Hey, voor de edit stond er heul wat andersquote:Op vrijdag 4 september 2009 06:53 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".
Ik laat mijn huur maandelijks incasseren, handmatig, zonder machtiging.
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Hey, voor de edit stond er heul wat anders
Maar verklaar je eens nader, wat moet ik mij voorstellen bij "incasseren, handmatig, zonder machtiging"? Doel je daarmee niet gewoon op een ordinaire PO (zoals ik al eerder opperde)?
Bij wat voor een boerenbank loop jij stage zeg? Als ze je dit zeggen kun je beter meteen een andere stageplek zoeken als je eerlijk opgeleid wilt worden. Eenmalige incasso's zijn niet terug te boeken omdat ze normaliter voor een bepaalde aanschaf zijn. Als iedereen dit kon terugboeken zou d'r heel wat meer fraude op de wereld zijn, net als dat iedereen pin-transacties kan terugboeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Daarnaast draait het bij iedereen om winst te maken..
TS: gewoon storneren dus en wachten op een reactie. Lekker laten hangen verder, als er armoei mee komt ontvang je vanzelf een brief
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:35 schreef SuperFucker het volgende:
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?quote:Dat er maandelijks geld wordt geïncasseerd van mijn rekening d.m.v. het overboeken van een bepaald bedrag aan een bepaald bedrijf/stichting. Dit gaat niet automatisch.
<1100 websites gebruiken het woord "maandelijkse incasso"
>150.000 websites gebruiken het woord "automatische incasso"
Van Dale:
in·cas·so het, de; o en m -’s het innen van geld
maan·de·lijks bn, bw per maand, elke maand
au·to·ma·tisch bn, bw 1 werkend zonder ingrijpen vd mens: ~ wapen vuurwapen dat zichzelf na elk schot laadt 2 zonder na te denken; werktuiglijk
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.
[..]
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?
Jij toch? >> Dan is het geen incasso
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.
[..]
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?
Jij toch? >> Dan is het geen incasso
Optie 2: zij? >> Dan is het een automatische incasso.
Geef nou eens gewoon antwoord op mijn (overigens bijzonder simpele) vraag in plaats van de Dikke van Dale te citeren die heb ik hier zelf ook wel in de kast staanquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:03 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.
Ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:11 schreef r_one het volgende:
[..]
[/sub] "Wie geeft de betaalopdracht: zij of jij?"
Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:22 schreef SuperFucker het volgende:
Ik.
Dat is best wel een lompe actie, om dat gewoon op je eigen adres te doenquote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
Waar Funkado zit weet ik niet, maar die vrouw woont hier bij ons in de buurt (randgemeente). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties volgden ofzo. Ik ga er morgen wel eens kijken om te zien wat daar woont![]()
Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.
Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.
Maandelijkse afschrijving in de zin van waardevermindering van activa is wel een term die door banken wordt gebruikt.
Nu jij weer.
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:13 schreef Light het volgende:
[..]
Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.
De (moeder van de) TS, een voorbeeld dat ik eerder linkte van Radar, en mijn beschreven eigen ervaring tonen aan dat dat in de praktijk niet zo makkelijk gaat. De helpdesk van de bank is ABSOLUUT niet behulpzaam en weigert pertinent storneren. Alternatieven of eventuele procedures worden niet verteld of zelfs ontkend. Kortom, tenzij je zelf sterk in je schoenen staat en precies weet naar welke procedure je moet vragen, kan je het storneren van ongeautoriseerde machtigingen op je buik schrijven.quote:
Vaag verhaal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:22 schreef Grimmbeard het volgende:
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funcadeau. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen.Funcadeau lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
Epicquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:17 schreef SuperFucker het volgende:
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.
Hoe ik dat woord erbij haal is voor mij ook onduidelijk op dit moment.
Open er een volgende keer een topic in [TTK] overquote:Voor de goede orde, het is een taal kwestie .
Succes in de communicatie met je bankquote:Ik stel dat iedereen die het woord "maandelijkse incasso" gebruikt in de zin van "automatische incasso" het feitelijk onjuist heeft.
Gastquote:Gelukkig begrijp ik wat jullie bedoelen en hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Wil hierbij ook de discussie eindigen en doordat ik het woord "afschrijving" er bijhaalde zonder reden ben ik bereid mijn verlies te accepteren. Het was een leuk woordenspel.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Epic![]()
[..]
Open er een volgende keer een topic in [TTK] over
[..]
Succes in de communicatie met je bank![]()
[..]
Gast
LE - ZEN ( Ineens geld afgeschreven door Funkado ) is ook "taal"quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:20 schreef SuperFucker het volgende:
![]()
Hoe gaat het met funcadeau.nl TS?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |