Interessant.quote:Wees niet bang om te posten. Een globale oplossing voor dit fenomeen is van Hogerhand onderweg.
Wat ik in TRU heb vernietigd.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:48 schreef Sjeen het volgende:
Kun je in twee zinnen uitleggen wat 'groupstalking' is?
quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:58 schreef bassos het volgende:
[..]
Wat ik in TRU heb vernietigd.
En dat was in 1 zin.
Het gaat om mensen die elkaar steunen.
En dat werkte niet, want echte waarheid brand daar doorheen.
Hijack in place.
Misschien is het beter omschreven als je zegt dat de dader bang is van het slachtoffer.quote:Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef Lord_of_the_String het volgende:
1. belaging en getreiter door een groep mensen op basis van een leugen over het slachtoffer die door de dader om een of andere reden gehaat word.
angst en haat gaan hand in hand.. haat is vaak de oppervlakkige uiting en het gevolg van diepliggende angst.quote:Op zondag 6 september 2009 00:36 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Misschien is het beter omschreven als je zegt dat de dader bang is van het slachtoffer.
Dat klopt, echter valt het mij op dat de grootste val altijd in het taalgebruik ligt. Het moment dat je jezelf laat verleiden tot negatief taalgebruik, oftewel woorden zoals haat en angst die het verhaal erger doen lijken dan het is, dan stel je jezelf kwetsbaar op naar mijn idee. Bang heeft mijns inziens een veel positievere klank en is zodoende veel krachtiger om het verhaal te omschrijven.quote:Op zondag 6 september 2009 00:48 schreef Lord_of_the_String het volgende:
[..]
angst en haat gaan hand in hand.. haat is vaak de oppervlakkige uiting en het gevolg van diepliggende angst.
Om je een directer antwoord te geven; het probleem is dat groupstalking nog in het verborgene gebeurt. De oplossing begint met dat het probleem steeds meer erkend word. (aan het licht word gesteld) Een begin is al gemaakt met de nieuwe wetgeving over belaging. Deze wet stelt de slachtoffers in ieder geval in staat om individuele belagers aan te klagen wegens inbreuk op de levenssfeer. Hier staat een aantal maanden cel op.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:27 schreef bassos het volgende:
[..]
En wat zou een oplossing zijn ?
(vrije wil mag je niet beperken)
Hmm, je hebt gelijk.. bang dekt de lading misschien veel beter.. het zou ook beter verklaren waarom zo iemand een groep gebruikt om zijn slachtoffer te belagen.quote:Op zondag 6 september 2009 00:53 schreef mediaconsument het volgende:
Bang heeft mijns inziens een veel positievere klank en is zodoende veel krachtiger om het verhaal te omschrijven.
Om dan nog sterker te herrijzen!quote:Op zondag 6 september 2009 01:19 schreef Lord_of_the_String het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijk.. bang dekt de lading misschien veel beter.. het zou ook beter verklaren waarom zo iemand een groep gebruikt om zijn slachtoffer te belagen.
Mijn taalgebruik is niet altijd even netjes, en al probeer ik een voorbeeld aan Jezus te nemen, ik ben hem niet.. Ik heb de afgelopen jaren zoveel ellende moeten doorstaan dat ik wat harder ben geworden dan mij lief is. Jezus had zijn lichamelijke littekens, ik heb zo mijn geestelijke littekens.. hoewel.. Jezus zal ook geestelijk wel veel te lijden hebben gehad, maar hij wist zeker dat hij verheven zou worden voor zijn lijden.. Ik heb niet zo'n geprofeteerde toekomst.. ik sla gewoon terug zolang ik nog terug kan slaan, en als ik vroegtijdig mocht sterven kan ik tenminste waardig sterven, al strijdend de pijp uit gaan, yihaaa!
Het bovenstaande is een beroep op wat je veroordeelt.quote:Op zondag 6 september 2009 00:28 schreef Lord_of_the_String het volgende:Zouden alle topic-kapers misschien weggemod kunnen worden? Aangezien het mijn bedoeling was hier een nuttige discussie over te voeren.
Dat komt dan wel weer goed uit want ik ken wel wat mensen die hiermee bezig zijn en aangepakt moeten worden. De thaise mafia is hier een van. Kom je even langs en de daad bij het woord voegen of blijf je op internet? En anders zijn er nog wel zat mensen in Nederland die hiermee bezig zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:09 schreef Lord_of_the_String het volgende:
. Medewerkers aan het fenomeen moeten nog beter op hun woorden letten, of keihard vluchten, want ik heb geen groep nodig om je kapot te maken. (dit is geen bedreiging, maar een waarschuwing.. subtiel verschil, maar toch.. )
Ja.quote:Op zondag 6 september 2009 09:53 schreef RRGJL het volgende:
Maar wat mij niet geheel duidelijk is; valt het groepsgewijs pesten van een puistige puber (door andere pubers dus) ook onder groepstalking?
Of zijn er serieus volwassenen die zich hiermee bezig houden? En waarom dan? (ja oké, er zijn natuurlijk altijd gestoorden die het niet eens om persoonlijke redenen doen maar gewoon niet helemaal lekker in het hoofd zijn, maar hoe zit dat nou met de gemiddelde reden wanneer het een soort wraak is? ).
quote:Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef bassos het volgende:
[..]
Die is nog steeds afhankelijk van het je zorgen maken wat andere mensen van je vinden.
Mee eens. Ik denk dat de grootste angst van die mensen met macht is dat ze hun macht verliezen aan mensen die dat ook kunnen toch Bassos?quote:Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef bassos het volgende:
[..]
Ja.
Ja.
Macht. (gevoed door angst)
Je zou es moeten kijken op een gemiddeld non-overheid kantoor.
Manipulatie en machtsstrijd.
Die is nog steeds afhankelijk van het je zorgen maken wat andere mensen van je vinden.
Aardig puntje :
De mensen die 'roddel en achterklap' gebruiken om iemand zwart te maken zijn zelf het bangst voor wat andere mensen vinden.
Onzin.quote:Op zondag 6 september 2009 10:12 schreef Dragorius het volgende:
Groupstalking is niet eens zo zeer effectief..
Kul.quote:subtiele mindfucks (briefjes in je huis achterlaten etc.) zijn veel effectiever.
Dan heb je niet opgelet.quote:TS, kun je eens een persoonlijke ervaring delen? Dan kan ik me ook ff wat invoelen in de context. Vind het nu nog een te vaag concept om eerlijk te zijn![]()
Negeren = geen stalken lieve jongenquote:Op zondag 6 september 2009 12:12 schreef bassos het volgende:
[..]
Onzin.
Het hardste wat een gemeenschap kan doen is negeren.
En dat is veel harder dan uitschelden oid.
Daar ga ik me nu niet over uitwijden maar het is wel zo. Of wil jij het ontkrachten als "slachtoffer" zijnde hiervan? Geloof me maar, dat het veel sterker werktquote:Kul.
Hoe vaak heb je dit gedaan om dit te weten ?
Of welke onderzoeken haal je hiermee aan ?
Of is het puur fantasie ?
Ben jij de woordvoerder van de TS geworden ineens? Nee dus. En hou eens even op met bepalen of het voor mij wel of niet duidelijk is. Bedanktquote:Dan heb je niet opgelet.
Het gaat om het verschijnsel dat mensen verandering met vijandigheid benaderen.
(en dat dan in een kliekvormende manier)
En daar maak jij je net zo goed schuldig aan.
quote:Pipo.
Die had ik niet voor niets geknipt.quote:Op zondag 6 september 2009 12:11 schreef Flammie het volgende:[..]Wat vind je van mijn voorbeeldje overigens?
Nou ja extremen.. De TS had het bijvoorbeeld over Hitler. Dat vind jij niet extreem?quote:Op zondag 6 september 2009 12:16 schreef bassos het volgende:
[..]
Die had ik niet voor niets geknipt.
Het gaat over een huisvrouw die een ziekelijke haat jegens een kind had (stiefdochter -die bij haar inwonende was) en praktisch de hele buurt tegen haar opzet met als gevolg dat elk kind van de buurt haar kan verkrachten en martelen in de kelder met goede toestemming van die huisvrouw dus...
Dat is het proberen dit een ver van je bed show te laten zijn.
Het gaat niet om extremen.
Het gaat over het normalisatiebeginsel.
Je mag je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken is een begin.
Groepen passen dit ook toe op naast/buiten/onder/etc het maaiveld.
Je moet conformeren naar de mores van de groep.
Het gaat over groepsdwang, pipo.quote:Op zondag 6 september 2009 12:14 schreef Dragorius het volgende:[..]
Negeren = geen stalken lieve jongen
Overigens is iemand doodzwijgen veel effectier dan stalken. Maar daar gaat dit topic niet over![]()
Jaja, want de gast die nergens ervaring mee heeft moeten we maar geloven.quote:Daar ga ik me nu niet over uitwijden maar het is wel zo.
Dat doe ik dus niet.quote:Of wil jij het ontkrachten als "slachtoffer" zijnde hiervan? Geloof me maar, dat het veel sterker werkt![]()
Ik ben inderdaad niet de woordvoerder van de TS.quote:Ben jij de woordvoerder van de TS geworden ineens? Nee dus. En hou eens even op met bepalen of het voor mij wel of niet duidelijk is. Bedankt![]()
Jawel, maar daarover heb ik het met de op.quote:Op zondag 6 september 2009 12:19 schreef Flammie het volgende:[..]Nou ja extremen.. De TS had het bijvoorbeeld over Hitler. Dat vind jij niet extreem?
Oké, het is dus een ontzettend breed begrip. Beetje jammer dat er zo vaag over moet worden gedaan met benamingen als groupstalking. Ik denk dat alleen al dat soort begrippen een concept minder geloofwaardig maakt, terwijl het wel degelijk de realiteit kan zijn.quote:Op zondag 6 september 2009 12:08 schreef bassos het volgende:
[..]
Ja.
Ja.
Macht. (gevoed door angst)
Je zou es moeten kijken op een gemiddeld non-overheid kantoor.
Manipulatie en machtsstrijd.
Aardig puntje :
De mensen die 'roddel en achterklap' gebruiken om iemand zwart te maken zijn zelf het bangst voor wat andere mensen vinden.
Waarom zou mijn voorbeeld een ver-van-mijn-bed gebeuren zijn overigens? Het gebeurd overal en dit is slechts een van de voorbeelden toch?quote:Op zondag 6 september 2009 12:24 schreef bassos het volgende:
[..]
Jawel, maar daarover heb ik het met de op.
Met jou heb ik het over jou.
Dan post je denk ik in het verkeerde topic want het gaat hier over Organized Stalking...groepsstalking, geen groepsdwang ( zie Michael Jackson's Beat It voor een foute interpretatie van groepsdwang )quote:
Ja reiki is inderdaad totaal relevant met dit topic. Way to goquote:Jaja, want de gast die nergens ervaring mee heeft moeten we maar geloven.
(of is een beginnend student in reiki nu plotseling een autoriteit ?)
quote:Dat doe ik dus niet.
En je poging om dat op te dringen is dus precies die groepsdwang waar het ic over gaat.
Pipo.
Nee hoor, ik concludeer terecht dat je dit topic lijkt te willen kapen, daarom begon ik de zin ook met TS zodat duidelijk was dat dit op hem gericht wasquote:Ik ben inderdaad niet de woordvoerder van de TS.
Wat je daar doet is een stroman omkieperen waaruit een gevolgtrekking zou moeten komen dat jij gelijk hebt.
Dat is wederom een beroep doen op de groep om je gelijk te geven.
En aldus wederom precies doen wat veroordeelt wordt door zowel de op als ik.
Ik bibber inderdaad van mijn stoel af nu. Het enige angstige aan jouw betoog is dat je er steeds zo gruwelijk naast zit over mij, dat ik bang ben dat je uiteindelijk een keer wel een hit zal hebben.quote:Je bent zo jammer en angstig bezig dat je hierbij het van mij te lezen krijgt.
Deze QFT ik eventjes hoorquote:Op zondag 6 september 2009 12:34 schreef RRGJL het volgende:
Iemand voor pipo uitmaken is overigens ook groepsdwang in een topic als deze. Je tracht daarmee een persoon ongeloofwaardig te maken voor de bezoekers van dit topic. Beetje jammer, ik zie liever argumenten.
Dat doet ie al sinds een X aantal topics hoor.quote:Op zondag 6 september 2009 12:34 schreef RRGJL het volgende:
Iemand voor pipo uitmaken is overigens ook groepsdwang in een topic als deze. Je tracht daarmee een persoon ongeloofwaardig te maken voor de bezoekers van dit topic. Beetje jammer, ik zie liever argumenten.
Dan kun je overal wel groupstalking in zienquote:Op zondag 6 september 2009 12:22 schreef bassos het volgende:
Ik ben inderdaad niet de woordvoerder van de TS.
Wat je daar doet is een stroman omkieperen waaruit een gevolgtrekking zou moeten komen dat jij gelijk hebt.
Dat is wederom een beroep doen op de groep om je gelijk te geven.
En aldus wederom precies doen wat veroordeelt wordt door zowel de op als ik.
Je bent zo jammer en angstig bezig dat je hierbij het van mij te lezen krijgt.
Ik zit nu toch echt alleen in mijn huis inderdaadquote:Op zondag 6 september 2009 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dan kun je overal wel groupstalking in zien
Nah, dat is solodwang.quote:Op zondag 6 september 2009 12:34 schreef RRGJL het volgende:
Iemand voor pipo uitmaken is overigens ook groepsdwang in een topic als deze.
Dat is wederom de mentaliteit van groepsdwang.quote:Je tracht daarmee een persoon ongeloofwaardig te maken voor de bezoekers van dit topic. Beetje jammer, ik zie liever argumenten.
Dus de posts waarin ik geen pipo gebruik vind je minder krachtig ?quote:[b]Op zondag 6 september 2009 12:36 schreef Dragorius het volgende:Ik denk er het mijne van als je zulke termen moet gaan gebruiken om wat "kracht" in je posts te geven, maar goed
Mwa, je beschuldigt hem ervan dat hij de groep zover wil krijgen dat ze achter hem gaan staan, maar als jij je zelf negatief uitlaat over hem is dat op de een of andere manier anders?quote:Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef bassos het volgende:
[..]
Nah, dat is solodwang.
Alleen van mij.
Ik gebruik pipo als term om duidelijk te maken dat iemand er te ver naast zit om middels
'slow shaving of the block' uit hun local-minimum te kunnen komen.
[..]
Dat is wederom de mentaliteit van groepsdwang.
Ik heb het tegen hem.
Waarom zou je mijn idee zelf ook gebruiken ?
Als ik hem een pipo vindt kan zijn moeder hem nog steeds superman vinden.
Die zijn onafhankelijk van elkaar.
Dus vorm ff lekker zelf je eigen idee.
Pipo
Jouw fantasie inderdaad. Ik prik liever door die facade van krachttermen heen, enkel en alleen om te ontdekken dat ze bedoeld zijn als masker voor een leeg omhulsel.quote:Op zondag 6 september 2009 12:46 schreef bassos het volgende:
[..]
Dus de posts waarin ik geen pipo gebruik vind je minder krachtig ?
Of is dit wederom fantasie ?
Het puntje hierin is dat als ik iemand anders ergens van beschuldig, dat dat geen relatie hoeft te hebben met wat jij vindt.quote:Op zondag 6 september 2009 12:48 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mwa, je beschuldigt hem ervan dat hij de groep zover wil krijgen dat ze achter hem gaan staan, maar als jij je zelf negatief uitlaat over hem is dat op de een of andere manier anders?
Geen idee waar je in gelooft.quote:Begrijp me niet verkeerd, ik geloof er wel in, tot op bepaalde hoogte, maar ik denk dat je er ook in kan doordraven...
Hier probeert Dragorius anders te doen dan hij is.quote:Op zondag 6 september 2009 12:49 schreef Dragorius het volgende:[..]Jouw fantasie inderdaad. Ik prik liever door die facade van krachttermen heen, enkel en alleen om te ontdekken dat ze bedoeld zijn als masker voor een leeg omhulsel.
Je zou je inderdaad aangesproken moeten voelen door het onderwerp.quote:Verder doet het enorm afbreuk aan het topic dat een zeer serieuze insteek heeft.
Als ik jou beschuldig van overdrijven, staat dat toch ook los van wat anderen vinden. Je kiest er zelf voor of je erin meegaat en wat je ermee doet.quote:Op zondag 6 september 2009 12:55 schreef bassos het volgende:
[..]
Het puntje hierin is dat als ik iemand anders ergens van beschuldig, dat dat geen relatie hoeft te hebben met wat jij vindt.
[..]
Geen idee waar je in gelooft.
Kap nou maar met topic kapen..als je ergens mee zit PM het dan ipv dit topic ermee vol te baggerenquote:Op zondag 6 september 2009 12:58 schreef bassos het volgende:
[..]
Hier probeert Dragorius anders te doen dan hij is.
Daarmee is het ook meteen zo lachwekkend.
(hint projection much ?)
Daarom post ik er ook en ben ik benieuwd naar de antwoorden van de TSquote:Je zou je inderdaad aangesproken moeten voelen door het onderwerp.
Die ene hele PM (dat overigens een compliment was voor je weer met deze onzin over mij begonquote:Kan je nu stoppen met pm's ?
(ook een teken aan de wand dat je je bezig houdt met groepsdynamiek)
Heh.quote:Op zondag 6 september 2009 13:01 schreef Dragorius het volgende:[..]
Kap nou maar met topic kapen..als je ergens mee zit PM het dan ipv dit topic ermee vol te baggeren![]()
Heh.quote:Daarom post ik er ook en ben ik benieuwd naar de antwoorden van de TS
Dan heb je het nog steeds niet begrepen.quote:Maar goed, zoals gezegd > als je nog steeds issues hebt, prima maar dan per PM maar niet in dit topic want dat is totaal niet relevant en niet wat de TS ermee bedoelt (zie OP)
Jij bent echt compleet van de wereld. Op zich is dat wel mooi, dat wil zeggen dat ik me verder niet meer met jou bezig hoef te houden. Doei.quote:Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef bassos het volgende:
[..]
Nah, dat is solodwang.
Alleen van mij.
Ik gebruik pipo als term om duidelijk te maken dat iemand er te ver naast zit om middels
'slow shaving of the block' uit hun local-minimum te kunnen komen.
[..]
Dat is wederom de mentaliteit van groepsdwang.
Ik heb het tegen hem.
Waarom zou je mijn idee zelf ook gebruiken ?
Als ik hem een pipo vindt kan zijn moeder hem nog steeds superman vinden.
Die zijn onafhankelijk van elkaar.
Dus vorm ff lekker zelf je eigen idee.
Pipo
Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zoquote:Op zondag 6 september 2009 13:08 schreef bassos het volgende:
[..]
Heh.
[..]
Heh.
Die ene hele PM (dat overigens een compliment was voor je weer met deze onzin over mij begon)
Ik mis dan de groepsdynamiek daarin.
Dat is slijmen met iemand waarvan jij denkt dat ...
(leuk he ? toveren ? Ik post het niet maar jij denkt het wel, grappig toch ?)
[..]
Dan heb je het nog steeds niet begrepen.
(naja, eigenlijk begrijp je het wel, en dat is nu juist de reden waarom je het naar prive wil brengen.)
Je wens om de eventuele issues niet openbaar te bespreken is een indicatie dat je die niet openbaar besproken wil hebben.
(bijna een cirkelredenatie)
Wat is er dan met die eventuele issues dat ze het daglicht niet verdragen ?
Het zal toch niet zijn dat die te maken hebben met het jezelf compleet schuldig maken van wat de op en de poster bassos verwerpen ?
foei.. niet zo bekrompen en kortzichtig. Laat zien dat je met Bassos de diepte in durft te gaan! Doe lekker onderzoek (aka: www.google.com) plegen!quote:Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Jij bent echt compleet van de wereld. Op zich is dat wel mooi, dat wil zeggen dat ik me verder niet meer met jou bezig hoef te houden. Doei.
Heb je het nu nog steeds niet begrepen ?quote:Op zondag 6 september 2009 12:59 schreef JaniesBrownie het volgende:<snip>Als je daar groupstalking in gaat zien, trek je het te ver door imo.
Serieus, die PM staat los van dit betoog van hem...quote:Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zo
Ach, quasi alle topics worden hier gekaapt, zij het door anderen van wie jij het wel kan verdragen.quote:Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef Dragorius het volgende:
Ik wil gewoon niet dat dit topic maar ff gekaapt wordt terwijl TS er serieus mee bezig is.
Bedankt voor je on-topic bijdrage, zal de TS vast blij mee zijn!quote:Op zondag 6 september 2009 13:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ach, quasi alle topics worden hier gekaapt, zij het door anderen van wie jij het wel kan verdragen.
Ik begrijp het wel. In dit geval zou de groep zijn: de mensen die vuurwerk afsteken + mijn buurvrouw + die mensen die ik nooit heb gezien maar wel weten waar ik woon en waar mn kinderen op school zitten enzo + mn andere buren + de mensen die binnen kijken.quote:Op zondag 6 september 2009 13:12 schreef bassos het volgende:
[..]
Heb je het nu nog steeds niet begrepen ?
Groupstalking;
het verschijnsel dat de gevestigde orde in een groep eventuele outliers desnoods met harde hand terug brengen tot de norm van de groep.
Je buurvrouw is geen groep.
Een (sub)forum is een groep.
Binnen groepen gaan dingen volgens de manier die organisch tot stand is gekomen.
Als de groep verandert dan verandert die organische balans.
Individuele leden van die groep willen eigenlijk niet dat er iets verandert.
Dus als iemand tegen de verandering in opstand komt volgt de rest van de groep.
Dan kan ook nog volgehouden worden dat het niet als groep gebeurt.
Het is allemaal eigen keuze.
Wel een keuze die volgens de groepsnorm is.
Googleterm :
Egregore.
Je vindt praten over je eigen postgeschiedenis in de derde persoon onacceptabel ?quote:Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef JaniesBrownie het volgende:[..]Op deze manier wek je zelf op dat mensen je niet serieus meer nemen btw, daar heeft Dragorius niemand voor nodig zo
Nou, het is meer ontopic dan je denkt, kijk maar es rond op TRUquote:Op zondag 6 september 2009 13:16 schreef Dragorius het volgende:
Bedankt voor je on-topic bijdrage, zal de TS vast blij mee zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |