Klopt:quote:Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
CWO-diploma's hebben geen officiële internationale status.
Het is natuurlijk sowieso al opgelost want mama heeft "nee" gezegd, en het lijkt me sterk dat er nog een rechter is die zich daar aan gaat branden door het "nee" van mama te overrulenquote:Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
Dit betreft toch binnenvaart? Voor zeevaart gelden weer andere regels.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?
http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.
http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?
De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.
Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.
Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die
* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.
Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?
http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.
http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?
De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.
Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.
Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die
* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.
Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
Ja, het is niet voor niets dat zowel Mike Perham als ook Jessica Watson "pas" aan hun recordpoging konden beginnen toen ze 16 waren (en alle benodigde papiertjes hebben behaald).quote:Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
Er wordt niet gekeken naar het aantal pk's, maar naar de snelheid.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
De vraag ging over de eigenschappen van het vaartuig..quote:Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.
Ja, ik ben idd. benieuwd naar het commentaar van Moussie, wat betreft de minimumleeftijd voor de boot, de brevetten voor marifonie en zeilvaardigheid..quote:Op donderdag 10 september 2009 13:00 schreef ValseNoot het volgende:
Het is moeilijk opzoeken, nergens vind je echt duidelijkheid.
Moussie, moussie, waar blijft de link?
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens heeft ieder land z'n eigen regels.
In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:18 schreef Gia het volgende:
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.
Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.
OMGquote:Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Het mooie is > een losse container en andere zaken komen niet op die AIS tevoorschijnquote:Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
En slapen?quote:,,Natuurlijk moet ik de apparatuur regelmatig controleren en testen én wachtlopen.''
100 euro is voor heel veel mensen op de wereld al een half jaarsalaris.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.
De]http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml[/quote]De[/url] kans op aanvaring is ook nihil, dat kan je zelf ook wel aanvoelen.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
[url=http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml
Jij bent echt een geboren pessimist.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Ik begrijp dat het vrachtschip 220 meter lang is. Dan is het heel knap om zo'n schip A: al niet op te merken. Dat had bij een beetje radar zeker een alarm af doen gaan (en dat hoeft geen hypermoderne te zijn). B: Als mevrouw Watson daadwerkelijk contact heeft opgenomen met dit schip en er alsnog (!) tegen aan is gevaren, dan schat ik Laura idd een stuk hoger in. Hoe stom kan je zijn.... een 220 meter lang schip wijk je voor uit als zeiler. PUNTquote:Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht, Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVOen eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?quote:,,Er wordt nog een tweede alarm in mijn schip ingebouwd, waar ik niet doorheen kan slapen. Dus ook als ik slaap, heb ik genoeg tijd om de situatie in te schatten en te reageren.''
Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.quote:Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht, Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVOen eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.quote:Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |