Vind ik ook, als Laura en cornuiten overal op tv en in kranten rondbazuinen dat ook moeder het ermee eens zou zijn en het hele idiote plan zou steunen, dan zie ik niet in waarom die moeder dan niet in die media zou mogen verkondigen dat ze er helemaal niet achter staat. Actie en reactie. Ze hebben die moeder zelf de media in gebracht, onder valse voorwendselen. Het werd hoog tijd dat moeder van zichzelf liet horen, geen woord heeft ze voor haar beurt uitgebracht, haar woorden kwamen zelfs acheraf. Maar beter laat, dan nooit.quote:Op maandag 7 september 2009 23:40 schreef MOVO het volgende:
[..]
Kennelijk is het anders gelopen, misschien wilde ze niet met haar hoofd op tv wie zal het zeggen?
Maar door niet te verschijnen mag ze toch nog altijd haar zegje doen of niet? Het is toch haar goed recht als de advocaat van de Dekkers in alle media rondbazuint dat beide ouders achter het plan van ouders staan dat ze dat in de media rechtzet?
De media die wel door de Dekkers is op gezocht zie dit bericht van 8 aug inclusief publiciteitsfoto.
Precies en dat lulverhaal over niet de publiciteit gezocht kan ook de wereld uit, ik daag moussie uit om met een artikel van voor 8 aug te komen waar de leerplicht onderwerp is en niet de recordpoging, de Dekkers zijn zo stom geweest om de bal zelf aan het rollen te krijgen dus moeten ze nu ook niet opkijken als de tot een lawine uitgegroeide sneeuwbal hun kant op komt.quote:Op maandag 7 september 2009 23:45 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Vind ik ook, als Laura en cornuiten overal op tv en in kranten rondbazuinen dat ook moeder het ermee eens zou zijn en het hele idiote plan zou steunen, dan zie ik niet in waarom die moeder dan niet in die media zou mogen verkondigen dat ze er helemaal niet achter staat. Actie en reactie. Ze hebben die moeder zelf de media in gebracht, onder valse voorwendselen. Het werd hoog tijd dat moeder van zichzelf liet horen, geen woord heeft ze voor haar beurt uitgebracht, haar woorden kwamen zelfs acheraf. Maar beter laat, dan nooit.
Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Moussie kom maar op met dat artikel.quote:Op maandag 7 september 2009 23:51 schreef MOVO het volgende:
[..]
Precies en dat lulverhaal over niet de publiciteit gezocht kan ook de wereld uit, ik daag moussie uit om met een artikel van voor 8 aug te komen waar de leerplicht onderwerp is en niet de recordpoging, de Dekkers zijn zo stom geweest om de bal zelf aan het rollen te krijgen dus moeten ze nu ook niet opkijken als de tot een lawine uitgegroeide sneeuwbal hun kant op komt.
Bronquote:LAURA MAG NIET/ Henk Spaan
Hèhè, Laura Dekker gaat niet op wereldreis. Het mag niet van haar moeder. Terwijl half Nederland een mening had over de vraag of een meisje van veertien alleen de wereldzeeën mocht bevaren, dacht ik steeds: waar is de moeder?
De vader was zichtbaar: een sukkel op sandalen in de rechtszaal, de moeder liet zich niet zien. Nu is ze eindelijk tevoorschijn gekomen en ze wil niet hebben dat haar veertienjarige dochter in haar dooie eentje het zeegat uitvaart. We mogen aannemen dat haar mening zwaar gaat wegen bij de instanties.
Waarom ze zich niet eerder heeft gemeld? Ze werd gechanteerd. Het pubermeisje zei: “Als ik van jou niet mag, heb je mijn leven verwoest en zul je me nooit meer zien.”
En de columnisten en commentatoren buitelden maar over elkaar heen met uiterst principiële argumenten pro en contra de vrijheden van een individu in onze samenleving. Uiteindelijk blijkt het gewoon te gaan over een allang bij Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming bestaand dossier.
En bedankt voor de aandacht.
Het kakelen zal weer even verstommen.
Er is namelijk een moeder die zegt: het mag niet.
De vrouw verdient een standbeeld. Waar zijn ze nog, de vaders en moeders die af en toe een grens trekken.
Het mag niet.
Waarom niet?
Omdat ik het zeg.
O, wie kent ze niet, de ouders die bij een meningsverschil op dat begrijpende en meevoelende pedagogentoontje gaan praten omdat het kind zo nodig ‘met argumenten’ moet worden overtuigd. Duvel toch op.
“Nee is nee en als je blijft doormekkeren, krijg je geen zakgeld.”
Verademende woorden die we te weinig horen.
Laura’s moeder heeft gezegd: ik heb liever een dochter die ik nooit meer mag zien, dan een dochter die dood is.
Liever een gebroken hart, dan een hart van ijs.
Het is een hartverscheurend dilemma, des te hartverscheurender omdat geen enkel kind in staat is te beseffen dat een moeder de waarheid spreekt wanneer ze zegt: “Het is voor je eigen bestwil, lieve kind.”
Het kind snuift en haalt haar schouders op.
En als het zich omdraait, huilt de moeder.
quote:Op maandag 7 september 2009 20:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ook zij van de rechter een uitnodiging gekregen om op de zitting te verschijnen, dat las ik iig in de uitspraak, en op de zitting had zij dus net als Pa haar verhaal kunnen doen en haar zorg en bezwaren kunnen uiten, dat is haar recht als voogdes .. dat zij van dat recht geen gebruik maakt is haar eigen keuze.
Hoe dan ook, ze heeft de kans dus wel gehad, en voor of tijdens de rechtszaak niets zeggen en daarna wel in de krant je verhaal doen, terwijl er een onderzoek loopt ..
knip
Iig voldoende uitnodiging:quote:Op maandag 7 september 2009 22:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Jawel, maar die zitting was niet openbaar, maar "met gesloten deuren". Daar kun je dus alleen aanwezig zijn, wanneer je uitgenodigd bent. Ze wist vast dat die zitting plaats had, maar de uitnodiging was niet aangetekend verzonden, en blijkbaar ook niet ontvangen.
Zie deze post.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:13 schreef Casos het volgende:
[..]
[..]
Iig voldoende uitnodiging:
Ter terechtzitting zijn verschenen:
- [kind], de minderjarige,
- de heer [vader], de vader,
- mr. P.A. de Lange, raadsman van [kind] en vader,
- mevrouw A.M. Willems en mevrouw R. Bogers, beiden namens de Raad voor de Kinderbescherming (hierna de Raad),
- de heren P. Bolink, R. Weijers, R.H. Greuters en J. Lanshage en mevrouw M. Croeze, allen namens Bureau Jeugdzorg Utrecht (hierna BJZ).
De moeder is, hoewel behoorlijk opgeroepen, niet verschenen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BJ6275&u_ljn=BJ6275
Ja, ze kan het in blokletters gaan zingen, maar in de uitspraak staat dat ze voldoende is opgeroepen. PUNT.quote:
Tsja, en in NL houdt dat in dat er een brief per post verzonden is.... niet aangetekend, niet persoonlijk afgegeven, nee gewoon in een brievenbus gegooid.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:25 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, ze kan het in blokletters gaan zingen, maar in de uitspraak staat dat ze voldoende is opgeroepen. PUNT.
Ja, je kan blijven springen en roepen dat het niet eerlijk is of wat dan ook, voor de rechter was het voldoende en dat is waar het omgaat.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, en in NL houdt dat in dat er een brief per post verzonden is.... niet aangetekend, niet persoonlijk afgegeven, nee gewoon in een brievenbus gegooid.
Een "nee" van haar moeder is nu ook bindendquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:46 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, je kan blijven springen en roepen dat het niet eerlijk is of wat dan ook, voor de rechter was het voldoende en dat is waar het omgaat.
Roep ik dat ergens of spring ik?? Doe ff normaal zegquote:Op dinsdag 8 september 2009 09:46 schreef Casos het volgende:
[..]
Ja, je kan blijven springen en roepen dat het niet eerlijk is of wat dan ook, voor de rechter was het voldoende en dat is waar het omgaat.
bronquote:Zeilster Laura (13) mogelijk naar Oprah Winfrey
De 13-jarige zeilster Laura Dekker is vanwege alle commotie rondom haar persoon uitgenodigd om te gast te zijn in de talkshow van Oprah Winfrey. Dat meldt het Algemeen Dagblad, dat een interview met Laura had. Het meisje wil in haar eentje de wereld rond zeilen, maar wordt tegengehouden door verschillende instanties. Haar zaak loopt nog bij de rechtbank. Laura heeft laten weten voorlopig vooral ‘rust aan haar hoofd’ te willen en de komende weken gewoon naar school te gaan.
Kan ze dan mooi naartoe zeilen!quote:
Een "nee" van een moeder die overweegt om zichzelf uit de ouderlijke macht te laten zetten. Daarnaast is bekend dat moeder en dochter weinig tot geen contact met elkaar hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:49 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Een "nee" van haar moeder is nu ook bindend
Ze is nog steeds wettelijk gezien de moeder, dus een nee is dan nee.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een "nee" van een moeder die overweegt om zichzelf uit de ouderlijke macht te laten zetten. Daarnaast is bekend dat moeder en dochter weinig tot geen contact met elkaar hebben.
Ik vraag mij af hoe bindend dat "nee" dan werkelijk is.
Bindend.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Een "nee" van een moeder die overweegt om zichzelf uit de ouderlijke macht te laten zetten. Daarnaast is bekend dat moeder en dochter weinig tot geen contact met elkaar hebben.
Ik denk dat moeder bedoelt, dat wanneer ondanks haar "neen" de rechter toch nog toestemming zou geven voor dit plan, dat moeder dán overweegt zichzelf uit de ouderlijke macht te laten zetten. Ouderlijk gezag heeft dan immers geen enkele waarde meer. Ze heeft die uitspraak vast in emotie gedaan.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen dan constant boven op dit topic te zitten hoor ..quote:
http://www.zeilersweblog.nl/2009/08/leerplicht-nekt-laura/quote:In Zeilen nr. 7 publiccerden wij een bijdrage van Laura Dekker. Zij was solo naar Engeland gevaren en had daar een mooi artikel over geschreven. Kort na de publicatie maakte ze bekend nog wildere plannen te hebben; ze wilde solo de wereld rond en daarmee de jongste worden die ooit een dergelijk avontuur tot een goed einde had gebracht.
Korte tijd later publiceerde het Algemeen Dagblad een artikel over haar plannen. Daarna volgden de andere media. Opvallend was dat in deze publicaties Laura zelf niet aan het woord kwam. Zij was de drukte ontvlucht en zat lekker met haar moeder in de Ardennen. Typisch Laura zoals ik haar heb leren kennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |