Als dat zo is dan hebben die mensen helemaal geen recht van spreken, vind ikquote:Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!
Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.
Ik zeg, nekschot voor die mongolen.
In dit geval meer dan terecht. Waar koeien wonen tunnels maken en waar mensen wonen halfbakken geluidsschermen. De HSL loopt zelfs bovengronds langs een nieuwe wijk. Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Eens met TS. Sommige mensen moeten echt overal over zeiken en staan ernstig in de weg van de vooruitgang. Ik snap ook niet dat we serieus op dit soort mensen in moeten gaan.
Gaan ze dan ook bijbetalen als overheidsbeleid (lees: kunstmatig tekort aan woningen) een waardestijging van hun huis regelt?quote:Op donderdag 10 september 2009 09:56 schreef Mdk het volgende:
Terechte klacht van die mensen. Dat ding maakt echt een klereherrie, veel meer dan van tevoren voorspelt was. Lijkt me niet meer dan terecht dat er dan alsnog maatregelen getroffen worden om dat te minderen of dat de mensen die er omheen wonen financieel gecompenseerd worden wegens de waardedaling van hun huis.
De "Partij voor de Mensen" bestaat dan ook niet...quote:Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.
OV heeft een soort kunstmatig verheven status in Nederland, omdat het "politiek correct" is. Ondanks rapporten waaruit (logischerwijs) blijkt dat bussen die de hele dag vrijwel leeg rondrijden, tot 4 keer zoveel vervuilen per pax-km dan SUV's. En qua geluid slaat het ook nergens op om met stalen wielen zonder differentieel door stadscentra te rijden...quote:Overigens worden bij vrijwel alle treinen de normen van geluid ver overschreden. Daarom mogen er ook nooit geluidsmetingen bij treinen worden gedaan en wordt er alleen maar aan gerekend. Het is bekend dat die berekeningen het geluid voor treinen zwaar onderschatten en voor autoverkeer zwaar overschatten. Het gaat vaak zelfs zover dat geluidschermen naast de snelweg worden gezet maar dat er tussen de woonwijk en het geluidsscherm nog een spoor ligt.
Als eerder gezegd:quote:Op donderdag 10 september 2009 10:42 schreef Elixabete het volgende:
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
Precies dat dus. Je weet dat het ding er ligt en dan ga je zeiken als het ook nog gebruikt word.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!
Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.
Ik zeg, nekschot voor die mongolen.
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:43 schreef weps het volgende:
[..]
Als eerder gezegd:
HSL is niet vergelijkbaar met normaal spoor.
Hoe lang woon je al waar je nu woont?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:40 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Ik woon vlak langs dat ding en hij maakt wel degelijk een teringherrie. vooral omdat het geluid lang hoorbaar blijft.
als je in de tuin zit moet je gewoon een halve minuut het gesprek staken omdat niemand meer te verstaan is over de herrie van de trein. beetje vervelend als dit straks om de 10 minuten het geval is.
verder lijkt het me geen slecht idee om een geluidsmuur neer te zetten. aan de andere kant van het spoor, waar een muur staat, hoor je namelijk veel minder van de trein. na de belachelijke kosten van het ding, kan een muurtje er ook nog wel bij!
en oja, ik woon er nog bijna een kilometer vanaf ook!
quote:Op donderdag 10 september 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
Erg he, de waarheidquote:
Al eens in de gebruikte technieken voor t spoor verdiept?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:05 schreef weps het volgende:
[..]
Al eens in de gebruikte technieken voor t spoor verdiept?
Dan merk je al snel dat normaal spoor en HSL qua technische opbouw een groot verschil kennen. Waarom maken normale treinen in tunnels en op viaducten dan ook herrie en op de normale baan niet? Terwijl de HSL vanaf schiphol tot aan breda grens herrie maakt? Goedzo de onderbouw is van beton en dat dempt geen geluid. Betonnen bielzen en balast dempen het geluid een stuk beter. Ontwerp van het gebruikte materieel helpt ook mee. Er rijdt nu geen HSL materieel maar gepimpt IC materieelwat een heleboel scheelt. Met 140 maken die dingen ook flink wat lawaai.
Mensen moeten altijd iets te zeiken hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.
Behalve dan dat nu al duidelijk is dat de treinen veel meer herrie gaan maken dan de normen toestaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.
En dat weten we op basis van die paar treinen die er nu rijden? Zonder dat de officiele dienstregeling begonnen is?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Behalve dan dat nu al duidelijk is dat de treinen veel meer herrie gaan maken dan de normen toestaan.
Sad but true. Nederlanders leven nu eenmaal om te zeiken.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:09 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Mensen moeten altijd iets te zeiken hebben.
Vlakbij Schiphol wonen en dan zeiken om het geluid.
etc etc.
Leef jij ook weer?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:42 schreef Elixabete het volgende:
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
Denkfout. Ik woon op 100m van een snelweg en op 300m van een spoorlijn. De ruiten van het huis trillen letterlijk als er een goederentrein voorbij komt. Treinen maken echt absurd veel herrie terwijl je een snelweg een constante 'zoef' veroorzaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:10 schreef Jumparound het volgende:
wat ik niet snap is het gezeur over herrie.
Ik woonde in Roelofarendsveen, dat ligt aan de a4, onder de rook van schiphol.
ik denk dat een van de drukste wegen van NL + de grootste luchthaven van NL meer lawaai maken dan die trein, die in princiepe alleen maar stiller gaat worden...
Yep. Al was het alleen maar omdat treinen sowieso al veel meer herrie maken dan volgens de berekeningsmethoden. In de berekeningsmethoden wordt uitgegaan van nieuwe treinen, nieuw spoor, nieuwe wissels wat dus een tamelijk ideale situatie is. Wielen zijn tenslotte niet rond, spoor slijt om over de wissels nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat weten we op basis van die paar treinen die er nu rijden? Zonder dat de officiele dienstregeling begonnen is?
Volgens mij hebben de mensen die daar wonen geen hoorns op een kop dus van de overheid hoef je niks te verwachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:12 schreef AlligatorNL het volgende:
TS woont zelf obviously niet in de buurt van deze lijn. Vooraf is gezegd dat het geluid een decibel gehalte van ongeveer 40-50 zal gaan bevatten. In de realiteit is het 95 dB. Ik heb er zelf geen last van, behalve als de wind anders staat () maar ik ben soms bij maten waar je het wel hoort. Dat is echt een tering herrie hoor
![]()
Ze hebben sowieso hier een heel zooitje gesloopt voor die lijn, met de beloftes dat niemand er last van zal hebben. Dan mogen die rubberen strips op de rails die het geluid verminderen van mij best wel ingevoerd worden.
Toen ik er 10 jaar geleden kwam te wonen, was er nog helemaal geen sprake van een dergelijke lijn. Ook de mensen waarvan de huizen gesloopt moesten worden, die er al meer dan 15 jaar wonen, was het allemaal plots.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sad but true. Nederlanders leven nu eenmaal om te zeiken.
Waarschijnlijk omdat je altijd mensen hebt die denken dat geweld de oplossing voor alles is.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:19 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Toen ik er 10 jaar geleden kwam te wonen, was er nog helemaal geen sprake van een dergelijke lijn. Ook de mensen waarvan de huizen gesloopt moesten worden, die er al meer dan 15 jaar wonen, was het allemaal plots.
Op de HSL zijn nu testritjes, die MINDER herrie maken dan de echte dienstregeling. Gisteren was er hier een vergadering over de HSL waar ook inwoners aanwezig mochten zijn. De politie had al ME en een shitload andere agenten klaarstaan voor rellenin een FUCKING dorp
!
Dat is bij normaal spoor ook en daar hoor je niemand over.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Yep. Al was het alleen maar omdat treinen sowieso al veel meer herrie maken dan volgens de berekeningsmethoden. In de berekeningsmethoden wordt uitgegaan van nieuwe treinen, nieuw spoor, nieuwe wissels wat dus een tamelijk ideale situatie is. Wielen zijn tenslotte niet rond, spoor slijt om over de wissels nog maar te zwijgen.
Ja en jij hebt geen flauw idee wat het effect is van zo'n HSL lijn 500 meter van je huis vandaan. En dan ligt hij nog in een een bak hè!quote:Op donderdag 10 september 2009 11:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je altijd mensen hebt die denken dat geweld de oplossing voor alles is.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:23 schreef twiFight het volgende:
Maar begrijp ik het goed dat er later andere treinen gaan rijden die er voor gemaakt zijn, en die minder herrie maken?
Ik woon zelf op 200 meter van een spoorlijn en ik ken mensen die er bijna naast wonen. Hoor ik ook niemand over klagen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:25 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja en jij hebt geen flauw idee wat het effect is van zo'n HSL lijn 500 meter van je huis vandaan. En dan ligt hij nog in een een bak hè!
We praten over later hè. CS Rotterdam zou ook binnen een paar jaar klaar zijn, dat is nu ook al 7 jaar bezig ofzoquote:Op donderdag 10 september 2009 11:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet wel ja, vandaar dat al dat geblaat nu zo overbodig is.
Tsja vooruitgang is a bitchquote:Op donderdag 10 september 2009 11:27 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
We praten over later hè. CS Rotterdam zou ook binnen een paar jaar klaar zijn, dat is nu ook al 7 jaar bezig ofzo
Eerst zien dan geloven en elke dag dat die nieuwe treinen er niet zijn, is het gewoon een kanker zooitje die HSL lijn.
Hoe labiel ben je als je continu de verkeerde vergelijking maakt. HSL en normale spoorlijn zit een wereld van verschil in. Je kan er dan wel mee gewerkt hebben, je hebt obviously nog nooit het verschil in het echt gehoord.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:26 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik woon zelf op 200 meter van een spoorlijn en ik ken mensen die er bijna naast wonen. Hoor ik ook niemand over klagen.
Klopt, vandaar dat al die omwonenden nu onzin spreken.quote:
Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:29 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hoe labiel ben je als je continu de verkeerde vergelijking maakt. HSL en normale spoorlijn zit een wereld van verschil in. Je kan er dan wel mee gewerkt hebben, je hebt obviously nog nooit het verschil in het echt gehoord.
Waarom ben je hier nog als je niet weet waar je het over hebtquote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn.
Sowieso, treinen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zo juist op het nieuws .
Is die lijn er eindelijk . Een stukje toekomst in Nederland de hoge snelheidslijn we kunnen eindelijk een beetje mee met een land als Frankrijk. En wat gebeurt er in Nederland ?
Henk en Pien die bij het spoor wonen lopen te klagen dat ze de trein horen.
En wat willen Henk Pien Herman en Truus nu ?
Juist dure maatregelen zodat ze de trein minder horen. ..
Stom kut pauper volkje
Jij woont daar niet, jij weet niet hoe het is dus jij bent hier de mafketel die de HSL loopt goed te praten omdat jij toevallig weet dat het op papier geen herrie maaktquote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt, vandaar dat al die omwonenden nu onzin spreken.
Ik ben er nog omdat ik er niet tegen kan dat een stel omwonenden van alles loopt te roepen wat aantoonbaar niet waar is en soms gewoon onzin is. En aangezien ik gewoon wel weet waar ik het over heb heb ik geen enkele reden om weg te gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:36 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Waarom ben je hier nog als je niet weet waar je het over hebtJouw reacties zijn gebaseerd op theorieën op papier, je weet niet eens of de maatregelen in de praktijk het gewenste resultaat hebben bereikt
Tsja als je gewoo niet wilt begrijpen wat ik zeg dan heeft het ook geen zin.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:37 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Jij woont daar niet, jij weet niet hoe het is dus jij bent hier de mafketel die de HSL loopt goed te praten omdat jij toevallig weet dat het op papier geen herrie maakt
Het is een FEIT dat er geluidsoverlast is. In plaats van de aangegeven en beloofde 40-50 dB is er sprake van 95 dB. Einde discussie geef me maar gelijk en slotje plz.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja als je gewoo niet wilt begrijpen wat ik zeg dan heeft het ook geen zin.
21 jaar.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:55 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Hoe lang woon je al waar je nu woont?
Kijk, jij woont daar ook en spreekt ook uit eigen ervaring met deze HSL-lijn. Wat karr-1 ook zegt, hij heeft alleen maar ervaring met wat er toentertijd op papier is gezet, meer niet. Ik daag je uit voor een middagje 500 meter naast de HSL-lijn karr-1 en kijken of je dan nog zo pro-hsl bentquote:Op donderdag 10 september 2009 11:46 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
21 jaar.
Ook in Roelofarendsveen. Wat die karr ook zegt, het blijft een tyfusherrie waarover in eerste instantie werd gezegd dat ze het tegen zouden gaan. Ze komen hun beloftes niet na en vinden het vreemd dat mensen zeuren als ze niet eens rustig in hun achtertuin kunnen zitten?! Het geluid van de vliegtuigen haalt bij lange na de overlast van de HSL niet.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben er nog omdat ik er niet tegen kan dat een stel omwonenden van alles loopt te roepen wat aantoonbaar niet waar is en soms gewoon onzin is. En aangezien ik gewoon wel weet waar ik het over heb heb ik geen enkele reden om weg te gaan.
Nou, sorry... wat ik uit eigenervaring heb mee gemaakt is dat het inmijnogen wel mee valt.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:46 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
21 jaar.
Ook in Roelofarendsveen. Wat die karr ook zegt, het blijft een tyfusherrie waarover in eerste instantie werd gezegd dat ze het tegen zouden gaan. Ze komen hun beloftes niet na en vinden het vreemd dat mensen zeuren als ze niet eens rustig in hun achtertuin kunnen zitten?! Het geluid van de vliegtuigen haalt bij lange na de overlast van de HSL niet.
Tja, hopeloos linksch gevalquote:
Als er iets is wat ik niet ben dan is het wel links. Maar goed, discussie hier is zinloos dat is duidelijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Tja, hopeloos linksch geval
Ik ben niet pro-hsl, ik heb helemaal niets met de HSL te maken. Ik kan alleen niet tegen mensen die ronduit onzin vertellen en daarmee in de media komen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:47 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Kijk, jij woont daar ook en spreekt ook uit eigen ervaring met deze HSL-lijn. Wat karr-1 ook zegt, hij heeft alleen maar ervaring met wat er toentertijd op papier is gezet, meer niet. Ik daag je uit voor een middagje 500 meter naast de HSL-lijn karr-1 en kijken of je dan nog zo pro-hsl bent
Als je gelijkt hebt zal ik je het geven. Het feit dat jij stelt blijkt nergens uit, dus is het geen feit.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:44 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Het is een FEIT dat er geluidsoverlast is. In plaats van de aangegeven en beloofde 40-50 dB is er sprake van 95 dB. Einde discussie geef me maar gelijk en slotje plz.
Ik heb al je statements verworpen door ervaringen, niet alleen ik trouwens. En toch blijf je volhouden dat het niet zo is...quote:Op donderdag 10 september 2009 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als er iets is wat ik niet ben dan is het wel links. Maar goed, discussie hier is zinloos dat is duidelijk.
wtf? als het aan groen links had gelegen was die hele trein er never nooit gekomenquote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Tja, hopeloos linksch geval
Ik woon hemelsbreed een stuk verder weg, in de buurt van het sluisje.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:57 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Nou, sorry... wat ik uit eigenervaring heb mee gemaakt is dat het inmijnogen wel mee valt.
mn vader woont omgeving delfland, rijnland, schieland en een boeing 747 die de laatste bocht voor schiphol gaat maken met zn fucking straalomkeerder ofzo aan maakt echt wel meer herrie dan die hsl...
maarja, ik woon er niet meer, dus weet neit hoe het 24/7 is
Wat jij wilt.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:04 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ik heb al je statements verworpen door ervaringen, niet alleen ik trouwens. En toch blijf je volhouden dat het niet zo is...dan ben je in mijn ogen een hopeloos geval die niet wil toegeven dat de HSL een bigass fail is.
het is een open stuk totaan de a4, met alleen de babystunter (quote:Op donderdag 10 september 2009 12:05 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
Ik woon hemelsbreed een stuk verder weg, in de buurt van het sluisje.
Tussen veel gebouwen valt de herrie misschien nog enigzins mee?! Naar mijn ervaring zijn de klachten in ieder geval zeer terecht!
Vliegtuigen heb ik geen last van, en dat is niet omdat ik eraan gewend ben, maar gewoon omdat ze veel minder herrie maken.
Nee, jij weet niets van de situatie. Jij zit waarschijnlijk in een hip homo appartementje drie hoog in de buurt van het centrum van Amsterdam. En dan hier komen vertellen dat anderen er geen last van hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als er iets is wat ik niet ben dan is het wel links. Maar goed, discussie hier is zinloos dat is duidelijk.
Ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam en die geaardheid heeft er ook niets mee te maken. Zoals ik al eerder zei woon ik op een paar honderd meter naast een spoorlijn dus ik heb echt wel wat ervaring.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Nee, jij weet niets van de situatie. Jij zit waarschijnlijk in een hip homo appartementje drie hoog in de buurt van het centrum van Amsterdam. En dan hier komen vertellen dat anderen er geen last van hebben._!
Een trein wil je gewoon niet voor je huis langs hebben. Ook niet als ie 50 rijdt. Tenminste, dat vind ik dan. Goederentreinen zijn helemaal erg.![]()
Ik kan me dus prima voorstellen dat deze mensen niet zitten te wachten op een overbodige trein (immers, het tijdsverschil is maar 20 minuten)
Niet waar, maar er mag niet gemeten worden dus komt er nooit naar voren dat treinen veel meer herrie maken.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is bij normaal spoor ook en daar hoor je niemand over.
Maak je weer die vergelijking, je bent echt dom he?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam en die geaardheid heeft er ook niets mee te maken. Zoals ik al eerder zei woon ik op een paar honderd meter naast een spoorlijn dus ik heb echt wel wat ervaring.
Als jij daar blij van word zal ik ja zeggen. Goed?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Maak je weer die vergelijking, je bent echt dom he?
Die trein ligt ook wel érg dicht bij de woningen en maakt ook gewoon een teringherrie dus ik vind die klachten terecht. In frankrijk leggen ze die treinrails ook niet door achtertuinen zoals ze hier wel doen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:50 schreef Dr.Mikey het volgende:
Zo juist op het nieuws .
Is die lijn er eindelijk . Een stukje toekomst in Nederland de hoge snelheidslijn we kunnen eindelijk een beetje mee met een land als Frankrijk. En wat gebeurt er in Nederland ?
Henk en Pien die bij het spoor wonen lopen te klagen dat ze de trein horen.
En wat willen Henk Pien Herman en Truus nu ?
Juist dure maatregelen zodat ze de trein minder horen. ..
Stom kut pauper volkje
Zolang je jezelf ermee overtuigt en hier wegblijft.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als jij daar blij van word zal ik ja zeggen. Goed?
Ik peins er niet over zolang hier onwaarheden gesproken worden.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:15 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Zolang je jezelf ermee overtuigt en hier wegblijft.
laat me raden... die ligt vast niet in een betonnenbak die absoluut geen geluid dempt?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik woon niet eens in de buurt van Amsterdam en die geaardheid heeft er ook niets mee te maken. Zoals ik al eerder zei woon ik op een paar honderd meter naast een spoorlijn dus ik heb echt wel wat ervaring.
He jammer, toevallig net wel.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:35 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
laat me raden... die ligt vast niet in een betonnenbak die absoluut geen geluid dempt?
en rijden ze daar ook met 160km/u doorheen??quote:
Een aantal malen per dag wel jaquote:Op donderdag 10 september 2009 13:37 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
en rijden ze daar ook met 160km/u doorheen??
Godsamme wat ben jij eigenwijs zegquote:Op donderdag 10 september 2009 13:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik peins er niet over zolang hier onwaarheden gesproken worden.
Vervelend he als je geen gelijk krijgt.....quote:Op donderdag 10 september 2009 13:39 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Godsamme wat ben jij eigenwijs zegtering.... tyft lekker op moraalridder.
mja hoe dan ook... ik kan er sowieso niet over oordelen. Ik woon er niet naast.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een aantal malen per dag wel ja
Nee het is vervelend omdat ik gelijk heb want ik spreek uit ervaring en jij een eigenwijze nicht bent die geen idee heeft waar hij over praat.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:40 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vervelend he als je geen gelijk krijgt.....
Zullen we de geaardheid er maar buiten laten, dat is totaal niet relevant in dit verband. En jij kunt niet beoordelen of ik weet waar ik over praat of niet, dus ook dat is niet relevant. Want ik weet dus WEL waar ik over praat.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:54 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Nee het is vervelend omdat ik gelijk heb want ik spreek uit ervaring en jij een eigenwijze nicht bent die geen idee heeft waar hij over praat.
Aan je verhaal te zien weet je het alleen in theorie. Net zoals dat in theorie die 80km zones best voor een goede doorstroming zorgen en net als dat in theorie de zorg goedkoper wordt als die geprivatiseerd wordt. Zo zal ook een HSL in theorie best stiller zijn dan een gewone trein.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we de geaardheid er maar buiten laten, dat is totaal niet relevant in dit verband. En jij kunt niet beoordelen of ik weet waar ik over praat of niet, dus ook dat is niet relevant. Want ik weet dus WEL waar ik over praat.
Dank uquote:Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aan je verhaal te zien weet je het alleen in theorie. Net zoals dat in theorie die 80km zones best voor een goede doorstroming zorgen en net als dat in theorie de zorg goedkoper wordt als die geprivatiseerd wordt. Zo zal ook een HSL in theorie best stiller zijn dan een gewone trein.
Als je er naast woont (zoals iemand eerder aangaf in dit topic) heb je recht van spreken en kan je zeggen dat je exact weet waar je over praat.
Als ik als ICT nerd zeg dat een bepaalde voeding heel stil is en een klant komt terug omdat ie een takke herrie maakt dan kan ik hoog en laag springen en zeggen dat ie heel stil is (dat staat immers op de doos) mara die klant heeft hem aangehad in zijn stille woonkamer en vond hem veel te luidruchtig. Dan heeft die klant gewoon gelijk en ik niet.
Ik ken zowel de theorie als de praktijk, maar goed laten we het daar maar niet over hebben. Ik kan beter tegen een muur praten, dan heb ik meer kans op succes.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Metro2005 het volgende:
Aan je verhaal te zien weet je het alleen in theorie.
quote:Op donderdag 10 september 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ken zowel de theorie als de praktijk, maar goed laten we het daar maar niet over hebben. Ik kan beter tegen een muur praten, dan heb ik meer kans op succes.
Je spreekt jezelf tegen...quote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn.
Inderdaad, die zal jouw onzin kunnen verdragenquote:Op donderdag 10 september 2009 14:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ken zowel de theorie als de praktijk, maar goed laten we het daar maar niet over hebben. Ik kan beter tegen een muur praten, dan heb ik meer kans op succes.
Niet live als in dat ik naast het spoor woon, wel live als in dat ik het geluid gehoord heb wat geproduceerd word.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:52 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Inderdaad, die zal jouw onzin kunnen verdragenje hebt zelf 100 keer aangegeven dat je geen praktijk ervaringen hebt met een HSL lijn die in gebruik is, dus wat lul je nou jezelf weer tegen?
Nu ineens wel?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn.
Weet je, ik ben er wel klaar mee. Ik weet waar ik over praat al zijn er altijd mensen die er over twijfelen. Ik zou zeggen, zeur lekker verder met zijn allen, mijn mening is duidelijk.quote:
Je mening is duidelijk ja, je onderbouwing is alleen zo wispelturig als een heks in de overgangquote:Op donderdag 10 september 2009 16:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Weet je, ik ben er wel klaar mee. Ik weet waar ik over praat al zijn er altijd mensen die er over twijfelen. Ik zou zeggen, zeur lekker verder met zijn allen, mijn mening is duidelijk.
Mening is duidelijk met perfect sluitende onderbouwing, kortom niets meer aan toe te voegen.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:09 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Je mening is duidelijk ja, je onderbouwing is alleen zo wispelturig als een heks in de overgang
Hahah wat een argument.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.
Vertel, welke heb je nog meer dan?quote:Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Freak187 het volgende:
[..]
Hahah wat een argument.
Het spoor lag er, dus je wist dat er teringherrie zou komen. Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Sneller is eerder op plek van bestemming is vooruitgang.quote:Als die trein de norm overschreid moeten er aanpassingen komen. Hoe kan je de HSL nou onder de noemer 'vooruitgang' scharen? Het is niks meer dan een trein die iets sneller zal rijden. En voor zoiets moet iedereen maar op de knieën gaan en geen kritiek meer leveren?
Niet ten koste van alles. Daarom mogen we op de snelweg ook geen 250km/u rijden.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vertel, welke heb je nog meer dan?
[..]
Sneller is eerder op plek van bestemming is vooruitgang.
HSL is dan ook geen snelweg. Als er een aparte weg zou komen waar je 250 kunt rijden dan is er geen probleem.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet ten koste van alles. Daarom mogen we op de snelweg ook geen 250km/u rijden.
Lekker beperkt. Vooruitgang is het pas, als alle partijen erop vooruit gaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 16:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Vertel, welke heb je nog meer dan?
[..]
Sneller is eerder op plek van bestemming is vooruitgang.
je lijkt wel een troll (L)quote:Op donderdag 10 september 2009 16:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
HSL is dan ook geen snelweg. Als er een aparte weg zou komen waar je 250 kunt rijden dan is er geen probleem.
Klopt. Dat wil iedereen toch? Denk maar niet dat er ooit een hoge lawaaierige, horizonvervuilende windmolen komt in de buurt van het huis van een minister.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:55 schreef RemcoDelft het volgende:
Bij 80% van de mensen waarbij de maximale (!) gevelgeluidsbelasting wordt overschreden, is de trein de oorzaak... Gek genoeg heeft de NS geen klachtenlijn.
Ontopic: welkom bij het NIMBY-effect. Mensen willen wel afgelegen wonen met een grote tuin, en ondertussen ook genieten van de luxe van een moderne samenleving, maar een snelweg of trein moet natuurlijk bij iemand anders langskomen...
Misschien maakt hij wat lawaai, maar hij gaat zo snel dat het lawaai ook snel voorbij is, kwestie van seconden denkelijk. Het is immers een hogesnelheidstrein?!?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:46 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
21 jaar.
Ook in Roelofarendsveen. Wat die karr ook zegt, het blijft een tyfusherrie waarover in eerste instantie werd gezegd dat ze het tegen zouden gaan. Ze komen hun beloftes niet na en vinden het vreemd dat mensen zeuren als ze niet eens rustig in hun achtertuin kunnen zitten?! Het geluid van de vliegtuigen haalt bij lange na de overlast van de HSL niet.
hij is toch snel zo'n 20-30 sec erg lawaaierig. de trein rijdt ongeveer om het dorp waar ik woon heen.quote:Op donderdag 10 september 2009 18:47 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Misschien maakt hij wat lawaai, maar hij gaat zo snel dat het lawaai ook snel voorbij is, kwestie van seconden denkelijk. Het is immers een hogesnelheidstrein?!?
Wat jij wilt ouwequote:Op donderdag 10 september 2009 16:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mening is duidelijk met perfect sluitende onderbouwing, kortom niets meer aan toe te voegen.
Is het echt zo erg in de Veen dan? De snelweg ligt er ook nog tussen. Ken wel wat Veners maar die heb ik nog niet horen klagen, beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk.quote:Op donderdag 10 september 2009 19:01 schreef sjaak_trekbek het volgende:
[..]
hij is toch snel zo'n 20-30 sec erg lawaaierig. de trein rijdt ongeveer om het dorp waar ik woon heen.
Zucht, dat spoor ligt er net een jaar of misschien 2, alle woningen bij mij in de omgeving van het spoor staan er al minimaal 10, 15 jaar.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:34 schreef Qaox het volgende:
Je kiest er ook zelf voor om aan het spoor te gaan wonen?
[ afbeelding ]
Dan wonen ze al denk ik. Als ze in een goeie wijk woonden, hadden ze waarschijnlijk geen HSL pal voor hun huis.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:53 schreef o.us het volgende:
Zeg tegen ze dat ze dan moeten opkankeren naar een tokkiewijk.
quote:Op donderdag 10 september 2009 20:50 schreef Booomer het volgende:
[..]
Dan wonen ze al denk ik. Als ze in een goeie wijk woonden, hadden ze waarschijnlijk geen HSL pal voor hun huis.
De oplossing is dan toch vrij simpel?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:42 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Zucht, dat spoor ligt er net een jaar of misschien 2, alle woningen bij mij in de omgeving van het spoor staan er al minimaal 10, 15 jaar.
Toen ik er kwam wonen in 1999 of 2000 whatever was er in ieder geval niks bekend over een HSL-lijn die door het dorp zou gaan razenquote:Op donderdag 10 september 2009 20:58 schreef Qaox het volgende:
[..]
De oplossing is dan toch vrij simpel?
Verder:
Stond die HSL eigenlijk in het bestemmingsplan?
Anders kon je een tegemoetkoming aanvragen ofzo, ken de precieze regeling niet,,,
volgens mij wel hoor.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:00 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Toen ik er kwam wonen in 1999 of 2000 whatever was er in ieder geval niks bekend over een HSL-lijn die door het dorp zou gaan razen
Hier 100% zeker niet in ieder geval (woon net boven Rotterdam en onder Zoetermeerquote:Op donderdag 10 september 2009 22:04 schreef Jumparound het volgende:
[..]
volgens mij wel hoor.
ze waren toen zelfs al bezig
fietste er elke dag langs
ja daaaaaaaaag! in roelofarndsveen ligt het werk al zo lang stil... hoe lang denk je dat ze met al die tunnels en bruggen zijn bezig geweest? Bijvoorbeeld over de merwede? Of de tunnel onder het groene hart?quote:Op donderdag 10 september 2009 22:24 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Hier 100% zeker niet in ieder geval (woon net boven Rotterdam en onder Zoetermeer) en is pas misschien sinds 2, 3 jaar geleden beweging in gekomen.
die snelweg is juist kut, de geluidsmuur aan de andere kant staat pal tegen het spoor. daar heb je weinig last van geluidsoverlast.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:32 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Is het echt zo erg in de Veen dan? De snelweg ligt er ook nog tussen. Ken wel wat Veners maar die heb ik nog niet horen klagen, beetje afhankelijk van waar je woont natuurlijk.
Dat ze in dat gat niet snel werken kan ik niks aan doenquote:Op donderdag 10 september 2009 22:30 schreef Jumparound het volgende:
[..]
ja daaaaaaaaag! in roelofarndsveen ligt het werk al zo lang stil... hoe lang denk je dat ze met al die tunnels en bruggen zijn bezig geweest? Bijvoorbeeld over de merwede? Of de tunnel onder het groene hart?
als je dit project gemist hebt dan verdien je die trein in je achtertuin
Kortom, je blijft je eigen gelijk volhouden. Vooral doorgaan zou ik zeggen.quote:Op donderdag 10 september 2009 20:26 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Wat jij wilt ouwe
Je hebt je zelf bewust of onbewust compleet voor lul gezet hier. Je kan je bijna als Troll bestempelen
Overduidelijk aan het trollenquote:Op vrijdag 11 september 2009 08:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kortom, je blijft je eigen gelijk volhouden. Vooral doorgaan zou ik zeggen.
Ik wel dus, maar dat weiger jij te geloven. Dat is niet mijn fout.quote:Op vrijdag 11 september 2009 08:09 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Overduidelijk aan het trollen
Dat doe jij net zo goed alleen is het grote verschil tussen jou en mij dat ik ook daadwerkelijk uit ervaring kan spreken. En tja, jij niet![]()
Oh ja?quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik wel dus, maar dat weiger jij te geloven. Dat is niet mijn fout.
QFTquote:Op donderdag 10 september 2009 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben niet labiel, ik weet waar ik over praat. En nee, ik ken het verschil niet live, maar ik weet wat de maatregelen zijn die genomen zijn.
Jaquote:
Maar goed, ik laat je verder trollen, ik ben er klaar mee.quote:Niet live als in dat ik naast het spoor woon, wel live als in dat ik het geluid gehoord heb wat geproduceerd word.
Maar goed, ik neem aan dat ook dat wel weer op andere wijze uit te leggen is.
Af en toe een vliegtuig dat overvliegt als je 2 weken op vakantie bent is anders dan elke 10 minuten een HSL trein die langsraast. En geloof me, dat geluid is irritanterquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:39 schreef wallofdolls het volgende:
Ik was laatst op vakantie op Zakhyntos en ons hotel lag onder, lees goed onder de aanvliegroute van het vliegveld een kilometer verderop.
Dat wende binnen een paar dagen.
Je kan mij niet vertellen dat een HSL meer herrie maakt dan een vliegtuig?
Het laatste woord willen hebben en tegelijkertijd loze woorden rondgooienquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja
[..]
Maar goed, ik laat je verder trollen, ik ben er klaar mee.
Ik weet niet of jij ooit op Zakhyntos bent geweest, maar dat is om de 20 minuten á half uur een vliegtuig in het hoogseizoenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:41 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Af en toe een vliegtuig dat overvliegt als je 2 weken op vakantie bent is anders dan elke 10 minuten een HSL trein die langsraast. En geloof me, dat geluid is irritanter
De HSL is 12 maanden lang, jaar in jaar uit, elke 10 minuten, en dat geluid galmt langer door dan dat van een vliegtuigquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij ooit op Zakhyntos bent geweest, maar dat is om de 20 minuten á half uur een vliegtuig in het hoogseizoen
quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef AlligatorNL het volgende:
Je bent nu na Gordon, Albert Verlinde en Gerard Joling de nummer 4 meest irritante homo van Nederland
Ja dat is inderdaad iets om trots op zijn, zo'n zogenaamde hersenafwijkingquote:
Het gaat er mij in die reactie om dat jij net doet alsof daar geen vliegtuigen langskomen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:46 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
De HSL is 12 maanden lang, jaar in jaar uit, elke 10 minuten, en dat geluid galmt langer door dan dat van een vliegtuig![]()
Bullshit, dat bestaat niet. Die plannen liggen er al veel langer, en de werkzaamheden lopen al jaren.quote:Op donderdag 10 september 2009 23:52 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Dat ze in dat gat niet snel werken kan ik niks aan doenhier is dat project echt 3 jaar geleden van de grond gekomen
Ah nu heb ik al een hersenafwijking, het word steeds beter hier.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:55 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja dat is inderdaad iets om trots op zijn, zo'n zogenaamde hersenafwijking
Jaren ja, 3 jaar ofzo maximaal hierquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:13 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Bullshit, dat bestaat niet. Die plannen liggen er al veel langer, en de werkzaamheden lopen al jaren.
Lees zelf maarquote:Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ah nu heb ik al een hersenafwijking, het word steeds beter hier.
Anders prima, maar een hersenafwijking lijkt me wat sterk. Maar dat is een hele andere discussie.quote:
True, laten we het maar hierbij laten, ik heb het laatste woord, slotjequote:Op vrijdag 11 september 2009 11:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Anders prima, maar een hersenafwijking lijkt me wat sterk. Maar dat is een hele andere discussie.
TROLLLLLLLLquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:16 schreef probeer het volgende:
nog steeds van niemand echte bronnen gezien.. kom daar eerst maar eens mee.. ga maar met een decibelmeter naast de hsl en een normale trein staan, veel plezier!
en tot die tijd.. niet huilen plz, of verhuizen.
oke, waar is hier... Dan is het misschien terug te vinden.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:43 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Jaren ja, 3 jaar ofzo maximaal hierEn de plannen waren 10 jaar geleden in ieder geval nog niet bekend.
Bergschenhoek, ik lees nu net dat de eerste voorbereidingen werden getroffen in 2003, dus 6 jaar geleden. Nou dat is alsnog geen 10 jaar, toen was het nog niet bekend dat het er zou komenquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
oke, waar is hier... Dan is het misschien terug te vinden.
Luister, deze megaprojecten worden NIET ineens een paar kilomter omgelegd. Hoeveel voorbereiding denk je dat er er in zit? Grond aankopen, klaarmaken van de zandberg om de grond in te laten klinken, aansluiting op megaprojecten zoals de groene hart tunnel, de flyover bij Pijnacker, de underpass van de a4 de underpass bij breda, de merwedebrug aanlsuiting op het belgische stuk enz. enz.
Dat gaan ze echt niet realiseren in 3 jaar...
ik houd graag het topic levendquote:
Ik gun het jequote:Op vrijdag 11 september 2009 12:08 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
True, laten we het maar hierbij laten, ik heb het laatste woord, slotje
Hierzo, onder het stukje van Lansingerland (waar ik woon).quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:53 schreef probeer het volgende:
[..]
ik houd graag het topic levend
nee maar geheel serieus hoor.. bronnen? lezers hier hebben niets aan 'ik ben van mening dat hij teveel herrie maakt'..
kijk op een kaart hoe het trace loopt, dan gaan ze echt niet opeens, 3 jaar na de start, ergens een stukje omleggen.quote:1998
April: vaststelling tracé middels Tracébesluit. Beroep bij de Raad van State is mogelijk. In juli zijn 205 beroepen binnen gekomen waarvan er 22 gedeeltelijk gegrond worden verklaard. In september wordt het grootste deel van het Tracébesluit onherroepelijk door uitspraak van de Raad van State.
2000
Oprichting diverse consortia (aannemerscombinaties) om de diverse onderdelen van de HSL-Zuid te realiseren. Om 'onderbouw' te bouwen, worden diverse contracten met verschillende bouwconsortia afgesloten. Apart contract voor betonlevering.
Op 27 maart 2000 wordt gestart met de bouw van de HSL-Zuid bij Breda-Prinsenbeek.
Het gaat hem volgens mij ook niet om die luizige 20 minuten (20 minuten op ruim n uur is trouwens best veel? 30%). Het gaat hem puur om de concurrentie met het eigen vervoerquote:Op vrijdag 11 september 2009 12:35 schreef Goofisch het volgende:
Ik weet niet of iemand het al geschreven heeft maar toch nog even.
Op dit moment rijden er van die gehuurde Traxx locs met een stel benelux ICR rijtuigen ertussen. Deze zijn echter niet gemaakt om op een snelheid van 160km/h te rijden waardoor ze lekker rinkelen en ze klinken alsof er idd om de hoek een vrachtwagen met kiezels word neer gegooid.
Deze treinen gaan uiteindelijk (2011 zeker dacht ik) weer er af om plaats te maken voor die "Fyra" De meest afschuwelijke trein die deze aardkloot ooit gebouwd heeft.
[ afbeelding ]
Persoonlijk zou ik meer problemen hebben met het aanzicht van dat ding vanuit je badkamer raam dat het geluid ervan![]()
Maar dat terzijde.
Deze zullen wel stiller zijn. thalys net zo.
Verder gaan er in 2012 6 treinen per uur rijden.
succes.
Verder heb ik nog altijd niet het directe nut gezien van deze gehele lijn. Miljarden voor minder 20min reistijd.. Ik denk dat het er meer in zit van " kijk wij nederlanders kunnen ook 300km/h"
Echter hebben Frankrijk en Duitslands wel genoeg ruimte om zo'n lijn aan te leggen. een ruimte die wij hier in dit volgepropte kutland niet hebben en dus maar respectloos door de achtertuinen van mensen word neer gerampt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |