abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72522635
quote:
Werkstraf voor doodslaan eigen katten
Uitgegeven: 7 september 2009 16:40
Laatst gewijzigd: 7 september 2009 16:40

ASSEN - De politierechter in Assen heeft maandag een 37-jarige man uit Smilde veroordeeld tot dertig uur werkstraf.
© NU.nl/Chris HeijmansDe man sloeg in januari vorig jaar samen met een vriend zijn drie katten dood, omdat hij van ze af wilde, zo verklaarde hij bij de politie.

Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.

De inwoner van Smilde wilde de tweede kat ombrengen door de nek van het dier om te draaien. Toen dit niet lukte, gebruikte ook hij de schep. De derde kat werd op dezelfde manier omgebracht door de vriend.

De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container. Waarom de inwoner van Smilde en zijn vriend zo wreed te werk gingen, werd maandag niet duidelijk. De man verscheen niet op de zitting.

bron: nu.nl
Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
pi_72522698
jezus
Feyenoord Rotterdam
pi_72522735
En muggen mag je wel doodslaan? Discriminatie!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 7 september 2009 @ 16:58:39 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_72522768
En als je een mens dood slaat krijg je wel gevangenisstraf? Discriminatie!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_72522820
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
En als je een mens dood slaat krijg je wel gevangenisstraf? Discriminatie!
Inderdaad, waarom is het leven van een mens meer waard dan een kat of een mug?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  maandag 7 september 2009 @ 17:02:33 #6
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_72522899
Geef die man een lintje, weer een paar tuinterroristen minder
Humans dont deserve to live...
  maandag 7 september 2009 @ 17:03:54 #7
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72522938
Ach gut, en als ik mijn mieren vermoord dan, krijg ik dan ook straf?
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:05:28 #8
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_72522985
Dus een kattenleven is niet meer dan 10 uur werkstraf waard.
Triest.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 september 2009 @ 17:05:35 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72522988
komt ie goed weg. vraag me überhaupt af of ie spijt heeft als hij niet op de zitting wilde zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72523021
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:02 schreef L3IPO het volgende:
Geef die man een lintje, weer een paar tuinterroristen minder
Zuurpruim.

---------

Een kat zie je lijden, een mug niet. Bovendien associeert een mens met een gezond verstand een kat met een huisdier. Een dier dat dus niet zomaar komt aanwandelen, maar dat je in huis hebt en waar je voor zorgt. Als je een kat op zo'n gewelddadige manier en met zoveel gemak kunt ombrengen, ben je wat mij betreft rijp voor psychische hulp in plaats van een werkstraf. De maatschappij heeft in dit geval immers niets aan vergelding, men is meer gebaat bij zeker weten dat deze man onder toezicht staat.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:07:58 #11
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_72523049
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:05 schreef zoalshetis het volgende:
komt ie goed weg. vraag me überhaupt af of ie spijt heeft als hij niet op de zitting wilde zijn.
Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
  maandag 7 september 2009 @ 17:08:03 #12
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523054
Nonsens, het knuffelgehalte is enkel van belang, hypocrisie ten top.
  maandag 7 september 2009 @ 17:08:24 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72523065
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Mss was hij bang dat ie klappen (van dierenliefhebbers) kreeg?
dat zou een afweging kunnen zijn. en terecht.
  Redactie Sport maandag 7 september 2009 @ 17:09:50 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_72523105
Wat bezielt zo'n iemand om zoiets te doen?

Arme katjes.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_72523198
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:08 schreef Cacciatore het volgende:
Nonsens, het knuffelgehalte is enkel van belang, hypocrisie ten top.
Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.
  maandag 7 september 2009 @ 17:14:26 #16
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523254
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:12 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het is terechte hypocrisie om katten niet gelijk te stellen aan mieren. Het vereist wat social skills, maar niet meer dan die van een gezonde kleuter van vijf. Het feit dat jij een toetsenbord kan bedienen lijkt me er op wijzen dat je slechts (slecht en opzichtig) aan het provoceren bent en wel beter weet.
Nee, ik ben enkel benieuwd waarom men de grens telkens weer weet te trekken tussen een mier en een kat, wat is de grens. Een konijn? Een Hamster of misschien een Vogelspin?
  maandag 7 september 2009 @ 17:15:42 #17
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72523300
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:54 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
Ik ben wel vegetarier.

Maar jij bent dus wel een enorme huilie als het om dode dieren gaat....

Fucking hypocrieten in dit topic...

Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..

Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
  maandag 7 september 2009 @ 17:16:48 #18
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523332
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:15 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik ben wel vegetarier.

Een kat die jaren een "goed" leven heeft gehad en met een klap op de kop afmaken. Of een varken, kip of koe die een jaar of 3 in een hok met z'n eigen schijt leeft en amper kan lopen wel elke dag verorberen..

Echt zielig hoopje mensen hier. Ga naar een slachthuis en durf dan nog een keer zulke opmerkingen te maken als in dit topic alsof massa slachtingen ook maar in verhouding staan tot een kat
Al ben jij evengoed hypocriet met je leren bank, jas, schoenen of stremsel in de kaas en drop. Maar daar zul je je ongetwijfeld van bewust zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 17:18:10 #20
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_72523382
quote:
De vuilophaaldienst vond de dode dieren in een container.
Zonde. Ze hadden er mooie handtasjes van kunnen maken
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  maandag 7 september 2009 @ 17:19:25 #21
215628 woid
let's get Friendly
pi_72523416
het is onverantwoord en respectloos gedrag tenopzichte van iets dat leeft.

alle vergelijkingen naat andere beesten gaat nergens over.
pi_72523433
quote:

[..]

Ik ben wel vegetarier.

Met een ander doel. Belangrijk, IMO. Het doel speelt natuurlijk wel degelijk mee, en als jij geen idee hebt dat je aan het martelen bent en je ziet het als een routine-matige handeling waarbij productvorming plaats vindt ligt dat toch anders dan wanneer je een huisdier moedwillig en zonder reden ombrengt. Nogmaals, ik erken dat het hypocriet is, ik vind deze vorm van hypocrisie echter terecht en sociaal ' normaal '. Jouw reactie op bioindustrie is ook normaal hoor, en ergens heb je wel gelijk, maar de kat heeft nou eenmaal een ander aanzien en een andere functie in deze wereld, of in Nederland, dan een koe, kun je niet omheen, lijkt me.
  maandag 7 september 2009 @ 17:20:22 #23
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523449
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef woid het volgende:
het is onverantwoord en respectloos gedrag tenopzichte van iets dat leeft.

alle vergelijkingen naat andere beesten gaat nergens over.
O nee? Wat is de grens?
pi_72523452
Het wordt écht tijd dat er wettelijk minimumstraffen geregeld worden...

Hier kan niemand het toch mee eens zijn, zijn die rechters nu zo los van de rest van de maatschappij?
pi_72523480
Jammer dat zijn ex-vrouw niet hetzelfde bij hem heeft gedaan toen ze van hem af wilde.
  maandag 7 september 2009 @ 17:21:16 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72523483
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:16 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Al ben jij evengoed hypocriet met je leren bank, jas, schoenen of stremsel in de kaas en drop. Maar daar zul je je ongetwijfeld van bewust zijn.
Hypocrisie word gemeten aan de hand van uitspraken of denkbeelden....

Misschien moord ik wel elke dag een hele kudde koeien uit. Wil toch niets zeggen over mijn beweegredenen om geen vlees te eten ?

Aangezien jij niets van mij weet ben je dus erg dom om mij hypocriet te noemen
pi_72523520
Een goed gerichte klap met een schep zodat het beest in 1x dood is, niets mis mee als je van je kat af wilt.
Ik betwijfel alleen of die lui na een aantal sapjes nog wel goed konden richten....
  maandag 7 september 2009 @ 17:22:23 #28
215628 woid
let's get Friendly
pi_72523521
quote:
cool, een pistool zonder terugslag... die moet ik ook hebben
  maandag 7 september 2009 @ 17:22:32 #29
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523527
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:21 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Hypocrisie word gemeten aan de hand van uitspraken of denkbeelden....

Misschien moord ik wel elke dag een hele kudde koeien uit. Wil toch niets zeggen over mijn beweegredenen om geen vlees te eten ?

Aangezien jij niets van mij weet ben je dus erg dom om mij hypocriet te noemen
Correct, maar het maakt jou wel hypocriet en je bent op je pik getrapt omdat ik mijn vinger exact op je zere plekje leg.
pi_72523539
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:14 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Nee, ik ben enkel benieuwd waarom men de grens telkens weer weet te trekken tussen een mier en een kat, wat is de grens. Een konijn? Een Hamster of misschien een Vogelspin?
Ik denk dat daar al richtlijnen voor bestaan, aangezien deze man wel een straf heeft gekregen. Voor mij persoonlijk is het het aanzien van het dier, plus het feit dat het dier zichtbaar lijdt. Valt per situatie te bezien.
Als jij een muis met gif ombrengt is dat nog sociaal aanvaardbaar. Als jij een muis aan de staart boven een vlam houdt vind ik dat al reden om te twijfelen aan je mentale gezondheid.
Maar goed, het zal bij dit soort 'beulen' wel gewoon afwachten zijn om te zien of ze ook over de schreef gaan bij mensen, al lijkt dit me een signaal dat dat er ook aan zit te komen. Ik weet niet of daar patronen in te herkennen zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 17:23:53 #31
215628 woid
let's get Friendly
pi_72523568
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:20 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

O nee? Wat is de grens?
is toch niet interessant voor de discussie?

mijn mening, mensen die voor de lol mieren dood trappen om het dood trappen vind ik ook zielig...
(respectloos t.o.v. leven)
  maandag 7 september 2009 @ 17:23:57 #32
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_72523570
quote:

[..]

Ik ben wel vegetarier.

Een koe wordt met een doel doodgemaakt, om opgevreten te worden. Bovendien op een manier waardoor ze niet onnodig lijden. Die kat werd zonder doel doodgeslagen op een gruwelijke manier. Snap je het verschil?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  maandag 7 september 2009 @ 17:24:36 #33
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72523596
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:19 schreef Taurus het volgende:

[..]

Met een ander doel. Belangrijk, IMO. Het doel speelt natuurlijk wel degelijk mee, en als jij geen idee hebt dat je aan het martelen bent en je ziet het als een routine-matige handeling waarbij productvorming plaats vindt ligt dat toch anders dan wanneer je een huisdier moedwillig en zonder reden ombrengt. Nogmaals, ik erken dat het hypocriet is, ik vind deze vorm van hypocrisie echter terecht en sociaal ' normaal '. Jouw reactie op bioindustrie is ook normaal hoor, en ergens heb je wel gelijk, maar de kat heeft nou eenmaal een ander aanzien en een andere functie in deze wereld, of in Nederland, dan een koe, kun je niet omheen, lijkt me.
Ok, fair enough

Ik heb trouwens ook een kat en heb vele malen gehuild omdat ik door omstandigheden er een weg moest doen

Tuurlijk heb je een punt maar ik vind het jammer dat dit niet kan gelden voor meer dieren.
Ik vind ook dat mensen op een bepaalde leeftijd een cursus slachtten zouden moeten verplicht worden. Al is het alleen maar om het besef teweeg te brengen dat die burger ooit een kloppend hart had en gevoel.
  maandag 7 september 2009 @ 17:25:55 #34
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_72523643
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Een koe wordt met een doel doodgemaakt, om opgevreten te worden. Bovendien op een manier waardoor ze niet onnodig lijden. Die kat werd zonder doel doodgeslagen op een gruwelijke manier. Snap je het verschil?

Flikker toch op man.... Alsof er een verschil is tussen een schietpen en een schep

Dat dat wurgen verkeerd ging is jammer maar toen ik in de slacht werkte lagen er genoeg varkens te creperen die nog leefden na die pen.

Gruwlijke manier ....
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:27:00 #35
264940 8108139dpths
pi_72523677
Een taakstraf is wel het minste, wat mij betreft had de straf nog aardig wat hoger mogen zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 17:27:12 #36
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523686
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik denk dat daar al richtlijnen voor bestaan, aangezien deze man wel een straf heeft gekregen. Voor mij persoonlijk is het het aanzien van het dier, plus het feit dat het dier zichtbaar lijdt. Valt per situatie te bezien.
Als jij een muis met gif ombrengt is dat nog sociaal aanvaardbaar. Als jij een muis aan de staart boven een vlam houdt vind ik dat al reden om te twijfelen aan je mentale gezondheid.
Maar goed, het zal bij dit soort 'beulen' wel gewoon afwachten zijn om te zien of ze ook over de schreef gaan bij mensen, al lijkt dit me een signaal dat dat er ook aan zit te komen. Ik weet niet of daar patronen in te herkennen zijn.
Ik persoonlijk vind een muis ombrengen met gif ook onacceptabel. Kijk het punt is dat mensen niet met leed geconfronteerd willen worden, als deze katten met een spuitje waren omgebracht was er totaal geen probleem maar omdat het een heel grafische dood was is het volgens mensen onacceptabel, het lijdden van het dier staat hierin niet voorop maar de menselijke arrogantie om niet geconfronteerd te willen worden met datgeen wat relevant is tijdens het doden van een dier en dat maakt dat ze enorm hypocriet.
  maandag 7 september 2009 @ 17:27:46 #37
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523702
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef woid het volgende:

[..]

is toch niet interessant voor de discussie?

mijn mening, mensen die voor de lol mieren dood trappen om het dood trappen vind ik ook zielig...
(respectloos t.o.v. leven)
Je hebt gelijk, niet bevordelijk voor de discussie. Al ben ik het wel met je eens.
pi_72523827
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:27 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Ik persoonlijk vind een muis ombrengen met gif ook onacceptabel. Kijk het punt is dat mensen niet met leed geconfronteerd willen worden, als deze katten met een spuitje waren omgebracht was er totaal geen probleem maar omdat het een heel grafische dood was is het volgens mensen onacceptabel, het lijdden van het dier staat hierin niet voorop maar de menselijke arrogantie om niet geconfronteerd te willen worden met datgeen wat relevant is tijdens het doden van een dier en dat maakt dat ze enorm hypocriet.
Ik vind gif en een spuitje ook ethisch al iets om over na te denken, maar sociaal ligt het nou eenmaal minder gevoelig dan inderdaad met den blote handen leven uit iets slaan/persen. Ik vind dat een dusdanige gewelddadige handeling dat ik betwijfel of mensen die dat aankunnen zich kunnen inhouden bij mensen. Daarin speelt wel degelijk het lijden van het dier een rol, plus het gevaar van de ' dader ' in kwestie.
pi_72523828
Dierenmishandeling zou veeel strenger aangepakt moeten worden.

Een jaartje cel zou goed zijn voor deze kankerlijer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 7 september 2009 @ 17:34:08 #40
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72523941
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik vind gif en een spuitje ook ethisch al iets om over na te denken, maar sociaal ligt het nou eenmaal minder gevoelig dan inderdaad met den blote handen leven uit iets slaan/persen. Ik vind dat een dusdanige gewelddadige handeling dat ik betwijfel of mensen die dat aankunnen zich kunnen inhouden bij mensen. Daarin speelt wel degelijk het lijden van het dier een rol, plus het gevaar van de ' dader ' in kwestie.
Dan komen we bij de kwestie, staat het doden van een dier gelijk aan het doden van een mens, oftwel is het doden van een dier een grensverleggende normvervagende handeling die zich (wellicht) voorafgaand op een moord op een mens afspeelt?

Ik persoonlijk denk van niet, er zijn voorbeelden te over van mensen die professioneel dieren doden en ook laten lijdden en geen sociopathische moordenaars blijken te zijn, denk aan slagers of personeel van een dierentuin die een muis voert aan een slang.
pi_72524134
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:34 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Dan komen we bij de kwestie, staat het doden van een dier gelijk aan het doden van een mens, oftwel is het doden van een dier een grensverleggende normvervagende handeling die zich (wellicht) voorafgaand op een moord op een mens afspeelt?

Ik persoonlijk denk van niet, er zijn voorbeelden te over van mensen die professioneel dieren doden en ook laten lijdden en geen sociopathische moordenaars blijken te zijn, denk aan slagers of personeel van een dierentuin die een muis voert aan een slang.
Toch noem je voorbeelden waarbij een maatschappelijk aanvaard doel mee speelt. Het lijkt mij dat die mensen een andere gedachte bij het ombrengen van dieren hebben dan iemand die 'zomaar' een dier de hersens in slaat.
Je stelt dat mensen hypocriet zijn door het gegeven dat een spuitje niet erg is om te zien, en bijvoorbeeld wurging wel. Wat is de reden dat mensen niet geconfronteerd willen worden met de manier waarop een dier de dood vindt volgens jou? Schuldgevoel? (ergo: hypocrisie?) Want in dat geval blijkt deze dader geen schuldgevoel te voelen en is juist om die reden wat mij betreft gevaarlijk, voor dieren maar eventueel ook voor mensen.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 17:44:39 #42
137949 Disana
pi_72524316
Wat een schandalig lage straf, wat bezielt die rechter.
  maandag 7 september 2009 @ 17:46:47 #43
215628 woid
let's get Friendly
pi_72524377
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:44 schreef Disana het volgende:
dat was de vriend van de man
pi_72525254
quote:
Een crimineel krijgt ook vaak maar een taakstrafje, zie niet in waarom dit dan zwaarder gestraft zou moeten worden.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 7 september 2009 @ 18:17:44 #45
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72525395
quote:
het wetboek. en ja, die straffen mogen ook hoger.
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 18:26:42 #46
137949 Disana
pi_72525688
Je maakt mij niet wijs dat de straf niet hoger had kunnen zijn.
  maandag 7 september 2009 @ 18:28:27 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72525746
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:26 schreef Disana het volgende:
Je maakt mij niet wijs dat de straf niet hoger had kunnen zijn.
dat gevoel heb ik bij haast elke rechterlijke uitspraak in nederland. het frustreert, ja!
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 18:29:32 #48
137949 Disana
pi_72525779
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat gevoel heb ik bij haast elke rechterlijke uitspraak in nederland. het frustreert, ja!
Zeg dat wel.
pi_72525936
Mijn god, we hebben het hier over een paar dieren in dronken woede over de kling zijn gejaagd.
Bij een scheiding komt enorm veel stress en emotie kijken, de een drinkt zich in een coma, de ander stalkt z'n partner, weer een ander vergast z'n hond en weer een ander moord z'n gezin uit.

Gelet op die laatste optie is het vermoorden van een kat vrij matig hoor.

En laten we nou niet gaan janken om deze onnodige daad aangezien er dagelijks dieren omkomen door onwetendheid, verveling, haat, noodzaak of voedsel.
  maandag 7 september 2009 @ 18:37:21 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72526032
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:34 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn god, we hebben het hier over een paar dieren in dronken woede over de kling zijn gejaagd.
Bij een scheiding komt enorm veel stress en emotie kijken, de een drinkt zich in een coma, de ander stalkt z'n partner, weer een ander vergast z'n hond en weer een ander moord z'n gezin uit.

En laten we nou niet gaan janken om deze onnodige daad aangezien er dagelijks dieren omkomen door onwetendheid, verveling, haat, noodzaak of voedsel.
drie katten. daarnaast spoor je niet. zeker niet als je het samen met een vriend doet. vraag me af wie de beestjes vasthield.

maar ik denk dat de diertjes gedood zijn om de ex pijn te doen.
pi_72526162
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

drie katten. daarnaast spoor je niet. zeker niet als je het samen met een vriend doet. vraag me af wie de beestjes vasthield.

maar ik denk dat de diertjes gedood zijn om de ex pijn te doen.
Natuurlijk zijn die beesten uit wraak gedood. Puur en alleen om de expartner te tergen.
quote:
!
  maandag 7 september 2009 @ 18:42:31 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72526198
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die beesten uit wraak gedood. Puur en alleen om de expartner te tergen.
[..]

!
dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof. zal anders wel een voorwaardelijkje geworden zijn. zo neemt justitie ook een beetje wraak.
pi_72526366
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof. zal anders wel een voorwaardelijkje geworden zijn. zo neemt justitie ook een beetje wraak.
Ik ben banger voor mensen die meteen gaan roepen dat een kattenmoordernaar een potentiele seriemoordenaar is. Dat zijn mensen die niet veel van het leven begrijpen, makkelijk beinvloedbaar zijn en door hun natuurlijke labiliteit een groter risico vormen dan een sporadische kattenmepper.

Als het nou iemand was die vanaf zijn jeugd katten vermoord en zich aftrekt over de lijkjes, dan gaat bij mij wel een potentieel seriemoordernaar-belletje rinkelen.
  maandag 7 september 2009 @ 18:50:36 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72526453
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik ben banger voor mensen die meteen gaan roepen dat kattenmoordernaar potentiele seriemoordenaars zijn. Dat zijn mensen die niet veel van het leven begrijpen, makkelijk beinvloedbaar zijn en door hun natuurlijke labiliteit een groter risico vormen dan een sporadische kattenmepper.

Als het nou iemand was die vanaf zijn jeugd katten vermoord en zich aftrekt over de lijkjes, dan gaat bij mij wel een potentieel seriemoordernaar-belletje rinkelen.
ik denk dat het meer gaat om het gebrek aan algemeen vastgesteld empathisch gedrag. iemand die hiertoe in staat is, is wellicht best heel eng te noemen.

anyhow ik ken de achtergronden niet en wellicht telt mee dat ie eventueel door zijn buurt al genoeg gestraft is en nauwelijks nog buitenkomt.
pi_72526892
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het meer gaat om het gebrek aan algemeen vastgesteld empathisch gedrag. iemand die hiertoe in staat is, is wellicht best heel eng te noemen.

anyhow ik ken de achtergronden niet en wellicht telt mee dat ie eventueel door zijn buurt al genoeg gestraft is en nauwelijks nog buitenkomt.
Zodra we overmand worden door emotie zijn we nou eenmaal onberekenbaar. Er zijn mensen die zich voor een trein werpen puur en alleen omdat de persoon waar ze op verliefd zijn hem of haar afgewezen heeft.
We zijn als mens nou eenmaal tot gekke dingen in staat. Over een paar weken/maanden/jaren schaamt die man zich ervoor wat hij heeft gedaan en komt hij tot de realisatie dat hij z'n expartner alleen maar verder van zich af heeft geduwd. Alleen een beetje jammer dat dat inzicht uiteindelijk het leven heeft gekost van drie katten .
pi_72528506
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef Taurus het volgende:

Het zijn dezelfde types, bij dat soort mensen is de kans groot dat er weer rare dingen gebeuren.

Alleen bij dieren kunnen dat soort zieke brains gewoon hun gang gaan zonder dat het echt opvalt.
Poesje overwacht overleden of weggelopen of zo'n lulverhaal.

Hulde voor de vuilophaaldienst die het opviel en aan de bel trok.
pi_72529329
quote:

[..]

[..]

!
Als die expartner zo dol op haar katten was, had ze die wel meegenomen.

Trouwens, je wraak afreageren op onschuldige katten is toch ook ziek?
  maandag 7 september 2009 @ 20:17:01 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72529793
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:05 schreef yyentle het volgende:

[..]

Als die expartner zo dol op haar katten was, had ze die wel meegenomen.
als jij ineens uit je huis moet en ergens anders moet gaan wonen, desnoods bij je nieuwe vriend met honden, dan kan het zo zijn dat je je katten wat later op komt halen. zeker als je van je vriend nooit gemerkt hebt dat ie iets tegen jouw beestjes had en graag met ze op schoot zat, voer gaf etc.

zoiets?
pi_72530171
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als jij ineens uit je huis moet en ergens anders moet gaan wonen, desnoods bij je nieuwe vriend met honden, dan kan het zo zijn dat je je katten wat later op komt halen. zeker als je van je vriend nooit gemerkt hebt dat ie iets tegen jouw beestjes had en graag met ze op schoot zat, voer gaf etc.

zoiets?
quote:
Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.
En nee, als ik ineens ergens anders moet gaan wonen, kun je wel spreken van een soort noodsituatie en dan breng ik eerst mijn katten eerst weg (naar ouders of vriendin) voor ik mijn spullen ophaal.

Trouwens, ik zou geen relatie beginnen met iemand die op katten jagende honden heeft, als ik zelf katten had.
pi_72530441
En wat denken jullie dat ze op boerenbedrijven doen als er daar een nest katjes/hondjes geboren wordt waar ze niks mee kunnen? Met een schop of hamer de kop in slaan en ze lijden ze echt niet.
  maandag 7 september 2009 @ 20:34:43 #61
215628 woid
let's get Friendly
pi_72530480
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:26 schreef yyentle het volgende:

[..]

[..]

...

Trouwens, ik zou geen relatie beginnen met iemand die op katten jagende honden heeft, als ik zelf katten had.
succes
pi_72530581
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef woid het volgende:

[..]

succes
Is al gelukt.
pi_72530614
Ach je weet van tevoren waar je aan begint toch?
  maandag 7 september 2009 @ 20:38:51 #64
215628 woid
let's get Friendly
pi_72530680
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:37 schreef yyentle het volgende:
Ach je weet van tevoren waar je aan begint toch?
tot je verliefd wordt
pi_72531774
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:38 schreef woid het volgende:

[..]

tot je verliefd wordt
Ik begrijp niet dat mensen hun huisdieren aan de kant gooien voor een partner en dan zonder schuldgevoel gelukkig kunnen worden.

Maar ja, dat is persoonlijk he!

Daarom zei ik ook, ze zal wel niet echt dol op haar katten zijn geweest, anders had ze ze niet achtergelaten.
In een noodsituatie kun je ze tijdelijk onderbrengen bij vrienden of ouders.
  maandag 7 september 2009 @ 21:21:56 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72532472
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat mensen hun huisdieren aan de kant gooien voor een partner en dan zonder schuldgevoel gelukkig kunnen worden.

Maar ja, dat is persoonlijk he!

Daarom zei ik ook, ze zal wel niet echt dol op haar katten zijn geweest, anders had ze ze niet achtergelaten.
In een noodsituatie kun je ze tijdelijk onderbrengen bij vrienden of ouders.
ik vrees dat he zo simpel niet ligt. die man killde de katten omdat hij wraak wou nemen op zijn ex. tenminste dat schemert wel heel hard door.

dan moet ze er wel van gehouden hebben. maar idd. het kan ook gewoon om tokkies gaan, die weten niet beter.
pi_72534117
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vrees dat he zo simpel niet ligt. die man killde de katten omdat hij wraak wou nemen op zijn ex. tenminste dat schemert wel heel hard door.

dan moet ze er wel van gehouden hebben. maar idd. het kan ook gewoon om tokkies gaan, die weten niet beter.
In de OP staat ''Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven.''

Waar lezen jullie over wraak op zijn ex?
pi_72539228
quote:

[..]

[..]

!
?

Leg eens uit, dat staat wat stoerder.
pi_72539360
quote:

Het gaat me niet per se om deze situatie, er zijn inderdaad talloze situaties als deze waarbij de psyche van een persoon in twijfel te trekken valt. Het is alleen voor het eerst dat ik er eens een topic over open en die blijkbaar gerechtigd is, daar hij niet wordt gesloten. We gaan dus wel degelijk 'janken' want daar is dit topic nu even voor. Als jij het onnodig vindt, kun je naar andere zaken surfen. Tenzij je goede argumentatie hebt natuurlijk die -belangrlijk- hierboven niet al weerlegd is, in plaats van slechts een " " smilie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Taurus op 07-09-2009 23:57:31 ]
pi_72539419
Had hij in Amerika moeten doen..

Dan was hij er niet zo goed van af gekomen.
pi_72542347
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef Taurus het volgende:

Als je een kat op zo'n gewelddadige manier en met zoveel gemak kunt ombrengen, ben je wat mij betreft rijp voor psychische hulp in plaats van een werkstraf.
OK on topic.

Helemaal mee eens.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:08:30 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72544237
quote:

Oh, dus als ik slechts 1 kind van het balkon flikker in plaats van drie is dat niet zo erg, want ja, het hadden er ook drie kunnen zijn, wat veel erger is?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:11:11 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72544291
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dus als ik slechts 1 kind van het balkon flikker in plaats van drie is dat niet zo erg, want ja, het hadden er ook drie kunnen zijn, wat veel erger is?
volgens mij quote je de verkeerde post
pi_72548463
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof.
Je bedoelt dat je Amerikaanse advocatenseries kent?

Als zij onnodig lijden bij die dieren hebben veroorzaakt dan moeten ze een boete krijgen. Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72550529
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Zo is dat.

Als je geen zin meer in je huisdier hebt, sla je het gewoon de hersens in.
pi_72550745
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef yyentle het volgende:
Zo is dat.

Als je geen zin meer in je huisdier hebt, sla je het gewoon de hersens in.
Je scheept in ieder geval niet je ex ermee op. Huisdieren zijn er nou eenmaal omdat ze mensen plezier geven, doen ze dat niet meer dan laat je ze inslapen. Ik vind dat dat pijnloos moet gebeuren, maar het doodmaken van dieren an sich lijkt me niet zo'n probleem. Ik kan ook altijd langs het vleesvak van de supermarkt lopen zonder dat ik in tranen uitbarst. Kennelijk ligt dat voor velen anders, of ze zijn hypocriet, dat zou natuurlijk ook kunnen.
pi_72551066
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik kan ook altijd langs het vleesvak van de supermarkt lopen zonder dat ik in tranen uitbarst. Kennelijk ligt dat voor velen anders, of ze zijn hypocriet, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Is er een verband tussen vegetariers en deze discussie?
pi_72551108
"Ja maar ik heb hem toch gekocht?"

Whehehe .
pi_72551172
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:49 schreef yyentle het volgende:
Is er een verband tussen vegetariers en deze discussie?
Als jij niet kunt verdragen dat dieren doodgemaakt worden dan neem ik aan dat je vol verontwaardiging en afgrijzen door de supermarkt loopt. Of je sluit dan graag de ogen om dat te compenseren met aanstellerij over een nieuwsbericht.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:57:45 #80
19840 Libris
Live from Singapore
pi_72551256
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
"Ja maar ik heb hem toch gekocht?"

Whehehe .
Mijn idee..

Mensen, het zijn maar een paar katten... Lief, knuffelig, wat als ie zijn graskarper op de bbq had gegooid?
pi_72551307
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Als zij onnodig lijden bij die dieren hebben veroorzaakt dan moeten ze een boete krijgen. Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Afstandsgeld voor het asiel is maar een paar 10tjes als je kan aantonen dat je het niet kan betalen hoef je dat ook niet
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:00:26 #82
19840 Libris
Live from Singapore
pi_72551314
Of om Youp maar van zolder te halen, wat als ie zijn Flappie rond Kerstmis op tafel had liggen?
pi_72551356
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als jij niet kunt verdragen dat dieren doodgemaakt worden dan neem ik aan dat je vol verontwaardiging en afgrijzen door de supermarkt loopt. Of je sluit dan graag de ogen om dat te compenseren met aanstellerij over een nieuwsbericht.
Het gaat over de manier waarop he!

Maar goed, sommige reacties en de conclusies die automatische getrokken worden, laten zien dat er nog genoeg primitieve mensen op de wereld rondlopen.

Dat zie je trouwens ook wel aan de asiels die vol zitten en de dieren die in bossen worden achtergelaten.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:03:00 #84
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_72551374
Precies! Je mag je schaap toch ook gewoon thuis slachten!?!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72551417
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat is hypocriet, nou en? Ik kan prima door de supermarkt lopen omdat je dan het product al ziet liggen, doe niet zo simpel, alsjeblieft zeg. Volkomen logisch dat niemand daar 'n slecht gevoel bij krijgt, en bij het lezen van een bericht waarin een huisdier de kop in wordt geslagen wel. Mensen hebben over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) meer met honden of katten dan moet koeien of varkens. Dat klopt simpel bekeken natuurlijk niet, maar het zit zo simpel nou eenmaal niet in elkaar, en roepen 'dan moet je een gebakken kippenpoot ook verschrikkelijk vinden' slaat werkelijk de plank mis.

Ik kan het best verdragen dat dieren doodgemaakt worden, maar dat is wel onlosmakelijk verbonden met het doel van het doden en de manier waarop, en ja, ook over welk dier het gaat. Niet alles is rationeel/valt weg te relativeren. omdat ik gewoon een mens ben zonder overdreven gevoelig te zijn ga ik er van uit dat de persoon uit dit bericht ook wel weet wat het verschil is tussen een spuitje en een huisdier de kop in slaan/wurgen. Dat maakt zijn handeling misselijkmakend, en dat maakt hem mogelijk gevaarlijk, althans, dat kan ik me zo voorstellen.
pi_72551887
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:01 schreef yyentle het volgende:
Het gaat over de manier waarop he!

Maar goed, sommige reacties en de conclusies die automatische getrokken worden, laten zien dat er nog genoeg primitieve mensen op de wereld rondlopen.
Wat betreft de manier waarop zijn we het erover eens dat het dier niet moet lijden. Maar als het op een effectieve manier gebeurt waarbij het beest in een klap dood is, zie ik niet waarom het dan stiekem achter gesloten deuren zou moeten gebeuren zodat anderen kunnen doen alsof het niet gebeurd is.

Dat je de maag er niet voor hebt om zelf dieren te doden begrijp ik heel goed, maar ga anderen niet verwijten dat ze dat wel hebben.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:26:17 #87
116015 SicSicSics
pi_72552015
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat betreft de manier waarop zijn we het erover eens dat het dier niet moet lijden. Maar als het op een effectieve manier gebeurt waarbij het beest in een klap dood is, zie ik niet waarom het dan stiekem achter gesloten deuren zou moeten gebeuren zodat anderen kunnen doen alsof het niet gebeurd is.

Dat je de maag er niet voor hebt om zelf dieren te doden begrijp ik heel goed, maar ga anderen niet verwijten dat ze dat wel hebben.
Op zich heb je gelijk, maar volgens mij hebben wij met z'n allen afgesproken dat er niemand behalve een gediplomeerd slachter cq. een dierenarts de kennis heeft om een dier effectief dood te maken.

Je kat doodslaan mag simpelweg niet volgens de wet.

Kun je erover bakkeleien of die wet zinvol is, maar het mag niet. Klaar.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_72552025
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waar doe ik dat?
pi_72552075
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:27 schreef Cacciatore het volgende:

[..]

Zie jij maar een dierenarts te vinden die een gezond dier een spuitje wil geven...
Maar het is wel heel makkelijk om er afstand van te doen, naar een asiel toe, of gewoon wegdoen aan een ander mens.

Dat maakt van dit verhaal iets erg naars, de man heeft in een beschonken toestand besloten zich even uit te leven op 3 katten, waarschijnlijk was dit een raken van zijn ex omdat hij met die beesten opgescheept zat die eigenlijk van haar waren.
Sorry, maar dat vind ik wel degelijk gevaarlijk gedrag, als iemand zo narrig kan worden dat hij het in zijn hoofd haalt 3 katten om zeep te helpen waarbij hij bij 1 nog probeerd de nek om te draaien, wat zal hij dan doen als hij weer beschonken is en boos is op iemand?

In princiepe mag je je eigen dieren doden van de wet, als het maar aantoonbaar is dat het "pijnloos" was, dieren zijn niet meer dan goederen in de wet en je mag er dus mee doen wat je wil, wel met de wet erachter dat je ze geen pijn mag berokkenen en niet van voedsel en water mag scheiden.
Dat deze man een taakstraf heeft gekregen laat al zien dat dit niet zo heel netjes gebeurt is, want de meeste dierenmishandelaars lopen fluitend weg hier in nederland, om een straf te krijgen moet je het heel bont maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72552132
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef Taurus het volgende:

[..]

Toch noem je voorbeelden waarbij een maatschappelijk aanvaard doel mee speelt. Het lijkt mij dat die mensen een andere gedachte bij het ombrengen van dieren hebben dan iemand die 'zomaar' een dier de hersens in slaat.
Je stelt dat mensen hypocriet zijn door het gegeven dat een spuitje niet erg is om te zien, en bijvoorbeeld wurging wel. Wat is de reden dat mensen niet geconfronteerd willen worden met de manier waarop een dier de dood vindt volgens jou? Schuldgevoel? (ergo: hypocrisie?) Want in dat geval blijkt deze dader geen schuldgevoel te voelen en is juist om die reden wat mij betreft gevaarlijk, voor dieren maar eventueel ook voor mensen.
Hierin is het doel weer belangerijk, de slachter dood niet voor de lol, dood niet uit woede of iets in die geest, die doet zijn werk en is daar meer of minder onverschillig bij.
De dierenmishandelaar brengt pijn of dood toe voor het eigen gevoel, om zich goed te voelen erbij e dat is wel degelijk een teken aan de wand, het willen toebrengen van pijn/dood om je machtiger te voelen, om je woede uit te leven enz enz enz...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_72552144
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:28 schreef erodome het volgende:

Sorry, maar dat vind ik wel degelijk gevaarlijk gedrag, als iemand zo narrig kan worden dat hij het in zijn hoofd haalt 3 katten om zeep te helpen waarbij hij bij 1 nog probeerd de nek om te draaien, wat zal hij dan doen als hij weer beschonken is en boos is op iemand?

pi_72552154
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Op zich heb je gelijk, maar volgens mij hebben wij met z'n allen afgesproken dat er niemand behalve een gediplomeerd slachter cq. een dierenarts de kennis heeft om een dier effectief dood te maken.

Je kat doodslaan mag simpelweg niet volgens de wet.

Kun je erover bakkeleien of die wet zinvol is, maar het mag niet. Klaar.
Ik weet niet hoe de wet op dit punt is, maar ik vind niet dat de wet niet moet dienen om mensen de gelegenheid te geven te doen alsof dieren niet doodgemaakt worden of om dierenartsen en slachters van gedwongen winkelnering te voorzien.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:37:32 #93
116015 SicSicSics
pi_72552331
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet hoe de wet op dit punt is, maar ik vind niet dat de wet niet moet dienen om mensen de gelegenheid te geven te doen alsof dieren niet doodgemaakt worden of om dierenartsen en slachters van gedwongen winkelnering te voorzien.
Gek genoeg spreekt de wet 'Besluit doden van dieren' alleen over productie dieren. Vlees en pels.

Niet over huisdieren.

Edit:
Het doden van huisdieren is niet strafbaar inderdaad. Artikel 43 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren is nooit in werking getreden.
Fine, fuck you then!
pi_72552532
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Gek genoeg spreekt de wet 'Besluit doden van dieren' alleen over productie dieren. Vlees en pels.

Niet over huisdieren.
Ze produceren allemaal luxe, vlees, een mooie jas of gezelschap. Uitsluitend voor het plezier van de mens. Het maken van onderscheid naar soort luxe slaat dan ook nergens op. Een zinnig onderscheid is dat tussen bedrijfsmatig houden en of doden van dieren en dat niet bedrijfsmatig doen.

Volgens mij is een dier nog steeds juridisch een 'zaak', zoals andere luxe-artikelen, en mag je zaken van anderen niet beschadigen of vernielen, maar die van jezelf wel. Alleen heb je bij dieren dan nog dat je ze niet mag mishandelen. Kennelijk was van dat laatste hier sprake en daarvoor is straf dan ook terecht.
pi_72554430
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef Spatzmann het volgende:
Ach, hij had het in dit geval de beesten beter naar een asiel kunnen brengen. Ik woonde vroeger op een plek waar een wilde katten plaag was (hartje veluwe). Honderden zwerfkatten die de buurt terroriseerden. De gemeente deed er helemaal niets aan. En ja als je dan toevallig een nest wilde jonge kittens vond, dan gingen ze gewoon netjes de regenton in. Hard, maar ja. Een andere oplossing was er niet echt. Mensen moeten maar eens realiseren dat dieren maar gewoon dieren blijven. Soms is er gewoon geen aaibaarheidsfactor.
Als je erom vraagt kan het zijn dat de gemeente toestemming geeft aan jagers om het wilde kattenbestand wat uit te dunnen.
Bij de dierenbescherming kan je dan weer vragen om een castratie sessie, waar ingevangen wordt, onvruchtbaar gemaakt wordt en een redelijke populatie weer uitgezet wordt en het overschot naar asielen gaat.
Een redelijke populatie behouden is belangerijk in deze, omdat anders de plekken weer ingenomen worden door vruchtbare dieren.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:04:27 #96
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72562937
zo heb ik in mijn jonge jaren duiven afgeschoten in groenlo. zou het nu niet meer over mijn hart verkrijgen, ook al zijn ze een plaag.

heb nu nog steeds spijt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')