abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72549073
quote:
Australische van 16 wil solo wereld rondzeilen
Een meisje van zestien in Australië droomt van een zeiltocht rond de wereld. Nu de Nederlandse Laura Dekker (13) stilaan haar plannen kan opbergen, is Jessica Watson begonnen aan de voorbereiding van haar huzarenstukje. Het schoolmeisje is vandaag vertrokken voor een solotocht van tien dagen.

Mike Perham
Watson verliet de haven van Mooloolaba in Queensland en zet koers richting Sydney. Als de tocht een succes wordt dan wil ze vanuit Sydney aan haar solotocht rond de wereld beginnen. Vorige maand nog zorgde de 17-jarige Mike Perham voor een nieuw leeftijdsrecord. Hij zeilde solo de wereld rond en deed zo beter dan Jesse Martin in 1999. Martin was 18 toen hij aan zijn tocht over 27.000 mijl begon. 328 dagen later bereikte hij opnieuw veilig de haven.

Enthousiaste moeder
Watson wil nog straffer doen. Het meisje zeilt al van haar achtste en wil in april 2010 de jongste solozeiler rond de wereld worden. "Mijn tiendaagse tocht naar Sydney wordt de ultieme test. Ik wil alle systemen aan boord van mijn Ella's Pink Lady uittesten. Aangekomen in Sydney ga ik dan nog de laatste voorbereidingen treffen voor mijn grote avontuur", aldus Watson. Haar moeder Julie is alvast razendenthousiast. "Ik ben zo blij dat het nu eindelijk zover is. De voorbereidingen verliepen prima en ze kan aan haar avontuur beginnen." (hlnsydney)
bron
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:31:21 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72549109
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef moussie het volgende:
Of te wel, als de Dekkers al de publiciteit hebben gezocht hebben ze dat wel heel raar gedaan, geen persoonlijke interviews ed, dus met die veronderstelde media-geilheid valt het wel mee.
Geen persoonlijke interviews?? Wie was dat meisje in het jeugdjournaal dan??

De onvolwassen kloon van Laura die nog niet doorheeft dat een antwoord als "lekker losbandig leven" vooral getuigt van heel veel naïviteit en weinig volwassenheid?? Het woord wel kennen maar niet weten wat het betekent.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_72549170
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:27 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik heb wel wat beters te doen dan constant boven op dit topic te zitten hoor ..

maaruh .. ik heb net wel even gegoogeed, en nee, er is niets te vinden in de kranten van voor 8 augustus, dat was immers het eerste artikel .. wel dit van een paar dagen later
[..]

http://www.zeilersweblog.nl/2009/08/leerplicht-nekt-laura/

Of te wel, als de Dekkers al de publiciteit hebben gezocht hebben ze dat wel heel raar gedaan, geen persoonlijke interviews ed, dus met die veronderstelde media-geilheid valt het wel mee.

Dus het was een stand-in die we op tv hebben gezien en gehoord in het jeugdjournaal?
pi_72549274
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen persoonlijke interviews?? Wie was dat meisje in het jeugdjournaal dan??

De onvolwassen kloon van Laura die nog niet doorheeft dat een antwoord als "lekker losbandig leven" vooral getuigt van heel veel naïviteit en weinig volwassenheid?? Het woord wel kennen maar niet weten wat het betekent.
wauw, zij heeft bij elkaar 2 interviews gegeven, en dan weken later .. eentje net voor en eentje net na de rechtszitting
en pa heeft er ook eentje gegeven, na de voorlopige uitspraak en nadat hij zijn zegje had gedaan voor de rechter .. de media-geilheid spat er echt van af hoor
pleased to meet you
pi_72549346
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dus het was een stand-in die we op tv hebben gezien en gehoord in het jeugdjournaal?
Zij wou helemaal geen interviews geven begreep ik tijdens de uitzending van beide interviews van het Jeugdjournaal, zij heeft voor het Jeugdjournaal een uitzondering gemaakt.
pleased to meet you
pi_72549454
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Zij wou helemaal geen interviews geven begreep ik tijdens de uitzending van beide interviews van het Jeugdjournaal, zij heeft voor het Jeugdjournaal een uitzondering gemaakt.
En voor Oprah maakt ze vast ook wel een uitzondering
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72549500
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:37 schreef moussie het volgende:
en pa heeft er ook eentje gegeven, na de voorlopige uitspraak en nadat hij zijn zegje had gedaan voor de rechter .. de media-geilheid spat er echt van af hoor
Je hoeft niet perse met je kop in beeld om mediageil te zijn.
Maar goed, er is zoveel van je weerlegt en je blijft doorgaan. Zeker te veel vrije tijd, ofnie meid?
pi_72549511
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze is gedwongen tot die interviews?

Welnee, waar ze van baalde was niet dat de media aandacht aan haar schonk. Waar ze van baalde was dat er in die media niet zo heel positief en vol lof en adoratie over haar werd geschreven. Dat vond ze niet zo leuk. Ze had verwacht dezelfde lovende woorden te ontvangen als Mike Perham en Jessica Watson! Maar Laura is gewoon een pubertje die niet al te slim uit de hoek komt, ondanks het feit dat haar advocaat beweert dat ze zoooooooo intelligent is en wel een jaar op haar klasgenoten voorloopt. Er is echter niets wat daarop wijst.
pi_72549552
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat zal in ieder geval beter betalen dan de volkskrant voor het hartverscheurende interview van mama Babs heeft gedaan.
pi_72549635
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat zal in ieder geval beter betalen dan de volkskrant voor het hartverscheurende interview van mama Babs heeft gedaan.
WIe weet heeft ze daar wel niks voor gekregen

Ach, de uitnodiging van Oprah is er, nu hoeft ze niet meer te gaan zeilen, geld gaat ze toch wel krijgen dus
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:58:04 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72549773
Weet je wat nou het vervelendst is aan al die naïviteit?

Als Laura in haar uppie de haven van Verweggistan binnenvaart, een geil (post)puberend zeilertje denkt van "oeh, lekker chickie" een praatje met haar aanknoopt en Laura in haar onschuld antwoorden geeft als "ik wil lekker losbandig leven" dan denkt dat knulletje ook van "yeah baby, yeah..." met alle mogelijke gevolgen van dien.

Niet dat het haar op een andere leeftijd niet kan overkomen, maar dan herkent ze de verspreking waarschijnlijk wel snel genoeg om het te herstellen voor het fout gaat.

Toen ik in Florida woonde was ik aan het eind van een gezellige avond (nacht) in een nachtclub eens de blunderende partij in onderstaande conversatie:
Knul: "You wanna go out for breakfast?"
Ik: "Breakfast? I usually go to bed first!"
Knul:
Ik: OMG!!! Blunder, stuntel, foutje!

Gelukkig kon ik me direct herstellen en snapte knullemans ook wel dat het een verspreking was, het had niets met m'n kennis van het Engels te maken, het was me in het Nederlands ook overkomen.... maar Laura schijnt zich niet te realiseren wat ze zegt als ze lekker losbandig wil leven, en zo zullen er meer dingen zijn die bij anderen de verkeerde indruk wekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72549896
Dat van dat "losbandig willen leven" was inderdaad wel het meest achterlijke wat ze in haar geval had kunnen uitspreken, wanneer je anderen juist wil overtuigen volwassen genoeg te zijn om een dergelijk avontuur aan te kunnen gaan. Daarmee liet ze juist het tegendeel zien.
pi_72549970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:25 schreef Casos het volgende:

[..]

Ja, ze kan het in blokletters gaan zingen, maar in de uitspraak staat dat ze voldoende is opgeroepen. PUNT.
Dan moet dat te bewijzen zijn.. een dergelijk stuk hoort door de gerechtsdeurwaarder persoonlijk te worden overhandigd, en daar moet dan ook voor getekend worden.
Dat gebeurt niet altijd, heb het zelf ook eens meegemaakt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat die moeder dan niet wist wanneer die zaak was, terwijl heel Nederland dat al wekenlang wist. Als ik als voogd niet bij een rechtszaak werd opgeroepen, zou ik het wel weten.. Contact opnemen met de rechtbank, de advocaat van de tegenpartij, of alleen al daarom zelf een advocaat in de arm nemen.. Maar goed, het zal wel gegrond zijn. Als ze zoiets in een interview zegt, en het is niet gegrond gaat ze af door de zijdeur.

Je moet me trouwens eens voordoen hoe je in blokletters zingt
pi_72550137
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:37 schreef moussie het volgende:

[..]

wauw, zij heeft bij elkaar 2 interviews gegeven, en dan weken later .. eentje net voor en eentje net na de rechtszitting
Maar ze heeft wel een artikel gepubliceerd nav. die reis naar Engeland. (Zou het graag willen lezen, trouwens)
En daarna komt ze naar buiten met 'nog wildere plannen'... Dat is toch publiciteit zoeken?
pi_72550200
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:47 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Waarom blijf je roepen dat Laura's moeder voor dat interview betaald heeft gekregen? Kun je dat bewijzen?
pi_72550235
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan moet dat te bewijzen zijn.. een dergelijk stuk hoort door de gerechtsdeurwaarder persoonlijk te worden overhandigd, en daar moet dan ook voor getekend worden.
Dat gebeurt niet altijd, heb het zelf ook eens meegemaakt.

Wat ik wel vreemd vind, is dat die moeder dan niet wist wanneer die zaak was, terwijl heel Nederland dat al wekenlang wist. Als ik als voogd niet bij een rechtszaak werd opgeroepen, zou ik het wel weten.. Contact opnemen met de rechtbank, de advocaat van de tegenpartij, of alleen al daarom zelf een advocaat in de arm nemen.. Maar goed, het zal wel gegrond zijn. Als ze zoiets in een interview zegt, en het is niet gegrond gaat ze af door de zijdeur.

Je moet me trouwens eens voordoen hoe je in blokletters zingt
Ik hoef hier helemaal niets te bewijzen, dat is allang gedaan. Dit is een uitdraai van de rechtspraak, ga in hoger beroep als je het er niet mee eens bent. De rechter vond dat ze voldoende was opgeroepen en daar heeft u het mee te doen.

En ken je die uitdrukking niet? Jammer......
pi_72550290
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dat van dat "losbandig willen leven" was inderdaad wel het meest achterlijke wat ze in haar geval had kunnen uitspreken, wanneer je anderen juist wil overtuigen volwassen genoeg te zijn om een dergelijk avontuur aan te kunnen gaan. Daarmee liet ze juist het tegendeel zien.
Die interviewer dacht ook, die uitspraak hebben we maar weer binnen.
pi_72550306
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ah, jij was de interviewer? Of de vader van Laura? Of Laura zelf?
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:24:24 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72550388
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of die interviewer heeft gedacht "die uitspraak hebben we maar weer binnen", die interviewer is in deze vrij onschuldig.

Een geile knul in Verweggistan zou er heel anders op kunnen reageren, die denkt immers meer binnen te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72550429
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ah, jij was de interviewer? Of de vader van Laura? Of Laura zelf?
Voor jou ben ik ze alle drie tegelijk.
pi_72550483
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of die interviewer heeft gedacht "die uitspraak hebben we maar weer binnen", die interviewer is in deze vrij onschuldig.

Een geile knul in Verweggistan zou er heel anders op kunnen reageren, die denkt immers meer binnen te hebben.
Ja wellicht zou je door kunnen vragen bij zo'n antwoord. Wat bedoel je daar nou precies mee Laura? Kun je een voorbeeld geven?
pi_72550519
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 13:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee hoor, vast niet bah, al die aandacht en dan nog wereldwijd ook
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:30:38 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72550558
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:28 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ja wellicht zou je door kunnen vragen bij zo'n antwoord. Wat bedoel je daar nou precies mee Laura? Kun je een voorbeeld geven?
Ja dat zou je kunnen doen, maar dan ga je er vanuit dat je met een pubertje te maken hebt dat in haar naïviteit dingen zegt die ze misschien niet zo bedoelt....

Laura was toch dat volwassen meisje wat haar leeftijd ver vooruit is en alleen de wereld rond kan reizen?!

Dan hoef je haar dus niet als het onschuldige pubertje te behandelen dat ze zegt niet te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72550650
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja dat zou je kunnen doen, maar dan ga je er vanuit dat je met een pubertje te maken hebt dat in haar naïviteit dingen zegt die ze misschien niet zo bedoelt....

Laura was toch dat volwassen meisje wat haar leeftijd ver vooruit is en alleen de wereld rond kan reizen?!

Dan hoef je haar dus niet als het onschuldige pubertje te behandelen dat ze zegt niet te zijn.
Een goed interviewer vraagt sowieso door, ongeacht of je met een puber te maken hebt. Zeker bij dit soort antwoorden, tenzij je een bepaald verhaal in gedachten hebt en dit antwoord dat mooi versterkt.
  dinsdag 8 september 2009 @ 14:35:20 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72550679
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:33 schreef Casos het volgende:
[..]
Een goed interviewer vraagt sowieso door, ongeacht of je met een puber te maken hebt. Zeker bij dit soort antwoorden, tenzij je een bepaald verhaal in gedachten hebt en dit antwoord dat mooi versterkt.
Dat was niet bepaald in het voordeel van Laura geweest hè, als er doorgevraagd zou worden en duidelijk zou worden dat het kind geen flauw idee heeft wat ze zegt....
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')