abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 september 2009 @ 13:09:45 #51
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72483680
jullie vechten tegen stromannen
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72483684
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:08 schreef bassos het volgende:

[..]

Heh.
[..]

Heh.
Die ene hele PM (dat overigens een compliment was voor je weer met deze onzin over mij begon )
Ik mis dan de groepsdynamiek daarin.
Dat is slijmen met iemand waarvan jij denkt dat ...
(leuk he ? toveren ? Ik post het niet maar jij denkt het wel, grappig toch ?)
[..]

Dan heb je het nog steeds niet begrepen.
(naja, eigenlijk begrijp je het wel, en dat is nu juist de reden waarom je het naar prive wil brengen.)
Je wens om de eventuele issues niet openbaar te bespreken is een indicatie dat je die niet openbaar besproken wil hebben.
(bijna een cirkelredenatie)
Wat is er dan met die eventuele issues dat ze het daglicht niet verdragen ?

Het zal toch niet zijn dat die te maken hebben met het jezelf compleet schuldig maken van wat de op en de poster bassos verwerpen ?
Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zo
compact en kleverig.
  zondag 6 september 2009 @ 13:12:14 #53
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72483740
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef RRGJL het volgende:

[..]

Jij bent echt compleet van de wereld. Op zich is dat wel mooi, dat wil zeggen dat ik me verder niet meer met jou bezig hoef te houden. Doei.
foei.. niet zo bekrompen en kortzichtig. Laat zien dat je met Bassos de diepte in durft te gaan! Doe lekker onderzoek (aka: www.google.com) plegen!

pi_72483744
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:59 schreef JaniesBrownie het volgende:<snip>Als je daar groupstalking in gaat zien, trek je het te ver door imo.
Heb je het nu nog steeds niet begrepen ?

Groupstalking;
het verschijnsel dat de gevestigde orde in een groep eventuele outliers desnoods met harde hand terug brengen tot de norm van de groep.
Je buurvrouw is geen groep.
Een (sub)forum is een groep.
Binnen groepen gaan dingen volgens de manier die organisch tot stand is gekomen.
Als de groep verandert dan verandert die organische balans.
Individuele leden van die groep willen eigenlijk niet dat er iets verandert.
Dus als iemand tegen de verandering in opstand komt volgt de rest van de groep.
Dan kan ook nog volgehouden worden dat het niet als groep gebeurt.
Het is allemaal eigen keuze.
Wel een keuze die volgens de groepsnorm is.

Googleterm :
Egregore.
pi_72483746
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zo
Serieus, die PM staat los van dit betoog van hem...

En met issues per PM bedoel ik zijn persoonlijke issues (waaronder het pipo-gebruik) tegen mij.

Ik wil gewoon niet dat dit topic maar ff gekaapt wordt terwijl TS er serieus mee bezig is.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72483822
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef Dragorius het volgende:
Ik wil gewoon niet dat dit topic maar ff gekaapt wordt terwijl TS er serieus mee bezig is.
Ach, quasi alle topics worden hier gekaapt, zij het door anderen van wie jij het wel kan verdragen.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_72483842
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ach, quasi alle topics worden hier gekaapt, zij het door anderen van wie jij het wel kan verdragen.
Bedankt voor je on-topic bijdrage, zal de TS vast blij mee zijn!
Mr. Prolapse 2009
pi_72483850
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef bassos het volgende:

[..]

Groupstalking;
het verschijnsel dat de gevestigde orde in een groep eventuele outliers desnoods met harde hand terug brengen tot de norm van de groep.
Binnen groepen gaan dingen volgens de manier die organisch tot stand is gekomen.

Googleterm :
Egregore.
Ik begrijp het wel. In dit geval zou de groep zijn: de mensen die vuurwerk afsteken + mijn buurvrouw + die mensen die ik nooit heb gezien maar wel weten waar ik woon en waar mn kinderen op school zitten enzo + mn andere buren + de mensen die binnen kijken.

Die kennen elkaar enzo (bv)

Ik bedoel daarmee gewoon dat dingen ook losstaand van elkaar kunnen gebeuren en dat sommige mensen daarin verbanden (willen) zien die er niet zijn en dat het daardoor DUS idd voor buitenstaanders moeilijk kan zijn om te beoordelen wat nu wel of niet onder groupstalking valt.
compact en kleverig.
pi_72483857
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef JaniesBrownie het volgende:[..]Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zo
Je vindt praten over je eigen postgeschiedenis in de derde persoon onacceptabel ?
Het is veel dichter bij waarheid dan doen alsof je nog niet bent verandert sinds toen.
pi_72483869
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:16 schreef Dragorius het volgende:
Bedankt voor je on-topic bijdrage, zal de TS vast blij mee zijn!
Nou, het is meer ontopic dan je denkt, kijk maar es rond op TRU
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_72483894
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nou, het is meer ontopic dan je denkt, kijk maar es rond op TRU
Als je dat vindt (even als eerlijke tip, geen sarcasme of wat dan ook ) dan zet je dat toch in de TRU-Feedback? Dan kunnen Bastard en Jogy er wat mee doen
Mr. Prolapse 2009
pi_72483904
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:16 schreef bassos het volgende:

[..]

Je vindt praten over je eigen postgeschiedenis in de derde persoon onacceptabel ?
Het is veel dichter bij waarheid dan doen alsof je nog niet bent verandert sinds toen.
Nee, ik vind de manier waarop jij je verdedigt en anderen beschuldigt van iets dat je fzelf ook doet onacceptabel
compact en kleverig.
pi_72483912
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel. In dit geval zou de groep zijn: de mensen die vuurwerk afsteken + mijn buurvrouw + die mensen die ik nooit heb gezien maar wel weten waar ik woon en waar mn kinderen op school zitten enzo + mn andere buren + de mensen die binnen kijken.

Die kennen elkaar enzo (bv)
En dan de hamvraag;
Vind je het belangrijk wat zij van je vinden ?
pi_72483914
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:15 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Hey weer zo een nuttige zeikpost (had niet anders verwacht van de held van FB).. Waar blijven je TRU gerelateerde replies en threads?

Pipo
pi_72483956
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:18 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Nee, ik vind de manier waarop jij je verdedigt en anderen beschuldigt van iets dat je fzelf ook doet onacceptabel
Buiten dat... jij (JaniesBrownie) bent niet ik..en ik ben niet jij...want volgens mij haalt bassos dat door elkaar (vandaar Derder Persoon Postgeschiedenis )

Mr. Prolapse 2009
pi_72483982
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:18 schreef JaniesBrownie het volgende:[..]Nee, ik vind de manier waarop jij je verdedigt en anderen beschuldigt van iets dat je jijzelf ook doet onacceptabel
Ok.
Laten we dan ff specifiek doen.
Wat doe ik ook waar ik andere mensen van beschuldig ?
Waar verdedig ik me ?
pi_72484087
quote:
Wie dit veel leeswerk vind, heeft wellicht niet genoeg interesse in dit onderwerp en hoeft dan ook niet te reageren om te laten zien dat hij geen interesse heeft..
Muahahaha
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72484088
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:19 schreef bassos het volgende:

[..]

En dan de hamvraag;
Vind je het belangrijk wat zij van je vinden ?
Nee, bovendien zijn dit losstaande dingen en geen groepsdingen, DAT is wat ik probeer te zeggen.
Natuurlijk is het voor buitenstaanders moeilijk om verbanden te zien die er net zo goed NIET zouden kunnen zijn.
Ik wil dus alleen maar duidelijk maken dat het lastig is om die grens te herkennen en dat je dus inderdaad vaak niet serieus genomen zal worden.
EN ik wil aangeven dat er ook mensen zijn die verbanden zijn die er helemaal niet zijn.
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:21 schreef bassos het volgende:

[..]

Ok.
Laten we dan ff specifiek doen.
Wat doe ik ook waar ik andere mensen van beschuldig ?
Waar verdedig ik me ?
Laat maar
compact en kleverig.
pi_72484207
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:26 schreef JaniesBrownie het volgende:Laat maar
Je wilt wel beschuldigen maar niet met aanwijzingen komen.
Ben je een vrouw ?
pi_72484270
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:30 schreef bassos het volgende:

[..]

Je wilt wel beschuldigen maar niet met aanwijzingen komen.
Ben je een vrouw ?
Wel typisch dat je ingaat op het minst zinnige wat ik zeg en de zinnige dingen compleet negeert

Ja, ik ben een vrouw.

Ik zat te twijfelen om ook persoonlijk te worden, maar ik houd de eer nog even aan mezelf.
compact en kleverig.
  zondag 6 september 2009 @ 13:35:49 #71
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72484319
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wel typisch dat je ingaat op het minst zinnige wat ik zeg en de zinnige dingen compleet negeert

Ja, ik ben een vrouw.

Ik zat te twijfelen om ook persoonlijk te worden, maar ik houd de eer nog even aan mezelf.
ik word ziek van mensen zoals jij die enkel kunnen afbeulen. Je durft gewoon niet met Bassos de diepte in te gaan. Ik raad je aan om lekker op onderzoek uit te gaan, nare scpticus!
pi_72484435
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:Wel typisch dat je ingaat op het minst zinnige wat ik zeg en de zinnige dingen compleet negeert
Mijn welgemeende excuses.
Ik dacht dat ik alle onderdelen afdoende had verworpen.
Als u zo vriendelijk zou willen zijn om me te wijzen op een nog onverworpen gebied, dan zal ik niet schormen om daar ook iets over te posten, per postduif,
Bassos.
pi_72485420
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:40 schreef bassos het volgende:

[..]

Mijn welgemeende excuses.
Ik dacht dat ik alle onderdelen afdoende had verworpen.
Als u zo vriendelijk zou willen zijn om me te wijzen op een nog onverworpen gebied, dan zal ik niet schormen om daar ook iets over te posten, per postduif,
Bassos.
Je hebt helemaal niets verworpen zelfs...

Maar okee.

In de OP wordt gesteld dat mensen vaak de verbanden die de slachtoffers zien afschuiven op een "aandoening" Ik geef net aan door mijn voorbeeld dat dat op zich niet eens heel raar is. De TS geeft als voorbeeld bv dat er meerdere keren per dag door verschillende mensen met keiharde muziek door de straat kan worden gereden.
Ik zeg dat dat door buitenstaanders idd gemakkelijk af kan worden gedaan als toeval en dat je het die mensen nauwelijks kwalijk kan nemen als ze een slachtoffer niet serieus nemen.
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef bassos het volgende:

[..]

Groupstalking;

Googleterm :
Egregore.
Ik zie wat je hier zegt, maar dat is volgens mij niet waar TS het over heeft. Als je het nl als groep niet met een individu eens bent, hoeft dat nog niet te betekenen dat je die individu lastig valt of het idee wil geven dat hij gek is.
Wat jij zegt is dat je wel "als groep" tegen iemand bent, ook al span je niet bewust samen.
Dat klopt op zch natuurlijk wel, maar is dus niet waar het om gaat volgens mij.

Bovendien weerlegt dat op geen enkele manier dat het wel enigszins logisch is dat mensen het niet altijd even serieus nemen als slachtoffers roepen dat ze gestalkt worden.
compact en kleverig.
pi_72485735
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:14 schreef JaniesBrownie het volgende:Je hebt helemaal niets verworpen zelfs...
Top toch ?
quote:
In de OP wordt gesteld dat mensen vaak de verbanden die de slachtoffers zien afschuiven op een "aandoening"
Nee, de op stelt nu juist dat de aanvallers dat doen.
quote:
<snip>Ik zie wat je hier zegt, maar dat is volgens mij niet waar TS het over heeft.
Ik heb het tegen jou, niet tegen de op.
Die heeft zijn/haar eigen ingang.
pi_72485770
Net District 9 gekeken, deze film neemt de strekking van dit onderwerp ook zeer serieus. Peter Jackson heeft weereens goed werk afgeleverd!

http://www.imdb.com/title/tt1136608/

As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72485811
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:25 schreef mediaconsument het volgende:
Net District 9 gekeken, deze film neemt de strekking van dit onderwerp ook zeer serieus. Peter Jackson heeft weereens goed werk afgeleverd!

[ afbeelding ]
Ook gezien.
Nu nog drie jaar wachten op het vervolg ?
pi_72485867
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:26 schreef bassos het volgende:

[..]

Ook gezien.
Nu nog drie jaar wachten op het vervolg ?
Hehe, ben benieuwd. 2012 wordt een mooi jaar.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72485874
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:24 schreef bassos het volgende:

[..]

Top toch ?
[..]

Nee, de op stelt nu juist dat de aanvallers dat doen.
[..]
Ook ja, maar buitenstaanders ook
quote:
Ik heb het tegen jou, niet tegen de op.
Die heeft zijn/haar eigen ingang.
Ja, maar wat ik zei was wel degelijk gerelateerd aan de OP, dus had het weinig nut om te beginnen over jouw punt, aangezien dat weer een heel andere dscussie is.

Maar er valt niet echt met je te discussiëren, want met dit antwoord ga je nog steeds niet in op mijn punt.
compact en kleverig.
pi_72486067
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:28 schreef JaniesBrownie het volgende:Maar er valt niet echt met je te discussiëren, want met dit antwoord ga je nog steeds niet in op mijn punt.
Lieve schat, je hebt geen punt.
pi_72486200
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:35 schreef bassos het volgende:

[..]

Lieve schat, je hebt geen punt.

Leer lezen ofzo...
compact en kleverig.
pi_72486555
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Leer lezen ofzo...
Inderdaad.
En wellicht ook leren om wel argumenten te genereren.
Maar dat is wel onnatuurlijk voor vrouwen.
Vrouwen hebben een neiging om geen afgezonderde gebieden te kunnen bespreken.
Alles doet altijd mee.
Dat is een reden waarom mannen en vrouwen elkaar niet begrijpen.

Een man denkt het te hebben over iets.
De vrouw past het gesprek toe op alles.
Done.
pi_72486635
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Inderdaad.
Alles doet altijd mee.

Done.
Zucht...

Nog één keer: Ik gaf aan dat het volgens mij niet geheel onlogisch is dat mensen slachtoffers van groupstalking niet altijd even serieus nemen. Ik probeer ook uit te leggen waarom ik dat vind.

Jij haalt er vervolgens vanalles bij dat totaal geen betrekking heeft op die opmerking van mij en IK ben degene die geen afgezonderd gebied kan bespreken???

En dan houd ik er maar mee op, want dit gaat echt totaal nergens meer over, toch jammer..
compact en kleverig.
pi_72487154
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:[..]Zucht...
En wederom denk je dat de wereld om jou draait.
  zondag 6 september 2009 @ 15:28:04 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72487481
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Inderdaad.
Alles doet altijd mee.

Done.
Je maakt jezelf een slechte discussiepartner, zonder hulp
The truth was in here.
pi_72487527
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:28 schreef Bastard het volgende:[..]
Je maakt jezelf een slechte discussiepartner, zonder hulp
Wat klopt er niet aan ?

pipo.
  zondag 6 september 2009 @ 15:57:44 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72488259
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:29 schreef bassos het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan ?

pipo.
Om te beginnen is het niet ontopic, je bent een bijdehande jongen dat moet je dan zeker wel door hebben. Dus back ontopic, of gewoon lekker in je eigen speeltopic blijven posten
The truth was in here.
pi_72504283
Jammer dat TS schittert van afwezigheid... could it be?
Mr. Prolapse 2009
pi_72509261
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:57 schreef Bastard het volgende:[..]Om te beginnen is het niet ontopic, je bent een bijdehande jongen dat moet je dan zeker wel door hebben. Dus back ontopic, of gewoon lekker in je eigen speeltopic blijven posten
Welk eigen speeltopic ?
  maandag 7 september 2009 @ 01:01:06 #89
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72509317
bassos. Wat doe jij eigenlijk op het gebied van merchandising? Zou ik mss een postkaart met handtekening van je mogen?
  maandag 7 september 2009 @ 04:00:12 #90
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_72510277
hmm, nou ik zal ook maar eens even weer reageren.

Ben blij dat jullie onderling in discussie zijn geraakt, waardoor ik niet op elke afzonderlijke post hoef te reageren.

Wat betreft de terminologie. Ik zie het woord groepsdwang naar voren komen. Dat is niet echt wat ik bedoel. Als een groep opzich (zonder bepaalde leider) een individu in hun omgeving niet mag, dan zal de balans zich proberen te herstellen doordat men groepsdwang toepast. Dit is een proces wat als vanzelf gaat in een hechte groep.

De groepsstalking waar ik het over heb, is een variant hierop, waarbij er duidelijk een leider/veroorzaker van de pesterijen is. Zoals ik al zei: dit is vaak een persoon die binnen deze groep een goed aanzien heeft en ook kan rekenen op hulp van de groep, zonder dat de groep hem direct in twijfel trekt. De oorzaak is een probleem tussen de leider en het slachtoffer, waarbij de leider zijn handjes niet vuil durft/wil maken en de groep het pestproces laat uitvoeren. In plaats van dat deze leider dit conflict één op één met het slachtoffer uitpraat/uitvecht. Ook is er in mijn geval geen sprake van dat ik nog lid ben van deze specifieke groep, en hebben deze mensen dus in principe ook geen moer met mijn leven te maken. Helaas dacht deze groep daar anders over en was het blijkbaar hun doel om mij het leven onmogelijk te maken, waarbij zelfmoord vaak een gedachte was die door mij heen ging en een van de doelen van de groep leek te zijn. Er werd vanuit deze stalking ook geen enkele uitweg aangeboden. Het was buigen of breken voor mij. En ik kan nu eenmaal niet buigen voor mensen, dus ze gingen door tot ik zou breken.

Zoals ik ook al zei, gaat dit verder dan het normale groeps-stabilisatieproces. In mijn geval begon ik, in plaats van te denken dat het alleen tussen mijn oren zat, de processen om mij heen waarvan ik psychotisch werd te analyseren. Wat mij dus overkwam was dat ik zowel in mijn wijk als in de rest van de stad erg vaak (te vaak) in de gaten gehouden werd. Ook werden er dingen gezegd die alleen te verklaren waren doordat de dader/leider (die ik in het verleden als goede vriend gekend heb) zijn kennis over heel persoonlijke dingen van mij heeft misbruikt door de groep aan te zetten mij hiermee lastig te vallen.

Bij mij onstond daardoor een psychose, omdat ik in eerste instantie niet kon verklaren hoe het kon dat die (voor mij onbekende) mensen zoveel over mij wisten. Ik werd structureel, beetje bij beetje kapot gemaakt. Elke dag dat ik opstond hoopte ik dat het voorbij zou zijn, of dat de medicijnen eindelijk zouden werken, maar niets mocht baten. Het ging maar door. JARENLANG. Het leek erop dat men er van overtuigd was (door de dader) dat ik een duivel was ofzo.. iets wat ik zelf op den duur nog bijna ging geloven ook. Gelukkig had mijn geloof hier niet teveel onder de lijden en kreeg ik in gebed van God te horen dat ik geen duivel was, en dat deze mensen in een waan leefden.

Slachtoffers van dit soort praktijken die wat minder stevig in hun schoenen staan overwegen dan vaak ten einde raad zelfmoord. Andere mensen proberen bijvoorbeeld te verhuizen, maar het netwerk van kennissen van de dader is soms zo groot, dat het niet uitmaakt waar je gaat wonen. Het stalkingsproces wordt gewoon doorgezet.

De meeste verslagen die je zult vinden als je googled op groupstalking zullen een heel psychotisch karakter hebben en daardoor makkelijk afgedaan kunnen worden als een ziekte, waar het slachtoffer gewoon voor onder behandeling moet. Ik dacht in eerste instantie dat dit ook in mijn geval zo was, omdat ik te goedgelovig was om te beseffen dat die 'brave' mensen uit mijn verleden wel degelijk tot zulke beestachtige praktijken in staat waren. Dus ik ging in behandeling, de ene pil na de andere, de ene arts na de andere, de ene opname na de andere. Maar wat ik ook probeerde, het hielp niet. De trijterijen gingen door.

Toen ben ik het op een andere manier gaan bekijken. Ik dacht, stel dat die gozer (de vermoedelijke veroorzaker) nou inderdaad zo'n wraakzuchtige, laffe, bange, onzekere, onvergevende ******** is. Dan valt alles op zijn plek. Hij kent een groot netwerk van mensen die maar al te graag voor hem zijn persoonlijke duivel willen aanvallen. Een slimme hacker in de groep om mijn computer in de gaten te houden, een paar mensen die toevallig bij mij in de buurt wonen om regelmatig kleine maar veelvuldige overlastjes te veroorzaken en een heel legertje aan gewillige slaafjes die graag zonder zelf na te denken klakkeloos zijn beschuldigende boodschap op mij overbrengen, zodra ze me ergens in de stad zien. Noem maar op, genoeg mensen, dus genoeg mogelijkheden.

Voeg daar nog bij toe communicatie via mobiele telefoons om precies door te kunnen geven wanneer ik mijn huis verlaat en waar ik ongeveer heenga en het feest is compleet. De groep word lekker beziggehouden met wat ze denken dat goed is voor de maatschappij, want de leider is hun 'god' en zijn wil is wet voor hun.. en ik maar proberen om redenen te vinden geen zelfmoord te plegen, want dat leek mij toch echt een hele aangename uitweg op sommige momenten. Ik had echt wel betere dingen te doen dan hier mijn tijd aan te besteden, maar mijn aandacht werd gewoon opgeëist, alsof ik hun eigendom was.

In tegenstelling tot de (soms vergevorderde) psychosen van andere groupstalking slachtoffers heb ik nu een verklaring die helemaal down-to-earth is, zij het misschien wat ongeloofwaardig omdat je je gewoon niet voor kunt stellen dat zoiets gebeurt. Maar zoals jullie zelf ook al doorhebben gebeurt dit op allerlei niveaus.. van het lokale vriendenclubje tot de plaatselijke kerk, tot zelfs een heel land (daarom noemde ik Hitler even, een extreem voorbeeld, maar ook een leider die ongewenste elementen uit zijn omgeving wilde verwijderen en een heleboel mensen zonder moeite ertoe kon aanzetten om zijn zieke plannen uit te voeren)

Mijn conclusie is dus dat ik in den beginne helemaal niet ziek was, maar dat deze groepsleider zieke ideeën had, die, versterkt door hulp van tientallen mensen uiteindelijk mij ziek hebben gemaakt.

De oplossing voor dit probleem was in mijn geval helemaal niet down-to-earth.. maar daar zal ik wellicht een andere keer een post aan wijden, maar wellicht ook niet. Het is op dit moment beter dat ik niet in detail ga uitleggen wat ik heb moeten doen om de stalking stop te zetten, omdat het de effectiviteit van de oplossing weleens te niet zou kunnen doen. Onderdeel van het proces was dat ik dit hele gedoe maar eens in de openbaarheid moest gooien, in plaats van altijd maar in de kleine kamertjes van de psychologen. De meeste obscure praktijken kunnen teniet worden gedaan door ze simpelweg te herkennen voor wat ze zijn en aan het licht te brengen. Al is dat voor een slachtoffer die diep in een psychose zit vaak erg moelijk, zoniet onmogelijk. Gelukkig had ik een duidelijk vermoeden over wie de veroorzaker was en kon daarom gericht te werk gaan.

Zo, nu is het wel even genoeg voor vannacht. Morgen weer een dag. Breaking down the strongholds!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_of_the_String op 07-09-2009 06:15:00 ]
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
  maandag 7 september 2009 @ 04:21:05 #91
vechter voor waarheid
pi_72510306
ojah, wat betreft mijn opmerking over het wegmodden van kapers.. laat maar, het gaat wel prima zo..

[ Bericht 49% gewijzigd door Lord_of_the_String op 07-09-2009 06:13:22 ]
pi_72673901
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:01 schreef Michielos het volgende:
bassos. Wat doe jij eigenlijk op het gebied van merchandising? Zou ik mss een postkaart met handtekening van je mogen?
Ik heb er even over nagedacht.

Nee.

Ik doe niet aan merchandising.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:23:04 #93
vechter voor waarheid
pi_73403317
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:22 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn zelfs mensen die jezus van dit fenomeen beschuldigen.
ach, tsja.. er zijn vele Jezussen tegenwoordig. Zowel in de fantasie van mensen als in vlees en bloed. Genoeg valse messiassen.. Jezus zelf heeft hun komst al aangekondigd. Het zijn eerder deze sekteleiders dan de ware Jezus die dit soort praktijken uitboeren, denk ik.

"maar hoe weet je dan wie de echte is?" nou, in ieder geval niet diegene waarvan men zegt dat ie het is. Niemand weet wie de Zoon is, dan wie de Vader het openbaart.. en niemand weet wie de Vader is, dan wie de Zoon het openbaart.. Als ze zeggen: hij is daar of daar, geloof hen niet!

Even schopje naar boven voor dit ozo belangrijke onderwerp.. voor sommige mensen, althans.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:40:50 #94
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407024
quote:
Op maandag 7 september 2009 04:00 schreef Lord_of_the_String het volgende:

De oplossing voor dit probleem was in mijn geval helemaal niet down-to-earth.. maar daar zal ik wellicht een andere keer een post aan wijden, maar wellicht ook niet. Het is op dit moment beter dat ik niet in detail ga uitleggen wat ik heb moeten doen om de stalking stop te zetten, omdat het de effectiviteit van de oplossing weleens te niet zou kunnen doen.
Nu laat je ons wel raden he ?

Ik denk dat dit fenomeen puur groepsvorming is normaliter. Maar zoals jij het beschrijft zou men het in de volksmond "de pik hebben op" noemen.

Als je de persoon kan lokaliseren dan kan je op veel manieren tot een oplossing komen. Als het massaal is zou ik overwegen om te verhuizen, motten ze mij niet dan mot ik hen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buschetta op 05-10-2009 22:55:25 ]
pi_73438535
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:16 schreef bassos het volgende:

[..]

Die had ik niet voor niets geknipt.

Het gaat over een huisvrouw die een ziekelijke haat jegens een kind had (stiefdochter -die bij haar inwonende was) en praktisch de hele buurt tegen haar opzet met als gevolg dat elk kind van de buurt haar kan verkrachten en martelen in de kelder met goede toestemming van die huisvrouw dus...

Dat is het proberen dit een ver van je bed show te laten zijn.
Het gaat niet om extremen.
Het gaat over het normalisatiebeginsel.
Je mag je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken is een begin.
Groepen passen dit ook toe op naast/buiten/onder/etc het maaiveld.
Je moet conformeren naar de mores van de groep.
Ik snap hem!
Dus we hebben massaal het zeilmeisje gegroupstalked..

Maar serieus, wat je beschrijft, is dat niet gewoon immitatiegedrag van groepen, met uitsluiting als sanctie, (Wat nog best heftig is, bij uitsluiting of verlating worden dezelfde hersendelen geactiveerd als bij fystieke pijn, schijnt. Dit omdat bij de groep horen essentieel was om te overleven in de oertijd.)
wat zich uit in bv. pesten en in nazisme in extreme vorm?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:56:50 #96
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73478936
quote:

<boel text>
Hm, komt op mij toch behoorlijk paranoia en psychotisch over.
Helemaal omdat je zegt dat de oplossing niet down-to-earth was maar je daar weinig over wilt zeggen.
Klinkt meer alsof je met duivels in je hoofd aan het vechten bent dan met mensen die daadwerkelijk actie ondernemen om jou "kapot te maken".
zzz
pi_73478987
Niet gemeen bedoeld TS, je geeft zelf al aan dat je (heel vervelend uiteraard ) aan schizofrenie lijdt. En daardoor kun je deze gevoelens ook krijgen. Echt, serieus, ga praten, het liefst met je eigen psych. Dat gaat echt helpen.
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:45:40 #98
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73480141
quote:

Slachtoffers van dit soort praktijken die wat minder stevig in hun schoenen staan overwegen dan vaak ten einde raad zelfmoord. Andere mensen proberen bijvoorbeeld te verhuizen, maar het netwerk van kennissen van de dader is soms zo groot, dat het niet uitmaakt waar je gaat wonen. Het stalkingsproces wordt gewoon doorgezet.
Dat gaat wel heel ver, alsof mensen niks beters te doen hebben.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73480518
Aparte invalshoek, vind ik dan toch.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:01:17 #100
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73480605
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:45 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver, alsof mensen niks beters te doen hebben.
Dat bedoel ik.
Het probleem met de zgn. 'slachtoffers' is volgens mij gewoon dat ze in hun hoofd een verhaal hebben zitten waarin andere mensen non-stop met hen bezig zijn. Ze betrekken alles op zichzelf, zien overal een aanval in, voelen zich permanent bekeken en zijn uiteindelijk zelf 24/7 bezig met het verhaal in hun hoofd, dat daardoor epische proporties aan neemt en hun hele leven beheerst.
Terwijl hun zogenaamde kwelgeest gewoon zijn/haar leven leidt en zich nergens van bewust is.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')