abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72385986
Edit 04/09/2009 16:50: het bedrijf heeft er gelukkig alles aan gedaan om het recht te zetten en lijkt erg veel moeite gedaan te hebben voor onze zaak en toch een betrouwbare site te zijn. Omdat ik hun naam niet ten onrechte door het slijk wil halen zet ik dit bovenaan de OP omdat deze pagina nogal hoog scoort bij veel zoektermen op Google. Ze hebben beloofd het complete bedrag terug te storten, waarmee het probleem opgelost zal zijn en het bedrijf het zeer netjes afgehandeld heeft. Tot het geld terug is laat ik de rest staan en mag het topic open blijven wat mij betreft. Ik zal het meteen plaatsen zodra alles rond is

Ik zit met een probleem. Ik werd net gebeld door mijn moeder en die kwam erachter dat er door diverse bestellingen op *****.nl ¤600,- is afgeschreven. Er is van alles besteld bij het bedrijfl, waar ze nooit op is geweest of iets besteld heeft. Ook niet 1 kado, dat weet ze 100% zeker.

Begin juli is ze een pinpas verloren en je hebt een op die site slechts een naam en rekeningnummer nodig om een dwingende incasso op je rekening te krijgen. Ze gaat morgen er proberen achter te komen waar deze dingen zijn afgeleverd en ze gaat ermee naar de bank en de politie. Weet iemand hoe je hierin staat of wat je hier nog tegen kunt doen? Zijn er mogelijkheden om je geld terug te krijgen? Zou ze geskimd kunnen zijn? Hopelijk kan iemand me hierin helpen.

Alvast bedankt!

[ Bericht 15% gewijzigd door Five_Horizons op 10-09-2009 12:32:24 ]
De prins met de witte baard.
pi_72386288
Heb je al gemaild naar het bedrijf?

[ Bericht 28% gewijzigd door Five_Horizons op 10-09-2009 12:42:52 ]
pi_72386475
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Heb je al gemaild naar het bedrijf?
Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 10-09-2009 12:43:08 ]
  Redactie Frontpage donderdag 3 september 2009 @ 00:23:42 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_72387372
Kun je de incasso nog terug laten boeken? Zij hebben nl. geen handtekening van de rekeninghouder.

Ik zie net dat in juli al is geweest. Da's te laat voor een storno.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72387689
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:23 schreef Innisdemon het volgende:
Kun je de incasso nog terug laten boeken? Zij hebben nl. geen handtekening van de rekeninghouder.

Ik zie net dat in juli al is geweest. Da's te laat voor een storno.
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72387941
Nee voor de duidelijkheid, de bestellingen zijn pas 31 augustus geplaatst, de pas is begin juli verloren. Het zou ook om een trieste actie kunnen gaan van een (vage) bekende. We hopen dat we er in ieder geval achter kunnen komen op welk adres ze besteld zijn, maar dat kan ook op allemaal verschillende adressen zijn. Morgen weet ik hopelijk meer, voorlopig is het even zweten en heel vervelend
  donderdag 3 september 2009 @ 03:11:35 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72389040
Wat valt er te zweten dan?
pi_72389060
Terugboeken!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72389079
Yep, als het inderdaad door hen geincasseerd is, zo snel mogelijk naar je bank en laten storneren die hap.
pi_72389092
quote:
Op donderdag 3 september 2009 03:46 schreef LuieDonder het volgende:
Yep, als het inderdaad door hen geincasseerd is, zo snel mogelijk naar je bank en laten storneren die hap.

Ooit van internet gehoord?
pi_72389169
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:51 schreef Grimmbeard het volgende:
Nee voor de duidelijkheid, de bestellingen zijn pas 31 augustus geplaatst, de pas is begin juli verloren. Het zou ook om een trieste actie kunnen gaan van een (vage) bekende. We hopen dat we er in ieder geval achter kunnen komen op welk adres ze besteld zijn, maar dat kan ook op allemaal verschillende adressen zijn. Morgen weet ik hopelijk meer, voorlopig is het even zweten en heel vervelend
Niet zo dramatisch doen. Gewoon de incasso laten storneren en gelijktijdig bij de bank een klacht deponeren over deze onterechte incasso. Dat is alles. Gebeurt duizenden mensen per jaar, is niets ernstigs.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72389171

[ Bericht 100% gewijzigd door SuperFucker op 03-09-2009 04:53:44 ]
pi_72389176
-

[ Bericht 89% gewijzigd door SuperFucker op 03-09-2009 07:44:21 ]
pi_72389393
Storneren zoals iedereen roept, niks aan de hand dus
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72389454
quote:
Op woensdag 2 september 2009 23:54 schreef Grimmbeard het volgende:

[..]

Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.
Er staat ook een telefoonnummer (0800) op de site.
pi_72392120
quote:
Op donderdag 3 september 2009 07:17 schreef rene90 het volgende:
Storneren zoals iedereen roept, niks aan de hand dus
Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_72392141
Waarom heb je die pas toen ook niet laten blokkeren?
  donderdag 3 september 2009 @ 10:36:35 #18
3542 Gia
User under construction
pi_72392272
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!
pi_72392329
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat niet om het misbruik van de pinpas.
Of je die pinpas nu blokkeert of niet, als je het rekeningnummer en de juiste naam die er opstaat invult bij een webshop via een eenmalige machtiging, dan wordt het gewoon afgeschreven.
En dat is wat er nu gebeurd is.
Een bankafschrift was ook genoeg geweest in dit geval.
pi_72392351
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_72392394
The styling. And the howl from its V6 engine. In a tunnel, at 4000rpm, it was more sonorous than any music.
It was like having your soul licked by angels.
pi_72392553
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef nectarientje het volgende:

[..]

Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..
Nou dan zou ik maar es beginnen die site te melden aan de politie/belastingdienst/het leger/de overheid/ je moeder
pi_72392572
Vanzelfsprekend is die pas toentertijd meteen geblokkeerd, maar je krijgt gewoon een nieuwe pas, geen nieuw rekeningnummer of nieuwe naam. En zoals ik al vertelde is dat alles wat je nodig hebt.

Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan het bedrijf zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website. Dat is nu juist het grote probleem

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 10-09-2009 12:43:44 ]
pi_72393368
quote:
[b]Op donderdag 3 september 2009 10:46
Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan Funkado zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website. Dat is nu juist het grote probleem
Ja, precies zoals ik ook al schreef. Hier een recent voorbeeld van onrechtmatige eenmalige incasso bij de Rabobank. Ook daar word je gewoon door de bank uitgelachen en mag je het zelf uitzoeken...
Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad!
pi_72393587
Ik kan eenmalige incasso's anders gewoon prima terug laten boeken. 1 werkdag later staan de centjes er weer op.
pi_72393730
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef Grimmbeard het volgende:

Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan het bedrijf zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website.
Laat je niet gek maken door die lui.

[ Bericht 1% gewijzigd door Five_Horizons op 10-09-2009 12:44:00 ]
  donderdag 3 september 2009 @ 11:47:51 #27
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_72394225
Wat een paupersite trouwens dat funkado. Echt van die artikelen voor Vinexbewoners.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_72394254
Incasso's die je niet kunt storneren zijn toch voorbehouden aan bepaalde instanties? Loterijen, goede doelen, etc?
pi_72397314
Ze claimen ook lid te zijn van thuiswinkel.org maar op die site zijn ze niet terug te vinden in het ledenbestand.
Life is too short not to have fun
  donderdag 3 september 2009 @ 15:29:59 #30
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72400668
Lid zijn van Thuiswinkel.org is sowieso een wassen neus.
pi_72401528
Al opgelost?
pi_72407525
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:30 schreef Psycho_dad het volgende:

[..]

Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Daarnaast draait het bij iedereen om winst te maken..

TS: gewoon storneren dus en wachten op een reactie. Lekker laten hangen verder, als er armoei mee komt ontvang je vanzelf een brief
pi_72408098
Ik begrijp het niet... Ik kan bij de sns bank alle afschrijvingen storneren. Tenzij ik het zelf over maak.
pi_72420482
De bank heeft het bedrag niet kunnen storneren in ieder geval, het was onmogelijk. Mijn moeder heeft inmiddels wel met Funkado gesproken, die zeer behulpzaam waren. Ze was daar een "bekende" op de afdeling omdat er zoveel besteld was op haar naam en ze wilden meteen volledige medewerking verlenen.

We hebben ook een naam, adres en e-mail gekregen van de persoon die alles vermoedelijk besteld heeft, waar in ieder geval alles naar toe is gestuurd. Het is een vrouw uit de omgeving hier, volgens die gegevens, zou dus goed iemand kunnen zijn die de pinpas heeft gevonden.

De dingen zijn afgelopen maand(en) al besteld maar omdat Funkado een probleem had met de automatische incasso is alles in 1x afgeboekt op 31-08-2009. Het is dus eigenlijk al een tijdje aan de gang. Het geld komt in ieder geval wel terug waarschijnlijk en er zal aangifte gedaan worden.
pi_72420875
quote:
Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:

[..]

Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.
pi_72420939
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:37 schreef Light het volgende:

[..]

Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)
pi_72420981
Wat zijn mensen toch sick in het treiteren van anderen
Idem zou ik die site benaderen en dat adres wel eens willen weten waar alles afgeleverd wordt..
pfffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72421146
Naar die vrouw toe gaan dan, en niet te zacht aanpakken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72421162
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:49 schreef bijdehand het volgende:
Naar die vrouw toe gaan dan, en niet te zacht aanpakken.
Flink prikken zo eentje!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72421559
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:50 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Flink prikken zo eentje!
Ja, met de degen.
Wss is ze 40+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72422487
quote:
Onzin, maandelijkse incasso's zijn wel degelijk te storneren. Mag ik weten welke exotische bank jij dan stage loopt, dta die er eigen regels op nahoudt?
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_72422502
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:40 schreef SuperFucker het volgende:
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)
Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.

Anders gezegd, de discussie ging ook over "automatische incasso's" (en niet over periodieke overschrijvingen, waar jij kennelijk nu op doelt).
.
pi_72422716
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.

Dat zie ik nergens staan.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Anders gezegd, de discussie ging ook over "automatische incasso's" (en niet over periodieke overschrijvingen, waar jij kennelijk nu op doelt).

"Afgeven van een machtiging via internet kan officieel alleen door deze uit te printen en vervolgens na ondertekening aan de incassant op te sturen."

http://www.veiligbankieren.nl/index.php?p=17163

Wanneer bedrijf X zonder officiële machtiging geld van je rekening haalt zonder dat ze bewijs hebben dat ze goederen bij je geleverd hebben kan je altijd je geld terugkrijgen via de bank.

[ Bericht 7% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 04:07:32 ]
pi_72422747
Waar Funkado zit weet ik niet, maar die vrouw woont hier bij ons in de buurt (randgemeente). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties volgden ofzo. Ik ga er morgen wel eens kijken om te zien wat daar woont

Het ging voor de duidelijkheid om steeds éénmalige incasso's die, blijkbaar, niet meer te storneren waren. Niet door mijn moeder via internetbankieren en ook niet door de bank zelf. Gelukkig toont Funkado zich behulpzaam, maar we wachten af. Ik laat wel weten hoe het afloopt
pi_72422790
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
(...). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties (...)
Je hoeft geen pas te hebben om iemand zijn rekeningnummer te hebben.
pi_72422794
¤600,- (flut)cadeaus bestellen met het risico gepakt te worden?
  vrijdag 4 september 2009 @ 05:28:46 #47
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_72422886
Huh, waarom zal de bank een niet-geautoriseerde bankhandeling niet ongedaan kunnen maken? M.a.w.: storneren
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_72422963
quote:
Het ging voor de duidelijkheid om steeds éénmalige incasso's die, blijkbaar, niet meer te storneren waren. Niet door mijn moeder via internetbankieren en ook niet door de bank zelf.
Onzin, want:
quote:
Op donderdag 3 september 2009 00:39 schreef r_one het volgende:
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.
.
pi_72422969
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 03:59 schreef SuperFucker het volgende:
Dat zie ik nergens staan.
Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.

En om helemaal spijkers op laag water te voorkomen: een maandelijkse incasso is een automatische incasso, andersom hoeft niet
.
pi_72423004
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:36 schreef r_one het volgende:

[..]

Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.

En om helemaal spijkers op laag water te voorkomen: een maandelijkse incasso is een automatische incasso, andersom hoeft niet
Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".

Ik laat mijn huur maandelijks incasseren, handmatig, zonder machtiging.
pi_72423108
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:53 schreef SuperFucker het volgende:

[..]

Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".

Ik laat mijn huur maandelijks incasseren, handmatig, zonder machtiging.
Hey, voor de edit stond er heul wat anders

Maar verklaar je eens nader, wat moet ik mij voorstellen bij "incasseren, handmatig, zonder machtiging"? Doel je daarmee niet gewoon op een ordinaire PO (zoals ik al eerder opperde)?
.
pi_72423206
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Hey, voor de edit stond er heul wat anders

Maar verklaar je eens nader, wat moet ik mij voorstellen bij "incasseren, handmatig, zonder machtiging"? Doel je daarmee niet gewoon op een ordinaire PO (zoals ik al eerder opperde)?
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.

Dat er maandelijks geld wordt geïncasseerd van mijn rekening d.m.v. het overboeken van een bepaald bedrag aan een bepaald bedrijf/stichting. Dit gaat niet automatisch.

<1100 websites gebruiken het woord "maandelijkse incasso"
>150.000 websites gebruiken het woord "automatische incasso"

Van Dale:

in·cas·so het, de; o en m -’s het innen van geld

maan·de·lijks bn, bw per maand, elke maand

au·to·ma·tisch bn, bw 1 werkend zonder ingrijpen vd mens: ~ wapen vuurwapen dat zichzelf na elk schot laadt 2 zonder na te denken; werktuiglijk
pi_72423215
ja, ik ben gek

nee, ik ben geen autist
pi_72423289
quote:

[..]

Daarnaast draait het bij iedereen om winst te maken..

TS: gewoon storneren dus en wachten op een reactie. Lekker laten hangen verder, als er armoei mee komt ontvang je vanzelf een brief
Bij wat voor een boerenbank loop jij stage zeg? Als ze je dit zeggen kun je beter meteen een andere stageplek zoeken als je eerlijk opgeleid wilt worden. Eenmalige incasso's zijn niet terug te boeken omdat ze normaliter voor een bepaalde aanschaf zijn. Als iedereen dit kon terugboeken zou d'r heel wat meer fraude op de wereld zijn, net als dat iedereen pin-transacties kan terugboeken.

Maar even on-topic:
TS, ik weet niet welke bank je zit, maar elke bank hoort een procedure te hebben om die incasso terug te boeken. Bij de ING bijvoorbeeld kun je dit telefonisch aangeven. De ING neemt contact op met de tegenpartij en verzoekt de machtiging te tonen, kunnen ze dit niet weerleggen dan wordt het bedrag teruggeboekt. Helaas gaan hier meestal weken overheen, maar gelukkig krijg je bij grote bedragen altijd eerst een voorschot.
pi_72423349
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 07:35 schreef SuperFucker het volgende:
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.
quote:
Dat er maandelijks geld wordt geïncasseerd van mijn rekening d.m.v. het overboeken van een bepaald bedrag aan een bepaald bedrijf/stichting. Dit gaat niet automatisch.

<1100 websites gebruiken het woord "maandelijkse incasso"
>150.000 websites gebruiken het woord "automatische incasso"

Van Dale:

maan·de·lijks bn, bw per maand, elke maand

au·to·ma·tisch bn, bw 1 werkend zonder ingrijpen vd mens: ~ wapen vuurwapen dat zichzelf na elk schot laadt 2 zonder na te denken; werktuiglijk
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?
Jij toch? >> Dan is het geen incasso

Optie 2: zij? >> Dan is het een automatische incasso.
.
pi_72423367
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.
pi_72423379
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Optie 2: zij? >> Dan is het een automatische incasso.

in·nen inde, h geïnd opeisen en ontvangen van gelden
op·ei·sen eiste -, h -geëist 1 met nadruk eisen dat iets gegeven wordt 2 aanspraak maken op
ont·van·gen -ving, h -vangen 1 in ontvangst nemen; krijgen 2 een bezoeker tegemoet treden 3 beoordelen: zijn boek werd goed ~

[ Bericht 4% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 08:10:20 ]
pi_72423431
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:03 schreef SuperFucker het volgende:

[..]

Geef nou eens gewoon antwoord op mijn (overigens bijzonder simpele) vraag in plaats van de Dikke van Dale te citeren die heb ik hier zelf ook wel in de kast staan "Wie geeft de betaalopdracht: zij of jij?"
.
  Eindredactie Games vrijdag 4 september 2009 @ 08:19:19 #59
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_72423513
En tegenwoordig kan je ipv can 30 dagen terug 56 dagen na afschrijving laten storneren!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_72423551
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:11 schreef r_one het volgende:

[..]
[/sub] "Wie geeft de betaalopdracht: zij of jij?"
Ik.
pi_72423656
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:22 schreef SuperFucker het volgende:
Ik.
Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.
.
pi_72424090
quote:
Waar Funkado zit weet ik niet, maar die vrouw woont hier bij ons in de buurt (randgemeente). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties volgden ofzo. Ik ga er morgen wel eens kijken om te zien wat daar woont
Dat is best wel een lompe actie, om dat gewoon op je eigen adres te doen
pi_72424202
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 08:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.
Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.

Maandelijkse afschrijving in de zin van waardevermindering van activa is wel een term die door banken wordt gebruikt.

Nu jij weer.
pi_72424322
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef SuperFucker het volgende:

[..]

Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.

Maandelijkse afschrijving in de zin van waardevermindering van activa is wel een term die door banken wordt gebruikt.

Nu jij weer.
Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.
pi_72424362
jezus, gast

Als de ander het van je rekening haalt is het een incasso. Als jij het overmaakt over het een overboeking.
Zo moeilijk is het ECHT niet .... en verder nogal offtopic...
pi_72424408
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:13 schreef Light het volgende:

[..]

Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.

Hoe ik dat woord erbij haal is voor mij ook onduidelijk op dit moment.

Voor de goede orde, het is een taal kwestie .

Ik stel dat iedereen die het woord "maandelijkse incasso" gebruikt in de zin van "automatische incasso" het feitelijk onjuist heeft.

Gelukkig begrijp ik wat jullie bedoelen en hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Wil hierbij ook de discussie eindigen en doordat ik het woord "afschrijving" er bijhaalde zonder reden ben ik bereid mijn verlies te accepteren. Het was een leuk woordenspel.

[ Bericht 10% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 09:26:23 ]
pi_72424520
zoeken: "maandelijkse incasso"
dit topic is nr.6 bij Google resultaten

[ Bericht 5% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 09:40:12 ]
pi_72424816
TS, ben je al wakker?
pi_72427317
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 06:34 schreef r_one het volgende:

[..]
Onzin, want:
[..]
De (moeder van de) TS, een voorbeeld dat ik eerder linkte van Radar, en mijn beschreven eigen ervaring tonen aan dat dat in de praktijk niet zo makkelijk gaat. De helpdesk van de bank is ABSOLUUT niet behulpzaam en weigert pertinent storneren. Alternatieven of eventuele procedures worden niet verteld of zelfs ontkend. Kortom, tenzij je zelf sterk in je schoenen staat en precies weet naar welke procedure je moet vragen, kan je het storneren van ongeautoriseerde machtigingen op je buik schrijven.
pi_72432037
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funkado. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen. Funkado lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
pi_72433272
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:22 schreef Grimmbeard het volgende:
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funcadeau. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen.Funcadeau lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
Vaag verhaal.
[/url].

[ Bericht 5% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 15:23:13 ]
pi_72433509

[ Bericht 92% gewijzigd door SuperFucker op 04-09-2009 15:22:06 ]
pi_72434825
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 09:17 schreef SuperFucker het volgende:
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.

Hoe ik dat woord erbij haal is voor mij ook onduidelijk op dit moment.
Epic
quote:
Voor de goede orde, het is een taal kwestie .
Open er een volgende keer een topic in [TTK] over
quote:
Ik stel dat iedereen die het woord "maandelijkse incasso" gebruikt in de zin van "automatische incasso" het feitelijk onjuist heeft.
Succes in de communicatie met je bank
quote:
Gelukkig begrijp ik wat jullie bedoelen en hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Wil hierbij ook de discussie eindigen en doordat ik het woord "afschrijving" er bijhaalde zonder reden ben ik bereid mijn verlies te accepteren. Het was een leuk woordenspel.
Gast
.
pi_72435468
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Epic
[..]

Open er een volgende keer een topic in [TTK] over
[..]

Succes in de communicatie met je bank
[..]

Gast

Hoe gaat het met funcadeau.nl TS?
pi_72435712
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 16:20 schreef SuperFucker het volgende:

Hoe gaat het met funcadeau.nl TS?
LE - ZEN ( Ineens geld afgeschreven door Funkado ) is ook "taal"
.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 5 september 2009 @ 11:29:46 #76
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72456495
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:22 schreef Grimmbeard het volgende:
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funkado. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen. Funkado lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
we wachten het af...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72720631
Het is uiteindelijk allemaal goed afgelopen, het bedrijf heeft het volledige bedrag snel overgemaakt naar de rekening waar het thuis hoort en er volgen van beide partijen waarschijnlijk nog stappen tegen de vermoedelijke dader waarover nog steeds weinig bekend is. Gelukkig heeft Funkado adequaat gehandeld en haar naam van enige blaam gezuiverd en gaan zij er werk van maken om de frappante betalingsmogelijkheid van haar site te verwijderen. Bedankt voor jullie tips en bijdragen aan dit topic en wat mij betreft mag er een slotje op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')