Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Heb je al gemaild naar het bedrijf?
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:23 schreef Innisdemon het volgende:
Kun je de incasso nog terug laten boeken? Zij hebben nl. geen handtekening van de rekeninghouder.
Ik zie net dat in juli al is geweest. Da's te laat voor een storno.
quote:Op donderdag 3 september 2009 03:46 schreef LuieDonder het volgende:
Yep, als het inderdaad door hen geincasseerd is, zo snel mogelijk naar je bank en laten storneren die hap.
Niet zo dramatisch doen. Gewoon de incasso laten storneren en gelijktijdig bij de bank een klacht deponeren over deze onterechte incasso. Dat is alles. Gebeurt duizenden mensen per jaar, is niets ernstigs.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:51 schreef Grimmbeard het volgende:
Nee voor de duidelijkheid, de bestellingen zijn pas 31 augustus geplaatst, de pas is begin juli verloren. Het zou ook om een trieste actie kunnen gaan van een (vage) bekende. We hopen dat we er in ieder geval achter kunnen komen op welk adres ze besteld zijn, maar dat kan ook op allemaal verschillende adressen zijn. Morgen weet ik hopelijk meer, voorlopig is het even zweten en heel vervelend
Er staat ook een telefoonnummer (0800) op de site.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:54 schreef Grimmbeard het volgende:
[..]
Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.
Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...quote:Op donderdag 3 september 2009 07:17 schreef rene90 het volgende:
Storneren zoals iedereen roept, niks aan de hand dus
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom heb je die pas toen ook niet laten blokkeren?
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom heb je die pas toen ook niet laten blokkeren?
Het gaat niet om het misbruik van de pinpas.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!
Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..quote:Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!
Nou dan zou ik maar es beginnen die site te melden aan de politie/belastingdienst/het leger/de overheid/ je moederquote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..
Ja, precies zoals ik ook al schreef. Hier een recent voorbeeld van onrechtmatige eenmalige incasso bij de Rabobank. Ook daar word je gewoon door de bank uitgelachen en mag je het zelf uitzoeken...quote:[b]Op donderdag 3 september 2009 10:46
Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan Funkado zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website. Dat is nu juist het grote probleem
Laat je niet gek maken door die lui.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef Grimmbeard het volgende:
Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan het bedrijf zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website.
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)quote:Op donderdag 3 september 2009 10:30 schreef Psycho_dad het volgende:
[..]
Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...
Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.
Flink prikken zo eentje!quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:49 schreef bijdehand het volgende:
Naar die vrouw toe gaan dan, en niet te zacht aanpakken.
Ja, met de degen.quote:
Onzin, maandelijkse incasso's zijn wel degelijk te storneren. Mag ik weten welke exotische bank jij dan stage loopt, dta die er eigen regels op nahoudt?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:40 schreef SuperFucker het volgende:
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)
Dat zie ik nergens staan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Anders gezegd, de discussie ging ook over "automatische incasso's" (en niet over periodieke overschrijvingen, waar jij kennelijk nu op doelt).
Je hoeft geen pas te hebben om iemand zijn rekeningnummer te hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
(...). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties (...)
Onzin, want:quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
Het ging voor de duidelijkheid om steeds éénmalige incasso's die, blijkbaar, niet meer te storneren waren. Niet door mijn moeder via internetbankieren en ook niet door de bank zelf.
quote:Op donderdag 3 september 2009 00:39 schreef r_one het volgende:
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.
Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:59 schreef SuperFucker het volgende:
Dat zie ik nergens staan.
Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.
En om helemaal spijkers op laag water te voorkomen: een maandelijkse incasso is een automatische incasso, andersom hoeft niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |