abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 16:10:05 #101
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76969718
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vele toeslagen gelden ook voor mensen die werken.
Is mij niet en vele andere werkenden niet bekend.
En zoals hierboven aangegeven: als ze/de overheid eens normaal gingen doen, dan zijn al die toeslagen niet nodig.

Blijft staan dat het verschil tussen een uitkering omdat je niet wilt werken en het inkomen uit werk stukken groter moet worden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76970043
Waarom staat voor de staat bezuinigen synoniem aan lastenverzwaring voor de samenleving?

Als je voor de grap eens gaat uitrekenen wat je al betaalt aan de staat (belasting op inkomen, BTW, BPM, successierecht, energiebelasting, benzinebelasting, OZB, gemeentelijke belastingen (die elk jaar met 10% omhoog gaan)) dan denk ik dat je aan een percentage komt van >80%. Weer nieuwe belastingen, CO2 taxen, op een gegeven moment draag je gewoon 90% van je inkomen af aan de staat.

Het probleem is niet dat we zo weinig verdienen, het probleem is dat we teveel uitgeven aan bureaucratisch geneuzel en het gehele systeem dat we in Nederland hebben gewoon niet meer te betalen wordt.

En Klopkoek, bankentax? Denk jij dat de klanten van de banken daar niets van zullen merken? Alle bedrijven die meer aan de staat moeten betalen zullen dat 1 op 1 doorberekenen aan de consument. Zelfs de gemeentes doen dat (kijk maar naar het rekeningrijden verhaal).
pi_76973559
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:58 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Even een crosspost
Ik heb even wat uitgerekend en ben eerlijk gezegd best geschrokken.
[..]

Ik hoop echt dat ik hier de plank flink mis sla [eerste correctie is al binnen] want ik ken werkenden die het met minder moeten en kunnen doen.
Ik ben zeker niet tegen een sociaal vangnet maar als dit klopt dan snap ik wel waarom werken voor hen niet loont.
Wat houden die toeslagen van de belasting in? Want dat is wel een heel groot bedrag bovenop de uitkering zelf.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_76973924
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:26 schreef mane het volgende:

[..]

Wat houden die toeslagen van de belasting in? Want dat is wel een heel groot bedrag bovenop de uitkering zelf.
Huurtoeslag (berekend met een huur van 465), zorgtoeslag en kindgebonden budget.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  maandag 18 januari 2010 @ 17:37:49 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76974088
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:10 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Is mij niet en vele andere werkenden niet bekend.
En zoals hierboven aangegeven: als ze/de overheid eens normaal gingen doen, dan zijn al die toeslagen niet nodig.

Blijft staan dat het verschil tussen een uitkering omdat je niet wilt werken en het inkomen uit werk stukken groter moet worden.
Nee, dat blijft helemaal niet staan want ik heb hier al beargumenteerd dat dit verschil al een aantal keren bewust is groter gemaakt. Tegelijkertijd is ook al een aantal keren het minimumloon verlaagd of bevroren zodat werkgevers mensen willen aannemen.

Jullie vies rechts receptje is al honderden keren geprobeerd en dat faalt gewoon.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 17:39:29 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76974166
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:34 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Huurtoeslag (berekend met een huur van 465), zorgtoeslag en kindgebonden budget.
Kunnen ook werkenden ontvangen. Allemaal.

Zorgtoeslag is een grote farce trouwens. Vroeger hadden we dat niet eens. Toen zat de solidariteit ergens anders en nu hebben we een inkomensafhankelijke zorgtoeslag.... bedacht door Hoogervorst.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 17:46:00 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76974420
De berekeningen van prutzenberg kloppen sowieso niet trouwens omdat mensen die werken nog allemaal heffingskortingen en subsidies krijgen van de belastingen.... en dat verteld hij er weer niet bij
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76975382
Als het inderdaad zo is dat een gezin in de bijstand, met de toeslagen erbij, netto 1900 euro in de maand heeft dan is dat veel. Ook al hebben werkenden mensen ook recht, niet allemaal trouwens!, op heffingen en toeslagen; er zijn veel werkenden die echt niet op 1900 netto per maand uitkomen.
pi_76975426
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:46 schreef Klopkoek het volgende:
De berekeningen van prutzenberg kloppen sowieso niet trouwens omdat mensen die werken nog allemaal heffingskortingen en subsidies krijgen van de belastingen.... en dat verteld hij er weer niet bij
Die heffingskortingen zijn volgens mij al doorberekend in je netto salaris. En netto houden veel mensen toch echt niet 1900 euro over, zoals ik al schreef.
pi_76975644
35 miljard bezuinigen? waarom? de bankleningen hebben de overheid (ons geld dus!) toch geen geld gekost volgens bos... waar komt dat absurde bedrag dan ineens vandaan
  maandag 18 januari 2010 @ 18:33:27 #111
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76976470
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef fokyou2010 het volgende:
35 miljard bezuinigen? waarom? de bankleningen hebben de overheid (ons geld dus!) toch geen geld gekost volgens bos... waar komt dat absurde bedrag dan ineens vandaan
fors minder inkomsten he, Nauwelijks vennootschapsbelasting en minder BTW en veel meer uitgaven, niet alleen door de credietcrisis, maar door een behoefte aan AOW inleg en AWBZ en oorlog Afghanistan en de EU enz enz

Momenteel is er dit jaar 50 miljard minder inkomsten dan uitgaven, dat moet terug naar 15 miljard tekort, de afgesproken 3% van het BNP
  maandag 18 januari 2010 @ 18:38:10 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76976727
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:09 schreef mane het volgende:

[..]

Die heffingskortingen zijn volgens mij al doorberekend in je netto salaris. En netto houden veel mensen toch echt niet 1900 euro over, zoals ik al schreef.
Alsof ik het fenomeen van werkende armen toe juich
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76977065
Wellicht is het bewust beleid van ons christelijke kabinet om in woord wel te belijden dat de arbeidsparticipatie in het algemeen en die van vrouwen in het bijzonder omhoog moet, maar in de praktijk het zo te regelen dat met name mensen met kinderen er weinig op vooruitgaan als ze gaan werken.

(Ik geloof dit eigenlijk zelf niet eens. Volgens mij is er maar heel weinig bewust beleid uberhaupt )
  maandag 18 januari 2010 @ 18:59:10 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76977755
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:44 schreef ShadyLane het volgende:
Wellicht is het bewust beleid van ons christelijke kabinet om in woord wel te belijden dat de arbeidsparticipatie in het algemeen en die van vrouwen in het bijzonder omhoog moet, maar in de praktijk het zo te regelen dat met name mensen met kinderen er weinig op vooruitgaan als ze gaan werken.

(Ik geloof dit eigenlijk zelf niet eens. Volgens mij is er maar heel weinig bewust beleid uberhaupt )
Er zit een logica achter. Namelijk dat je kinderen niet de dupe laat worden van armoede. Iets wat al veel te veel gebeurt. 400000 kinderen groeien in armoede op, in dit land.

Sowieso is het voor modale inkomens sowieso een probleem dat met zijn tweeën full time gaan werken vaak niet lonend is. Dat heeft niet eens heel veel te maken met de bijstand.

Hoe meer mensen verdienen, hoe lonender het wordt op met zijn tweeen te gaan werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76977930
Als men kinderen werkelijk niet de dupe zou willen laten worden van de financiele sores van hun ouders zou er wel een regeling zijn waarbij eerst huur en andere eerste levensbehoeften van de uitkering worden ingehouden voordat de rest vergokt kan worden.
pi_76978026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:33 schreef Deprater het volgende:

[..]

fors minder inkomsten he, Nauwelijks vennootschapsbelasting en minder BTW en veel meer uitgaven, niet alleen door de credietcrisis, maar door een behoefte aan AOW inleg en AWBZ en oorlog Afghanistan en de EU enz enz

Momenteel is er dit jaar 50 miljard minder inkomsten dan uitgaven, dat moet terug naar 15 miljard tekort, de afgesproken 3% van het BNP
ok deze overheid moet het goede voorbeeld maar eens geven; loonbevriezing voor ambtenaren, ministers een kleinere auto (vroeger was een scorpio ook genoeg), en uitdunning van het aantal ambtenaren, met name die beleidsmatig werk doen. minder regels, minder onzin.

en meer referenda over hoe en wat voor de komende jaren. als we nu nog 5 jaar wachten met drastische maatregelen dan is er een hele bups met pensioen. maatregelen, en rap wat!
pi_76978071
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:02 schreef ShadyLane het volgende:
Als men kinderen werkelijk niet de dupe zou willen laten worden van de financiele sores van hun ouders zou er wel een regeling zijn waarbij eerst huur en andere eerste levensbehoeften van de uitkering worden ingehouden voordat de rest vergokt kan worden.
Ik ben eens op bezoek geweest bij mensen die wel een flatscreen, computer en playstation hadden maar geen bed voor hun kinderen.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:43:33 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76980117
Ja en ik ben ook op bezoek geweest bij stinkend rijke ouders die niet omkeken naar dat kutkind van hen maar waar dat kutkind uiteindelijk toch nog goed terecht is gekomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 19:47:58 #119
188877 Stupendous76
pi_76980343
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, dat blijft helemaal niet staan want ik heb hier al beargumenteerd dat dit verschil al een aantal keren bewust is groter gemaakt. Tegelijkertijd is ook al een aantal keren het minimumloon verlaagd of bevroren zodat werkgevers mensen willen aannemen.
Dan is het nog niet groot genoeg. Mensen die niet kunnen werken (om wat voor geldige reden dan ook) mogen van mij gerust een uitkering krijgen. Mensen die niet willen werken ook, maar echt op het absolute minimum. Dan gaan ze vanzelf wel werken.
quote:
Jullie vies rechts receptje is al honderden keren geprobeerd en dat faalt gewoon.
Vies rechts? Dat is gewoon realistisch en eerlijk. Maar misschien is dat te moeilijk voor je?
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 19:48:35 #120
240240 Howl
Find me in the future
pi_76980387
Als het beter gaat met de economie, komt er ook meer geld binnen. En dan wordt die 35 miljoen ook minder. Maar ik vraag me af of het wel snel beter zal gaan.

Vandaag was er een rapport van de Raad voor de Maatschappelijke Ontwikkeling. Daarin staat wat veel mensen al lang roepen. De overheid heeft een gat in zijn hand. Als er dan bezuinigd moet worden, worden de zwakste groepen "aangepakt." En daarbij wordt vaak zoveel bureaucratie ingevoerd dat het uiteindelijk meer geld kost.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:51:11 #121
188877 Stupendous76
pi_76980536
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er zit een logica achter. Namelijk dat je kinderen niet de dupe laat worden van armoede. Iets wat al veel te veel gebeurt. 400000 kinderen groeien in armoede op, in dit land.

Sowieso is het voor modale inkomens sowieso een probleem dat met zijn tweeën full time gaan werken vaak niet lonend is. Dat heeft niet eens heel veel te maken met de bijstand.

Hoe meer mensen verdienen, hoe lonender het wordt op met zijn tweeen te gaan werken.
Misschien laat je een groepje kinderen dan niet de dupe worden (wat heel lovend is), een enorm veel grotere groep werkenden naai je enorm. Lekker sociaal...
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 19:53:40 #122
188877 Stupendous76
pi_76980648
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:04 schreef fokyou2010 het volgende:

[..]

ok deze overheid moet het goede voorbeeld maar eens geven; loonbevriezing voor ambtenaren, ministers een kleinere auto (vroeger was een scorpio ook genoeg), en uitdunning van het aantal ambtenaren, met name die beleidsmatig werk doen. minder regels, minder onzin.

en meer referenda over hoe en wat voor de komende jaren. als we nu nog 5 jaar wachten met drastische maatregelen dan is er een hele bups met pensioen. maatregelen, en rap wat!
Als de rijksoverheid gaat bezuinigen, dan doet zij dat op alles behalve de rijksoverheid. Dus gemeenten, provincies, politie, defensie, onderwijs, etc., die krijgen allemaal minder geld.
Ook wel grappig is dat veel taken worden 'gedelegeerd' naar lagere overheden met 90% (of minder) van het benodigde budget. Dat heet bezuinigen, maar zadelt die lagere overheden met een enorm groot probleem op want die hebben opeens forse tekorten. En ondertussen is er extra controle van de rijksoverheid (met dus extra ambtenaren) nodig om die lagere overheden te controleren.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 20:00:28 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76980979
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:47 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan is het nog niet groot genoeg. Mensen die niet kunnen werken (om wat voor geldige reden dan ook) mogen van mij gerust een uitkering krijgen. Mensen die niet willen werken ook, maar echt op het absolute minimum. Dan gaan ze vanzelf wel werken.
[..]

Vies rechts? Dat is gewoon realistisch en eerlijk. Maar misschien is dat te moeilijk voor je?
Lekker makkelijk. Elke vergroting van dat verschil zou mensen over de streep moeten trekken. Maar dat gebeurt niet. Het aantal mensen in de bijstand is nog steeds even hoog als in de jaren 80 toen er grote crisis was. Het is nooit meer zo laag geworden als begin jaren 80 of in de jaren 70 toen de bijstand nog veel rianter was.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 20:07:49 #124
188877 Stupendous76
pi_76981352
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. Elke vergroting van dat verschil zou mensen over de streep moeten trekken. Maar dat gebeurt niet. Het aantal mensen in de bijstand is nog steeds even hoog als in de jaren 80 toen er grote crisis was. Het is nooit meer zo laag geworden als begin jaren 80 of in de jaren 70 toen de bijstand nog veel rianter was.
Dan moet er meer moeite worden gedaan: het verschil groter maken, werkplicht voor als je niet wilt werken, effectievere begeleiding, etc.
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 20:11:39 #125
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76981531
quote:

[..]

Feit is gewoon dat mensen die niet kunnen of willen werken rond een bestaansminimum moeten zien rond te komen. Hoe hard het je ook in de oren klinkt; de overheid is er niet om inkomens voor burger te regelen. Gelukkig neemt dat steeds meer, de verzorgingsstaat loopt op een einde.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:23:39 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76982220
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Feit is gewoon dat mensen die niet kunnen of willen werken rond een bestaansminimum moeten zien rond te komen. Hoe hard het je ook in de oren klinkt; de overheid is er niet om inkomens voor burger te regelen. Gelukkig neemt dat steeds meer, de verzorgingsstaat loopt op een einde.
walgelijk. het genoegen ook waarmee je dat uit spreekt
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 20:25:53 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76982348
Het valt me ook op dat jij en steeds meer andere VVD'ers doodleuk zeggen dat zelfs mensen die echt niet kunnen werken gewoon maar de tyfus kunnen krijgen en al blij mogen zijn dat ze water en brood krijgen.... zo diep zijn we tegenwoordig al in dit land afgezakt.

Eerst was het nog van 'mensen die echt niet kunnen ontzien we' (wat niet gebeurde in de praktijk). nu zegt men dat gewoon openlijk. ik haat jullie. echt waar
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 20:43:19 #128
240240 Howl
Find me in the future
pi_76983350
De politiek legt de verantwoordelijkheid voor niet werken steeds meer bij de werkloze. En dat terwijl de werkgevers bijna een carte blanche krijgen. Er is niemand die ze tegenhoudt als ze geen ouderen, langdurig werklozen of gedeeltelijk arbeidsongeschikten aannemen. En de overheid zorgt er voor dat er nooit krapte ontstaat op de arbeidsmarkt. Dat doet ze door zoveel immigratie en gastarbeid uit landen als Turkije, Marokko en tegenwoordig Polen toe te staan. In feite kiest de overheid er zelf voor dat er zoveel mensen buitenspel staan. Maar ondertussen wordt wel gezegd dat die mensen "niet willen".
  maandag 18 januari 2010 @ 20:51:50 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76983793
Werkloosheid wordt dan ook meer geaccepteerd dan voorheen bij liberale economen. De NAIRU heet dat. Keynesianen wilden werkloosheid helemaal uitroeien is het verwijt. Hoewel dan werkloosheid wordt geaccepteerd en als noodzakelijk wordt gezien voor een gezonde economie is tegelijkertijd de heersende opvatting rond dezelfde personen ook dat er geen of zeer lage uitkeringen horen te zijn met een werkplicht (workfare heet dat).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76984255
quote:

[..]

Dat komt omdat veel gemeenten de gaten hebben opgevuld.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:08:27 #131
188877 Stupendous76
pi_76984627
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:25 schreef Klopkoek het volgende:
Het valt me ook op dat jij en steeds meer andere VVD'ers doodleuk zeggen dat zelfs mensen die echt niet kunnen werken gewoon maar de tyfus kunnen krijgen en al blij mogen zijn dat ze water en brood krijgen.... zo diep zijn we tegenwoordig al in dit land afgezakt.
Vertel eens, welke andere(?) VVD'ers?
quote:
Eerst was het nog van 'mensen die echt niet kunnen ontzien we' (wat niet gebeurde in de praktijk). nu zegt men dat gewoon openlijk. ik haat jullie. echt waar
Zo? Op basis van de mening van een ander? Hoe kan dat nu rijmen met-iedereen-is-gelijk?
(Wat overigens niet waar is, mensen zijn gelijkwaardig, maar geen mens is gelijk aan een ander.)

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 18-01-2010 21:15:34 ]
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 21:10:30 #132
188877 Stupendous76
pi_76984731
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:43 schreef Howl het volgende:
De politiek legt de verantwoordelijkheid voor niet werken steeds meer bij de werkloze. En dat terwijl de werkgevers bijna een carte blanche krijgen. Er is niemand die ze tegenhoudt als ze geen ouderen, langdurig werklozen of gedeeltelijk arbeidsongeschikten aannemen. En de overheid zorgt er voor dat er nooit krapte ontstaat op de arbeidsmarkt. Dat doet ze door zoveel immigratie en gastarbeid uit landen als Turkije, Marokko en tegenwoordig Polen toe te staan. In feite kiest de overheid er zelf voor dat er zoveel mensen buitenspel staan. Maar ondertussen wordt wel gezegd dat die mensen "niet willen".
Wil je soms zeggen dat de overheid/de politiek hier debet aan is? Maar, dat kan toch helemaal niet?
Repent, Pray, Forgive
  maandag 18 januari 2010 @ 21:14:15 #133
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76984936
quote:
Je hebt natuurlijk bronnen die deze beweringen onderbouwen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76985073
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:51 schreef Klopkoek het volgende:
Werkloosheid wordt dan ook meer geaccepteerd dan voorheen bij liberale economen. De NAIRU heet dat. Keynesianen wilden werkloosheid helemaal uitroeien is het verwijt. Hoewel dan werkloosheid wordt geaccepteerd en als noodzakelijk wordt gezien voor een gezonde economie is tegelijkertijd de heersende opvatting rond dezelfde personen ook dat er geen of zeer lage uitkeringen horen te zijn met een werkplicht (workfare heet dat).
Precies. Frictie werkloosheid zo ongeveer als eis voor werkgevers (want dan eisen sollicitanten minder loon etc.) en tegelijkertijd de pechvolgels op zwater en brood willen zetten.

Brrr.
pi_76985138
quote:

Het klimaat wordt harder en harder. Zo hard als de VS. En mischien nog wel erger dan dat.

En individualisme is totaal doorgeslagen tot een grenzeloos egoisme.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:23:02 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_76985381
quote:

Anders scheer je even niet iedereen over één kam.

Leer er mee te leven dat de huidige tendens is dat de samenleving steeds harder wordt. Wat mij betreft wordt de verzorgingsstaat ook afgebouwd. De harde werkers van dit land worden uitgekleed (lees, minimaal 75% belasting betalen), zodat de lagere klasse ruim kan leven door alle subsidies, bijstand, toeslagen, etc. die hier zijn ook gewoon flatscreens, Nintendo Wii's en/of Playstations kunnen kopen. Dat er voor arbeidsongeschikten en chronisch zieken gewoon goede voorzieningen moeten blijven staat als een paal boven water. Echter is het nergens voor nodig dat de rijken ook de luie mensen van onze samenleving moeten steunen.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:24:57 #137
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76985502
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:01 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Dat komt omdat veel gemeenten de gaten hebben opgevuld.
Waar het een verlaging van de bijstand betekende deden ze dat gedeeltelijk ja. Wat voor soort gaten bedoel je precies en hoe werd dat opgevuld volgens jou?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76985550
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:43 schreef Howl het volgende:
Leg de verantwoordelijkheid inderdaad maar bij de werkgevers. Het merendeel van de werkgevers in Nederland zijn werkgevers van kleine bedrijven met misschien een paar werknemers. Die hebben het echt al ontzettend zwaar en kiezen voor hun eigen portemonnee bij bepaalde beslissingen over wie aan te nemen. Leef je echt in zo'n wereld waarin je denkt dat een werkgever van 3 man eventjes een gedeeltelijk arbeidsongeschikte aanneemt of iemand die veel te duur is (ouderen)? Dat kost ze gewoon teveel tijd en geld, dus doen ze dat niet. Begrijpelijk toch?

Maarja, zal me niks verbazen als de overheid zoiets toch weer gaat bestraffen, aangezien ze daar totaal buiten de werkelijkheid staan. Bijvoorbeeld dat zware beroepen een andere taak binnen een bedrijf krijgen als ze xx jaar buiten gewerkt hebben. Net alsof een kleine zaak met 10 stratenmakers ook 10 kantoorplaatsen heeft. Hoe verzinnen ze het. En helemaal de definitie van "zwaar" beroep. Ik had pas ook iets gelezen dat leraren vinden dat ze hieronder moeten vallen.... het hek is van de dam.
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 21:26:56 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76985629
quote:

Och, tegenwoordig zijn TV en internet al mensenrechten geworden. Zo dramatisch is het niet.
Carpe Libertatem
  maandag 18 januari 2010 @ 21:27:40 #140
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76985673
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Anders scheer je even niet iedereen over één kam.

Leer er mee te leven dat de huidige tendens is dat de samenleving steeds harder wordt. Wat mij betreft wordt de verzorgingsstaat ook afgebouwd. De harde werkers van dit land worden uitgekleed (lees, minimaal 75% belasting betalen), zodat de lagere klasse ruim kan leven door alle subsidies, bijstand, toeslagen, etc. die hier zijn ook gewoon flatscreens, Nintendo Wii's en/of Playstations kunnen kopen. Dat er voor arbeidsongeschikten en chronisch zieken gewoon goede voorzieningen moeten blijven staat als een paal boven water. Echter is het nergens voor nodig dat de rijken ook de luie mensen van onze samenleving moeten steunen.

Waar haal je vandaan dat de lastendruk steeds stijgt?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 21:28:15 #141
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76985705
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Och, tegenwoordig zijn TV en internet al mensenrechten geworden. Zo dramatisch is het niet.
En terecht, anders zijn die lui al helemaal compleet machteloos. Dan sluit je ze al helemaal compleet buiten
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 21:29:11 #142
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76985761
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:25 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Leg de verantwoordelijkheid inderdaad maar bij de werkgevers. Het merendeel van de werkgevers in Nederland zijn werkgevers van kleine bedrijven met misschien een paar werknemers. Die hebben het echt al ontzettend zwaar en kiezen voor hun eigen portemonnee bij bepaalde beslissingen over wie aan te nemen. Leef je echt in zo'n wereld waarin je denkt dat een werkgever van 3 man eventjes een gedeeltelijk arbeidsongeschikte aanneemt of iemand die veel te duur is (ouderen)? Dat kost ze gewoon teveel tijd en geld, dus doen ze dat niet. Begrijpelijk toch?

Maarja, zal me niks verbazen als de overheid zoiets toch weer gaat bestraffen, aangezien ze daar totaal buiten de werkelijkheid staan. Bijvoorbeeld dat zware beroepen een andere taak binnen een bedrijf krijgen als ze xx jaar buiten gewerkt hebben. Net alsof een kleine zaak met 10 stratenmakers ook 10 kantoorplaatsen heeft. Hoe verzinnen ze het. En helemaal de definitie van "zwaar" beroep. Ik had pas ook iets gelezen dat leraren vinden dat ze hieronder moeten vallen.... het hek is van de dam.
Het is inderdaad een ondoordachte oplossing maar het idee is wel goed: dat werknemers niet helemaal als een oude versleten auto worden opgebruikt tot op het moment dat ze rucksichtlos gedumpt worden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 21:33:26 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76986001
@Klopkoek.

Kun je al je stemmingsmakend geblaat ook onderbouwen met bronnen?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76986315
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Betaal jij geen belasting of zo?
  maandag 18 januari 2010 @ 21:42:20 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76986553
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar het een verlaging van de bijstand betekende deden ze dat gedeeltelijk ja. Wat voor soort gaten bedoel je precies en hoe werd dat opgevuld volgens jou?
Tekorten in de gemeentelijke begrotingen me dunkt. Kijk even naar de OZB, rioolbelasting, waterschapsongein, afvalbende. Het gaat maar door.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76986780
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is inderdaad een ondoordachte oplossing maar het idee is wel goed: dat werknemers niet helemaal als een oude versleten auto worden opgebruikt tot op het moment dat ze rucksichtlos gedumpt worden.
Daar ben ik het absoluut mee eens, maar daar hebben we de arbo voor, al tig jaar. Je mag al super lang geen >25kg meer tillen, stratenmakers moeten bij >m² een legmachine gebruiken etc. Er wordt dus al veel aan gedaan. Ja het is een zwaar beroep, maar je kiest er toch echt ZELF voor, en als je goed op je lijf let dan ben je echt niet kapot op je 40e.

Met deze zweverige definitie van "zwaar" werk roept de overheid alleen maar onduidelijkheid in het leven. Want wat is zwaar? Psychisch? Lichamelijk?
  maandag 18 januari 2010 @ 21:50:09 #147
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76987014
arbo regels zijn al meerdere malen versoepeld en er wordt maar matigjes op gecontroleerd. Dat 'je kiest er zelf voor' is ook maar een matig argument. Ons huidige maatschappij is nu eenmaal zo ongericht dat je nog steeds denkers en doeners hebt. Doeners hebben de keuze uit andere doen-beroepen als ze willen maar daar verslijten ze dus ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 21:53:43 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76987220
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
CBS / Eigen ervaring? Merk je zelf niet dat je voor iedere Euro steeds minder kunt doen en dat je netto loon daald als je er niet bij krijgt?

Of eet je misschien uit de staatsruif en krijg je bovenstaande minder mee?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 18 januari 2010 @ 21:54:28 #149
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76987260
ik ben het trouwens met je eens dat het gebakelei over 'zware beroepen' erg onzalig is. zowel de VVD als SP, twee uitersten, zien dit niet zitten. maar er zijn wel meer onzalige dingen ingevoerd, zoals de genoemde zorgtoeslag dus. Was de sp ook op tegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 21:55:44 #150
188877 Stupendous76
pi_76987352
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:50 schreef Klopkoek het volgende:
arbo regels zijn al meerdere malen versoepeld en er wordt maar matigjes op gecontroleerd. Dat 'je kiest er zelf voor' is ook maar een matig argument. Ons huidige maatschappij is nu eenmaal zo ongericht dat je nog steeds denkers en doeners hebt. Doeners hebben de keuze uit andere doen-beroepen als ze willen maar daar verslijten ze dus ook.
Misschien heb je het over een ander land want arboregels worden niet echt versoepeld hier?
Repent, Pray, Forgive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')