abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 11:46:41 #51
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72609683
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:24 schreef Leandra het volgende:
Leuk leesvoer daar..... mensen die weten waar ze het over hebben.

De bovenste reactie was er gelijk al een van een ander punt waaraan hier compleet voorbij gegaan is:
[..]


Ja, inderdaad, overal staat lengte als 8,3 (overall lengte, lengte waterlijn blijft beneden 8 mtr) aangegeven. Dus Laura mag eigenlijk niet eens in de haven van Wijk bij Duurstede rondvaren?
pi_72609828
Kennelijk niet, maar als ze daar opmerkingen over krijgt dan zal het wel weer afgedaan worden als "lastige havenmeesters en andere ordehandhavers"

Mijn bijna 18-jarige zoon heeft trouwens een brommerrijbewijs, maar met zijn 2 meter, zijn koelbloedigheid en andere uitstekende kwaliteiten kan hij waarschijnlijk best een 250 cc motor besturen....
Misschien moet ik even met vader Dekker bellen om te vragen hoe ik dat voor elkaar krijg
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72609899
BPR is niet eens zozeer van toepassing bij het bevaren van de wereldzeeën, sla de ZAR maar eens open
  donderdag 10 september 2009 @ 12:04:47 #54
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72610131
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
BPR is niet eens zozeer van toepassing bij het bevaren van de wereldzeeën, sla de ZAR maar eens open
Kan het zo gauw niet vinden: zijn die ZAR nou alleen maar aanvaringsreglementen, of kan (of moet) je ook een ZAR-brevet oid halen?
pi_72610147
Tochvarenpost?
pi_72610230
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:04 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Kan het zo gauw niet vinden: zijn die ZAR nou alleen maar aanvaringsreglementen, of kan (of moet) je ook een ZAR-brevet oid halen?
http://www.cwo.nl/content.asp?id=99

Laura kan niet in het bezit zijn van deze (verplichte) diploma's, aangezien ze daarvoor eerst 16 moet zijn. Ook Jessica moest wachten tot haar 16e voor ze haar benodigde diploma's kon halen.

"De volgende leeftijdseisen worden er gesteld aan de opleiding Zeezeilen.

Diploma Zeezeilen I -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen II -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen III -> ten minste 16 jaar

Voor het behalen van het examen “basiscertificaat marifonie” en “GMDSS module” is de minimum leeftijd gesteld op 16 jaar, echter voor de uitgifte van dit certificaat moet men 18 jaar zijn
Diploma Zeezeilen IV -> 18 jaar"
  donderdag 10 september 2009 @ 12:17:37 #57
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72610454
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

http://www.cwo.nl/content.asp?id=99

Laura kan niet in het bezit zijn van deze (verplichte) diploma's, aangezien ze daarvoor eerst 16 moet zijn. Ook Jessica moest wachten tot haar 16e voor ze haar benodigde diploma's kon halen.

"De volgende leeftijdseisen worden er gesteld aan de opleiding Zeezeilen.

Diploma Zeezeilen I -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen II -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen III -> ten minste 16 jaar

Voor het behalen van het examen “basiscertificaat marifonie” en “GMDSS module” is de minimum leeftijd gesteld op 16 jaar, echter voor de uitgifte van dit certificaat moet men 18 jaar zijn
Diploma Zeezeilen IV -> 18 jaar"
Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 12:17:54 #58
137949 Disana
pi_72610464
Zo leer je nog eens wat he. Raar dat al die zaken niet op Laura's site staan, en ik denk ook echt dat ze niet veel meer kan dan zeilen. Het komt allemaal weer heel ondoordacht en onvoorbereid over.
pi_72610555
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
Ja, zonder die diploma's mag je niet varen. Net zoals je eerst je rijbewijs moet behalen voor je de weg op mag.
pi_72610850
CWO-diploma's hebben geen officiële internationale status.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:30:54 #61
3542 Gia
User under construction
pi_72610858
Ja maar, ja maar, dat geldt toch allemaal niet voor Laura!! Zij is op een boot 'geboren', weet niet beter. Die hoeft toch geen vaarbewijzen te hebben!! Als je bent geboren als zeemeermin hoef je toch ook geen zwemdiploma's te hebben!!
pi_72610941
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
CWO-diploma's hebben geen officiële internationale status.
Klopt:

"De CWO diploma's zijn in het buitenland niet als zodanig erkend, maar op alle diploma's staat naast de Nederlandse omschrijving van het eisen ook een vertaling in het Engels, Duits en Frans afgedrukt. In veel landen kunt u dus gewoon terecht met uw diploma en kunt u gewoon aantonen dat u de bijbehorende kennis en vaardigheden beheerst."
pi_72611111
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
Het is natuurlijk sowieso al opgelost want mama heeft "nee" gezegd, en het lijkt me sterk dat er nog een rechter is die zich daar aan gaat branden door het "nee" van mama te overrulen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 september 2009 @ 12:44:19 #64
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611250
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
pi_72611327
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
Dit betreft toch binnenvaart? Voor zeevaart gelden weer andere regels.
pi_72611364
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:49:02 #67
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611368
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
pi_72611463
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
Ja, het is niet voor niets dat zowel Mike Perham als ook Jessica Watson "pas" aan hun recordpoging konden beginnen toen ze 16 waren (en alle benodigde papiertjes hebben behaald).
pi_72611526
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
Er wordt niet gekeken naar het aantal pk's, maar naar de snelheid.
pi_72611644
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.
De vraag ging over de eigenschappen van het vaartuig..
  donderdag 10 september 2009 @ 13:00:38 #71
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611722
Het is moeilijk opzoeken, nergens vind je echt duidelijkheid.
Moussie, moussie, waar blijft de link?
pi_72611827
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:00 schreef ValseNoot het volgende:
Het is moeilijk opzoeken, nergens vind je echt duidelijkheid.
Moussie, moussie, waar blijft de link?
Ja, ik ben idd. benieuwd naar het commentaar van Moussie, wat betreft de minimumleeftijd voor de boot, de brevetten voor marifonie en zeilvaardigheid..
En waarom hier helemaal niets over gezegd is vanaf de kant van de Dekkers? Weer iets bij de drie jaar durende voorbereiding dat over het hoofd is gezien?
pi_72611845
Ik heb geen diploma's nodig (ook al heb ik wel zeildiploma's), ik zeil gewoon de zee op. Alleen in Duitsland heb je naar mijn weten een vaarbewijs nodig, dus toen ging er iemand mee die een vaarbewijs had. Een controle heb ik echter nog nooit gezien. Voor de marifoon heb je inderdaad wel een diploma nodig, maar in de praktijk komt dat neer op het aanvragen van wat nummers bij het Agentschap Telecom. Overigens heeft ieder land z'n eigen regels.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:18:35 #74
3542 Gia
User under construction
pi_72612253
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens heeft ieder land z'n eigen regels.
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:25:05 #75
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72612437
Zoals ons aller Gert Timmerman zo treffend verwoordde

Een Hurley met een zeiltje
Een meisje zo klein
Een meisje dat later
Eens zeevrouw wou zijn
Een Hurley met een roertje
En zij de kaptein
Dat meisje dat later
Eens zeevrouw wou zijn


En later ging zij, na de HAVO, echt naar zee
Want varen vond zij steeds nog mooi
De Hurley met het zeiltje nam zij met zich mee
Na jaren werd zij kapitein van een schuit
Wat zij vroeger droomde kwam uit
  donderdag 10 september 2009 @ 13:34:07 #76
3542 Gia
User under construction
pi_72612675
En als Laura dan omkomt op zee, zucht Babs: "Ja, de vis wordt duur betaalt"
pi_72613461
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:18 schreef Gia het volgende:
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.
In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:17:21 #78
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72613702
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
  donderdag 10 september 2009 @ 14:18:15 #79
3542 Gia
User under construction
pi_72613735
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

In de meeste landen kom je met een zak geld verder dan regelneukerij.
Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.
pi_72613834
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
OMG

Sorry hoor, maar het is dus echt een kutpuber van hier tot Timboektoe, er zit niets volwassens aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72613890
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Het mooie is > een losse container en andere zaken komen niet op die AIS tevoorschijn

Maar uiteraard, de veel beter getrainde en meer ervaren Watson is uiteraard niets bij zeilmessiahs Dekker
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 10 september 2009 @ 14:25:55 #82
3542 Gia
User under construction
pi_72613939
quote:
,,Natuurlijk moet ik de apparatuur regelmatig controleren en testen én wachtlopen.''
En slapen?
pi_72614135
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:18 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar die zak geld hebben ze al niet, om mee te beginnen.
100 euro is voor heel veel mensen op de wereld al een half jaarsalaris.
  donderdag 10 september 2009 @ 14:32:14 #84
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72614140
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
pi_72614150
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
[url=http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml
De]http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/429046/2009/09/10/Laura-acht-kans-op-botsing-met-vrachtschip-nihil.dhtml[/quote]De[/url] kans op aanvaring is ook nihil, dat kan je zelf ook wel aanvoelen.
pi_72614228
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Jij bent echt een geboren pessimist.
pi_72614244
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
Ik begrijp dat het vrachtschip 220 meter lang is. Dan is het heel knap om zo'n schip A: al niet op te merken. Dat had bij een beetje radar zeker een alarm af doen gaan (en dat hoeft geen hypermoderne te zijn). B: Als mevrouw Watson daadwerkelijk contact heeft opgenomen met dit schip en er alsnog (!) tegen aan is gevaren, dan schat ik Laura idd een stuk hoger in. Hoe stom kan je zijn.... een 220 meter lang schip wijk je voor uit als zeiler. PUNT

Doet me denken dan dat filmpje van een vuurtorenwachter en een US oorlogsschip.....
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 15:47:21 #88
137949 Disana
pi_72614353
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:17 schreef ValseNoot het volgende:
En we hadden weer eens gelijk
Jessica zal wel geslapen hebben, en haar apparatuur is vast niet zo goed als die van ons aller Laura.
Zoiets kan ons wonderkind niet overkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)chtschip-nihil.dhtml
Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.

Overigens, uit dat interview:
quote:
,,Er wordt nog een tweede alarm in mijn schip ingebouwd, waar ik niet doorheen kan slapen. Dus ook als ik slaap, heb ik genoeg tijd om de situatie in te schatten en te reageren.''
Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 15:49:15 #89
137949 Disana
pi_72614393
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:32 schreef ValseNoot het volgende:
Ik haat de term k..kind, maar echt, ik kan het bijna niet meer tegenhouden.
Ik heb diverse artikelen over de collision van Jessica gelezen, en begrijp dat Jessica wel degelijk de carrier heeft zien aankomen, en telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.
maar deze kwalpuber is te besodemieterd om zich eens op de hoogte te stellen voor ze gaat blaten in het AD
Achterlijk wicht , Jessica lag niet te slapen, haar apparatuur werkte perfect, ze heeft contact opgenomen met de carrier, maar die is gewoon tegen haar opgevaren.
Laura moet nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang naar de HAVO en eens goed leren informatie vergaren en verwerken.
Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.
pi_72614492
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:49 schreef Disana het volgende:

[..]

Niet bepaald een sympathiek kind inderdaad. Arrogant ook. En misschien jaloers.
telefonisch contact gemaakt heeft om te vragen of ze rekening met haar hielden.

Denken dat een vrachtship van 220 meter even aan de kant gaat voor mevrouw Watson in haar zeilbootje is pas arrogant.
pi_72614526
Wat meer info over de aanvaring van Jessica:
(Paar stukjes eruitgeknipt, volledige tekst staat hier: http://www.brisbanetimes.(...)-20090910-fhsn.html)

The irate father of yachtswoman Jessica Watson claims those behind the controls of the cargo ship she collided with were "trying to hide" by failing to stop and then turning off the vessel's radar signal.

The 16-year-old's 10.4-metre sloop Pink Lady collided with the 63,000-tonne bulk carrier Silver Yang at about 2.30am yesterday near North Stradbroke Island as she set out on a preliminary journey for her upcoming around-the-world solo effort.

But her father Roger last night fired a broadside at those in control of the Hong Kong-registered coal tanker for continuing on its journey to China without stopping.

"What I'm really angry about is that it didn't stop; it carried on,'' Mr Watson told Channel 10.

"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide.

"I really don't know what happened. I shouldn't say too much."

Ms Watson was in radio contact with the Silver Yang before and after the accident. However the conversations were brief as a result of language barrier.

She was below the deck at the time of the collision but would not say yesterday whether she was sleeping.

It is understood that the ship was in autopilot when it struck the Pink Lady 15 nautical miles off North Stradbroke Island's Point Lookout, having been on a steady course for three hours in a shipping lane.

The collision occurred despite Ms Watson's sloop being fitted with a radar system, the EchoMax, designed to avoid exactly this kind of incident.

"This EchoMax beacon would make Jess's yacht appear much bigger on the radar screen than it actually is," said family spokesman Scott Young.

"In fact it creates a bit of a track so other vessels can see where she has come from, where she is now and how fast she is travelling.

"When we contacted the AMSA (Australian Maritime Safety Authority) rescue coordination centre, immediately after the collision, Jess's AIS beacon was on and working."

Mike Squires, Acting Director of Surface Safety for the transport investigator ATSB, said that investigators will ask the young skipper about her skills, knowledge and qualifications to establish whether that was a factor.

"It's hard to imagine that speed's an issue at this time," he said.

"In this case, I believe the ship had some equipment that should have enhanced its detectability and certainly the bigger ship, at this stage, is indicating that they did see her."

The ATSB has made contact with Hong Kong authorities with a request for them to carry out interviews and inspection of the bulk carrier, while the ship's crew have been instructed to back-up data recordings and log books on board.
pi_72614608
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen?????? Echt, veel dommer kan het geloof ik niet. Voor zo'n schip wijk je uit. Klaar! Dat is mij op zee / oceaan iig heel duidelijk gemaakt door de kaptein van het schip waar ik mee meezeilde.
pi_72614694
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:00 schreef Casos het volgende:
Nogmaals, je hebt dus contact met een fucking groot vrachtschip en alsnog presteer je het om er tegen aan te varen?????? Echt, veel dommer kan het geloof ik niet. Voor zo'n schip wijk je uit. Klaar! Dat is mij op zee / oceaan iig heel duidelijk gemaakt door de kaptein van het schip waar ik mee meezeilde.
Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.
pi_72614748
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:04 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Maar daarom vinden wij het ook onverantwoord om zulke jonge kinderen de wereld rond te laten varen in hun uppie. Kinderen kunnen de gevolgen nu eenmaal niet zo goed overzien vooraf, en hebben de neiging om zichzelf nog wel eens te overschatten.
Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.
pi_72614801
quote:
Op donderdag 10 september 2009 15:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Laat nu iemand nog eens zeggen dat ze de publiciteit niet opzoeken.

Overigens, uit dat interview:
[..]

Hoezo was ze goed voorbereid toen ze eerder uit wilde varen?
En jij denkt dat Laura zelf het AD heeft gebeld om een reactie te geven op dat vreselijk domme ongeluk van Jessica Watson? .....
pi_72614810
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Casos het volgende:

[..]

Prima, maar dit is echt te stom voor woorden en ik kan mij de reactie van Laura dan ook prima voorstellen.
Heb je deze zin ook nog meegekregen?:
"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide."
pi_72614906
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heb je deze zin ook nog meegekregen?:
"We were watching it on the AIS (automatic identification system) on the computer and after about an hour it just turned its signal off as if it was trying to hide."
Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren. Wil je nu beweren dat het vrachtschip zich ging verstoppen en bewust op een aanvaring heeft aangestuurd?
pi_72614954
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:11 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat maakt allemaal niet uit. Ze heeft het schip opgemerkt en gezien en is er alsnog tegenaan gevaren. Wil je nu beweren dat het vrachtschip zich ging verstoppen en bewust op een aanvaring heeft aangestuurd?
Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
  donderdag 10 september 2009 @ 16:14:18 #99
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72615007
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Zoals ik het lees, heeft het dat gedaan ná de aanvaring?
pi_72615013
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nee, het enige wat daar staat is dat dat schip zijn signaal heeft uitgezet.
Het enige dat zou kunnen pleiten voor Jessica is als het vrachtschip zich kon "cloaken" ala een Klingon Warbird, maar aangezien dat niet mogelijk is, is het toch Jessica's eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')