Nou, dat laatste valt wel mee. De beslissing tot seponeren is op zichzelf een bestuurshandeling (ik moet even in het midden laten of het OM een bestuursorgaan in de zin van de Awb is, want dat heb ik even niet paraat) waaraan rechtsgevolg is verbonden. De overheid vindt het belangrijk dat tegen zon bestuurshandeling rechtsmiddelen openstaan en dat betekent dat de burger een rechterlijk oordeel moet kunnen vragen over een bestuurshandeling waar hij het niet mee eens is. In het bestuursrecht is dat aan de orde van de dag. Daarom hebben de rechtbanken een sector bestuursrecht. Zon rechter toetst het bestuurshandelen, maar neemt zelf (in beginsel) geen besluiten. Dat zou immers wel in strijd met de trias politica zijn (en de trias is overigens geen absoluut gegeven in ons staatsbestel).quote:Op zondag 13 september 2009 22:37 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maar in dit geval heeft de officier, zoals je zelf al aangeeft, besloten niet tot vervolging over te gaan en wordt hij later gecorrigeerd door een groepje rechters. Dat vind ik wel hoogst opmerkelijk. Hoewel ik zelf absoluut geen wilder-adept ben vrees ik er een beetje voor dat hier de trias politica geweld wordt aangedaan.
FYI: De Arabische wereld wist al dat de wereld rond was, toen we hier nog kaarten maakten met Jeruzalem als het centrum van de wereld, bang waren voor water en frisse lucht, geloofden in heksen en dachten dat het toppunt van christelijkheid was om andersdenkenden af te slachten.quote:Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef voice-over het volgende:
Het is godgeklaagd dat wij door de PvdA worden gedwongen te luisteren naar de Islam. Al onze wetenschappelijke kennis moeten we dan overboord gooien. Darwin wordt als een ketterse heiden gezien en de Aarde is weer plat.
De verregaande Arabische wetenschap was er dan ook ondanks de islam, en niet dankzij.quote:Op zondag 13 september 2009 23:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
FYI: De Arabische wereld wist al dat de wereld rond was, toen we hier nog kaarten maakten met Jeruzalem als het centrum van de wereld, bang waren voor water en frisse lucht, geloofden in heksen en dachten dat het toppunt van christelijkheid was om andersdenkenden af te slachten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobiequote:Islamofobie is een neologisme dat gebruikt wordt om overtrokken angst voor de islam te benoemen en wordt hoofdzakelijk in een politieke en maatschappelijke context gebruikt.
Tegenstanders van het gebruik van het begrip zien het als een manier om kritiek op de islam af te doen als overtrokken angst en de islam vrij te waren van kritiek. Ook wijzen deze tegenstanders er op dat religieuze minderheden in islamitische landen doorgaans zwaarder te lijden hebben onder religieuze discriminatie dan moslims in westerse landen.
Voorstanders van het gebruik van het begrip vergelijken het met xenofobie, een angst voor alles wat vreemd is. Islamofobie zou zich uiten in vooroordelen tegen of het demoniseren van moslims, hetgeen blijkt uit een negatieve houding, geweld, lastigvallen, discriminatie en stereotypering. De term "islamofobie" komt, net als haar tegenhanger islamofilie ("kritiekloze verering van de islam"), niet voor in de Dikke van Dale.
Ben je door Ella Vogelaar aan je haren de moskee ingesleurd om verplicht naar het vrijdaggebed te luisteren ofzo ?quote:Op zondag 13 september 2009 23:07 schreef voice-over het volgende:
Het is godgeklaagd dat wij door de PvdA worden gedwongen te luisteren naar de Islam.
Niet nodig. De PvdA controleert de media en de schoolboeken in Amsterdam gewoon al. Het Rode Ideaal wordt vanzelf verspreid.quote:Op zondag 13 september 2009 23:25 schreef kitao het volgende:
[..]
Ben je door Ella Vogelaar aan je haren de moskee ingesleurd om verplicht naar het vrijdaggebed te luisteren ofzo ?
Tuurlijk, de Arabieren als het toonbeeld van vooruitgang en beschaving.quote:Op zondag 13 september 2009 23:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
FYI: De Arabische wereld wist al dat de wereld rond was, toen we hier nog kaarten maakten met Jeruzalem als het centrum van de wereld, bang waren voor water en frisse lucht, geloofden in heksen en dachten dat het toppunt van christelijkheid was om andersdenkenden af te slachten.
Tja, dat heet Staats-indoctrinatie , wat doe je er tegen ?quote:Op zondag 13 september 2009 23:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet nodig. De PvdA controleert de media en de schoolboeken in Amsterdam gewoon al. Het Rode Ideaal wordt vanzelf verspreid.
Als echte anarchist weet jij beter.quote:Op zondag 13 september 2009 23:46 schreef kitao het volgende:
[..]
Tja, dat heet Staats-indoctrinatie , wat doe je er tegen ?
Wat zouden we zonder een Staat moeten beginnen , slechts chaos zal ons overvallen......
Ach , zoals je ziet zit ik ook maar wat achter een typemachine quasi wijsheden te verkondigen.quote:Op zondag 13 september 2009 23:47 schreef El_Matador het volgende:
Als echte anarchist weet jij beter.
Maar als er nou 1 partij is die je moet wantrouwen als je het anarchisme wil laten zegevieren, dan is het de PvdA.
Dus? Moet dit als bewijs dienen voor de claim dat de islame een hoogwaardigere/moreel superieure religie is als het grrrristen-/judendom? Laat me niet lachen; allemaal van hetzelfde laken een pakquote:Op zondag 13 september 2009 23:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Of dat hoog tijd is of niet is niet relevant, de huidige wetgeving stelt grenzen, dat is de keuze die onze maatschappij gemaakt heeft en imho is het een goede keuze.quote:Op zondag 13 september 2009 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoog tijd dat dat wel gaat gebeuren dus.
Als je je "beledigd" voelt, dan haal je je schouders maar een keer op zeg.
Gelul allemaal.
Kijk het stuk "Hans Teeuwen vs de meiden van Halal" nog maar eens. Beledigen omwille van is niet goed maar sommige mensen maken er een sport van om zich op hun pikkies/clitjes getrapt te voelen.quote:Op maandag 14 september 2009 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
Of dat hoog tijd is of niet is niet relevant, de huidige wetgeving stelt grenzen, dat is de keuze die onze maatschappij gemaakt heeft en imho is het een goede keuze.
Ik snap het argument trouwens niet, was is er zo positief aan dat iedere jandoedel mensen willekeurig mag beledigen? Draagt dat iets bij aan onze samenleving? Zo ja, wat dan wel?
quote:Op zondag 13 september 2009 21:58 schreef Argento het volgende:
[..]
en plegers kunnen geen slachtoffers zijn? Het gaat mij niet om de goeien en de slechten, het gaat mij er om dat in de loop der eeuwen mensen vervolgd worden om hun godsdienst en vandaag de dag gebeurt dat nog steeds.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)nenland/elmoumni.xmlquote:Imam El Moumni in hoger beroep vrijgesproken
Het gerechtshof in Den Haag heeft de omstreden Rotterdamse imam El Moumn in hoger beroep vrijgesproken voor het beledigen van homo's.
http://www.dagelijksestan(...)gie-uit-de-grondwet/quote:Een doorgaans daarop volgend argument is dat religieuze visies randvoorwaarden en richtpunten bevatten voor een zinvol leven. Maar hebben niet-gelovigen dan geen randvoorwaarden en richtpunten voor een zinvol leven? Modderen zij maar wat aan? En als zij die randvoorwaarden en richtpunten wel hebben, waardoor zijn de randvoorwaarden en richtpunten als geboden door religie van een hogere orde dan seculiere randvoorwaarden en richtpunten? Zijn gelovigen wellicht meer overtuigd van die randvoorwaarden en richtpunten? En toont deze mindere mate van twijfel dan aan dat de godsdienstige overtuiging iets van een hogere orde is? Dat lijkt mij niet. Eenieder is overtuigd van zijn of haar overtuiging. Daarvoor heten zij nu eenmaal overtuigingen.Het onderscheid dat door artikel 6 Grondwet wordt gemaakt heeft dan ook geen enkele rationele basis. Het typeren van een stelsel van normen en waarden als religie is slechts een historisch gegroeide toevalligheid. Naar mijn mening is dat geen goed argument om de uitzonderigspositie die voor religie in de Grondwet wordt gemaakt te rechtvaardigen. Schrappen dus dat artikel!
Het was dankzij de islam dat het Westen de renaissance kon ingaan.quote:Op zondag 13 september 2009 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De verregaande Arabische wetenschap was er dan ook ondanks de islam, en niet dankzij.![]()
De beste uitvindingen die de islam heeft voortgebracht zijn de Doner Kebap, de bermbom en het drinken van kamelenpis tegen kanker.
Geitenneukers.
Ik vroeg om een onderbouwd argument waarom onbeperkte vrijheid van meningsuiting goed zou zijn voor onze samenleving.quote:Op maandag 14 september 2009 01:01 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Kijk het stuk "Hans Teeuwen vs de meiden van Halal" nog maar eens. Beledigen omwille van is niet goed maar sommige mensen maken er een sport van om zich op hun pikkies/clitjes getrapt te voelen.
Ik ga er maar vanuit dat je dit sarcastisch bedoelt.quote:Op maandag 14 september 2009 07:57 schreef ethiraseth het volgende:
Het was dankzij de islam dat het Westen de renaissance kon ingaan.![]()
Niks sarcastisch aan. Het is dankzij de door moslims bewaarde geschriften van de oudheid + hun nieuwe ontdekkingen dat de renaissance van start kon gaan.quote:Op maandag 14 september 2009 08:30 schreef yyentle het volgende:
[..]
Ik ga er maar vanuit dat je dit sarcastisch bedoelt.![]()
De Arabieren hadden in de 12e-13e eeuw een hoog ontwikkelde cultuur, maar na de 15e eeuw zijn ze stil blijven staan, terwijl het westen de verlichting doormaakte.
Als we nu in de 21ste eeuw de cultuur en ontwikkeling van de Islam in het Westen accepteren, worden we weer eeuwen teruggeworpen in de tijd en wordt het humanisme terzijde geschoven.
En zou dat een reden moeten zijn om hier in het Westen in de 21ste eeuw het humanisme, wat bij de Islam niet centraal staat, maar aan de kant te gooien?quote:Op maandag 14 september 2009 08:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niks sarcastisch aan. Het is dankzij de door moslims bewaarde geschriften van de oudheid + hun nieuwe ontdekkingen dat de renaissance van start kon gaan.
A) Wat is een "belediging" en wie bepaalt die?quote:Op maandag 14 september 2009 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap het argument trouwens niet, was is er zo positief aan dat iedere jandoedel mensen willekeurig mag beledigen? Draagt dat iets bij aan onze samenleving? Zo ja, wat dan wel?
een beetje moslima heeft geen clitjequote:Op maandag 14 september 2009 01:01 schreef ErictheSwift het volgende:
[..]
Kijk het stuk "Hans Teeuwen vs de meiden van Halal" nog maar eens. Beledigen omwille van is niet goed maar sommige mensen maken er een sport van om zich op hun pikkies/clitjes getrapt te voelen.
Nee, niet dankzij de islam. Hoogstens dankzij moslims, maar dat is iets fundamenteel anders. Maar als het linksch uitkomt dan gooien ze die 2 handig door elkaar, dat besef ik ook wel.quote:Op maandag 14 september 2009 07:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het was dankzij de islam dat het Westen de renaissance kon ingaan.![]()
Haha, wat een bak. Ik ben een kosmopoliet en ga op vakantie naar islamitische landen. Maar dat wil niet zeggen dat ik jengelende minaretten, eerwraak of afvalbergen in mijn eigen land zou willen. Dat zou mooi worden.quote:Sowieso, wat jij stelt is een complete leugen. Maar goed, mensen die eenzelfde taal uitslaan als jij (geitenneukers, kan het nog minder origineel?) staan dan ook niet bekend om hun historische kennis en hun interesse in andere culturen.
![]()
Een toekomstbeeld voorbeeld voor alle Nederlandse vrouwen!quote:Op maandag 14 september 2009 08:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een beetje moslima heeft geen clitje
De klassieke verworvenheden zijn ook in vele kloosters in Europa bewaard gebleven (denk maar eens aan het Kerklatijn dat gebruikt werd om het geloof uit te dragen), dus het is geen exclusieve Arabische beïnvloeding geweest.quote:Op maandag 14 september 2009 08:35 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Niks sarcastisch aan. Het is dankzij de door moslims bewaarde geschriften van de oudheid + hun nieuwe ontdekkingen dat de renaissance van start kon gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |