abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72644767
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er IS geen straf. De man is vrijgesproken. Niet door het OM, door een rechter. Die vindt (let wel: dit is een mening van een rechter!) dat er niet voldoende bewijs is.
Je moet beter lezen.

1) De man is schuldig bevonden, maar NIET aan het feit dat hij zelf heeft lopen snijden. Dat kan namelijk ook net zo goed iemand anders gedaan hebben.

2) Een rechter toetst feiten aan de wet, en oordeelt niet op basis van zijn natte vinger mening.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:16:00 #52
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_72644770
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:13 schreef TNA het volgende:

[..]

Die vergelijking met een valse aangifte voor verkrachting is regelrechte bullshit; er is hier overduidelijke lichamelijke schade. Wat overigens niet per se betekent dat de vader hier verantwoordelijk voor is.
Het gaat erom dat je niet blind kunt vertrouwen op de verklaringen van het slachtoffer. Want die worden vaker dan je lief is gewoon verzonnen. Dat ze is besneden zal ze niet verzonnen hebben, door wie kàn ze verzonnen hebben; wie kan het uitsluiten?
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:16:11 #53
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72644778
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:13 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Die rechter heeft de zaak inhoudelijk behandeld, en weet er meer vanaf dan jij. Sterker nog, zelfs ik weet er nog meer van af dan jij!

Waarom is het zo onmogelijk dat iemand anders dat meisje besneden heeft, terwijl papa er naast stond? Hoe weet je zo zeker dat dat niet gebeurd is?
Of haar oom terwijl papa naar de Lidl was inderdaad.

Jammer dat er geen sluitend bewijs is, maar goed dat ze bij die man weggehaald is.
pi_72644796
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:15 schreef TNA het volgende:

[..]

Alleen had de vader hier geen bloedsporen van zijn dochertje op zijn handen. Wel interessant, hoe je je eigen gelijk weet te ontkrachten.
Dat is ook helemaal niet nodig. Kruit kan overal vandaan komen, niet per se uit hetzelfde pistool als waaruit de kogel is afgevuurd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72644817
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:16 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Het gaat erom dat je niet blind kunt vertrouwen op de verklaringen van het slachtoffer. Want die worden vaker dan je lief is gewoon verzonnen. Dat ze is besneden zal ze niet verzonnen hebben, door wie kàn ze verzonnen hebben; wie kan het uitsluiten?
Plus dat kleine kinderen, vooral in voogdij-situaties en dergelijke, heel vaak worden gemanipuleerd en dingen worden aangepraat.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:17:34 #56
163094 Ladidadida
pi_72644818
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Nederlandse rechters zijn echt niet minder links-islamknuffelend dan in de UK.
[..]

Dan mag dat mooi veranderen. Waarschijnlijkheid dat iemand een kogel afgevuurd heeft als hij kruitsporen op zijn handen heeft is ook niet 100%. Toch worden mensen daarvoor veroordeeld.

Het KAN dus prima. Alleen hier even niet?
Dat is theoretisch mogelijk is, betekent niet dat het ook daadwerkelijk zo gegaan is. Gelukkig vindt men het hier in NL nog altijd belangrijker om de echte waarheid te achterhalen dan om iemand die "waarschijnlijk" iets heeft gedaan voor de zekerheid vast te zetten. Liever helemaal geen onschuldigen vast.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:19:25 #57
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72644867
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:16 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Jammer dat er geen sluitend bewijs is, maar goed dat ze bij die man weggehaald is.
Ja... Nu maar hopen dat Jeugdzorg de man in de smiezen heeft, mocht hij een ander dochtertje op de wereld zetten...
pi_72644908
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Bewijs vind je niet door andere dingen uit te sluiten. Bewijs vind je door omstandigheden, motief en hulpstukken te vinden die wel wijzen op de vader.
Kuch, er staat een woordje voor... "stel"

Is dus een getuigenis van 1 meisje van 6, hij moet helpers gehad hebben en die trekken hun mond niet open.
Een schaar...het is niet meer te achterhalen....
Waarom is het niet genoeg als je verteld dat je vader in je plasser heeft zitten knippen?
Verminkt bent...
Is toch al erg genoeg.....is gewoon diep en diep triest.
En die vader (als hij het gedaan heeft), zal altijd zeggen dat hij het niet gedaan heeft, want in zijn hart (als hij het gedaan heeft) voelt het alsof hij in zijn gelijk staat/stond.
En staat/voelt zich dus boven de wet.

Nogmaals, stel dat hij het gedaan heeft....meisje kan dan toch niks meer?
Hij is vrijgesproken, kan niet twee keer voor hetzelfde aangeklaagd worden. Toch?
Ik vind het niet wat hoor, hadden ze wel wat meer voor mogen doen, wie dat dan ook doet.

Maar goed, je weet niet alle ins en outs van deze zaak.
Soms doet een rechter een verkeerde uitspraak, misschien is het wel deze.
Weet jij veel. Weet ik veel...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:21:49 #59
111528 Viajero
Who dares wins
pi_72644925
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Shariarechtspraak. Erg populair in buurland UK.
[..]
Inderdaad. Als mijn vriendin hier zonder hoofddoekje naar buiten gaat wordt ze neergeknuppeld door de zedenpolitie. Ik wordt door diezelfde lui neergeknuppeld als ik ooit besluit mijn baard af te scheren. Onze TV is inmiddels door ze geexecuteerd, en ik zit hier in een donkere kelder illegaal op internet.

Ben je ooit in de UK geweest?

Het enige dat hier gebeurt is dat als beide partijen in een civiele zaak accoord gaan met het voorleggen van een geschil aan een sharia rechtbank, dat dat dan mogelijk is. Niet zo panieken als je woorden hoort die je niet zo goed begrijpt aub.

Groeten uit Londonistan
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_72644973
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ja... Nu maar hopen dat Jeugdzorg de man in de smiezen heeft, mocht hij een ander dochtertje op de wereld zetten...
Ik had wel een methode geweten om daar zeker van te zijn.

Dan acht ik zekerheid belangrijker. Fok de "recht"spraak.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72645033
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_72645043
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:21 schreef Viajero het volgende:

[..]

Inderdaad. Als mijn vriendin hier zonder hoofddoekje naar buiten gaat wordt ze neergeknuppeld door de zedenpolitie. Ik wordt door diezelfde lui neergeknuppeld als ik ooit besluit mijn baard af te scheren. Onze TV is inmiddels door ze geexecuteerd, en ik zit hier in een donkere kelder illegaal op internet.

Ben je ooit in de UK geweest?
Dat het niet overal gebeurt, wil niet zeggen dat het voorkomt. Knuppel.
quote:
Het enige dat hier gebeurt is dat als beide partijen in een civiele zaak accoord gaan met het voorleggen van een geschil aan een sharia rechtbank, dat dat dan mogelijk is. Niet zo panieken als je woorden hoort die je niet zo goed begrijpt aub.
En dat is dan ook immoreel. Of dacht jij dat een moslima die niet eens Engels spreekt net zoveel inspraak en recht op spreken krijgt als haar dominante moslimman die het recht denkt te hebben haar te neuken als hij daar zin in heeft?

Naiveling. Wat dat betreft kan je mooi met Chamberlain op stap.

vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:16 #63
163094 Ladidadida
pi_72645052
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:21 schreef Oblivion het volgende:

Waarom is het niet genoeg als je verteld dat je vader in je plasser heeft zitten knippen?
Omdat het haar woord tegen zijn woord is. En misschien zou zij in deze zaak geloviger zijn, maar hoe gaat dat dan in een volgende zaak waarbij 2 mensen elkaar tegenspreken? Moet een rechter dan maar gewoon gokken wie hij wil geloven op zijn/haar mooie ogen? Er moet bewijs zijn dat het zo gebeurd is. Niemand wordt in een strafzaak veroordeeld simpelweg omdat een ander iets beweert.
pi_72645071
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:50 schreef El_Matador het volgende:

Of zou het zijn omdat de getuigenis van een vrouw maar half zoveel waard is als die van een man?
nee, dat is het nu juist niet ... het is duidelijk zo dat de getuigenis van het dochtertje heel lastig als onweerlegbaar bewijs genomen kan worden. en de 'waarde' van de getuigenis vand e man en de ex-vrouw is dan gewoon qua 'waarde' precies gelijk.
Dat geld in _alle_ zedenzaken na een scheiding

helaas kent zelfs de recente nederlandse geschiedenis volop beschuldigingen die bijna letterlijk door kinderen werden geuit over 'vaders die met geslachtsdelen speelde of pijn deden'..
die op een later punt totaal onjuist bleken te zijn...

dingen als de Bolderkar-affaire, en een hele rij aan individuele gevallen van mensen wiens leven behoorlijk kapot gemaakt werd na zulke beschuldigingen, waarbij vrijwel altijd ook de getuigenissen van kinderen door externe personen (soms moeders na een scheiding, of in andere situaties overijverige 'hulpverleners of zelfs politieagenten/rechercheurs) sterk beinvloed werd.

Of dat in dit geval toetreft is niet helemaal duidelijk... als ik het goed heb werd de vader wél voor andere gevallen van mishandeling bestrafd en vind ik het op dat punt dus _niet_ bepaald 'ongeloofwaardig' dat de beschuuldiging van misghandeling ook verder ging...
Anderszijds, je kunt helaas niet uitsluiten dat er ook een andere mogelijke oorzaak kan zijn voor zulke beschadigingen, bv een overspannen ander ouderdeel die denkt beter te staan door sterker mishandeling te 'simuleren' als er sprake is van een ver uit de hand gelopen conflict...

kenelijk kan de rechtbank niet een overtuigend oordel vellen dat het uitgesloten is dat deze man mogelijk door een andere oorzaak beschuldigd werd,
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:45 #65
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72645073
Overigens is de besnijdenis van jongetjes ook niet met toestemming van het slachtoffer, is het pijnlijk en onomkeerbeer, en heeft ook die besnijdenis verminderd seksueel genot tot gevolg.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:26:14 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72645091
Volgens mij heeft iemand vroeger El_Matadors plassertje eraf geknipt, hij maakt zich zo druk
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72645111
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:21 schreef Oblivion het volgende:

[..]
Vader vaak vals beschuldigd van incest

Meisjes van 6 liegen ook...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_72645113
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:16 schreef Ataraxy het volgende:

[..]

Jammer dat dit voor het meisje al te laat is. De gruwelijke daad kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Arme kind.
Die nooit plezier aan seks zal beleven als ze daar aan toe is.
pi_72645141
quote:
"Heft op het bevel tot voorlopige hechtenis en beveelt de onmiddellijke invrijheidstelling van de verdachte. "

TNA, Goeroe en andere immorele klootzakken staan te juichen.

Hephaistos. heeft tenminste zijn ongenoegen geuit, hoewel ik het fundamenteel met zijn overwegingen oneens ben.

pi_72645174
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Overigens is de besnijdenis van jongetjes ook niet met toestemming van het slachtoffer, is het pijnlijk en onomkeerbeer, en heeft ook die besnijdenis verminderd seksueel genot tot gevolg.
Niet medisch noodzakelijke besnijdenis van jongetjes is dan ook immoreel en moet bestraft worden als mishandeling.

vrijdag 11 september 2009 @ 15:28:47 #71
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_72645183
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik het geval van mannen is de vermindering van seskueel genot alleen niet altijd negatief.

Ohh en ik mag niet klagen overigens
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:29:25 #72
39631 GoeRoe86
pi_72645200
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"Heft op het bevel tot voorlopige hechtenis en beveelt de onmiddellijke invrijheidstelling van de verdachte. "

TNA, Goeroe en andere immorele klootzakken staan te juichen.

Hephaistos. heeft tenminste zijn ongenoegen geuit, hoewel ik het fundamenteel met zijn overwegingen oneens ben.
Jij bent zo'n grote pruster he. Echt niet te geloven.
pi_72645209
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:26 schreef eleusis het volgende:
Volgens mij heeft iemand vroeger El_Matadors plassertje eraf geknipt, hij maakt zich zo druk
Gore laster.

Als je niet zelf betrokken bent bij een zaak dan wel enige lichamelijke ervaring hebt, mag je je niet drukmaken om anderen?

Asociaal.

vrijdag 11 september 2009 @ 15:30:34 #74
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72645251
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:28 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Ik het geval van mannen is de vermindering van seskueel genot alleen niet altijd negatief.

Da's waar

En het beschermt redelijk tegen hiv
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:32:05 #75
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_72645310
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel, maar het zal wel weer zo zijn dat ze niks kunnen (lees: mogen) doen.
pi_72645315
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:25 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Omdat het haar woord tegen zijn woord is. En misschien zou zij in deze zaak geloviger zijn, maar hoe gaat dat dan in een volgende zaak waarbij 2 mensen elkaar tegenspreken? Moet een rechter dan maar gewoon gokken wie hij wil geloven op zijn/haar mooie ogen? Er moet bewijs zijn dat het zo gebeurd is. Niemand wordt in een strafzaak veroordeeld simpelweg omdat een ander iets beweert.
De rechter heeft inderdaad gegokt en gegokt dat de man het niet heeft gedaan.
Man zei dat het niet gedaan had. Dus...
Sta je dan als 6 jarige, verminkt voor het leven, meisje.

En misschien is het meisje wel gemanipuleerd, zou je daar achter kunnen komen als deskundige?
pi_72645320
Tsja zonder door politieagenten geschoten video van de daad waarop vader en slachtoffer naam en leeftijd noemen en de vader toegeeft schuldig te zijn, zal geen Nederlandse rechter hier zijn vingers aan branden.
Religie van een groep gaat in dit "seculiere" land nog steeds boven belang van een persoon.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_72645328
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, dat is het nu juist niet ... het is duidelijk zo dat de getuigenis van het dochtertje heel lastig als onweerlegbaar bewijs genomen kan worden. en de 'waarde' van de getuigenis vand e man en de ex-vrouw is dan gewoon qua 'waarde' precies gelijk.
Dat geld in _alle_ zedenzaken na een scheiding

helaas kent zelfs de recente nederlandse geschiedenis volop beschuldigingen die bijna letterlijk door kinderen werden geuit over 'vaders die met geslachtsdelen speelde of pijn deden'..
die op een later punt totaal onjuist bleken te zijn...

dingen als de Bolderkar-affaire, en een hele rij aan individuele gevallen van mensen wiens leven behoorlijk kapot gemaakt werd na zulke beschuldigingen, waarbij vrijwel altijd ook de getuigenissen van kinderen door externe personen (soms moeders na een scheiding, of in andere situaties overijverige 'hulpverleners of zelfs politieagenten/rechercheurs) sterk beinvloed werd.

Of dat in dit geval toetreft is niet helemaal duidelijk... als ik het goed heb werd de vader wél voor andere gevallen van mishandeling bestrafd en vind ik het op dat punt dus _niet_ bepaald 'ongeloofwaardig' dat de beschuuldiging van misghandeling ook verder ging...
Anderszijds, je kunt helaas niet uitsluiten dat er ook een andere mogelijke oorzaak kan zijn voor zulke beschadigingen, bv een overspannen ander ouderdeel die denkt beter te staan door sterker mishandeling te 'simuleren' als er sprake is van een ver uit de hand gelopen conflict...

kenelijk kan de rechtbank niet een overtuigend oordel vellen dat het uitgesloten is dat deze man mogelijk door een andere oorzaak beschuldigd werd,
Er was bij die Bolderkaraffaire geen tastbaar lichamelijk bewijs.

Het is het woord van het meisje tegen papa. Meisje beschuldigt papa. Laat papa zijn onschuld maar bewijzen. Maar nee, papa wordt geloofd en het meisje niet. Ookal is er tastbare EN onomkeerbare lichamelijke schade!

vrijdag 11 september 2009 @ 15:33:16 #79
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_72645355
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gore laster.

Als je niet zelf betrokken bent bij een zaak dan wel enige lichamelijke ervaring hebt, mag je je niet drukmaken om anderen?

Asociaal.
De boodschapper afschieten en de materie op die manier bagataliseren (Er is niks aan de hand! De TS maakt zich druk! ) blijft een immer leuke bezigheid.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:33:45 #80
39631 GoeRoe86
pi_72645372
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:32 schreef Oblivion het volgende:

[..]

En misschien is het meisje wel gemanipuleerd, zou je daar achter kunnen komen als deskundige?
Oblivion, je begrijpt het niet. De rechter heeft niet gegokt. Om iemand te veroordelen heb je bewijs nodig. Iemand is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is....
pi_72645381
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jammer dat dit voor het meisje al te laat is. De gruwelijke daad kan niet meer ongedaan gemaakt worden.
Arme kind.
Die nooit plezier aan seks zal beleven als ze daar aan toe is.
Ja maar die arme man raakt misschien wel getraumatiseerd he, 3 maanden hotel-cel in Nederland, boehoe arme man

Wanneer gaan we een stille tocht houden voor hem?

Maar typisch weer dat zelfs het verdwijnen van delen van haar genitalien niet verder wordt bekeken, hij wordt "beschuldigd" van nalatigheid maar heeft al vastgezeten....Jaja.... Goed bezig weer hier...
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72645398
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:26 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Vader vaak vals beschuldigd van incest

Meisjes van 6 liegen ook...
Snap ik, maar daar komt men dan achter...
Waarom niet in deze zaak?
Als het allemaal zo in het ongewisse is, waarom dan niet meer onderzoek?
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:34:34 #83
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72645403
quote:

[..]

Zodra je moet gaan gokken of iemand schuldig is, is ie onschuldig.
pi_72645411
In Marokko komt zulke dingen niet voor
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:39:05 #85
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72645573
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:34 schreef GroningenEuroborg het volgende:
In Marokko komt zulke dingen niet voor
Nee, daar komen ze voor.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72645593
Don't feed the troll
Mr. Prolapse 2009
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:40:08 #87
163094 Ladidadida
pi_72645599
quote:

[..]

De rechter heeft niet gegokt dat de man het niet heeft gedaan. De rechter heeft gezegd dat er niet genoeg bewijs is om de man te veroordelen.
pi_72645608
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:33 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Oblivion, je begrijpt het niet. De rechter heeft niet gegokt. Om iemand te veroordelen heb je bewijs nodig. Iemand is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is....
Ik begrijp het wel.
Meisje had dus nooit kunnen winnen al spreekt ze de waarheid.
Er is simpel weg geen bewijs....
Dat alles weg is bij haar daar beneden, tja.. zullen de kabouters hebben gedaan dan?
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:41:32 #89
163094 Ladidadida
pi_72645646
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:33 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Het is ook moeilijk
pi_72645693
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 14:51 schreef Seam het volgende:
"Voor een deel waren verdwenen.."
De rest zat nog in zijn maag
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:42:49 #91
163094 Ladidadida
pi_72645694
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:40 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel.
Dat alles weg is bij haar daar beneden, tja.. zullen de kabouters hebben gedaan dan?
Of de buurman of opa of de groenteboer of moeder of broerlief.. Je weet het niet hè!
pi_72645740
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:42 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Of de buurman of opa of de groenteboer of moeder of broerlief.. Je weet het niet hè!
nee, is zo moeilijk om een meisje te geloven van 6...
Ze kunnen ook liegen...
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:44:04 #93
215628 woid
let's get Friendly
pi_72645742
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De rest zat nog in zijn maag
flauw
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:44:22 #94
39631 GoeRoe86
pi_72645753
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:40 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel.
Maakt het uit wie het gedaan heeft? Iemand beschuldigde die man ervan het gedaan te hebben. De rechter oordeelde dat dat niet onomstotelijk kan worden bewezen. Klaar. En het is onwijs traumatisch voor dat kind natuurlijk maar dat heeft meer met de daad te maken dan de dader. En het kind is iig uit huis geplaatst wat haar vader heeft iig nagelaten het kind te beschermen...
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:44:57 #95
39631 GoeRoe86
pi_72645766
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:44 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ze kunnen ook liegen...
Ik geef het op.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:45:08 #96
215628 woid
let's get Friendly
pi_72645776
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:44 schreef GoeRoe86 het volgende:

[..]

Maakt het uit wie het gedaan heeft? Iemand beschuldigde die man ervan het gedaan te hebben. De rechter oordeelde dat dat niet onomstotelijk kan worden bewezen. Klaar. En het is onwijs traumatisch voor dat kind natuurlijk maar dat heeft meer met de daad te maken dan de dader. En het kind is iig uit huis geplaatst wat haar vader heeft iig nagelaten het kind te beschermen...
dus dat
pi_72645785
Niet iemand, dat zei het dochtertje zelf.
Mr. Prolapse 2009
pi_72645814
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Er was bij die Bolderkaraffaire geen tastbaar lichamelijk bewijs.

Het is het woord van het meisje tegen papa. Meisje beschuldigt papa. Laat papa zijn onschuld maar bewijzen. Maar nee, papa wordt geloofd en het meisje niet. Ookal is er tastbare EN onomkeerbare lichamelijke schade!
De belangrijkste vraag is niet of er een mishandeling heeft plaatsgevonden, dat wordt vrijwel gelijk door de rechtbank als bewezen aangenomen.
Wat héél belangrijk is , is of de daad daadwerkelijk een bepaalde persoon kan worden toegeschreven én een zijvraag hierbij is ook of deze daad in nederland heeft plaatsgevonden (aangezien het anders buiten nederlandse jurisdictie valt).

Probleem is de rechtzaak is dat het moment waarop de mishandeling heeft plaatsgevonden absoluut niet kan worden vastgesteld, zelfs niet bij benadering...
verder is het ook zo dat de complete bewijsvoering dat de vader de dader was, enkel rust op uitspraken van dat meisje, die soms ook wat wisselen en die bv ook enkele keren al mensen onterecht bechuldigd heeft van sexueel misbruik (de pleegvader heeft dat meisje al eerder aangewezen als mogelijke 'dader')...

Dat is voor dat meisje redelijk normaal en komt overeen met andere ervaringen van waarschijnlijk getraumatiseerde kinderen, maar als daadwerkelijk bewijs om iemand 6 jaar in de gevangenis te stoppen (wat de eis was mocht die man veroordeld hebben kunnen worden) moet onweerlegbaar vastataan dat die vader ook twijfelloos de dader was en dat de mishandeling in nederland heeft plaatsgevonden ...

Ik vind het ook erg jammer, als het idd zo was dat die vader dat gedaan heeft (waartoe ik wel een waarschijnlijkheid zie) zag ik hem ook zeker graag achter slot-en-grendel...
maar mensen in de gevangenis stoppen enkel op 'vermoedens' ... nee sorry, maar daar past mijn rechtvaardigheidsgevoel toch meer voor dan dat mn onderbuik het daar overneemt.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:47:11 #99
39631 GoeRoe86
pi_72645849
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:45 schreef Dragorius het volgende:
Niet iemand, dat zei het dochtertje zelf.
Dan nog. Een signalement van het slachtoffer zelf, zonder enig ander bewijs is niet genoeg om de dader te bepalen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:48:20 #100
163094 Ladidadida
pi_72645889
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 15:44 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Ze kunnen ook liegen...
Precies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')