Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Heb je al gemaild naar het bedrijf?
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:23 schreef Innisdemon het volgende:
Kun je de incasso nog terug laten boeken? Zij hebben nl. geen handtekening van de rekeninghouder.
Ik zie net dat in juli al is geweest. Da's te laat voor een storno.
quote:Op donderdag 3 september 2009 03:46 schreef LuieDonder het volgende:
Yep, als het inderdaad door hen geincasseerd is, zo snel mogelijk naar je bank en laten storneren die hap.
Niet zo dramatisch doen. Gewoon de incasso laten storneren en gelijktijdig bij de bank een klacht deponeren over deze onterechte incasso. Dat is alles. Gebeurt duizenden mensen per jaar, is niets ernstigs.quote:Op donderdag 3 september 2009 00:51 schreef Grimmbeard het volgende:
Nee voor de duidelijkheid, de bestellingen zijn pas 31 augustus geplaatst, de pas is begin juli verloren. Het zou ook om een trieste actie kunnen gaan van een (vage) bekende. We hopen dat we er in ieder geval achter kunnen komen op welk adres ze besteld zijn, maar dat kan ook op allemaal verschillende adressen zijn. Morgen weet ik hopelijk meer, voorlopig is het even zweten en heel vervelend
Er staat ook een telefoonnummer (0800) op de site.quote:Op woensdag 2 september 2009 23:54 schreef Grimmbeard het volgende:
[..]
Nee, ze is er vanavond achter gekomen en ze zijn nu niet te bereiken via de telefoon. Als ik zo eens kijk lijkt het me ook een vrij vage website. Er staat bijvoorbeeld geen klantenservice nummer, alleen een contactformuliertje. Het lijkt op een echte klotestreek van iemand.
Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...quote:Op donderdag 3 september 2009 07:17 schreef rene90 het volgende:
Storneren zoals iedereen roept, niks aan de hand dus
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!quote:Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom heb je die pas toen ook niet laten blokkeren?
quote:Op donderdag 3 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Waarom heb je die pas toen ook niet laten blokkeren?
Het gaat niet om het misbruik van de pinpas.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!
Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..quote:Op donderdag 3 september 2009 10:36 schreef Gia het volgende:
Dat dus inderdaad. Als je je pas verliest, laat je die toch meteen blokkeren!!
Nou dan zou ik maar es beginnen die site te melden aan de politie/belastingdienst/het leger/de overheid/ je moederquote:Op donderdag 3 september 2009 10:39 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Als je voor die site inderdaad alleen een rekeningnummer en een naam nodig hebt, heeft dat niet heel veel zin he..
Ja, precies zoals ik ook al schreef. Hier een recent voorbeeld van onrechtmatige eenmalige incasso bij de Rabobank. Ook daar word je gewoon door de bank uitgelachen en mag je het zelf uitzoeken...quote:[b]Op donderdag 3 september 2009 10:46
Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan Funkado zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website. Dat is nu juist het grote probleem
Laat je niet gek maken door die lui.quote:Op donderdag 3 september 2009 10:46 schreef Grimmbeard het volgende:
Bovendien is het dus maar de vraag of je het kunt storneren, het gaat hier om heel veel éénmalige incasso's, waarvan het bedrijf zelf zegt dat het niet mogelijk is om ze te storneren op hun website.
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)quote:Op donderdag 3 september 2009 10:30 schreef Psycho_dad het volgende:
[..]
Succes daarmee! Het gaat hier om een eenmalige incasso en die zijn (in princiepe) niet te storneren. Ik heb een paar jaar geleden bij de Postbank aan de lijn gehangen toen de NS voor de 2de keer geld afboekte voor 1 eenmalige incasso, en de Postbank kon/wilde geen vinger voor mij uitsteken. Uiteindelijk via de NS zelf mijn geld weer terug gekregen. Banken zijn er niet voor de klanten, banken zijn er voor hun eigen centjes...
Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:37 schreef Light het volgende:
[..]
Ik zou dat toch nog maar even navragen als ik jou was. Een maandelijkse incasso (bijvoorbeeld huur) is wel te storneren.
Flink prikken zo eentje!quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:49 schreef bijdehand het volgende:
Naar die vrouw toe gaan dan, en niet te zacht aanpakken.
Ja, met de degen.quote:
Onzin, maandelijkse incasso's zijn wel degelijk te storneren. Mag ik weten welke exotische bank jij dan stage loopt, dta die er eigen regels op nahoudt?quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
Onzin, eenmalige incasso's zijn juist wel te storneren. Maandelijkse incasso's waar je een machtiging voor hebt afgegeven zijn niet te storneren. (loop zelf stage bij een bank)
Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.quote:Op vrijdag 4 september 2009 00:40 schreef SuperFucker het volgende:
Dat geldt alleen voor automatische incasso, omdat in andere gevallen jezelf initiatief hebt genomen tot incasseren (wanneer er geen fraude is gepleegd.)
Dat zie ik nergens staan.quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Daarom noemde Light automatische incasso ook automatische incasso, nogal wiedes he.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Anders gezegd, de discussie ging ook over "automatische incasso's" (en niet over periodieke overschrijvingen, waar jij kennelijk nu op doelt).
Je hoeft geen pas te hebben om iemand zijn rekeningnummer te hebben.quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
(...). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties (...)
Onzin, want:quote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
Het ging voor de duidelijkheid om steeds éénmalige incasso's die, blijkbaar, niet meer te storneren waren. Niet door mijn moeder via internetbankieren en ook niet door de bank zelf.
quote:Op donderdag 3 september 2009 00:39 schreef r_one het volgende:
Dan een MOI-procedure starten, kan tot een jaar na dato.
Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.quote:Op vrijdag 4 september 2009 03:59 schreef SuperFucker het volgende:
Dat zie ik nergens staan.
Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".quote:Op vrijdag 4 september 2009 06:36 schreef r_one het volgende:
[..]
Akkoord, Light typte "maandelijkse" i.p.v. "automatische". Andere naam voor hetzelfde beestje.
En om helemaal spijkers op laag water te voorkomen: een maandelijkse incasso is een automatische incasso, andersom hoeft niet
Hey, voor de edit stond er heul wat andersquote:Op vrijdag 4 september 2009 06:53 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Ik had niet gelezen dat Light reageerde op "een maandelijkse incasso waar machtiging is voor afgegeven".
Ik laat mijn huur maandelijks incasseren, handmatig, zonder machtiging.
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Hey, voor de edit stond er heul wat anders
Maar verklaar je eens nader, wat moet ik mij voorstellen bij "incasseren, handmatig, zonder machtiging"? Doel je daarmee niet gewoon op een ordinaire PO (zoals ik al eerder opperde)?
Bij wat voor een boerenbank loop jij stage zeg? Als ze je dit zeggen kun je beter meteen een andere stageplek zoeken als je eerlijk opgeleid wilt worden. Eenmalige incasso's zijn niet terug te boeken omdat ze normaliter voor een bepaalde aanschaf zijn. Als iedereen dit kon terugboeken zou d'r heel wat meer fraude op de wereld zijn, net als dat iedereen pin-transacties kan terugboeken.quote:Op donderdag 3 september 2009 19:19 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Daarnaast draait het bij iedereen om winst te maken..
TS: gewoon storneren dus en wachten op een reactie. Lekker laten hangen verder, als er armoei mee komt ontvang je vanzelf een brief
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.quote:Op vrijdag 4 september 2009 07:35 schreef SuperFucker het volgende:
Het gaat om taal. Ik begrijp wat je bedoeld, maar je begrijpt niet wat ik bedoel.
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?quote:Dat er maandelijks geld wordt geïncasseerd van mijn rekening d.m.v. het overboeken van een bepaald bedrag aan een bepaald bedrijf/stichting. Dit gaat niet automatisch.
<1100 websites gebruiken het woord "maandelijkse incasso"
>150.000 websites gebruiken het woord "automatische incasso"
Van Dale:
in·cas·so het, de; o en m -’s het innen van geld
maan·de·lijks bn, bw per maand, elke maand
au·to·ma·tisch bn, bw 1 werkend zonder ingrijpen vd mens: ~ wapen vuurwapen dat zichzelf na elk schot laadt 2 zonder na te denken; werktuiglijk
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.
[..]
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?
Jij toch? >> Dan is het geen incasso
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:01 schreef r_one het volgende:
[..]
Kennelijk niet he, anders vroeg ik het niet na.
[..]
En wie geeft dan wel maandelijks de opdracht tot die "handmatige" overboeking?
Jij toch? >> Dan is het geen incasso
Optie 2: zij? >> Dan is het een automatische incasso.
Geef nou eens gewoon antwoord op mijn (overigens bijzonder simpele) vraag in plaats van de Dikke van Dale te citeren die heb ik hier zelf ook wel in de kast staanquote:Op vrijdag 4 september 2009 08:03 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Zij willen het geld incasseren, hoe ik daarvoor zorg maakt ze niet uit.
Ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:11 schreef r_one het volgende:
[..]
[/sub] "Wie geeft de betaalopdracht: zij of jij?"
Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:22 schreef SuperFucker het volgende:
Ik.
Dat is best wel een lompe actie, om dat gewoon op je eigen adres te doenquote:Op vrijdag 4 september 2009 04:10 schreef Grimmbeard het volgende:
Waar Funkado zit weet ik niet, maar die vrouw woont hier bij ons in de buurt (randgemeente). Ik denk dat het gewoon iemand is die die pas vond en begon te bestellen en maar doorging omdat er geen consequenties volgden ofzo. Ik ga er morgen wel eens kijken om te zien wat daar woont![]()
Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.quote:Op vrijdag 4 september 2009 08:30 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan is het een (al dan niet handmatige) overboeking en geen (al dan niet automatische) incasso. Dat zijn in het hedendaagse betalingsverkeer de gebruikelijke termen. Punt.
Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:08 schreef SuperFucker het volgende:
[..]
Je hebt ongelijk, want probeer jij maar een bank te vinden die het over "maandelijkse afschrijving" heeft in de zin van automatische incasso.
Maandelijkse afschrijving in de zin van waardevermindering van activa is wel een term die door banken wordt gebruikt.
Nu jij weer.
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.quote:Op vrijdag 4 september 2009 09:13 schreef Light het volgende:
[..]
Waar haal je nou weer de term "maandelijkse afschrijving" vandaan? Ik had het over "maandelijkse incasso" en dat is een automatische incasso.
De (moeder van de) TS, een voorbeeld dat ik eerder linkte van Radar, en mijn beschreven eigen ervaring tonen aan dat dat in de praktijk niet zo makkelijk gaat. De helpdesk van de bank is ABSOLUUT niet behulpzaam en weigert pertinent storneren. Alternatieven of eventuele procedures worden niet verteld of zelfs ontkend. Kortom, tenzij je zelf sterk in je schoenen staat en precies weet naar welke procedure je moet vragen, kan je het storneren van ongeautoriseerde machtigingen op je buik schrijven.quote:
Vaag verhaal.quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:22 schreef Grimmbeard het volgende:
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funcadeau. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen.Funcadeau lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
Epicquote:Op vrijdag 4 september 2009 09:17 schreef SuperFucker het volgende:
Het woord afschrijving is inderdaad fout van mij.
Hoe ik dat woord erbij haal is voor mij ook onduidelijk op dit moment.
Open er een volgende keer een topic in [TTK] overquote:Voor de goede orde, het is een taal kwestie .
Succes in de communicatie met je bankquote:Ik stel dat iedereen die het woord "maandelijkse incasso" gebruikt in de zin van "automatische incasso" het feitelijk onjuist heeft.
Gastquote:Gelukkig begrijp ik wat jullie bedoelen en hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Wil hierbij ook de discussie eindigen en doordat ik het woord "afschrijving" er bijhaalde zonder reden ben ik bereid mijn verlies te accepteren. Het was een leuk woordenspel.
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Epic![]()
[..]
Open er een volgende keer een topic in [TTK] over
[..]
Succes in de communicatie met je bank![]()
[..]
Gast
LE - ZEN ( Ineens geld afgeschreven door Funkado ) is ook "taal"quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:20 schreef SuperFucker het volgende:
![]()
Hoe gaat het met funcadeau.nl TS?
we wachten het af...quote:Op vrijdag 4 september 2009 14:22 schreef Grimmbeard het volgende:
Mijn moeder is vanochtend weer gebeld door Funkado. Zij geloven mijn moeder en zijn vanochtend zelf naar het adres gegaan waar alles naar toe is gestuurd. Hoe dat is afgelopen weet ik nog niet, maar ze gaan waarschijnlijk het volledige bedrag terugstorten. Die betalingsmogelijkheid gaat waarschijnlijk ook van de website verdwijnen. Funkado lijkt er in ieder geval goed werk van te maken tot nu toe en dat is mooi. Later weet ik weer meer, ze zouden nog bellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |