Je scheept in ieder geval niet je ex ermee op. Huisdieren zijn er nou eenmaal omdat ze mensen plezier geven, doen ze dat niet meer dan laat je ze inslapen. Ik vind dat dat pijnloos moet gebeuren, maar het doodmaken van dieren an sich lijkt me niet zo'n probleem. Ik kan ook altijd langs het vleesvak van de supermarkt lopen zonder dat ik in tranen uitbarst. Kennelijk ligt dat voor velen anders, of ze zijn hypocriet, dat zou natuurlijk ook kunnen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:29 schreef yyentle het volgende:
Zo is dat.
Als je geen zin meer in je huisdier hebt, sla je het gewoon de hersens in.
Is er een verband tussen vegetariers en deze discussie?quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik kan ook altijd langs het vleesvak van de supermarkt lopen zonder dat ik in tranen uitbarst. Kennelijk ligt dat voor velen anders, of ze zijn hypocriet, dat zou natuurlijk ook kunnen.
Als jij niet kunt verdragen dat dieren doodgemaakt worden dan neem ik aan dat je vol verontwaardiging en afgrijzen door de supermarkt loopt. Of je sluit dan graag de ogen om dat te compenseren met aanstellerij over een nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:49 schreef yyentle het volgende:
Is er een verband tussen vegetariers en deze discussie?
Mijn idee..quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:51 schreef Sapstengel het volgende:
"Ja maar ik heb hem toch gekocht?"
Whehehe.
Afstandsgeld voor het asiel is maar een paar 10tjes als je kan aantonen dat je het niet kan betalen hoef je dat ook nietquote:Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Als zij onnodig lijden bij die dieren hebben veroorzaakt dan moeten ze een boete krijgen. Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Het gaat over de manier waarop he!quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij niet kunt verdragen dat dieren doodgemaakt worden dan neem ik aan dat je vol verontwaardiging en afgrijzen door de supermarkt loopt. Of je sluit dan graag de ogen om dat te compenseren met aanstellerij over een nieuwsbericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Ja, dat is hypocriet, nou en? Ik kan prima door de supermarkt lopen omdat je dan het product al ziet liggen, doe niet zo simpel, alsjeblieft zeg. Volkomen logisch dat niemand daar 'n slecht gevoel bij krijgt, en bij het lezen van een bericht waarin een huisdier de kop in wordt geslagen wel. Mensen hebben over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) meer met honden of katten dan moet koeien of varkens. Dat klopt simpel bekeken natuurlijk niet, maar het zit zo simpel nou eenmaal niet in elkaar, en roepen 'dan moet je een gebakken kippenpoot ook verschrikkelijk vinden' slaat werkelijk de plank mis.quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij niet kunt verdragen dat dieren doodgemaakt worden dan neem ik aan dat je vol verontwaardiging en afgrijzen door de supermarkt loopt. Of je sluit dan graag de ogen om dat te compenseren met aanstellerij over een nieuwsbericht.
Wat betreft de manier waarop zijn we het erover eens dat het dier niet moet lijden. Maar als het op een effectieve manier gebeurt waarbij het beest in een klap dood is, zie ik niet waarom het dan stiekem achter gesloten deuren zou moeten gebeuren zodat anderen kunnen doen alsof het niet gebeurd is.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:01 schreef yyentle het volgende:
Het gaat over de manier waarop he!
Maar goed, sommige reacties en de conclusies die automatische getrokken worden, laten zien dat er nog genoeg primitieve mensen op de wereld rondlopen.
Op zich heb je gelijk, maar volgens mij hebben wij met z'n allen afgesproken dat er niemand behalve een gediplomeerd slachter cq. een dierenarts de kennis heeft om een dier effectief dood te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat betreft de manier waarop zijn we het erover eens dat het dier niet moet lijden. Maar als het op een effectieve manier gebeurt waarbij het beest in een klap dood is, zie ik niet waarom het dan stiekem achter gesloten deuren zou moeten gebeuren zodat anderen kunnen doen alsof het niet gebeurd is.
Dat je de maag er niet voor hebt om zelf dieren te doden begrijp ik heel goed, maar ga anderen niet verwijten dat ze dat wel hebben.
Waar doe ik dat?quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat betreft de manier waarop zijn we het erover eens dat het dier niet moet lijden. Maar als het op een effectieve manier gebeurt waarbij het beest in een klap dood is, zie ik niet waarom het dan stiekem achter gesloten deuren zou moeten gebeuren zodat anderen kunnen doen alsof het niet gebeurd is.
Dat je de maag er niet voor hebt om zelf dieren te doden begrijp ik heel goed, maar ga anderen niet verwijten dat ze dat wel hebben.
Zie jij maar een dierenarts te vinden die een gezond dier een spuitje wil geven...quote:Op maandag 7 september 2009 17:27 schreef Cacciatore het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind een muis ombrengen met gif ook onacceptabel. Kijk het punt is dat mensen niet met leed geconfronteerd willen worden, als deze katten met een spuitje waren omgebracht was er totaal geen probleem maar omdat het een heel grafische dood was is het volgens mensen onacceptabel, het lijdden van het dier staat hierin niet voorop maar de menselijke arrogantie om niet geconfronteerd te willen worden met datgeen wat relevant is tijdens het doden van een dier en dat maakt dat ze enorm hypocriet.
Hierin is het doel weer belangerijk, de slachter dood niet voor de lol, dood niet uit woede of iets in die geest, die doet zijn werk en is daar meer of minder onverschillig bij.quote:Op maandag 7 september 2009 17:39 schreef Taurus het volgende:
[..]
Toch noem je voorbeelden waarbij een maatschappelijk aanvaard doel mee speelt. Het lijkt mij dat die mensen een andere gedachte bij het ombrengen van dieren hebben dan iemand die 'zomaar' een dier de hersens in slaat.
Je stelt dat mensen hypocriet zijn door het gegeven dat een spuitje niet erg is om te zien, en bijvoorbeeld wurging wel. Wat is de reden dat mensen niet geconfronteerd willen worden met de manier waarop een dier de dood vindt volgens jou? Schuldgevoel? (ergo: hypocrisie?) Want in dat geval blijkt deze dader geen schuldgevoel te voelen en is juist om die reden wat mij betreft gevaarlijk, voor dieren maar eventueel ook voor mensen.
quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:28 schreef erodome het volgende:
Sorry, maar dat vind ik wel degelijk gevaarlijk gedrag, als iemand zo narrig kan worden dat hij het in zijn hoofd haalt 3 katten om zeep te helpen waarbij hij bij 1 nog probeerd de nek om te draaien, wat zal hij dan doen als hij weer beschonken is en boos is op iemand?
Ik weet niet hoe de wet op dit punt is, maar ik vind niet dat de wet niet moet dienen om mensen de gelegenheid te geven te doen alsof dieren niet doodgemaakt worden of om dierenartsen en slachters van gedwongen winkelnering te voorzien.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:26 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Op zich heb je gelijk, maar volgens mij hebben wij met z'n allen afgesproken dat er niemand behalve een gediplomeerd slachter cq. een dierenarts de kennis heeft om een dier effectief dood te maken.
Je kat doodslaan mag simpelweg niet volgens de wet.
Kun je erover bakkeleien of die wet zinvol is, maar het mag niet. Klaar.
Gek genoeg spreekt de wet 'Besluit doden van dieren' alleen over productie dieren. Vlees en pels.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet hoe de wet op dit punt is, maar ik vind niet dat de wet niet moet dienen om mensen de gelegenheid te geven te doen alsof dieren niet doodgemaakt worden of om dierenartsen en slachters van gedwongen winkelnering te voorzien.
Ze produceren allemaal luxe, vlees, een mooie jas of gezelschap. Uitsluitend voor het plezier van de mens. Het maken van onderscheid naar soort luxe slaat dan ook nergens op. Een zinnig onderscheid is dat tussen bedrijfsmatig houden en of doden van dieren en dat niet bedrijfsmatig doen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Gek genoeg spreekt de wet 'Besluit doden van dieren' alleen over productie dieren. Vlees en pels.
Niet over huisdieren.
Als je erom vraagt kan het zijn dat de gemeente toestemming geeft aan jagers om het wilde kattenbestand wat uit te dunnen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:48 schreef Spatzmann het volgende:
Ach, hij had het in dit geval de beesten beter naar een asiel kunnen brengen. Ik woonde vroeger op een plek waar een wilde katten plaag was (hartje veluwe). Honderden zwerfkatten die de buurt terroriseerden. De gemeente deed er helemaal niets aan. En ja als je dan toevallig een nest wilde jonge kittens vond, dan gingen ze gewoon netjes de regenton in. Hard, maar ja. Een andere oplossing was er niet echt. Mensen moeten maar eens realiseren dat dieren maar gewoon dieren blijven. Soms is er gewoon geen aaibaarheidsfactor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |