abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72570582
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:01 schreef loni55 het volgende:

[..]

en die dingen die naar voren komen vanuit de wetenschap haal je uit een boek/medium neem ik aan ? Heb je die zelf allemaal geverifieerd dan of geloof je dat het toch zo is zoals ze (wetenschappers) het zegen ?
Dat is een kinderlijk argument die we al zoveel hebben gehoord van mensen die (geforceerd) appels met peren willen vergelijken. De wetenschap is oprecht op zoek naar data en de waarheid en controleert zichzelf en elkaar voortdurend.. Eeuwenoude boeken zonder bewijs ermee vergelijken is simpelweg bullshit.

Bovendien heb je als mens zijnde geen andere keus.. Als ik een baksteen van 10 meter boven jouw hoofd laat vallen.. Geloof jij pas dat je een gat in jouw hoofd hebt als je de wiskunde en theorie van Newton helemaal hebt uitgeplozen?

[ Bericht 12% gewijzigd door Chain_Reaction op 09-09-2009 00:19:13 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_72570802
De wetenschap kan het aardse dan wel beschrijven maar zij zal nooit zeker kunnen zeggen over hoe de dood ervaren wordt.
  woensdag 9 september 2009 @ 01:29:51 #103
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_72572044
quote:
Op woensdag 9 september 2009 00:20 schreef Strawberryjuice het volgende:
De wetenschap kan het aardse dan wel beschrijven maar zij zal nooit zeker kunnen zeggen over hoe de dood ervaren wordt.
maar als er iets is na de dood, moet het wel heel gezellig zijn daar ergens. Ligt natuurlijk er aan welke lichting je komt. Op sommige momenten, bijvoorbeeld aan het eind van de tweede wereldoorlog, kwam je met allemaal duiters aan de hemelpoort, dat lijkt me toch wat minder.

Overigens kunnen wetenschappers wel weten of er iets na de dood is, tenzij er zwaar bovennatuurlijke dingen in de hoofden (of wat er van over is) van mensen gebeuren. Die lijken blijven gewoon liggen en er is ook geen hersenactiviteit waar te nemen, dus probeer mij maar eens te overtuigen waarom je desondanks toch iets zou merken als je dood bent. Of heb je soms teveel naar Dead Like Me gekeken?
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_72573087
quote:
Op woensdag 9 september 2009 01:29 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

maar als er iets is na de dood, moet het wel heel gezellig zijn daar ergens. Ligt natuurlijk er aan welke lichting je komt. Op sommige momenten, bijvoorbeeld aan het eind van de tweede wereldoorlog, kwam je met allemaal duiters aan de hemelpoort, dat lijkt me toch wat minder.

Overigens kunnen wetenschappers wel weten of er iets na de dood is, tenzij er zwaar bovennatuurlijke dingen in de hoofden (of wat er van over is) van mensen gebeuren. Die lijken blijven gewoon liggen en er is ook geen hersenactiviteit waar te nemen, dus probeer mij maar eens te overtuigen waarom je desondanks toch iets zou merken als je dood bent. Of heb je soms teveel naar Dead Like Me gekeken?
Als er een ziel zou zijn, zou deze uit het lichaam treden en dus apart van het lichaam leven. Daardoor zou er niks te meten zijn in een lichaam na de dood?
  woensdag 9 september 2009 @ 10:31:23 #105
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_72575602
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:26 schreef Strawberryjuice het volgende:
Randstad is gevaarlijker want er wonen meer mensen dus meer gekken...

Maargoed...
pi_72587319
Ik word steeds elke dag banger:(
pi_72587392
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:01 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik word steeds elke dag banger:(
Heb je er wel eens met een professional over gepraat? Lijkt me geen slecht idee .
pi_72587542
Ik ga vrijdag...
pi_72587593
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:06 schreef Strawberryjuice het volgende:
Ik ga vrijdag...
Wat goed! Zie je er tegenop?
pi_72588329
Ik ben benieuwd hoe je gesprek gaat verlopen Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat er iets heel anders aan ten grondslag ligt, dan de angst voor de dood op zich. Wat precies weet ik natuurlijk niet. Genoeg mensen maken dood van dichtbij mee (ik zelf ook, 2x kanker bij een familielid), maar die worden er niet paranoia van. Maar dat kan ook weer deels 'nature' zijn en niet per se 'nurture'. Hoe dan ook, ik ben benieuwd Veel succes in elk geval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2009 17:28:47 ]
pi_72590520
Het is vooral het idee dat ik veel van mijn leven verspild heb (had ene depressie een tijd terug) en nu ben ik me bewust dat wat ik nog heb zo over kan zijn...
pi_72590543
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:08 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Wat goed! Zie je er tegenop?
Nee ik kijk er ontzettend naar uit want ik wil weer normaal kunnen leven.
pi_72590993
Bang om ziek te worden, of zelfs misschien wel invalide, of om op een pijnlijke manier dood te gaan, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar de angst voor de dood zelf? Lijkt mij juist een verademing, leven is, denk ik, vast veel lastiger. Als het over is, kun je er niets meer aan doen, dus ook geen foutenmarge.
pi_72591318
Als ik nou maar eens wist dat ik ou werd en niet door ongeluk zou sterven, dan was ik al een stuk minder bang.
pi_72592788
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:54 schreef Min-e het volgende:
Bang om ziek te worden, of zelfs misschien wel invalide, of om op een pijnlijke manier dood te gaan, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar de angst voor de dood zelf? Lijkt mij juist een verademing, leven is, denk ik, vast veel lastiger. Als het over is, kun je er niets meer aan doen, dus ook geen foutenmarge.
Ik weet niet, ik hou van het leven en er afscheid van nemen valt me zwaar.
  woensdag 9 september 2009 @ 19:50:19 #116
165512 MASD
Music is dead.
pi_72593063
Je beseft dat je door hier te posten kostbare tijd verliest he. Dus hup, naar buiten en ga iets productiefs doen.
Long live music.
pi_72593157
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:21 schreef Strawberryjuice het volgende:
Een tijd geleden heb ik een verkeersongeluk gezien en nu ben ik steeds bang voor de dood. Het gevoel dat 'ik'op een dag eindig beangstigt me enorm. Ik ben zelf als atheist opgevoed en nu vind ik dat echt een kwelling, want als ik een christen was geweest dan had ik tenminste het idee van een hiernamaals om me te sussen. Nu rest me niets anders dan erop te hopen.

Om me heen zie ik overal mensen sterven. Van mijn opa, tot een jongen die laatst zelfmoord pleegde uit mijn oude school. Ik ben bang om mijn dierbaren te verliezen, en bang om zelf voortijdig te sterven. Een ongeluk zit in een klein hoekje en gezien ik in de randstad woon is de kans op een gek als Karst T ook niet minimaal...

Wie heeft deze angstgedachtes nog meer en hoe ga je hiermee om?
Ik woonde in de randstad.
Ik zit nu 15 jaar lang op m'n kamertje opgesloten omdat ik bang ben om voortijdig te sterven.
Ik wil niet dood, ik wil gewoon veilig zijn. Veilig zijn op mijn kamer waar niets kan gebeuren.
A friend doesn't go on a diet because you are fat
pi_72593417
Ha-ha.

Deze site had trouwens een goede redering:

But even philosophically, having an unnatural fear of death is not rational. This is because there are only 2 options when it comes to death and both of them are good.

Option (1) There is no survival after death.

If this option is true, then at best you will have a NDE that ultimately results in oblivion - the end of everything. And is this option so bad? Suppose at death there is no NDE but absolute oblivion. Then, you won't be around to fear it. It would be the "blessed end of everything." This option only means that there is nothing gained after death. It is irrational, I think, to be sorrowful about something we were not given, in this case life after death. I think of life after death as being "the icing on the cake". We should probably live our lives if we were going to die tomorrow anyway. And if it is the blessed end of everything, then we won't be around to think about it. It is just that there is nothing gained and nothing lost.

Option (2) There is survival after death.

If there is survival after death, then we can have our cake and eat it too. If there is survival, the question is whether life after death will be heavenly or hellish. I am convinced that the same principle found in life also applies to the afterlife. Life is what you make it. We can kill someone and end up in prison. Or we can do good things and live contently. I believe this principle applies to heaven and hell. So, if any fear is justifiable, it would be the fear of going to hell. But, if you are not a criminal why worry about it? It is not the just who fears the law.

In conclusion, here is the cost/benefit analysis of death:

No survival ----> no loss & no gain

Survival ---------> no loss & gain

http://www.near-death.com/experiences/articles007.html
pi_72593824
Hopelijk vind je een manier om van je angststoornis af te komen..

Bedenk je dit eens: Je zegt zo van het leven te houden, dat het idee om dood te gaan je beangstigt. Maar juist door deze onzinnige angst wordt dat leven (waar je zegt zo blij mee te zijn) een stuk minder van kwaliteit.
pi_72595521
quote:
Op woensdag 9 september 2009 19:43 schreef Strawberryjuice het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik hou van het leven en er afscheid van nemen valt me zwaar.
Hoezo afscheid nemen? Misschien ben je van de ene op de andere dag dood, dan is afscheid nemen niet van toepassing.

Probeer de positieve dingen van het leven te bekijken, bedenk wat voor 'n leuke dingen je allemaal nog gaat doen. Blijf niet hangen bij de gedachte aan de dood. Dat duurt vast nog heel lang voor die komt .

Succes vrijdag
pi_72595531
Ik hoop het ook...
pi_72595564
Dank jullie wel trouwens, ik voel me heel fijn door dat ik erover kan praten..
pi_72598542
als je in een bedrukte stemming zit niet te lang er over piekeren.
dat leid dan toch alleen maar tot meer negatieve gedachten.
probeer dan afleidingen te zoeken door met iemand te praten.
als er niemand is, schrijf dan die negatieve gedachten op.

als je in een opgewekte stemming zit kun je eens proberen er over te piekeren.
en die negatieve gedachten weer teruglezen.
dat leid dan waarschijnlijk tot positieve gedachten omdat je in een opgewekte stemming verkeert.
schrijf die dan op en lees ze terug voor als je in een bedrukte stemming zit.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_72602753
Zal ik eens proberen. Ik voel me iets beter nu, ik zie het maar als iets wat ik nooit echt bewust meemaak. Ik ben alleen bang voor het moment supreme...
pi_72602956
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:09 schreef Strawberryjuice het volgende:
Zal ik eens proberen. Ik voel me iets beter nu, ik zie het maar als iets wat ik nooit echt bewust meemaak. Ik ben alleen bang voor het moment supreme...
En heb je dit alleen op het gebied van de dood? Verder geen angsten in het verkeer of voor mijn part qua inbrekers enz..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')