abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 13:34:07 #76
3542 Gia
User under construction
pi_72612675
En als Laura dan omkomt op zee, zucht Babs: "Ja, de vis wordt duur betaalt"
pi_72613461
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:18 schreef Gia het volgende:
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.
In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:17:21 #78
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72613702
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
  donderdag 10 september 2009 @ 14:18:15 #79
3542 Gia
User under construction
pi_72613735
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.
Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.
pi_72613834
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
OMG

Sorry hoor, maar het is dus echt een kutpuber van hier tot Timboektoe, er zit niets volwassens aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72613890
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Het mooie is > een losse container en andere zaken komen niet op die AIS tevoorschijn

Maar uiteraard, de veel beter getrainde en meer ervaren Watson is uiteraard niets bij zeilmessiahs Dekker
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 10 september 2009 @ 14:25:55 #82
3542 Gia
User under construction
pi_72613939
quote:
,,Natuurlijk moet ik de apparatuur regelmatig controleren en testen én wachtlopen.''
En slapen?
pi_72614135
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.
100 euro is voor heel veel mensen op de wereld al een half jaarsalaris.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:32:14 #84
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72614140
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
pi_72614150
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
[url=http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml
De]http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml[/quote]De[/url] kans op aanvaring is ook nihil, dat kan je zelf ook wel aanvoelen.
pi_72614228
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Jij bent echt een geboren pessimist.
pi_72614244
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
Ik begrijp dat het vrachtschip 220 meter lang is. Dan is het heel knap om zo'n schip A: al niet op te merken. Dat had bij een beetje radar zeker een alarm af doen gaan (en dat hoeft geen hypermoderne te zijn). B: Als mevrouw Watson daadwerkelijk contact heeft opgenomen met dit schip en er alsnog (!) tegen aan is gevaren, dan schat ik Laura idd een stuk hoger in. Hoe stom kan je zijn.... een 220 meter lang schip wijk je voor uit als zeiler. PUNT

Doet me denken dan dat filmpje van een vuurtorenwachter en een US oorlogsschip.....
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 15:47:21 #88
137949 Disana
pi_72614353
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.

Overigens, uit dat interview:
quote:
,,Er wordt nog een tweede alarm in mijn schip ingebouwd, waar ik niet doorheen kan slapen. Dus ook als ik slaap, heb ik genoeg tijd om de situatie in te schatten en te reageren.''
Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 15:49:15 #89
137949 Disana
pi_72614393
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.
pi_72614492
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.
telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.

Denken dat een vrachtship van 220 meter even aan de kant gaat voor mevrouw Watson in haar zeilbootje is pas arrogant.
pi_72614526
Wat meer info over de aanvaring van Jessica:
(Paar stukjes eruitgeknipt, volledige tekst staat hier: http://www.brisbanetimes.(...)-20090910-fhsn.html)

The irate father of yachtswoman Jessica Watson claims those behind the controls of the cargo ship she collided with were "trying to hide" by failing to stop and then turning off the vessel's radar signal.

The 16-year-old's 10.4-metre sloop Pink Lady collided with the 63,000-tonne bulk carrier Silver Yang at about 2.30am yesterday near North Stradbroke Island as she set out on a preliminary journey for her upcoming around-the-world solo effort.

But her father Roger last night fired a broadside at those in control of the Hong Kong-registered coal tanker for continuing on its journey to China without stopping.

"What I'm really angry about is that it didn't stop; it carried on,'' Mr Watson told Channel 10.

"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide.

"I really don't know what happened. I shouldn't say too much."

Ms Watson was in radio contact with the Silver Yang before and after the accident. However the conversations were brief as a result of language barrier.

She was below the deck at the time of the collision but would not say yesterday whether she was sleeping.

It is understood that the ship was in autopilot when it struck the Pink Lady 15 nautical miles off North Stradbroke Island's Point Lookout, having been on a steady course for three hours in a shipping lane.

The collision occurred despite Ms Watson's sloop being fitted with a radar system, the EchoMax, designed to avoid exactly this kind of incident.

"This EchoMax beacon would make Jess's yacht appear much bigger on the radar screen than it actually is," said family spokesman Scott Young.

"In fact it creates a bit of a track so other vessels can see where she has come from, where she is now and how fast she is travelling.

"When we contacted the AMSA (Australian Maritime Safety Authority) rescue coordination centre, immediately after the collision, Jess's AIS beacon was on and working."

Mike Squires, Acting Director of Surface Safety for the transport investigator ATSB, said that investigators will ask the young skipper about her skills, knowledge and qualifications to establish whether that was a factor.

"It's hard to imagine that speed's an issue at this time," he said.

"In this case, I believe the ship had some equipment that should have enhanced its detectability and certainly the bigger ship, at this stage, is indicating that they did see her."

The ATSB has made contact with Hong Kong authorities with a request for them to carry out interviews and inspection of the bulk carrier, while the ship's crew have been instructed to back-up data recordings and log books on board.
pi_72614608
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen?????? Echt, veel dommer kan het geloof ik niet. Voor zo'n schip wijk je uit. Klaar! Dat is mij op zee / oceaan iig heel duidelijk gemaakt door de kaptein van het schip waar ik mee meezeilde.
pi_72614694
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:00 schreef Casos het volgende:
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen?????? Echt, veel dommer kan het geloof ik niet. Voor zo'n schip wijk je uit. Klaar! Dat is mij op zee / oceaan iig heel duidelijk gemaakt door de kaptein van het schip waar ik mee meezeilde.
Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.
pi_72614748
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.
Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.
pi_72614801
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.

Overigens, uit dat interview:
[..]

Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?
En jij denkt dat Laura zelf het AD heeft gebeld om een reactie te geven op dat vreselijk domme ongeluk van Jessica Watson? .....
pi_72614810
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.
Heb je deze zin ook nog meegekregen?:
"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide."
pi_72614906
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heb je deze zin ook nog meegekregen?:
"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide."
Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren. Wil je nu beweren dat het vrachtschip zich ging verstoppen en bewust op een aanvaring heeft aangestuurd?
pi_72614954
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:11 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren. Wil je nu beweren dat het vrachtschip zich ging verstoppen en bewust op een aanvaring heeft aangestuurd?
Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:14:18 #99
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72615007
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Zoals ik het lees, heeft het dat gedaan ná de aanvaring?
pi_72615013
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Het enige dat zou kunnen pleiten voor Jessica is als het vrachtschip zich kon "cloaken" ala een Klingon Warbird, maar aangezien dat niet mogelijk is, is het toch Jessica's eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')