abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 september 2009 @ 11:46:41 #51
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72609683
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:24 schreef Leandra het volgende:
Leuk leesvoer daar..... mensen die weten waar ze het over hebben.

De bovenste reactie was er gelijk al een van een ander punt waaraan hier compleet voorbij gegaan is:
[..]


Ja, inderdaad, overal staat lengte als 8,3 (overall lengte, lengte waterlijn blijft beneden 8 mtr) aangegeven. Dus Laura mag eigenlijk niet eens in de haven van Wijk bij Duurstede rondvaren?
pi_72609828
Kennelijk niet, maar als ze daar opmerkingen over krijgt dan zal het wel weer afgedaan worden als "lastige havenmeesters en andere ordehandhavers"

Mijn bijna 18-jarige zoon heeft trouwens een brommerrijbewijs, maar met zijn 2 meter, zijn koelbloedigheid en andere uitstekende kwaliteiten kan hij waarschijnlijk best een 250 cc motor besturen....
Misschien moet ik even met vader Dekker bellen om te vragen hoe ik dat voor elkaar krijg
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72609899
BPR is niet eens zozeer van toepassing bij het bevaren van de wereldzeeën, sla de ZAR maar eens open
  donderdag 10 september 2009 @ 12:04:47 #54
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72610131
quote:
Op donderdag 10 september 2009 11:56 schreef Banjerkanjer het volgende:
BPR is niet eens zozeer van toepassing bij het bevaren van de wereldzeeën, sla de ZAR maar eens open
Kan het zo gauw niet vinden: zijn die ZAR nou alleen maar aanvaringsreglementen, of kan (of moet) je ook een ZAR-brevet oid halen?
pi_72610147
Tochvarenpost?
pi_72610230
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:04 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Kan het zo gauw niet vinden: zijn die ZAR nou alleen maar aanvaringsreglementen, of kan (of moet) je ook een ZAR-brevet oid halen?
http://www.cwo.nl/content.asp?id=99

Laura kan niet in het bezit zijn van deze (verplichte) diploma's, aangezien ze daarvoor eerst 16 moet zijn. Ook Jessica moest wachten tot haar 16e voor ze haar benodigde diploma's kon halen.

"De volgende leeftijdseisen worden er gesteld aan de opleiding Zeezeilen.

Diploma Zeezeilen I -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen II -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen III -> ten minste 16 jaar

Voor het behalen van het examen “basiscertificaat marifonie” en “GMDSS module” is de minimum leeftijd gesteld op 16 jaar, echter voor de uitgifte van dit certificaat moet men 18 jaar zijn
Diploma Zeezeilen IV -> 18 jaar"
  donderdag 10 september 2009 @ 12:17:37 #57
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72610454
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

http://www.cwo.nl/content.asp?id=99

Laura kan niet in het bezit zijn van deze (verplichte) diploma's, aangezien ze daarvoor eerst 16 moet zijn. Ook Jessica moest wachten tot haar 16e voor ze haar benodigde diploma's kon halen.

"De volgende leeftijdseisen worden er gesteld aan de opleiding Zeezeilen.

Diploma Zeezeilen I -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen II -> ten minste 16 jaar
Diploma Zeezeilen III -> ten minste 16 jaar

Voor het behalen van het examen “basiscertificaat marifonie” en “GMDSS module” is de minimum leeftijd gesteld op 16 jaar, echter voor de uitgifte van dit certificaat moet men 18 jaar zijn
Diploma Zeezeilen IV -> 18 jaar"
Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
  † In Memoriam † donderdag 10 september 2009 @ 12:17:54 #58
137949 Disana
pi_72610464
Zo leer je nog eens wat he. Raar dat al die zaken niet op Laura's site staan, en ik denk ook echt dat ze niet veel meer kan dan zeilen. Het komt allemaal weer heel ondoordacht en onvoorbereid over.
pi_72610555
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
Ja, zonder die diploma's mag je niet varen. Net zoals je eerst je rijbewijs moet behalen voor je de weg op mag.
pi_72610850
CWO-diploma's hebben geen officiële internationale status.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:30:54 #61
3542 Gia
User under construction
pi_72610858
Ja maar, ja maar, dat geldt toch allemaal niet voor Laura!! Zij is op een boot 'geboren', weet niet beter. Die hoeft toch geen vaarbewijzen te hebben!! Als je bent geboren als zeemeermin hoef je toch ook geen zwemdiploma's te hebben!!
pi_72610941
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
CWO-diploma's hebben geen officiële internationale status.
Klopt:

"De CWO diploma's zijn in het buitenland niet als zodanig erkend, maar op alle diploma's staat naast de Nederlandse omschrijving van het eisen ook een vertaling in het Engels, Duits en Frans afgedrukt. In veel landen kunt u dus gewoon terecht met uw diploma en kunt u gewoon aantonen dat u de bijbehorende kennis en vaardigheden beheerst."
pi_72611111
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:17 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is van de CWO, een samenwerkingsverband dat zich inspant om tot uniformiteit in de watersportopleidingen te komen.
Maar is er ook een wettelijke verplichting?
Als dat namelijk zo is, kunnen we een of andere staatssecretaris mailen en is alles opgelost, wat dan weer ongelooflijk jammer zou zijn van dit draadje, overigens
Het is natuurlijk sowieso al opgelost want mama heeft "nee" gezegd, en het lijkt me sterk dat er nog een rechter is die zich daar aan gaat branden door het "nee" van mama te overrulen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 september 2009 @ 12:44:19 #64
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611250
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
pi_72611327
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
Dit betreft toch binnenvaart? Voor zeevaart gelden weer andere regels.
pi_72611364
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:44 schreef ValseNoot het volgende:
@ Banjerkanjer, weet het nog zo net niet met die wettelijke brevetverplichting. Onderstaande vond ik op internet. Maar op zich vind ik dat raar, want dat zou betekenen dat ik in en houten plantenbak met klein buitenboordmotortje zomaar de oceaan over mag varen?

http://www.varen.be/boeken_opleiding.htm
Een schipper van een schip, dat sneller kan varen dan 20 km per uur, of dat langer is dan 15 meter, moet in het bezit zijn van een geldig Stuurbrevet.

http://www.altairvaarscho(...)stuurbrevet_wet.html
Wat zegt de wet?

De bestuurder van een pleziervaartuig moet over voldoende stuurvaardigheden beschikken.

Om een plezierboot met een motor van minder dan 10 pk (7.355 watt) te besturen, moet de bestuurder minstens 16 jaar zijn. Heeft de plezierboot een krachtiger motor, dan moet de bestuurder minimaal 18 jaar zijn. De leeftijdsgrens wordt verlaagd tot 16 jaar, indien de bestuurder vergezeld is door iemand van 18 jaar. Als de bestuurder van een motorplezierboot één of meer waterskiërs trekt, moet deze vergezeld zijn van een medeopvarende van tenminste 15 jaar.

Sinds 1 juni 1995 is het Stuurbrevet verplicht voor het varen met pleziervaartuigen die

* langer zijn dan 15 meter of
* sneller kunnen varen dan 20 km per uur.

Om de lengte te bepalen gaat men uit van het constructieve deel van het vaartuig. Het roer, de boegspriet, preekstoel en andere uitsteeksels worden niet meegerekend. Wie dus vaart met een pleziervaartuig dat niet in één van deze categorieën valt, heeft geen Stuurbrevet nodig.
In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:49:02 #67
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611368
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
pi_72611463
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
Ja, het is niet voor niets dat zowel Mike Perham als ook Jessica Watson "pas" aan hun recordpoging konden beginnen toen ze 16 waren (en alle benodigde papiertjes hebben behaald).
pi_72611526
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:49 schreef ValseNoot het volgende:
Lees ik nou weer, dat motorvermogen van de Hurley 11-16 pk is, dus dan zou Laura idd 16 moeten zijn
Er wordt niet gekeken naar het aantal pk's, maar naar de snelheid.
pi_72611644
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:48 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

In Nederland noemen we dit het vaarbewijs.
De vraag ging over de eigenschappen van het vaartuig..
  donderdag 10 september 2009 @ 13:00:38 #71
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72611722
Het is moeilijk opzoeken, nergens vind je echt duidelijkheid.
Moussie, moussie, waar blijft de link?
pi_72611827
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:00 schreef ValseNoot het volgende:
Het is moeilijk opzoeken, nergens vind je echt duidelijkheid.
Moussie, moussie, waar blijft de link?
Ja, ik ben idd. benieuwd naar het commentaar van Moussie, wat betreft de minimumleeftijd voor de boot, de brevetten voor marifonie en zeilvaardigheid..
En waarom hier helemaal niets over gezegd is vanaf de kant van de Dekkers? Weer iets bij de drie jaar durende voorbereiding dat over het hoofd is gezien?
pi_72611845
Ik heb geen diploma's nodig (ook al heb ik wel zeildiploma's), ik zeil gewoon de zee op. Alleen in Duitsland heb je naar mijn weten een vaarbewijs nodig, dus toen ging er iemand mee die een vaarbewijs had. Een controle heb ik echter nog nooit gezien. Voor de marifoon heb je inderdaad wel een diploma nodig, maar in de praktijk komt dat neer op het aanvragen van wat nummers bij het Agentschap Telecom. Overigens heeft ieder land z'n eigen regels.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:18:35 #74
3542 Gia
User under construction
pi_72612253
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Overigens heeft ieder land z'n eigen regels.
Maar als je de wereld rond vaart heb je dus met veel landen te maken. En je moet wel overal aan de regels voldoen.
  donderdag 10 september 2009 @ 13:25:05 #75
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72612437
Zoals ons aller Gert Timmerman zo treffend verwoordde

Een Hurley met een zeiltje
Een meisje zo klein
Een meisje dat later
Eens zeevrouw wou zijn
Een Hurley met een roertje
En zij de kaptein
Dat meisje dat later
Eens zeevrouw wou zijn


En later ging zij, na de HAVO, echt naar zee
Want varen vond zij steeds nog mooi
De Hurley met het zeiltje nam zij met zich mee
Na jaren werd zij kapitein van een schuit
Wat zij vroeger droomde kwam uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')