Jessica heeft haar boot allesbehalve op orde.quote:Op dinsdag 1 september 2009 09:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haar bootje ziet er ook totaal anders uit, love it!
http://www.jessicawatson.com.au/videos
Toen was ze er nog mee bezig idd, op haar blog kun je lezen dat alles nu helemaal af isquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:00 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Jessica heeft haar boot allesbehalve op orde.
Niets is af of het is kapot.
Geef eens een link dan.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Toen was ze er nog mee bezig idd, op haar blog kun je lezen dat alles nu helemaal af is
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Bedoel je nu echt dat alle leerlingen gelijk behandeld moeten worden op school zonder uitzondering, of dat alle leerlingen zich zonder uitzondering gewoon aan de leerplicht- en schoolplichtwet dienen te conformeren?
Daar was laatst een domme doos.quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:58 schreef voyeur het volgende:
Is er al een mooie nieuwe tekst voor 'daar was laatst een meisje loos'. De vorige moest meen ik met de kapitein naar bed, maar als solozeiler moet dat dan vervangen door Somalier.
Jij bent niet echt iemand van de individuele vrijheiden hè? Zo'n 60 jaar te laat geboren.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.
Als dit kind haar zin krijgt en mag gaan zeilen voor 2 jaar, zul je zien dat ze straks enkele klassen wil overslaan, ook al is ze nog niet klaar voor het examen. Je kunt haar na zo'n prestatie toch niet gaan straffen met een jaar terugzetten!!
Het eerste dus? Dus alle leerlingen ongeacht hun niveau van intelligentie gelijke leerstof en beoordelingen daarop geven? Geen onderscheid maken tussen chronisch zieken, gehandicapten en gezonde kinderen? Dus dat?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Het eerste dus. Een leerling die in het buitenland staartdelingen heeft leren maken op de oude manier, moet hier de nieuwe manier maar aanleren, net als de rest van de klasgenootjes. Ook geen vrijstelling voor geschiedenis of aardrijkskunde, omdat je dat niet gehad hebt. Haal je dat allemaal maar in.
Als dit kind haar zin krijgt en mag gaan zeilen voor 2 jaar, zul je zien dat ze straks enkele klassen wil overslaan, ook al is ze nog niet klaar voor het examen. Je kunt haar na zo'n prestatie toch niet gaan straffen met een jaar terugzetten!!
Geen beeldmateriaal, geloven we haar nu op haar woord?quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
http://youngestround.blogspot.com/
Ik ben er op tegen om kinderen te behandelen als zijnde bijzonder, omdat ze in het buitenland gewoond hebben. Elk kind dient op school, in die klas, hetzelfde behandeld te worden als de rest. Uiteraard mag een vrijstelling wel voor vakken waar ze ver voor zijn op de rest. Die tijd kunnen ze dan gebruiken om vakken met een achterstand op te halen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:09 schreef beeer het volgende:
[..]
Jij bent niet echt iemand van de individuele vrijheiden hè? Zo'n 60 jaar te laat geboren.
Uiteraard mag er rekening gehouden worden met handicaps en dergelijke, maar niet in die zin dat iemand milder beoordeeld wordt dan anderen vanwege een handicap. Iemand die vanwege een handicap niet naar de havo kan, gaat maar naar het vmbo. Iemand die 5 jaar geen Nederlands heeft gehad en daardoor een onvoldoende haalt, moet niet gaan verlangen dat die onvoldoende niet moet meetellen, omdat hij nu eenmaal in het buitenland heeft gewoond.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:13 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het eerste dus? Dus alle leerlingen ongeacht hun niveau van intelligentie gelijke leerstof en beoordelingen daarop geven? Geen onderscheid maken tussen chronisch zieken, gehandicapten en gezonde kinderen? Dus dat?
Heel mooi gedaan met veel leuke details!quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
![]()
[ link | afbeelding ]
Dus iemand met 2 lamme benen moet ook gewoon maar die shuttle-run lopen... heftig hoorquote:Op dinsdag 1 september 2009 14:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Uiteraard mag er rekening gehouden worden met handicaps en dergelijke, maar niet in die zin dat iemand milder beoordeeld wordt dan anderen vanwege een handicap. Iemand die vanwege een handicap niet naar de havo kan, gaat maar naar het vmbo. Iemand die 5 jaar geen Nederlands heeft gehad en daardoor een onvoldoende haalt, moet niet gaan verlangen dat die onvoldoende niet moet meetellen, omdat hij nu eenmaal in het buitenland heeft gewoond.
Ja regels zijn regels.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dus iemand met 2 lamme benen moet ook gewoon maar die shuttle-run lopen... heftig hoor![]()
Een hoogbegaafde met dyslectie gewoon maar onderbrengen op vmbo?
Tja, zoals ik eerder al opmerkte: je bent compleet gestoord.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben er op tegen om kinderen te behandelen als zijnde bijzonder, omdat ze in het buitenland gewoond hebben. Elk kind dient op school, in die klas, hetzelfde behandeld te worden als de rest. Uiteraard mag een vrijstelling wel voor vakken waar ze ver voor zijn op de rest. Die tijd kunnen ze dan gebruiken om vakken met een achterstand op te halen.
Dus, een beetje uitzondering mag wel. Maar een vak laten zitten, omdat het niet meer bij te benen is, moet gewoon niet kunnen. Iemand die er toevallig heel slecht in is, blijft ook gewoon zitten.
Er mag wat mij betreft nog meer gekeken worden naar het potentieel van het individu.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:23 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haha nee hoor, dit zijn godzijdank niet de regels die in Nederland gelden
Daar kan ik me iets bij voorstellen (zelf bij onderwijs). Niet ieder kind leert op dezelfde manier, de één leert meer van zelfstandig aan het huiswerk bezig zijn, de ander meer door de behandeling van de stof in de klas, en veel leerlingen door een mix daarvan. Het is niet onwaarschijnlijk, dat je, als je twee jaar lang zelfstandig gestudeerd hebt, je die zelfstandigheid wilt behouden als je weer in een klassikaal systeem komt.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Me dunkt dat je diploma in de schoolbanken halen een stuk makkelijker is. Je hoeft minder zelfstandig te werken, krijgt begeleiding door een leraar, kun je vragen stellen enzo..
En je wordt niet afgeleid door de voortdurende gevaren op zee.
Of door het losbandige leven aan wal, waar ze dus ook veel 'leermomenten' gepland had..(volgens jou)
Wat is er 'anders' dat het moeilijker zou maken?
Doe normaal zeg. Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dus iemand met 2 lamme benen moet ook gewoon maar die shuttle-run lopen... heftig hoor![]()
Een hoogbegaafde met dyslectie gewoon maar onderbrengen op vmbo?
Zeg ik toch ook. Indien een kind meer kan, mag daar rekening mee gehouden worden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 14:26 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Er mag wat mij betreft nog meer gekeken worden naar het potentieel van het individu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |