abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72485811
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:25 schreef mediaconsument het volgende:
Net District 9 gekeken, deze film neemt de strekking van dit onderwerp ook zeer serieus. Peter Jackson heeft weereens goed werk afgeleverd!

[ afbeelding ]
Ook gezien.
Nu nog drie jaar wachten op het vervolg ?
pi_72485867
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:26 schreef bassos het volgende:

[..]

Ook gezien.
Nu nog drie jaar wachten op het vervolg ?
Hehe, ben benieuwd. 2012 wordt een mooi jaar.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72485874
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:24 schreef bassos het volgende:

[..]

Top toch ?
[..]

Nee, de op stelt nu juist dat de aanvallers dat doen.
[..]
Ook ja, maar buitenstaanders ook
quote:
Ik heb het tegen jou, niet tegen de op.
Die heeft zijn/haar eigen ingang.
Ja, maar wat ik zei was wel degelijk gerelateerd aan de OP, dus had het weinig nut om te beginnen over jouw punt, aangezien dat weer een heel andere dscussie is.

Maar er valt niet echt met je te discussiëren, want met dit antwoord ga je nog steeds niet in op mijn punt.
compact en kleverig.
pi_72486067
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:28 schreef JaniesBrownie het volgende:Maar er valt niet echt met je te discussiëren, want met dit antwoord ga je nog steeds niet in op mijn punt.
Lieve schat, je hebt geen punt.
pi_72486200
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:35 schreef bassos het volgende:

[..]

Lieve schat, je hebt geen punt.

Leer lezen ofzo...
compact en kleverig.
pi_72486555
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Leer lezen ofzo...
Inderdaad.
En wellicht ook leren om wel argumenten te genereren.
Maar dat is wel onnatuurlijk voor vrouwen.
Vrouwen hebben een neiging om geen afgezonderde gebieden te kunnen bespreken.
Alles doet altijd mee.
Dat is een reden waarom mannen en vrouwen elkaar niet begrijpen.

Een man denkt het te hebben over iets.
De vrouw past het gesprek toe op alles.
Done.
pi_72486635
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Inderdaad.
Alles doet altijd mee.

Done.
Zucht...

Nog één keer: Ik gaf aan dat het volgens mij niet geheel onlogisch is dat mensen slachtoffers van groupstalking niet altijd even serieus nemen. Ik probeer ook uit te leggen waarom ik dat vind.

Jij haalt er vervolgens vanalles bij dat totaal geen betrekking heeft op die opmerking van mij en IK ben degene die geen afgezonderd gebied kan bespreken???

En dan houd ik er maar mee op, want dit gaat echt totaal nergens meer over, toch jammer..
compact en kleverig.
pi_72487154
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:52 schreef JaniesBrownie het volgende:[..]Zucht...
En wederom denk je dat de wereld om jou draait.
  zondag 6 september 2009 @ 15:28:04 #84
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72487481
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:49 schreef bassos het volgende:

[..]

Inderdaad.
Alles doet altijd mee.

Done.
Je maakt jezelf een slechte discussiepartner, zonder hulp
The truth was in here.
pi_72487527
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:28 schreef Bastard het volgende:[..]
Je maakt jezelf een slechte discussiepartner, zonder hulp
Wat klopt er niet aan ?

pipo.
  zondag 6 september 2009 @ 15:57:44 #86
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72488259
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:29 schreef bassos het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan ?

pipo.
Om te beginnen is het niet ontopic, je bent een bijdehande jongen dat moet je dan zeker wel door hebben. Dus back ontopic, of gewoon lekker in je eigen speeltopic blijven posten
The truth was in here.
pi_72504283
Jammer dat TS schittert van afwezigheid... could it be?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72509261
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:57 schreef Bastard het volgende:[..]Om te beginnen is het niet ontopic, je bent een bijdehande jongen dat moet je dan zeker wel door hebben. Dus back ontopic, of gewoon lekker in je eigen speeltopic blijven posten
Welk eigen speeltopic ?
  maandag 7 september 2009 @ 01:01:06 #89
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72509317
bassos. Wat doe jij eigenlijk op het gebied van merchandising? Zou ik mss een postkaart met handtekening van je mogen?
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 7 september 2009 @ 04:00:12 #90
107058 Lord_of_the_String
vechter voor waarheid
pi_72510277
hmm, nou ik zal ook maar eens even weer reageren.

Ben blij dat jullie onderling in discussie zijn geraakt, waardoor ik niet op elke afzonderlijke post hoef te reageren.

Wat betreft de terminologie. Ik zie het woord groepsdwang naar voren komen. Dat is niet echt wat ik bedoel. Als een groep opzich (zonder bepaalde leider) een individu in hun omgeving niet mag, dan zal de balans zich proberen te herstellen doordat men groepsdwang toepast. Dit is een proces wat als vanzelf gaat in een hechte groep.

De groepsstalking waar ik het over heb, is een variant hierop, waarbij er duidelijk een leider/veroorzaker van de pesterijen is. Zoals ik al zei: dit is vaak een persoon die binnen deze groep een goed aanzien heeft en ook kan rekenen op hulp van de groep, zonder dat de groep hem direct in twijfel trekt. De oorzaak is een probleem tussen de leider en het slachtoffer, waarbij de leider zijn handjes niet vuil durft/wil maken en de groep het pestproces laat uitvoeren. In plaats van dat deze leider dit conflict één op één met het slachtoffer uitpraat/uitvecht. Ook is er in mijn geval geen sprake van dat ik nog lid ben van deze specifieke groep, en hebben deze mensen dus in principe ook geen moer met mijn leven te maken. Helaas dacht deze groep daar anders over en was het blijkbaar hun doel om mij het leven onmogelijk te maken, waarbij zelfmoord vaak een gedachte was die door mij heen ging en een van de doelen van de groep leek te zijn. Er werd vanuit deze stalking ook geen enkele uitweg aangeboden. Het was buigen of breken voor mij. En ik kan nu eenmaal niet buigen voor mensen, dus ze gingen door tot ik zou breken.

Zoals ik ook al zei, gaat dit verder dan het normale groeps-stabilisatieproces. In mijn geval begon ik, in plaats van te denken dat het alleen tussen mijn oren zat, de processen om mij heen waarvan ik psychotisch werd te analyseren. Wat mij dus overkwam was dat ik zowel in mijn wijk als in de rest van de stad erg vaak (te vaak) in de gaten gehouden werd. Ook werden er dingen gezegd die alleen te verklaren waren doordat de dader/leider (die ik in het verleden als goede vriend gekend heb) zijn kennis over heel persoonlijke dingen van mij heeft misbruikt door de groep aan te zetten mij hiermee lastig te vallen.

Bij mij onstond daardoor een psychose, omdat ik in eerste instantie niet kon verklaren hoe het kon dat die (voor mij onbekende) mensen zoveel over mij wisten. Ik werd structureel, beetje bij beetje kapot gemaakt. Elke dag dat ik opstond hoopte ik dat het voorbij zou zijn, of dat de medicijnen eindelijk zouden werken, maar niets mocht baten. Het ging maar door. JARENLANG. Het leek erop dat men er van overtuigd was (door de dader) dat ik een duivel was ofzo.. iets wat ik zelf op den duur nog bijna ging geloven ook. Gelukkig had mijn geloof hier niet teveel onder de lijden en kreeg ik in gebed van God te horen dat ik geen duivel was, en dat deze mensen in een waan leefden.

Slachtoffers van dit soort praktijken die wat minder stevig in hun schoenen staan overwegen dan vaak ten einde raad zelfmoord. Andere mensen proberen bijvoorbeeld te verhuizen, maar het netwerk van kennissen van de dader is soms zo groot, dat het niet uitmaakt waar je gaat wonen. Het stalkingsproces wordt gewoon doorgezet.

De meeste verslagen die je zult vinden als je googled op groupstalking zullen een heel psychotisch karakter hebben en daardoor makkelijk afgedaan kunnen worden als een ziekte, waar het slachtoffer gewoon voor onder behandeling moet. Ik dacht in eerste instantie dat dit ook in mijn geval zo was, omdat ik te goedgelovig was om te beseffen dat die 'brave' mensen uit mijn verleden wel degelijk tot zulke beestachtige praktijken in staat waren. Dus ik ging in behandeling, de ene pil na de andere, de ene arts na de andere, de ene opname na de andere. Maar wat ik ook probeerde, het hielp niet. De trijterijen gingen door.

Toen ben ik het op een andere manier gaan bekijken. Ik dacht, stel dat die gozer (de vermoedelijke veroorzaker) nou inderdaad zo'n wraakzuchtige, laffe, bange, onzekere, onvergevende ******** is. Dan valt alles op zijn plek. Hij kent een groot netwerk van mensen die maar al te graag voor hem zijn persoonlijke duivel willen aanvallen. Een slimme hacker in de groep om mijn computer in de gaten te houden, een paar mensen die toevallig bij mij in de buurt wonen om regelmatig kleine maar veelvuldige overlastjes te veroorzaken en een heel legertje aan gewillige slaafjes die graag zonder zelf na te denken klakkeloos zijn beschuldigende boodschap op mij overbrengen, zodra ze me ergens in de stad zien. Noem maar op, genoeg mensen, dus genoeg mogelijkheden.

Voeg daar nog bij toe communicatie via mobiele telefoons om precies door te kunnen geven wanneer ik mijn huis verlaat en waar ik ongeveer heenga en het feest is compleet. De groep word lekker beziggehouden met wat ze denken dat goed is voor de maatschappij, want de leider is hun 'god' en zijn wil is wet voor hun.. en ik maar proberen om redenen te vinden geen zelfmoord te plegen, want dat leek mij toch echt een hele aangename uitweg op sommige momenten. Ik had echt wel betere dingen te doen dan hier mijn tijd aan te besteden, maar mijn aandacht werd gewoon opgeëist, alsof ik hun eigendom was.

In tegenstelling tot de (soms vergevorderde) psychosen van andere groupstalking slachtoffers heb ik nu een verklaring die helemaal down-to-earth is, zij het misschien wat ongeloofwaardig omdat je je gewoon niet voor kunt stellen dat zoiets gebeurt. Maar zoals jullie zelf ook al doorhebben gebeurt dit op allerlei niveaus.. van het lokale vriendenclubje tot de plaatselijke kerk, tot zelfs een heel land (daarom noemde ik Hitler even, een extreem voorbeeld, maar ook een leider die ongewenste elementen uit zijn omgeving wilde verwijderen en een heleboel mensen zonder moeite ertoe kon aanzetten om zijn zieke plannen uit te voeren)

Mijn conclusie is dus dat ik in den beginne helemaal niet ziek was, maar dat deze groepsleider zieke ideeën had, die, versterkt door hulp van tientallen mensen uiteindelijk mij ziek hebben gemaakt.

De oplossing voor dit probleem was in mijn geval helemaal niet down-to-earth.. maar daar zal ik wellicht een andere keer een post aan wijden, maar wellicht ook niet. Het is op dit moment beter dat ik niet in detail ga uitleggen wat ik heb moeten doen om de stalking stop te zetten, omdat het de effectiviteit van de oplossing weleens te niet zou kunnen doen. Onderdeel van het proces was dat ik dit hele gedoe maar eens in de openbaarheid moest gooien, in plaats van altijd maar in de kleine kamertjes van de psychologen. De meeste obscure praktijken kunnen teniet worden gedaan door ze simpelweg te herkennen voor wat ze zijn en aan het licht te brengen. Al is dat voor een slachtoffer die diep in een psychose zit vaak erg moelijk, zoniet onmogelijk. Gelukkig had ik een duidelijk vermoeden over wie de veroorzaker was en kon daarom gericht te werk gaan.

Zo, nu is het wel even genoeg voor vannacht. Morgen weer een dag. Breaking down the strongholds!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Lord_of_the_String op 07-09-2009 06:15:00 ]
"Ego is de god die de regels maakt vandaag. Waarheid is onbelangrijk,
beter dan de ander lijken is het ideaal." Lord of the String Oktober 2015
  maandag 7 september 2009 @ 04:21:05 #91
vechter voor waarheid
pi_72510306
ojah, wat betreft mijn opmerking over het wegmodden van kapers.. laat maar, het gaat wel prima zo..

[ Bericht 49% gewijzigd door Lord_of_the_String op 07-09-2009 06:13:22 ]
pi_72673901
quote:
Op maandag 7 september 2009 01:01 schreef Michielos het volgende:
bassos. Wat doe jij eigenlijk op het gebied van merchandising? Zou ik mss een postkaart met handtekening van je mogen?
Ik heb er even over nagedacht.

Nee.

Ik doe niet aan merchandising.
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:23:04 #93
vechter voor waarheid
pi_73403317
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:22 schreef mediaconsument het volgende:
Er zijn zelfs mensen die jezus van dit fenomeen beschuldigen.
ach, tsja.. er zijn vele Jezussen tegenwoordig. Zowel in de fantasie van mensen als in vlees en bloed. Genoeg valse messiassen.. Jezus zelf heeft hun komst al aangekondigd. Het zijn eerder deze sekteleiders dan de ware Jezus die dit soort praktijken uitboeren, denk ik.

"maar hoe weet je dan wie de echte is?" nou, in ieder geval niet diegene waarvan men zegt dat ie het is. Niemand weet wie de Zoon is, dan wie de Vader het openbaart.. en niemand weet wie de Vader is, dan wie de Zoon het openbaart.. Als ze zeggen: hij is daar of daar, geloof hen niet!

Even schopje naar boven voor dit ozo belangrijke onderwerp.. voor sommige mensen, althans.
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:40:50 #94
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_73407024
quote:
Op maandag 7 september 2009 04:00 schreef Lord_of_the_String het volgende:

De oplossing voor dit probleem was in mijn geval helemaal niet down-to-earth.. maar daar zal ik wellicht een andere keer een post aan wijden, maar wellicht ook niet. Het is op dit moment beter dat ik niet in detail ga uitleggen wat ik heb moeten doen om de stalking stop te zetten, omdat het de effectiviteit van de oplossing weleens te niet zou kunnen doen.
Nu laat je ons wel raden he ?

Ik denk dat dit fenomeen puur groepsvorming is normaliter. Maar zoals jij het beschrijft zou men het in de volksmond "de pik hebben op" noemen.

Als je de persoon kan lokaliseren dan kan je op veel manieren tot een oplossing komen. Als het massaal is zou ik overwegen om te verhuizen, motten ze mij niet dan mot ik hen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Buschetta op 05-10-2009 22:55:25 ]
pi_73438535
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:16 schreef bassos het volgende:

[..]

Die had ik niet voor niets geknipt.

Het gaat over een huisvrouw die een ziekelijke haat jegens een kind had (stiefdochter -die bij haar inwonende was) en praktisch de hele buurt tegen haar opzet met als gevolg dat elk kind van de buurt haar kan verkrachten en martelen in de kelder met goede toestemming van die huisvrouw dus...

Dat is het proberen dit een ver van je bed show te laten zijn.
Het gaat niet om extremen.
Het gaat over het normalisatiebeginsel.
Je mag je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken is een begin.
Groepen passen dit ook toe op naast/buiten/onder/etc het maaiveld.
Je moet conformeren naar de mores van de groep.
Ik snap hem!
Dus we hebben massaal het zeilmeisje gegroupstalked..

Maar serieus, wat je beschrijft, is dat niet gewoon immitatiegedrag van groepen, met uitsluiting als sanctie, (Wat nog best heftig is, bij uitsluiting of verlating worden dezelfde hersendelen geactiveerd als bij fystieke pijn, schijnt. Dit omdat bij de groep horen essentieel was om te overleven in de oertijd.)
wat zich uit in bv. pesten en in nazisme in extreme vorm?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:56:50 #96
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73478936
quote:

<boel text>
Hm, komt op mij toch behoorlijk paranoia en psychotisch over.
Helemaal omdat je zegt dat de oplossing niet down-to-earth was maar je daar weinig over wilt zeggen.
Klinkt meer alsof je met duivels in je hoofd aan het vechten bent dan met mensen die daadwerkelijk actie ondernemen om jou "kapot te maken".
zzz
pi_73478987
Niet gemeen bedoeld TS, je geeft zelf al aan dat je (heel vervelend uiteraard ) aan schizofrenie lijdt. En daardoor kun je deze gevoelens ook krijgen. Echt, serieus, ga praten, het liefst met je eigen psych. Dat gaat echt helpen.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 10:45:40 #98
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_73480141
quote:

Slachtoffers van dit soort praktijken die wat minder stevig in hun schoenen staan overwegen dan vaak ten einde raad zelfmoord. Andere mensen proberen bijvoorbeeld te verhuizen, maar het netwerk van kennissen van de dader is soms zo groot, dat het niet uitmaakt waar je gaat wonen. Het stalkingsproces wordt gewoon doorgezet.
Dat gaat wel heel ver, alsof mensen niks beters te doen hebben.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_73480518
Aparte invalshoek, vind ik dan toch.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:01:17 #100
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_73480605
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 10:45 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

Dat gaat wel heel ver, alsof mensen niks beters te doen hebben.
Dat bedoel ik.
Het probleem met de zgn. 'slachtoffers' is volgens mij gewoon dat ze in hun hoofd een verhaal hebben zitten waarin andere mensen non-stop met hen bezig zijn. Ze betrekken alles op zichzelf, zien overal een aanval in, voelen zich permanent bekeken en zijn uiteindelijk zelf 24/7 bezig met het verhaal in hun hoofd, dat daardoor epische proporties aan neemt en hun hele leven beheerst.
Terwijl hun zogenaamde kwelgeest gewoon zijn/haar leven leidt en zich nergens van bewust is.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')