Wellicht zijn er wel 2 miljoen koffieverslaafden. Verslaving op zich is nog niet zo heel erg. Punt is dat bepaalde verslavingen consequenties hebben. Veel drank, roken, etc zorgt voor een slechter nageslacht, hoger ziekteverzuim, medische problemen en kosten. Tis alleen de vraag of we dat erg vinden?quote:Op maandag 7 september 2009 16:39 schreef bloodymary het volgende:
800.000 alcoholverslaafden in Nederland, daar geloof ik dus geen flikker van. Dat is bijna 5 % en dan zjin kinderen, gehandicapten en langdurig zieken meegeteld. Ik geloof dat niet. Dat zou neerkomen als je bovengoemde groep niet meetelt op 1 op 15 mensen. Ik ken zelf heel veel mensen maar weet maar van 1 iemand dat hij alcoholist is. Zelf kan ik in het weekend op een feestje of zo behoorlijk tanken, maar doordeweeks drink ik geen druppel. Dan tel ik zeker ook mee als alcoholverslaafde?
't Is niet alsof we iets anders verwacht hadden van een user met een dergelijke naam...quote:Op maandag 7 september 2009 19:21 schreef bloodymary het volgende:
Oke, dan ben ik alcoholist!
Volgens de laatste berichten ben je met meer dan 6 borrels per week al een probleemdrinkerquote:Op maandag 7 september 2009 19:21 schreef bloodymary het volgende:
Oke, dan ben ik alcoholist!
Nou, dat doe ik ook wel eens als ik moet rijden. Maar dan vind ik er inderdaad geen ruk aan. Maar dat heeft niets met verslaving te maken. Ik heb ook wel eens drie weken geen feestjes en dan drink ik drie weken niets hoor.quote:Op maandag 7 september 2009 19:57 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Als jij wekelijks over een bepaalde normhoeveelheid heen gaat wordt je alcoholist genoemd. Al is het alleen al omdat je bijvoorbeeld geen feestje meer gezellig vind zonder. En wie weet kun je best zonder en heb je het dan ook leuk. Ik zou zeggen daag jezelf uit en drink eens een maandje niet, kijken of je het mist en of je afhankelijk bent van dat lekkere losse gevoel?
Nou ja, wellicht is er dus wel een mentale afhankelijkheidquote:Op maandag 7 september 2009 23:09 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Nou, dat doe ik ook wel eens als ik moet rijden. Maar dan vind ik er inderdaad geen ruk aan. Maar dat heeft niets met verslaving te maken. Ik heb ook wel eens drie weken geen feestjes en dan drink ik drie weken niets hoor.
Een collega van mij maakt zelf wijn van de eigen druivenoogst uit de achtertuin. Er gaan allerlei wilde verhalen over de gevaren, maar dat komt veelal voort uit Russen die spiritus destilleren om aan alcohol te komen (spiritus is gedenatureerd met methanol, giftig).quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:21 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Fuck it... als de alcohol net zo duur word als in Zweden...
Ik heb een jaar in Zweden gewoond, daar een beetje geleerd hoe je je eigen wijn en wodka kan stoken!mocht het ook zo ver komen begin ik een prive productie...!
Anders schop je even een half jaaroud topic omhoogquote:Op donderdag 4 maart 2010 09:12 schreef Varuw het volgende:
Waar bemoeit Zweden zich godverdomme mee!Welke regels voor alcohol zij in éigen land stellen is hún zaak, dát interesseert me niet, maar waarom moeten ze daarom in godsnaam andere, duizenden kilometers verder gelegen landen hun betuttelende alcoholcensuur opleggen??! Kan ik straks veel meer betalen voor mijn bier en het niet meer in de supermarkt kopen omdat een ver verwijderd land met nog geen 2 % van alle EU-inwoners, dat eventjes EU-voorzitter geweest is, het noodzakelijk achtte om, wat de regels over alcohol betreft, zijn Lebensraum uit te breiden tot de hele EU?!?
![]()
![]()
Niet alleen dat... Het zijn ook nog eens ferventere blowers dan ons.quote:Op zondag 6 september 2009 19:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Gelukkig zijn er altijd nog landen als Frankrijk en Italie waar men alcohol drinken tenminste op waarde weten te schatten. Om over de Briiten maar te zwijgen.
800.000 probleemdrinkets waarvan 300.000 echt verslaafd dacht ik. En met meer dan 5 borrels per week ben je dr 1 van.quote:Op maandag 7 september 2009 16:39 schreef bloodymary het volgende:
800.000 alcoholverslaafden in Nederland, daar geloof ik dus geen flikker van. Dat is bijna 5 % en dan zjin kinderen, gehandicapten en langdurig zieken meegeteld. Ik geloof dat niet. Dat zou neerkomen als je bovengoemde groep niet meetelt op 1 op 15 mensen. Ik ken zelf heel veel mensen maar weet maar van 1 iemand dat hij alcoholist is. Zelf kan ik in het weekend op een feestje of zo behoorlijk tanken, maar doordeweeks drink ik geen druppel. Dan tel ik zeker ook mee als alcoholverslaafde?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |