abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72758008
quote:
AZ hoort bij de zuinigste clubs

Ronald Koeman instrueert tijdens het competieduel met ADO Den Haag. FOTO ANP
ALKMAAR - De 32 clubs die vanaf vanavond strijden in de achttiende editie van de Champions League hebben deze zomer gezamenlijk voor ruim een miljard euro aan nieuwe spelers gekocht.

Die bijna schokkende investering achten de clubs de moeite waard in hun pogingen de Champions League te winnen of er fors aan te verdienen.

De grootste investeerder is Real Madrid met 257,4 miljoen aan nieuwe 'Galactico's'. Cristiano Ronaldo (94 miljoen), Kaká (65 miljoen), Xabi Alonso (35 miljoen) en Karim Benzema (35 miljoen) hadden forse prijskaartjes. Het sterrenteam, dat vanavond om kwart voor negen met een karweitje in Zwitserland tegen FC Zürich begint, zal minimaal bij de laatste vier moeten eindigen om iets van het bij banken geleende bedrag terug te verdienen.

Achter de 'Koninklijke' komt Barcelona met 111 miljoen aan aankopen. Zlatan Ibrahimovic kwam voor 68 miljoen van Inter Milaan en de onbekendere Dmytro Chygrynskiy (Shaktar Donetsk) kostte 25 miljoen.

Inter Milaan pompte opnieuw 91 miljoen in de selectie, maar ook Louis van Gaal heeft flink de ruimte gehad bij Bayern München. In totaal heeft hij 75 miljoen mogen besteden. Vooral de komst van Arjen Robben (24 miljoen) heeft er nog even flink ingehakt.

Wie de acht groepen in de Champions League naast elkaar zet, ziet dat in groep C (Real, AC Milan, Olympique Marseille en FC Zürich) alleen al voor 321,2 miljoen is geïnvesteerd.

De vraag doemt op waar het AZ van Dirk Scheringa dan staat in dit hele verhaal. Het antwoord is even helder als ontluisterend. De kampioen van Nederland zit in de kruidenierspoule. Groep H wordt gevormd door de zuinigste clubs van Europa. Arsenal, AZ, Olympiakos en Standard Luik hebben dit jaar met z'n vieren 28,2 miljoen uitgegeven aan spelers. In geen enkele andere groep werd zo weinig gespendeerd.

Volgens de wetten van de Champions League heb je daarmee weinig kans om ver in het toernooi door te dringen. AZ pikte voor het sluiten van de transfermarkt aanvaller Rasmus Elm op in Zweden voor drie miljoen euro. Maar Elm mag niet eens meedoen in de Champions League, omdat hij niet op tijd was aangemeld. Eerder was wel zijn landgenoot Pontus Wernbloom voor 2,5 miljoen aangetrokken. Maar die zit vanmorgen ook niet in het vliegtuig naar Athene, want hij is geblesseerd. De totale uitgaven van AZ komen in elk geval op 5,5 miljoen. Exact gelijk aan de rode cijfers van Standard Luik. Olympiakos kocht voor een fractie meer (7,2 miljoen) en Arsenal gaf alleen 10 miljoen uit aan Thomas Vermaelen van Ajax.

Het meest opvallend aan de groep van AZ is dat er voor veel meer werd verkocht dan ingekocht. Arsenal haalde bijna 50 miljoen binnen (Adebayor en Touré naar Manchester City), maar trainer Arsène Wenger weigerde dus om dat geld weer uit te geven. Die zuinigheid is de grootste reden waarom de club in de eindfase van de Champions League steeds struikelt.

Wenger wil met alle geweld bewijzen dat hij met zijn filosofie - jonge talenten ontdekkken en weinig uitgeven - ook het grootste clubtoernooi ter wereld kan winnen. Hij was er al een paar keer dichtbij. In 2006 verloor hij in de finale van Barcelona en vorig jaar strandde Arsenal in de halve finale.

Ronald Koeman heeft als coach van AZ dus weinig kunnen uitrichten op de transfermarkt. In alle opzichten voelt hij zich met zijn club een kleine vis in een grote vijver. Alkmaar is met zijn 94.000 inwoners na Urziceni in Roemenië ook nog eens de kleinste Champions League-stad van alle 32 deelnemers.

In elke andere groep zouden de overlevingskansen van AZ uiterst gering zijn geweest. Maar met drie bijna gelijkwaardige ploegen achter groepshoofd Arsenal is er voor AZ sportief wel degelijk perspectief.

Gelet op de minimale investeringen weet AZ ook dat het al gauw winst maakt, als het de volgende ronde haalt. De Champions League is en blijft een melkkoe voor veel clubs. Afgelopen jaar kwam er bij de UEFA ruim een miljard euro binnen, waarvan precies de helft weer bij de clubs terechtkwam.

Van de Engelse clubs is bekend dat ze de laatste jaren met geld smijten. Maar hun investeringen lonen over het algemeen wel. Over de laatste zes seizoenen hebben de Engelse deelnemers aan de Champions League elk gemiddeld 185 miljoen zien binnenstromen. Dat bedrag bestond puur uit prijzengeld. Daarbovenop kwamen nog de inkomsten uit extra sponsoring en recettes van alle topduels. (MARCEL VAN DER KRAAN
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_72758020
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:28 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Yep.

Ik vond deze: http://wiki.fok.nl/index.php/AZ_Alkmaar . Die kunnen we gebruiken om de OP op te zette ntoch?
Prima, de foto die ik poste is namelijk na de transferdeadline en dus met spelers ala Elm
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_72758186
Verrassend dat deze nog niet voorbij gekomen zijn in dit topic :

Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_72758239
@Madhouse,

Ik zag Jessica al voorbij komen via de fanpage, ik had dit wel moeten doen voor Stereo natuurlijk!
quote:
Koeman wil spelers laten genieten
AZ-trainer Ronald Koeman neemt het liefst zoveel mogelijk spelers mee naar Griekenland, waar woensdag de Champions League-confrontatie met Olympiakos Piraeus op de rol staat. Hij wil dat zijn selectie geniet van het avontuur.

"Het is iets waar we allemaal naar uitkijken", gaf de oefenmeester te kennen aan de Telegraaf. "Daarom neem ik meer spelers mee dan gebruikelijk. Hier moeten we ook van genieten", beargumenteerde de coach van de Alkmaarders.

Aanwinst Ponus Wernbloom zal niet in actie komen in Griekenland. Hij is bijna wedstrijdfit en hoopt dit weekeinde tegen NEC Nijmegen weer in actie te komen. Een andere Zweedse aankoop, Rasmus Elm, gaat naar zijn vaderland om zijn papierwinkel rond te maken.

Milano Koenders heeft geen zicht meer op een plek in het eerste en zal derhalve ook thuisblijven. Koeman over de oud-speler van Ajax, RKC Waalwijk en NEC Nijmegen: "Hij is vanaf het begin al niet in beeld en zit ook niet bij de A-selectie."

Vermoedelijk zal Koeman tegen Olympiakos aantreden met Mounir El Hamdaoui en Hector Moreno. Linksachter Sebastien Pocognoli wordt ook aan de aftrap verwacht woensdagavond.
  dinsdag 15 september 2009 @ 09:58:52 #80
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72758311
Nou en hopen maar dat we op scherp komen!

Ik vond die wedstrijd van zaterdag vooral eh... geen gebrek aan kwaliteit, maar vooral heel arrogant en laks. Zo van: het-komt-toch-wel-goed-achteroverleunvoetbal.
pi_72764842
quote:
Koeman niet blij met vertrek trainer

ATHENE - "Hij schijnt al een tijd onder druk te staan bij Olympiakos, omdat ze zijn denkwijze over voetbal niet zijn gewend", reageerde Ronald Koeman op het plotselinge vertrek van Temuri Ketsbaia bij Olympiakos Piraeus, morgen de eerste opponent van AZ in de groepsfase van de Champions League. Of de hoofdcoach is ontslagen of zelf is opgestapt, is nog niet bekend.

Dat het uitgerekend nu tot een breuk komt tussen de Griekse kampioen en de Ketsbaia komt Koeman niet goed uit. "Het publiek zal zich waarschijnlijk tegen de ploeg keren, waardoor er een vervelende sfeer zal ontstaan tijdens de wedstrijd."
Idd, of de pleuris breekt uit, Olympiakos zal kut gaan spelen en fouten maken....
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:01:26 #82
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_72765100
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:53 schreef Madhouse11 het volgende:
Verrassend dat deze nog niet voorbij gekomen zijn in dit topic :

Booty town
Confidence through competence
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:10:47 #83
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72767442
quote:
AZ'er Elm: "Ik voel me heel trots"
Rasmus Elm is de voornaamste zomeraankoop van landskampioen AZ. De jonge Zweedse middenvelder stond in de belangstelling van diverse Europese topclubs, maar koos uiteindelijk voor Alkmaar.

Zaterdagavond maakte Elm zijn eerste minuten als AZ-speler. In het verloren Eredivisie-duel met ADO Den Haag verscheen de middenvelder halverwege de tweede helft in het veld. "Dit is niet het debuut waarop ik had gehoopt, maar het was leuk om meteen te spelen. Ik voel me heel trots", zegt Elm in gesprek met Sportweek.

"Het is altijd spannend om ergens nieuw te komen en mensen te leren kennen. De eerste dagen vond ik fantastisch. De spelers, de staf, de stad, alles is zo goed. Ik ga me hier wel vermaken."

Elm verscheen in het veld als rechtermiddenvelder. Dat is niet de enige positie waar de Zweed uit de voeten kan, zo laat hij weten. "Bij Kalmar FF stond ik vooral centraal, maar ik kan op alle middenveldposities spelen. Wat ik kan toevoegen? Ik werk hard. Verder heb ik een goede pass en inzicht."
Echt ruk dat ie niet mee mag doen in de CL
pi_72767778
pi_72770416
Groeten uit Athene!

Het is nu toevallig even bewolkt, maar zelfs dan is het klamme-zakweer. Ga zo eens richting Piraeus, hopelijk is de training open voor publiek.
  dinsdag 15 september 2009 @ 16:46:43 #87
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72770495
Ze hebben t over jou fuckbuddy
quote:
you dutch homosexuals.. show respect before you get raped tomorrow in karaiskaki
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:04:39 #88
55709 Stereotomy
pi_72771168
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 16:46 schreef wallofdolls het volgende:
Ze hebben t over jou fuckbuddy
[..]
And squeal like a little girl!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 15-09-2009 21:12:20 ]
  dinsdag 15 september 2009 @ 17:09:26 #89
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_72771373
Koploper
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 15 september 2009 @ 20:36:51 #90
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72779647
quote:
Erik Heijblok meldt zich ter elfder ure bij de AZ-selectie in Griekenland. Een ongelukkig moment van Joey Didulica op de training noopte de Alkmaarse club tot deze noodmaatregel.

Achter de naam Didulica staat een vraagteken na de eerste training op Griekse bodem voor het Champions League-duel met Olympiakos Piraeus. De Australische doelman kreeg een bal tegen zijn hoofd en bleef enkele minuten groggy achter het doel zitten.

Vanwege de eerdere ernstige problemen van Didulica besloot AZ het zekere voor het onzekere te nemen en een extra keeper naar Griekenland te laten komen. Heijblok, die deze zomer werd overgenomen van De Graafschap, voegt zich woensdag bij de Alkmaarse selectie. Mogelijk neemt hij 's avonds als stand-in van Sergio Romero plaats op de bank.

AZ-trainer Ronald Koeman kan woensdag tegen Olympiakos gebruik maken van Mounir El Hamdaoui. De Marokkaanse aanvaller is hersteld van een griep en kampt ook niet meer met knieklachten, die ervan weerhielden voor zijn land in actie te komen.
Lekker man, een keeper die geen bal tegen zn hoofd kan hebben

Ik zou het Čech-model willen voorstellen
  dinsdag 15 september 2009 @ 21:11:58 #91
55709 Stereotomy
pi_72781349
Jezus man, die Didulica heeft echt PECH op z'n voorhoofd staan

Eerst die grove charge van Suarez zodat ie de huldiging van het kampioenschap had gemist, en nu dit.
pi_72781781
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 20:36 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Lekker man, een keeper die geen bal tegen zn hoofd kan hebben

Ik zou het Čech-model willen voorstellen
En lol@heijblok, zo speel je bij De Graafschap, sta je wellicht na een blessure van Romero straks balletjes uit te trappen in de CL.
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:28:01 #93
55709 Stereotomy
pi_72785221
Khalid Sinouh of Job Bulters in de CL zou iets grappiger geweest zijn
  dinsdag 15 september 2009 @ 22:32:38 #94
55709 Stereotomy
pi_72785421
Of Koenders

Maargoed, Pelle kan er nog altijd in....
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:07:38 #95
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72787165
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 22:32 schreef Stereotomy het volgende:
Of Koenders

Maargoed, Pelle kan er nog altijd in....
Oeh
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:08:22 #96
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_72787196
Pelle Finale CL dit jaar... een Kluivertje... en dan voor 60 miljoen aan Real verkopen
pi_72788027
Nou succes morgen
pi_72794592
quote:
AZ ontbijt met witte bonen
ATHENE - AZ stapte gisteren op het vliegtuig richting Athene voor de eerste Champions Leaguewedstrijd. De Alkmaarders zijn één van de kleinste clubs die meedoen in de groepsfase van het kampioenenbal.

De ploeg van trainer Ronald Koeman nuttigde aan boord van prijsvechter Jet2.com het lichte ontbijt dat bestond uit witte bonen in tomatensaus, omelet en een Engelse worst.

Opvallend was de ontspannen sfeer die er nu heerste in de Alkmaarse gelederen. Heel anders dan onder Louis van Gaal, die alle regels en wetten altijd overal in het oog hield en Europees alleen met zijn eigen ploeg wenste te vliegen. "Bij Van Gaal wist je nooit hoe hij reageerde, als je 's ochtends opstond", zei Joey Didulica, met Kew Jaliens de enige AZ'er met Champions League-ervaring. "Dan liep je op eieren. Spelen op dit niveau is een heel andere cultuur. Het is te vergelijken met ons optreden destijds onder Koeman met het jonge Ajax."

De trainer merkte maandag al, dat alleen het trainen met de Champions Leagueballen zorgde voor de meest serene warming-up van het hele seizoen. "Maar dat is heel menselijk", aldus de trainer. "Koeman", vervolgde Didulica, "straalt rust uit, zei meteen na de nederlaag tegen ADO dat we alles moesten vergeten. Destijds stond hij voor de wedstrijd tegen Lyon te lachen, toen wij allemaal naar de wc moesten. Er waren veel jongens, onder wie ik, die last hadden van diarree. Puur, omdat we de spanning probeerden te onderdrukken. Koeman zegt nu ook, dat je alle emoties en spanningen gewoon moet vergeten. We moeten er onbevangen tegenaan, net als destijds. Koeman zet de juiste toon, we zijn er klaar voor."

Opstelling Olympiakos - AZ
Maar ik hoor net dat Galletti geblesseerd is...
Maar deze opstelling aldus de telegraaf, ik had hem anders in gedachte

[ Bericht 2% gewijzigd door fuckbuddy op 16-09-2009 10:26:08 ]
pi_72794665
quote:
Furieus leger wacht AZ op
AZ neemt het vanavond op tegen een club met een zeer vurige aanhang. Zelfs voor Griekse begrippen zijn de aanhangers van Olympiakos Piraeus bloedfanatiek.

‘In Nederland zingen ze op de tribunes ook wel een beetje, maar bij Olympiakos gaat dat veel harder. Wát een kabaal maken die gasten.’ Paul de Lange, aanvoerder van FC Volendam, ging in 2007 met het Griekse Veria op bezoek in het Karaiskakis Stadion van Olympiakos en hij genoot van de fanatieke aanhang. ‘Ze zitten vol passie, hebben echt een Mediterraans temperament.’

Ook Gerard van der Lem, voormalig assistent-trainer van het Griekse Panathinaikos, is onder de indruk van het supportersgeweld in Piraeus. ‘Ze schreeuwen voor aanvang van de wedstrijd, gaan vervolgens negentig minuten door en blijven ook na afloop lawaai maken. Die mensen reageren zó ontzettend emotioneel.’

Voor één van de oorzaken achter deze supportersfurie moeten we terug naar 1981. Dat seizoen pakt Olympiakos Piraeus de landstitel na een heroïsche overwinning op streekgenoot AEK Athene. Na het feest in het stadion begeven duizenden uitzinnige fans zich richting de uitgangen. Ze willen de stad in, de kampioensfestiviteiten daar voortzetten.

Veel van hen zullen het stadscentrum echter nooit bereiken. De deur van ‘Gate 7’ is om een of andere duistere reden gesloten en nadat één van de supporters op de trap naar de uitgang struikelt over een kussen, is het drama compleet. Omdat massa’s mensen nog steeds onwetend richting de poort stormen, komen liefst 21 fans in de verdrukking om het leven.

Sinds die fatale voetbaldag gaat de harde kern van Olympiakos door het leven als ‘Gate 7’. Ze schreeuwen en springen negentig minuten lang, onophoudelijk. Voor hun helden op het grasveld, voor hun geliefde club. Maar vooral voor hun gestorven vrienden. Omdat de grootste stadionramp uit de historie van het Griekse voetbal nooit vergeten mag worden.

Van der Lem: ‘De aanhang van Olympiakos is erg gecoördineerd met hun acties. Het is niet zo dat de een omhoog springt en de ander naar links. Nee, ze bewegen allemaal tegelijk, er zit ritme in. Daardoor heb je het gevoel dat er een leger op je afkomt. En dat kan heel intimiderend zijn.’

De Lange vertelt dat Europese wedstrijden bovendien wat extra’s hebben. ‘Ze zullen enorm tekeer gaan, trekken bij een groot Champions League-duel alles uit de kast. Dat houdt in dat ze tijdens de wedstrijd vuurwerk afsteken en nog meer kabaal maken dan normaal. En dat terwijl het stadion met een capaciteit van ruim dertigduizend toeschouwers niet eens extreem groot is.’

Dankzij dat afschrikwekkende leger van Piraeus zijn er gekke dingen gebeurd aan de boorden van de Egeïsche Zee. ‘Dingen die je zou kunnen toeschrijven aan de enorme druk op een scheidsrechter’, zegt Van der Lem politiek correct. Zo werd Ajax tijdens een Europa Cup-wedstrijd tegen Olympiakos in 1983 een zuivere strafschop onthouden, nadat Kees Molenaar onderuit werd gekegeld.

Belangrijk is nu hoe AZ omgaat met deze intimiderende mensenmassa. Bevriezen de spelers of genieten ze van de vurige ambiance? De Lange: ‘Die jongens van AZ zijn als internationals echt wel wat gewend. Die geweldige sfeer is vooral een mooie ervaring.’

Volgens Michel Kreek, oud-speler van AEK Athene, hebben de Alkmaarders in ieder geval één voordeel. ‘Bij een competitiewedstrijd reageren de supporters heel primair, gooien ze bij het minste geringste direct allerlei dingen op het veld. Omdat de Europese regels strenger zijn, zullen ze dat vanavond, uit angst voor de sancties, waarschijnlijk niet doen.’
pi_72794852
Succes vanavond mensen.
Geniet er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')