Als dat zo is dan hebben die mensen helemaal geen recht van spreken, vind ikquote:Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!
Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.
Ik zeg, nekschot voor die mongolen.
In dit geval meer dan terecht. Waar koeien wonen tunnels maken en waar mensen wonen halfbakken geluidsschermen. De HSL loopt zelfs bovengronds langs een nieuwe wijk. Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.quote:Op donderdag 10 september 2009 09:52 schreef karr-1 het volgende:
Eens met TS. Sommige mensen moeten echt overal over zeiken en staan ernstig in de weg van de vooruitgang. Ik snap ook niet dat we serieus op dit soort mensen in moeten gaan.
Gaan ze dan ook bijbetalen als overheidsbeleid (lees: kunstmatig tekort aan woningen) een waardestijging van hun huis regelt?quote:Op donderdag 10 september 2009 09:56 schreef Mdk het volgende:
Terechte klacht van die mensen. Dat ding maakt echt een klereherrie, veel meer dan van tevoren voorspelt was. Lijkt me niet meer dan terecht dat er dan alsnog maatregelen getroffen worden om dat te minderen of dat de mensen die er omheen wonen financieel gecompenseerd worden wegens de waardedaling van hun huis.
De "Partij voor de Mensen" bestaat dan ook niet...quote:Op donderdag 10 september 2009 10:16 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Weer eens een voorbeeld dat koeien in Nederland belangrijker zijn dan mensen.
OV heeft een soort kunstmatig verheven status in Nederland, omdat het "politiek correct" is. Ondanks rapporten waaruit (logischerwijs) blijkt dat bussen die de hele dag vrijwel leeg rondrijden, tot 4 keer zoveel vervuilen per pax-km dan SUV's. En qua geluid slaat het ook nergens op om met stalen wielen zonder differentieel door stadscentra te rijden...quote:Overigens worden bij vrijwel alle treinen de normen van geluid ver overschreden. Daarom mogen er ook nooit geluidsmetingen bij treinen worden gedaan en wordt er alleen maar aan gerekend. Het is bekend dat die berekeningen het geluid voor treinen zwaar onderschatten en voor autoverkeer zwaar overschatten. Het gaat vaak zelfs zover dat geluidschermen naast de snelweg worden gezet maar dat er tussen de woonwijk en het geluidsscherm nog een spoor ligt.
Als eerder gezegd:quote:Op donderdag 10 september 2009 10:42 schreef Elixabete het volgende:
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
Precies dat dus. Je weet dat het ding er ligt en dan ga je zeiken als het ook nog gebruikt word.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:05 schreef Armageddon het volgende:
Het mooiste is nog dat wat ik er gisteren van op tv zag, dat het nieuwbouw was !!!
Dus die mensen wisten dat de HSL in hun achtertuin lag. En dan gaan lopen zeiken.
Ik zeg, nekschot voor die mongolen.
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:43 schreef weps het volgende:
[..]
Als eerder gezegd:
HSL is niet vergelijkbaar met normaal spoor.
Hoe lang woon je al waar je nu woont?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:40 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Ik woon vlak langs dat ding en hij maakt wel degelijk een teringherrie. vooral omdat het geluid lang hoorbaar blijft.
als je in de tuin zit moet je gewoon een halve minuut het gesprek staken omdat niemand meer te verstaan is over de herrie van de trein. beetje vervelend als dit straks om de 10 minuten het geval is.
verder lijkt het me geen slecht idee om een geluidsmuur neer te zetten. aan de andere kant van het spoor, waar een muur staat, hoor je namelijk veel minder van de trein. na de belachelijke kosten van het ding, kan een muurtje er ook nog wel bij!
en oja, ik woon er nog bijna een kilometer vanaf ook!
quote:Op donderdag 10 september 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
Erg he, de waarheidquote:
Al eens in de gebruikte technieken voor t spoor verdiept?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ze rijden er sneller, voor de rest geen verschil.
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:05 schreef weps het volgende:
[..]
Al eens in de gebruikte technieken voor t spoor verdiept?
Dan merk je al snel dat normaal spoor en HSL qua technische opbouw een groot verschil kennen. Waarom maken normale treinen in tunnels en op viaducten dan ook herrie en op de normale baan niet? Terwijl de HSL vanaf schiphol tot aan breda grens herrie maakt? Goedzo de onderbouw is van beton en dat dempt geen geluid. Betonnen bielzen en balast dempen het geluid een stuk beter. Ontwerp van het gebruikte materieel helpt ook mee. Er rijdt nu geen HSL materieel maar gepimpt IC materieelwat een heleboel scheelt. Met 140 maken die dingen ook flink wat lawaai.
Mensen moeten altijd iets te zeiken hebben.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.
Behalve dan dat nu al duidelijk is dat de treinen veel meer herrie gaan maken dan de normen toestaan.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb bijna 2 jaar voor de HSL gewerkt dus ja ik weet waar ik over praat. Het spoor heeft er al jaren gelegen, pas sinds kort word het gebruikt. Dat de treinen sneller rijden en dus meer geluid maken, ben ik het helemaal mee eens. Maar om te zeggen dat je "ineens overvallen word" door het geluid lijkt me sterk, aangezien je wist dat dat ding er ooit zou komen.
En dat weten we op basis van die paar treinen die er nu rijden? Zonder dat de officiele dienstregeling begonnen is?quote:Op donderdag 10 september 2009 11:10 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Behalve dan dat nu al duidelijk is dat de treinen veel meer herrie gaan maken dan de normen toestaan.
Sad but true. Nederlanders leven nu eenmaal om te zeiken.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:09 schreef Elixabete het volgende:
[..]
Mensen moeten altijd iets te zeiken hebben.
Vlakbij Schiphol wonen en dan zeiken om het geluid.
etc etc.
Leef jij ook weer?quote:Op donderdag 10 september 2009 10:42 schreef Elixabete het volgende:
stelletje zeikerds.
Ik woon ook langs het spoor en je went eraan.
Denkfout. Ik woon op 100m van een snelweg en op 300m van een spoorlijn. De ruiten van het huis trillen letterlijk als er een goederentrein voorbij komt. Treinen maken echt absurd veel herrie terwijl je een snelweg een constante 'zoef' veroorzaakt.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:10 schreef Jumparound het volgende:
wat ik niet snap is het gezeur over herrie.
Ik woonde in Roelofarendsveen, dat ligt aan de a4, onder de rook van schiphol.
ik denk dat een van de drukste wegen van NL + de grootste luchthaven van NL meer lawaai maken dan die trein, die in princiepe alleen maar stiller gaat worden...
Yep. Al was het alleen maar omdat treinen sowieso al veel meer herrie maken dan volgens de berekeningsmethoden. In de berekeningsmethoden wordt uitgegaan van nieuwe treinen, nieuw spoor, nieuwe wissels wat dus een tamelijk ideale situatie is. Wielen zijn tenslotte niet rond, spoor slijt om over de wissels nog maar te zwijgen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat weten we op basis van die paar treinen die er nu rijden? Zonder dat de officiele dienstregeling begonnen is?
Volgens mij hebben de mensen die daar wonen geen hoorns op een kop dus van de overheid hoef je niks te verwachten.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:12 schreef AlligatorNL het volgende:
TS woont zelf obviously niet in de buurt van deze lijn. Vooraf is gezegd dat het geluid een decibel gehalte van ongeveer 40-50 zal gaan bevatten. In de realiteit is het 95 dB. Ik heb er zelf geen last van, behalve als de wind anders staat () maar ik ben soms bij maten waar je het wel hoort. Dat is echt een tering herrie hoor
![]()
Ze hebben sowieso hier een heel zooitje gesloopt voor die lijn, met de beloftes dat niemand er last van zal hebben. Dan mogen die rubberen strips op de rails die het geluid verminderen van mij best wel ingevoerd worden.
Toen ik er 10 jaar geleden kwam te wonen, was er nog helemaal geen sprake van een dergelijke lijn. Ook de mensen waarvan de huizen gesloopt moesten worden, die er al meer dan 15 jaar wonen, was het allemaal plots.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:11 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Sad but true. Nederlanders leven nu eenmaal om te zeiken.
Waarschijnlijk omdat je altijd mensen hebt die denken dat geweld de oplossing voor alles is.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:19 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Toen ik er 10 jaar geleden kwam te wonen, was er nog helemaal geen sprake van een dergelijke lijn. Ook de mensen waarvan de huizen gesloopt moesten worden, die er al meer dan 15 jaar wonen, was het allemaal plots.
Op de HSL zijn nu testritjes, die MINDER herrie maken dan de echte dienstregeling. Gisteren was er hier een vergadering over de HSL waar ook inwoners aanwezig mochten zijn. De politie had al ME en een shitload andere agenten klaarstaan voor rellenin een FUCKING dorp
!
Dat is bij normaal spoor ook en daar hoor je niemand over.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:14 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Yep. Al was het alleen maar omdat treinen sowieso al veel meer herrie maken dan volgens de berekeningsmethoden. In de berekeningsmethoden wordt uitgegaan van nieuwe treinen, nieuw spoor, nieuwe wissels wat dus een tamelijk ideale situatie is. Wielen zijn tenslotte niet rond, spoor slijt om over de wissels nog maar te zwijgen.
Ja en jij hebt geen flauw idee wat het effect is van zo'n HSL lijn 500 meter van je huis vandaan. En dan ligt hij nog in een een bak hè!quote:Op donderdag 10 september 2009 11:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat je altijd mensen hebt die denken dat geweld de oplossing voor alles is.
quote:Op donderdag 10 september 2009 11:23 schreef twiFight het volgende:
Maar begrijp ik het goed dat er later andere treinen gaan rijden die er voor gemaakt zijn, en die minder herrie maken?
Ik woon zelf op 200 meter van een spoorlijn en ik ken mensen die er bijna naast wonen. Hoor ik ook niemand over klagen.quote:Op donderdag 10 september 2009 11:25 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Ja en jij hebt geen flauw idee wat het effect is van zo'n HSL lijn 500 meter van je huis vandaan. En dan ligt hij nog in een een bak hè!
We praten over later hè. CS Rotterdam zou ook binnen een paar jaar klaar zijn, dat is nu ook al 7 jaar bezig ofzoquote:Op donderdag 10 september 2009 11:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet wel ja, vandaar dat al dat geblaat nu zo overbodig is.
Tsja vooruitgang is a bitchquote:Op donderdag 10 september 2009 11:27 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
We praten over later hè. CS Rotterdam zou ook binnen een paar jaar klaar zijn, dat is nu ook al 7 jaar bezig ofzo
Eerst zien dan geloven en elke dag dat die nieuwe treinen er niet zijn, is het gewoon een kanker zooitje die HSL lijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |