abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72603700
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Juist omdat het leven zo kort is moet je proberen jezelf niet druk te maken om de dood. Ik probeer nooit meer over de dood na te denken, dan moet de knop om anders raak ik lichtelijk in paniek. Ik herken het dus wel. En je schiet er ook niets mee op om erover na te denken, je weet het toch niet en je kan er niets aan veranderen.
Ik kwam deze post van -Strawberry- tegen en zag dat ze precies heeft verwoord wat mijn gevoel is.
pi_72608710
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:48 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Ik kwam deze post van -Strawberry- tegen en zag dat ze precies heeft verwoord wat mijn gevoel is.
idem..

ik leef echt, doe leuke dingen, ben gelukkig en ga zo maar door, maar zodra ik over doodgaan denk en hoe dat allemaal niet zou kunnen gebeuren bij mijzelf en mijn geliefde, dan kan ik wel in huilen uitbarsten, raak ik bijna in paniek en zou ik het liefst samen met hem de rest van mijn leven binnen blijven.

Gelukkig is de drang om veel leuke dingen te ondernemen groter maar soms kan ik er echt van in paniek raken als ik denk aan doodgaan, en dan vooral als dit vroegtijdig is
Ja doei.
pi_72609196
Ik heb ook geen geloof, vind dat niet eng overigens, ik ben ook niet bang om dood te gaan maar waar ik wel bang voor ben is om mijn man en kinderen achter te laten.
de gedachte dat mijn kinderen mij als moeder niet zullen herinneren omdat ze daar te jong voor zijn vind ik ook erg beangstigend.
Ook andersom, dat mijn man dood zal gaan of dat er iets met de kinderen gebeurd.

De laatste periode zijn er helaas ook veel sterfgevallen om me heen en mijn neef heeft niet lang meer te leven, dat is wel eng, vooral omdat er ook jonge mensen tussen zitten, ik wil ze gewoonweg nog niet missen.

Maar de dood zelf ben ik niet bang voor, het hoort bij het leven, maar liever blijf ik gewoon nog lang leven.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72609377
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:16 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

En heb je dit alleen op het gebied van de dood? Verder geen angsten in het verkeer of voor mijn part qua inbrekers enz..
Jawel in het verkeer maar alleen om aangereden te worden.
pi_72609508
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:57 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik vraag me trouwens echt af hoe het is als je echt een slopende ziekte hebt en je maar niet dood gaat.. ik snap euthenasie wel.:)

Ik wil mijn kinderen en kleinkinderen gewoon nog zien opgroeien... dan leeft er iig iets van mij voort...
ik heb het nu 3x van dichtbij meegemaakt, eentje zitten we nog middenin ( mijn neef)
Het is zwaar maar toch ook heel mooi, het bewuste afscheid nemen, samen bedenken hoe je de begrafenis wil, welke muziek enz.
Het brengt je wel dichter bij elkaar, maar het is ook enorm moeilijk om een dierbare in zoveel pijn te zien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72609667
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:04 schreef Strawberryjuice het volgende:
Als ik nou maar eens wist dat ik ou werd en niet door ongeluk zou sterven, dan was ik al een stuk minder bang.
Je hebt 2 keuzes.

1. Je leeft de rest van je leven in angst, je wordt oud maar bent altijd bang geweest voor de dood.
2. Je accepteerd dat je ieder moment van de dag dood kan gaan, maar geniet ondertussen wel van het leven.

De opa van mijn man is laatst gestorven, 88 jaar is hij geworden, hij heeft 2 vrouwen af moeten geven, is zijn ouders verloren in de oorlog en heeft 1 kind verloren.
Hij was dankbaar dat hij dood zou gaan, hoopte dat hij zijn geliefdes weer zou zien, hij wilde eigenlijk helemaal niet zo oud worden maar wilde ook niet zijn eigen leven ontnemen.
De laatste 15/20 jaar was hij een sjagerijnige oude man, die niet heeft genoten van het leven wat hij nog had omdat hij zoveel met de dood bezig was, wel anderom van jou maar hetzelfde principe.
pi_72610544
Ja, maar HOE kan ik genieten als de dood om de hoek kijkt?
pi_72610650
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Strawberryjuice het volgende:
De dood kijkt altijd om de hoek, bij iedereen, je bent geen uitzondering.
Je zal gewoon moeten accepteren dat het leven inderdaad zo over kan zijn, en dat is jammer als dat gebeurd maar niet iets wat je kan veranderen.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:24:16 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72610654
quote:
Waarom zou je NIET kunnen genieten als de dood om de hoek kijkt?
The love you take is equal to the love you make.
pi_72610853
Omdat ik dan steeds bang ben. Bang om alles zo weer te veriezen etc.
pi_72610889
quote:
Er is toch geen andere mogelijkheid? Haal ook troost uit de gedachte dat je niet de enige bent. Sterker nog, werkelijk niemand ontspringt de dans. Je maakt het je zelf zo ongelofelijk moeilijk door je te laten tergen door angsten voor het absoluut onvermijdelijke.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:34:29 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72610964
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Omdat ik dan steeds bang ben. Bang om alles zo weer te veriezen etc.
Dus je angst voor iets wat je niet weet (hoe en wanneer je dood gaat), wat je niet kunt beïnvloeden, die regeert jouw leven?
pi_72611157
Ja. Nouja ik kan nu elke dag gaan motorracen zonder helm en dan kan ik het wel beinvloeden... maar ik probeer juist gezond en veilig te leven zodat ik iig nog oud word.
  donderdag 10 september 2009 @ 12:46:41 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_72611306
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:41 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ja. Nouja ik kan nu elke dag gaan motorracen zonder helm en dan kan ik het wel beinvloeden... maar ik probeer juist gezond en veilig te leven zodat ik iig nog oud word.
Maar wat heb je aan oud worden als je niet kunt genieten?
pi_72612067
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef Strawberryjuice het volgende:
Randstad is gevaarlijker want er wonen meer mensen dus meer gekken...

Maargoed...
Op de mount-everest woont niemand, maar daar gaan ook geregeld mensen dood.
Daar kan je het aantal sterfgevallen niet eens delen door het bewonersaantal.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
pi_72612138
quote:
Op donderdag 10 september 2009 12:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar wat heb je aan oud worden als je niet kunt genieten?
hoe ouder ik ben hoe meer rust ik heb voor mezelf.
pi_72612983
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:14 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

hoe ouder ik ben hoe meer rust ik heb voor mezelf.
Omdat je het meer los gaat laten, dat is iets wat ouderdom met zich mee brengt. Ik zou zeggen versnel het proces van het loslaten en vertraag het (geestelijk) proces van ouder worden.
pi_72614284
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:26 schreef MASD het volgende:
Ik snap dat hele "bang zijn voor de dood" niet echt, zeker als atheïst. Zie het als slapen. Je valt in slaap en merkt er verder niks meer van.
idd, ben eerder bang voor het leven

alhoewel ik wel hoop vredig in te slapen en geen pijnlijke dood heb...
pi_72614515
Ja, nu voelt echter elke dag als de laatste dag van de vakantie, met zon naar bijsmaakje...
pi_72619213
Niemand die dat ook zo voelt?
pi_72619527
quote:
Op donderdag 10 september 2009 18:28 schreef Strawberryjuice het volgende:
Niemand die dat ook zo voelt?
Nee. Jij zegt heel veel om het leven te geven.. In mijn geval valt dat wel mee. Toch lijkt het zo te lezen dat ik gelukkiger ben momenteel..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72622455
Ik ben al mn hele leven ervan overtuigd dat ik op mn 18e doodga / doodben nu 17 jaar ;')) ennn zie enorm tegen elke winter op, omdat elke winter dierbaren van mij blijken dood te gaan. Voel me nu al depressief en heb een enorme angst voor wat er nog komen gaat.
Ben niet heel bang om zelf dood te gaan.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_72622948
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:02 schreef Speedfight het volgende:
Ik ben al mn hele leven ervan overtuigd dat ik op mn 18e doodga / doodben nu 17 jaar ;')) ennn zie enorm tegen elke winter op, omdat elke winter dierbaren van mij blijken dood te gaan. Voel me nu al depressief en heb een enorme angst voor wat er nog komen gaat.
Ben niet heel bang om zelf dood te gaan.
Hoe zie jij de dood dan, als hereniging met je familie?
pi_72623854
tvp.
pi_72624487
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:38 schreef Strawberryjuice het volgende:
tvp.
Een tvp in je eigen topic?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')