quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:35 schreef MOVO het volgende:
Ik ben even door die Jessica haar blog gegaan en dit is idd andere koek, wat een vracht ervaring heeft dit meisje in de laatste twee jaar opgedaan! Ze heeft zo lijkt het elke mogelijkheid aangegrepen om zeemijlen te maken.
Saillant detail vond ik trouwens dat ze in Australie een boat-licence hebben, die kun je pas krijgen vanaf je 16e, solozeilen voor je 16e is kennelijk out of the question.
"Jessica’s positive attitude and quiet determination leave no doubt that the challenge of sailing alone around the world will be readily achieved."quote:Op dinsdag 1 september 2009 08:57 schreef ValseNoot het volgende:
Ik heb ook gelezen over Jessica. Heel andere koek, idd. Haar belevenissen wil ik wel gaan volgen.
Wat een voorbereidingen treft dat meisje. Er hangt ook niet zo'n rellerige sfeer omheen, als op de site van het Wonkerkindje L.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
Laura heeft nu nóg een twitter aangemaakt, er zijn dus nu al 2 twitters van Laura in de lucht:
http://twitter.com/Born_To_Sail
http://twitter.com/lauraguppy
Tijdens het omzeilen van haar oudersquote:i was born in whangarei new zealand on a sailboat during the circumnavigation of my parents.
Ja, dat, maar dat hele blog is ook zo leuk te lezen. Jessica doet heel veel voorbereiding, maar heeft ook sociale contacten waar ze over schrijft. Zelfs in de tijd voor ze haar vaarbewijs had, en dus beperkt was in haar mogelijkheden, schrijft ze enthousiast over alles wat ze meemaakt. Ook over de mensen die ze ontmoet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:06 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
"Jessica’s positive attitude and quiet determination leave no doubt that the challenge of sailing alone around the world will be readily achieved."
http://www.youngestround.com/about.html
Whangarei schaamt zich voor haar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
[..]
Tijdens het omzeilen van haar ouders
Hoezo aandachtsroeperdje en media-"geil" ...
Wanneer begint haar school?
Dat getuigt inderdaad ook veel meer van volwassenheid en geschiktheid om zo'n onderneming te ondergaan, niet "nou ja ik denk wel dat het gaat lukken" en "ja ik heb ook al eens zes weken op het Ijsselmeer gezeten" ...quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:29 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Ja, dat, maar dat hele blog is ook zo leuk te lezen. Jessica doet heel veel voorbereiding, maar heeft ook sociale contacten waar ze over schrijft. Zelfs in de tijd voor ze haar vaarbewijs had, en dus beperkt was in haar mogelijkheden, schrijft ze enthousiast over alles wat ze meemaakt. Ook over de mensen die ze ontmoet.
Die Jessica heeft lol in het leven, het blijft bij haar niet bij "kvinnut wel leuk".
Ja, die is wel erg leuk, maar voor de rest staat "Zeilmeisje" ook totaal bol van de taalfouten. Waster maar een wonderkind in de buurt, die dat even kon corrigerenquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:23 schreef voyeur het volgende:
Op zeilmeisje.nl hebben ze wel een leuke taalfout gemaakt:
"Behalve aan Laura gaan we ook aandacht besteden aan die twee andere zeilmeiden. Jessica en Abby die beide binnenkort hopen te vertrekken. De vraag reist of zij ook zulk zwaar weer hebben ondervonden bij het realiseren van de plannen."
Ben benieuwd of de vraag sneller thuis is dan die meisjes
Haar bootje ziet er ook totaal anders uit, love it!quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:38 schreef deedeetee het volgende:
http://www.youngestround.com/about.html
Dat ziet er idd al heel anders uit
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:00 schreef ValseNoot het volgende:
Zie ik op Zeilmeisje dat er een hoofdstuk "Humor" is. Als je klikt krijg je "under construction".
Kunnen ze die 15 FOK-deeltjes niet kopiëren?
GMTAquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:00 schreef ValseNoot het volgende:
Zie ik op Zeilmeisje dat er een hoofdstuk "Humor" is. Als je klikt krijg je "under construction".
En jullie zeuren over leeftijdquote:LONDEN -
Een 37-jarige verlamde vrouw heeft maandag een solozeiltocht rond Groot-Brittannië met succes afgerond. Hilary Lister, verlamd van de nek tot aan de tenen, is daarmee de eerste met zo'n handicap die in haar eentje rond het eiland is gevaren, meldden Britse media maandag.
Lister is in totaal veertig dagen onderweg geweest. Ze kon tijdens de reis haar zeilen hijsen en laten zakken door op rietjes te blazen of te zuigen. Geavanceerde techniek hielp de vrouw om haar route te bepalen. Verder werd de vrouw alleen in en uit de boot geholpen.
Eerder voer Lister al alleen over het Kanaal. De Britse lijdt aan een progressieve ziekte waardoor ze steeds verder verlamd raakt.
Ik zeg: dóen!quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:00 schreef ValseNoot het volgende:
Dubbelquote:Op dinsdag 1 september 2009 09:23 schreef voyeur het volgende:
Op zeilmeisje.nl hebben ze wel een leuke taalfout gemaakt:
"Behalve aan Laura gaan we ook aandacht besteden aan die twee andere zeilmeiden. Jessica en Abby die beide binnenkort hopen te vertrekken. De vraag reist of zij ook zulk zwaar weer hebben ondervonden bij het realiseren van de plannen."
Ben benieuwd of de vraag sneller thuis is dan die meisjes
Wow, dat is pas een uitdaging! Die vrouw heeft lef!quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verlamde vrouw zeilt rond Groot-Brittannië
[..]
En jullie zeuren over leeftijdEen peuter in een box kan nog zeilen.
Zo is het natuurlijk. Hier in de straat zijn alle peuters al volop in training om over een jaartje of wat het record van Laura Dekker te kunnen breken. Liefs voor ze vier jaar zijn, dan omzeilen ze het probleem met de leerplichtambtenaar.quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En jullie zeuren over leeftijdEen peuter in een box kan nog zeilen.
Te vroeg... ze is pas op 20 september jarigquote:Op dinsdag 1 september 2009 10:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is er één jarig! Hoera!.. Hoera!...
Waar blijft Moussie eigenlijk? Is ze soms een glaasje ranja drinken bij de Dekkers?
Dat méén je niet??quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Te vroeg... ze is pas op 20 september jarig
Ik kan me voorstellen dat na 2 jaar zelfstandigheid op de wereldzeeën het weer thuis wonen en luisteren naar een volwassene ook lastig gaat zijn, en dus??quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
Het gaat om het ideequote:Op dinsdag 1 september 2009 10:34 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Te vroeg... ze is pas op 20 september jarig
quote:
Tja, dat komt vaker voor hè? Woon je jaren in het buitenland, omdat je ouders daar gedetacheerd zijn of zo, kom je naar Nederland en kun je niet rekenen volgens de Nederlandse methodes, ken je je topo niet, achterstand voor Nederlandse taal en ga zo maar door. En daar moet men dan maar begrip voor hebben en vooral uitzonderingen voor maken.quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat na 2 jaar zelfstandigheid op de wereldzeeën het weer thuis wonen en luisteren naar een volwassene ook lastig gaat zijn, en dus??
Moet Laura bij terugkomst dan maar gelijk zelfstandig gaan wonen, het liefst met stufi op haar 16de natuurlijk, en moet de rest van het land ook maar accepteren dat er voor dit "bijzondere kind" weer een uitzondering gemaakt gaat worden als thuiswonen "heel moeilijk" is?
Bedoel je nu echt dat alle leerlingen gelijk behandeld moeten worden op school zonder uitzondering, of dat alle leerlingen zich zonder uitzondering gewoon aan de leerplicht- en schoolplichtwet dienen te conformeren?quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Ben het daar dus niet mee eens. Alle kinderen dienen gewoon gelijk te worden behandeld op school, zonder uitzonderingen.
quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:33 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Zo is het natuurlijk. Hier in de straat zijn alle peuters al volop in training om over een jaartje of wat het record van Laura Dekker te kunnen breken. Liefs voor ze vier jaar zijn, dan omzeilen ze het probleem met de leerplichtambtenaar.
Offtopic:quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:58 schreef voyeur het volgende:
Is er al een mooie nieuwe tekst voor 'daar was laatst een meisje loos'. De vorige moest meen ik met de kapitein naar bed, maar als solozeiler moet dat dan vervangen door Somalier.
Me dunkt dat je diploma in de schoolbanken halen een stuk makkelijker is. Je hoeft minder zelfstandig te werken, krijgt begeleiding door een leraar, kun je vragen stellen enzo..quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
Er staat mi. nog een taalfout in de tekst ook... Het meisje dát wou gaan varen.. Niet 'die'...quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:58 schreef voyeur het volgende:
Is er al een mooie nieuwe tekst voor 'daar was laatst een meisje loos'. De vorige moest meen ik met de kapitein naar bed, maar als solozeiler moet dat dan vervangen door Somalier.
Jessica heeft haar boot allesbehalve op orde.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haar bootje ziet er ook totaal anders uit, love it!
http://www.jessicawatson.com.au/videos
Toen was ze er nog mee bezig idd, op haar blog kun je lezen dat alles nu helemaal af isquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Jessica heeft haar boot allesbehalve op orde.
Niets is af of het is kapot.
Geef eens een link dan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Toen was ze er nog mee bezig idd, op haar blog kun je lezen dat alles nu helemaal af is
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bedoel je nu echt dat alle leerlingen gelijk behandeld moeten worden op school zonder uitzondering, of dat alle leerlingen zich zonder uitzondering gewoon aan de leerplicht- en schoolplichtwet dienen te conformeren?
Daar was laatst een domme doos.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:58 schreef voyeur het volgende:
Jij bent niet echt iemand van de individuele vrijheiden hè? Zo'n 60 jaar te laat geboren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.
Als dit kind haar zin krijgt en mag gaan zeilen voor 2 jaar, zul je zien dat ze straks enkele klassen wil overslaan, ook al is ze nog niet klaar voor het examen. Je kunt haar na zo'n prestatie toch niet gaan straffen met een jaar terugzetten!!
Het eerste dus? Dus alle leerlingen ongeacht hun niveau van intelligentie gelijke leerstof en beoordelingen daarop geven? Geen onderscheid maken tussen chronisch zieken, gehandicapten en gezonde kinderen? Dus dat?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.
Als dit kind haar zin krijgt en mag gaan zeilen voor 2 jaar, zul je zien dat ze straks enkele klassen wil overslaan, ook al is ze nog niet klaar voor het examen. Je kunt haar na zo'n prestatie toch niet gaan straffen met een jaar terugzetten!!
Geen beeldmateriaal, geloven we haar nu op haar woord?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
http://youngestround.blogspot.com/
Ik ben er op tegen om kinderen te behandelen als zijnde bijzonder, omdat ze in het buitenland gewoond hebben. Elk kind dient op school, in die klas, hetzelfde behandeld te worden als de rest. Uiteraard mag een vrijstelling wel voor vakken waar ze ver voor zijn op de rest. Die tijd kunnen ze dan gebruiken om vakken met een achterstand op te halen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:09 schreef beeer het volgende:
[..]
Jij bent niet echt iemand van de individuele vrijheiden hè? Zo'n 60 jaar te laat geboren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |