abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72469153
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:43 schreef Trystar het volgende:
[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ] [ link | afbeelding ]
op de eerste foto staat een potret waar Fernando Alonso ook op staat. Toeval?
Please, make yourself uncomfortable.
pi_72474979
Errug benieuwd naar de prestaties van Fisico op de vrijdag in Monza!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_72476574
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:03 schreef bodylotion het volgende:

[..]

op de eerste foto staat een potret waar Fernando Alonso ook op staat. Toeval?
Dat is gewoon een foto van een van de overwinningen van Massa. Is vorig seizoen op Interlagos genomen. Dus geen toeval aangezien Massa dus won Alonso 2de werd en Kimi 3de. En laat die kwal van een Alonso asjeblieft niet naar Ferrari gaan. Alonso is best een goede coureur maar ik vind het een arrogante lul. Al is dat wel een goede eigenschap waarschijnlijk in de F1. En daarbij er zijn 4 a 5 coureurs in het F1 veld die ik hoger inschat dan Alonso. Waaronder de beide Ferrari rijders.
  zondag 6 september 2009 @ 00:39:45 #54
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72476633
quote:
Op zondag 6 september 2009 00:35 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Dat is gewoon een foto van een van de overwinningen van Massa. Is vorig seizoen op Interlagos genomen. Dus geen toeval aangezien Massa dus won Alonso 2de werd en Kimi 3de. En laat die kwal van een Alonso asjeblieft niet naar Ferrari gaan. Alonso is best een goede coureur maar ik vind het een arrogante lul. Al is dat wel een goede eigenschap waarschijnlijk in de F1. En daarbij er zijn 4 a 5 coureurs in het F1 veld die ik hoger inschat dan Alonso. Waaronder de beide Ferrari rijders.
Fisichella schat ik veel lager in dan Alonso
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_72477150
Ik schat Alonso erg hoog in, als ik eerlijk ben hoger dan een Raikkonen of Massa. Alonso is denk ik samen met Hamilton de meest complete coureur.
pi_72477342
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:12 schreef Trystar het volgende:
Ik schat Alonso erg hoog in, als ik eerlijk ben hoger dan een Raikkonen of Massa. Alonso is denk ik samen met Hamilton de meest complete coureur.
Mjah ... zo zie k dat eigenlijk ook. Hamilton laat nog wat liggen hier en daar en dat kon tot nu toe afgeschoven worden op z'n groenheid maar ik denk dat hij, net als Alonso, altijd gevaarlijk is zolang de auto maar een beetje meewerkt. Alonso is gewoon compleet ... zijn enige grote nadeel is z'n ego waarvan ik denk dat we slechts een fractie te horen/zien krijgen. Wellicht komt uit het FIA onderzoek naar boven dat Piquet crashtte vanwege Alonso's claim op de #1 status ... wie weet. Hoe goed ik 'm ook vind ... zo schat ik 'm dan ook wel weer in.
Calm down, please!
  zondag 6 september 2009 @ 02:52:17 #57
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72478127
Ik vind Alonso ook 1 van de beste coureurs in het huidige veld, alleen kan het af en toe (regelmatig) echt een eikel zijn
The line is a dot to you!
  zondag 6 september 2009 @ 03:39:36 #58
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72478534
quote:
Op zondag 6 september 2009 02:52 schreef kepler het volgende:
Ik vind Alonso ook 1 van de beste coureurs in het huidige veld, alleen kan het af en toe (regelmatig) echt een eikel zijn
Schumacher was ook een eikel dus volgens mij moet je dat wel hebben
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 6 september 2009 @ 09:44:22 #59
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72479666
quote:
Op zondag 6 september 2009 03:39 schreef nils7 het volgende:

[..]

Schumacher was ook een eikel dus volgens mij moet je dat wel hebben
Haha ja misschien wel, maar ik vond Schumacher regelmatig ook een eikel tijdens het racen. Alonso is alleen maar een eikel buiten het racen
pi_72479796
Wereldkampioenen F1 moeten gewoon allemaal eikels zijn en volgens mij waren ze dat tot dusver ook eik allemaal wel in enige mate. Zelfs de sympathieke Senna was af en toe echt een eikel en klootzak, zowel op als buiten de baan.

Dat hoort er gewoon bij
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72480140
Ik lees net dat Fisico de eerste kilometers al gemaakt heeft in de F60.
In de simulator welteverstaan.

Nou vraag ik mij al best lang af hoe zo een simulator eruit ziet. Qua physics en beeld etc.
Is dat te vergelijken met de voor de normale stervelingen beschikbare sims? Of is dit veel beter en mooier gemaakt en zo ja, waarom maken die mensen die zo een simulator maken geen racesims?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
vosss is de naam,
  zondag 6 september 2009 @ 10:37:19 #62
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72480224
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080819175025.shtml
quote:
Ferrari has charged an American company with the task of engineering the best driver simulator in Formula One.

With the Italian team's arch rivals McLaren believed to currently possess the best simulator, it emerges that the New York-based firm Moog is working on building a "next-generation" machine to be installed at Maranello.

Moog is involved in the aerospace and defence industries, making aircraft, spacecraft, military weapon and missile controls.

"The dynamic driving simulator is a new step for us in developing virtual tests that give drivers the true feel of a real environment and direct feedback on their actions," Ferrari's head of car performance Marco Fainello confirmed.

Moog also confirmed the news.

Simulators are of growing importance to F1 teams, with Ferrari revealing on Tuesday that it used carmaker partner Fiat's Centro Ricerche facility to prepare for the new layout at Valencia.

But reigning World Champion Kimi Raikkonen is not a fan of using simulators to prepare for unfamiliar circuits.

"To be honest, that's something I don't like," the Finn admitted. "I've always been able to get to know a new race track very fast."
En ik denk niet dat ze een racesim mogen maken van Ferrari, dan is het voordeel van Ferrari weer weg
pi_72480240
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:30 schreef vosss het volgende:
Ik lees net dat Fisico de eerste kilometers al gemaakt heeft in de F60.
In de simulator welteverstaan.

Nou vraag ik mij al best lang af hoe zo een simulator eruit ziet. Qua physics en beeld etc.
Is dat te vergelijken met de voor de normale stervelingen beschikbare sims? Of is dit veel beter en mooier gemaakt en zo ja, waarom maken die mensen die zo een simulator maken geen racesims?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
in de f1racing van vorige maand stond er een heel artikel over de sim van torro rosso ( of red bull, weet niet meer zeker) maar dat zijn niet de sims die wij ook kunnen betalen
het is gewoon een compleet nagebouwde wagen, die ook helemaal meebeweegtin de bochten en over de kerbs en zo...
dat ding is zo echt dat ze hem ook gebruiken om nieuwe onderdelen te testen op het circuit nu dat testen in een echte wagen niet meer mag
blablablablablablablablablablablablablabla
  zondag 6 september 2009 @ 10:49:46 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72480406
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:37 schreef kepler het volgende:
http://en.f1-live.com/f1/(...)l/080819175025.shtml
[..]

En ik denk niet dat ze een racesim mogen maken van Ferrari, dan is het voordeel van Ferrari weer weg
Oud stuk is dat al. Nog van 2008
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72480464
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:38 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

in de f1racing van vorige maand stond er een heel artikel over de sim van torro rosso ( of red bull, weet niet meer zeker) maar dat zijn niet de sims die wij ook kunnen betalen
het is gewoon een compleet nagebouwde wagen, die ook helemaal meebeweegtin de bochten en over de kerbs en zo...
dat ding is zo echt dat ze hem ook gebruiken om nieuwe onderdelen te testen op het circuit nu dat testen in een echte wagen niet meer mag
Ja dat snap ik, maar hoe ziet het beeld er bv uit? En die physics, lijkt dat ook maar iets op bv GTR2 of een van de andere sims, of is het echt compleet een wereld van verschil?
vosss is de naam,
pi_72480587
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar hoe ziet het beeld er bv uit? En die physics, lijkt dat ook maar iets op bv GTR2 of een van de andere sims, of is het echt compleet een wereld van verschil?
Wat denk jij?

Calm down, please!
  zondag 6 september 2009 @ 11:03:49 #67
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72480638
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Oud stuk is dat al. Nog van 2008
Maar er staat in dat ze de opdracht hebben gekregen om hem te bouwen. Dat doen ze niet even in een weekje schat ik zo De simulator die Fisi gebruikt heeft zal dezelfde zijn als waarover ze in dat nieuwsbericht praten
pi_72480880
Het hangt denk ik een beetje per team af of de simulator bruut is of niet.

Calm down, please!
pi_72480971
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:30 schreef vosss het volgende:
INou vraag ik mij al best lang af hoe zo een simulator eruit ziet. Qua physics en beeld etc.

Fisico kan zo erin springen.
pi_72481277
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:20 schreef Gauner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Fisico kan zo erin springen.

Voor een paar ruggen issie van jou ok ... wel meer dan een paar maar je koopt er nog steeds geen nieuwe Golf voor

Calm down, please!
pi_72482139
quote:
Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wat denk jij?

[ afbeelding ]
Ik ben niet achterlijk en ik snap ook best wel dat zo een ding heel wat meer feedback geeft dan een simpel G25 stuurtje. Het gaat mij meer om het beeld en hoe zo een auto in het "spel" reageert ten opzichte van bv GTR2 of een willekeurige andere sim.

Die van Williams ziet er namelijk behoorlijk belabberd uit als je het mij vraagt qua graphics
vosss is de naam,
  zondag 6 september 2009 @ 12:12:24 #72
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72482247
pi_72482582
Die gebruiken dus gewoon rFactor zo te zien?

Ik heb altijd gedacht dat die zelf een of ander uberstuk software maakte en dat gebruikte in hun simulator.

Red Bull dus in ieder geval al niet zo te lezen.
En ik ben er dan benieuwd naar hoe het eruit ziet bij de teams die dat wel zelf doen
vosss is de naam,
  zondag 6 september 2009 @ 12:33:25 #74
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72482718
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:27 schreef vosss het volgende:
Die gebruiken dus gewoon rFactor zo te zien?

Ik heb altijd gedacht dat die zelf een of ander uberstuk software maakte en dat gebruikte in hun simulator.

Red Bull dus in ieder geval al niet zo te lezen.
En ik ben er dan benieuwd naar hoe het eruit ziet bij de teams die dat wel zelf doen
quote:

mwoa
pi_72483151
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ben niet achterlijk en ik snap ook best wel dat zo een ding heel wat meer feedback geeft dan een simpel G25 stuurtje. Het gaat mij meer om het beeld en hoe zo een auto in het "spel" reageert ten opzichte van bv GTR2 of een willekeurige andere sim.

Die van Williams ziet er namelijk behoorlijk belabberd uit als je het mij vraagt qua graphics
Je moet het zo zien:

De focus bij echte F1 simulatoren ligt natuurlijk heel ergens anders dan bij de games. De games moeten verkopen en om die reden gaat er veel geheugen / processortijd naar de omgeving ... bloeiende boompjes, zicht tot aan de orizon, geanimeerd publiek en een heuse pitcrew!

Bij de echte F1-simulatoren kunnen ze die rekenkracht en het geheugen natuurlijk veel beter gebruiken. Hoe meer frames per second, des te nauwkeuriger alle data verwerkt wordt door de coureur. Het zal de werkgevers van een coureur dan denk ik ook wel een worst wezen of hij de graphics wel of niet mooi vindt.

Natuurlijk zal alle realiteit die nodig is aanwezig zijn ... de zon reflecterend op vochtig asfalt, bijvoorbeeld. Of de snelle licht-overgangen van Monaco (tunnel). Er gaat alleen veel meer aandacht naar gigantische hoeveelheden variabele data met zo weinig mogelijk latency in twee richtingen (data naar auto en coureur, telemetrie terug naar operators) verwerken. Normale simulatoren (games) hebben echt maar een paar variabelen die de uiteindelijke geometrie van de ophanging en het weggedrag van de auto bepalen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat de bandentemperatuur en -druk 200+ keer per seconde voor ieder wiel wordt bijgehouden in een game, om maar niet te spreken van bijvoorbeeld de uitlaattemperatuur.

Omdat computers steeds krachtiger worden en geheugen steeds goedkoper zal er in de nieuwste simulatoren wel extra realiteit zijn om de coureur meer het gevoel te geven dat hij op locatie is maar kleinere teams zoals Williams hebben die luxe niet. Als ik Williams was zou ik gewoon zo'n Force Dynamics 401 kopen hebben ze in ieder geval nog wat G-krachten.
Calm down, please!
pi_72483209
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:33 schreef bodylotion het volgende:

mwoa
Developing race simulators for military purposes?

Wa's dat nou weer voor 'n bullshit ...

P.S.: Live For Speed wordt trouwens veel door coureurs gebruikt. Voorbeeldje:
quote:
The physics engine simulates tyres, different suspensions, aerodynamics, drivetrain, several gearbox types, clutch overheating and damage to suspension, car body and partial engine damage. Some features of the mathematical tyre model (not based on Pacejka formula) created by Scawen Roberts are; every tire is divided to 48 sampling points (arranged as 16 along the circumference by 3 across the width of the tire), dynamic wear, dynamic dirt on tyre surface, flat spots, hot spots and visible real-time deformation of the tyre walls.
En da's nog steeds maar een game
Calm down, please!
pi_72486107
quote:
Badoer: "Ik ben vervangen door druk van de media"

Volgens Luca Badoer zijn de media er medeschuldig aan dat hij na twee races alweer aan de kant is gezet door Ferrari. De Italiaanse coureur denkt dat hij nog wel een extra kans van het team had gekregen als de media niet zo negatief waren geweest.

"De mensen die schrijven weten niet hoeveel schade ze kunnen aanrichten. De media hebben een fundamentele rol gespeeld in de beslissing om mij te vervangen", vertelde Badoer, die ondanks alles niet teleurgesteld is in zijn prestaties, aan de Italiaanse media. "Ik heb mijn droom gerealiseerd. Ik kan mijn kinderen altijd zeggen dat ik twee races voor Ferrari heb gereden. Ik heb van slechts een ding spijt: ik weet zeker dat ik het in mijn derde Grand Prix beter zou hebben gedaan."

Badoer is bij Ferrari vervangen door Giancarlo Fisichella, die volgend jaar ook reserverijder van het team wil worden. Toch wil de Italiaan ook verbonden blijven aan de Italiaanse renstal. "Mijn plan is om te blijven. Met racen ben ik klaar, maar mijn relatie met Ferrari nog niet", zei hij. "Giancarlo is een snelle coureur en ik ben blij voor hem. Hij zal het ook beter doen dan ik, want hij heeft ervaring met de auto's van 2009 en heeft al jaren in de Formule 1 gereden."
  zondag 6 september 2009 @ 15:13:29 #78
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_72487120
Badoer is niet helemaal lekker in z'n hoofd. Of het is er zo eentje die er een kunst van maakt om zichzelf voor te liegen.
pi_72487457
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:36 schreef Trystar het volgende:

[..]

Klopt ergens wel hoor ... Ferrari wist dat Badoer een stuk langzamer zou zijn, het kampioenschap kunnen ze wel shaken ... de media en de zogenaamde fans hebben van een bekende huis-mug een olifant gemaakt.

Ze hebben mazzel met Fisi ... anders had Kubica er waarschijnlijk gezeten maar dan had Badoer nog wel een race of twee mogen rijden.
Calm down, please!
pi_72488200
quote:
Ik heb van slechts een ding spijt: ik weet zeker dat ik het in mijn derde Grand Prix beter zou hebben gedaan."
Volgens mij beloofde hij ook plechtig beterschap na zijn eerste race.
Als je dan in je 2de race weer laatste wordt vind ik niet echt dat je kan spreken van geboekte vooruitgang zegmaar
vosss is de naam,
  zondag 6 september 2009 @ 16:54:50 #81
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72489696
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:50 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Je moet het zo zien:

De focus bij echte F1 simulatoren ligt natuurlijk heel ergens anders dan bij de games. De games moeten verkopen en om die reden gaat er veel geheugen / processortijd naar de omgeving ... bloeiende boompjes, zicht tot aan de orizon, geanimeerd publiek en een heuse pitcrew!

Bij de echte F1-simulatoren kunnen ze die rekenkracht en het geheugen natuurlijk veel beter gebruiken. Hoe meer frames per second, des te nauwkeuriger alle data verwerkt wordt door de coureur. Het zal de werkgevers van een coureur dan denk ik ook wel een worst wezen of hij de graphics wel of niet mooi vindt.

Natuurlijk zal alle realiteit die nodig is aanwezig zijn ... de zon reflecterend op vochtig asfalt, bijvoorbeeld. Of de snelle licht-overgangen van Monaco (tunnel). Er gaat alleen veel meer aandacht naar gigantische hoeveelheden variabele data met zo weinig mogelijk latency in twee richtingen (data naar auto en coureur, telemetrie terug naar operators) verwerken. Normale simulatoren (games) hebben echt maar een paar variabelen die de uiteindelijke geometrie van de ophanging en het weggedrag van de auto bepalen. Ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat de bandentemperatuur en -druk 200+ keer per seconde voor ieder wiel wordt bijgehouden in een game, om maar niet te spreken van bijvoorbeeld de uitlaattemperatuur.

Omdat computers steeds krachtiger worden en geheugen steeds goedkoper zal er in de nieuwste simulatoren wel extra realiteit zijn om de coureur meer het gevoel te geven dat hij op locatie is maar kleinere teams zoals Williams hebben die luxe niet. Als ik Williams was zou ik gewoon zo'n Force Dynamics 401 kopen hebben ze in ieder geval nog wat G-krachten.
In de nieuwste game Forza 3 op de 360 worden de physics 360 keer per seconde berekend! De vraag is inderdaad in hoeverre dit doorrekend, maar het is iig flink wat.

Ik denk dat de simulatoren er eigenlijk alleen zijn voor de coureur, om te wennen aan een nieuwe baan of aan de auto. Echte berekeningen worden in andere programma gedaan lijkt me?
  zondag 6 september 2009 @ 16:56:07 #82
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72489742
quote:
Op zondag 6 september 2009 15:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Klopt ergens wel hoor ... Ferrari wist dat Badoer een stuk langzamer zou zijn, het kampioenschap kunnen ze wel shaken ... de media en de zogenaamde fans hebben van een bekende huis-mug een olifant gemaakt.

Ze hebben mazzel met Fisi ... anders had Kubica er waarschijnlijk gezeten maar dan had Badoer nog wel een race of twee mogen rijden.
Hij is twee keer laatste geworden en niet eens in de buurt gekomen van de een na laatste... Dat heeft weinig met de media te maken
pi_72490539
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:54 schreef kepler het volgende:

[..]

In de nieuwste game Forza 3 op de 360 worden de physics 360 keer per seconde berekend! De vraag is inderdaad in hoeverre dit doorrekend, maar het is iig flink wat.

Ik denk dat de simulatoren er eigenlijk alleen zijn voor de coureur, om te wennen aan een nieuwe baan of aan de auto. Echte berekeningen worden in andere programma gedaan lijkt me?
De vraag is dan ook wat "de physics" precies inhoudt ... 200 variabelen is toch effe wat anders dan 20000 variabelen (puur als voorbeeld).

En sinds de testing ban investeren (vooral de fabrieks-) teams natuurlijk in simulatoren die zoveel mogelijk en zo realistisch mogelijke test-data kunnen vergaren (hoezo besparen?). De FIA zal waarschijnlijk zulke simulatoren ook gaan verbieden over een jaartje of 2 a 3 ... waardoor de investering (en dus de geldverkwisterij) nog zinlozer geweest zal zijn. W.m.b. ligt daar dan ook de grote zwakte van de FIA ; regels zijn nooit compleet genoeg ... er zijn altijd hele, HELE grote mazen in hun wetjes. Gelukkig zullen de teams zulke simulatoren niet zo bouwen dat ze voor niets anders dan F1 gebruikt kunnen worden (beetje als windtunnels) .

Je zal trouwens ongetwijfeld gelijk hebben over het feit dat verschillende CPU's waarschijnlijk de verschillende taken van de simulator vervullen. De graphics engine heeft weinig te maken met de physics engine heeft weinig te maken met de telemetrie-engine heeft weinig te maken met de koffie-juf. Alles over één core laten lopen kan misschien over een jaartje of 20
Calm down, please!
pi_72490590
quote:
Op zondag 6 september 2009 16:56 schreef kepler het volgende:

[..]

Hij is twee keer laatste geworden en niet eens in de buurt gekomen van de een na laatste... Dat heeft weinig met de media te maken
Het punt van Luca = Denk jij dat Ferrari beter van hem had verwacht?
Calm down, please!
  zondag 6 september 2009 @ 20:30:38 #85
65960 sanger
pi_72497507
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee, volgens mij waren ze redelijk helder dat dit een bedankje was voor de bewezen diensten.
pi_72498145
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, volgens mij waren ze redelijk helder dat dit een bedankje was voor de bewezen diensten.
Dus van Schumacher hadden ze volgens jou veel meer verwacht?
Calm down, please!
  zondag 6 september 2009 @ 20:58:04 #87
65960 sanger
pi_72498600
Ja dat denk ik wel
pi_72498822
quote:
Op zondag 6 september 2009 20:58 schreef sanger het volgende:
Ja dat denk ik wel
En als 'ie niet had gepresteerd hadden ze 'm dus ook na 3 races vervangen?
Calm down, please!
pi_72507707
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:36 schreef Trystar het volgende:

Ik kan mijn kinderen altijd zeggen dat ik twee races voor Ferrari heb gereden.

Moet hij alleen niet de uitslag erbij vermelden.
  maandag 7 september 2009 @ 03:13:53 #90
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72510198
quote:
Op zondag 6 september 2009 17:22 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel. Ferrari had niet verwacht dat Badoer stijf laatste zou rijden

Over die simulator:

Je hebt 2 verschillende simulatoren natuurlijk. Je hebt er eentje voor de coureurs en je hebt er (denk ik) een aantal om de settings van de auto te testen. De eerste zal niet heel veel meer zijn dan de huidige sims op de PC/Consoles, maar die tweede is van een hele andere orde natuurlijk. Die hoeft ook niet realtime te draaien en kunnen ze dus veel meer berekeningen op los laten. Althans, als ik een F1 team zou ik het zo doen
  maandag 7 september 2009 @ 07:56:41 #91
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_72510727
Montoya leerde de banen in het verleden gewoon op de Playstation. Gewoon om te weten hoe hard je ongeveer links- of rechtsaf moet.
pi_72511503
quote:
Op maandag 7 september 2009 03:13 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja dat denk ik wel. Ferrari had niet verwacht dat Badoer stijf laatste zou rijden

Over die simulator:

Je hebt 2 verschillende simulatoren natuurlijk. Je hebt er eentje voor de coureurs en je hebt er (denk ik) een aantal om de settings van de auto te testen. De eerste zal niet heel veel meer zijn dan de huidige sims op de PC/Consoles, maar die tweede is van een hele andere orde natuurlijk. Die hoeft ook niet realtime te draaien en kunnen ze dus veel meer berekeningen op los laten. Althans, als ik een F1 team zou ik het zo doen
http://www.motorsport-tot(...)_super_07061620.html
quote:
Doch hinter den Kulissen wurde der 22-Jährige wohl tatsächlich so gut vorbereitet wie kein Rennfahrer vor ihm. Teamchef Ron Dennis ließ ihn das Reglement büffeln, er sollte "jede Schraube und jede Mutter" seines Autos kennen, wie es der Brite ausdrückte. Und der junge Rennfahrer sollte verstehen, was sein Auto in jeder Situation macht.
quote:
"Gegenüber dem McLaren-Simulator ist der von Renault eine 'Play Station'", so Ex-Renault-Pilot Fernando Alonso gegenüber der 'Sportbild'.
quote:
Der Simulator gilt als das derzeitige Nonplusultra. Mit ihm lässt sich nicht nur virtuell das Setup des Autos verändern - was sich natürlich realistisch auf das Fahrverhalten auswirkt -, sondern es soll sogar möglich sein, verschiedene Teile auszuprobieren. Somit lernte Hamilton nicht nur die Rennstrecken, sondern er konnte auch ganz ohne Risiko mit verschiedenen Setup-Einstellungen experimentieren und sein Auto sogar im Regen testen
Calm down, please!
  maandag 7 september 2009 @ 09:24:20 #93
34586 kepler
No bounce, no play
pi_72511674
Cool
pi_72518708
Even hier mijn verbazing neerzetten over het feit dat Der Ralf nog een gegadigde was voor de lege Force India stoel. Inmiddels is bekend dat Liuzzi deze gaat bezetelen
Geen bron, tis wat lastig copyen en pasten vanaf een mobiele telefoon
  maandag 7 september 2009 @ 15:52:55 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_72520771
quote:
Op maandag 7 september 2009 14:35 schreef LeXX het volgende:
Even hier mijn verbazing neerzetten over het feit dat Der Ralf nog een gegadigde was voor de lege Force India stoel. Inmiddels is bekend dat Liuzzi deze gaat bezetelen
Geen bron, tis wat lastig copyen en pasten vanaf een mobiele telefoon
Schumacher wordt gewoon overal genoemd ter vervanging van coureurs
N/A
pi_72521509
Montoya, Doornbos, Villeneuve en Rossi heb ik ook al voorbij zien komen in de molen
Calm down, please!
  maandag 7 september 2009 @ 16:46:22 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_72522367
Mercedes set to buy into Brawn GP

By Jonathan Noble Monday, September 7th 2009, 08:03 GMT
quote:
Brawn GP's Formula 1 future is poised for a major boost, with Mercedes-Benz close to a deal to take equity in the team.

With the world championship leaders already having secured sponsorship funding for the next few years, as revealed by AUTOSPORT last month, the team's outlook now looks even better following discussions with the German car manufacturer.

Reports first emerged about the plans this morning in The Daily Telegraph, and sources have confirmed to AUTOSPORT that talks are at an advanced stage for the car company to take a shareholding in the team.

It comes on the back of Mercedes-Benz's increased profile as a customer engine supplier over the past season - with the team set to provide power-units to McLaren, Force India, Brawn and, perhaps, Red Bull Racing in 2010.

The move is not, however, an attempt by Mercedes-Benz to move away from its long-standing commitment to partner McLaren - and it is instead believed to be part of the car manufacturer's attempt to increase its presence in F1.

A McLaren spokesman told AUTOSPORT that the team had no qualms about Mercedes-Benz's plans for expanding its involvement with its rivals in the sport.

"Mercedes-Benz's engine supply contract with McLaren is a very long-standing one - it's in its 15th consecutive year, in fact - and it will continue to run for many years to come," said the spokesman.

"However, we're supportive of our partner's plans regarding engine supply of other teams in Formula 1, and we were delighted earlier this year that a Mercedes-Benz engine supply deal was able to be done with Brawn, thereby saving that team from likely extinction.

"Force India, too, has blossomed as a result of its engine supply/engineering consultancy collaboration with Mercedes-Benz and McLaren - as Giancarlo Fisichella's impressive second place in the recent Belgian Grand Prix showed all too clearly.

"Both McLaren and Mercedes-Benz remain extremely satisfied with our Formula 1 collaboration, which has netted three drivers' world championships and one constructors' world championship as well as dozens of grand prix victories.

"As ever, we'll be aiming to add to that win tally together at this weekend's Italian Grand Prix - although we never under-estimate our opposition and the competition will undoubtedly be tough."

Mercedes-Benz itself denied that the plan was for a full-blown buyout of Brawn, but did not rule out an equity-type deal.

"It's our policy not to comment on rumours and we want to point out that we have longstanding contracts with McLaren," a spokesperson for the company told The Daily Telegraph.

Mercedes-Benz is poised to confirm its engine plans for 2010 at the Italian Grand Prix, although there is fresh uncertainty now surrounding whether or not Red Bull Racing will make the switch from Renault to Mercedes-Benz.

Although the deal had appeared to be all but done in recent weeks, sources suggest that the contract has not yet been signed - and it is not impossible that the team could actually stick with its current partner for another year.

Williams is looking at changing its engine supply deal for next year, having asked Toyota to be released from its contract, and had been expected to switch to Renault. However, there remains a chance the Grove-based outfit could be in the running for a Mercedes-Benz deal if Red Bull Racing opts not to take it.
autosport.com
pi_72522696
Erg slilmme zet van Mercedes!

Waar andere fabrikanten afhaken of op de tocht staan maakt Mercedes volop gebruik van de reclame-mogelijkheden die F1 nog biedt.

Dat wordt Cosworth vs Ferrari vs Mercedes vs Renault vs Toyota volgend jaar
Calm down, please!
pi_72522798
quote:
Renault herintroduceert KERS op Monza
07 september 2009

Het team van Renault zal tijdens de Italiaanse Grand Prix weer gebruik maken van het Kinetic Energy Recovery System (KERS). Zo heeft hoofdingenieur Pat Symonds bevestigd. De Franse renstal reed in Maleisië voor het laatst met het systeem, dat de coureurs tijdelijk wat extra vermogen kan geven bij het accelereren.

Over de redenen om de KERS weer in de auto te monteren, zei Symonds: "Ten eerste zorgt het rijden met KERS voor een snellere rondetijd op het circuit van Monza. We denken dat het systeem ongeveer een kwart seconde tijdwinst kan opleveren. In de kwalificatie misschien nog wel meer. Ten tweede zorgt KERS voor een voordeel bij de start, aangezien het in Monza een flink eind is van de grid naar de eerste bocht."
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_72522889
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:59 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]
Ik vind Williams echt de grote verliezer in deze...

Pracht van een mechanisch systeem en er gewoon niet gebruik van maken.
Calm down, please!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')