Verdiep je even in de jurisprudentie op dit punt, want dat heb je kennelijk niet gedaan. Kom daarna maar weer terug.quote:Op maandag 14 september 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is exact het punt. Hoe kan een rechter nou bepalen wat "beledigend" is? Een belediging bestaat slechts in the eye of the beholder, EN bij de gratie van degene die de langste tenen naar voren schuift (in de hoop dat een ander erop gaat staan).
Nee, ik ben geen rechtsgeiler. Jurisprudentie is leuk om je achter te verschuilen.quote:Op maandag 14 september 2009 20:05 schreef Argento het volgende:
[..]
Verdiep je even in de jurisprudentie op dit punt, want dat heb je kennelijk niet gedaan. Kom daarna maar weer terug.
Jij stelt dat het voor een rechter onmogelijk is om te bepalen wat wel en wat niet beledigend is. Ik vind het niet meer dan logisch dat aan die stelling in ieder geval vooraf gaat dat je nagaat welk beoordelingsschema rechters hanteren en dan kun je vervolgens daarna daar kritiek op hebben. Maar het is gewoon onzin om te stellen dat rechters iets niet kunnen, zonder dat je weet hoe ze het doen en terwijl je dat notabene niet eens wílt weten.quote:Op maandag 14 september 2009 20:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen rechtsgeiler. Jurisprudentie is leuk om je achter te verschuilen.
Het gaat om de controleerbaarheid en de gevoelsargumentatie. Lange teentjes, korte lontjes en grote bekjes die een zielige janktoon opzetten, winnen.
Calimeromentaliteit.
Waaarom dat zo? Het je 'toch zullen moeten beroepen op'?quote:Op maandag 14 september 2009 20:19 schreef Argento het volgende:
En ja, als je rechterlijke oordelen in twijfel wilt trekken, dan zul je je toch op de jurisprudentie moeten baseren.
Een van Nederlands meest vermaarde schrijvers ooit, de wijlen Gerard Reve beschreef in zijn roman Nader tot U (i.c. de beruchte Ezel-passage) hoe hij tijdens een dronken fantasie het ultieme boek schrijft en daarna anale sex heeft met God die in de gedaante van een ezel bij hem op visite komt.quote:Op maandag 14 september 2009 20:33 schreef ExTec het volgende:
De rijke cultuur van tegen het christendom aanschoppen is ons allen bekend.
Ja.quote:Op maandag 14 september 2009 20:46 schreef Klopkoek het volgende:
De vergelijking dat vroeger 'linksen' zo tegen het Christendom aanschopten met de huidige beledigingen tegen moslims ben ik vaker tegengekomen. Maar is die wel correct?
Graag aanwijzen waar 'de linksen' indertijd zoiets over christenen hebben gezegd.quote:"Taqqiya is een bekend begrip in de islamitische wereld. Het wil zeggen dat moslims die nog
niet in een moslimland leven vaak niet alles zeggen wat ze werkelijk vinden."
"Maar op het moment dat de islamitische cultuur sterker wordt zullen er ook moslims zijn, die nu
als gematigd worden gezien, die meegaan in de dwangmatigheid van de Koran en zijn ideologie.
Dat begrip komt uit de moslimwereld zelf en mag dus niet worden onderschat."
"Daarom is het dus ook te makkelijk om te zeggen dat er genoeg moslims met onze samenleving
meedoen. Het zegt namelijk niets over hoe men zich gaat gedragen als er meer moslims in
Nederland vertegenwoordigd zijn."
Ook graag aangeven welke linkse prominent dat in de jaren '60 over christenen heeft gezegd.quote:Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.’
Hoe krijgt u dat voor elkaar?
‘Iedere niet-westerse allochtoon moet een assimilatiecontract tekenen. Daarin staat precies wat je wel en niet mag doen. Als je daar niet aan voldoet, moet je het land verlaten. Het is niet zo dat er duizenden het land uit gaan. Ik denk dat je maar een of twee vliegtuigen nodig hebt, als je eenmaal stevig beleid hebt ingevoerd. Als ze weten dat ze hun paspoort kunnen verliezen, zal dat een enorm gedragseffect hebben.
Zou ik ook denken jaquote:
Zullen we zeggen; nogal een slecht vergelijk, want de tijd dat christenen niet inheems waren, kunnen we ons nu al niet meer herinneren?quote:Op maandag 14 september 2009 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
Dan mag jij me de prominenten (CPN en PSP idioten uitgezonderd) aanwijzen die toentertijd hebben geroepen dat er geen Christen meer bij mag in dit land,
dus wat wil hij nu écht? Eigenlijk is hij daar onthutsend duidelijk over: iedere moslim opzouten. Ook de gematigden, want die zijn slechts voor het oog gematigd.quote:"Taqqiya is een bekend begrip in de islamitische wereld. Het wil zeggen dat moslims die nog
niet in een moslimland leven vaak niet alles zeggen wat ze werkelijk vinden."
"Maar op het moment dat de islamitische cultuur sterker wordt zullen er ook moslims zijn, die nu
als gematigd worden gezien, die meegaan in de dwangmatigheid van de Koran en zijn ideologie.
Dat begrip komt uit de moslimwereld zelf en mag dus niet worden onderschat."
"Daarom is het dus ook te makkelijk om te zeggen dat er genoeg moslims met onze samenleving
meedoen. Het zegt namelijk niets over hoe men zich gaat gedragen als er meer moslims in
Nederland vertegenwoordigd zijn."
Moslims willen homo's van gebouwen gooien, joden vernietigen en vrouwen alle rechten ontnemen. Ik kan mij goed voorstellen dat hij geschokt is over hoe sommige mensen kunnen denken over anderen. Dat wil hij niet in een vredelievend en beschaafd land als Nederland.quote:Op maandag 14 september 2009 21:30 schreef Argento het volgende:
Aldus Geert Wilders
[..]
dus wat wil hij nu écht? Eigenlijk is hij daar onthutsend duidelijk over: iedere moslim opzouten. Ook de gematigden, want die zijn slechts voor het oog gematigd.
Wat hij hier zegt is dat we een wezenlijk onbetrouwbare religieuze minderheid hebben die cultuurvreemd is en onze cultuur en samenleving over wil nemen en daar heimelijk al mee bezig is. Dit is standaard klassiek-racistische praat, vergelijkbaar met de nazi-retoriek en al dat andere vuil.quote:Op maandag 14 september 2009 21:30 schreef Argento het volgende:
Aldus Geert Wilders
[..]
dus wat wil hij nu écht? Eigenlijk is hij daar onthutsend duidelijk over: iedere moslim opzouten. Ook de gematigden, want die zijn slechts voor het oog gematigd.
Maar hoe kom jij (en Wilders) erbij dat dit geldt voor iedere willekeurige Moslim in het Nederland van 2009?quote:Op maandag 14 september 2009 21:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Moslims willen homo's van gebouwen gooien, joden vernietigen en vrouwen alle rechten ontnemen. Ik kan mij goed voorstellen dat hij geschokt is over hoe sommige mensen kunnen denken over anderen. Dat wil hij niet in een vredelievend en beschaafd land als Nederland.
En voornemens is om, zodra hij overheidsmacht heeft, wetten en regels zodanig aan te passen dat het in bestuurlijke zin mogelijk wordt om het leden van deze groep heel lastig, zo niet onmogelijk te maken, om zich in de Nederlandse samenleving te kunnen handhaven. Ook afgekeken van de NSDAP.quote:Op maandag 14 september 2009 21:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat hij hier zegt is dat we een wezenlijk onbetrouwbare religieuze minderheid hebben die cultuurvreemd is en onze cultuur en samenleving over wil nemen en daar heimelijk al mee bezig is. Dit is standaard klassiek-racistische praat, vergelijkbaar met de nazi-retoriek en al dat andere vuil.
Wilders' kritiek bevat niets wat nog gezond is, het is gewoon ziekelijk wat hij uitkraamt. Wilders' begint steeds meer door te slaan naar Hitleriaanse vormen waarbij we het woord joden door moslims kunnen vervangen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef El_Matador het volgende:
Als er 1 partij is die eng veel lijkt op de NSDAP is het hun ideologische broertje, de PvdA.![]()
Wilders is af en toe een clown, helaas is hij het die de gezonde islamkritiek politiek verwoordt.
Ik zie de PvdA hun ideologie niet verkrachten teneinde een bevolkingsgroep politiek te vervolgen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef El_Matador het volgende:
Als er 1 partij is die eng veel lijkt op de NSDAP is het hun ideologische broertje, de PvdA.
Ja? Moslims zonder aanziens des persoon wegzetten als staatsgevaarlijk vind jij gezond? Het als programmapunt hebben om artikel 1 Gw aan te passen, zodat het voor de overheid mogelijk wordt om de Islam in zijn geheel te discrimineren vind jij wel gezond? Mooi, weten we ook aan welke kant jij staat. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar die zullen op een gegeven moment toch moeten gaan leven met de wetenschap dat ze een foute vader hebben.quote:Wilders is af en toe een clown, helaas is hij het die de gezonde islamkritiek politiek verwoordt.
Misschien is het verstandig, je voortaan te beperken tot het verduidelijken van het Hitlertijdperk.quote:Op zondag 13 september 2009 23:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
FYI: De Arabische wereld wist al dat de wereld rond was, toen we hier nog kaarten maakten met Jeruzalem als het centrum van de wereld, bang waren voor water en frisse lucht, geloofden in heksen en dachten dat het toppunt van christelijkheid was om andersdenkenden af te slachten.
Kijk, dit hoeft van mij niet strafbaar te zijn. Ik wil er wel hartelijk om kunnen lachen, of het afdoen als verachtelijke onzin.quote:Op zondag 13 september 2009 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De verregaande Arabische wetenschap was er dan ook ondanks de islam, en niet dankzij.![]()
De beste uitvindingen die de islam heeft voortgebracht zijn de Doner Kebap, de bermbom en het drinken van kamelenpis tegen kanker.
Geitenneukers.
Speciaal voor jou, ongelovige!quote:Op maandag 14 september 2009 22:11 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Kijk, dit hoeft van mij niet strafbaar te zijn. Ik wil er wel hartelijk om kunnen lachen, of het afdoen als verachtelijke onzin.
De PvdA is de ergste, meest mafiose, corporatistische partij op dit moment. Maar daar ben ik al in zovele topics op ingegaan.quote:Op maandag 14 september 2009 21:55 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik zie de PvdA hun ideologie niet verkrachten teneinde een bevolkingsgroep politiek te vervolgen.
En jij vindt dat soort laster wel gerechtvaardigd? Opmerkelijk, gezien je strijd tegen vrijheid van meningsuiting van mensen zoals Wilders.quote:Ja? Moslims zonder aanziens des persoon wegzetten als staatsgevaarlijk vind jij gezond? Het als programmapunt hebben om artikel 1 Gw aan te passen, zodat het voor de overheid mogelijk wordt om de Islam in zijn geheel te discrimineren vind jij wel gezond? Mooi, weten we ook aan welke kant jij staat. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar die zullen op een gegeven moment toch moeten gaan leven met de wetenschap dat ze een foute vader hebben.
Inderdaad. Ach, die rechtszaak wordt alleen maar lachen.quote:Op maandag 14 september 2009 21:48 schreef El_Matador het volgende:
Als er 1 partij is die eng veel lijkt op de NSDAP is het hun ideologische broertje, de PvdA.![]()
Wilders is af en toe een clown, helaas is hij het die de gezonde islamkritiek politiek verwoordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |