hmm, nou ik zal ook maar eens even weer reageren.
Ben blij dat jullie onderling in discussie zijn geraakt, waardoor ik niet op elke afzonderlijke post hoef te reageren.

Wat betreft de terminologie. Ik zie het woord groepsdwang naar voren komen. Dat is niet echt wat ik bedoel. Als een groep opzich (zonder bepaalde leider) een individu in hun omgeving niet mag, dan zal de balans zich proberen te herstellen doordat men groepsdwang toepast. Dit is een proces wat als vanzelf gaat in een
hechte groep.
De groepsstalking waar ik het over heb, is een variant hierop, waarbij er duidelijk een leider/veroorzaker van de pesterijen is. Zoals ik al zei: dit is vaak een persoon die binnen deze groep een goed aanzien heeft en ook kan rekenen op hulp van de groep, zonder dat de groep hem direct in twijfel trekt.
De oorzaak is een probleem tussen de leider en het slachtoffer, waarbij de leider zijn handjes niet vuil durft/wil maken en de groep het pestproces laat uitvoeren. In plaats van dat deze leider dit conflict één op één met het slachtoffer uitpraat/uitvecht. Ook is er in mijn geval
geen sprake van dat ik nog lid ben van deze specifieke groep, en hebben deze mensen dus in principe ook
geen moer met mijn leven te maken. Helaas dacht deze groep daar anders over en was het blijkbaar hun doel om mij het leven onmogelijk te maken, waarbij zelfmoord vaak een gedachte was die door mij heen ging en een van de doelen van de groep leek te zijn. Er werd vanuit deze stalking ook geen enkele uitweg aangeboden. Het was buigen of breken voor mij. En ik kan nu eenmaal niet buigen voor mensen, dus ze gingen door tot ik zou breken.
Zoals ik ook al zei, gaat dit verder dan het normale groeps-stabilisatieproces. In mijn geval begon ik, in plaats van te denken dat het alleen tussen mijn oren zat, de processen om mij heen waarvan ik psychotisch werd te analyseren. Wat mij dus overkwam was dat ik zowel in mijn wijk als in de rest van de stad erg vaak (te vaak) in de gaten gehouden werd. Ook werden er dingen gezegd
die alleen te verklaren waren doordat de dader/leider (die ik in het verleden als goede vriend gekend heb) zijn kennis over heel persoonlijke dingen van mij heeft misbruikt door de groep aan te zetten mij hiermee lastig te vallen.
Bij mij onstond daardoor een psychose, omdat ik in eerste instantie niet kon verklaren hoe het kon dat die (voor mij onbekende) mensen zoveel over mij wisten. Ik werd structureel, beetje bij beetje kapot gemaakt. Elke dag dat ik opstond hoopte ik dat het voorbij zou zijn, of dat de medicijnen eindelijk zouden werken, maar niets mocht baten. Het ging maar door. JARENLANG. Het leek erop dat men er van overtuigd was (door de dader) dat ik een duivel was ofzo.. iets wat ik zelf op den duur nog bijna ging geloven ook. Gelukkig had mijn geloof hier niet teveel onder de lijden en kreeg ik in gebed van God te horen dat ik geen duivel was, en dat deze mensen in een waan leefden.
Slachtoffers van dit soort praktijken die wat minder stevig in hun schoenen staan overwegen dan vaak ten einde raad zelfmoord. Andere mensen proberen bijvoorbeeld te verhuizen, maar het netwerk van kennissen van de dader is soms zo groot, dat het niet uitmaakt waar je gaat wonen. Het stalkingsproces wordt gewoon doorgezet.
De meeste verslagen die je zult vinden als je googled op groupstalking zullen een heel psychotisch karakter hebben en daardoor makkelijk afgedaan kunnen worden als een ziekte, waar het slachtoffer gewoon voor onder behandeling moet. Ik dacht in eerste instantie dat dit ook in mijn geval zo was, omdat ik te goedgelovig was om te beseffen dat die 'brave' mensen uit mijn verleden wel degelijk tot zulke beestachtige praktijken in staat waren. Dus ik ging in behandeling, de ene pil na de andere, de ene arts na de andere, de ene opname na de andere. Maar wat ik ook probeerde, het hielp niet. De trijterijen gingen door.
Toen ben ik het op een andere manier gaan bekijken. Ik dacht, stel dat die gozer (de vermoedelijke veroorzaker) nou inderdaad zo'n
wraakzuchtige,
laffe,
bange, onzekere, onvergevende ******** is. Dan valt alles op zijn plek. Hij kent een groot netwerk van mensen die maar al te graag voor hem zijn persoonlijke duivel willen aanvallen. Een slimme hacker in de groep om mijn computer in de gaten te houden, een paar mensen die toevallig bij mij in de buurt wonen om regelmatig kleine maar veelvuldige overlastjes te veroorzaken en een heel legertje aan gewillige slaafjes die graag zonder zelf na te denken klakkeloos zijn beschuldigende boodschap op mij overbrengen, zodra ze me ergens in de stad zien. Noem maar op, genoeg mensen, dus genoeg mogelijkheden.
Voeg daar nog bij toe communicatie via mobiele telefoons om precies door te kunnen geven wanneer ik mijn huis verlaat en waar ik ongeveer heenga en het feest is compleet. De groep word lekker beziggehouden met wat ze denken dat goed is voor de maatschappij, want de leider is hun 'god' en zijn wil is wet voor hun.. en ik maar proberen om redenen te vinden geen zelfmoord te plegen, want dat leek mij toch echt een hele aangename uitweg op sommige momenten. Ik had echt wel betere dingen te doen dan hier mijn tijd aan te besteden, maar mijn aandacht werd gewoon opgeëist, alsof ik hun eigendom was.
In tegenstelling tot de (soms vergevorderde) psychosen van andere groupstalking slachtoffers heb ik nu een verklaring die helemaal down-to-earth is, zij het misschien wat ongeloofwaardig omdat je je gewoon niet voor kunt stellen dat zoiets gebeurt. Maar zoals jullie zelf ook al doorhebben gebeurt dit op allerlei niveaus.. van het lokale vriendenclubje tot de plaatselijke kerk, tot zelfs een heel land (daarom noemde ik Hitler even, een extreem voorbeeld, maar ook een leider die ongewenste elementen uit zijn omgeving wilde verwijderen en een heleboel mensen zonder moeite ertoe kon aanzetten om zijn zieke plannen uit te voeren)
Mijn conclusie is dus dat ik in den beginne helemaal niet ziek was, maar dat deze groepsleider zieke ideeën had, die, versterkt door hulp van tientallen mensen uiteindelijk mij ziek hebben gemaakt.De oplossing voor dit probleem was in mijn geval helemaal niet down-to-earth.. maar daar zal ik wellicht een andere keer een post aan wijden, maar wellicht ook niet. Het is op dit moment beter dat ik niet in detail ga uitleggen wat ik heb moeten doen om de stalking stop te zetten, omdat het de effectiviteit van de oplossing weleens te niet zou kunnen doen. Onderdeel van het proces was dat ik dit hele gedoe maar eens in de openbaarheid moest gooien, in plaats van altijd maar in de kleine kamertjes van de psychologen. De meeste obscure praktijken kunnen teniet worden gedaan door ze simpelweg te herkennen voor wat ze zijn en aan het licht te brengen. Al is dat voor een slachtoffer die diep in een psychose zit vaak erg moelijk, zoniet onmogelijk. Gelukkig had ik een duidelijk vermoeden over wie de veroorzaker was en kon daarom gericht te werk gaan.
Zo, nu is het wel even genoeg voor vannacht. Morgen weer een dag. Breaking down the strongholds!!
[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_of_the_String op 07-09-2009 06:15:00 ]
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015