abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72526162
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:37 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

drie katten. daarnaast spoor je niet. zeker niet als je het samen met een vriend doet. vraag me af wie de beestjes vasthield.

maar ik denk dat de diertjes gedood zijn om de ex pijn te doen.
Natuurlijk zijn die beesten uit wraak gedood. Puur en alleen om de expartner te tergen.
quote:
Ik ben geen vegetarier en ook geen enorme huilie als het gaat om dode dieren, maar ik vind dit soort mensen maatschappelijk gezien gewoon gevaarlijk. Taakstraf?? Wordt die man op z'n minst niet in de gaten gehouden? Ik vind de lijn tussen dieren zo 'makkelijk' pijnigen/ombrengen en het gevaar dat dat overslaat op geweld op mensen heel dun. Lijkt me.
!
  maandag 7 september 2009 @ 18:42:31 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72526198
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn die beesten uit wraak gedood. Puur en alleen om de expartner te tergen.
[..]

!
dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof. zal anders wel een voorwaardelijkje geworden zijn. zo neemt justitie ook een beetje wraak.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_72526366
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof. zal anders wel een voorwaardelijkje geworden zijn. zo neemt justitie ook een beetje wraak.
Ik ben banger voor mensen die meteen gaan roepen dat een kattenmoordernaar een potentiele seriemoordenaar is. Dat zijn mensen die niet veel van het leven begrijpen, makkelijk beinvloedbaar zijn en door hun natuurlijke labiliteit een groter risico vormen dan een sporadische kattenmepper.

Als het nou iemand was die vanaf zijn jeugd katten vermoord en zich aftrekt over de lijkjes, dan gaat bij mij wel een potentieel seriemoordernaar-belletje rinkelen.
  maandag 7 september 2009 @ 18:50:36 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72526453
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ik ben banger voor mensen die meteen gaan roepen dat kattenmoordernaar potentiele seriemoordenaars zijn. Dat zijn mensen die niet veel van het leven begrijpen, makkelijk beinvloedbaar zijn en door hun natuurlijke labiliteit een groter risico vormen dan een sporadische kattenmepper.

Als het nou iemand was die vanaf zijn jeugd katten vermoord en zich aftrekt over de lijkjes, dan gaat bij mij wel een potentieel seriemoordernaar-belletje rinkelen.
ik denk dat het meer gaat om het gebrek aan algemeen vastgesteld empathisch gedrag. iemand die hiertoe in staat is, is wellicht best heel eng te noemen.

anyhow ik ken de achtergronden niet en wellicht telt mee dat ie eventueel door zijn buurt al genoeg gestraft is en nauwelijks nog buitenkomt.
pi_72526892
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik denk dat het meer gaat om het gebrek aan algemeen vastgesteld empathisch gedrag. iemand die hiertoe in staat is, is wellicht best heel eng te noemen.

anyhow ik ken de achtergronden niet en wellicht telt mee dat ie eventueel door zijn buurt al genoeg gestraft is en nauwelijks nog buitenkomt.
Zodra we overmand worden door emotie zijn we nou eenmaal onberekenbaar. Er zijn mensen die zich voor een trein werpen puur en alleen omdat de persoon waar ze op verliefd zijn hem of haar afgewezen heeft.
We zijn als mens nou eenmaal tot gekke dingen in staat. Over een paar weken/maanden/jaren schaamt die man zich ervoor wat hij heeft gedaan en komt hij tot de realisatie dat hij z'n expartner alleen maar verder van zich af heeft geduwd. Alleen een beetje jammer dat dat inzicht uiteindelijk het leven heeft gekost van drie katten .
pi_72528506
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:23 schreef Taurus het volgende:

Maar goed, het zal bij dit soort 'beulen' wel gewoon afwachten zijn om te zien of ze ook over de schreef gaan bij mensen, al lijkt dit me een signaal dat dat er ook aan zit te komen. Ik weet niet of daar patronen in te herkennen zijn.
Het zijn dezelfde types, bij dat soort mensen is de kans groot dat er weer rare dingen gebeuren.

Alleen bij dieren kunnen dat soort zieke brains gewoon hun gang gaan zonder dat het echt opvalt.
Poesje overwacht overleden of weggelopen of zo'n lulverhaal.

Hulde voor de vuilophaaldienst die het opviel en aan de bel trok.
pi_72529329
quote:

[..]

[..]

!
Als die expartner zo dol op haar katten was, had ze die wel meegenomen.

Trouwens, je wraak afreageren op onschuldige katten is toch ook ziek?
  maandag 7 september 2009 @ 20:17:01 #58
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72529793
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:05 schreef yyentle het volgende:

[..]

Als die expartner zo dol op haar katten was, had ze die wel meegenomen.
als jij ineens uit je huis moet en ergens anders moet gaan wonen, desnoods bij je nieuwe vriend met honden, dan kan het zo zijn dat je je katten wat later op komt halen. zeker als je van je vriend nooit gemerkt hebt dat ie iets tegen jouw beestjes had en graag met ze op schoot zat, voer gaf etc.

zoiets?
pi_72530171
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

als jij ineens uit je huis moet en ergens anders moet gaan wonen, desnoods bij je nieuwe vriend met honden, dan kan het zo zijn dat je je katten wat later op komt halen. zeker als je van je vriend nooit gemerkt hebt dat ie iets tegen jouw beestjes had en graag met ze op schoot zat, voer gaf etc.

zoiets?
quote:
Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven. Nadat de mannen hadden gedronken, sloeg de vriend van de man uit Smilde de schedel van de eerste kat in met een schep.
En nee, als ik ineens ergens anders moet gaan wonen, kun je wel spreken van een soort noodsituatie en dan breng ik eerst mijn katten eerst weg (naar ouders of vriendin) voor ik mijn spullen ophaal.

Trouwens, ik zou geen relatie beginnen met iemand die op katten jagende honden heeft, als ik zelf katten had.
pi_72530441
En wat denken jullie dat ze op boerenbedrijven doen als er daar een nest katjes/hondjes geboren wordt waar ze niks mee kunnen? Met een schop of hamer de kop in slaan en ze lijden ze echt niet.
  maandag 7 september 2009 @ 20:34:43 #61
215628 woid
let's get Friendly
pi_72530480
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:26 schreef yyentle het volgende:

[..]

[..]

...

Trouwens, ik zou geen relatie beginnen met iemand die op katten jagende honden heeft, als ik zelf katten had.
succes
pi_72530581
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef woid het volgende:

[..]

succes
Is al gelukt.
pi_72530614
Ach je weet van tevoren waar je aan begint toch?
  maandag 7 september 2009 @ 20:38:51 #64
215628 woid
let's get Friendly
pi_72530680
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:37 schreef yyentle het volgende:
Ach je weet van tevoren waar je aan begint toch?
tot je verliefd wordt
pi_72531774
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:38 schreef woid het volgende:

[..]

tot je verliefd wordt
Ik begrijp niet dat mensen hun huisdieren aan de kant gooien voor een partner en dan zonder schuldgevoel gelukkig kunnen worden.

Maar ja, dat is persoonlijk he!

Daarom zei ik ook, ze zal wel niet echt dol op haar katten zijn geweest, anders had ze ze niet achtergelaten.
In een noodsituatie kun je ze tijdelijk onderbrengen bij vrienden of ouders.
  maandag 7 september 2009 @ 21:21:56 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72532472
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:03 schreef yyentle het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat mensen hun huisdieren aan de kant gooien voor een partner en dan zonder schuldgevoel gelukkig kunnen worden.

Maar ja, dat is persoonlijk he!

Daarom zei ik ook, ze zal wel niet echt dol op haar katten zijn geweest, anders had ze ze niet achtergelaten.
In een noodsituatie kun je ze tijdelijk onderbrengen bij vrienden of ouders.
ik vrees dat he zo simpel niet ligt. die man killde de katten omdat hij wraak wou nemen op zijn ex. tenminste dat schemert wel heel hard door.

dan moet ze er wel van gehouden hebben. maar idd. het kan ook gewoon om tokkies gaan, die weten niet beter.
pi_72534117
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vrees dat he zo simpel niet ligt. die man killde de katten omdat hij wraak wou nemen op zijn ex. tenminste dat schemert wel heel hard door.

dan moet ze er wel van gehouden hebben. maar idd. het kan ook gewoon om tokkies gaan, die weten niet beter.
In de OP staat ''Na een scheiding waren de katten bij hem gebleven.''

Waar lezen jullie over wraak op zijn ex?
pi_72539228
quote:

[..]

[..]

!
?

Leg eens uit, dat staat wat stoerder.
pi_72539360
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:34 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn god, we hebben het hier over een paar dieren in dronken woede over de kling zijn gejaagd.
Bij een scheiding komt enorm veel stress en emotie kijken, de een drinkt zich in een coma, de ander stalkt z'n partner, weer een ander vergast z'n hond en weer een ander moord z'n gezin uit.

Gelet op die laatste optie is het vermoorden van een kat vrij matig hoor.

En laten we nou niet gaan janken om deze onnodige daad aangezien er dagelijks dieren omkomen door onwetendheid, verveling, haat, noodzaak of voedsel.
Het gaat me niet per se om deze situatie, er zijn inderdaad talloze situaties als deze waarbij de psyche van een persoon in twijfel te trekken valt. Het is alleen voor het eerst dat ik er eens een topic over open en die blijkbaar gerechtigd is, daar hij niet wordt gesloten. We gaan dus wel degelijk 'janken' want daar is dit topic nu even voor. Als jij het onnodig vindt, kun je naar andere zaken surfen. Tenzij je goede argumentatie hebt natuurlijk die -belangrlijk- hierboven niet al weerlegd is, in plaats van slechts een " " smilie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Taurus op 07-09-2009 23:57:31 ]
pi_72539419
Had hij in Amerika moeten doen..

Dan was hij er niet zo goed van af gekomen.
pi_72542347
quote:
Op maandag 7 september 2009 17:07 schreef Taurus het volgende:

Als je een kat op zo'n gewelddadige manier en met zoveel gemak kunt ombrengen, ben je wat mij betreft rijp voor psychische hulp in plaats van een werkstraf.
OK on topic.

Helemaal mee eens.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:08:30 #72
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72544237
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:34 schreef Xebrozius het volgende:
Mijn god, we hebben het hier over een paar dieren in dronken woede over de kling zijn gejaagd.
Bij een scheiding komt enorm veel stress en emotie kijken, de een drinkt zich in een coma, de ander stalkt z'n partner, weer een ander vergast z'n hond en weer een ander moord z'n gezin uit.

Gelet op die laatste optie is het vermoorden van een kat vrij matig hoor.

En laten we nou niet gaan janken om deze onnodige daad aangezien er dagelijks dieren omkomen door onwetendheid, verveling, haat, noodzaak of voedsel.
Oh, dus als ik slechts 1 kind van het balkon flikker in plaats van drie is dat niet zo erg, want ja, het hadden er ook drie kunnen zijn, wat veel erger is?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:11:11 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_72544291
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Oh, dus als ik slechts 1 kind van het balkon flikker in plaats van drie is dat niet zo erg, want ja, het hadden er ook drie kunnen zijn, wat veel erger is?
volgens mij quote je de verkeerde post
pi_72548463
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef zoalshetis het volgende:
dat zal wel mee hebben gespeeld in het oordeel. alhoewel ik zaken ken waar mensen die niet komen opdagen gezien worden als mensen die minachting hebben voor het hof.
Je bedoelt dat je Amerikaanse advocatenseries kent?

Als zij onnodig lijden bij die dieren hebben veroorzaakt dan moeten ze een boete krijgen. Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72550529
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Maar 3 katten laten afmaken door de dierenarts wordt een dure grap. Mensen die alle katten in leven willen houden moeten ze zelf maar in huis nemen.
Zo is dat.

Als je geen zin meer in je huisdier hebt, sla je het gewoon de hersens in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')