Thx ;D dit is echt de meest positieve KLB-reactie die ik ook van me leven heb gezienquote:
O sorryquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:01 schreef AlligatorNL het volgende:
[..]
Thx ;D dit is echt de meest positieve KLB-reactie die ik ook van me leven heb gezien!
Ik heb het slechter gehoord.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:00 schreef AlligatorNL het volgende:
Tuurlijk wel, 500 euro bruto per maand. Kon niet beter wensen (behalve minimumjeugdloon ofc)
Op mijn stage destijds werd al meteen duidelijk gemaakt aan mij dat ik dat soort onzin dus nooit en te nimmer zou hoeven doen (en dat zou ik ook sowieso niet gedaan hebben, dus dat kwam goed uit...). Iedereen haalde gewoon zijn eigen drinken, en maakte zijn eigen kopietjes. Uiteraard neem je af en toe wel iets mee voor anderen die iets hadden uitgeprint, maar dat ging altijd wederzijds.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:04 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dat kan je pas na afloop van je stage zeggen, als je voor de hele afdeling koffie hebt gehaald en duizenden kopietjes heb gemaakt.
Ironisch, in een topic over vooroordelen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:04 schreef Tyler..Durden het volgende:
Dat kan je pas na afloop van je stage zeggen, als je voor de hele afdeling koffie hebt gehaald en duizenden kopietjes heb gemaakt.
Alleen maar de stoere internetheld uit kunnen hangenquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:17 schreef SharQueDo het volgende:
[..]
serieus reageren in klb-topiques_
...en daarom is het beter dan school. S'avonds ook geen huiswerk, dus dat scheelt ook.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:22 schreef Rosbief het volgende:
Stagelopen is kut, heel de dag zielig in een hoekje achter de pc zitten wachten totdat het 17:00 uur is
En werken komt op hetzelfde neer, alleen dan voor onbepaalde tijd![]()
Beter dan school?quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
...en daarom is het beter dan school. S'avonds ook geen huiswerk, dus dat scheelt ook.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:24 schreef Fha het volgende:
[..]
Alleen maar de stoere internetheld uit kunnen hangen
Ik had twee geweldige stage periodes. Misschien komt het doordat ik wel een leuke opleiding hadquote:Op dinsdag 1 september 2009 17:22 schreef Rosbief het volgende:
Stagelopen is kut, heel de dag zielig in een hoekje achter de pc zitten wachten totdat het 17:00 uur is
En werken komt op hetzelfde neer, alleen dan voor onbepaalde tijd![]()
Ik deed een grafische opleiding, dus dan had je gewoon veel werk aan opdrachten enzo, en veel daarvan waren gewoon vervelend kutopdrachten die nergens op sloegen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:30 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Beter dan school?![]()
School is slechts een paar uurtjes college in de week en de rest vrij, huiswerk/ leren alleen tijdens tentamenperiodes (vooral op HBO) dus hier ben ik het echt totaal niet mee eens.
Tja, je hebt ook onbetaalde stages.quote:Op dinsdag 1 september 2009 17:04 schreef AlligatorNL het volgende:
Inderdaad, een aantal maten van me krijgen 200 euro per maand bruto, nou dan hou je 150 over ofzo. Kan ik niet van leven hoor.
Amen, broeder. Zelfde hier vandaag!quote:Op dinsdag 1 september 2009 16:57 schreef AlligatorNL het volgende:
Over een paar minuten heb ik mijn eerste stagedag achter de rug en het was gewoon helemaal top terwijl ik voorheen altijd een kutgevoel had over stage lopen. Vond het vertrouwde wereldje van de colleges etc. veel leuker dan iets nieuws. Gelukkig is dit vooroordeel nu verdwenen.
Klacht: Vooroordelen over iets hebben zonder het eerst zelf mee te maken.
Want jij wilt graag de hele dag je kansen benutten en productief zijn?quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:19 schreef Core2 het volgende:
Op mijn stageadres is dus 1 uur pauze per dag verplicht, ook nog op vaste tijden. Daar zit je dan, bij zo'n 'jong en dynamisch' bedrijf.
Hoi Vos, je baas hier. Je hoeft morgen niet meer te verschijnen. En die vergoeding kun je uiteraard ook op je buik schrijven. Groetjes.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:01 schreef 91Vos het volgende:
Ik ben net met het 2e jaar van mijn ICT opleiding begonnen () wat betekent dat ik nu 20 weken / 700 uur stage moet lopen. Elke dag zo'n 8 uurtjes werken tot eind januari. Ik verdien zo'n 2 euro netto per uur, wat dus best netjes is in mijn ogen!
Soms heb ik uren en uren geen ruk te doen, maar gelukkig mag ik wel op msn en FOK! en dergelijke.
Ik hoor anders van verschillende monden dat je het meest leert op een stage, in de praktijk.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:22 schreef Sanderrrr het volgende:
Stage moet afgeschaft worden, ik ga naar school om te leren, niet om vervolgens nog bij een bedrijf te eindigen en fulltime te moeten werkenHeb nu wel een gratis groot huis en 350 euro stagevergoeding per maand, maar ik zit liever gewoon op school. Werken moet ik straks al genoeg.
Het schijnt dat je op je stage ook nog leert.quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:22 schreef Sanderrrr het volgende:
Stage moet afgeschaft worden, ik ga naar school om te leren, niet om vervolgens nog bij een bedrijf te eindigen en fulltime te moeten werkenHeb nu wel een gratis groot huis en 350 euro stagevergoeding per maand, maar ik zit liever gewoon op school. Werken moet ik straks al genoeg.
Tuurlijk, maar dat zou ook prima kunnen nadat je gewoon full-time gaat werken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:24 schreef wuh het volgende:
[..]
Ik hoor anders van verschillende monden dat je het meest leert op een stage, in de praktijk.
Op stage leer je heel snel gewoon de praktijk, ipv last te hebben van uitgeblustte oude zeikende leraren die er de ballen meer van snappen en je allemaal onzin-opdrachten geven...quote:Op dinsdag 1 september 2009 20:22 schreef Sanderrrr het volgende:
Dat klinkt alsof het wel relaxed is. Toen ik daarentegen stage moest lopen (deed toen een MBO opleiding, iets met groen, weet het ook niet meer) zat ik bij zo'n groenvoorzieningsbedrijf, wat dus betekende dat ik 's morgens om 7:00 uur het busje in mocht met een stel sjonnies en Turken om tot achterin de middag allemaal klotewerk te doen, van talloze straten vegen bij 33°C tot eindeloze hoeveelheden struiken planten in de klei op een regenachtige herfstmiddag in fucking Lelystad. Gewoon als goedkope werknemer, haast niks educatiefs ofzo.quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:32 schreef AlligatorNL het volgende:
Nee, ik zal geen koffie moeten halen of dingen hoeven kopiėren. Ze halen het juist voor mij! Anyway, ik doe in tegenstelling tot veel andere stagiairs een onderzoekstage. Dat wil zeggen dat je de hele dag doet wat je wilt doen en maar aan het eind met een rapportje aan komt zetten. Toevallig vandaag een beetje meegedraaid met een paar medewerkers om de sfeer van het bedrijf te proeven maar meer ook niet. Gewoon vriendelijk volk, zitten niet constant in je nek te hijgen en laten je ook gewoon je gang gaan. Dit zal ook niet veel gaan veranderen aangezien mijn bedrijfsbegeleider vaker afwezig dan aanwezig is en ik voor mijn onderzoek ook amper hulp nodig hebt.
Wat voor opleiding doe je dan?quote:Op woensdag 2 september 2009 02:28 schreef Drinky het volgende:
Stagelopen is kut,
Had me tijdens een snuffelstage elke dag uitgesloofd, ontiegelijk vroeg opstaan elke dag en ook alles snel snel moeten doen en een aantal dagen gewoon de hele dag een kuttaak. Komt de begeleider een keer bij mij kijken, bij zandstralen van een of ander iets, zegt ie dat ik te sloom werk(omdat ik het grondig wilde doen en hij niks over snelheid had gezegd), doe ik het daarna wel op zijn tempo, is het nog niet goed, en dan gaat ie mij ook nog eens te lui vinden. Aan het eind ook geen afscheid of iets dergelijks, gewoon helemaal niks
fuck stagelopen
Ik leer wel wat ja, maar het heeft 0,0 te maken met mijn opleiding.quote:Op woensdag 2 september 2009 00:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het schijnt dat je op je stage ook nog leert.![]()
Mijn laatste stage was ik beu dus liep ik ipv 9 weken, maar 5.
Niemand is er ooit achter gekomen.
Dan moet je een andere stage zoeken, sukkel. Dat ligt niet aan het 'stagelopen in het algemeen', maar aan jou.quote:Op woensdag 2 september 2009 10:30 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik leer wel wat ja, maar het heeft 0,0 te maken met mijn opleiding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |