abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:36:12 #176
3542 Gia
User under construction
pi_72550703
Het is goed dat haar moeder 'nee' heeft gezegd tegen het hele voornemen.

Ze zal wel tot het besef zijn gekomen dat je als voogd je verantwoordelijkheid hebt over dit kind. Als zij hiermee instemt en het gaat fout, dan denk ik dat je zelfs aangeklaagd zou kunnen worden. In het geval ze al op zee had gezeten en er geen media-aandacht was geweest vóór vertrek.

Als nu een rechtbank in zou stemmen met dit plan, dan brandt die haar vingers, indien het fout gaat. Sowieso door tegen de wens van de moeder in te gaan, maar ook doordat een kind, vanwege een foute beslissing, verdronken is. (of erger)

Ik gok dus dat het hele feest niet doorgaat, tenzij zonder toestemming. Maar dan accepteert het GWB het record niet. En daar was het toch uiteindelijk om begonnen!

Ook wel vreemd dat Anarki niet meer reageert, na het relaas van Babs.
pi_72550726
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat zou je kunnen doen, maar dan ga je er vanuit dat je met een pubertje te maken hebt dat in haar naïviteit dingen zegt die ze misschien niet zo bedoelt....

Laura was toch dat volwassen meisje wat haar leeftijd ver vooruit is en alleen de wereld rond kan reizen?!

Dan hoef je haar dus niet als het onschuldige pubertje te behandelen dat ze zegt niet te zijn.
Nee als een volwassen meisje dat zegt dan is het meteen duidelijk. Nou wellicht dan voor die naïef onschuldige kindertjes die wel dertien zijn en die van hun ouders het jeugdjournaal nog mogen kijken voordat ze naar bed moeten.
pi_72550730
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was niet bepaald in het voordeel van Laura geweest hè, als er doorgevraagd zou worden en duidelijk zou worden dat het kind geen flauw idee heeft wat ze zegt....
Laten we ook niet vergeten dat het het Jeugdjournaal betrof. Alsof diepgang daarin voorop staat
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:39:16 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72550786
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:36 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Nee als een volwassen meisje dat zegt dan is het meteen duidelijk. Nou wellicht dan voor die naïef onschuldige kindertjes die wel dertien zijn en die van hun ouders het jeugdjournaal nog mogen kijken voordat ze naar bed moeten.
Als een volwassen meisje het zegt dan zal het misschien ook een verspreking zijn, maar die heeft iig wat meer levenservaring en realiseert zich waarschijnlijk dat de gemaakte opmerking anders overkwam dan bedoeld, ik gok dat een 20 jarige dan makkelijker kan voorkomen dat het misgaat dan een meisje van 14.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72550947
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was niet bepaald in het voordeel van Laura geweest hè, als er doorgevraagd zou worden en duidelijk zou worden dat het kind geen flauw idee heeft wat ze zegt....
Tsja, dat weten we nu niet. Een vraag als: Wat is dat dan, een losbandig leven? had heel goed in het jeugdjournaal gekund. En misschien hadden we ons nog verbaasd over het antwoord (zowel positief als negatief).
pi_72550988
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als een volwassen meisje het zegt dan zal het misschien ook een verspreking zijn, maar die heeft iig wat meer levenservaring en realiseert zich waarschijnlijk dat de gemaakte opmerking anders overkwam dan bedoeld, ik gok dat een 20 jarige dan makkelijker kan voorkomen dat het misgaat dan een meisje van 14.
Ja het is altijd lastig te beoordelen of iemand meer of minder levenservaring heeft. Het ging in dit interview om het zeilen van een wereldrecord. Dat antwoord van Laura was niet in lijn met het onderwerp. Een goed interviewer vraagt mijns inziens dan door, maar daar zullen we van mening over blijven verschillen.
pi_72550999
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:45 schreef Casos het volgende:

[..]

Tsja, dat weten we nu niet. Een vraag als: Wat is dat dan, een losbandig leven? had heel goed in het jeugdjournaal gekund. En misschien hadden we ons nog verbaasd over het antwoord (zowel positief als negatief).
Items in het Jeugdjournaal hebben maar een beperkte (korte) tijd. Die tijd leent zich niet om uitgebreid door te vragen.
pi_72551055
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Items in het Jeugdjournaal hebben maar een beperkte (korte) tijd. Die tijd leent zich niet om uitgebreid door te vragen.
Ja, laat het dan maar ten koste van de geïnterviewde gaan. Kunnen wij in ieder geval weer gissen en speculeren over het hoe en waarom van deze uitspraak.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:52:47 #184
3542 Gia
User under construction
pi_72551143
Het is een domme uitspraak waaruit blijkt dat ze niet zo intelligent is als beweerd wordt.

Een 'hoogbegaafde' griet van bijna 14 weet toch wel wat het woord 'losbandigheid' wil zeggen, lijkt me...
pi_72551224
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:17 schreef Casos het volgende:

[..]

Ik hoef hier helemaal niets te bewijzen, dat is allang gedaan. Dit is een uitdraai van de rechtspraak, ga in hoger beroep als je het er niet mee eens bent. De rechter vond dat ze voldoende was opgeroepen en daar heeft u het mee te doen.

En ken je die uitdrukking niet? Jammer......
Ik zeg ook niet dat jij het moet bewijzen . Laat dat maar aan de advocaten van de Dekkertjes over.
Maar als die uitspraak in het interview onzin is, dan komt dat zeker nog aan de orde. (In het volgende deel? )

De rechter zegt dat altijd in zo'n situatie. Het is een standaardzin. Als een zaak bij verstek behandeld wordt, en de rechter zou niet zeggen dat de gedaagde behoorlijk is opgeroepen, dan wordt de zaak uiteraard verdaagd.

Bovendien kan de rechter ook niet weten of de deurwaarder zijn werk goed gedaan heeft..

Het is mijzelf, en mijn zus overkomen dat een dergelijk stuk gewoon in de brievenbus werd gedumpt. Dat is wel een groot toeval, dus ik kan veilig aannemen dat dat vaker voorkomt.

Bij een deel van mijn eigen zaak is dat ook gezegd, omdat ik het niet nodig vond erheen te gaan. Maar ik was absoluut niet 'behoorlijk opgeroepen'.
pi_72551241
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:52 schreef Gia het volgende:
Het is een domme uitspraak waaruit blijkt dat ze niet zo intelligent is als beweerd wordt.

Een 'hoogbegaafde' griet van bijna 14 weet toch wel wat het woord 'losbandigheid' wil zeggen, lijkt me...
Het kan zoveel betekenen, helemaal afhankelijk van referentiekader. Wat voor een Staphorster een losbandig leven is, is iets heel anders dan een losbandig leven voor de gemiddelde festivalganger.
pi_72551312
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:45 schreef Casos het volgende:

[..]

Of het antwoord is eruit geknipt.. Te volwassen voor het jeurdjournaal.
pi_72551346
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef Casos het volgende:

[..]

Het kan zoveel betekenen, helemaal afhankelijk van referentiekader. Wat voor een Staphorster een losbandig leven is, is iets heel anders dan een losbandig leven voor de gemiddelde festivalganger.
los·ban·dig bn, bw ongeregeld, onzedelijk: een ~ leven leiden
pi_72551359
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of het antwoord is eruit geknipt.. Te volwassen voor het jeurdjournaal.
pi_72551835
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:01 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

los·ban·dig bn, bw ongeregeld, onzedelijk: een ~ leven leiden
Precies wat ik bedoel, nu weet je nog niets. Hoe concreter voorbeeld wil je hebben als wat ik je geef? Het verschil in losbandig leven tussen dat van een Staphorster en een festivalganger. Je snapt toch hopelijk zelf wel dat daar het nodige verschil in zal zitten.
pi_72551907
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat jij het moet bewijzen . Laat dat maar aan de advocaten van de Dekkertjes over.
Maar als die uitspraak in het interview onzin is, dan komt dat zeker nog aan de orde. (In het volgende deel? )

De rechter zegt dat altijd in zo'n situatie. Het is een standaardzin. Als een zaak bij verstek behandeld wordt, en de rechter zou niet zeggen dat de gedaagde behoorlijk is opgeroepen, dan wordt de zaak uiteraard verdaagd.

Bovendien kan de rechter ook niet weten of de deurwaarder zijn werk goed gedaan heeft..

Het is mijzelf, en mijn zus overkomen dat een dergelijk stuk gewoon in de brievenbus werd gedumpt. Dat is wel een groot toeval, dus ik kan veilig aannemen dat dat vaker voorkomt.

Bij een deel van mijn eigen zaak is dat ook gezegd, omdat ik het niet nodig vond erheen te gaan. Maar ik was absoluut niet 'behoorlijk opgeroepen'.
Procesreglement gezag en omgang:
quote:
Het afschrift van het verzoekschrift en de oproep voor de behandeling worden door de griffie
aangetekend aan belanghebbende(n) verzonden, tenzij zich voor belanghebbende(n) een advocaat
heeft gesteld, in welk geval het afschrift van het verzoekschrift en de oproep voor de behandeling
uitsluitend per gewone post aan de advocaat worden verzonden.
En jouw geval:
quote:
Artikel 47 | Rv, Boek 1, Titel 1, Afdeling 6
1.
Indien de deurwaarder aan geen van de in artikel 46, eerste lid, bedoelde personen afschrift kan laten, laat hij een afschrift aan de woonplaats achter in een gesloten envelop. Indien ook dat feitelijk onmogelijk is, bezorgt hij terstond een afschrift ter post. De deurwaarder maakt, zowel in het ene als het andere geval tevens onder vermelding van de reden van de feitelijke onmogelijkheid, van deze handelingen melding in het exploot.

2.
Op de envelop waarin het afschrift ingevolge het eerste lid wordt achtergelaten of ter post wordt bezorgd, worden vermeld de naam en de woonplaats van degene voor wie het exploot is bestemd. De envelop vermeldt tevens de naam, de hoedanigheid, het kantooradres en het telefoonnummer van de deurwaarder, alsmede een aanduiding dat de inhoud de onmiddellijke aandacht behoeft.
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:30:30 #192
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72552135
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen dan constant boven op dit topic te zitten hoor ..

maaruh .. ik heb net wel even gegoogeed, en nee, er is niets te vinden in de kranten van voor 8 augustus, dat was immers het eerste artikel .. wel dit van een paar dagen later
[..]

http://www.zeilersweblog.nl/2009/08/leerplicht-nekt-laura/

Of te wel, als de Dekkers al de publiciteit hebben gezocht hebben ze dat wel heel raar gedaan, geen persoonlijke interviews ed, dus met die veronderstelde media-geilheid valt het wel mee.
Het valt wel mee (ze heeft er wel voor geposeerd dat dan weer wel, fotograaf is persfotograaf van AD) maar jij was altijd degene die riep dat de leerplichtambtenaar de media had opgezocht en niet de Dekkertjes. We hebben nu dus vastgesteld dat het de Dekkertjes zelf waren.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
  dinsdag 8 september 2009 @ 15:33:58 #193
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72552232
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

[..]

En jouw geval:
[..]

Allemaal achterhoede gevechten dit, we weten de waarheid niet, wellicht was het adres van moeder die al eerder met BJZ te maken had gehad een oud adres en heeft de raad dit verkeerde adres uit het dossier geplukt, het kan allemaal wie zal het zeggen.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72552476
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:33 schreef MOVO het volgende:

[..]

Allemaal achterhoede gevechten dit, we weten de waarheid niet, wellicht was het adres van moeder die al eerder met BJZ te maken had gehad een oud adres en heeft de raad dit verkeerde adres uit het dossier geplukt, het kan allemaal wie zal het zeggen.
Deze complete reeks is een achterhoede gevecht. Neem alleen al het karakter van vader Dekker dat hier even in elkaar wordt geknutseld. Tja en of het klopt? Wie zal het zeggen.
pi_72552572
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:42 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Deze complete reeks is een achterhoede gevecht. Neem alleen al het karakter van vader Dekker dat hier even in elkaar wordt geknutseld. Tja en of het klopt? Wie zal het zeggen.
Volgens Babs kwam het aardig overeen met onze voorstelling van zaken..
pi_72552652
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:22 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

[..]

En jouw geval:
[..]

Dan moet er dus een handtekening te vinden zijn.. Met de plaats en de datum waarop de oproep is bezorgd.
Ben benieuwd wie van de twee er gelijk heeft
pi_72552664
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, het had vele overeenkomsten
pi_72552722
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, het had vele overeenkomsten
Ja maar ze deed het enkel om hem zwart te maken, rancuneuze ex-vrouw en zulks

Mr. Prolapse 2009
pi_72552779
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, mama Babs de alwetende en onbevooroordeelde. Volgens mij weet ze überhaupt niets van haar kind af, behalve dat ze kan zeilen als de duivel.
pi_72552829
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:52 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ja, mama Babs de alwetende en onbevooroordeelde. Volgens mij weet ze überhaupt niets van haar kind af, behalve dat ze kan zeilen als de duivel.
Nee die vader is inderdaad veeeeeel betrouwbaarder en veel minder bevooroordeeld
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')