote:Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef du_ke het volgende:
Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.
Noem eens drie serieuze beslissingen welke Paars genomen heeft?? Het waren kabinetten van pappen en nathouden en de verstoppen onder bergen geld.quote:Op zondag 13 september 2009 16:01 schreef du_ke het volgende:
Ze waren stukken beter dan alle Balkenende experimenten bij elkaar. Denk dat onder een paars kabinet de crisismaatregelen ook een stuk daadkrachtiger waren aangepakt.
Hoe wilde je anders het tekort oplossen? Wachten totdat het land failliet is? De geldpers aanzetten?quote:Op zondag 13 september 2009 16:07 schreef Klopkoek het volgende:
Wat is 'daadkrachtig'? Lekker lopen snoeien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |