abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72331959
ik heb zo'n zin om af te vallen

ben overigens ook overgestapt van koffie naar groene thee op 't werk, is wel iets gezonder dacht ik zo
Ja doei.
pi_72331965
Belana, stoppen met roken ging hier ook van pomtiedom, maar met eten is het een heel ander verhaal! Volgens mij omdat roken is gewoon toch vies blijft, terwijl eten zalig is

Mij helpt het om iedere dag een half uurtje te sporten: hardlopen of op de crosstrainer, die zet je gewoon voor de tv met een lekker dom programma. Ook in hele drukke tijden probeer ik juist dat halve uurtje toch te nemen. En sta jezelf rustig wat lekkers toe, geniet daarbij van gezonde dingen, dan gaat het al snel de goede kant op. Stressperiodes zijn inderdaad riskant, maar als je dan juist zo goed mogelijk op je voeding let, scheelt het extra frustratie!
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:48:44 #103
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72332019
Hai
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_72332086
Belana; stoppen met roken ging hier ook redelijk makkelijk, het lijnen gaat na het stoppen wel een stuk minder makkelijk, mijn vroegere rookmomenten op het werk vervang ik met snoep, ik neem me steeds voor om daar mee te stoppen maar dat lukt me ook (nog) niet. Ik denk dat het wel belangrijk is om te kijken naar wat je al WEL bereikt hebt, (niet meer roken, gezonder eten)
pi_72332154
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:45 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb zo'n zin om af te vallen

ben overigens ook overgestapt van koffie naar groene thee op 't werk, is wel iets gezonder dacht ik zo
Ach, ik geloof niet dat het veel uitmaakt. Groene thee is overschat, vind ik

Mogge! Tijd geleden dat ik als eerste op kantoor was. Mijn planning voor vandaag:

O: ongeveer een halve liter volle yoghurt
T: brownie
S: 60 baantjes zwemmen
L; restje salade met geroosterde groenten, kikkererwten en hummus
T: nectarine, peer
D: bruschetta's en crostini's, met o.a. tomaten, olijven, aubergine, spinazie, rauwe ham, buffelmozzarella. niet allemaal tegelijk
S: pilatesles (uur)
T: paar handjes popcorn, glas amarula

Die laatste T heb ik gisteren vervangen door een bakje yoghurt, maar vandaag ga ik echt popcorn maken
pi_72332187
de hoeveelheden koffie/espresso die ik op een ochtend naar binnenwerkte kunnen niet gezond zijn, dus is groene thee een stuk gezonder..
Ja doei.
pi_72332500
Goedemorgen.

Wat een verhaal Laureline.
Gelukkig gaat het nu weer goed met je moeder.

Belana.
Geen makkelijke tijd; sterkte.

Fijn dat de operatie gelukt is Uniekhoorn.

Planning voor vandaag Resultaat van gisteren:
O: twee gekookt ei
L: salade van tomaten, zwarte olijven en mozarella
T: smoothie van yoghurt en frambozen
D: nog onbekend stoofpotje van kikkererwten, spinazie en tomaat, drie plakjes ciabatta
T: stukje extrapure chocolade

Planning voor vandaag:
O: salade van stronk witlof en twee gekookt ei
L: salade van tomaten, zwarte olijven, basilicum en mozarella
T: paprika met turkse geitenkaas en gemalen chili
D: nog onbekend
pi_72332698
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:00 schreef motorbloempje het volgende:
de hoeveelheden koffie/espresso die ik op een ochtend naar binnenwerkte kunnen niet gezond zijn, dus is groene thee een stuk gezonder..
Zo erg? Ik drink altijd alleen maar thee op m'n werk, de koffie vind ik vies
pi_72332716
Ik heb een productieve dag Moet vaker vroeg opstaan (riiiiight). Boodschappen gedaan, was 1 is over 30 min. klaar en dan nog was 2.

Het is echt vies klef warm buiten maar zo te zien komt er een enorme onweersbui aan. Die hopelijk over is als ik moet werken.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_72332796
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zo erg? Ik drink altijd alleen maar thee op m'n werk, de koffie vind ik vies
Gemiddeld heb ik voor 11 uur 6 grote mokken espresso extra sterk op om wakker te worden/blijven
De koffie is hier alleen te zuipen als ik 'm zo sterk neem
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:36:41 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72332834
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gemiddeld heb ik voor 11 uur 6 grote mokken espresso extra sterk op om wakker te worden/blijven
De koffie is hier alleen te zuipen als ik 'm zo sterk neem
Dat is wel veel zeg! Ik zit op 2 koppen rond 10:00 en soms komt er dan 's middags en 's avonds nog een kopje bij. Na de eerste pauze stap ik meestal over op thee.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_72332869
ja, daarom vond ik 't wel 's tijd om over te gaan op thee en we hebben hier groene thee met citroen die's lekker
Ja doei.
pi_72332946
Die van Pickwick?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar jeetje wat een boel espresso joh Ik drink 3 of 4 grote mokken thee op een normale werkdag. Ik heb een heule leuke maxi-beker van een russische Starbucks-variant
pi_72332970
Meen je dat cf?

Ik vind die groene thee van pickwick echt heerlijk, ze hebben zo'n doosje met vier varianten - die vind ik allemaal lekker . Vooral groene thee lemongrass en de pure.
pi_72332993
PPP, ik ben wel een echte thee-snob, hoor Maar die groene thee van Pickwick smaakt uberhaupt niet naar enig soort groene thee.
  dinsdag 1 september 2009 @ 09:47:45 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72333032
Ik heb in Sverige een älg-mok gekocht

dinsdag 1 september 2009 @ 09:50:24 #117
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72333086
ik vind pickwick groene thee ook niet zo lekker, die van de lidl daarentegen
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_72333513
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 09:45 schreef ColdFeet het volgende:
PPP, ik ben wel een echte thee-snob, hoor Maar die groene thee van Pickwick smaakt uberhaupt niet naar enig soort groene thee.
Haha, ik vergeef het je hoor . Ik ben op het moment erg van de 'echte' thee, zoals earl grey en darjeeling (laatste is duur, maar lekkerrr!). Verder hou ik ook van smaakjes (vooral citroen, blackcurrant en perzik) en groene thee en rooibos.

Ben ook een echte theeverslaafde, drink in de zomer zo'n 5 koppen per dag, maar in de winter gaat het hard naar 10-15.
pi_72333600
verder drink ik eigenlijk geen andere thee dan de Marks & Spencer thee uit de UK maar op 't werk kan ik moeilijk m'n duikertjes meenemen en deze vind ik gewoon wel lekker, groene thee of niet
Ja doei.
pi_72333610
Ik neem altijd thee mee als souvenir van een stedentripje. Zo heb ik dus grapefruitthee uit Edinburgh, rooibos uit Madrid, groene thee uit St. Petersburg en chocoladethee uit Barcelona
pi_72333613
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:11 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Haha, ik vergeef het je hoor . Ik ben op het moment erg van de 'echte' thee, zoals earl grey en darjeeling (laatste is duur, maar lekkerrr!). Verder hou ik ook van smaakjes (vooral citroen, blackcurrant en perzik) en groene thee en rooibos.

Ben ook een echte theeverslaafde, drink in de zomer zo'n 5 koppen per dag, maar in de winter gaat het hard naar 10-15.
thuis drink ik er naast de koffie op 't werk ook al minimaal 10 per dag er gaan 3 potten thee doorheen als we thuis zijn
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:16:32 #122
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72333643
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:15 schreef ColdFeet het volgende:
Ik neem altijd thee mee als souvenir van een stedentripje. Zo heb ik dus grapefruitthee uit Edinburgh, rooibos uit Madrid, groene thee uit St. Petersburg en chocoladethee uit Barcelona
Moet ik je een keer wat opsturen van de Pelikaan?
pi_72333699
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:15 schreef motorbloempje het volgende:
verder drink ik eigenlijk geen andere thee dan de Marks & Spencer thee uit de UK maar op 't werk kan ik moeilijk m'n duikertjes meenemen en deze vind ik gewoon wel lekker, groene thee of niet
Ik neem wel m'n eigen thee mee naar het werk, ze hebben nl alleen maar Pickwick Ceylon en soms hibiscus. Saaaaai en flauw, daar kom ik echt de dag niet op door Ik heb op m'n werk wel zakjesthee trouwens. Er zijn prima voorverpakte theesoorten te koop (rituals, revolution, sommige smaken twinings) en ik drink veel 'tisanes': kamille, brandnetel, zoethout, venkel, etc.
pi_72333719
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:16 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Moet ik je een keer wat opsturen van de Pelikaan?
De Pelikaan Daar ben ik als kind eens geweest, toen ik nog lang geen koffie dronk, maar ik werd helemaal high van de lucht daar
pi_72333722
Thuis hebben we dus alleen die Engelse duikertjes, alleen geschikt voor een pot, dan zou ik ook een theepot voor op 't werk moeten kopen en voor die 2 halve dagen dat ik er ben vind ik dat wat zonde
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:20:49 #126
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72333761
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De Pelikaan Daar ben ik als kind eens geweest, toen ik nog lang geen koffie dronk, maar ik werd helemaal high van de lucht daar
Mijn ouders wonen in Zutphen, dus ik kan zo wat voor je meenemen .
pi_72333832
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:20 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Mijn ouders wonen in Zutphen, dus ik kan zo wat voor je meenemen .
Ik wil best geloven dat ze er ook de heerlijkste theesoorten hebben

Ik dacht trouwens dat jij meer uit Zuidelijke regionen kwam Hoe ik daar nou bij kom
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:24:29 #128
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72333869
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:23 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik wil best geloven dat ze er ook de heerlijkste theesoorten hebben

Ik dacht trouwens dat jij meer uit Zuidelijke regionen kwam Hoe ik daar nou bij kom
Geen idee, ben getogen Gelderse . Naja, hoor het wel! Geldt voor een ieder trouwens!
pi_72333896
Gelderland
Ja doei.
pi_72334168
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:15 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, wat leuk! Dat ga ik ook doen.

Ik neem wel altijd voor de zekerheid thee mee op vakantie. Ik was een keer twee weken op vakantie in Italie, daar is dus geen normale thee te krijgen - zowel in het hotel als in de supermarkt niet. Verlangde toen zó naar een echte goede kop thee, dus sindsdien neem ik altijd een doosje mee.
pi_72334309
Van die thee waar als je het zakje in laat zakken zo'n chemische wolk uit ontsnapt PPP?
Ik ben verslaafd aan de orange and cinnamon thee van twinings
pi_72334345
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef Totziens het volgende:
ja! Die is zoooooooooooooooo lekker
Ja doei.
pi_72334525
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:41 schreef Totziens het volgende:
Van die thee waar als je het zakje in laat zakken zo'n chemische wolk uit ontsnapt PPP?
Tis me nog nooit opgevallen .

Maar darjeeling is de 'champagne onder de thee'.
pi_72335223
Ik heb een blik losse Earl Grey, dat vind ik de lekkerste thee. Verder vind ik koffie nóg lekkerder. Van thee drink ik zo'n 3 koppen per dag, van koffie zo'n 5. Zo, nu jullie dit geheim van mij kennen, moet ik over op iets ernstigers:

ik moet aan de lowcarb. Heb me vanochtend gewogen en de strakkerwordende jeans loog niet.(Do they éver??) 58,7. Slik. Ik ga updaten en baal behoorlijk, want vanavond komt er iemand eten en ik had heul geen lowcarb op het menu staan.
pi_72335400
Die orange&cinnamon is lekker, ja (ook fijn: mandarin spice oid, van Celestial Seasonings Bijna pepernoot-achtig!).

Cootje, 58,7 valt toch wel mee? Ongeveer 2 kilo erbij?
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:25:47 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72335511
Hooi!

*kan Co de hand schudden* de roti en het uit eten van afgelopen weekend hebben erin gehakt Gelukkig wil mn zus vanavond 'iets gezonds' eten, dat scheelt Ik moet alleen nog even bedenken wat

Thee Ik zit sinds ik zonder suiker drink aan de sinaasappelthee, nom en mn zus heeft kaneel/kruidnagelthee en mate de coca meegenomen van vakantie
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_72335554
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef ColdFeet het volgende:
Die orange&cinnamon is lekker, ja (ook fijn: mandarin spice oid, van Celestial Seasonings Bijna pepernoot-achtig!).

Cootje, 58,7 valt toch wel mee? Ongeveer 2 kilo erbij?
Valt ook wel mee hoor, ik ben niet plots moddervet of zo. Maar ik had met mezelf afgesproken dat als ik meer dan een kilo boven de 57,5 zou komen, dat ik dan zou moeten lowcarben. En hoe graag ik ook met mezelf onderhandel over al gemaakte afspraken, ik ga me er toch maar aan houden........

O en vroeger hadden ze mandarijntjes thee van Celestial, zonder de spice en die vond ik lekkerder, heel fris, maar die zie ik nooit meer ergens.
pi_72335585
goeie, ik ga lijst weer eens updaten

70,5 was het startgewicht maandag. ben benieuwd waar ik volgende week maandag op zit. Ga nog maar eens in de week wegen: op maandagochtend
Ja doei.
pi_72335707
Die mandarijnenthee ken ik ook nog, ja

Mo, ik heb me juist voorgenomen om netjes iedere dag m'n gewicht bij te houden vanaf nu. Om wat meer inzicht te krijgen in de forse schommelingen Excelletje
pi_72335752
ik kijk te obsessief naar dat ding en word er niet vrolijker van dus ga maar eens kijken of het met wekelijks wegen wat florisanter wordt
Ja doei.
pi_72335790
Tijdens de lowcarb ga ik ook weer dagelijks op de weegschaal. Dan weet ik tenminste wanneer ik er weer mee op mag houden.
pi_72335871
Da's dan ook wel verstandig Mootje

Ik zit nu op een gewicht dat ik dacht nooit te zullen halen, toen ik nog BMI >30 had. Op zich mag er nog best wel wat af, maar ik raak niet meer in paniek van schommelingen. En wil ik het schommeleffect en de dalende lijn (hopefully ) goed in kaart kunnen brengen, dan zal ik toch echt vaker dan eens per week moeten wegen
pi_72335941
Misschien moet ik ook gaan lowcarben, al lijkt me dat helemaal niet leuk. Het schiet hier voor geen meter op. Ben ook nog steeds niet ongesteld, gek genoeg.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_72335980
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:40 schreef DevilsAndDust het volgende:
Misschien moet ik ook gaan lowcarben, al lijkt me dat helemaal niet leuk. Het schiet hier voor geen meter op. Ben ook nog steeds niet ongesteld, gek genoeg.

Uhm......over dat laatste: jij was toch gestopt met de pil????
pi_72335995
Ik ga niet meer wegen.. Dan denk ik iedere keer.. Ooo ik weeg nog geen 70, prima!

En kleding past ook, (logisch als je alleen je nieuwe kleding aandoet), het is meer de huid die last heeft van te weinig sporten. Zo slap, en dat was het vorig jaar niet!!

Dus pas als dat (weer) weg is, dan ben ik "af"...
pi_72335996
weet iemand hier trouwens of je bij de toko ook couscous kunt krijgen in grootverpakking?
Ja doei.
pi_72336062
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:41 schreef conleche het volgende:

[..]

Uhm......over dat laatste: jij was toch gestopt met de pil????
Ja klopt, en ik ben nog steeds niet regelmatig ongesteld. Ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben. . Het gekke is alleen dat ik vorige week álle 'symptomen' had, en er niets van is gekomen tot nu toe.
pi_72336092
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:42 schreef motorbloempje het volgende:
weet iemand hier trouwens of je bij de toko ook couscous kunt krijgen in grootverpakking?
Wat noem je grootverpakking? Ik kocht altijd kilozakken bij de Turk.
pi_72336163
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ja klopt, en ik ben nog steeds niet regelmatig ongesteld. Ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben. . Het gekke is alleen dat ik vorige week álle 'symptomen' had, en er niets van is gekomen tot nu toe.

Ik zou als ik jou was dan maar even een testje doen......want bepaalde symptomen komen nogal overeen volgens mij!!! Zou je het leuk vinden???
pi_72336216
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:44 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat noem je grootverpakking? Ik kocht altijd kilozakken bij de Turk.
nou ja, iig niet die 350 grams pakjes van Honing, dat tikt aan we eten het nu met regelmaat enzo
Turk, goeie, vandeweek even halen
Ja doei.
pi_72336221
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:22 schreef ColdFeet het volgende:
Oh die ga ik onthouden voor als het straks heel herfstig is!

Ik heb gewoon geen weegschaal in huis, aanrader. (eens in de zoveel weken kijk ik even bij mijn ouders)
pi_72336290
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:47 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zou als ik jou was dan maar even een testje doen......want bepaalde symptomen komen nogal overeen volgens mij!!! Zou je het leuk vinden???
Bedankt voor je geruststellende woorden, Co. . .

En nee, ik zou nu niet zwanger willen zijn.
pi_72336353
Krijgen jullie ook chlamydiapost? Of is dat alleen iets van Amsterdam? Ik kreeg het bij m'n ouders nooit..
pi_72336367
Over testen gesproken !
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:55:55 #155
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72336458
Zomerse springmuziek!

pi_72336704
Nou zoiets heb ik in Leeuwarden nog nooit ontvangen PF, zal wel met Amsterdam te maken hebben.
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:07:56 #157
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72336806
Ik kan me niet tot het lowcarben zetten, vond het zo'n gruwel .
pi_72336876
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:07 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik kan me niet tot het lowcarben zetten, vond het zo'n gruwel .
ik zou het ook niet overleven gok ik zo
Ja doei.
pi_72336958
Goeiemiddag!

Eerste college is weer achter de rug, nu heel hard gaan leren voor de herkansingen als ik ooit nog eens mijn P wil halen

Ik ben te lui voor alle lijstjes de afgelopen dagen maar ik kan wel melden dan ik inmiddels weer in een oude broek pas Dus ja ik geloof wel dat het goed gaat. (Wegen doe ik niet, ik heb geen weegschaal en ik ben er echt heel bang voor)

Nu even teruglezen.
pi_72337009
Lijstje gisteren:
O: ananas yoghurt, grapefruitsap
T: 2 cappuccino, 4 plakken kaas
L: gekookt ei, croissant
T: komkommer, 5 snoepjes
D: stokbrood kruidenboter, hamburger op geroosterd broodje met veel gebakken groente, anderhalf Afflichem Dubbel
T: cappuccino met slagroom, half ons Mint & Salmiakmix

En ik woog 60,8 vanochtend Dat zou betekenen dat ik met zo'n lijstje van 2000 kcal nu onder mijn onderhoudsniveau zit
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:14:58 #161
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72337010
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zou het ook niet overleven gok ik zo
Heb heel wat diëten gedaan, maar dit vond ik echt de ergste evah. Ik probeer nu in ieder geval mn avondeten lowcarb te doen en overdag zie ik dan wel. Vandaag lukt het ook weer niet om lowcarb te lunchen, geen tijd om boodschappen te doen.
pi_72337119
ik heb nog nooit een echt dieet gedaan.. toen iedereen zulke goede resultaten hier boekte met het low carben heb ik het even overwogen, maar ik kan 't gewoon niet.. ik wil normaal blijven leven en eten en daar horen pasta, rijst en brood ook bij
Ja doei.
pi_72337128
O echt?? Zo erg is het toch niet?? Ik heb nu een gekookt eitje en 30 gram ham als ontbijt gegeten. Zodirect 2 crackers met filet. A. (ik had er nog niet op gerekend, maar vanaf morgen dus koude kip met rauwkost, of gerookte zalm, of garnaaltjes of ander koud vlees)

Vanavond mag ik het stoofvlees wel hebben en moet ik alleen de aardappelpuree en de rode kool met appeltjes laten staan. Maar ik ga dan witlof met kaassaus erbij maken. Ik vind dat allemaal niet vies.

Ik vind het op den duur wat saai da's het enige, maar goed, volgens mij ben ik er binnen een paar dagen wel weer vanaf en het is voor mij wel een goede manier om éven het koolhydratenmonster een halt toe te roepen.
pi_72337156
Mèèèh Had ik me éindelijk weer serieus voorgenomen om te gaan zwemmen, zie ik nu dat allebei de baden waar ik dat kan doen, deze week dicht zijn voor onderhoud! Nou jaaaa
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:31:04 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_72337451
thanks all!

Mo, kijk, das het goeie werk: gelijkwaardige relatie, woeiii Ik had eigenlijk niet anders verwacht

conleche, das balen weer wat erbij, maar jij kan heel goed lowcarben ik vind dat knap, want ik mis echt brood e.d. en heb dan ook vreselijke honger.

vandaag:

O: yoghurt met muesli
S: 45 minuten spinning en 30 minuten fitness
daarna wandelen in de stad voor de boodschapjes
T: croissantje
L: courgettesoep met 2 boterhammen (olijfbrood )
D: stoofpot van lamsvlees met zoete aardappels, wortels en rode uien en tomaat
T: iets van fruit, moet ik nog halen.

streep je slank is verhelderend
stormy waters...
sailin'
pi_72337585
Ik eet het liefst ei zonder brood, ham zonder brood, geen pasta, geen aardappelen, geen rijst.

Dus ik denk dat ik low carben echt geweldig vind

Hoe lekker is het om een pakje ham leeg te eten
pi_72337595
Of rookvlees
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:42:32 #168
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72337734
Als je een hamburger maakt van tartaar. En dat op een bruin bolletje doet. En ipv saus avocadoprut met ui neemt. Is dat best gezond toch?

Andere optie is quesadilla's of ...?
pi_72337767
Of salami !!
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:47:41 #170
24188 Belana
kloon van belana
pi_72337895
PF hou je in
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:47:44 #171
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72337899
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
Als je een hamburger maakt van tartaar. En dat op een bruin bolletje doet. En ipv saus avocadoprut met ui neemt. Is dat best gezond toch?

Volgens mij is dat best gezond ja, zeker als het bruine bolletje volkoren is.
Quesedilla's zijn volgens mij een stuk minder gezond..

ik zou trouwens echt niet kunnen lowcarben, ik hou te veel van brood
pi_72337983
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:42 schreef MariaEtcetera het volgende:

Nog gezonder is het brood helemaal weglaten! Maar het klinkt wel goed zo, hoor. Avocado heeft wel veel kcals, gewoon ketchup (of die suikervrije ketchup) ipv mayo-achtige saus is ook al best verantwoord.
Ik ben dol op zelfgemaakte hamburgers Dan moet je voortaan echt kokhalzen als je aan de Mac denkt, die burgers van zaagsel met kartonsmaak.
Ook lekker: een lading gebakken uienringen eroverheen
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:59:19 #173
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_72338287
Brood is heerlijk, dan juist met weinig beleg

Lijst:
O: kom magere yoghurt met kiwi
T: boterham kipfilet
S: 2 uur flink doorwandelen
L: 2 boterhammen kipfilet, 4 rauwe wortels
T: appel
T: blokje choco
D: Zelfgemaakte oosterse kippensoep met pasoi, soja, ketjap, koriander e.d.
Koude wraps met roomkaas, bieslook, sla en gerookte zalm
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:00:24 #174
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72338329
Versgebakken brood Chips, patat, e.d. kan ik echt gemakkelijk weerstaan. Maar brood? Nee Té lekker.
pi_72338388
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:47 schreef Belana het volgende:
PF hou je in
Sorry

Als ik te lang solidair ben met vriendje (vega) dan moet ik echt pakjes vleeswaren naar binnen werken Maar dat weet hij niet

Wel dat ik soms vlees eet en soms niet. Maar niet dat ik soms los ga op een chicken chilli wrap van de mac ge-wel-dig.

Maar dat moet ik hier eigenlijk ook niet posten !
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:03:18 #176
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72338429
Ik heb heerlijk burrito's gegeten. Het zal wel niet goed zijn voor de lijn, maar ik geniet van elke hap
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72338480
genieten moet ook kunnen
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:06:59 #178
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72338548
Danks voor de input allebei! Ik had één of ander quesadilla recept van de Appie, maar ik vroeg me al af waarom er 'slank' bij stond, want er waren nauwelijks veggies involved

Ik wou de avocado er ook bij voor de veggie-factor! En het is gewoon erg lekker
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:11:02 #179
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72338678
Ik vind de slank-aanduiding van de ah maar vaag altijd. Volgens mij kijken ze enkel naar de kcal van 1 portie en dan maken ze gewoon de portie heel klein en dan staat er vaak ook nog bij dat je het nog met andere dingen moet serveren Zo kan je alles wel slank noemen natuurlijk
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:12:11 #180
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_72338711
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:11 schreef Blurred86 het volgende:
Ik vind de slank-aanduiding van de ah maar vaag altijd. Volgens mij kijken ze enkel naar de kcal van 1 portie en dan maken ze gewoon de portie heel klein en dan staat er vaak ook nog bij dat je het nog met andere dingen moet serveren Zo kan je alles wel slank noemen natuurlijk
Dat en een gerecht voor 4 personen is maar zelden ook geschikt voor 4 personen. Vaak zijn het flinke porties voor 2 of hooguit 3 mensen. Nooit 4. Ik maak altijd meer.

Maar misschien zijn Duvel en ik wel vreetzakken .
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:17:09 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_72338864
maria, ik ga dat toch ook eens maken die hamburger met avocadoprut dat klinkt zo lekker

Ik moet altijd vreselijk vooruit denken met eten vanwege werk en laat thuis en kinderen die toch op tijd naar bed moeten. het is een heel geregel, maar op zich went het wel al. in het weekend bereid ik altijd al dingen voor en doe ze in de vriezer

ow PF, dan kan ik me je behoefte wel voorstellen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:18:24 #182
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72338902
Even compleet offtopic, maar ik erger me kapot.
Denk je even naar het journaal te kijken op RTL7.
Zit daar gewoon een sjlissjende omroepster het nieuws te vertellen.
Dat kan toch niet!
Dat ze sjlisjt kan ze ook niet helpen, maar wordt dan in hemelsnaam geen omroepsjter
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:21:08 #183
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72338981
Klopt Blurred en XM! Dat heb ik ook altijd Porties voor 4 eten vriend en ik vaak met zn tweetjes

Het is ook lekker, Belana! Ik dacht alleen vet trots dat ik dat bedacht had, vertelt zuslief dat dat een vrij normale manier van hamburgers eten is in Chili "Je bent dus een echte intuïtieve Chileen! " Barroo, denk je origineel te zijn

Ik maak trouwens vaak weekmenu's, als ik al van tevoren weet wanneer ik moet werken enzo! Is wel handig Simpel eten op werkdagen, uitgebreider op vrije dagen en boodschap-momenten inplannen
pi_72339009
Belana: is een weekmenu bedenken dan geen idee?

Weekmenu's #3

Het helpt mij ontzettend om én gezond én goedkoper te eten dan dat ik voorheen deed.
Ja doei.
pi_72339021
gamma
Ja doei.
pi_72339119
Lekkere groentes over een hamburger vind ik: alle kleuren paprikareepjes, rode uien en champignons! Dan heb je zeker met de avocadoprut ook nog veel gezondheid binnen. En dan zou ik zelf gewoon een wit broodje, éventjes geroosterd, erbij nemen Voor die ene keer maakt dat toch niet zoveel uit
pi_72339153
Champignons moet je wel in echte boter bakken. Mmmm, met een gesnipperd sjalotje en wat spekjes...
pi_72339202
Ja, de mini zweert tegenwoordig bij de baconburger
Mèn, nu krijg ik wéér zin. En ik heb al drie keer afgelopen week hamburgers gegeten
Spitskool, spitskool, spitskool....iemand nog een lekker recept daarmee? Ze liggen al een week in de ijskast op inspiratie te wachten. Vanavond moet het gebeuren!
pi_72339226
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:18 schreef mazaru het volgende:
Even compleet offtopic, maar ik erger me kapot.
Denk je even naar het journaal te kijken op RTL7.
Zit daar gewoon een sjlissjende omroepster het nieuws te vertellen.
Dat kan toch niet!
Dat ze sjlisjt kan ze ook niet helpen, maar wordt dan in hemelsnaam geen omroepsjter
Ik ben vrijwilliger geweest bij een lokale omroep. Daar moesten we ook een zeer zenuwachtige en dus heftig stotterende wannabe presentator aan zijn verstand peuteren dat hij er gewoon niet geschikt voor was. Hij had al een spraakgebrek, en dat werd nog erger als hij zenuwachtig was. Je verstond er niks meer van. Heel sneu.

En ik heb 1x een voice-over ingesproken, en die was de dag erna vervangen door een andere stem Hoezo dikke hint Maar goed ook, ik vond het echt vreselijk. Doe mij maar camerawerk & regie Kun je tenminste OH-en onder de uitzending
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:37:19 #190
229513 Blurred86
Live Positive
pi_72339438
ik heb laatst coleslaw gemaakt met spitskool, was lekker

en syrena, OH-en
pi_72339540
ouwehoeren
Ja doei.
pi_72339559
Spitskool is lekker met sinaasappel en cayennepeper. .
pi_72339578
ik ben aan het oefenen voor de spraak'test' Engels en mn uitspraak moet zoveel verbeterd worden

het is ongelofelijk. Ik ben prima te verstaan, maar het idee is dat je uiteindelijk een soort van RP spreekt, zodat ze denken dat je uit de UK komt, maar niet precies weten waarvandaan.. dat is bij mij nog lang niet zover
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:44:07 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_72339665
Mo: ik heb een hekel aan RP leren voor mondelingen had ik steeds 6jes enzo Omdat ik heel fluent sprak met een grote woordenschat enzo, maar echt niet Britsig klonk

Maar ach, ik heb mn BA ook met goeie resultaten behaald, komt sowieso dus wel goed!
pi_72339801
ik wil dat wel echt héél graag, echt brits klinken, en hopelijk ooit een beetje met een noordelijke inslag maar eerst maar eens op naar 'RP', maar dan wel het afgezwakte zoals ze zeiden, want alleen de Queen, Charles en CPB spreken 'RP'
Ja doei.
pi_72339867
MoBlo, trek je veel op met Britten? Sinds ik dat doe, heb ik al van meerdere non-native speakers gehoord dat ik Brits klink.

De Britten zelf trappen er overigens absoluut niet in
pi_72339962
Ik heb helaas geen vrienden/kennissen uit de UK maar we worden verplicht gesteld met elkaar in het Engels te communiceren en zulks.

Ga ook proberen om zoveel mogelijk in het Engels tegen mezelf te OH-en en dat soort dingen..

heb verder wel een beetje het zelfde als jij. Ik 'klink' brits, maar dat is het stiekem niet, en als ik in de UK kom krijg ik altijd wel de complimenten dat ik de taal zo goed beheers, maar de uitspraak verklapt helaas dat ik er niet vandaan kom
Ja doei.
pi_72340062
Nou, duikel ergens een paar leuke Engelse vrienden op
pi_72340111
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:41 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben aan het oefenen voor de spraak'test' Engels en mn uitspraak moet zoveel verbeterd worden

het is ongelofelijk. Ik ben prima te verstaan, maar het idee is dat je uiteindelijk een soort van RP spreekt, zodat ze denken dat je uit de UK komt, maar niet precies weten waarvandaan.. dat is bij mij nog lang niet zover
ik vind dat zó leuk! heb het ook gedoceerd als student assistent! welke boekjes gebruiken jullie?? als je ooit hulp nodig hebt met phonology/phonetics/uitspraak/spreekvaardigheid dan help ik graag! slingeren we de skype aan!

Mijn engels is overigens ook niet 100% RP, beetje relaxed estuary, lichte midlands invloeden: kortom, zoals de kennissen uit oxfordshire waar ik als kind al engels van hoorde. bij ons was de regel: gematigd RP is waar je op mikt (maar zeg niet te hard gematigd, want ook gematigd RP klinkt flink bekakt in veel Nederlandse oren) maar als je accent maar consequent is...

oh, was ik maar iets van logopedie ofzo gaan studeren. ik vind de stem zo machtig interessant...
Kwak
pi_72340114
ik zal eens in V&A kijken
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')