Ik kwam deze post van -Strawberry- tegen en zag dat ze precies heeft verwoord wat mijn gevoel is.quote:Op zondag 6 september 2009 20:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Juist omdat het leven zo kort is moet je proberen jezelf niet druk te maken om de dood. Ik probeer nooit meer over de dood na te denken, dan moet de knop om anders raak ik lichtelijk in paniek. Ik herken het dus wel.En je schiet er ook niets mee op om erover na te denken, je weet het toch niet en je kan er niets aan veranderen.
idem..quote:Op donderdag 10 september 2009 00:48 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Ik kwam deze post van -Strawberry- tegen en zag dat ze precies heeft verwoord wat mijn gevoel is.
Jawel in het verkeer maar alleen om aangereden te worden.quote:Op donderdag 10 september 2009 00:16 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
En heb je dit alleen op het gebied van de dood? Verder geen angsten in het verkeer of voor mijn part qua inbrekers enz..
ik heb het nu 3x van dichtbij meegemaakt, eentje zitten we nog middenin ( mijn neef)quote:Op dinsdag 8 september 2009 14:57 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik vraag me trouwens echt af hoe het is als je echt een slopende ziekte hebt en je maar niet dood gaat.. ik snap euthenasie wel.:)
Ik wil mijn kinderen en kleinkinderen gewoon nog zien opgroeien... dan leeft er iig iets van mij voort...
Je hebt 2 keuzes.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:04 schreef Strawberryjuice het volgende:
Als ik nou maar eens wist dat ik ou werd en niet door ongeluk zou sterven, dan was ik al een stuk minder bang.
De dood kijkt altijd om de hoek, bij iedereen, je bent geen uitzondering.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ja, maar HOE kan ik genieten als de dood om de hoek kijkt?
Waarom zou je NIET kunnen genieten als de dood om de hoek kijkt?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Strawberryjuice het volgende:
Er is toch geen andere mogelijkheid? Haal ook troost uit de gedachte dat je niet de enige bent. Sterker nog, werkelijk niemand ontspringt de dans. Je maakt het je zelf zo ongelofelijk moeilijk door je te laten tergen door angsten voor het absoluut onvermijdelijke.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:20 schreef Strawberryjuice het volgende:
Dus je angst voor iets wat je niet weet (hoe en wanneer je dood gaat), wat je niet kunt beïnvloeden, die regeert jouw leven?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Strawberryjuice het volgende:
Omdat ik dan steeds bang ben. Bang om alles zo weer te veriezen etc.
Maar wat heb je aan oud worden als je niet kunt genieten?quote:Op donderdag 10 september 2009 12:41 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ja. Nouja ik kan nu elke dag gaan motorracen zonder helm en dan kan ik het wel beinvloeden... maar ik probeer juist gezond en veilig te leven zodat ik iig nog oud word.
Op de mount-everest woont niemand, maar daar gaan ook geregeld mensen dood.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef Strawberryjuice het volgende:
Randstad is gevaarlijker want er wonen meer mensen dus meer gekken...
Maargoed...
hoe ouder ik ben hoe meer rust ik heb voor mezelf.quote:Op donderdag 10 september 2009 12:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan oud worden als je niet kunt genieten?
Omdat je het meer los gaat laten, dat is iets wat ouderdom met zich mee brengt. Ik zou zeggen versnel het proces van het loslaten en vertraag het (geestelijk) proces van ouder worden.quote:Op donderdag 10 september 2009 13:14 schreef Strawberryjuice het volgende:
[..]
hoe ouder ik ben hoe meer rust ik heb voor mezelf.
idd, ben eerder bang voor het levenquote:Op zondag 6 september 2009 15:26 schreef MASD het volgende:
Ik snap dat hele "bang zijn voor de dood" niet echt, zeker als atheïst. Zie het als slapen. Je valt in slaap en merkt er verder niks meer van.
Nee. Jij zegt heel veel om het leven te geven.. In mijn geval valt dat wel mee. Toch lijkt het zo te lezen dat ik gelukkiger ben momenteel..quote:Op donderdag 10 september 2009 18:28 schreef Strawberryjuice het volgende:
Niemand die dat ook zo voelt?
Hoe zie jij de dood dan, als hereniging met je familie?quote:Op donderdag 10 september 2009 20:02 schreef Speedfight het volgende:
Ik ben al mn hele leven ervan overtuigd dat ik op mn 18e doodga / doodben nu 17 jaar ;')) ennn zie enorm tegen elke winter op, omdat elke winter dierbaren van mij blijken dood te gaan. Voel me nu al depressief en heb een enorme angst voor wat er nog komen gaat.
Ben niet heel bang om zelf dood te gaan.
Een tvp in je eigen topic?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |